Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci

Dramatické chvilky zažili v úterý cestující francouzského rychlíku. Strojvůdce poté, co na kolejích spatřil dvě krávy, zatáhl za záchrannou brzdu. Ta však nezafungovala. Souprava se tak rychlostí 140 kilometrů v hodině blížila k městu Rouen a zastavila se až po devatenácti kilometrech při stoupání do kopce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i46ř55í 66S85t54e78h66l31í45k 9627686545952

To snad nemyslíte vážně.Není 1.apríla,Vlak k brzdění nepotřebuje elektřinu,ale vzduch.Dělám strojvedoucího 31 let,ale takovej blábol je na katastrofický film.Vzpomínám na jeden,z produkce SSSR,kde odvážný pilot za letu prolezl turbínou a opravoval anténu.To můžete napsat příště.Potom ,co Vás převzal Babiš to jde s Vámi pškně z kopce...

+2/−1
26.10.2015 13:10

F83i37l38i27p 96Š21u37s97t69í88k 9702377475106

Ten článek jsem našel na LeFigaro (http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2015/10/22/01016-20151022ARTFIG00134-un-train-fou-traverse-la-campagne-pendant-19-km-sans-pouvoir-s-arreter.php) a po zběžném pročtení mi přijde, že tam píšou to samé tak nevím. Ale brzdy životně závislé na elektřině je pěkná blbost ;-D

+1/0
26.10.2015 12:38

P13e67t96r 67N19o63v83o41t92n62y 1691490501

Tak to jsou ty moderní vychytávky, brzdič "elektronický", kdo by tahal vduch až na stanoviště. Záchranná brzda též, protože musí jít zablokovat v určitých úsecích. Chudáci krávy. :-)

+1/0
23.10.2015 11:36

B87o29h97u32m37i82l 76T45r18o32c15h34t90a 2346466563844

Švejk mněl pravdu, že tyto záchranné systémy jsou nefunkční a proto je nutné se o tom, sem tam přesvědčit a zatáhnout !! I Francouzům přejeme, ať si konečně ve svých řadách také vyhledají svého prozíravého Švejka a nebudou mít potíže se záchranným bržděním vlaků !! :-P;-DR^

+1/−1
23.10.2015 9:27

M38a48r53e74k 98H34r77u52b15y 6697632901748

Zrejme by meli mit vyrazneji odlisenou zachrannou brzdu a hlavni vypinac :-P

0/0
23.10.2015 8:21

E68d76u56a33r17d 98B47l60a86z60e12k 1903800625725

proč je na, i když jen ilustrativním, fotu rychlovlak TGV a né nějakej podobnější - místní přesluhující jen zrychlenej (nesouvisí s rychlostí vlaku, ale s tím, že nezastavuje u každé kadibudky v poli...)  jako ten co se mu to stalo při 80kmh;-D???;-O

0/0
22.10.2015 21:58

M75a84r26i36n56a 63D23i25t73t51r63i50c55h26o67v28a 7856704484

Sedm cestujicich??? Tomu rikam vytizeny rychlik

+1/0
22.10.2015 21:47

J54a58n 10B83u34r97i95a96n 2773459614930

To už je vytíženost jak u nás.

+1/0
23.10.2015 7:58

K46a60r12e67l 88M42a17r36e60k 5535122143682

Celých sedm cestujících? A krávy to stihly přejít?

0/0
22.10.2015 21:08

R65a53d31i92m 67N74e41b52e35l 5136715919599

Podle toho by chtělo natočit americký akční katastrofický film. Strojvedoucí vyskočí za jízdy vezme ledabyle pohozenou zarážku, která tam zrovna náhodou ležela, doběhne vlak a podloží kola. Kasovní trhák jak hrom! Už to vidím! ;-D

+5/−1
22.10.2015 18:43

J27a40n 58B85u76r63i79a15n 2123489864370

Řek bych, že nějakou zarážku nebo klín musí mít i na mašině.

