Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předejít neštěstím na přejezdech by mohly pomoci „chytrá“ závora a laser

Nová zabezpečovací zařízení na železnici omezí prostor pro lidskou chybu. O „chytrých“ závorách a laserem řízeném zastavení vlaku před překážkou na přejezdu uvažují správci železnice i inspekce, která vyšetřuje nehodu ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a81n 19J41e35m68e48l48k29a 1605710

Pokud zařízená na detekci překážky nebude kombinované s automatickým pokutováním je to na nic. A to AŽD asi neumí. Protože pokud nebude platit pravidlo, že jestliže spustíš poplach, dostaneš automaticky 10 000 pokuty za osobní 100 000 za nákladní, tak se pak bude nadávat, že to nefunguje a způsobuje "falešné" poplachy. Navíc by se měla měřit i rychlost vozidel.

+1/0
24.10.2015 9:57

L45i21b58o67r 29V12e56s85e75l93ý 2189696712582

Umí a nabízí: https://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Produkty/Silnicni/Redrail.pdf

0/0
24.10.2015 10:03

Z26d47e80n60ě47k 31S73a31m24e35k 5911586663

Já myslím, že by stačilo pochytat ty pitomce, kteří nejsou schopni zvládnou své pudy a smysly a vjíždějí na koleje při svítících světlech, napařit jim pořádné pokuty a a sebrat na rok řidičáky, a v případě, že by své skutky páchaly opakovaně, tak je vždy na čas zavřít s cíleným převýchovným programem. To by bylo skutečně efektivní a velmi ekonomické řešení.

+1/0
23.10.2015 9:43
Foto

M77a84r35t11i12n 64P57i15š22t12o49r72a 8728168556669

Takový zastaralý dopravní prostředek, jako je vlak, který neumí za rozumnou dobu zastavit, takže zabíjí co má v cestě, by se měl zrušit. Je nedemokratické, že má přednost. Je to podobné, jako by měla přednost SUV - ta jsou také větší.

0/0
22.10.2015 21:45

K16a41r21e46l 81N19e30č67a86s 5813399970240

Na přejezdu stačí zastavit a počkat.Žádné neštěstí tohoto typu se nestalo poruchou varovné signalizace/světla,závory/.Je to jako posypávat lyžařské sjezdovky nebo místo každé křižovatky udělat podchod.:-/

+2/−1
22.10.2015 16:12

B95o33h74u70s44l78a11v 49K92r16á15l23í52k 2131450419866

A co jako? Myslíte, že takové alibistické bláboly někomu vrátí život? Každá technická závada i každé porušování předpisů má své příčiny. A jde o to ty příčiny odhalovat a na základě toho snižovat rizika. Ovšem zastavovat vlak pokaždé, když kolem čidla přeletí motýl, asi nebude to pravé efektivní řešení.

+1/0
22.10.2015 19:22
Foto

J73i24ř27í 63H18o92l79u21b 1842672630679

Málo. Ještě vyhodit miliardy za idi*ty co chodi po kolejích. Další miliardy třeba za to aby červene světlo bylo červenejsi.... blb zůstane blbem ikdyby řidil limuzínu. červena světla + přejezd + blb = 10 let natvrdo a hned ubude nehod

+2/0
22.10.2015 15:00

J23a30n 34V59a90v26ř77í73č12e37k 2367535271234

Princip zabezpečení je z dob koňských povozů.

0/−3
22.10.2015 14:03

B35o15h33u38s16l84a35v 98K17r24á79l59í87k 2391940589596

Nikoliv. Tehdy byl lepší.

0/0
22.10.2015 19:23

A21n47n81a 78T84v80a63r61ů86ž66k67o84v45á 4871736455938

A princip délky brzdné dráhy vlaku je z doby předtím, než vznikl člověk.

0/0
24.10.2015 10:33

M67i74r87o55s61l78a41v 23K23a20š78p40a38r 3482787521771

Možná by stačil zdravý selský rozum.                                                                                      Jak někdo dole správně píše, nejdřív odstranit závory.Drtivá většina zastaví na výstražnou signalizaci, najdou se ale tací kteří to risknou protože ještě nepadají závory. No a mašiny vybavít masivním pluhem který by odstranil překážku a ochránil tak cestující.

+3/0
22.10.2015 13:46

I25v16o 45J43a49n34á68č76e29k 8273673241702

A přitom by stačilo vydávat ŘP pouze řidičům.

+2/−1
22.10.2015 13:38

B35o16h24u92s71l30a70v 14K58r67á49l65í71k 2691840309576

A kdyby ten Polák s tou hromadou plechů neměl řidičák, měnilo by to něco na průběhu nehody?

