Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Předejít neštěstím na přejezdech by mohly pomoci „chytrá“ závora a laser

Nová zabezpečovací zařízení na železnici omezí prostor pro lidskou chybu. O „chytrých“ závorách a laserem řízeném zastavení vlaku před překážkou na přejezdu uvažují správci železnice i inspekce, která vyšetřuje nehodu ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a26n 32J56e29m62e21l42k50a 1455830

Pokud zařízená na detekci překážky nebude kombinované s automatickým pokutováním je to na nic. A to AŽD asi neumí. Protože pokud nebude platit pravidlo, že jestliže spustíš poplach, dostaneš automaticky 10 000 pokuty za osobní 100 000 za nákladní, tak se pak bude nadávat, že to nefunguje a způsobuje "falešné" poplachy. Navíc by se měla měřit i rychlost vozidel.

+1/0
24.10.2015 9:57

L26i63b20o66r 58V76e67s66e96l38ý 2889216362122

Umí a nabízí: https://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Produkty/Silnicni/Redrail.pdf

0/0
24.10.2015 10:03

Z69d32e33n36ě30k 39S13a40m93e23k 5561726883

Já myslím, že by stačilo pochytat ty pitomce, kteří nejsou schopni zvládnou své pudy a smysly a vjíždějí na koleje při svítících světlech, napařit jim pořádné pokuty a a sebrat na rok řidičáky, a v případě, že by své skutky páchaly opakovaně, tak je vždy na čas zavřít s cíleným převýchovným programem. To by bylo skutečně efektivní a velmi ekonomické řešení.

+1/0
23.10.2015 9:43

M79a18r95t55i26n 36P82i75š43t34o93r54a 8968188516819

Takový zastaralý dopravní prostředek, jako je vlak, který neumí za rozumnou dobu zastavit, takže zabíjí co má v cestě, by se měl zrušit. Je nedemokratické, že má přednost. Je to podobné, jako by měla přednost SUV - ta jsou také větší.

0/0
22.10.2015 21:45

K93a36r21e29l 26N48e50č19a27s 5183639850590

Na přejezdu stačí zastavit a počkat.Žádné neštěstí tohoto typu se nestalo poruchou varovné signalizace/světla,závory/.Je to jako posypávat lyžařské sjezdovky nebo místo každé křižovatky udělat podchod.:-/

+2/−1
22.10.2015 16:12

B79o71h44u30s93l77a26v 30K91r64á19l75í39k 2921880989426

A co jako? Myslíte, že takové alibistické bláboly někomu vrátí život? Každá technická závada i každé porušování předpisů má své příčiny. A jde o to ty příčiny odhalovat a na základě toho snižovat rizika. Ovšem zastavovat vlak pokaždé, když kolem čidla přeletí motýl, asi nebude to pravé efektivní řešení.

+1/0
22.10.2015 19:22
Foto

J75i41ř94í 87H22o29l29u61b 1692622680559

Málo. Ještě vyhodit miliardy za idi*ty co chodi po kolejích. Další miliardy třeba za to aby červene světlo bylo červenejsi.... blb zůstane blbem ikdyby řidil limuzínu. červena světla + přejezd + blb = 10 let natvrdo a hned ubude nehod

+2/0
22.10.2015 15:00

J46a98n 27V29a89v82ř53í31č19e76k 2237735641734

Princip zabezpečení je z dob koňských povozů.

0/−3
22.10.2015 14:03

B44o55h19u50s18l56a29v 28K75r87á54l64í91k 2591250109426

Nikoliv. Tehdy byl lepší.

0/0
22.10.2015 19:23

A17n63n60a 46T28v20a57r20ů13ž16k54o20v65á 4641806235568

A princip délky brzdné dráhy vlaku je z doby předtím, než vznikl člověk.

0/0
24.10.2015 10:33

M55i84r15o59s22l60a97v 26K80a51š41p44a27r 3602717931751

Možná by stačil zdravý selský rozum.                                                                                      Jak někdo dole správně píše, nejdřív odstranit závory.Drtivá většina zastaví na výstražnou signalizaci, najdou se ale tací kteří to risknou protože ještě nepadají závory. No a mašiny vybavít masivním pluhem který by odstranil překážku a ochránil tak cestující.

+3/0
22.10.2015 13:46

I80v65o 11J22a97n37á98č92e97k 8523233721642

A přitom by stačilo vydávat ŘP pouze řidičům.

+2/−1
22.10.2015 13:38

B31o88h83u77s12l68a25v 37K57r50á98l47í12k 2381160779676

A kdyby ten Polák s tou hromadou plechů neměl řidičák, měnilo by to něco na průběhu nehody?

