Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Tma, výmoly a málo vzduchu. Tádžický „tunel smrti“ dokáže i zabít

Oficiálně se jmenuje Istiqlal, tedy tunel Nezávislosti. Místní však stavbě nedaleko tádžického města Anzob přezdívají „tunel smrti“. Řidiči musí počítat s nedostatkem světla, přebytkem vody a řadou hlubokých výmolů. Pokud se navíc v pětikilometrovém tunelu vytvoří kolona, cestovatelům hrozí udušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37e23t76r 21M89i39c90h24a87l 2190804251392

Tak tam bych chtěl jezdit denně. ;-D

0/0
29.10.2015 9:40
Foto

Ľ33u54b74o80m95í84r 70N71o72v98á75k 7507956744228

Anzóbský tunel není zas až takové peklo... projel jsem ním asi 5× v letech 2007-9 a nic hrozného... a to dokonce ani když jsme asi v půlce měli vynucenou přestávku, protože stařičká Niva potřebovala na chvíli vysadit :D

0/0
29.10.2015 8:21

M47i17r46o71s66l63a25v 34K42a35š59p52a65r 3922627461571

Tady je vidět ten rozdíl mezi námi a Tádžiky.                                                                           Tadžici tunel  zkolaudovali roky před jeho dokončením a my budem zas Blanku kolaudovat 10 let po jejím otevření.:-)

0/0
28.10.2015 23:00

R86o57m38a55n 32S25t77o56n55e31k 1649243109701

jeden zásadní rozdíl jste zapomněl. když se vám stane nehoda nebo požár v blance tak to z největší pravděpodobností přežijete,v tádžickém tunelu moc velké šance mít nebudete :-)

+1/0
29.10.2015 6:24
Foto

Ľ93u63b78o75m80í72r 18N58o75v18á29k 7427546454418

v Anzóbském tunelu požár není problém - všude tam teče voda z horských ledovců, takže se to dá hned uhasit :D

0/0
29.10.2015 8:22

R14o77m20a61n 28S62t47o46n66e24k 1909683259201

když tam chytne náklad margarinu nebo něčeho podobného jak pod Mont Blankem tak té vody tam určitě dostatek nebude

0/0
29.10.2015 16:03
Foto

L42a60d20i42s64l65a88v 86S27t81r73n48a38d 7804301354898

Neinspirovali se stavielé tunelu v praze na tunelu Blanka??????????

0/−1
28.10.2015 21:56

M70a41r25t50i52n 53P61r80o18s55t26ý 9210603880139

tomu se rika projev hlupaka...

0/0
29.10.2015 10:46

P92e47t42r 57N19o10v89o79t51n27y 1601380861

S tou cenou to autor trochu přehnal, ne?

0/0
28.10.2015 21:31

J79a33n 66S26e40d34l30á36k 9102687886164

podle níže psaného příspěvku a vloženého odkazu asi tak o 2 nulky, ale co nula sem nula tam jako by jsme si tady už nezvykly viz nejrůznější články o demonstracích kde z pár stovek se pak vyklube třeba i 30-40 tisíc a našlo by se mnoho dalších příkladů

http://www.news.tj/en/news/istiqlol-tunnel-reopened-traffic-all-types-vehicles-today

+1/0
28.10.2015 21:53
Foto

K57a60r56e20l 71S74e65i91d69l 8549905480728

Co je zač ten druhý portál vpravo? Vypadá to, jako by měl mít (někdy?) každý směr svůj vlastní tubus.

+1/0
28.10.2015 20:55

P26e89t79r 61H72a33r90i25p74r10a83s88a10d 80H36a68j76i92č 8773520504617

Teb tunel nebude dostavěný nikdy. Nejsem stavař, ale tolik toho vím, že bez pořádného odvodnění a hydroizolace vezme každou stavbu velmi rychle voda. Není to o extrémních podmínách, ale o tom, že je projekt zvrtaný.

