Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen 15 minut a žádné objímání. Bratři Michalákovi matku vidět nechtějí

Eva Michaláková přišla o své syny, protože se o ní nezajímají a odmítají se s ní setkávat. Upozornil na to deník Právo s odkazem na rozhodnutí Krajské komise pro sociálněprávní ochranu dětí v Norsku. Starší chlapec podle něj nechtěl matku vidět déle než patnáct minut. Český petiční výbor na podporu rodiny tato tvrzení zpochybňuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I95v62o 17P21a66t26t61a 9702160792800

A u nás si budoucí pracovníky našeho Barnevernetu vychováváme na fakultách sociálních věd, sociálních studií. Nevěříte? Stačí připomenout slova Prof. sociologie I. Možného: rodina se skládá z matky, dítěte a sociálky.

+2/−1
17.10.2015 20:30

M93a81r77i95e 46Z21e75l63e72n88á 2654971209591

Už jsem se na zdejším fóru ve snaze dobrat se skutečného začátku celé nešťastné lavinovitě se řítící historie bez jakýchkoliv invektiv či zaujatosti ptala ostatních a v případu zasvěcenějších diskuzních kolegů jednou, ale nikdo mi neodpověděl, tak se o získání odpovědi pokusím ještě jednou:

V r. 2005 (po narození prvního syna) žádali Eva a Josef Michalákovi o tzv. rodinné sloučení, nedokázal Josef Michalák, už tehdy norský občan, podle norských zákonů svého prvorozeného syna finančně zabezpečit. Paní Eva M. tehdy navzdory tomu odjela sama na 9 měsíců do ČR podle jejích vlastních slov naučit se jazyk atd. Jakou asi tehdy měla představu o tom, jak budou životní potřeby jejich syna po tu dobu zajištěny, když otec toho evidentně schopen nebyl a ona dlela v ČR? Osobně se totiž domnívám, že právě tenhle její postoj mohl být norskými úřady /právem?/ považován za nerespektování úředního rozhodnutí, tudíž za postoj nezodpovědně provokativní. Sama považuji důsledky celé kauzu za velice nešťastné jak pro rodiče, tak zejména po oba syny, ale dovolím si zde použít slovy mé moudré babičky -  každý cop má při pletení svůj začátek u hlavy...

Ale bez ohledu na to, zda se tentokrát nějaké odpovědi na své dočkám či nikoliv, přeji zejména chlapcům Michalákovým po krkolomném startu pokud možno šťastný a spokojený život.:-)

0/−1
15.10.2015 14:22

P43a13v32e86l 83O25d22r11a95z50i62l 6754129287890

Jakože norské bestie reagovaly jen s pětiletým zpožděním a prostřednictvím smyšleného obvinění? No, zajímavé.

+2/−1
15.10.2015 14:51

M47a50r96i37e 32Z79e93l41e71n14á 2214231599761

Pane Odrazile, já sice nevím, kdo nebo co jsou ve Vašem pojetí "norské bestie", ale vím jistě, že bych uvítala, kdybyste se spíše pokusil o pokud možno racionální odpověď na některou z mých otázek. Zatím to vypadá tak, že je to nad Vaše síly...:-/

0/−1
15.10.2015 15:11

P96a60v32e23l 38O83d31r63a68z91i85l 6374439697180

Vy jste to nepochopila? Tak to zkusím zjednodušit: Pokud by důvodem ke krokům norských bestií bylo to, že matka v roce 2009 odjela do ČR, tak proč tedy děti odebíraly kvůli údajnému zneužívání? Jaké úřední rozhodnutí podle vás nebylo respektováno a kdo jej nerespektoval?

Už?

+1/−1
17.10.2015 22:41

M57a73r35i47e 67Z70e86l79e48n71á 2604811729121

Pane Odrazile, pokuste se, prosím, sledovat důsledně časovou osu. Já se vyjadřuji ke slovům paní Evy Michalákové, že v r. 2005(6?) odjela na 9 měsíců do ČR. Kdyby řekla "odjela jsem se synem", byla by to věc jiná, ale ona prostě řekla "odjela jsem" - tudíž sama, bez prvorozeného syna, je tak? K tomu navíc svůj odjezd zdůvodňuje tím, že do ČR se odjela naučit jazyk (norštinu), to Vám též připadá jako dobrý důvod pro to, aby máma opustila své maličké dítě? Jakkoliv mi to celé je velmi líto, zkrátka se jen snažím při svém hodnocení situace držet faktů a oprostit od zbytečných emocí, nic víc, nic míň.

