- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já osobně považuji za velký problém nadměrnou regulaci, příliš zákazů, příkazů a značek obecně. Pokud by omezení byla pouze tam, kde mají smysl. lidé by je dle mého dodržovali více. Pokud vidím na silnici dělníky a pracují blízko mé jízdní dráhy, nemám problém snížit rychlost i pod předepsanou úroveň, abych je zbytečně neohrozil. Ale irituje mě, pokud mám jet 50 km/h na suché, rovné a prázdné silnici jen proto, že nějaký mamlas nebyl při odchodu z práce schopný omezení zakrýt. A takových příkladů je spousta. Chtělo by to zrevidovat dopravní značení, zrušit omezení tam, kde nemá smysl a zpřísnit postihy při porušení tam, kde omezení třeba.
To je fakt. Na nové silnici ve městě dají 30, protože to není zkolaudované a chybí tam čáranice. Na mnohem horší silnci je 80, a čáry tam taky nejsou... ale je zkolaudovaná...
A nepomohlo by, že by policajti občas zvedli zadel...
Jasně, když po nich jezdí americké konvoje, není to dobré. Ani miliardy nepomohou.
Také by se měli chytit za nos odpovědní lidé za rozmisťování značek. Některé dopravní značení je směšné. V případě potřeby mohu uvést konkretní případy z jedné ulice v Liberci.
Nikdy jsem neslyšel, že by nějak umístěná značka v Liberci někoho zabila.
Je to na Vás dostatečně srozumitelné? Nebo to potřebujete s obrázkama jak v Mateřídoušce?
Chlapeček co auto v životě neřídil. Já jezdím po celém kraji každý den. A opravdu se nesetkávám z agresivitou o které tento rádoby člověk mluví. Agresivita samozřejmě není jet 60 km/h ve městě na hlavní, kde je i to málo. (Viz magistrála Praha) Za poslední měsíc na mě nikdo nekřičel, neukazoval apod. Jestli tím pán myslí, že je někdo špatný řidič a někdo mu něco ukáže, protože málem způsobí havárii, tak to je snad správně ne? Řidiči jsou k sobě docela ohleduplní, to je praxe z cest ne z vymyšlených tabulek, aneb teoretik h.vno praktik. Problém bývají ženy to je pravda, přeci od přírody většině z nich ten cit chybí, což potvrzuje i má přítelkyně, která je ovšem vyjímka a myslím, že řídí lépe než já. Ona i já jsme bourali 4x v životě dohromady a vždy nehodu zavinila panička, která je pro život neschopná a dělá jen to co žena dělat má, oblékat se za prachy muže. Ano, první měsíce ježdění jsou těžší to víme všichni kdo jsme za to někdy sedli, ale vzhledem k tomu, že většina lidí 18-20 jezdí autem do školy a vozí své spolužáky, tak je nějaká spolujízda nerealizovatelná. (hlavně z vesnice to prostě nejde, když kluk chodí do školy jinam než pracují třeba příbuzní, zcela běžné). Skutečný problém jsou staří lidé, kteří již ztratili cit v nohách a řidičák bezdůvodně mají. Včera jízda za člověkem co brzdí uprostřed zatáčky a dokonce háže mišky, zcela neúmyslně. Ano takové řidiče, je třeba upozorňovat PČR, AŤ DOJDE K ODEBRÁNÍ PRŮKAZU, Ale je to stále silná menšina, většina řidičů jsou naprosto ohleduplní a v pohodě. Že člověk občas potká někoho kdo nezhasne dálkové atd.. je prostě realita.
Stačilo napsat "jsem mistr volantu, uhněte mi"
Mně se zase zdá, že agresivity ubývá. Jezdím prakticky denně asi 25 let. Vídávám podstatně méně těch absolutních agresorů, než kdysi. Na přechodech se chodci pouští už skoro automaticky, dokonce už i mnohem lépe funguje zip, jen občas auta stojí zbytečně většinou v jedné frontě, ale lepší se to. Horší to bývá o víkendech, kdy vyjedou sváteční jezdci, kteří si občas buransky dokazují svoje "umění," ale jinak je to celkem pohoda ve srovnání třeba s devadesátými roky... Akorát mě štvou ti, co neblikají, snižuje to plynulost jízdy, třeba při vjezdu na kruháč, nebo při vyjíždění z vedlejší silnice, je to silně bezohledné. Myslím, že na celkové zlepšení má vliv cestování do zahraničí a srovnávání. Dost pitomé jsou taky značky omezující rychlost u staveb, kde nikdo není, po odchodu z práce by je stavbaři měli sklopit tam, kde je to možné a mělo by být pokutováno, když by to neudělali, tohle je jedna z příčin nedodržování pravidel. Třicítka na široké, rovné cestě u prázdné stavby je fakt nesmysl, oni asi mají jedině tyhle značky ve skladech a mrskají je všude...
Dnes se slovo "agresivita" používá stejně špatně jako slova "xenofobie" "rasismus" a "diskriminace".
Jízda přiměřenou rychlostí není agresí, stejně tak jí není ani probliknutí někoho, kdo agresivně překáží.
Agresí je naopak chování úřadů a policie při vymýšlení nových schválností řidičům - viz padesátky na skorodálnicích, 30 na normálních silnicích, značky obec v polích, modré zóny a další znaky korupce.
Vzhledem k tomu, že rychlost jízdy i používání světel jsou zákonem č. 361/2000 Sb. poměrně přesně upraveny,
snad byste se měl do něj zkusit podívat, než budete pokračovat v plácání těchhle nesmyslů.
BTW ty půvabné pojmy jako "AGRESIVNĚ PŘEKÁŽÍ" nebo "AGRESIVNÍ VYMÝŠLENÍ SCHVÁLNOSTÍ" - na ty jste přišel jen tak nebo jste si předtím musel něco šlehnout?
Ono to bývá tak, že kdy se někde opraví zatáčkovitá silnice, tak tam začnou přibývat křížky.
Některé státy mají pro nové řidiče omezení a to tak, že místo 90km/hod. jezdí první rok 70 a druhý rok 80km/hod.. Stejně mají omezený limit pro dálnice a obce. Auta s takovým řidičem jsou viditelně označena a překročení rychlosti tvrdě trestáno, třeba i zadržením ŘP na určitou dobu.
To by ty spěchače trefil šlak načisto a byl by klid.
Docela by mně zajímalo, jak by si tady v diskusi nebo online chatu pan "expert" Zámečník obhajoval své názory
Opravdu bych byl zvědav na jeho názor, jak chce praktikovat to roční nebo dvouleté zajíždění řidiče začátečníka s někým zkušeným.
Dovedu si to představit v jediném případě (a pak je to výborný nápad) - možnost udělat si omezené B už v 16-17 letech s tím, že do 18 musí jezdit pod dozorem. Na plnohodnotné B by pak stačila už jen zkušební jízda.
Většina lidí stejně chce jezdit co nejdřív to půjde, takhle by za ten rok až dva najezdili alespoň něco s rodiči na nákup, na chatu...