U nás sice Blanka byla zatím vytopená jenom jednou (co vím v souvislosti s kabely), ale jak to bude dlouhodobě, se teprve ukáže. Ostatně, stejně jako smysluplnost projektu. Pokus se je navýší hustota dopravy v centru, tak snad konečně přestanou apoštolové na radnici kašpárkovat po způsobu Béma a začnou konečně řešit dokončení obchvatu.

+1/0
28.10.2015 20:39

M48a42r68t78i51n 94N45e26r35m42u28t 9537247438499

nojo, takhle se kalí ocel

0/0
28.10.2015 19:52

K74a36r45e97l 89V82a60c71h31u71t 9933382329923

Teda... Tunel ze Švýcarska do italského Livigna ;-) je proti tomuto "procházka růžovým sadem"! - Ale tam si za jednosměrný průjezd zas pořádně zaplatíte! ;-€ Délku má ovšem zhruba poloviční...

0/0
28.10.2015 18:57

K61a22r94e31l 64V51a47c91h92u80t 9953792579743

Tedy pro pořádek: do toho Livigna platíte za průjezd tam i nazpět, ale jezdí se tam vždy buď jedním, anebo druhým směrem! (tunel je tmavý a úzký) .. Takže kromě ztráty peněz tam hrozí ty čekačky! :-/ ... Přece jen ale povrch je tam (ve srovnání s tím v Tádžikistánu) mnohem lepší - a voda tam možná trochu kape ze stropu, ale nebývá na zemi, na silnici...

0/0
28.10.2015 19:03

J51a69n 56H65o91l29í12k 1653410547597

Kdo tam nebyl, nepochopí... http://brezovjan.rajce.idnes.cz/Expedice_Pamir_Jaroslava_Holika/

http://www.jhpento.cz/expedice.pdf

+1/0
28.10.2015 18:32

V77á87c69l47a17v 57J65o22n33á73š 8292333312593

Jede jak vepř.....cisternu předjíždí zprava....

0/0
28.10.2015 17:37

F91r11a81n42t64i11š20e34k 84H30o60r24á37k 2462139906944

Takže se nám autor článku snaží naznačit, že stavba tunelu může dopadnout i takto... a že vlastně tunel Blanka je to nejlepší, co nás mohlo postihnout? .... - pochopil jsem to správně?

+4/−1
28.10.2015 17:17

O79n49d70ř85e62j 76M54a85r33e40k 9662330117319

Víte že existuje studie, která hodnotí, co by postavení Blanky stálo dnes? A asi tužíte, že pokud by to byl někdo vůbec schopen protlačit, bylo by to za znatelně víc peněz? Jediné, co bych Bémovi vyčítal je to, že toho nerozjel víc - v dopravní infrastruktuře. Protože ty stavby budou rok od roku dražší a obtížněji realizovatelné. Nemluvě o tom že na magistrátu moc lidí schopných rozjet velké projekty moc není.

+3/−1
28.10.2015 17:49

M46a34r16e10k 27H29r33u76b53y 6497532121498

Ehm, Bém osobně těžko něco rozjížděl...a většina těch úředníků na magistrátu stále sedí. Jenom namísto příkazů shora akorát sledují permanentní hádky

+1/−1
28.10.2015 17:58

Z86d92e29n29ě19k 42H77i48n82k 8599737381341

Teď jsem zmatený, tak podle Vás za stavbu Blanky Bém nemůže ("osobně těžko něco rozjížděl"), ale na druhou stranu je mu Blanka vyčítána.

Tak jak to tedy je, byla by Blanka bez Béma, nebo nebyla? A pokud by byla, byla by lepší nebo horší?

+1/0
28.10.2015 18:05

P37e56t40r 70B53o10c83e97k 1237886312450

Ben Nic ASI merozjel, je to psychiatr a celkem bambula.... Ze so prihraval malou domu klidne vickrat (cena zakazky se navysuje...) je celkem pravdepodobne....

