Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci

Dramatické chvilky zažili v úterý cestující francouzského rychlíku. Strojvůdce poté, co na kolejích spatřil dvě krávy, zatáhl za záchrannou brzdu. Ta však nezafungovala. Souprava se tak rychlostí 140 kilometrů v hodině blížila k městu Rouen a zastavila se až po devatenácti kilometrech při stoupání do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12i93ř95í 21S27t41e55h62l53í53k 9467866805102

To snad nemyslíte vážně.Není 1.apríla,Vlak k brzdění nepotřebuje elektřinu,ale vzduch.Dělám strojvedoucího 31 let,ale takovej blábol je na katastrofický film.Vzpomínám na jeden,z produkce SSSR,kde odvážný pilot za letu prolezl turbínou a opravoval anténu.To můžete napsat příště.Potom ,co Vás převzal Babiš to jde s Vámi pškně z kopce...

+2/−1
26.10.2015 13:10

F11i38l31i51p 13Š41u17s10t57í77k 9362777195706

Ten článek jsem našel na LeFigaro (http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/10/22/01016-20151022ARTFIG00134-un-train-fou-traverse-la-campagne-pendant-19-km-sans-pouvoir-s-arreter.php) a po zběžném pročtení mi přijde, že tam píšou to samé tak nevím. Ale brzdy životně závislé na elektřině je pěkná blbost ;-D

+1/0
26.10.2015 12:38

P89e37t36r 49N69o10v86o63t87n26y 1611370901

Tak to jsou ty moderní vychytávky, brzdič "elektronický", kdo by tahal vduch až na stanoviště. Záchranná brzda též, protože musí jít zablokovat v určitých úsecích. Chudáci krávy. :-)

+1/0
23.10.2015 11:36

B63o25h67u10m75i26l 68T74r29o95c32h38t13a 2576946923484

Švejk mněl pravdu, že tyto záchranné systémy jsou nefunkční a proto je nutné se o tom, sem tam přesvědčit a zatáhnout !! I Francouzům přejeme, ať si konečně ve svých řadách také vyhledají svého prozíravého Švejka a nebudou mít potíže se záchranným bržděním vlaků !! :-P;-DR^

+1/−1
23.10.2015 9:27

M43a89r63e46k 91H63r25u19b46y 6207102241748

Zrejme by meli mit vyrazneji odlisenou zachrannou brzdu a hlavni vypinac :-P

0/0
23.10.2015 8:21

E43d34u50a13r25d 46B41l20a35z11e92k 1113250185405

proč je na, i když jen ilustrativním, fotu rychlovlak TGV a né nějakej podobnější - místní přesluhující jen zrychlenej (nesouvisí s rychlostí vlaku, ale s tím, že nezastavuje u každé kadibudky v poli...)  jako ten co se mu to stalo při 80kmh;-D???;-O

0/0
22.10.2015 21:58

M27a40r96i38n67a 94D76i28t46t36r26i33c14h84o66v79a 7576744144

Sedm cestujicich??? Tomu rikam vytizeny rychlik

+1/0
22.10.2015 21:47

J30a88n 13B61u53r78i55a17n 2333639624530

To už je vytíženost jak u nás.

+1/0
23.10.2015 7:58

K89a47r16e78l 29M79a13r84e16k 5485572313662

Celých sedm cestujících? A krávy to stihly přejít?

0/0
22.10.2015 21:08

R88a30d18i15m 50N44e23b52e49l 5136205379369

Podle toho by chtělo natočit americký akční katastrofický film. Strojvedoucí vyskočí za jízdy vezme ledabyle pohozenou zarážku, která tam zrovna náhodou ležela, doběhne vlak a podloží kola. Kasovní trhák jak hrom! Už to vidím! ;-D

+5/−1
22.10.2015 18:43

J88a48n 69B94u81r72i72a42n 2653779864600

Řek bych, že nějakou zarážku nebo klín musí mít i na mašině.

