Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tma, výmoly a málo vzduchu. Tádžický „tunel smrti“ dokáže i zabít

Oficiálně se jmenuje Istiqlal, tedy tunel Nezávislosti. Místní však stavbě nedaleko tádžického města Anzob přezdívají „tunel smrti“. Řidiči musí počítat s nedostatkem světla, přebytkem vody a řadou hlubokých výmolů. Pokud se navíc v pětikilometrovém tunelu vytvoří kolona, cestovatelům hrozí udušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e88t42r 14M92i17c84h82a31l 2850634531792

Tak tam bych chtěl jezdit denně. ;-D

0/0
29.10.2015 9:40
Foto

Ľ70u32b23o79m46í49r 39N45o51v78á14k 7327156434968

Anzóbský tunel není zas až takové peklo... projel jsem ním asi 5× v letech 2007-9 a nic hrozného... a to dokonce ani když jsme asi v půlce měli vynucenou přestávku, protože stařičká Niva potřebovala na chvíli vysadit :D

0/0
29.10.2015 8:21

M38i57r54o49s48l65a18v 75K42a10š70p67a35r 3232507271691

Tady je vidět ten rozdíl mezi námi a Tádžiky.                                                                           Tadžici tunel  zkolaudovali roky před jeho dokončením a my budem zas Blanku kolaudovat 10 let po jejím otevření.:-)

0/0
28.10.2015 23:00

R43o75m34a43n 62S91t21o34n71e40k 1359833199971

jeden zásadní rozdíl jste zapomněl. když se vám stane nehoda nebo požár v blance tak to z největší pravděpodobností přežijete,v tádžickém tunelu moc velké šance mít nebudete :-)

+1/0
29.10.2015 6:24
Foto

Ľ58u20b55o34m75í46r 24N87o70v93á89k 7237186784238

v Anzóbském tunelu požár není problém - všude tam teče voda z horských ledovců, takže se to dá hned uhasit :D

0/0
29.10.2015 8:22

R93o33m19a70n 56S80t10o44n45e46k 1299773189391

když tam chytne náklad margarinu nebo něčeho podobného jak pod Mont Blankem tak té vody tam určitě dostatek nebude

0/0
29.10.2015 16:03
Foto

L34a65d43i51s60l21a11v 47S14t12r80n71a80d 7444291534238

Neinspirovali se stavielé tunelu v praze na tunelu Blanka??????????

0/−1
28.10.2015 21:56

M16a26r22t62i27n 57P74r20o86s55t67ý 9160583460389

tomu se rika projev hlupaka...

0/0
29.10.2015 10:46

P56e71t56r 66N22o77v89o30t37n97y 1741450791

S tou cenou to autor trochu přehnal, ne?

0/0
28.10.2015 21:31

J31a49n 20S11e11d22l21á12k 9252927856104

podle níže psaného příspěvku a vloženého odkazu asi tak o 2 nulky, ale co nula sem nula tam jako by jsme si tady už nezvykly viz nejrůznější články o demonstracích kde z pár stovek se pak vyklube třeba i 30-40 tisíc a našlo by se mnoho dalších příkladů

http://www.news.tj/en/news/istiqlol-tunnel-reopened-traffic-all-types-vehicles-today

+1/0
28.10.2015 21:53
Foto

K23a90r45e95l 32S35e51i87d57l 8969565830408

Co je zač ten druhý portál vpravo? Vypadá to, jako by měl mít (někdy?) každý směr svůj vlastní tubus.

+1/0
28.10.2015 20:55

P86e80t77r 83H88a47j45i66č 1140459348368

Teb tunel nebude dostavěný nikdy. Nejsem stavař, ale tolik toho vím, že bez pořádného odvodnění a hydroizolace vezme každou stavbu velmi rychle voda. Není to o extrémních podmínách, ale o tom, že je projekt zvrtaný.