0/−1
18.10.2015 10:38

J61a34r18o20s97l78a51v 94P76o18l65e75n72s62k86y 5186134389

Nevim pani Zelena jakou reakci ocekavat. Jelikoz tato skutecnost verejnosti neni  vubec znama. natoz pak z jake casti a jestli vubec je pravdiva, tak se patrne zadne odpovedi nedockate.  Ale paklize vam o odpoved nejde ale chcete zanest jen dalsi zpochybnujici aspekt do pripadu, tak to jiste, minimalne u casti ctenaru, prinese sve plody.

+1/0
16.10.2015 19:42

M44a13r64i85e 50Z49e71l91e19n79á 2834511779121

Pane Polenský, děkuji za reakci na můj příspěvek. Nechci vůči Vám volit nějaký zbytečně konfrontační tón, ale dovoluji si věcně reagovat. Stran té skutečnosti - pokud máte na mysli to, že p. Eva Michaláková odjela od manžela i prvorozeného syna na 9 měsíců do ČR - jsem vycházela ze slov samotné paní Evy Michalákové z videozáznamu u původního článku, který si mohl - a měl poslechnout každý, kdo se na zdejším diskuzním fóru k případu vyjadřuje). V jednom máte pravdu, mně skutečně nejde ani tak o to, zda mi někdo na moje otázky odpoví, ale o počáteční reálný stav věcí (který podle mne nejen teoreticky mohl být, ale také zjevně byl jednou z příčin dalšího těžko pochopitelného vývoje). V jednom ale pravdu zcela určitě nemáte, a sice v tom, že bych snad chtěla do celého smutného případu zanést nějaký další zpochybňující aspekt, to je jen Vaše fabulace. Naopak, snažím se toliko zdůraznit jediný fakt, který lze obecně aplikovat na analyzování čehokoliv - tedy pokud se jasně nedefinuje příčina nějakého stavu, nelze už poté složit celou mozaiku jeho dalšího vývoje. Nic víc, ale ani nic míň jsem svým příspěvkem nechtěla vyjádřit. Děkuji Vám za případnou trpělivost, pokud jste moje vyjádření dočetl až do konce.

0/−1
17.10.2015 10:34
Foto

M58a61r17i67a76n 27T45i90š66e62r 1954271816

Zmanipulovat male dite je strasne snadna vec a tenhle clanek s takovym nadpisem je ukazkou jen dalsi manipulace. Deti maji byt se svoji matkou a svymi sourozenci tecka

+3/−1
15.10.2015 13:22

V91l97a34s91t39i67m31i46l 69H47a74l82b67i47c15h 8683705216358

Nechtějí vidět? Asi vědí proč.A to je nám stále utajeno.

+1/−3
15.10.2015 12:36

J39i63ř26í 20P55a28j40k 8853915530467

Děti jsou pochopitelně raději s tím, s kým jsou déle v kontaktu. Za to se na ně nemůže nikdo zlobit. Moje děti také s jásotem nepoběží do náruče někoho, koho vidí jednou za X měsíců. Pokud hodlá tímto chováním dětí norský úřad argumentovat, bude to u mezinárodního soudu rychlé.

+3/−2
15.10.2015 9:24

K12a89m33i67l 79K93r84b87á53l82e55k 6644882245413

chlapci jsou totálně zmanipulovaní a mají vymyté mozky. Vytvoření závislosti na pěstounech by všude bylo bráno jako selhání pěstounů, ale u Norů si myslím, že to byl záměr, prostě to tak dělají systematicky. Rozbijou normální rodinu z vymyšlených důvodů, seberou děti a už je nikdy nevrátí. Jsou tisíce případů. Věřím i tomu, že chlapci mají pohodlný blahobytný život, který by jim jejich matka nebyla schopna zajistit, s penězi z ropy, které do toho Norsko dává, finance asi nebudou problém, pěstouni mají příjmy vysoce převyšující i norské poměry. Někdo by řekl, že je to korupce. Tenhle případ je asi ztracený, ale snad kluci přijdou na to, co strašného norský stát provedl s jejich rodinou aspoň v dospělosti a když budou chytří, vyškubou z něj pár milionů petrodolarů na odškodném. Mámu jim to ale nikdy nevrátí.

