Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zákon povolí pohřby nenarozených dětí, zatím plody končí ve spalovnách

Rodiče budou mít možnost pohřbít dítě, které zemřelo před narozením. Počítá s tím chystaná novela zákona o pohřebnictví. Dosud byl plod, který vážil méně než půl kilogramu, považován za odpad. Pozůstalí také dostanou více času, dokdy se mají o tělo dítěte přihlásit, informují páteční Lidové noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28i54c56h63a45r40d 87N65o56v66a24k 8428556791182

spravne rozhodnuti. clovek neni odpad.

+4/0
23.10.2015 17:33

M45i64l13o70š 13K42r47u60m14p 2934727604

jak kdo..

+2/−2
24.10.2015 0:36

J33o66s36e28f 86P57r83o12c23h88á41z61k14a 7866316178774

Měl bych skoro stejně chytrý (myšleno debilní) nápad: Když někomu uříznou končetinu, mohl by si udělat pohřeb na pokračování. Nejdřív ručička a za pár let zbytek...

Předpokládám, že mě "profi-empatité" napadnou z nedostatku lidskosti, nicméně pohřeb má smysl tam, kde má člověk k zemřelému vypěstovaný vztah. K nenarozenému žádný vztah nemá, ten přijde až soužitím po narození. I když samozřejmě profesionální matky tohle nikdy otevřeně nepřiznají.

+1/−6
23.10.2015 14:38

J47o57s29e72f 65K98r19ů73p95a 4822962802928

Pracoval jsem mnoho let ve většinově ženském kolektivu. Některé kolegyně podstoupily potrat - z různých důvodů... A mohu potvrdit že zvláště když se při nějaké oslavě něco vypilo (ale i za střízliva), přiznávaly, že se s tou ztrátou vyrovnávají nesnadno. Všechny si pamatovaly datum potratu i termín předpokládaného porodu a když pak potkávaly děti, které byly ve věku toho jejich potraceného - nebylo jim to jedno.

Otcové si možná musí vztah s potomkem vypracovat postupně, ale matky - i díky hormonálním změnám - jsou na tom jinak. Prostě - nemáte pravdu.

+12/0
23.10.2015 14:55

J52o68s71e79f 64P97r30o47c37h84á71z76k94a 7566336508664

Možná nemám pravdu, možná ano.

Nebudu mluvit o sobě, (tedy o mužích), ale moje žena všechny naše tři (již dospělé) děti nezřízeně miluje. O potraceném dítěti celé ty roky hovoří jako o ktérékoliv jiné operaci. Ta myšlenka o vypěstování vztahu je v podstatě původně její... Tak a teď řekněte, že nemá zkušenost.

+1/−5
23.10.2015 15:23

J25o21s39e82f 65K45r52ů86p66a 4662272542898

Prostě jste se s ženou hledali, až jste se našli...

+7/0
23.10.2015 15:57

J73o85s31e29f 46P71r89o33c31h32á86z39k20a 7726576948704

Něco podobného jsem čekal...

0/−1
23.10.2015 16:22

P52a84v32e39l 66O85d50r19a85z32i28l 6914979417120

No vidíte, sám to víte. Nikdo vás nebude k pohřbu nutit, tak to neřešte.

0/0
24.10.2015 0:12

O92l46g20a 84P55o74u19l60í60č42k92o87v52á 4531553725946

Kazda se s tim asi vyrovnava jinak. Taky je asi rozdil, jestli o to zena prisla na zacatku tehotenstvi nebo ke konci. Podle me to musi byt hodne spatny zazitek rodit mrtve dite. Asi bych to psychicky nedala. Viz komentar te pani zde v diskuzi. Ano, jsou zeny, ktere k diteti, ktere nosi pod srdcem, maji zvlastni vztah - treba kouri, chlastaji nebo fetuji. Zrejme si ho podle vasi teorie nestihly vytvorit, kdyz se dite jeste nenarodilo.

+4/0
23.10.2015 16:41

J91o94s23e41f 32P60r17o10c80h20á59z49k70a 7406336908834

Znova opakuji, že to není žádná teorie. Přečtěte si laskavě pořádně, co jsem napsal výše. Btw moje paní nekouří, nepije, nefetuje, (konec konců vzhledem k věku by to bylo i dost podivné), a šlo o císaře v sedmém měsíci.