0/0
22.10.2015 19:24

I87v93o 47J71a88n10á57č55e42k 8853763601282

Tak to je snad jasné ne? Pokud by neměl papíry, tak by tam ani nemohl jet a tudíž by k žádné nehodě nedošlo.

0/0
25.10.2015 18:59

J62o54s12e18f 85V20l55t43a82v69s34k59y 3535185591233

To, ze se nejdrive zavre predni zavora a se  zpozdenim ta druha zavora, to je v Zapadni Evrope uz 40 let realitou.   U nekterych prejezdu je POUZE ta prvni zavora, protoze se pocita s tim, ze blbec do toho nenajede opacne.

+2/0
22.10.2015 12:19

V60á35c69l86a29v 84Č35e78r26m59á10k 4833300557364

Ono ty závoty ostatně vlastně ve finálé slouží jenom k tomu, aby na tom přejezdu případně blbce uvěznily. O tom, že se prostě má stát a čekat už dávájí dostatečnou informaci červená světla, závory nepřidávají nic navíc ...

+1/0
22.10.2015 12:45

V38á59c96l32a46v 91Č10e30r29m67á22k 4543200777464

... závory ...

a mají nejspíš ještě jeden záporný efekt, někdo si asi řekne, "no co, světla sice svítí, ale závory jestě dole nejsou, to stihnu". Bez nich by prostě čekal.

0/−1
22.10.2015 12:46

T38o55m49á94š 28V35e51s89e41l43ý 5695758380699

jediný "čtyřzávorový" přejezd, přes který jezdím tak často abych si toho všiml, je řešen právě tak - nejdřív jdou dolů závory na vjezdu a až později na výjezdu. Myslel jsem že to tak je u "čtyřzávorových" běžné (a proto mají 4 závory) a docela mě překvapilo, když jsem viděl, že ve Studénce jde dolů všechno najednou.

0/0
22.10.2015 14:36

M59i55r59o61s23l97a30v 93B20u37č76e67k 6353493661604

Jakékoliv zabezpečovací zařízení je k ničemu - na přejezdu - doma - plot ... Zloděj, který vás chce vykrást to udělá ... Je to v hlavě aktéra ... Podobně, jako výše trestu nemá vliv na následný zločin ... Je to v hlavě řidiče, (zločince),  ... v ničem jiném ...

+2/0
22.10.2015 11:47

J71a80n 67N48o22v70á37k 4806607173139

Jen pro autora článku... tiskový mluvčí AŽD je Jiří Dlabaja, nikoli Dlabala. ;-) Mluvčí na nikoho nedlabe ;-D

0/0
22.10.2015 11:03

K26r49y74š82t96o94f 70L30a46n83í32k 1809620905275

na rok papiry do cistitrny a mastna pokuta by stacily.

0/−1
22.10.2015 10:58

P85a13v47e73l 45O12d57r17a52z15i85l 6194849747620

Pokud bude stopka vlaku znamenat okamžitý zásah policie a řidiči napaří alespoň tejden v kriminále prostě proto, aby si zapamatoval, že se to nedělá, tak snad ano.

+2/0
22.10.2015 10:14

T74o51m91á64š 45T90a66t25í29č34e37k 5310382700818

Obecné ohrožení vydá na víc.

+2/0
22.10.2015 10:48

J71o76s10e56f 88S75t34e29f76l 5314247913660

Souhlasim s temi co jsou pro prisne stihani tech ridicu,co jezdi na cervenou.Pamatuji se na prikld,jak na dalnicich v Nemecku se nalepovaly rychlejsi auta na pomalejsi,ktere zrovna predjizdely(az byly skoro na strese)a jeste davaly blinkr.Policiste je zacaly tvrde stihat,a uz je to skoro uplne pryc.Aspon s tim nalepovanim(tam opravdu nebyl ani pulmetr odstupu)uz se hodne polepsili(ridici).

+1/0
22.10.2015 9:54

P39a90v19e60l 45O71d30r57a38z70i35l 6814949467320

Ve Švýcarsku to stejné. Lidé si pochvalují, jak se tam celkem pohodově jezdí, ano, od doby, co zavedli takový systém pokut, že se z něj osype i Rotschild.

+3/0
22.10.2015 10:15

V54á21c73l36a78v 81S33v24o42b83o28d72a 5976278729

Správně.To by mělo být i u nás. Jejda,to by bylo řevu!