+6/−1
14.10.2015 21:41

B31ř94e50t70i87s28l74a86v 78Š72í98m80a 9394921322

Souhlasím, az na to, ze pestouni na sverené deti vydávají velké peníze.

Na internetu byly príbehy detí, kterým se povedlo utéct a dle jejich vyprávení to vypadá, ze je to práve naopak, pestouni se moc nepredávají a pro deti neangazují. Mluvili tam starsí kluci, ze meli hlad, dostávali jen snídane a vecere. Barnevernet z nepochopitelných duvodu pestouny nekontroluje, biologické rodice a to i norské, ano.

Nikdo nevíme, jak je postaráno o chlapce Michalákových, o mladsího mozná dobre, brali si ho rovnou s tím, ze ho casem adoptují, ale o tom, zda jsou pestouni hodní na starsího, si nejsem prílis jistý.

+2/−3
14.10.2015 22:25

P84a59v10e67l 21O83d82r66a51z82i97l 6374959237430

Tak já bych to upřesnil, Norsko dává kupice peněz pěstounům, ne těm dětem.;-)

+3/−1
15.10.2015 9:04

L31u17d61v31í50k 60G28a44j48d14o16š16í24k 2535113264712

Pak je ovšem ještě možnost, že jste zmanipulovaný vy paní Michalákovou a našimi médii.

Osobně nevěřím, že by nějaký úřad kdekoliv v kterékoliv vyspělé zemi postupoval tak nekompromisně, kdyby k tomu neměl hodně pádný důvod. To už se nedá považovat za omyl úředníka ale zcela cílené opatření.

My ovšem pracujeme jen s verzí paní Michalákové.

+2/−3
15.10.2015 11:49

P65e78t56r 34J18a21r28o47š 2214821285147

hahaha. to je asi nejhloupejsi nazor, ze urad je neomylny a vse co udela je svate ;-DR^

+3/−1
15.10.2015 14:44

P30a47v90e64l 38O76d73r76a71z81i82l 6654249607630

Jistě, je to příliš hrozné, než abyste tomu uvěřil. To ale není argument. Těch případů je více a jsou si velmi podobné.

+2/−1
15.10.2015 14:51

M14a77r67c23e50l66a 35B70í27l66á 4197230952439

Vidím zde dvojí přístup: 1. o dítě pečuje stát a umístí ho tam, kde dle jeho názoru je to pro dítě nejlepší. 2. o dítě pečuje rodina; pokud to skřípe či nefunguje, stát pomůže či dokonce násilím zasáhne; ale když rodiče zajistí nápravu, je přednostní snahou vrátit dítě do jeho rodiny. 

Jsem zastánce 2. cesty, byť je někdy úzká a někdy hrbolatá; 1.cesta je příznačná pro totalitní režimy a není dobrá pro citovou výchovu dětí: Komunisti také vymysleli, že ženu osvobodí z domácích povinností, odeberou děti do výchovy státu, kde budou mít bílé postýlky, jednotnou kalorickou stravu, jednotnou výchovu dle moderních metod vědeckého komunismu atd .... ale to je slepá ulička.

+15/−1
14.10.2015 20:12

M83a38r76e10k 40O28n65d25r50á84š76e37k 1490100839948

R^

+2/0
14.10.2015 20:18

A89l19e56š 57V24o68n53d69r77á47k 9930766725

Obávám se, že v Česku platí přístup 1. – akorát že stát takto pečuje o všechny občany a lidé chrochtají blahem…

+2/−2
14.10.2015 20:51

B97ř29e63t77i43s86l52a15v 65Š83í41m96a 9884371812

Aleš Vondrák

Obávám se, ze jste se zmýlil v názvu státu, to se deje v Norsku, v Cesku nikoliv!

0/0
14.10.2015 22:41

M45a22r27e35k 86O31n75d98r65á48š29e24k 1840170329928

Malé děti jsou už 4 roky odcizeny matce. nepochybuji že profesionálové z Barnevern je dokáží zmanipulovat k tomu aby říkaly to co vyhovuje norským únoscům.

+12/−1
14.10.2015 19:34

A34l88e51š 51V65o22n59d15r22á40k 9880346355

Ano, máte pravdu. Barneverm si najímá tyto profesionály z řad bývalých nacistů. A dokonce má i speciální komanda, která kradou děti cizincům přímo na ulici. Proto je nebezpečné jezdit s dětmi do Norska i jako turisti.

