Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předejít neštěstím na přejezdech by mohly pomoci „chytrá“ závora a laser

Nová zabezpečovací zařízení na železnici omezí prostor pro lidskou chybu. O „chytrých“ závorách a laserem řízeném zastavení vlaku před překážkou na přejezdu uvažují správci železnice i inspekce, která vyšetřuje nehodu ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a42n 26J82e15m72e12l79k26a 1825610

Pokud zařízená na detekci překážky nebude kombinované s automatickým pokutováním je to na nic. A to AŽD asi neumí. Protože pokud nebude platit pravidlo, že jestliže spustíš poplach, dostaneš automaticky 10 000 pokuty za osobní 100 000 za nákladní, tak se pak bude nadávat, že to nefunguje a způsobuje "falešné" poplachy. Navíc by se měla měřit i rychlost vozidel.

+1/0
24.10.2015 9:57

L65i26b81o88r 57V88e35s61e62l57ý 2589546522302

Umí a nabízí: https://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Produkty/Silnicni/Redrail.pdf

0/0
24.10.2015 10:03

Z34d61e33n75ě49k 28S79a34m44e25k 5151226983

Já myslím, že by stačilo pochytat ty pitomce, kteří nejsou schopni zvládnou své pudy a smysly a vjíždějí na koleje při svítících světlech, napařit jim pořádné pokuty a a sebrat na rok řidičáky, a v případě, že by své skutky páchaly opakovaně, tak je vždy na čas zavřít s cíleným převýchovným programem. To by bylo skutečně efektivní a velmi ekonomické řešení.

+1/0
23.10.2015 9:43
Foto

M78a75r26t19i24n 59P92i93š64t52o14r25a 8758578386649

Takový zastaralý dopravní prostředek, jako je vlak, který neumí za rozumnou dobu zastavit, takže zabíjí co má v cestě, by se měl zrušit. Je nedemokratické, že má přednost. Je to podobné, jako by měla přednost SUV - ta jsou také větší.

0/0
22.10.2015 21:45

K84a25r87e72l 62N79e21č78a14s 5763639810400

Na přejezdu stačí zastavit a počkat.Žádné neštěstí tohoto typu se nestalo poruchou varovné signalizace/světla,závory/.Je to jako posypávat lyžařské sjezdovky nebo místo každé křižovatky udělat podchod.:-/

+2/−1
22.10.2015 16:12

B80o66h82u44s89l55a85v 46K48r44á93l59í36k 2691190299606

A co jako? Myslíte, že takové alibistické bláboly někomu vrátí život? Každá technická závada i každé porušování předpisů má své příčiny. A jde o to ty příčiny odhalovat a na základě toho snižovat rizika. Ovšem zastavovat vlak pokaždé, když kolem čidla přeletí motýl, asi nebude to pravé efektivní řešení.

+1/0
22.10.2015 19:22
Foto

J72i70ř50í 69H59o98l27u48b 1452982630479

Málo. Ještě vyhodit miliardy za idi*ty co chodi po kolejích. Další miliardy třeba za to aby červene světlo bylo červenejsi.... blb zůstane blbem ikdyby řidil limuzínu. červena světla + přejezd + blb = 10 let natvrdo a hned ubude nehod

+2/0
22.10.2015 15:00

J15a47n 95V21a62v82ř84í31č79e84k 2117515271454

Princip zabezpečení je z dob koňských povozů.

0/−3
22.10.2015 14:03

B80o92h23u35s19l12a59v 53K13r91á40l70í31k 2661640959536

Nikoliv. Tehdy byl lepší.

0/0
22.10.2015 19:23

A56n32n97a 43T96v97a47r72ů86ž33k96o79v87á 4691976515238

A princip délky brzdné dráhy vlaku je z doby předtím, než vznikl člověk.

0/0
24.10.2015 10:33

M28i33r34o19s88l61a87v 60K44a13š79p91a60r 3282657821411

Možná by stačil zdravý selský rozum.                                                                                      Jak někdo dole správně píše, nejdřív odstranit závory.Drtivá většina zastaví na výstražnou signalizaci, najdou se ale tací kteří to risknou protože ještě nepadají závory. No a mašiny vybavít masivním pluhem který by odstranil překážku a ochránil tak cestující.

+3/0
22.10.2015 13:46

I53v29o 28J12a82n94á74č62e32k 8773613721252

A přitom by stačilo vydávat ŘP pouze řidičům.