0/−1
28.10.2015 18:34

F84r70a70n12t95i31š41e60k 37H66o91r13á20k 2572909326824

Tunel Blanka představuje zcela nesporně velmi náročné dílo. O tom snad není pochyb. Co mně však nejde na rozum, je skutečnost, co vedlo magistrát k rozhodnutí o tom, že stavba bude realizována firmou Metrostav.

Možná je v republice jedinou firmou, která je schopna dílo realizačně zvládnout. Neznamená to však, že neexistují žádné jiné firmy mimo ČR, které by dílo takové náročnosti nebyly schopny zvládnout přinejmenším stejně, když ne lépe....

Stačí jen sledovat zprávy a čtenář nebo divák se dozví, kde všude měla firma Metrostav při realizaci zakázky nějaký problém, či kde firmě co spadlo.....(stačí zakázky u nás a na Slovensku)....

0/0
28.10.2015 19:08

P63a73v42l70a 92S91k75o46u81m95a52l28o50v72á 4139970820330

v tom tunelu určitě nehrozí mikrospánek .....

0/0
28.10.2015 17:14

F70r16a45n86t38i41š77e96k 69H63o36r59á95k 2192609256594

... no, narazit tak v tunelu na stojící neosvětlené vozidlo, kterému klekla baterie, může být docela velkým adrenalinovým dobrodružstvím....

0/0
28.10.2015 17:33

M24a87r74i91á78n 94B65e23d35n88á41r85i93k 9881151370338

Mikro.. určitě ne, ale věčný spánek z výfukových plynů tam hrozí hodně.

+5/0
28.10.2015 18:04

J29o25s46e75f 45V10a92l94a 9310213193313

to je tunel Blanka vseobecne 2x levnejsi, na pocet postavenych tubusu 4x levnejsi a na pocet jizdnich pruhu dokonce 6x levnejsi nez tohle dilo. Poslete tam Bema, ten to uvede do poradku.......

+2/0
28.10.2015 16:53

P10e43t66r 35N23e87c19h17a40n91i21c78k72ý 7133526458200

ještě bych odečetl nadmořskou výšku, věčné mrazy, laviny, sesuvy...

+1/0
28.10.2015 16:57

J75o74s31e32f 71V88a45l77a 9820783863813

nejsem ani geolog ani stavar ani tunelar, ale predstava tekutych pisku pod Prahou, nestabilni podlozi vcetne nepredpokladatelnych komplikaci (predchozi nezdokumentovane stavby na trase,) voda : Vltava, krizeni s metrem, otresy z povrchove dopravy a metra.......mozna takova skala je jednodussi

+9/0
28.10.2015 17:29

M96a56r82e56k 91H35r55u74b60y 6797102941298

Jsme lepší než Tadzikistan a Iran... to je opravdu úspěch ;-)

0/0
28.10.2015 17:59

P92e36t13r 66N12e41c57h56a83n55i46c86k98ý 7373536318560

Aspoň u vjezdu by někdo mohl dávat kyslíkovou masku, která by se na druhém konci odevzdala

+2/0
28.10.2015 16:34

M39a18t31ě35j 43C45h38l32á80d 3777956695591

Že by nějaký tamní Viamont?

+1/0
28.10.2015 16:28

M94i73c36h12a78l 61M41a21l80á47t 6386342220110

Od r. 2015 STRABAG pane kolego;-D Viamont už neexistuje;-)

+1/0
28.10.2015 16:34

F45r69a91n96t11i53š13e50k 91H72o93r59á90k 2742449306634

Hmm - a já jsem si až do dneška myslel, že specialista na tunely u nás je firma Metrostav.....

0/0
28.10.2015 17:13

M61a85r34e59k 72H60r96u58b90y 6887442571708

Těžko - ti to 10 let vrtají a nakonec to prý ani není tunel

+1/0
28.10.2015 18:00

F92r10a30n44t91i62š88e80k 94H26o55r53á80k 2622179296704

No, ale někdy to může dopadnout i tak, že při vrtání (delšího) tunelu, pokud se vrtá z obou stran proti sobě, se to nepodaří a jsou z toho tunely dva.

