Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předejít neštěstím na přejezdech by mohly pomoci „chytrá“ závora a laser

Nová zabezpečovací zařízení na železnici omezí prostor pro lidskou chybu. O „chytrých“ závorách a laserem řízeném zastavení vlaku před překážkou na přejezdu uvažují správci železnice i inspekce, která vyšetřuje nehodu ve Studénce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a69n 36J23e52m25e36l98k31a 1605340

Pokud zařízená na detekci překážky nebude kombinované s automatickým pokutováním je to na nic. A to AŽD asi neumí. Protože pokud nebude platit pravidlo, že jestliže spustíš poplach, dostaneš automaticky 10 000 pokuty za osobní 100 000 za nákladní, tak se pak bude nadávat, že to nefunguje a způsobuje "falešné" poplachy. Navíc by se měla měřit i rychlost vozidel.

+1/0
24.10.2015 9:57

L21i59b61o28r 39V16e39s75e13l93ý 2779526152782

Umí a nabízí: www.azd.cz

0/0
24.10.2015 10:03

Z18d75e19n90ě91k 27S96a23m83e33k 5321396373

Já myslím, že by stačilo pochytat ty pitomce, kteří nejsou schopni zvládnou své pudy a smysly a vjíždějí na koleje při svítících světlech, napařit jim pořádné pokuty a a sebrat na rok řidičáky, a v případě, že by své skutky páchaly opakovaně, tak je vždy na čas zavřít s cíleným převýchovným programem. To by bylo skutečně efektivní a velmi ekonomické řešení.

+1/0
23.10.2015 9:43
Foto

M45a82r74t14i37n 57P92i79š39t27o38r84a 8918938846419

Takový zastaralý dopravní prostředek, jako je vlak, který neumí za rozumnou dobu zastavit, takže zabíjí co má v cestě, by se měl zrušit. Je nedemokratické, že má přednost. Je to podobné, jako by měla přednost SUV - ta jsou také větší.

0/0
22.10.2015 21:45

K42a32r90e27l 47N42e33č44a80s 5343469500870

Na přejezdu stačí zastavit a počkat.Žádné neštěstí tohoto typu se nestalo poruchou varovné signalizace/světla,závory/.Je to jako posypávat lyžařské sjezdovky nebo místo každé křižovatky udělat podchod.:-/

+2/−1
22.10.2015 16:12

B37o31h90u93s33l63a71v 75K46r83á72l74í60k 2781900279966

A co jako? Myslíte, že takové alibistické bláboly někomu vrátí život? Každá technická závada i každé porušování předpisů má své příčiny. A jde o to ty příčiny odhalovat a na základě toho snižovat rizika. Ovšem zastavovat vlak pokaždé, když kolem čidla přeletí motýl, asi nebude to pravé efektivní řešení.

+1/0
22.10.2015 19:22
Foto

J16i85ř63í 89H91o15l84u96b 1142112110509

Málo. Ještě vyhodit miliardy za idi*ty co chodi po kolejích. Další miliardy třeba za to aby červene světlo bylo červenejsi.... blb zůstane blbem ikdyby řidil limuzínu. červena světla + přejezd + blb = 10 let natvrdo a hned ubude nehod

+2/0
22.10.2015 15:00

J66a85n 69V65a57v48ř33í15č30e30k 2287485561694

Princip zabezpečení je z dob koňských povozů.

0/−3
22.10.2015 14:03

B56o40h48u55s25l35a37v 94K69r55á57l82í51k 2341860919316

Nikoliv. Tehdy byl lepší.

0/0
22.10.2015 19:23

A23n15n88a 76T28v24a36r36ů72ž69k95o78v67á 4381936435618

A princip délky brzdné dráhy vlaku je z doby předtím, než vznikl člověk.

0/0
24.10.2015 10:33

M65i38r81o77s73l16a80v 20K38a85š23p33a60r 3412827161251

Možná by stačil zdravý selský rozum.                                                                                      Jak někdo dole správně píše, nejdřív odstranit závory.Drtivá většina zastaví na výstražnou signalizaci, najdou se ale tací kteří to risknou protože ještě nepadají závory. No a mašiny vybavít masivním pluhem který by odstranil překážku a ochránil tak cestující.

+3/0
22.10.2015 13:46

I38v70o 38J55a29n13á74č85e28k 8563683651742

A přitom by stačilo vydávat ŘP pouze řidičům.

+2/−1
22.10.2015 13:38

B22o94h26u22s52l19a28v 25K42r93á60l89í14k 2891750939886

A kdyby ten Polák s tou hromadou plechů neměl řidičák, měnilo by to něco na průběhu nehody?