U nás sice Blanka byla zatím vytopená jenom jednou (co vím v souvislosti s kabely), ale jak to bude dlouhodobě, se teprve ukáže. Ostatně, stejně jako smysluplnost projektu. Pokus se je navýší hustota dopravy v centru, tak snad konečně přestanou apoštolové na radnici kašpárkovat po způsobu Béma a začnou konečně řešit dokončení obchvatu.

+1/0
28.10.2015 20:39

M78a70r65t98i86n 53N34e15r72m33u57t 9317927748649

nojo, takhle se kalí ocel

0/0
28.10.2015 19:52

K78a24r25e34l 97V24a43c24h11u21t 9743542789913

Teda... Tunel ze Švýcarska do italského Livigna ;-) je proti tomuto "procházka růžovým sadem"! - Ale tam si za jednosměrný průjezd zas pořádně zaplatíte! ;-€ Délku má ovšem zhruba poloviční...

0/0
28.10.2015 18:57

K86a11r25e56l 78V35a89c84h53u41t 9603822509633

Tedy pro pořádek: do toho Livigna platíte za průjezd tam i nazpět, ale jezdí se tam vždy buď jedním, anebo druhým směrem! (tunel je tmavý a úzký) .. Takže kromě ztráty peněz tam hrozí ty čekačky! :-/ ... Přece jen ale povrch je tam (ve srovnání s tím v Tádžikistánu) mnohem lepší - a voda tam možná trochu kape ze stropu, ale nebývá na zemi, na silnici...

0/0
28.10.2015 19:03

J33a55n 89H23o81l65í51k 1873200367217

Kdo tam nebyl, nepochopí... http://brezovjan.rajce.idnes.cz/Expedice_Pamir_Jaroslava_Holika/

http://www.jhpento.cz/expedice.pdf

+1/0
28.10.2015 18:32

V95á63c69l54a33v 41J74o42n27á70š 8172113522673

Jede jak vepř.....cisternu předjíždí zprava....

0/0
28.10.2015 17:37

F84r79a35n81t63i50š56e60k 20H68o20r96á91k 2882369136754

Takže se nám autor článku snaží naznačit, že stavba tunelu může dopadnout i takto... a že vlastně tunel Blanka je to nejlepší, co nás mohlo postihnout? .... - pochopil jsem to správně?

+4/−1
28.10.2015 17:17

O74n14d59ř24e65j 44M60a22r65e28k 9642780557329

Víte že existuje studie, která hodnotí, co by postavení Blanky stálo dnes? A asi tužíte, že pokud by to byl někdo vůbec schopen protlačit, bylo by to za znatelně víc peněz? Jediné, co bych Bémovi vyčítal je to, že toho nerozjel víc - v dopravní infrastruktuře. Protože ty stavby budou rok od roku dražší a obtížněji realizovatelné. Nemluvě o tom že na magistrátu moc lidí schopných rozjet velké projekty moc není.

+3/−1
28.10.2015 17:49

M12a32r38e12k 40H69r34u69b78y 6607852941588

Ehm, Bém osobně těžko něco rozjížděl...a většina těch úředníků na magistrátu stále sedí. Jenom namísto příkazů shora akorát sledují permanentní hádky

+1/−1
28.10.2015 17:58

Z56d40e51n48ě39k 51H95i13n50k 8389117491281

Teď jsem zmatený, tak podle Vás za stavbu Blanky Bém nemůže ("osobně těžko něco rozjížděl"), ale na druhou stranu je mu Blanka vyčítána.

Tak jak to tedy je, byla by Blanka bez Béma, nebo nebyla? A pokud by byla, byla by lepší nebo horší?

+1/0
28.10.2015 18:05

P22e25t45r 85B76o14c87e65k 1877686892570

Ben Nic ASI merozjel, je to psychiatr a celkem bambula.... Ze so prihraval malou domu klidne vickrat (cena zakazky se navysuje...) je celkem pravdepodobne....

0/−1
28.10.2015 18:34

F94r53a73n29t16i87š30e69k 27H88o23r82á52k 2802739306884

Tunel Blanka představuje zcela nesporně velmi náročné dílo. O tom snad není pochyb. Co mně však nejde na rozum, je skutečnost, co vedlo magistrát k rozhodnutí o tom, že stavba bude realizována firmou Metrostav.