0/0
23.10.2015 7:59

M77i71c29h23a50l 55M40a86l88á35t 6976272230280

Díky ilustračnímu fotu už teď vím, že to žádný rychlík nebyl, a kdo ví jestli se to vůbec stalo.

+1/0
22.10.2015 18:17

M39i47r97o13s67l90a52v 67Z10i27k98m86u35n83d 7259563754483

Opravdu neskutečné - osobní vlak 49873 s odjezdem v 7,28 (nic jiného z Abancourtu do Roeun ráno nevyjíždí),  kategorie TER (Transport express régional), těch 140 km/h jet mohl ... pokud tam byl "jen" strojvedoucí, tak se mohlo jednat o samostatný motorový vůz od firmy Alstom (hantýrkově se mu říká velryba), ale obvykle ve vlaku jede ještě jeden průvodčí. Těch 7 lidí tam být mohlo, taková frekvence prostě ve Francii v tuhle dobu jezdí (rozednívá se tam zhruba o hodinu později) ... Navíc tam má strojvedoucí zařízení pro kontrolu "bdělosti", které v případě nečinnosti strojvedoucího vlak samočinně zastaví ... na lokomotivě nemá strojvedoucí zarážky, jen klíny jimiž se podkládají stojící vozidla ... a pak je na hnacím vozidla tzv. ruční brzda ....

+3/0
22.10.2015 16:55

P71e56t62r 73Š77k83o95d86a 5807140974980

"Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci"

Dát do titulku slovo "rychlík" a k tomu ilustrační foto TGV, tomu říkám vodvaz ;-D

Navíc, jak se zdá, to byl opravdu rychlík, když jel jen 140 km/h a bylo tam 7 lidí.

+6/0
22.10.2015 16:29

P22e71t77r 68S54m42e93j67k74a29l 3688355138295

No, to je ZASE blábol. To nemůže redakce podobné zprávy konzultovat s odborníkem, když už nemají základní technické vzdělání?

+8/0
22.10.2015 16:28

G95a50b68r14i13e72l 78H32o77r51t70e76n 9721299283704

A ty krávy dopadly jak?8-o

+8/0
22.10.2015 16:11

P13e71t62r 12M27a85c25h57á24ň 2701233803807

Napsaly tenhle článek.

+37/0
22.10.2015 17:04

G95a37b92r48i73e64l 10H45o21r10t93e36n 9431499983264

;-D

+2/0
22.10.2015 17:07

M82i64l31o47š 56D57v65o63ř49á26k 8775647526551

No je otázka, jestli je chyba u výrobce, znám jednoho firu, co mi nedávno popisoval, jak si na Esu omylem vypnul šťávu a přišel na to, az když jeho rychlík v kopci u Zdic skoro zastavil...

0/0
22.10.2015 16:10

M87i12r64o50s95l55a43v 83Z34i55k63m70u67n59d 7629173904513

Když si vypnul "šťávu", tak to musel vidět na voltmetru ... pokud zrovna nespal spánkem spravedlivých ... Před Zdicemi je "stykový" bod, tam se musí vypnout napájení (vypnout hlavní vypínač = systému),  navolit ~ systém, zapnout hlavní vypínač ~ systému ....

+3/0
22.10.2015 17:01

M75i57l97o86š 57D59v43o49ř78á37k 8845337476311

ano, presne tak to popisoval. vypnul - zapnul. a nic...

a par restartu trvalo, nez nasel, ze si nekde skutecne neco omylem vypnul/nezapnul

0/0
22.10.2015 17:35

P80e68t53r 16N33o78v97o12t70n49y 1801960911

Ale brzdit by to mělo. :-)

0/0
23.10.2015 11:37

M91i86c96h14a86e19l 86K22o76n96e88č25n16ý 6902623159639

To je nějaký divný, není to nějakej starej článek z apríla;-)

+12/0
22.10.2015 16:09

I56v49a31n 25M48a85r90e18k 6104668722

Tedy to snad nemyslíte vážně, tolik blábolů na pár řádcích ? ! RvRvRv

+16/0
22.10.2015 15:41

P76e54t36r 46R76u62m51p56l91i39k 4799467379433

fajn, selhala elektromagnetiická brzda, kompresor nefungoval, tak tlakový brzdy taky nefungovaly a tak strojvůdce s obsluhou vlaku brzdily mechanickou ruční a pomohl jim kopec, kde použili zarážky z venku.