0/0
22.10.2015 19:24

I62v80o 49J95a10n48á23č57e89k 8523623301142

Tak to je snad jasné ne? Pokud by neměl papíry, tak by tam ani nemohl jet a tudíž by k žádné nehodě nedošlo.

0/0
25.10.2015 18:59

J49o15s96e43f 69V10l80t50a22v67s73k30y 3775805341643

To, ze se nejdrive zavre predni zavora a se  zpozdenim ta druha zavora, to je v Zapadni Evrope uz 40 let realitou.   U nekterych prejezdu je POUZE ta prvni zavora, protoze se pocita s tim, ze blbec do toho nenajede opacne.

+2/0
22.10.2015 12:19

V53á18c85l32a46v 17Č71e64r36m97á46k 4353690887884

Ono ty závoty ostatně vlastně ve finálé slouží jenom k tomu, aby na tom přejezdu případně blbce uvěznily. O tom, že se prostě má stát a čekat už dávájí dostatečnou informaci červená světla, závory nepřidávají nic navíc ...

+1/0
22.10.2015 12:45

V24á74c37l96a26v 29Č13e19r34m81á31k 4883590717254

... závory ...

a mají nejspíš ještě jeden záporný efekt, někdo si asi řekne, "no co, světla sice svítí, ale závory jestě dole nejsou, to stihnu". Bez nich by prostě čekal.

0/−1
22.10.2015 12:46

T75o82m69á48š 14V30e25s23e41l84ý 5775988950439

jediný "čtyřzávorový" přejezd, přes který jezdím tak často abych si toho všiml, je řešen právě tak - nejdřív jdou dolů závory na vjezdu a až později na výjezdu. Myslel jsem že to tak je u "čtyřzávorových" běžné (a proto mají 4 závory) a docela mě překvapilo, když jsem viděl, že ve Studénce jde dolů všechno najednou.

0/0
22.10.2015 14:36

M40i91r61o97s92l45a33v 60B60u30č55e28k 6363633421864

Jakékoliv zabezpečovací zařízení je k ničemu - na přejezdu - doma - plot ... Zloděj, který vás chce vykrást to udělá ... Je to v hlavě aktéra ... Podobně, jako výše trestu nemá vliv na následný zločin ... Je to v hlavě řidiče, (zločince),  ... v ničem jiném ...

+2/0
22.10.2015 11:47

J44a56n 88N53o37v96á31k 4486727743819

Jen pro autora článku... tiskový mluvčí AŽD je Jiří Dlabaja, nikoli Dlabala. ;-) Mluvčí na nikoho nedlabe ;-D

0/0
22.10.2015 11:03

K89r58y96š30t85o71f 26L72a82n37í52k 1369200635545

na rok papiry do cistitrny a mastna pokuta by stacily.

0/−1
22.10.2015 10:58

P37a51v22e49l 86O38d77r84a94z34i70l 6984229917280

Pokud bude stopka vlaku znamenat okamžitý zásah policie a řidiči napaří alespoň tejden v kriminále prostě proto, aby si zapamatoval, že se to nedělá, tak snad ano.

+2/0
22.10.2015 10:14

T85o26m12á85š 35T40a74t57í38č55e53k 5360882600348

Obecné ohrožení vydá na víc.

+2/0
22.10.2015 10:48

J91o43s26e85f 84S80t60e43f96l 5954937343360

Souhlasim s temi co jsou pro prisne stihani tech ridicu,co jezdi na cervenou.Pamatuji se na prikld,jak na dalnicich v Nemecku se nalepovaly rychlejsi auta na pomalejsi,ktere zrovna predjizdely(az byly skoro na strese)a jeste davaly blinkr.Policiste je zacaly tvrde stihat,a uz je to skoro uplne pryc.Aspon s tim nalepovanim(tam opravdu nebyl ani pulmetr odstupu)uz se hodne polepsili(ridici).

+1/0
22.10.2015 9:54

P31a72v79e97l 85O65d35r66a10z79i88l 6954979957670

Ve Švýcarsku to stejné. Lidé si pochvalují, jak se tam celkem pohodově jezdí, ano, od doby, co zavedli takový systém pokut, že se z něj osype i Rotschild.

+3/0
22.10.2015 10:15

V23á96c77l52a91v 61S18v84o23b40o40d84a 5886298189

Správně.To by mělo být i u nás. Jejda,to by bylo řevu!