Pak je to ovšem komplikace, když máte platné stavební povolení jen na jeden tunel.....(myslím, že něco takového bylo před pár lety v Polsku)

0/0
28.10.2015 19:14

J65i76ř59í 82F76r48a87n50ě72k 6182934472

Já nevím na co si pořád stěžujete. To je jak projížďka důlní chodbou.

+1/0
28.10.2015 15:54

F19r63a67n91t30i79š93e38k 56H82o81r41á82k 2652699776164

... pak by snad bylo vhodnější (pro bezpečnost a plynulost provozu) do tunelu nainstalovat koleje. Minimálně by tím byl vyřešen problém s jízdou v jízdních pruzích a kličkování z pruhu do pruhu při objíždění výmolů..... (technické detaily provedení ponechávám stranou).

0/0
28.10.2015 17:41

M90a96r89e39k 30F33l67e96k87a25č 1607422920291

v Brně se v tunelech pořádala před otevřením jízda na inlinech...tady taky???

+9/0
28.10.2015 15:49

P53e93t42r 85N61e86c60h60a81n22i89c24k82ý 7933286108210

tady na mulách ;-D

+7/0
28.10.2015 16:33

Z77d19e44n80ě20k 14K18u87č40e10r93a 4428641421946

Ta patnáctiminutová projížďka tunelem opravdu stojí za to. Dokonce věřím, že jde o novostavbu. Kvalita odpovídá standardu veškerých silnic v bývalém SSSR. Je také úžasné, že v tunelu není nic zbytečného, ani značky, ani osvětlení, ani řídící dispečink, zato poskytuje mimořádné dobrodružství a při dojezdu radost nad tím, že  člověk vůbec projel na druhou stranu a že tolik moc nezničil auto. S nostalgií: se Sovětským svazem na věčné časy!!!

+27/−7
28.10.2015 15:34

F62r63a37n46t50i79š17e89k 54H40o25r76á48k 2162499726784

... zapomněl jste dodat, že (jízdu tunelem) vůbec přežil.....a obohacen o neopakovatelné zážitky a adrenalin z takové jízdy ....

+1/0
28.10.2015 17:23

J86a13n 82Z33á58v47e42s88k33ý 1965303869

Tak na motorce asi docela adrenalin.

+6/0
28.10.2015 15:33

O65l27d27ř79i94c60h 29J66a80n59e41č70e29k 8899506943371

a jde to i na kole? :-P

0/0
28.10.2015 16:57

F68r81a89n36t25i54š60e59k 71H13o26r94á56k 2262819866124

... pokud máte dostatečnou kapacitu baterie, abyste si mohl svítit na cestu, tak snad ano.

Jinak, pokud máte jen dynamo, pak si při stání v koloně posvítíte jen stěží.... Ledaže byste s sebou vozil stojan, který byste při zastávce v tunelu využil a šlapal si na stojanu (na místě), abyste si posvítil....Někdy ovšem taková černá hodinka taky není k zahození....

0/0
28.10.2015 17:30

J87o22s96e95f 53N54o30v16á96k 6373710212139

ale je tam krásně

+1/0
28.10.2015 15:23

M68i95r46o61s64l24a39v 60B50u72ř66i30č 1339568131

Blanka před otvíračkou :D prej vlhké kabely :D

+18/0
28.10.2015 15:16

M71i34c42h58a83l 26M11a38l97á40t 6256372690300

Ten tunel není hotový. Je to nahrubo vyražená chodba.

Auta tam nejspíš pustili proto, že větší utrpení je zdolávat ty velehory než projet ten tunel v rozestavěném stavu.

+24/−1
28.10.2015 15:08
Foto

V28o26j88t47ě67c44h 29P57a94v61l66í56k 5514461494408

"Tádžické úřady tunel oficiálně prohlásily za dokončený letos v březnu ..."

+5/0
28.10.2015 16:31

M75i29c96h27a44l 72M94a22l37á86t 6666662480300

To je jen papírová válka kvůli dotacím. Známe všichni.

+2/0
28.10.2015 16:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.