0/0
23.10.2015 7:59

M34i21c58h19a94l 51M53a41l27á80t 6766132390130

Díky ilustračnímu fotu už teď vím, že to žádný rychlík nebyl, a kdo ví jestli se to vůbec stalo.

+1/0
22.10.2015 18:17

M14i19r67o42s88l20a17v 70Z12i58k50m82u89n32d 7989663274653

Opravdu neskutečné - osobní vlak 49873 s odjezdem v 7,28 (nic jiného z Abancourtu do Roeun ráno nevyjíždí),  kategorie TER (Transport express régional), těch 140 km/h jet mohl ... pokud tam byl "jen" strojvedoucí, tak se mohlo jednat o samostatný motorový vůz od firmy Alstom (hantýrkově se mu říká velryba), ale obvykle ve vlaku jede ještě jeden průvodčí. Těch 7 lidí tam být mohlo, taková frekvence prostě ve Francii v tuhle dobu jezdí (rozednívá se tam zhruba o hodinu později) ... Navíc tam má strojvedoucí zařízení pro kontrolu "bdělosti", které v případě nečinnosti strojvedoucího vlak samočinně zastaví ... na lokomotivě nemá strojvedoucí zarážky, jen klíny jimiž se podkládají stojící vozidla ... a pak je na hnacím vozidla tzv. ruční brzda ....

+3/0
22.10.2015 16:55

P93e67t56r 25Š31k56o82d58a 5407730784500

"Rychlíku na severu Francie selhaly brzdy, zastavil se až v kopci"

Dát do titulku slovo "rychlík" a k tomu ilustrační foto TGV, tomu říkám vodvaz ;-D

Navíc, jak se zdá, to byl opravdu rychlík, když jel jen 140 km/h a bylo tam 7 lidí.

+6/0
22.10.2015 16:29

P36e29t82r 72S53m21e71j22k38a79l 3658325618185

No, to je ZASE blábol. To nemůže redakce podobné zprávy konzultovat s odborníkem, když už nemají základní technické vzdělání?

+8/0
22.10.2015 16:28

G36a15b29r54i73e10l 24H82o44r81t86e82n 9611839823584

A ty krávy dopadly jak?8-o

+8/0
22.10.2015 16:11

P45e38t30r 74M38a67c20h45á20ň 2361533883857

Napsaly tenhle článek.

+37/0
22.10.2015 17:04

G37a45b93r17i93e50l 63H13o65r73t63e66n 9911469943884

;-D

+2/0
22.10.2015 17:07

M90i37l87o63š 91D50v45o56ř32á49k 8265697186281

No je otázka, jestli je chyba u výrobce, znám jednoho firu, co mi nedávno popisoval, jak si na Esu omylem vypnul šťávu a přišel na to, az když jeho rychlík v kopci u Zdic skoro zastavil...

0/0
22.10.2015 16:10

M30i20r37o54s98l87a79v 87Z21i30k78m91u70n73d 7629823914713

Když si vypnul "šťávu", tak to musel vidět na voltmetru ... pokud zrovna nespal spánkem spravedlivých ... Před Zdicemi je "stykový" bod, tam se musí vypnout napájení (vypnout hlavní vypínač = systému),  navolit ~ systém, zapnout hlavní vypínač ~ systému ....

+3/0
22.10.2015 17:01

M30i53l82o47š 89D95v45o91ř87á70k 8665777806541

ano, presne tak to popisoval. vypnul - zapnul. a nic...

a par restartu trvalo, nez nasel, ze si nekde skutecne neco omylem vypnul/nezapnul

0/0
22.10.2015 17:35

P84e45t62r 36N21o91v58o25t11n79y 1161190701

Ale brzdit by to mělo. :-)

0/0
23.10.2015 11:37

M30i75c81h73a40e77l 94K25o35n80e40č24n91ý 6622203269229

To je nějaký divný, není to nějakej starej článek z apríla;-)

+12/0
22.10.2015 16:09

I20v39a74n 93M56a17r47e50k 6894428552

Tedy to snad nemyslíte vážně, tolik blábolů na pár řádcích ? ! RvRvRv

+16/0
22.10.2015 15:41

P29e72t75r 38R28u74m68p19l24i40k 4889817659293

fajn, selhala elektromagnetiická brzda, kompresor nefungoval, tak tlakový brzdy taky nefungovaly a tak strojvůdce s obsluhou vlaku brzdily mechanickou ruční a pomohl jim kopec, kde použili zarážky z venku.