+1/0
22.10.2015 10:41

J61a98n 19N11o77v40á68k 4866107323599

Nejsem velký odborník na zabezpečení přejezdů, ale nezvýší to laserové zabezpečení předzváněcí dobu? Vždyť je to další věc, která se musí do času předzváněcí doby započítat. Byla by přece blbost, aby laser zjistil, 10 sekund před příjezdem vlaku na přejezd, že tam stojí auto. Takže pokud je bez laseru předzváněcí doba třeba 1 minutu, tak s laserem to bude třeba 1 a 10 sekund.

Navíc, jak budou eliminováni "vtipálci", kteří budou laser záměrně stínit, aby vlaky zastavovaly?

Jo a jak budou ČD dohánět zpoždění, pokud před každým 3. přejezdem dostane vlak stopku???

+1/0
22.10.2015 9:51

M54a13r46t27i88n 26T67e62s65a53ř 2149423263513

Dyť o tom píšou v článku, Mlho :-)

0/0
22.10.2015 10:01

V17á42c48l23a96v 46S27v14o11b69o86d28a 5676368809

...Plha....se hlásí.Nu Mlho...;-D

0/0
22.10.2015 10:43
Foto

V22o74j27t97ě87c25h 89P94a96v72l76í28k 5444241744448

Předzváněcí doba se nezvětšuje, zvětšuje se doba zavření závor. Těch +10 sekund celkového čekání na přejezdu s minutou dnes zhruba sedí. Vtipálky eliminuje kamera stejná jako například snímá řidiče na křižovatce jedoucí na červenou. Řidič, který vjede na přejezd, když nemá, i když vlak nezbrzdí, dostane pokutu. Ve výsledku vlaky budou zpomalovat jen výjimečně.

0/0
22.10.2015 10:20

J57a11n 68N38o27v71á50k 4826287583839

Nevím, zda je dnes předzváněcí doba rovna zábrzdné vzdálenosti. Pokud ano, tak se čas "zavřeného" přejezdu po instalaci laserů nezvýší. Pokud ale ne, tak po umístění laserů bude muset být předzváněcí doba prodloužena, aby vlak v případě stopky stačil před přejezdem zabrzdit.

0/0
22.10.2015 11:02
Foto

V26o28j59t62ě45c54h 87P47a54v26l27í36k 5554201684718

Předzváněcí doba je dána dobou potřebnou k vyklizení přejezdu, tedy závisí na vzdálenosti od závor k závorám. Počítá se s vozidlem o délce 22m a rychlosti 5km/h. Tato doba obvykle na vícekolejných přejezdech vychází delší, než je zábrzdná doba vlaku.

0/0
22.10.2015 11:38

I93v61a31n 51R68a52d67o28u88š 9492631398384

To musel vymyslet nějaký papaláš z dráhy, co už neví, jak by firmu podojil do vlastní kapsy, samozřejmě přes nastrčeného kamaráda.

Pokud vlak smete debila, který považuje závory za zbytečnost, pak je to sice smutné, ale je to debil, který si o to nepochopitelně koledoval, takže dobře mu tak.

Horší je, když se kvůli takovému debilovi zraní (v lepším případě) někdo další.

Debil, který bude vědět, že na přejezdu je nějaký laser, který zastaví vlak jen proto, že on je debil, na to bude spoléhat a situaci to jenom zhorší.

Domnívám se, že laser a jiné technické kraviny přijdou na podobné peníze jako kamery a na pokutách se navíc tyto kamery velmi brzy zaplatí. Když nefunguje prevence a debily neodradí ani opakující se tragédie, musí nastat pouze represe a nikoliv technické vychytávky, aby to debil měl bezpečnější a někdo vyčůraný od dráhy si na tom akorát populisticky mastil kapsu.

+4/0
22.10.2015 9:48

P55e67t24r 71K95n40ě42b60o28r87t 3791890

Tam jde asi o ty škody, co takovej debil způsobí.

0/0
22.10.2015 9:57

J97a57n 18N11o90v98á66k 4326207293419

Lasery jsou málo... Přejezdy by to chtělo jistit ještě mnohonásobně více. Pokud nestačí zabezpečení světly, zvukem, závorami, tak ještě doplníme lasery. Když ani to nebude stačit, doplníme každý přejezd ještě pracovníkem s vysílačkou, který vlak zastaví a pokud ani to nebude stačit, tak prostě změníme zákon a vlak bude muset na přejezdu dát přednost autům. RvRvRv

Chápu, že se snaží předcházet kolizím na přejezdu, ale pořád pokud nebude před přejezdem pevná překážka, tak se lidi budou stále snažit něco objet nebo přečůrat.