+2/−8
14.10.2015 20:56

T24o59m34á41š 70T33a64t30í68č88e51k 5320292960398

Hehe. :-P

+1/0
14.10.2015 21:00

P87e93t81r 24K82n66ě72b65o98r10t 3291460

Pro malé děti jsou babyboxy a pro velké děti Norsko.

+3/0
14.10.2015 21:18

B25ř30e90t48i73s89l90a44v 16Š51í87m55a 9534101122

Aleš Vondrák

Prihlouplou ironií nevyvrátíte podvodné chování Barnevernetu.

+6/−1
14.10.2015 23:01

S18t55a42n19i80s55l55a50v 30T89o52r25o75s 7274511182461

Ani bych se tomu moc nedivil. ;-D

+1/0
18.10.2015 8:47

L65u79d18v42í29k 73G81a51j59d38o44š45í16k 2365693814642

Já  zase nepochybuji o tom, že Norové mají sakra pádný důvod, proč tohle všechno dělají a postupují takto radikálně.

Ten důvod nám ovšel paní Michaláková zcela pochopitelně neřekne a norské úřady nemohou.

+1/−2
15.10.2015 11:42

H63a20n66a 89U48l90r68y78c70h58o30v74á 9250273648438

Mám pocit, že kdyby paní Michaláková provedla něco, co by k trvalému sebrání dětí opravdu opravňovalo, tak ji norská sociálka těch rodičovských práv zbavila dávno a nedávala by ji šance, jako že děti půjdou domů, když se rozvede s manželem, nebude případ medializovat apod. Tady spíš hráli Norové všemi těmi podmínkami při setkání s dětmi o čas. Teď se jim už podařilo klukům tak zblbnout hlavy, že setkání odmítají a o to od začátku šlo. Protože teď se dá říct, že kluci už si zvykli u pěstounů, je jim tam údajně dobře a vrátit je domů by pro ně bylo trauma. 

Jedná velká sviňárna to bude.

+16/−1
14.10.2015 19:00

J50a88n73a 91A69d87a81m59o67v30á 2262204140245

Ale no tak. Mamina s rozvedeným moc čisté svědomí nemají a děti jsou v pohodě. Jestli někomu vadí, že spor dobře vyřešila cizí země, tak je ješitný.

+3/−18
14.10.2015 19:03

P63e81t43r 21J62a40r50o55š 2274881485627

A proc otce rodicovskych prav nezbavili a ji ano, kdyz udajne mel deti osahavat on? Naopak dceru sveho noveho pritele vychovavat mohla. To ji soud nezakazal.

Jestli ma nebo nema ciste svedomi je nutno prokazat. V civilizovanych zemich plati ze clovek je nevinny, pokud se mu neprokaze opak. Ne tak zrejme v Norsku.

+12/−2
14.10.2015 19:14

A58l24e60n76a 44D20o78s12k64o46č95i89l94o75v38á 7160324272734

Ještě je ve hře otázka, proč od sebe oddělili i děti.

+8/0
14.10.2015 19:34

B58ř73e56t94i48s41l13a64v 33Š91í93m71a 9844521162

Máte pravdu.

Starsí chlapec mel reflux a norský lékar rozhodl o konzervativní lécbe - léky a dietou, a proto chlapec obcas krvácel z konecníku. Skolka jiste obdrzela lékarskou zprávu, ale dietu nedodrzovala a pí Michaláková se o tom dohadovala s ucitelkou. Výsledek se dostavil, nikoliv, ze chlapec nebude nucen jíst to, co nesmí, ale ze ucitelka podala udání na sexuální obtezování. Samozrejme otcem, to zrejme bylo i té polovzdelané nebo pomystychtivé ucitelce jasné, ze narcení matky by to bylo málo verohodné.

V nasí republice by deti asi nebyly prímo odebrány, ale zakázán otci styk s detmi, jako napr. v Nýrsku - a to do doby prosetrení prípadu. Na základe vyjádrení osetrujícího lékare byla situace vysvetlena. Nic nebránilo neduverivým Norum, aby otec sel jeste na vysetrení na falografu, mozná i byl.

Dalsí postup jiz zcela jasne ukazuje zcestné chování Barnevernetu, rozdelení detí do dvou pestounských rodin, omezení návstev detí matkou i prarodici, zákaz hovorit na deti cesky, matka je nesmela obejmout.... a masáz detí v tom smyslu, ze matka je zlá, nemá je ráda a uz to není pravá maminka, je to Eva, opravdová maminka ze je pestounka. Rv

+6/0
14.10.2015 20:44

M39a66r98t90i84n 16P40e12c58i26n85a 4521253

Měl být plus.