+6/0
22.10.2015 15:22

P14a14v48e44l 57R80e42z13n90i50c41e24k 3235224384402

to je divny. pokud vim tak cesky vlaky maji brzdu takovou ze jeji vychozi poloha je "zabrzdeno" a teprve za pouziti elektroniky a hydrauliky se odbrzdi.. v momente kdy je ztrata tlaku atd tedy brzda sama prejde do polohy zabrzdeno...

Opravte me jestli se pletu

0/0
22.10.2015 21:31

P51a58v52e21l 48M32a53r95e85š 8335370737555

Všem sedmi cestujícím. :-) :-)

A to se vyplatí....

+14/−1
22.10.2015 15:20

J89i51ř68í 12T91e18p10r 4527380325445

Taky jsem to četl 5x jestli jsem se nespletl.

+8/−1
22.10.2015 15:33

P23e14t61r 39F77e41i42g66l 5158233690612

Tohle podepisuju a dávám +...měl jsem stejný problém...;-D

0/−1
22.10.2015 16:06

D92a98v22i14d 84G55a78j62d76a 5850349712531

Vaše problémy....Někteří lidi prostě  nepochopí,že vlak není auto ani autobus.Když se někdo rozhodne jet,tak jede,když ne tak ne.Nevyjíždí se podle toho,kolik lidí zrovna chce jet.Asi to víte,ale jen pro připomenutí

+4/0
22.10.2015 17:05

P36a47v73e96l 77M47a29r24e38š 8165850917745

By bylo levnější těm sedmi zaplatit mikrobus.

Holt státní dráhyv socialistické Francii...

+1/−2
22.10.2015 18:22

B64ř53e65t31i59s84l38a58v 68Š89í87m32a 9544731742

Jeden vetsí odborník nez druhej....;-D

Ackoliv nejsem zeleznicár, je mi to celkem jasné, ze dalsí cestující mohou nastoupit dále na trati, príp. je treba dopravit soupravu tam, odkud se bude vracet s mnoha cestujícími.

Ale tady se hned mele o socializmu....

+4/0
22.10.2015 19:52

M55i58c88h42a18l 13Z40e66t44e88k 3678932550327

V některých zemích vlak vyjede, pokud je právě k dispozici dost uhlí;-)

0/0
23.10.2015 7:29

M85a23r29t39i30n 12V22e41j26m10o95l22a 1833451593508

Státní dráhy... Co byste chtěl :-)

+1/−2
22.10.2015 16:28

B52ř14e71t72i64s49l73a77v 87Š44í97m18a 9764621652

Co byste chtěl - pockat, az se lidé sejdou?:-)

Mozná v dalsích stanicích nastupuje plno lidí anebo je treba dostat soupravu do stanice, odkud se bude vracet plne obsazená?

Státní dráhy musejí zajistovat dopravu i tam, kde se soukromníkum nechce.

+1/−1
22.10.2015 19:59

P38a15v72e55l 69M57a12l51e60č43e39k 1574925307335

Stálo by za to rozvést odstavec „vyskočil z vlaku a zaklínil kola“. Nebo je to virál na novou bondovku.

+6/0
22.10.2015 14:58

J67a79k25u91b 84Š94a30f90a82n21d45a 7415947321921

Proč? Ten vlak mohl prakticky stát. Jen dal pod kolo zarážku aby se ten vlak zase nerozjel zpátky z kopce.

+2/0
22.10.2015 15:19

O45n77d59ř71e89j 49H38á74j12e48k 5108529388431

V originále píší, že vyskočil, až vlak dosáhl rychlosti chůze a zajistil ho klínem, aby se nerozjel s kopce zpět.