+2/−1
22.10.2015 13:38

B32o41h28u18s47l40a71v 43K67r70á20l81í62k 2931670809356

A kdyby ten Polák s tou hromadou plechů neměl řidičák, měnilo by to něco na průběhu nehody?

0/0
22.10.2015 19:24

I14v41o 96J56a26n78á32č20e45k 8383583561652

Tak to je snad jasné ne? Pokud by neměl papíry, tak by tam ani nemohl jet a tudíž by k žádné nehodě nedošlo.

0/0
25.10.2015 18:59

J35o87s29e80f 47V72l52t80a34v21s96k84y 3585185301303

To, ze se nejdrive zavre predni zavora a se  zpozdenim ta druha zavora, to je v Zapadni Evrope uz 40 let realitou.   U nekterych prejezdu je POUZE ta prvni zavora, protoze se pocita s tim, ze blbec do toho nenajede opacne.

+2/0
22.10.2015 12:19

V11á17c80l96a73v 29Č74e68r16m62á94k 4963120127224

Ono ty závoty ostatně vlastně ve finálé slouží jenom k tomu, aby na tom přejezdu případně blbce uvěznily. O tom, že se prostě má stát a čekat už dávájí dostatečnou informaci červená světla, závory nepřidávají nic navíc ...

+1/0
22.10.2015 12:45

V86á12c86l83a92v 43Č23e29r17m81á33k 4173850587404

... závory ...

a mají nejspíš ještě jeden záporný efekt, někdo si asi řekne, "no co, světla sice svítí, ale závory jestě dole nejsou, to stihnu". Bez nich by prostě čekal.

0/−1
22.10.2015 12:46

T29o24m89á24š 37V51e75s67e19l16ý 5225598740849

jediný "čtyřzávorový" přejezd, přes který jezdím tak často abych si toho všiml, je řešen právě tak - nejdřív jdou dolů závory na vjezdu a až později na výjezdu. Myslel jsem že to tak je u "čtyřzávorových" běžné (a proto mají 4 závory) a docela mě překvapilo, když jsem viděl, že ve Studénce jde dolů všechno najednou.

0/0
22.10.2015 14:36

M76i54r77o31s97l19a81v 70B33u36č86e86k 6873723241494

Jakékoliv zabezpečovací zařízení je k ničemu - na přejezdu - doma - plot ... Zloděj, který vás chce vykrást to udělá ... Je to v hlavě aktéra ... Podobně, jako výše trestu nemá vliv na následný zločin ... Je to v hlavě řidiče, (zločince),  ... v ničem jiném ...

+2/0
22.10.2015 11:47

J22a88n 19N74o42v80á17k 4866747703219

Jen pro autora článku... tiskový mluvčí AŽD je Jiří Dlabaja, nikoli Dlabala. ;-) Mluvčí na nikoho nedlabe ;-D

0/0
22.10.2015 11:03

K43r77y77š79t82o48f 43L39a37n54í84k 1869490575575

na rok papiry do cistitrny a mastna pokuta by stacily.

0/−1
22.10.2015 10:58

P89a62v37e49l 63O12d53r68a92z32i50l 6984519957470

Pokud bude stopka vlaku znamenat okamžitý zásah policie a řidiči napaří alespoň tejden v kriminále prostě proto, aby si zapamatoval, že se to nedělá, tak snad ano.

+2/0
22.10.2015 10:14

T89o56m37á97š 48T92a54t55í14č48e53k 5420862930378

Obecné ohrožení vydá na víc.

+2/0
22.10.2015 10:48

J26o83s89e53f 59S34t16e18f89l 5194837563410

Souhlasim s temi co jsou pro prisne stihani tech ridicu,co jezdi na cervenou.Pamatuji se na prikld,jak na dalnicich v Nemecku se nalepovaly rychlejsi auta na pomalejsi,ktere zrovna predjizdely(az byly skoro na strese)a jeste davaly blinkr.Policiste je zacaly tvrde stihat,a uz je to skoro uplne pryc.Aspon s tim nalepovanim(tam opravdu nebyl ani pulmetr odstupu)uz se hodne polepsili(ridici).

+1/0
22.10.2015 9:54

P48a91v43e88l 64O37d58r50a19z64i44l 6164329107200

Ve Švýcarsku to stejné. Lidé si pochvalují, jak se tam celkem pohodově jezdí, ano, od doby, co zavedli takový systém pokut, že se z něj osype i Rotschild.

+3/0
22.10.2015 10:15

V68á65c73l65a30v 81S82v66o15b92o39d31a 5316888579

Správně.To by mělo být i u nás. Jejda,to by bylo řevu!