0/0
22.10.2015 19:24

I28v88o 42J67a71n66á10č60e27k 8493293771422

Tak to je snad jasné ne? Pokud by neměl papíry, tak by tam ani nemohl jet a tudíž by k žádné nehodě nedošlo.

0/0
25.10.2015 18:59

J60o73s98e51f 83V71l26t45a75v58s81k72y 3655475941773

To, ze se nejdrive zavre predni zavora a se  zpozdenim ta druha zavora, to je v Zapadni Evrope uz 40 let realitou.   U nekterych prejezdu je POUZE ta prvni zavora, protoze se pocita s tim, ze blbec do toho nenajede opacne.

+2/0
22.10.2015 12:19

V77á64c82l55a70v 98Č78e81r13m63á48k 4233410547794

Ono ty závoty ostatně vlastně ve finálé slouží jenom k tomu, aby na tom přejezdu případně blbce uvěznily. O tom, že se prostě má stát a čekat už dávájí dostatečnou informaci červená světla, závory nepřidávají nic navíc ...

+1/0
22.10.2015 12:45

V51á35c26l17a74v 65Č29e84r22m14á22k 4513400597934

... závory ...

a mají nejspíš ještě jeden záporný efekt, někdo si asi řekne, "no co, světla sice svítí, ale závory jestě dole nejsou, to stihnu". Bez nich by prostě čekal.

0/−1
22.10.2015 12:46

T15o29m15á81š 48V84e45s31e70l61ý 5945278480309

jediný "čtyřzávorový" přejezd, přes který jezdím tak často abych si toho všiml, je řešen právě tak - nejdřív jdou dolů závory na vjezdu a až později na výjezdu. Myslel jsem že to tak je u "čtyřzávorových" běžné (a proto mají 4 závory) a docela mě překvapilo, když jsem viděl, že ve Studénce jde dolů všechno najednou.

0/0
22.10.2015 14:36

M33i13r13o31s77l39a47v 49B40u29č21e58k 6783703511584

Jakékoliv zabezpečovací zařízení je k ničemu - na přejezdu - doma - plot ... Zloděj, který vás chce vykrást to udělá ... Je to v hlavě aktéra ... Podobně, jako výše trestu nemá vliv na následný zločin ... Je to v hlavě řidiče, (zločince),  ... v ničem jiném ...

+2/0
22.10.2015 11:47

J57a47n 31N18o57v29á18k 4586167943169

Jen pro autora článku... tiskový mluvčí AŽD je Jiří Dlabaja, nikoli Dlabala. ;-) Mluvčí na nikoho nedlabe ;-D

0/0
22.10.2015 11:03

K13r54y54š79t48o79f 64L88a11n18í30k 1619290565655

na rok papiry do cistitrny a mastna pokuta by stacily.

0/−1
22.10.2015 10:58

P88a84v69e88l 15O74d79r22a14z56i95l 6404719147930

Pokud bude stopka vlaku znamenat okamžitý zásah policie a řidiči napaří alespoň tejden v kriminále prostě proto, aby si zapamatoval, že se to nedělá, tak snad ano.

+2/0
22.10.2015 10:14

T53o25m81á33š 43T94a84t49í72č77e24k 5800502500368

Obecné ohrožení vydá na víc.

+2/0
22.10.2015 10:48

J85o11s61e91f 39S33t87e26f88l 5414337413500

Souhlasim s temi co jsou pro prisne stihani tech ridicu,co jezdi na cervenou.Pamatuji se na prikld,jak na dalnicich v Nemecku se nalepovaly rychlejsi auta na pomalejsi,ktere zrovna predjizdely(az byly skoro na strese)a jeste davaly blinkr.Policiste je zacaly tvrde stihat,a uz je to skoro uplne pryc.Aspon s tim nalepovanim(tam opravdu nebyl ani pulmetr odstupu)uz se hodne polepsili(ridici).

+1/0
22.10.2015 9:54

P33a51v49e91l 84O16d63r15a78z95i22l 6694139447960

Ve Švýcarsku to stejné. Lidé si pochvalují, jak se tam celkem pohodově jezdí, ano, od doby, co zavedli takový systém pokut, že se z něj osype i Rotschild.

+3/0
22.10.2015 10:15

V20á90c92l38a71v 76S70v94o78b79o73d70a 5646978929

Správně.To by mělo být i u nás. Jejda,to by bylo řevu!

