Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci

Dramatické chvilky zažili v úterý cestující francouzského rychlíku. Strojvůdce poté, co na kolejích spatřil dvě krávy, zatáhl za záchrannou brzdu. Ta však nezafungovala. Souprava se tak rychlostí 140 kilometrů v hodině blížila k městu Rouen a zastavila se až po devatenácti kilometrech při stoupání do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35i73ř46í 44S10t96e58h68l65í45k 9917486595942

To snad nemyslíte vážně.Není 1.apríla,Vlak k brzdění nepotřebuje elektřinu,ale vzduch.Dělám strojvedoucího 31 let,ale takovej blábol je na katastrofický film.Vzpomínám na jeden,z produkce SSSR,kde odvážný pilot za letu prolezl turbínou a opravoval anténu.To můžete napsat příště.Potom ,co Vás převzal Babiš to jde s Vámi pškně z kopce...

+2/−1
26.10.2015 13:10

F37i51l38i63p 17Š37u85s78t38í84k 9832717745806

Ten článek jsem našel na LeFigaro (http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/10/22/01016-20151022ARTFIG00134-un-train-fou-traverse-la-campagne-pendant-19-km-sans-pouvoir-s-arreter.php) a po zběžném pročtení mi přijde, že tam píšou to samé tak nevím. Ale brzdy životně závislé na elektřině je pěkná blbost ;-D

+1/0
26.10.2015 12:38

P15e37t58r 87N14o57v38o44t78n48y 1611370691

Tak to jsou ty moderní vychytávky, brzdič "elektronický", kdo by tahal vduch až na stanoviště. Záchranná brzda též, protože musí jít zablokovat v určitých úsecích. Chudáci krávy. :-)

+1/0
23.10.2015 11:36

B39o64h27u11m93i63l 82T26r41o85c40h70t89a 2226566443604

Švejk mněl pravdu, že tyto záchranné systémy jsou nefunkční a proto je nutné se o tom, sem tam přesvědčit a zatáhnout !! I Francouzům přejeme, ať si konečně ve svých řadách také vyhledají svého prozíravého Švejka a nebudou mít potíže se záchranným bržděním vlaků !! :-P;-DR^

+1/−1
23.10.2015 9:27

M59a37r32e76k 63H38r86u13b43y 6117662921718

Zrejme by meli mit vyrazneji odlisenou zachrannou brzdu a hlavni vypinac :-P

0/0
23.10.2015 8:21

E89d11u78a67r56d 24B21l83a88z17e90k 1633730515275

proč je na, i když jen ilustrativním, fotu rychlovlak TGV a né nějakej podobnější - místní přesluhující jen zrychlenej (nesouvisí s rychlostí vlaku, ale s tím, že nezastavuje u každé kadibudky v poli...)  jako ten co se mu to stalo při 80kmh;-D???;-O

0/0
22.10.2015 21:58

M27a23r45i81n98a 28D87i33t15t91r75i35c39h96o60v62a 7256324684

Sedm cestujicich??? Tomu rikam vytizeny rychlik

+1/0
22.10.2015 21:47

J94a38n 90B32u65r41i33a76n 2703309404230

To už je vytíženost jak u nás.

+1/0
23.10.2015 7:58

K89a86r69e85l 29M65a83r93e53k 5115772733742

Celých sedm cestujících? A krávy to stihly přejít?

0/0
22.10.2015 21:08

R79a87d81i86m 38N54e75b40e14l 5556875359909

Podle toho by chtělo natočit americký akční katastrofický film. Strojvedoucí vyskočí za jízdy vezme ledabyle pohozenou zarážku, která tam zrovna náhodou ležela, doběhne vlak a podloží kola. Kasovní trhák jak hrom! Už to vidím! ;-D

+5/−1
22.10.2015 18:43

J78a49n 75B51u27r12i73a78n 2853489694200

Řek bych, že nějakou zarážku nebo klín musí mít i na mašině.