0/−3
23.10.2015 17:21

O46l72g61a 72P48o95u43l33í70č95k72o96v96á 4651393595336

Tak to mela stesti, ze ho nemusela porodit prirozene.To by asi nemluvila o bezne operaci.

Cetla jsem to poradne a vy si prectete to, co jsem psala ja. Tj. ze se s tim kazda vyrovnava jinak.

+2/0
23.10.2015 17:40

P10e12t27r 70B69u84r13d83a 3740645589217

Každá matka má dítě "v břiše", nejčastěji 9 měsíců (biologové udávají 10 měsíců po 28 dnech, ale necelá dva týdny jsou počítány před početím).

Za ony měsíce si k dítěti nějaký vztah vybuduje jak těhotná žena, tak i její partner (pokud je přítomen). Někdo si najde cestu k nenávisti (ty malej ..., mám z tebe strie), většina si najde cestu k lásce.

Pokud Vám měsíce připadají krátkým obdobím pro vybudování vztahu, prosím. Někomu stačí i pár dnů.

+6/0
23.10.2015 14:56

J88o11s69e96f 67P17r82o20c31h52á98z79k17a 7606636438124

S touto logikou si zřejmě vypěstujete vztah i k nádoru.

0/−6
23.10.2015 15:25

O82l53g30a 89P47o40u31l72í23č75k86o58v87á 4731403835226

Srovnavat nenarozene dite s nadorem je hodne za hranou.

+6/0
23.10.2015 16:45

J81o93s13e10f 39P57r56o48c12h56á12z47k62a 7196306688814

Nepodsouvejte, nic nesrovnávám. Jen argument pana Burdy zněl, že mám-li něco v těle, mám k tomu vztah. Cože je dle mého hloupost. A tu nejlépe vyjádříte přepjatou expresivitou. Nic víc, nic míň.

0/−4
23.10.2015 17:17

O90l20g38a 31P51o70u47l33í53č40k94o60v42á 4781683955946

On nepsal o "necem v tele", ale o diteti v brise. Prectete si to poradne. Jestli v tom nevidite rozdil, tak sice asi nejste prepjate expresivni, ale zato mozna mate psychopaticke rysy.

+6/0
23.10.2015 17:52

P78a69v39e11l 53O94d72r50a44z83i28l 6354609657650

Jejej, vy jste vedle.

+1/0
23.10.2015 15:11

I88v16a81n30a 54N90e39j33e64d76l84í27k61o87v68á 6778434503663

Ten dovětek si v titulku mohli odpustit. Stačilo by to v textu. Je to drsárna, pro ty, kteří to zažili....

Rv

+2/0
23.10.2015 14:33

J40a60r38o79s47l24a65v 79K16a86d29l96e92c 5731389702361

Aby se za pár let neuvažovalo o dědických právech.

0/−5
23.10.2015 13:24

P95e48t50r 13B48u46r74d34a 3680775219627

Před asi 15 lety jsem dělal na právo referát (technicky zaměřená škola, právník nejsem). I když bylo jiné téma, zaujal mě konflikt paragrafů. V jenom se psalo, že dítě počaté za života rodiče (technicky asi mysleli otce) je jeho právoplatným dědicem, i když rodič zemře během těhotenství. Tedy čerstvě narozený  "pohrobek" je stejný dědic, jako plnoletý.

Pro úplnost uvádím i o čem byl ten druhý, kde se uvádělo, že potrat je možný.

+2/0
23.10.2015 13:31

J75o16s83e83f 92K35r15ů60p36a 4442152882208

Dědické právo zde samozřejmě existuje. CITACE:

"...zemře-li zůstavitel před narozením svého dítěte, může se stát toto dítě jeho dědicem. Zemře-li dítě až po porodu, stává se samo zůstavitelem a jeho dědický podíl připadne jeho vlastním dědicům, kdežto narodí-li se mrtvé, má se za to, že se nikdy dědicem nestalo a na jeho místo nastupují ostatní dědicové. Čili: Nenarozené dítě má právo dědit, ale matka má "právo" podstoupit potrat. Čili je zde "legální" způsob, jak se zbavit dědice nebo spoludědice.:-/

+7/−1
23.10.2015 13:34

J32i45n45d78ř91i52š32k26a 42B80u94r10g63e90r24o63v54á 3785454538275

2 hodiny po porodu zemřela na zadušení, měla nevyvinuté plíce.Tehdy to neřešili...