+1/0
22.10.2015 10:41

J91a20n 62N43o26v30á38k 4316957433859

Nejsem velký odborník na zabezpečení přejezdů, ale nezvýší to laserové zabezpečení předzváněcí dobu? Vždyť je to další věc, která se musí do času předzváněcí doby započítat. Byla by přece blbost, aby laser zjistil, 10 sekund před příjezdem vlaku na přejezd, že tam stojí auto. Takže pokud je bez laseru předzváněcí doba třeba 1 minutu, tak s laserem to bude třeba 1 a 10 sekund.

Navíc, jak budou eliminováni "vtipálci", kteří budou laser záměrně stínit, aby vlaky zastavovaly?

Jo a jak budou ČD dohánět zpoždění, pokud před každým 3. přejezdem dostane vlak stopku???

+1/0
22.10.2015 9:51

M31a16r15t48i31n 36T87e90s15a97ř 2479933693733

Dyť o tom píšou v článku, Mlho :-)

0/0
22.10.2015 10:01

V61á56c70l22a20v 45S97v16o85b13o12d17a 5696288759

...Plha....se hlásí.Nu Mlho...;-D

0/0
22.10.2015 10:43
Foto

V81o69j95t94ě85c54h 64P89a39v57l47í82k 5734921934548

Předzváněcí doba se nezvětšuje, zvětšuje se doba zavření závor. Těch +10 sekund celkového čekání na přejezdu s minutou dnes zhruba sedí. Vtipálky eliminuje kamera stejná jako například snímá řidiče na křižovatce jedoucí na červenou. Řidič, který vjede na přejezd, když nemá, i když vlak nezbrzdí, dostane pokutu. Ve výsledku vlaky budou zpomalovat jen výjimečně.

0/0
22.10.2015 10:20

J25a91n 69N63o72v66á18k 4846977863259

Nevím, zda je dnes předzváněcí doba rovna zábrzdné vzdálenosti. Pokud ano, tak se čas "zavřeného" přejezdu po instalaci laserů nezvýší. Pokud ale ne, tak po umístění laserů bude muset být předzváněcí doba prodloužena, aby vlak v případě stopky stačil před přejezdem zabrzdit.

0/0
22.10.2015 11:02
Foto

V29o11j45t23ě66c68h 24P32a37v50l98í83k 5284961664408

Předzváněcí doba je dána dobou potřebnou k vyklizení přejezdu, tedy závisí na vzdálenosti od závor k závorám. Počítá se s vozidlem o délce 22m a rychlosti 5km/h. Tato doba obvykle na vícekolejných přejezdech vychází delší, než je zábrzdná doba vlaku.

0/0
22.10.2015 11:38

I63v72a61n 34R23a90d58o86u24š 9982641128244

To musel vymyslet nějaký papaláš z dráhy, co už neví, jak by firmu podojil do vlastní kapsy, samozřejmě přes nastrčeného kamaráda.

Pokud vlak smete debila, který považuje závory za zbytečnost, pak je to sice smutné, ale je to debil, který si o to nepochopitelně koledoval, takže dobře mu tak.

Horší je, když se kvůli takovému debilovi zraní (v lepším případě) někdo další.

Debil, který bude vědět, že na přejezdu je nějaký laser, který zastaví vlak jen proto, že on je debil, na to bude spoléhat a situaci to jenom zhorší.

Domnívám se, že laser a jiné technické kraviny přijdou na podobné peníze jako kamery a na pokutách se navíc tyto kamery velmi brzy zaplatí. Když nefunguje prevence a debily neodradí ani opakující se tragédie, musí nastat pouze represe a nikoliv technické vychytávky, aby to debil měl bezpečnější a někdo vyčůraný od dráhy si na tom akorát populisticky mastil kapsu.

+4/0
22.10.2015 9:48

P60e21t95r 97K39n44ě87b92o44r80t 3231580

Tam jde asi o ty škody, co takovej debil způsobí.

0/0
22.10.2015 9:57

J69a65n 13N26o18v50á65k 4166367543219

Lasery jsou málo... Přejezdy by to chtělo jistit ještě mnohonásobně více. Pokud nestačí zabezpečení světly, zvukem, závorami, tak ještě doplníme lasery. Když ani to nebude stačit, doplníme každý přejezd ještě pracovníkem s vysílačkou, který vlak zastaví a pokud ani to nebude stačit, tak prostě změníme zákon a vlak bude muset na přejezdu dát přednost autům. RvRvRv

Chápu, že se snaží předcházet kolizím na přejezdu, ale pořád pokud nebude před přejezdem pevná překážka, tak se lidi budou stále snažit něco objet nebo přečůrat.