0/0
23.10.2015 7:59

M41i95c40h38a25l 93M60a26l57á85t 6536512880420

Díky ilustračnímu fotu už teď vím, že to žádný rychlík nebyl, a kdo ví jestli se to vůbec stalo.

+1/0
22.10.2015 18:17

M75i64r81o84s41l80a60v 38Z86i44k28m12u83n74d 7109953924493

Opravdu neskutečné - osobní vlak 49873 s odjezdem v 7,28 (nic jiného z Abancourtu do Roeun ráno nevyjíždí),  kategorie TER (Transport express régional), těch 140 km/h jet mohl ... pokud tam byl "jen" strojvedoucí, tak se mohlo jednat o samostatný motorový vůz od firmy Alstom (hantýrkově se mu říká velryba), ale obvykle ve vlaku jede ještě jeden průvodčí. Těch 7 lidí tam být mohlo, taková frekvence prostě ve Francii v tuhle dobu jezdí (rozednívá se tam zhruba o hodinu později) ... Navíc tam má strojvedoucí zařízení pro kontrolu "bdělosti", které v případě nečinnosti strojvedoucího vlak samočinně zastaví ... na lokomotivě nemá strojvedoucí zarážky, jen klíny jimiž se podkládají stojící vozidla ... a pak je na hnacím vozidla tzv. ruční brzda ....

+3/0
22.10.2015 16:55

P22e76t95r 57Š44k12o88d60a 5377180434910

"Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci"

Dát do titulku slovo "rychlík" a k tomu ilustrační foto TGV, tomu říkám vodvaz ;-D

Navíc, jak se zdá, to byl opravdu rychlík, když jel jen 140 km/h a bylo tam 7 lidí.

+6/0
22.10.2015 16:29

P95e33t61r 84S36m18e95j11k17a87l 3598135198955

No, to je ZASE blábol. To nemůže redakce podobné zprávy konzultovat s odborníkem, když už nemají základní technické vzdělání?

+8/0
22.10.2015 16:28

G20a22b19r84i26e60l 91H13o39r21t45e27n 9301799943794

A ty krávy dopadly jak?8-o

+8/0
22.10.2015 16:11

P53e51t93r 93M47a93c49h98á47ň 2901983913427

Napsaly tenhle článek.

+37/0
22.10.2015 17:04

G33a27b92r48i47e90l 75H51o51r91t81e10n 9911939493494

;-D

+2/0
22.10.2015 17:07

M87i26l15o36š 44D17v18o25ř57á25k 8725197466341

No je otázka, jestli je chyba u výrobce, znám jednoho firu, co mi nedávno popisoval, jak si na Esu omylem vypnul šťávu a přišel na to, az když jeho rychlík v kopci u Zdic skoro zastavil...

0/0
22.10.2015 16:10

M61i10r70o15s93l51a78v 81Z87i28k37m11u59n22d 7929553984983

Když si vypnul "šťávu", tak to musel vidět na voltmetru ... pokud zrovna nespal spánkem spravedlivých ... Před Zdicemi je "stykový" bod, tam se musí vypnout napájení (vypnout hlavní vypínač = systému),  navolit ~ systém, zapnout hlavní vypínač ~ systému ....

+3/0
22.10.2015 17:01

M59i38l13o81š 85D15v88o19ř84á33k 8885747136421

ano, presne tak to popisoval. vypnul - zapnul. a nic...

a par restartu trvalo, nez nasel, ze si nekde skutecne neco omylem vypnul/nezapnul

0/0
22.10.2015 17:35

P14e66t29r 10N31o88v55o96t39n15y 1371850981

Ale brzdit by to mělo. :-)

0/0
23.10.2015 11:37

M42i57c95h31a12e26l 72K58o17n31e78č23n64ý 6252843659559

To je nějaký divný, není to nějakej starej článek z apríla;-)

+12/0
22.10.2015 16:09

I92v23a25n 94M95a92r91e92k 6334208532

Tedy to snad nemyslíte vážně, tolik blábolů na pár řádcích ? ! RvRvRv

+16/0
22.10.2015 15:41

P62e98t97r 54R10u16m55p61l88i11k 4869587409823

fajn, selhala elektromagnetiická brzda, kompresor nefungoval, tak tlakový brzdy taky nefungovaly a tak strojvůdce s obsluhou vlaku brzdily mechanickou ruční a pomohl jim kopec, kde použili zarážky z venku.