+1/0
23.10.2015 13:04

J40i80n44d23ř98i48š33k20a 98B60u42r61g92e26r10o38v55á 3755354878455

Mně se narodila holčička o půlnoci, doktorka řekla - živý to je, ale k životu to není, předčasně, 980g a 28cm. Dodnes pro ni pláču. Ani mi ji neukázali a ráno po probuzení - dali mi injekci na spaní mi dětská lékařka řekla, že už tam není - vozeji to do strašnic a pálí s amputovanými končetinami. Dodnes a je to už 40let jsem nenašla sílu, dojet tam a položit kytičku na loučku...

+11/0
23.10.2015 13:02

B43o34h88u83s39l44a89v 95K81r65á68l44í91k 2911640119656

Tak aspoň že ve Strašnicích a ne v Malešicích nebo tehdy ve Vysočanech.

0/−1
23.10.2015 13:08

P91e14t98r15a 42Z30r61u47b69e74c23k34á 3970121200650

Vyrazila jste mi dech, fakt nevím, co na tohle říct... Tak raději nic, jen že jste dobrá, že jste to vůbec nějak zvládla.

+7/0
23.10.2015 13:12

R81a95d55i54m 38P69a13v42l23i27c94e73k 1270108331454

Po 40 letech je to mozna na vyhledani profesionalni pomoci psychologa?

0/−9
23.10.2015 13:16

P37e89t83r 31B87u39r10d14a 3360455689697

Dal jsem mínus, ale máte pravdu. Jste zralý na vyhledání psychologické pomoci.

+6/0
23.10.2015 13:33

R75a70d82i63m 58P77a20v94l18i55c36e32k 1100658911254

Z ceho tak usuzujete?

0/−2
23.10.2015 13:48

P34e87t30r 69B50u77r96d18a 3270875769517

Z prezentované naprosté absence jakohokoli citu, empatie, prostě lidskosti.

+2/0
23.10.2015 14:00

R95a51d28i91m 10P43a66v51l43i40c24e48k 1890378371814

Ponechme stranou ty osobni utoky. Co navrhuje pan Petr Burda?

0/−2
23.10.2015 14:22

P62e61t31r 32B47u83r78d47a 3250985289977

Nechám paní, aby si zavzpomínala, zabrečela, když si vzpomene. Pak najde o to větší radost v jiné, méně smutné, části života.

Většina lidí má vzpomínky a přemýšlí nad minulými událostmi. Berou si z nich poučení, sílu do života, nebo naopak důvod k dalšímu žití, nahradit promeškané nebo to, co nebylo možné uskutečnit.

Jsou i tací, co vše řeší mávnutím ruky. Jsou i tací, co když srazí člověka, tak přemýšlejí o tom, kde nechají přelakovat auto. Ale mezi ty určitě patřit nechceme ani jeden.

+3/0
23.10.2015 15:02

P73a74v45e69l 11O67d98r65a36z43i31l 6664989497810

To

je

šílený.

+2/0
23.10.2015 15:23
Foto

K93r72i81s79t23ý50n25a 54V65a66ň54k14o21v72á 3797760115243

I narozenou? To je masakr... Na druhou stranu máte ve vzpomínkách to, jak jste si ji vysnila. Možná je to tak lepší - kdo ví, nedokážu posoudit, nezažila jsem.

Je mi líto. ;-(VV

+1/0
23.10.2015 16:05

J67a77n68a 93H53r47a31d37i70l54o28v39a 9631322973124

To je mi strašně líto. Moje holčička měla 990 gramů a 38 centimetrů, v listopadu bude mít pět let. Je zdravá a šikovná, ale stejně pláču, když si na to všechno vzpomenu.V

0/−1
23.10.2015 22:31

P84a74v42e28l 15O56d58r29a79z13i55l 6634879927560

Pardon, překlep.