+3/0
22.10.2015 15:22

J17a55k53u53b 30Š63a81f25a91n67d45a 7475317601201

Tak jsem si to myslel správně.

0/0
22.10.2015 15:40

J38a61n 78P57r24i65c79h84y12s79t94a91l 8771758913

Jo, ale v clanku je nesmysl. Zajistit vlak zarazkou neni totez co "zaklinit".

0/0
22.10.2015 15:51

O41n66d85ř82e36j 67H90á20j41e49k 5778539208231

Zrovna tuto záměnu pojmů bych autorce docela odpustil, nejsme na Technetu a autorka zjevně takové ambice ani nemá.

Nicméně nepatrný významový rozdíl mezi "zaklínovat" a "zaklínit" - když už připustíme obecnou češtinu a ne drážní termíny - by měla cítit i dotčená dáma.

+3/0
22.10.2015 16:01

M34i68c88h27a45l 49H69r51u37š71o63v31s53k72ý 2576376846165

Bombardier je stejně firma. Pro pražské metro dodala rámy podvozků, které se trhají.

+1/0
22.10.2015 14:49

K33r59y10š59t63o93f 91L28a28n30í38k 1799700555655

Jsou to proste bombardaci.

+1/0
22.10.2015 16:04

O60n43d90ř76e56j 38H16á49j13e93k 5318619828941

Na ilustračním snímku je TGV, ve skutečnosti se jedná o regionální trať TER, po které jezdí jako rychlík lepší tramvaj - něco jako LEO - rychlostí 140 km/h. Zajímavé je, že SNFC podává podezření z trestného činu na chovatele krávy.

+1/0
22.10.2015 16:20

J43a82r55o43s53l93a19v 63P70l73a95c97h27e28t40k70a 7666266976709

Zaloba na neznameho pachatele? Nemelo by to spis byt trestni oznameni?

0/0
22.10.2015 14:46

J20o81s79e80f 56Š10i82m55e15k 7376122202962

"...až při stoupání do kopce."

------------------------------------------------------------

...no, většinou se opravdu do kopce stoupá!!! Asi jsou placeni od slova!

+2/−3
22.10.2015 14:08

J84a44n 74P94r35i76c45h12y89s68t93a77l 8381208743

Nekamenujte automaticky prekladac, lenost zurnalistu neni chyba programu. Ten clanek vypada, ze jej pred zverejnenim nikdo necetl. Prekladac ma slouzit jako pomucka, ktera usnadnuje zurnalistum praci, neni urcen k tomu, aby zurnalistu 100% nahradil.

+2/0
22.10.2015 15:57

Z77d46e77n33ě90k 72W22e62r11n97h43a70r47t 6147365672628

Tak za prvé, nebyly to krávy, ale mravenci. Za druhé to nebyli cestující, kteří se shromáždili na konci vlaku, ale figurky z Lega. A za třetí to nebyl vlak, ale dětský vozíček. Naopak je pravda to s tím klínem pod kola, jen zapomněli dopsat, že hrdinnému strojvůdci byly čtyři roky.

+14/−1
22.10.2015 14:05

O98n23d81ř52e45j 45H88á79j95e79k 5508869118521

Technicky mi to přijde neuvěřitelné a nemožné. U všech mě známých vlaků/souprav brzdy brzdí při ztrátě tlaku, není nutná žádná energie a je to tak v drážních předpisech po celém světě. Není článek náhodou nějaká kachna nebo překladem úplně obrácená technická podstata? Zajímavé, že strejda Google nic nenašel, ale ovládám pouze angličtinu.

+32/0
22.10.2015 13:58

V46i34k14t18o37r 13H21r47d83l32i42č75k60a 2641381412743

No našel, ale ve francouzštině.

http://www.normandie-actu.fr/sncf-en-normandie-un-train-fou-derive-sur-19-kilometres-plus-de-freins_163056/

0/0
22.10.2015 14:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.