+6/0
22.10.2015 15:22

P68a90v56e26l 17R71e17z49n64i84c33e57k 3695754474202

to je divny. pokud vim tak cesky vlaky maji brzdu takovou ze jeji vychozi poloha je "zabrzdeno" a teprve za pouziti elektroniky a hydrauliky se odbrzdi.. v momente kdy je ztrata tlaku atd tedy brzda sama prejde do polohy zabrzdeno...

Opravte me jestli se pletu

0/0
22.10.2015 21:31
Foto

P23a77v19e29l 48M98a51r62e77š 8395370217585

Všem sedmi cestujícím. :-) :-)

A to se vyplatí....

+14/−1
22.10.2015 15:20

J71i27ř68í 84T87e14p27r 4987610825595

Taky jsem to četl 5x jestli jsem se nespletl.

+8/−1
22.10.2015 15:33

P11e69t15r 71F61e52i15g80l 5798543280662

Tohle podepisuju a dávám +...měl jsem stejný problém...;-D

0/−1
22.10.2015 16:06

D67a28v23i29d 90G14a63j38d42a 5780379162231

Vaše problémy....Někteří lidi prostě  nepochopí,že vlak není auto ani autobus.Když se někdo rozhodne jet,tak jede,když ne tak ne.Nevyjíždí se podle toho,kolik lidí zrovna chce jet.Asi to víte,ale jen pro připomenutí

+4/0
22.10.2015 17:05
Foto

P16a87v83e87l 43M92a23r26e35š 8695460397465

By bylo levnější těm sedmi zaplatit mikrobus.

Holt státní dráhyv socialistické Francii...

+1/−2
22.10.2015 18:22

B89ř26e85t32i39s77l27a97v 11Š27í68m89a 9964171562

Jeden vetsí odborník nez druhej....;-D

Ackoliv nejsem zeleznicár, je mi to celkem jasné, ze dalsí cestující mohou nastoupit dále na trati, príp. je treba dopravit soupravu tam, odkud se bude vracet s mnoha cestujícími.

Ale tady se hned mele o socializmu....

+4/0
22.10.2015 19:52

M28i30c68h89a77l 64Z47e46t26e96k 3908212350537

V některých zemích vlak vyjede, pokud je právě k dispozici dost uhlí;-)

0/0
23.10.2015 7:29

M50a91r53t81i61n 67V72e22j55m55o96l37a 1953181863668

Státní dráhy... Co byste chtěl :-)

+1/−2
22.10.2015 16:28

B29ř52e94t16i68s17l49a77v 49Š68í34m77a 9494161422

Co byste chtěl - pockat, az se lidé sejdou?:-)

Mozná v dalsích stanicích nastupuje plno lidí anebo je treba dostat soupravu do stanice, odkud se bude vracet plne obsazená?

Státní dráhy musejí zajistovat dopravu i tam, kde se soukromníkum nechce.

+1/−1
22.10.2015 19:59

P86a16v71e57l 75M75a46l24e54č88e54k 1174225437795

Stálo by za to rozvést odstavec „vyskočil z vlaku a zaklínil kola“. Nebo je to virál na novou bondovku.

+6/0
22.10.2015 14:58

J37a51k37u38b 40Š71a67f40a46n80d84a 7135147221981

Proč? Ten vlak mohl prakticky stát. Jen dal pod kolo zarážku aby se ten vlak zase nerozjel zpátky z kopce.

+2/0
22.10.2015 15:19

O47n43d16ř49e63j 50H89á45j39e89k 5528159798601

V originále píší, že vyskočil, až vlak dosáhl rychlosti chůze a zajistil ho klínem, aby se nerozjel s kopce zpět.

