Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci

Dramatické chvilky zažili v úterý cestující francouzského rychlíku. Strojvůdce poté, co na kolejích spatřil dvě krávy, zatáhl za záchrannou brzdu. Ta však nezafungovala. Souprava se tak rychlostí 140 kilometrů v hodině blížila k městu Rouen a zastavila se až po devatenácti kilometrech při stoupání do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i29ř14í 28S91t51e85h46l11í81k 9837836245422

To snad nemyslíte vážně.Není 1.apríla,Vlak k brzdění nepotřebuje elektřinu,ale vzduch.Dělám strojvedoucího 31 let,ale takovej blábol je na katastrofický film.Vzpomínám na jeden,z produkce SSSR,kde odvážný pilot za letu prolezl turbínou a opravoval anténu.To můžete napsat příště.Potom ,co Vás převzal Babiš to jde s Vámi pškně z kopce...

+2/−1
26.10.2015 13:10

F88i96l65i42p 37Š82u38s27t84í97k 9632637175506

Ten článek jsem našel na LeFigaro (http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/10/22/01016-20151022ARTFIG00134-un-train-fou-traverse-la-campagne-pendant-19-km-sans-pouvoir-s-arreter.php) a po zběžném pročtení mi přijde, že tam píšou to samé tak nevím. Ale brzdy životně závislé na elektřině je pěkná blbost ;-D

+1/0
26.10.2015 12:38

P21e83t43r 97N78o83v66o34t63n95y 1461780361

Tak to jsou ty moderní vychytávky, brzdič "elektronický", kdo by tahal vduch až na stanoviště. Záchranná brzda též, protože musí jít zablokovat v určitých úsecích. Chudáci krávy. :-)

+1/0
23.10.2015 11:36

B70o66h37u25m48i69l 44T10r32o87c33h94t38a 2496686443154

Švejk mněl pravdu, že tyto záchranné systémy jsou nefunkční a proto je nutné se o tom, sem tam přesvědčit a zatáhnout !! I Francouzům přejeme, ať si konečně ve svých řadách také vyhledají svého prozíravého Švejka a nebudou mít potíže se záchranným bržděním vlaků !! :-P;-DR^

+1/−1
23.10.2015 9:27

M63a38r43e45k 34H27r48u85b14y 6397742631438

Zrejme by meli mit vyrazneji odlisenou zachrannou brzdu a hlavni vypinac :-P

0/0
23.10.2015 8:21

E68d94u58a55r67d 59B56l82a24z92e72k 1493880945195

proč je na, i když jen ilustrativním, fotu rychlovlak TGV a né nějakej podobnější - místní přesluhující jen zrychlenej (nesouvisí s rychlostí vlaku, ale s tím, že nezastavuje u každé kadibudky v poli...)  jako ten co se mu to stalo při 80kmh;-D???;-O

0/0
22.10.2015 21:58

M13a50r44i97n89a 57D42i18t44t90r46i49c88h39o44v40a 7686454874

Sedm cestujicich??? Tomu rikam vytizeny rychlik

+1/0
22.10.2015 21:47

J29a37n 45B81u80r18i86a32n 2483449704940

To už je vytíženost jak u nás.

+1/0
23.10.2015 7:58

K44a32r38e82l 63M93a76r73e84k 5365862233642

Celých sedm cestujících? A krávy to stihly přejít?

0/0
22.10.2015 21:08

R31a20d66i52m 79N62e13b14e10l 5746805669689

Podle toho by chtělo natočit americký akční katastrofický film. Strojvedoucí vyskočí za jízdy vezme ledabyle pohozenou zarážku, která tam zrovna náhodou ležela, doběhne vlak a podloží kola. Kasovní trhák jak hrom! Už to vidím! ;-D

+5/−1
22.10.2015 18:43

J63a88n 12B35u92r72i73a95n 2113269594550

Řek bych, že nějakou zarážku nebo klín musí mít i na mašině.