+6/0
22.10.2015 15:22

P95a44v50e86l 65R72e69z40n83i22c24e70k 3135454634132

to je divny. pokud vim tak cesky vlaky maji brzdu takovou ze jeji vychozi poloha je "zabrzdeno" a teprve za pouziti elektroniky a hydrauliky se odbrzdi.. v momente kdy je ztrata tlaku atd tedy brzda sama prejde do polohy zabrzdeno...

Opravte me jestli se pletu

0/0
22.10.2015 21:31

P37a78v15e28l 95M18a32r34e22š 8585690327765

Všem sedmi cestujícím. :-) :-)

A to se vyplatí....

+14/−1
22.10.2015 15:20

J53i15ř63í 83T22e10p57r 4517160665475

Taky jsem to četl 5x jestli jsem se nespletl.

+8/−1
22.10.2015 15:33

P82e31t24r 85F39e39i12g20l 5968843730172

Tohle podepisuju a dávám +...měl jsem stejný problém...;-D

0/−1
22.10.2015 16:06

D53a21v85i87d 21G25a73j17d13a 5470639402161

Vaše problémy....Někteří lidi prostě  nepochopí,že vlak není auto ani autobus.Když se někdo rozhodne jet,tak jede,když ne tak ne.Nevyjíždí se podle toho,kolik lidí zrovna chce jet.Asi to víte,ale jen pro připomenutí

+4/0
22.10.2015 17:05

P59a85v90e45l 16M61a31r21e66š 8455740927465

By bylo levnější těm sedmi zaplatit mikrobus.

Holt státní dráhyv socialistické Francii...

+1/−2
22.10.2015 18:22

B94ř82e55t58i35s90l78a97v 20Š72í36m22a 9454351412

Jeden vetsí odborník nez druhej....;-D

Ackoliv nejsem zeleznicár, je mi to celkem jasné, ze dalsí cestující mohou nastoupit dále na trati, príp. je treba dopravit soupravu tam, odkud se bude vracet s mnoha cestujícími.

Ale tady se hned mele o socializmu....

+4/0
22.10.2015 19:52

M59i44c45h67a83l 79Z78e52t21e73k 3908332520957

V některých zemích vlak vyjede, pokud je právě k dispozici dost uhlí;-)

0/0
23.10.2015 7:29

M85a75r20t93i74n 30V90e60j53m22o71l60a 1183491233648

Státní dráhy... Co byste chtěl :-)

+1/−2
22.10.2015 16:28

B33ř69e35t88i60s32l98a17v 18Š66í25m39a 9434831432

Co byste chtěl - pockat, az se lidé sejdou?:-)

Mozná v dalsích stanicích nastupuje plno lidí anebo je treba dostat soupravu do stanice, odkud se bude vracet plne obsazená?

Státní dráhy musejí zajistovat dopravu i tam, kde se soukromníkum nechce.

+1/−1
22.10.2015 19:59

P67a36v11e33l 95M25a27l70e15č50e98k 1894335947335

Stálo by za to rozvést odstavec „vyskočil z vlaku a zaklínil kola“. Nebo je to virál na novou bondovku.

+6/0
22.10.2015 14:58

J71a39k39u56b 50Š30a97f63a45n63d75a 7135847171151

Proč? Ten vlak mohl prakticky stát. Jen dal pod kolo zarážku aby se ten vlak zase nerozjel zpátky z kopce.

+2/0
22.10.2015 15:19

O60n26d68ř77e13j 34H16á26j26e48k 5158989308471

V originále píší, že vyskočil, až vlak dosáhl rychlosti chůze a zajistil ho klínem, aby se nerozjel s kopce zpět.

