Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Tma, výmoly a málo vzduchu. Tádžický „tunel smrti“ dokáže i zabít

Oficiálně se jmenuje Istiqlal, tedy tunel Nezávislosti. Místní však stavbě nedaleko tádžického města Anzob přezdívají „tunel smrti“. Řidiči musí počítat s nedostatkem světla, přebytkem vody a řadou hlubokých výmolů. Pokud se navíc v pětikilometrovém tunelu vytvoří kolona, cestovatelům hrozí udušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e89t27r 49M68i20c25h17a31l 2600984601282

Tak tam bych chtěl jezdit denně. ;-D

0/0
29.10.2015 9:40
Foto

Ľ77u85b80o37m21í83r 10N37o56v82á76k 7737946324188

Anzóbský tunel není zas až takové peklo... projel jsem ním asi 5× v letech 2007-9 a nic hrozného... a to dokonce ani když jsme asi v půlce měli vynucenou přestávku, protože stařičká Niva potřebovala na chvíli vysadit :D

0/0
29.10.2015 8:21

M45i93r37o91s60l10a15v 74K87a11š65p83a30r 3102587821301

Tady je vidět ten rozdíl mezi námi a Tádžiky.                                                                           Tadžici tunel  zkolaudovali roky před jeho dokončením a my budem zas Blanku kolaudovat 10 let po jejím otevření.:-)

0/0
28.10.2015 23:00

R72o44m64a28n 48S85t36o66n59e35k 1269433439711

jeden zásadní rozdíl jste zapomněl. když se vám stane nehoda nebo požár v blance tak to z největší pravděpodobností přežijete,v tádžickém tunelu moc velké šance mít nebudete :-)

+1/0
29.10.2015 6:24
Foto

Ľ93u25b91o98m85í65r 71N67o66v77á80k 7157486194278

v Anzóbském tunelu požár není problém - všude tam teče voda z horských ledovců, takže se to dá hned uhasit :D

0/0
29.10.2015 8:22

R26o16m56a34n 93S53t31o86n53e26k 1549513659921

když tam chytne náklad margarinu nebo něčeho podobného jak pod Mont Blankem tak té vody tam určitě dostatek nebude

0/0
29.10.2015 16:03
Foto

L49a78d58i54s67l92a88v 15S17t59r96n63a11d 7764961504678

Neinspirovali se stavielé tunelu v praze na tunelu Blanka??????????

0/−1
28.10.2015 21:56

M79a86r56t41i19n 20P86r19o77s50t92ý 9150543680209

tomu se rika projev hlupaka...

0/0
29.10.2015 10:46

P29e12t72r 37N11o56v93o51t34n37y 1101480741

S tou cenou to autor trochu přehnal, ne?

0/0
28.10.2015 21:31

J96a89n 29S20e55d75l86á71k 9772467176694

podle níže psaného příspěvku a vloženého odkazu asi tak o 2 nulky, ale co nula sem nula tam jako by jsme si tady už nezvykly viz nejrůznější články o demonstracích kde z pár stovek se pak vyklube třeba i 30-40 tisíc a našlo by se mnoho dalších příkladů

http://www.news.tj/en/news/istiqlol-tunnel-reopened-traffic-all-types-vehicles-today

+1/0
28.10.2015 21:53
Foto

K47a67r57e25l 48S22e12i14d37l 8529815730338

Co je zač ten druhý portál vpravo? Vypadá to, jako by měl mít (někdy?) každý směr svůj vlastní tubus.

+1/0
28.10.2015 20:55

P22e65t32r 92H14a17r80i20p47r43a80s59a72d 93H98a91j33i57č 8343360304407

Teb tunel nebude dostavěný nikdy. Nejsem stavař, ale tolik toho vím, že bez pořádného odvodnění a hydroizolace vezme každou stavbu velmi rychle voda. Není to o extrémních podmínách, ale o tom, že je projekt zvrtaný.