+1/0
22.10.2015 10:41

J82a70n 97N71o10v60á98k 4966397983539

Nejsem velký odborník na zabezpečení přejezdů, ale nezvýší to laserové zabezpečení předzváněcí dobu? Vždyť je to další věc, která se musí do času předzváněcí doby započítat. Byla by přece blbost, aby laser zjistil, 10 sekund před příjezdem vlaku na přejezd, že tam stojí auto. Takže pokud je bez laseru předzváněcí doba třeba 1 minutu, tak s laserem to bude třeba 1 a 10 sekund.

Navíc, jak budou eliminováni "vtipálci", kteří budou laser záměrně stínit, aby vlaky zastavovaly?

Jo a jak budou ČD dohánět zpoždění, pokud před každým 3. přejezdem dostane vlak stopku???

+1/0
22.10.2015 9:51

M28a17r29t54i47n 36T33e95s49a33ř 2449273363593

Dyť o tom píšou v článku, Mlho :-)

0/0
22.10.2015 10:01

V65á34c37l95a34v 16S36v60o60b80o73d17a 5606108589

...Plha....se hlásí.Nu Mlho...;-D

0/0
22.10.2015 10:43
Foto

V68o68j44t66ě75c62h 74P47a60v54l12í96k 5344481334488

Předzváněcí doba se nezvětšuje, zvětšuje se doba zavření závor. Těch +10 sekund celkového čekání na přejezdu s minutou dnes zhruba sedí. Vtipálky eliminuje kamera stejná jako například snímá řidiče na křižovatce jedoucí na červenou. Řidič, který vjede na přejezd, když nemá, i když vlak nezbrzdí, dostane pokutu. Ve výsledku vlaky budou zpomalovat jen výjimečně.

0/0
22.10.2015 10:20

J52a70n 22N44o36v70á10k 4156927263669

Nevím, zda je dnes předzváněcí doba rovna zábrzdné vzdálenosti. Pokud ano, tak se čas "zavřeného" přejezdu po instalaci laserů nezvýší. Pokud ale ne, tak po umístění laserů bude muset být předzváněcí doba prodloužena, aby vlak v případě stopky stačil před přejezdem zabrzdit.

0/0
22.10.2015 11:02
Foto

V55o47j80t39ě75c33h 47P79a64v10l59í60k 5954891864768

Předzváněcí doba je dána dobou potřebnou k vyklizení přejezdu, tedy závisí na vzdálenosti od závor k závorám. Počítá se s vozidlem o délce 22m a rychlosti 5km/h. Tato doba obvykle na vícekolejných přejezdech vychází delší, než je zábrzdná doba vlaku.

0/0
22.10.2015 11:38

I50v31a18n 12R21a37d42o30u45š 9472651328974

To musel vymyslet nějaký papaláš z dráhy, co už neví, jak by firmu podojil do vlastní kapsy, samozřejmě přes nastrčeného kamaráda.

Pokud vlak smete debila, který považuje závory za zbytečnost, pak je to sice smutné, ale je to debil, který si o to nepochopitelně koledoval, takže dobře mu tak.

Horší je, když se kvůli takovému debilovi zraní (v lepším případě) někdo další.

Debil, který bude vědět, že na přejezdu je nějaký laser, který zastaví vlak jen proto, že on je debil, na to bude spoléhat a situaci to jenom zhorší.

Domnívám se, že laser a jiné technické kraviny přijdou na podobné peníze jako kamery a na pokutách se navíc tyto kamery velmi brzy zaplatí. Když nefunguje prevence a debily neodradí ani opakující se tragédie, musí nastat pouze represe a nikoliv technické vychytávky, aby to debil měl bezpečnější a někdo vyčůraný od dráhy si na tom akorát populisticky mastil kapsu.

+4/0
22.10.2015 9:48

P67e38t73r 58K95n29ě10b78o25r36t 3731860

Tam jde asi o ty škody, co takovej debil způsobí.

0/0
22.10.2015 9:57

J68a68n 48N91o20v26á53k 4486937583829

Lasery jsou málo... Přejezdy by to chtělo jistit ještě mnohonásobně více. Pokud nestačí zabezpečení světly, zvukem, závorami, tak ještě doplníme lasery. Když ani to nebude stačit, doplníme každý přejezd ještě pracovníkem s vysílačkou, který vlak zastaví a pokud ani to nebude stačit, tak prostě změníme zákon a vlak bude muset na přejezdu dát přednost autům. RvRvRv

Chápu, že se snaží předcházet kolizím na přejezdu, ale pořád pokud nebude před přejezdem pevná překážka, tak se lidi budou stále snažit něco objet nebo přečůrat.