+3/0
22.10.2015 15:22

J61a41k75u21b 84Š94a85f10a86n43d23a 7695717641681

Tak jsem si to myslel správně.

0/0
22.10.2015 15:40

J30a21n 42P62r10i89c81h31y54s91t98a64l 8231238173

Jo, ale v clanku je nesmysl. Zajistit vlak zarazkou neni totez co "zaklinit".

0/0
22.10.2015 15:51

O44n31d76ř26e83j 32H98á91j10e22k 5298609398351

Zrovna tuto záměnu pojmů bych autorce docela odpustil, nejsme na Technetu a autorka zjevně takové ambice ani nemá.

Nicméně nepatrný významový rozdíl mezi "zaklínovat" a "zaklínit" - když už připustíme obecnou češtinu a ne drážní termíny - by měla cítit i dotčená dáma.

+3/0
22.10.2015 16:01

M64i43c61h51a56l 94H37r72u45š29o56v78s19k31ý 2296846406725

Bombardier je stejně firma. Pro pražské metro dodala rámy podvozků, které se trhají.

+1/0
22.10.2015 14:49

K85r78y97š91t91o55f 80L46a30n29í41k 1509800395515

Jsou to proste bombardaci.

+1/0
22.10.2015 16:04

O95n89d57ř47e23j 65H27á79j71e84k 5578689148221

Na ilustračním snímku je TGV, ve skutečnosti se jedná o regionální trať TER, po které jezdí jako rychlík lepší tramvaj - něco jako LEO - rychlostí 140 km/h. Zajímavé je, že SNFC podává podezření z trestného činu na chovatele krávy.

+1/0
22.10.2015 16:20

J77a71r24o81s56l73a60v 36P72l51a15c69h20e74t17k41a 7946486276379

Zaloba na neznameho pachatele? Nemelo by to spis byt trestni oznameni?

0/0
22.10.2015 14:46

J23o40s70e47f 27Š16i67m98e36k 7166442862762

"...až při stoupání do kopce."

------------------------------------------------------------

...no, většinou se opravdu do kopce stoupá!!! Asi jsou placeni od slova!

+2/−3
22.10.2015 14:08

J33a51n 57P26r68i33c64h90y68s27t16a42l 8521558523

Nekamenujte automaticky prekladac, lenost zurnalistu neni chyba programu. Ten clanek vypada, ze jej pred zverejnenim nikdo necetl. Prekladac ma slouzit jako pomucka, ktera usnadnuje zurnalistum praci, neni urcen k tomu, aby zurnalistu 100% nahradil.

+2/0
22.10.2015 15:57

Z71d40e88n18ě51k 75W98e47r10n76h63a49r16t 6617105652168

Tak za prvé, nebyly to krávy, ale mravenci. Za druhé to nebyli cestující, kteří se shromáždili na konci vlaku, ale figurky z Lega. A za třetí to nebyl vlak, ale dětský vozíček. Naopak je pravda to s tím klínem pod kola, jen zapomněli dopsat, že hrdinnému strojvůdci byly čtyři roky.

+14/−1
22.10.2015 14:05

O27n92d86ř32e59j 24H36á24j61e46k 5548239648141

Technicky mi to přijde neuvěřitelné a nemožné. U všech mě známých vlaků/souprav brzdy brzdí při ztrátě tlaku, není nutná žádná energie a je to tak v drážních předpisech po celém světě. Není článek náhodou nějaká kachna nebo překladem úplně obrácená technická podstata? Zajímavé, že strejda Google nic nenašel, ale ovládám pouze angličtinu.

+32/0
22.10.2015 13:58

V73i60k24t36o94r 27H36r45d10l34i14č56k48a 2141831582383

No našel, ale ve francouzštině.

http://www.normandie-actu.fr/sncf-en-normandie-un-train-fou-derive-sur-19-kilometres-plus-de-freins_163056/

0/0
22.10.2015 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.