U nás sice Blanka byla zatím vytopená jenom jednou (co vím v souvislosti s kabely), ale jak to bude dlouhodobě, se teprve ukáže. Ostatně, stejně jako smysluplnost projektu. Pokus se je navýší hustota dopravy v centru, tak snad konečně přestanou apoštolové na radnici kašpárkovat po způsobu Béma a začnou konečně řešit dokončení obchvatu.

+1/0
28.10.2015 20:39

M19a35r93t19i87n 87N45e70r68m47u47t 9457317638309

nojo, takhle se kalí ocel

0/0
28.10.2015 19:52

K49a83r41e98l 87V37a29c23h43u87t 9483182149453

Teda... Tunel ze Švýcarska do italského Livigna ;-) je proti tomuto "procházka růžovým sadem"! - Ale tam si za jednosměrný průjezd zas pořádně zaplatíte! ;-€ Délku má ovšem zhruba poloviční...

0/0
28.10.2015 18:57

K28a34r49e96l 90V35a23c67h20u97t 9913312129723

Tedy pro pořádek: do toho Livigna platíte za průjezd tam i nazpět, ale jezdí se tam vždy buď jedním, anebo druhým směrem! (tunel je tmavý a úzký) .. Takže kromě ztráty peněz tam hrozí ty čekačky! :-/ ... Přece jen ale povrch je tam (ve srovnání s tím v Tádžikistánu) mnohem lepší - a voda tam možná trochu kape ze stropu, ale nebývá na zemi, na silnici...

0/0
28.10.2015 19:03

J21a22n 35H57o77l38í12k 1173490947307

Kdo tam nebyl, nepochopí... http://brezovjan.rajce.idnes.cz/Expedice_Pamir_Jaroslava_Holika/

http://www.jhpento.cz/expedice.pdf

+1/0
28.10.2015 18:32

V51á80c15l79a74v 10J49o37n65á33š 8282233942343

Jede jak vepř.....cisternu předjíždí zprava....

0/0
28.10.2015 17:37

F71r94a35n26t31i11š95e15k 27H50o32r75á23k 2592369166264

Takže se nám autor článku snaží naznačit, že stavba tunelu může dopadnout i takto... a že vlastně tunel Blanka je to nejlepší, co nás mohlo postihnout? .... - pochopil jsem to správně?

+4/−1
28.10.2015 17:17

O26n10d12ř69e82j 42M61a39r33e91k 9812730167869

Víte že existuje studie, která hodnotí, co by postavení Blanky stálo dnes? A asi tužíte, že pokud by to byl někdo vůbec schopen protlačit, bylo by to za znatelně víc peněz? Jediné, co bych Bémovi vyčítal je to, že toho nerozjel víc - v dopravní infrastruktuře. Protože ty stavby budou rok od roku dražší a obtížněji realizovatelné. Nemluvě o tom že na magistrátu moc lidí schopných rozjet velké projekty moc není.

+3/−1
28.10.2015 17:49

M92a21r62e52k 65H17r81u33b72y 6297552741878

Ehm, Bém osobně těžko něco rozjížděl...a většina těch úředníků na magistrátu stále sedí. Jenom namísto příkazů shora akorát sledují permanentní hádky

+1/−1
28.10.2015 17:58

Z39d51e33n35ě77k 39H26i12n96k 8949327111211

Teď jsem zmatený, tak podle Vás za stavbu Blanky Bém nemůže ("osobně těžko něco rozjížděl"), ale na druhou stranu je mu Blanka vyčítána.

Tak jak to tedy je, byla by Blanka bez Béma, nebo nebyla? A pokud by byla, byla by lepší nebo horší?

+1/0
28.10.2015 18:05

P92e64t90r 77B13o33c52e43k 1447816112960

Ben Nic ASI merozjel, je to psychiatr a celkem bambula.... Ze so prihraval malou domu klidne vickrat (cena zakazky se navysuje...) je celkem pravdepodobne....