0/0
23.10.2015 7:59

M79i45c91h70a13l 92M50a31l27á59t 6966292780680

Díky ilustračnímu fotu už teď vím, že to žádný rychlík nebyl, a kdo ví jestli se to vůbec stalo.

+1/0
22.10.2015 18:17

M80i66r89o43s56l57a26v 94Z40i86k71m59u43n24d 7499673294933

Opravdu neskutečné - osobní vlak 49873 s odjezdem v 7,28 (nic jiného z Abancourtu do Roeun ráno nevyjíždí),  kategorie TER (Transport express régional), těch 140 km/h jet mohl ... pokud tam byl "jen" strojvedoucí, tak se mohlo jednat o samostatný motorový vůz od firmy Alstom (hantýrkově se mu říká velryba), ale obvykle ve vlaku jede ještě jeden průvodčí. Těch 7 lidí tam být mohlo, taková frekvence prostě ve Francii v tuhle dobu jezdí (rozednívá se tam zhruba o hodinu později) ... Navíc tam má strojvedoucí zařízení pro kontrolu "bdělosti", které v případě nečinnosti strojvedoucího vlak samočinně zastaví ... na lokomotivě nemá strojvedoucí zarážky, jen klíny jimiž se podkládají stojící vozidla ... a pak je na hnacím vozidla tzv. ruční brzda ....

+3/0
22.10.2015 16:55

P16e95t98r 27Š21k43o96d81a 5407440504130

"Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci"

Dát do titulku slovo "rychlík" a k tomu ilustrační foto TGV, tomu říkám vodvaz ;-D

Navíc, jak se zdá, to byl opravdu rychlík, když jel jen 140 km/h a bylo tam 7 lidí.

+6/0
22.10.2015 16:29

P90e81t55r 34S91m17e16j67k68a12l 3398845158145

No, to je ZASE blábol. To nemůže redakce podobné zprávy konzultovat s odborníkem, když už nemají základní technické vzdělání?

+8/0
22.10.2015 16:28

G98a53b58r35i81e58l 40H13o23r81t68e63n 9551569463744

A ty krávy dopadly jak?8-o

+8/0
22.10.2015 16:11

P27e80t53r 36M95a88c13h18á31ň 2411613613347

Napsaly tenhle článek.

+37/0
22.10.2015 17:04

G14a66b24r22i17e43l 53H32o14r61t91e72n 9871689733644

;-D

+2/0
22.10.2015 17:07

M38i61l59o31š 93D84v58o40ř77á18k 8205497496141

No je otázka, jestli je chyba u výrobce, znám jednoho firu, co mi nedávno popisoval, jak si na Esu omylem vypnul šťávu a přišel na to, az když jeho rychlík v kopci u Zdic skoro zastavil...

0/0
22.10.2015 16:10

M49i96r77o77s18l25a53v 51Z47i22k91m51u22n29d 7619623174293

Když si vypnul "šťávu", tak to musel vidět na voltmetru ... pokud zrovna nespal spánkem spravedlivých ... Před Zdicemi je "stykový" bod, tam se musí vypnout napájení (vypnout hlavní vypínač = systému),  navolit ~ systém, zapnout hlavní vypínač ~ systému ....

+3/0
22.10.2015 17:01

M38i53l92o79š 12D39v39o28ř18á82k 8435977336131

ano, presne tak to popisoval. vypnul - zapnul. a nic...

a par restartu trvalo, nez nasel, ze si nekde skutecne neco omylem vypnul/nezapnul

0/0
22.10.2015 17:35

P81e10t21r 93N93o19v59o58t21n86y 1231460381

Ale brzdit by to mělo. :-)

0/0
23.10.2015 11:37

M52i71c38h78a25e10l 89K21o95n20e69č94n48ý 6482893179699

To je nějaký divný, není to nějakej starej článek z apríla;-)

+12/0
22.10.2015 16:09

I18v49a87n 88M68a22r17e66k 6674978692

Tedy to snad nemyslíte vážně, tolik blábolů na pár řádcích ? ! RvRvRv

+16/0
22.10.2015 15:41

P79e41t16r 66R64u11m85p56l78i14k 4279977439913

fajn, selhala elektromagnetiická brzda, kompresor nefungoval, tak tlakový brzdy taky nefungovaly a tak strojvůdce s obsluhou vlaku brzdily mechanickou ruční a pomohl jim kopec, kde použili zarážky z venku.