Možná je v republice jedinou firmou, která je schopna dílo realizačně zvládnout. Neznamená to však, že neexistují žádné jiné firmy mimo ČR, které by dílo takové náročnosti nebyly schopny zvládnout přinejmenším stejně, když ne lépe....

Stačí jen sledovat zprávy a čtenář nebo divák se dozví, kde všude měla firma Metrostav při realizaci zakázky nějaký problém, či kde firmě co spadlo.....(stačí zakázky u nás a na Slovensku)....

0/0
28.10.2015 19:08

P12a55v96l38a 70S87k50o93u81m60a45l11o59v75á 4189940600960

v tom tunelu určitě nehrozí mikrospánek .....

0/0
28.10.2015 17:14

F97r55a71n93t61i16š91e66k 78H15o39r22á89k 2322919966764

... no, narazit tak v tunelu na stojící neosvětlené vozidlo, kterému klekla baterie, může být docela velkým adrenalinovým dobrodružstvím....

0/0
28.10.2015 17:33

M89a45r10i78á75n 44B38e77d80n91á15r64i35k 9381851750548

Mikro.. určitě ne, ale věčný spánek z výfukových plynů tam hrozí hodně.

+5/0
28.10.2015 18:04

J41o21s18e92f 89V46a13l18a 9440643683693

to je tunel Blanka vseobecne 2x levnejsi, na pocet postavenych tubusu 4x levnejsi a na pocet jizdnich pruhu dokonce 6x levnejsi nez tohle dilo. Poslete tam Bema, ten to uvede do poradku.......

+2/0
28.10.2015 16:53

P23e18t61r 97N28e58c59h27a75n63i27c93k22ý 7683106368410

ještě bych odečetl nadmořskou výšku, věčné mrazy, laviny, sesuvy...

+1/0
28.10.2015 16:57

J50o28s62e67f 57V20a83l13a 9850523413903

nejsem ani geolog ani stavar ani tunelar, ale predstava tekutych pisku pod Prahou, nestabilni podlozi vcetne nepredpokladatelnych komplikaci (predchozi nezdokumentovane stavby na trase,) voda : Vltava, krizeni s metrem, otresy z povrchove dopravy a metra.......mozna takova skala je jednodussi

+9/0
28.10.2015 17:29

M43a21r74e67k 63H72r39u17b46y 6757772671108

Jsme lepší než Tadzikistan a Iran... to je opravdu úspěch ;-)

0/0
28.10.2015 17:59

P90e23t26r 94N34e88c20h71a67n26i11c11k21ý 7123346588210

Aspoň u vjezdu by někdo mohl dávat kyslíkovou masku, která by se na druhém konci odevzdala

+2/0
28.10.2015 16:34

M74a26t68ě83j 63C87h59l39á49d 3397926895641

Že by nějaký tamní Viamont?

+1/0
28.10.2015 16:28

M71i60c62h75a43l 93M87a78l95á42t 6696332270200

Od r. 2015 STRABAG pane kolego;-D Viamont už neexistuje;-)

+1/0
28.10.2015 16:34

F73r55a61n48t80i94š70e59k 19H83o45r13á63k 2852559946944

Hmm - a já jsem si až do dneška myslel, že specialista na tunely u nás je firma Metrostav.....

0/0
28.10.2015 17:13

M29a16r94e64k 47H34r77u17b45y 6787252421568

Těžko - ti to 10 let vrtají a nakonec to prý ani není tunel

+1/0
28.10.2015 18:00

F45r65a53n23t13i77š10e57k 97H28o15r62á75k 2262729786174

No, ale někdy to může dopadnout i tak, že při vrtání (delšího) tunelu, pokud se vrtá z obou stran proti sobě, se to nepodaří a jsou z toho tunely dva.