0/−1
28.10.2015 18:34

F82r50a18n44t75i38š50e37k 66H72o10r80á67k 2552959766704

Tunel Blanka představuje zcela nesporně velmi náročné dílo. O tom snad není pochyb. Co mně však nejde na rozum, je skutečnost, co vedlo magistrát k rozhodnutí o tom, že stavba bude realizována firmou Metrostav.

Možná je v republice jedinou firmou, která je schopna dílo realizačně zvládnout. Neznamená to však, že neexistují žádné jiné firmy mimo ČR, které by dílo takové náročnosti nebyly schopny zvládnout přinejmenším stejně, když ne lépe....

Stačí jen sledovat zprávy a čtenář nebo divák se dozví, kde všude měla firma Metrostav při realizaci zakázky nějaký problém, či kde firmě co spadlo.....(stačí zakázky u nás a na Slovensku)....

0/0
28.10.2015 19:08

P90a23v66l30a 63S95k87o67u81m51a52l51o44v94á 4179510340800

v tom tunelu určitě nehrozí mikrospánek .....

0/0
28.10.2015 17:14

F55r74a92n62t28i93š60e83k 36H90o89r95á44k 2762569666734

... no, narazit tak v tunelu na stojící neosvětlené vozidlo, kterému klekla baterie, může být docela velkým adrenalinovým dobrodružstvím....

0/0
28.10.2015 17:33

M89a87r39i62á86n 22B55e18d55n97á84r25i38k 9141731260318

Mikro.. určitě ne, ale věčný spánek z výfukových plynů tam hrozí hodně.

+5/0
28.10.2015 18:04

J25o30s94e97f 60V47a36l13a 9210613763903

to je tunel Blanka vseobecne 2x levnejsi, na pocet postavenych tubusu 4x levnejsi a na pocet jizdnich pruhu dokonce 6x levnejsi nez tohle dilo. Poslete tam Bema, ten to uvede do poradku.......

+2/0
28.10.2015 16:53

P54e17t73r 86N38e42c60h45a50n92i87c79k16ý 7203476618970

ještě bych odečetl nadmořskou výšku, věčné mrazy, laviny, sesuvy...

+1/0
28.10.2015 16:57

J20o61s85e32f 28V54a41l45a 9780913373913

nejsem ani geolog ani stavar ani tunelar, ale predstava tekutych pisku pod Prahou, nestabilni podlozi vcetne nepredpokladatelnych komplikaci (predchozi nezdokumentovane stavby na trase,) voda : Vltava, krizeni s metrem, otresy z povrchove dopravy a metra.......mozna takova skala je jednodussi

+9/0
28.10.2015 17:29

M36a82r10e93k 40H64r52u76b50y 6507752401658

Jsme lepší než Tadzikistan a Iran... to je opravdu úspěch ;-)

0/0
28.10.2015 17:59

P84e73t37r 16N27e53c36h88a50n23i50c24k15ý 7323876288550

Aspoň u vjezdu by někdo mohl dávat kyslíkovou masku, která by se na druhém konci odevzdala

+2/0
28.10.2015 16:34

M91a63t67ě18j 58C66h14l78á22d 3797816185301

Že by nějaký tamní Viamont?

+1/0
28.10.2015 16:28

M69i21c19h91a62l 69M66a18l71á74t 6826642460420

Od r. 2015 STRABAG pane kolego;-D Viamont už neexistuje;-)

+1/0
28.10.2015 16:34

F86r53a25n58t30i87š31e94k 82H75o96r76á25k 2702119476404

Hmm - a já jsem si až do dneška myslel, že specialista na tunely u nás je firma Metrostav.....

0/0
28.10.2015 17:13

M56a16r41e91k 80H13r94u39b35y 6587872831908

Těžko - ti to 10 let vrtají a nakonec to prý ani není tunel

+1/0
28.10.2015 18:00

F92r34a92n29t71i91š68e63k 32H86o41r47á26k 2362259646914

No, ale někdy to může dopadnout i tak, že při vrtání (delšího) tunelu, pokud se vrtá z obou stran proti sobě, se to nepodaří a jsou z toho tunely dva.