+1/0
22.10.2015 10:41

J86a24n 75N73o57v88á42k 4286697923979

Nejsem velký odborník na zabezpečení přejezdů, ale nezvýší to laserové zabezpečení předzváněcí dobu? Vždyť je to další věc, která se musí do času předzváněcí doby započítat. Byla by přece blbost, aby laser zjistil, 10 sekund před příjezdem vlaku na přejezd, že tam stojí auto. Takže pokud je bez laseru předzváněcí doba třeba 1 minutu, tak s laserem to bude třeba 1 a 10 sekund.

Navíc, jak budou eliminováni "vtipálci", kteří budou laser záměrně stínit, aby vlaky zastavovaly?

Jo a jak budou ČD dohánět zpoždění, pokud před každým 3. přejezdem dostane vlak stopku???

+1/0
22.10.2015 9:51

M60a24r47t39i30n 17T80e86s96a32ř 2199493653873

Dyť o tom píšou v článku, Mlho :-)

0/0
22.10.2015 10:01

V57á67c93l27a60v 53S56v58o21b96o48d67a 5286728739

...Plha....se hlásí.Nu Mlho...;-D

0/0
22.10.2015 10:43
Foto

V64o78j55t65ě84c82h 71P98a94v53l97í65k 5274401744648

Předzváněcí doba se nezvětšuje, zvětšuje se doba zavření závor. Těch +10 sekund celkového čekání na přejezdu s minutou dnes zhruba sedí. Vtipálky eliminuje kamera stejná jako například snímá řidiče na křižovatce jedoucí na červenou. Řidič, který vjede na přejezd, když nemá, i když vlak nezbrzdí, dostane pokutu. Ve výsledku vlaky budou zpomalovat jen výjimečně.

0/0
22.10.2015 10:20

J14a36n 17N69o41v73á33k 4526417533139

Nevím, zda je dnes předzváněcí doba rovna zábrzdné vzdálenosti. Pokud ano, tak se čas "zavřeného" přejezdu po instalaci laserů nezvýší. Pokud ale ne, tak po umístění laserů bude muset být předzváněcí doba prodloužena, aby vlak v případě stopky stačil před přejezdem zabrzdit.

0/0
22.10.2015 11:02
Foto

V65o36j41t80ě48c61h 24P32a67v39l93í10k 5124731954948

Předzváněcí doba je dána dobou potřebnou k vyklizení přejezdu, tedy závisí na vzdálenosti od závor k závorám. Počítá se s vozidlem o délce 22m a rychlosti 5km/h. Tato doba obvykle na vícekolejných přejezdech vychází delší, než je zábrzdná doba vlaku.

0/0
22.10.2015 11:38

I32v16a55n 90R40a79d32o82u62š 9912641138324

To musel vymyslet nějaký papaláš z dráhy, co už neví, jak by firmu podojil do vlastní kapsy, samozřejmě přes nastrčeného kamaráda.

Pokud vlak smete debila, který považuje závory za zbytečnost, pak je to sice smutné, ale je to debil, který si o to nepochopitelně koledoval, takže dobře mu tak.

Horší je, když se kvůli takovému debilovi zraní (v lepším případě) někdo další.

Debil, který bude vědět, že na přejezdu je nějaký laser, který zastaví vlak jen proto, že on je debil, na to bude spoléhat a situaci to jenom zhorší.

Domnívám se, že laser a jiné technické kraviny přijdou na podobné peníze jako kamery a na pokutách se navíc tyto kamery velmi brzy zaplatí. Když nefunguje prevence a debily neodradí ani opakující se tragédie, musí nastat pouze represe a nikoliv technické vychytávky, aby to debil měl bezpečnější a někdo vyčůraný od dráhy si na tom akorát populisticky mastil kapsu.

+4/0
22.10.2015 9:48

P15e31t23r 53K39n67ě43b68o22r26t 3271640

Tam jde asi o ty škody, co takovej debil způsobí.

0/0
22.10.2015 9:57

J26a51n 95N74o41v17á67k 4676767373299

Lasery jsou málo... Přejezdy by to chtělo jistit ještě mnohonásobně více. Pokud nestačí zabezpečení světly, zvukem, závorami, tak ještě doplníme lasery. Když ani to nebude stačit, doplníme každý přejezd ještě pracovníkem s vysílačkou, který vlak zastaví a pokud ani to nebude stačit, tak prostě změníme zákon a vlak bude muset na přejezdu dát přednost autům. RvRvRv

Chápu, že se snaží předcházet kolizím na přejezdu, ale pořád pokud nebude před přejezdem pevná překážka, tak se lidi budou stále snažit něco objet nebo přečůrat.