0/0
24.10.2015 1:52

J65a30r51o40s70l23a98v 28K44a57d84l78e69c 5351369122321

No nevím, tak hlavně aby před pohřbem nebyla požadována identifikace příbuznými. Za chvíli se bude pohřbývat i nepočaté děcko.

0/−7
23.10.2015 12:59

B16o18h87u15s44l81a19v 21K28r48á24l50í90k 2661490779966

Pokud jste někdy nějaké nepočaté děcko měl, klidně ho můžete pohřbýt, než pohřbudou vás.

+9/0
23.10.2015 13:07

J61a18r22o90s36l88a84v 55K97a70d29l76e87c 5921539112331

Já jsem to většinou oslavil.;-)

0/−3
23.10.2015 13:21

P57e78t15r51a 31N48o42v29á52k73o83v77á 7538906444118

Nepochopil.

+4/0
23.10.2015 13:29

J71a72r27o89s40l78a29v 12K58a45d21l88e43c 5391549702481

Naopak to "y" je tam schválně.

0/−1
23.10.2015 13:52
Foto

J66a19r69o71s55l40a69v 79Š70v82á24b10í76k 3541794835752

Nikomu to nepomůže, místo aby rodiče potrat obrečeli a šli dál, budou navštěvovat hrob svého nenarozeného dítěte. Co foto na pomníku, ze sono?

+1/−9
23.10.2015 12:57

P26e29t35r20a 92Z77r59u13b91e84c37k52á 3850221290230

také mne to napadlo, ale spousta lidí, kteří přijdou o někoho blízkého tak, že se zkrátka ztratí, si stěžuje, že mu nemají kam chodit... Takže bych to vážně nechala na každém. A ti rodiče na dítě stejně nikdy nezapomenou, ať tak nebo tak.

Na pomníku samozřejmě foto být nemusí.

+8/0
23.10.2015 13:03
Foto

K38r85i80s74t39ý25n42a 57V20a68ň94k14o11v80á 3907410145673

Už to bude jejich věc. Podle mě je rozdíl, když dítě umře ve dvanáctém nebo třicátém týdnu. U těch ve dvanáctém to taky nechápu, ale zkrátka jsou ženy s tím dítětem spojené a cítí to tak. Nechte jim to.

+4/0
23.10.2015 16:10

O23l34g44a 38P73o40u19l68í63č54k41o36v84á 4701943865486

Treba jim prave tohle muze pomoct, aby to prekonali a sli dal. Jsou ruzne zpusoby truchleni.

+5/0
23.10.2015 16:55

A67l97e19n45a 10F86i77r10s33t81o54v11á 7205937952471

Tahle informace mě tedy skutečně nesmírně nemile překvapila.

Je to nehodné kulturního státu (ke kterému se najednou v posledních týdench tolik diskutujících hlásí), že není možné pohřbít nenarozené dítě.

+2/−1
23.10.2015 12:45

P28a98v93e77l 10O22d49r65a70z61i87l 6254829837340

Je legální ho usmrtit úmyslně, takže je to trochu principiální spor.

0/0
24.10.2015 1:55

B19o23h42u32s42l94a31v 22K47r66á37l50í57k 2631660529606

Zákon by měl sjednotit podmínky a měl by za odpad považovat i živé lidi. Ministerští úředníci by ale dopady zákona měli nejprve vyzkoušet sami na sobě.

+1/−4
23.10.2015 12:39

H45e88l66e71n10a 19V47e55v57e53r74k47o98v62a 3279497

Tak to bych zcela jistě nechala na rodičích jak s plodem v 8 měsíci těhotenství naloží.:-(

+7/0
23.10.2015 12:31
Foto

P57e45t87r 77P70r62o51c96h85á55z20k72a 3702916112134

Já myslím, že je to v pořádku. Někdo tuto možnost využije, někdo ne. Chápu, že lidé, kteří se těší na dítě a pak o ně přijdou před porodem potřebují nějak ventilovat své city a nějak ukončit tohle období. Těžko to může hodnotit někdo, kdo to neprožil. Stát to nebude stát nic, jen se s legalizuje to, co se občas stejně děje.

+19/0
23.10.2015 12:30

T18o36m78á93š 26T62a18t13í93č76e84k 5510552730488

Á jé, kreacionosti na postupu...

0/−6
23.10.2015 12:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.