Pak je to ovšem komplikace, když máte platné stavební povolení jen na jeden tunel.....(myslím, že něco takového bylo před pár lety v Polsku)

0/0
28.10.2015 19:14

J46i70ř36í 52F18r40a10n94ě71k 6212634892

Já nevím na co si pořád stěžujete. To je jak projížďka důlní chodbou.

+1/0
28.10.2015 15:54

F62r72a16n97t84i14š51e32k 51H39o55r71á91k 2822539596434

... pak by snad bylo vhodnější (pro bezpečnost a plynulost provozu) do tunelu nainstalovat koleje. Minimálně by tím byl vyřešen problém s jízdou v jízdních pruzích a kličkování z pruhu do pruhu při objíždění výmolů..... (technické detaily provedení ponechávám stranou).

0/0
28.10.2015 17:41

M86a68r24e70k 65F46l46e29k66a81č 1837872700951

v Brně se v tunelech pořádala před otevřením jízda na inlinech...tady taky???

+9/0
28.10.2015 15:49

P95e51t68r 95N78e74c19h37a39n60i50c29k94ý 7413796798250

tady na mulách ;-D

+7/0
28.10.2015 16:33

Z56d55e44n38ě34k 93K75u91č16e69r61a 4648471681476

Ta patnáctiminutová projížďka tunelem opravdu stojí za to. Dokonce věřím, že jde o novostavbu. Kvalita odpovídá standardu veškerých silnic v bývalém SSSR. Je také úžasné, že v tunelu není nic zbytečného, ani značky, ani osvětlení, ani řídící dispečink, zato poskytuje mimořádné dobrodružství a při dojezdu radost nad tím, že  člověk vůbec projel na druhou stranu a že tolik moc nezničil auto. S nostalgií: se Sovětským svazem na věčné časy!!!

+27/−7
28.10.2015 15:34

F62r67a58n75t50i23š57e79k 68H77o41r83á19k 2252279516874

... zapomněl jste dodat, že (jízdu tunelem) vůbec přežil.....a obohacen o neopakovatelné zážitky a adrenalin z takové jízdy ....

+1/0
28.10.2015 17:23

J85a12n 67Z40á24v61e67s27k74ý 1305863679

Tak na motorce asi docela adrenalin.

+6/0
28.10.2015 15:33

O49l75d74ř23i80c80h 42J73a31n14e74č43e97k 8649696563621

a jde to i na kole? :-P

0/0
28.10.2015 16:57

F90r81a89n52t20i76š60e66k 78H31o52r96á18k 2322489366924

... pokud máte dostatečnou kapacitu baterie, abyste si mohl svítit na cestu, tak snad ano.

Jinak, pokud máte jen dynamo, pak si při stání v koloně posvítíte jen stěží.... Ledaže byste s sebou vozil stojan, který byste při zastávce v tunelu využil a šlapal si na stojanu (na místě), abyste si posvítil....Někdy ovšem taková černá hodinka taky není k zahození....

0/0
28.10.2015 17:30

J10o37s65e19f 95N43o45v18á24k 6633970922969

ale je tam krásně

+1/0
28.10.2015 15:23

M25i95r96o69s21l39a14v 76B96u65ř97i61č 1249118201

Blanka před otvíračkou :D prej vlhké kabely :D

+18/0
28.10.2015 15:16

M30i33c95h51a93l 71M70a68l28á96t 6806852560160

Ten tunel není hotový. Je to nahrubo vyražená chodba.

Auta tam nejspíš pustili proto, že větší utrpení je zdolávat ty velehory než projet ten tunel v rozestavěném stavu.

+24/−1
28.10.2015 15:08
Foto

V11o61j95t68ě85c34h 36P10a20v61l37í95k 5874321404108

"Tádžické úřady tunel oficiálně prohlásily za dokončený letos v březnu ..."

+5/0
28.10.2015 16:31

M21i43c28h43a96l 93M40a11l50á13t 6536352380510

To je jen papírová válka kvůli dotacím. Známe všichni.

+2/0
28.10.2015 16:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.