+6/0
22.10.2015 15:22

P84a88v51e98l 55R70e69z51n50i78c73e58k 3485834594302

to je divny. pokud vim tak cesky vlaky maji brzdu takovou ze jeji vychozi poloha je "zabrzdeno" a teprve za pouziti elektroniky a hydrauliky se odbrzdi.. v momente kdy je ztrata tlaku atd tedy brzda sama prejde do polohy zabrzdeno...

Opravte me jestli se pletu

0/0
22.10.2015 21:31
Foto

P21a56v12e29l 40M64a14r12e40š 8465610437375

Všem sedmi cestujícím. :-) :-)

A to se vyplatí....

+14/−1
22.10.2015 15:20

J65i89ř50í 54T96e82p33r 4657670215375

Taky jsem to četl 5x jestli jsem se nespletl.

+8/−1
22.10.2015 15:33

P10e38t90r 37F92e16i61g12l 5958573910692

Tohle podepisuju a dávám +...měl jsem stejný problém...;-D

0/−1
22.10.2015 16:06

D95a23v60i30d 83G49a68j19d18a 5360239842871

Vaše problémy....Někteří lidi prostě  nepochopí,že vlak není auto ani autobus.Když se někdo rozhodne jet,tak jede,když ne tak ne.Nevyjíždí se podle toho,kolik lidí zrovna chce jet.Asi to víte,ale jen pro připomenutí

+4/0
22.10.2015 17:05
Foto

P32a13v51e11l 35M64a53r44e74š 8295120727765

By bylo levnější těm sedmi zaplatit mikrobus.

Holt státní dráhyv socialistické Francii...

+1/−2
22.10.2015 18:22

B19ř33e83t58i46s79l72a29v 54Š40í45m61a 9484261972

Jeden vetsí odborník nez druhej....;-D

Ackoliv nejsem zeleznicár, je mi to celkem jasné, ze dalsí cestující mohou nastoupit dále na trati, príp. je treba dopravit soupravu tam, odkud se bude vracet s mnoha cestujícími.

Ale tady se hned mele o socializmu....

+4/0
22.10.2015 19:52

M12i28c73h24a16l 48Z69e12t19e11k 3708922480347

V některých zemích vlak vyjede, pokud je právě k dispozici dost uhlí;-)

0/0
23.10.2015 7:29

M31a93r57t56i17n 39V44e35j58m88o43l21a 1683771723168

Státní dráhy... Co byste chtěl :-)

+1/−2
22.10.2015 16:28

B48ř85e48t54i42s55l55a86v 66Š38í48m31a 9734571742

Co byste chtěl - pockat, az se lidé sejdou?:-)

Mozná v dalsích stanicích nastupuje plno lidí anebo je treba dostat soupravu do stanice, odkud se bude vracet plne obsazená?

Státní dráhy musejí zajistovat dopravu i tam, kde se soukromníkum nechce.

+1/−1
22.10.2015 19:59

P85a33v93e33l 46M86a14l41e85č63e76k 1684835807935

Stálo by za to rozvést odstavec „vyskočil z vlaku a zaklínil kola“. Nebo je to virál na novou bondovku.

+6/0
22.10.2015 14:58

J79a91k38u13b 61Š83a54f93a91n74d47a 7705897781901

Proč? Ten vlak mohl prakticky stát. Jen dal pod kolo zarážku aby se ten vlak zase nerozjel zpátky z kopce.

+2/0
22.10.2015 15:19

O22n60d11ř24e56j 87H73á53j35e28k 5448549618891

V originále píší, že vyskočil, až vlak dosáhl rychlosti chůze a zajistil ho klínem, aby se nerozjel s kopce zpět.