Já bych dal všude lasery (pro ochranu nevinných strojvedoucích a lidí ve vlaku před srážkou), ale instaloval bych zároveň i kamery a řidičům brál bez pardónu papíry. Kdyby si policie udělala velkou bezpečnostní akci "přejezd", tak si myslím, že několik desítek papírů bude moci na místě sebrat (samo, by se musel změnit zákon o pravomocích policie). R^

+2/0
22.10.2015 9:46

K46a61r11e37l 52V58a97c66h14u22t 9183762399133

Nezbývá než ELIMINOVAT řidiče, kteří jedou na červenou - jak na žel.přejezdech, tak i na křižovatkách. Pokud to neuděláme, rozmůže se to natolik, že už tu bandu neposlušných řidičů nikdo nikdy nenapraví. :-/

+1/0
22.10.2015 9:45

J84a88n 62N78o47v29á91k 4486757533359

ELIMINOVAT? Jak si to představujete? Jako, že každý vlak bude mít vepředu namontovanou radlici jako na sníh? ;-D

0/0
22.10.2015 10:12

V54á69c16l58a97v 95S87v16o98b59o46d38a 5166448439

Jako měly parní lokomotivy v Americe,v 19 století,tu dlouhou radlici,tkzv.COWCATCHER,(chytač krav) ;-D

0/0
22.10.2015 11:05

L45i23b19o45r 60F88o73l23t32ý61n13e36k 2876345297974

Sebrat papíry a jízdu bez řidičáku velmi tvrdě postihovat.

0/0
22.10.2015 11:07

T84o57m12á97š 88V91e17s15e25l29ý 5695398530489

no, nedávno tu psali o laseru, který za minutu odpaří Lipno ;-)

+1/0
22.10.2015 15:01

P60e55t43r 13Š83k77o38d39a 5917450804560

Já věděl, že se bude vymejšlet nějaká taková pakárna. Hlavně, že se utratí peníze, důvod už vlastně je. Má to však zásadní vedlejší účinek - jestli řidiči získají jistotu, že když vjedou na přejezd na červenou, tak se jim nic nestane, protože to vlak zastaví, budou toho zneužívat. Přibude vlaků, které náhle zastaví, čímž budou vznikat zpoždění, nejen u toho jednoho konkrétního vlaku. A lidi budou zase nadávat na to, že mají vlaky věčně zpoždění.

+3/0
22.10.2015 9:30

J83a96n 94H68o98r80s79k61ý 2606790147465

Když už nějaké technické řešení, tak takové:

https://www.youtube.com/watch?v=wPt7bASfsGs

magor si zničí auto a aspoň chvíli nebude ohrožovat ostatní.

+2/0
22.10.2015 9:39

P54a52v15e14l 30O40d28r43a69z82i10l 6574919847500

R^R^

0/0
22.10.2015 10:17
Foto

J50i68ř55í 64P66r26o41c18h20á20z55k30a 1880596905876

Ale to by nemohli vymýšlet lasery a jiné ptákoviny;-D

0/0
22.10.2015 10:23

P79a50v96e57l 40O72d34r19a60z26i47l 6864109957460

Tohle je přesně instantní trest, tedy naprosto nejúčinnější.

0/0
22.10.2015 10:29

T75o23m40á38š 91T14a25t47í29č23e44k 5930922730208

Přesně tak. :-)R^

0/0
22.10.2015 11:04

J39i82ř77í 93G30a16b94r37i19e77l 8442450134497

Vymýšlíme vymyšlené. Stejně jako na křižovatkách, stačí umístit na přejezdu kamery,  pokutovat a odebírat řidičáky. Podívejte, jak se umravnili řidiči v Praze. Dnes už na červenou moc lidí nejede.

0/0
22.10.2015 9:28

J78a53n 17N24o72v78á16k 4576317983829

U kamer na křižovatkách... na červenou se nejezdní tam, kde kamery jsou. Kde kamery nejsou to řidiči na červenou sviští vesele dál. :-/

0/0
22.10.2015 9:32

J63o13s76e43f 95S77t40e44f50l 5864637193150

Pamatuji se na sveho partaka,kdyz jsme jeli do prace na vetsi krizovatce,a on vedel,ze je tam kamera.Rikal mi vzdycky,abych nezapomnel se usmivat.

0/0
22.10.2015 9:36

J74a40n 80N85o31v60á57k 8677226976

Věděl, že vás vyfotí a fotku pošlou domu, jo? ;-)

0/0
22.10.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.