Já bych dal všude lasery (pro ochranu nevinných strojvedoucích a lidí ve vlaku před srážkou), ale instaloval bych zároveň i kamery a řidičům brál bez pardónu papíry. Kdyby si policie udělala velkou bezpečnostní akci "přejezd", tak si myslím, že několik desítek papírů bude moci na místě sebrat (samo, by se musel změnit zákon o pravomocích policie). R^

+2/0
22.10.2015 9:46

K83a24r54e28l 15V59a92c38h66u24t 9813952709853

Nezbývá než ELIMINOVAT řidiče, kteří jedou na červenou - jak na žel.přejezdech, tak i na křižovatkách. Pokud to neuděláme, rozmůže se to natolik, že už tu bandu neposlušných řidičů nikdo nikdy nenapraví. :-/

+1/0
22.10.2015 9:45

J11a10n 69N86o96v35á94k 4436247523679

ELIMINOVAT? Jak si to představujete? Jako, že každý vlak bude mít vepředu namontovanou radlici jako na sníh? ;-D

0/0
22.10.2015 10:12

V92á37c35l31a21v 82S14v19o55b88o44d50a 5116938299

Jako měly parní lokomotivy v Americe,v 19 století,tu dlouhou radlici,tkzv.COWCATCHER,(chytač krav) ;-D

0/0
22.10.2015 11:05

L31i96b17o71r 85F71o77l16t18ý25n83e61k 2956335877504

Sebrat papíry a jízdu bez řidičáku velmi tvrdě postihovat.

0/0
22.10.2015 11:07

T98o11m59á21š 31V67e17s54e41l77ý 5865258950669

no, nedávno tu psali o laseru, který za minutu odpaří Lipno ;-)

+1/0
22.10.2015 15:01

P58e67t91r 77Š13k96o36d52a 5667940254310

Já věděl, že se bude vymejšlet nějaká taková pakárna. Hlavně, že se utratí peníze, důvod už vlastně je. Má to však zásadní vedlejší účinek - jestli řidiči získají jistotu, že když vjedou na přejezd na červenou, tak se jim nic nestane, protože to vlak zastaví, budou toho zneužívat. Přibude vlaků, které náhle zastaví, čímž budou vznikat zpoždění, nejen u toho jednoho konkrétního vlaku. A lidi budou zase nadávat na to, že mají vlaky věčně zpoždění.

+3/0
22.10.2015 9:30

J26a15n 37H30o17r84s66k48ý 2446490517825

Když už nějaké technické řešení, tak takové:

https://www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs

magor si zničí auto a aspoň chvíli nebude ohrožovat ostatní.

+2/0
22.10.2015 9:39

P96a63v89e61l 40O17d84r62a19z51i66l 6254699287290

R^R^

0/0
22.10.2015 10:17
Foto

J89i24ř56í 44P63r95o10c50h11á27z20k69a 1110576575316

Ale to by nemohli vymýšlet lasery a jiné ptákoviny;-D

0/0
22.10.2015 10:23

P19a26v18e79l 48O17d73r22a58z20i62l 6214749477210

Tohle je přesně instantní trest, tedy naprosto nejúčinnější.

0/0
22.10.2015 10:29

T59o88m64á76š 33T87a15t87í86č95e22k 5870442290478

Přesně tak. :-)R^

0/0
22.10.2015 11:04

J82i14ř61í 29G57a98b60r47i80e82l 8492430844537

Vymýšlíme vymyšlené. Stejně jako na křižovatkách, stačí umístit na přejezdu kamery,  pokutovat a odebírat řidičáky. Podívejte, jak se umravnili řidiči v Praze. Dnes už na červenou moc lidí nejede.

0/0
22.10.2015 9:28

J43a88n 75N62o15v59á80k 4466807333439

U kamer na křižovatkách... na červenou se nejezdní tam, kde kamery jsou. Kde kamery nejsou to řidiči na červenou sviští vesele dál. :-/

0/0
22.10.2015 9:32

J13o38s31e82f 36S28t39e92f21l 5364577583540

Pamatuji se na sveho partaka,kdyz jsme jeli do prace na vetsi krizovatce,a on vedel,ze je tam kamera.Rikal mi vzdycky,abych nezapomnel se usmivat.

0/0
22.10.2015 9:36

J89a22n 97N50o83v93á83k 8537296436

Věděl, že vás vyfotí a fotku pošlou domu, jo? ;-)

0/0
22.10.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.