+3/0
22.10.2015 15:22

J79a61k41u65b 15Š87a96f35a21n76d12a 7245477411201

Tak jsem si to myslel správně.

0/0
22.10.2015 15:40

J94a90n 43P20r42i89c16h72y15s93t25a86l 8611918983

Jo, ale v clanku je nesmysl. Zajistit vlak zarazkou neni totez co "zaklinit".

0/0
22.10.2015 15:51

O49n28d62ř60e84j 11H32á70j47e16k 5208509178941

Zrovna tuto záměnu pojmů bych autorce docela odpustil, nejsme na Technetu a autorka zjevně takové ambice ani nemá.

Nicméně nepatrný významový rozdíl mezi "zaklínovat" a "zaklínit" - když už připustíme obecnou češtinu a ne drážní termíny - by měla cítit i dotčená dáma.

+3/0
22.10.2015 16:01

M94i84c80h34a93l 68H71r72u35š78o65v64s20k30ý 2636606196885

Bombardier je stejně firma. Pro pražské metro dodala rámy podvozků, které se trhají.

+1/0
22.10.2015 14:49

K80r54y67š89t90o67f 20L76a12n86í94k 1479400435755

Jsou to proste bombardaci.

+1/0
22.10.2015 16:04

O94n98d39ř66e31j 92H10á91j98e95k 5908209898121

Na ilustračním snímku je TGV, ve skutečnosti se jedná o regionální trať TER, po které jezdí jako rychlík lepší tramvaj - něco jako LEO - rychlostí 140 km/h. Zajímavé je, že SNFC podává podezření z trestného činu na chovatele krávy.

+1/0
22.10.2015 16:20

J49a89r18o58s63l39a95v 16P37l93a89c66h82e91t69k84a 7406406346319

Zaloba na neznameho pachatele? Nemelo by to spis byt trestni oznameni?

0/0
22.10.2015 14:46

J43o35s64e31f 52Š66i86m53e75k 7906942752982

"...až při stoupání do kopce."

------------------------------------------------------------

...no, většinou se opravdu do kopce stoupá!!! Asi jsou placeni od slova!

+2/−3
22.10.2015 14:08

J86a98n 47P14r39i80c78h45y97s91t11a72l 8411358273

Nekamenujte automaticky prekladac, lenost zurnalistu neni chyba programu. Ten clanek vypada, ze jej pred zverejnenim nikdo necetl. Prekladac ma slouzit jako pomucka, ktera usnadnuje zurnalistum praci, neni urcen k tomu, aby zurnalistu 100% nahradil.

+2/0
22.10.2015 15:57

Z98d39e21n60ě78k 64W80e15r63n52h37a21r72t 6187615612138

Tak za prvé, nebyly to krávy, ale mravenci. Za druhé to nebyli cestující, kteří se shromáždili na konci vlaku, ale figurky z Lega. A za třetí to nebyl vlak, ale dětský vozíček. Naopak je pravda to s tím klínem pod kola, jen zapomněli dopsat, že hrdinnému strojvůdci byly čtyři roky.

+14/−1
22.10.2015 14:05

O93n90d82ř15e69j 46H36á11j53e51k 5978369718291

Technicky mi to přijde neuvěřitelné a nemožné. U všech mě známých vlaků/souprav brzdy brzdí při ztrátě tlaku, není nutná žádná energie a je to tak v drážních předpisech po celém světě. Není článek náhodou nějaká kachna nebo překladem úplně obrácená technická podstata? Zajímavé, že strejda Google nic nenašel, ale ovládám pouze angličtinu.

+32/0
22.10.2015 13:58

V78i34k60t36o75r 60H82r25d29l32i28č42k49a 2851521672723

No našel, ale ve francouzštině.

http://www.normandie-actu.fr/sncf-en-normandie-un-train-fou-derive-sur-19-kilometres-plus-de-freins_163056/

0/0
22.10.2015 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.