Já bych dal všude lasery (pro ochranu nevinných strojvedoucích a lidí ve vlaku před srážkou), ale instaloval bych zároveň i kamery a řidičům brál bez pardónu papíry. Kdyby si policie udělala velkou bezpečnostní akci "přejezd", tak si myslím, že několik desítek papírů bude moci na místě sebrat (samo, by se musel změnit zákon o pravomocích policie). R^

+2/0
22.10.2015 9:46

K58a15r25e96l 38V19a97c15h25u41t 9793402539303

Nezbývá než ELIMINOVAT řidiče, kteří jedou na červenou - jak na žel.přejezdech, tak i na křižovatkách. Pokud to neuděláme, rozmůže se to natolik, že už tu bandu neposlušných řidičů nikdo nikdy nenapraví. :-/

+1/0
22.10.2015 9:45

J95a23n 58N50o82v23á71k 4326927603519

ELIMINOVAT? Jak si to představujete? Jako, že každý vlak bude mít vepředu namontovanou radlici jako na sníh? ;-D

0/0
22.10.2015 10:12

V75á29c32l27a53v 20S96v96o61b97o73d67a 5306448559

Jako měly parní lokomotivy v Americe,v 19 století,tu dlouhou radlici,tkzv.COWCATCHER,(chytač krav) ;-D

0/0
22.10.2015 11:05

L12i55b10o58r 53F37o22l87t42ý57n83e19k 2486955487964

Sebrat papíry a jízdu bez řidičáku velmi tvrdě postihovat.

0/0
22.10.2015 11:07

T63o48m77á16š 91V53e93s28e44l27ý 5425788610749

no, nedávno tu psali o laseru, který za minutu odpaří Lipno ;-)

+1/0
22.10.2015 15:01

P78e12t47r 36Š23k22o77d65a 5477630424700

Já věděl, že se bude vymejšlet nějaká taková pakárna. Hlavně, že se utratí peníze, důvod už vlastně je. Má to však zásadní vedlejší účinek - jestli řidiči získají jistotu, že když vjedou na přejezd na červenou, tak se jim nic nestane, protože to vlak zastaví, budou toho zneužívat. Přibude vlaků, které náhle zastaví, čímž budou vznikat zpoždění, nejen u toho jednoho konkrétního vlaku. A lidi budou zase nadávat na to, že mají vlaky věčně zpoždění.

+3/0
22.10.2015 9:30

J48a18n 15H24o57r98s97k58ý 2956610387895

Když už nějaké technické řešení, tak takové:

www.youtube.com

magor si zničí auto a aspoň chvíli nebude ohrožovat ostatní.

+2/0
22.10.2015 9:39

P60a83v21e82l 25O73d74r47a18z40i20l 6564949357270

R^R^

0/0
22.10.2015 10:17
Foto

J82i59ř10í 15P17r67o83c48h79á69z44k28a 1820826105466

Ale to by nemohli vymýšlet lasery a jiné ptákoviny;-D

0/0
22.10.2015 10:23

P87a51v63e24l 39O96d13r89a10z54i12l 6604909227780

Tohle je přesně instantní trest, tedy naprosto nejúčinnější.

0/0
22.10.2015 10:29

T95o74m49á97š 52T88a92t54í50č79e24k 5760632410908

Přesně tak. :-)R^

0/0
22.10.2015 11:04

J73i11ř30í 87G56a41b65r38i24e91l 8592550134557

Vymýšlíme vymyšlené. Stejně jako na křižovatkách, stačí umístit na přejezdu kamery,  pokutovat a odebírat řidičáky. Podívejte, jak se umravnili řidiči v Praze. Dnes už na červenou moc lidí nejede.

0/0
22.10.2015 9:28

J75a70n 68N83o93v93á30k 4406937173909

U kamer na křižovatkách... na červenou se nejezdní tam, kde kamery jsou. Kde kamery nejsou to řidiči na červenou sviští vesele dál. :-/

0/0
22.10.2015 9:32

J47o70s48e46f 75S64t22e25f97l 5344237143580

Pamatuji se na sveho partaka,kdyz jsme jeli do prace na vetsi krizovatce,a on vedel,ze je tam kamera.Rikal mi vzdycky,abych nezapomnel se usmivat.

0/0
22.10.2015 9:36

J56a50n 81N82o88v51á49k 8427266826

Věděl, že vás vyfotí a fotku pošlou domu, jo? ;-)

0/0
22.10.2015 9:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.