Já bych dal všude lasery (pro ochranu nevinných strojvedoucích a lidí ve vlaku před srážkou), ale instaloval bych zároveň i kamery a řidičům brál bez pardónu papíry. Kdyby si policie udělala velkou bezpečnostní akci "přejezd", tak si myslím, že několik desítek papírů bude moci na místě sebrat (samo, by se musel změnit zákon o pravomocích policie). R^

+2/0
22.10.2015 9:46

K34a97r22e34l 55V19a97c84h69u58t 9283452339713

Nezbývá než ELIMINOVAT řidiče, kteří jedou na červenou - jak na žel.přejezdech, tak i na křižovatkách. Pokud to neuděláme, rozmůže se to natolik, že už tu bandu neposlušných řidičů nikdo nikdy nenapraví. :-/

+1/0
22.10.2015 9:45

J85a58n 44N37o61v62á93k 4386737753639

ELIMINOVAT? Jak si to představujete? Jako, že každý vlak bude mít vepředu namontovanou radlici jako na sníh? ;-D

0/0
22.10.2015 10:12

V79á86c87l59a56v 45S64v37o92b92o28d40a 5556198239

Jako měly parní lokomotivy v Americe,v 19 století,tu dlouhou radlici,tkzv.COWCATCHER,(chytač krav) ;-D

0/0
22.10.2015 11:05

L12i28b41o93r 66F32o60l51t68ý31n18e32k 2496755667394

Sebrat papíry a jízdu bez řidičáku velmi tvrdě postihovat.

0/0
22.10.2015 11:07

T68o48m57á90š 39V20e96s20e11l81ý 5795948780929

no, nedávno tu psali o laseru, který za minutu odpaří Lipno ;-)

+1/0
22.10.2015 15:01

P39e14t81r 52Š49k90o20d41a 5807950564350

Já věděl, že se bude vymejšlet nějaká taková pakárna. Hlavně, že se utratí peníze, důvod už vlastně je. Má to však zásadní vedlejší účinek - jestli řidiči získají jistotu, že když vjedou na přejezd na červenou, tak se jim nic nestane, protože to vlak zastaví, budou toho zneužívat. Přibude vlaků, které náhle zastaví, čímž budou vznikat zpoždění, nejen u toho jednoho konkrétního vlaku. A lidi budou zase nadávat na to, že mají vlaky věčně zpoždění.

+3/0
22.10.2015 9:30

J45a89n 35H36o41r87s26k36ý 2876700167605

Když už nějaké technické řešení, tak takové:

https://www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs

magor si zničí auto a aspoň chvíli nebude ohrožovat ostatní.

+2/0
22.10.2015 9:39

P31a72v17e44l 83O65d49r79a55z89i37l 6784289667330

R^R^

0/0
22.10.2015 10:17
Foto

J26i48ř58í 16P75r93o81c84h60á29z74k55a 1480176615666

Ale to by nemohli vymýšlet lasery a jiné ptákoviny;-D

0/0
22.10.2015 10:23

P42a74v90e28l 27O13d96r96a40z16i54l 6894109967570

Tohle je přesně instantní trest, tedy naprosto nejúčinnější.

0/0
22.10.2015 10:29

T22o31m92á19š 49T22a98t83í36č90e32k 5820632890938

Přesně tak. :-)R^

0/0
22.10.2015 11:04

J41i48ř37í 70G38a85b90r41i97e30l 8542190784637

Vymýšlíme vymyšlené. Stejně jako na křižovatkách, stačí umístit na přejezdu kamery,  pokutovat a odebírat řidičáky. Podívejte, jak se umravnili řidiči v Praze. Dnes už na červenou moc lidí nejede.

0/0
22.10.2015 9:28

J75a39n 70N29o77v96á35k 4846687563109

U kamer na křižovatkách... na červenou se nejezdní tam, kde kamery jsou. Kde kamery nejsou to řidiči na červenou sviští vesele dál. :-/

0/0
22.10.2015 9:32

J30o74s17e90f 36S79t24e43f50l 5214237503710

Pamatuji se na sveho partaka,kdyz jsme jeli do prace na vetsi krizovatce,a on vedel,ze je tam kamera.Rikal mi vzdycky,abych nezapomnel se usmivat.

0/0
22.10.2015 9:36

J35a28n 36N39o60v20á29k 8667896156

Věděl, že vás vyfotí a fotku pošlou domu, jo? ;-)

0/0
22.10.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.