+3/0
22.10.2015 15:22

J65a85k70u16b 72Š57a55f91a69n94d90a 7415397121581

Tak jsem si to myslel správně.

0/0
22.10.2015 15:40

J97a26n 24P62r94i50c25h67y69s34t16a15l 8471128843

Jo, ale v clanku je nesmysl. Zajistit vlak zarazkou neni totez co "zaklinit".

0/0
22.10.2015 15:51

O27n39d91ř13e35j 87H76á64j26e30k 5448309898161

Zrovna tuto záměnu pojmů bych autorce docela odpustil, nejsme na Technetu a autorka zjevně takové ambice ani nemá.

Nicméně nepatrný významový rozdíl mezi "zaklínovat" a "zaklínit" - když už připustíme obecnou češtinu a ne drážní termíny - by měla cítit i dotčená dáma.

+3/0
22.10.2015 16:01

M32i24c57h71a94l 37H11r29u90š66o49v50s28k11ý 2806656526185

Bombardier je stejně firma. Pro pražské metro dodala rámy podvozků, které se trhají.

+1/0
22.10.2015 14:49

K88r84y76š61t49o35f 75L69a31n61í96k 1429600305345

Jsou to proste bombardaci.

+1/0
22.10.2015 16:04

O60n46d19ř57e43j 52H74á82j97e47k 5358639848681

Na ilustračním snímku je TGV, ve skutečnosti se jedná o regionální trať TER, po které jezdí jako rychlík lepší tramvaj - něco jako LEO - rychlostí 140 km/h. Zajímavé je, že SNFC podává podezření z trestného činu na chovatele krávy.

+1/0
22.10.2015 16:20

J74a82r60o77s36l40a15v 38P70l74a32c94h34e16t49k32a 7586166286259

Zaloba na neznameho pachatele? Nemelo by to spis byt trestni oznameni?

0/0
22.10.2015 14:46

J66o63s71e18f 18Š64i24m11e78k 7236232702902

"...až při stoupání do kopce."

------------------------------------------------------------

...no, většinou se opravdu do kopce stoupá!!! Asi jsou placeni od slova!

+2/−3
22.10.2015 14:08

J10a55n 78P46r63i34c89h29y32s75t43a34l 8471278683

Nekamenujte automaticky prekladac, lenost zurnalistu neni chyba programu. Ten clanek vypada, ze jej pred zverejnenim nikdo necetl. Prekladac ma slouzit jako pomucka, ktera usnadnuje zurnalistum praci, neni urcen k tomu, aby zurnalistu 100% nahradil.

+2/0
22.10.2015 15:57

Z43d75e87n28ě44k 68W11e20r20n51h68a70r25t 6137595562608

Tak za prvé, nebyly to krávy, ale mravenci. Za druhé to nebyli cestující, kteří se shromáždili na konci vlaku, ale figurky z Lega. A za třetí to nebyl vlak, ale dětský vozíček. Naopak je pravda to s tím klínem pod kola, jen zapomněli dopsat, že hrdinnému strojvůdci byly čtyři roky.

+14/−1
22.10.2015 14:05

O60n14d34ř59e69j 84H93á81j38e95k 5448879388821

Technicky mi to přijde neuvěřitelné a nemožné. U všech mě známých vlaků/souprav brzdy brzdí při ztrátě tlaku, není nutná žádná energie a je to tak v drážních předpisech po celém světě. Není článek náhodou nějaká kachna nebo překladem úplně obrácená technická podstata? Zajímavé, že strejda Google nic nenašel, ale ovládám pouze angličtinu.

+32/0
22.10.2015 13:58

V70i47k55t67o13r 34H94r35d31l98i45č68k93a 2941621732253

No našel, ale ve francouzštině.

http://www.normandie-actu.fr/sncf-en-normandie-un-train-fou-derive-sur-19-kilometres-plus-de-freins_163056/

0/0
22.10.2015 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.