Pak je to ovšem komplikace, když máte platné stavební povolení jen na jeden tunel.....(myslím, že něco takového bylo před pár lety v Polsku)

0/0
28.10.2015 19:14

J41i83ř10í 22F62r37a62n71ě48k 6772544122

Já nevím na co si pořád stěžujete. To je jak projížďka důlní chodbou.

+1/0
28.10.2015 15:54

F12r78a38n13t73i28š91e88k 60H18o54r46á95k 2102119426884

... pak by snad bylo vhodnější (pro bezpečnost a plynulost provozu) do tunelu nainstalovat koleje. Minimálně by tím byl vyřešen problém s jízdou v jízdních pruzích a kličkování z pruhu do pruhu při objíždění výmolů..... (technické detaily provedení ponechávám stranou).

0/0
28.10.2015 17:41

M31a61r97e98k 13F94l24e29k92a18č 1127812740341

v Brně se v tunelech pořádala před otevřením jízda na inlinech...tady taky???

+9/0
28.10.2015 15:49

P33e97t55r 29N89e12c88h56a34n83i28c98k85ý 7473146218610

tady na mulách ;-D

+7/0
28.10.2015 16:33

Z93d72e49n86ě79k 54K97u16č64e18r19a 4658251191236

Ta patnáctiminutová projížďka tunelem opravdu stojí za to. Dokonce věřím, že jde o novostavbu. Kvalita odpovídá standardu veškerých silnic v bývalém SSSR. Je také úžasné, že v tunelu není nic zbytečného, ani značky, ani osvětlení, ani řídící dispečink, zato poskytuje mimořádné dobrodružství a při dojezdu radost nad tím, že  člověk vůbec projel na druhou stranu a že tolik moc nezničil auto. S nostalgií: se Sovětským svazem na věčné časy!!!

+27/−7
28.10.2015 15:34

F84r56a90n76t20i98š52e41k 95H77o78r10á26k 2572209176414

... zapomněl jste dodat, že (jízdu tunelem) vůbec přežil.....a obohacen o neopakovatelné zážitky a adrenalin z takové jízdy ....

+1/0
28.10.2015 17:23

J23a39n 41Z87á54v77e98s48k63ý 1805913339

Tak na motorce asi docela adrenalin.

+6/0
28.10.2015 15:33

O41l24d69ř91i24c39h 55J36a11n61e50č41e53k 8189106533801

a jde to i na kole? :-P

0/0
28.10.2015 16:57

F58r54a11n77t51i85š77e35k 80H16o57r51á23k 2382179296984

... pokud máte dostatečnou kapacitu baterie, abyste si mohl svítit na cestu, tak snad ano.

Jinak, pokud máte jen dynamo, pak si při stání v koloně posvítíte jen stěží.... Ledaže byste s sebou vozil stojan, který byste při zastávce v tunelu využil a šlapal si na stojanu (na místě), abyste si posvítil....Někdy ovšem taková černá hodinka taky není k zahození....

0/0
28.10.2015 17:30

J80o18s86e85f 86N11o83v15á78k 6713960862789

ale je tam krásně

+1/0
28.10.2015 15:23

M53i33r27o88s18l79a23v 80B55u46ř43i20č 1179808141

Blanka před otvíračkou :D prej vlhké kabely :D

+18/0
28.10.2015 15:16

M22i72c54h31a41l 71M10a23l67á93t 6576702940980

Ten tunel není hotový. Je to nahrubo vyražená chodba.

Auta tam nejspíš pustili proto, že větší utrpení je zdolávat ty velehory než projet ten tunel v rozestavěném stavu.

+24/−1
28.10.2015 15:08
Foto

V79o87j89t56ě37c81h 39P62a15v57l92í47k 5534441734768

"Tádžické úřady tunel oficiálně prohlásily za dokončený letos v březnu ..."

+5/0
28.10.2015 16:31

M77i15c95h70a41l 34M50a64l25á77t 6406652330400

To je jen papírová válka kvůli dotacím. Známe všichni.

+2/0
28.10.2015 16:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.