+1/0
14.10.2015 21:26

V86l12a44s33t98i24m89i87l 12H29a22l45b40i55c54h 8193695736208

V naší "civilizovaný" zemi musí svojí nevinu člověk prokázat,zatím co zloději, se musí dokázat.

0/0
15.10.2015 12:44

A46l87e45n70a 17D41o42s66k27o71č96i77l62o87v87á 7760314572704

Všimla jsem si už na předchozích diskusích, že jste zřejmě tak 4 roky denním hostem u Michalákových, neb víte i to, co nikdo neví.

+4/0
14.10.2015 19:31

M71a69r62e27k 37O47n85d55r54á60š84e91k 1870510749168

Za tím je vyšinutý stav mysli anebo peníze z Norských Fondů. Je veřejně známé že platí diskutéry.

+1/0
14.10.2015 19:42

M36a50r40e37k 90O66n57d71r26á14š50e59k 1560520779338

Hodně hloupéRv

0/0
14.10.2015 19:31

A61l98e12n49a 82D70o18s33k30o85č87i16l41o79v19á 7350864812604

Jaký autor, takový komentář... ;-)

0/0
14.10.2015 19:35

H36a89n29a 78U15l22r90y11c32h95o36v97á 9110813618398

Ono to, jestli jsou děti v pohodě, je taky otázka. Co když ne? Nakonec už  jenom to, že jsou rozdělení, o nějaké jejich pohodě nevypovídá.

+2/0
14.10.2015 19:35

A88l49e35n32a 65D41o17s17k15o78č51i39l45o94v25á 7710744912514

Přesně, tohle nikdo neřeší, nikde o tom ani slovo, a přesto jsou mnozí o tom přesvědčeni...

+2/0
14.10.2015 19:36

B43ř42e29t95i37s91l68a84v 37Š93í86m85a 9334791492

Jana Adamová

Ale no tak. Máte-li informace, které vás opravnují k výkladum o tom, kdo nemá cisté svedomí, napiste je!

0/0
14.10.2015 20:11

K29a84m61i58l 93K93r82b22á73l35e70k 6604642375793

Norové řekli matce, aby se rozvedla, že tak má vyšší šanci na vrácení dětí, a teď na ní vytahují, že je rozvedená. To je sviňárna nejvyššího kalibru.

Chápu otce, že se od toho odříznul, tahle situace je zralá na blázinec nebo na masové vraždění v Breivikově stylu.

+2/−1
14.10.2015 21:46
Foto

K63r32i19s40t27ý96n68a 52V96a40ň95k56o78v23á 3277910275593

Ať už to dopadne jakkoli, norské úřady by měly pykat za to, že ten negativní vztah k matce tu sice asi bude, ale jejich vinou.

+3/−1
14.10.2015 21:19

B95ř74e39t20i26s96l56a60v 29Š55í70m66a 9404141572

Hana Ulrychová

Napsala jste to naprosto presne. Norská sociálka hrála o cas, proto rozdelila deti, lhala a podvádela... a nyní má jako duvod, ze deti jsou zvyklé u pestounu.

+2/−1
14.10.2015 22:45

J56a39r63o76s91l61a52v 59R42y63c27h97t47á13ř 2984559429526

Ten Zdeněk Kapitán zastupuje v mezinárodních sporech o děti jakou stranu? Českou nebo tu cizí?

+4/0
14.10.2015 18:37

P11e68t62r 50K52n16ě21b83o66r76t 3231810

Kolik mladýmu je, že už si umí nadiktovat takový podmínky.

+4/0
14.10.2015 18:29

H40a98n91a 97U32l82r62y25c35h96o53v24á 9960563978988

8 nebo 9? Takhle dětem vymývat mozky, to je politika. Fujtajksl

+3/0
14.10.2015 18:51

J19a56n30a 10A37d23a39m44o93v15á 2852574650185

I kdyby, tak lepší, než nechat je znásilňovat.

0/−7
14.10.2015 18:58

H94a74n46a 59U32l27r16y48c80h26o91v27á 9260133258478

Kdyby je někdo znásilňoval, tak rodiče zavřeli. A to se lékařským vyšetřením prokázat dá a bude to trestné i v Norsku. Nebo máte důkazy a tajíte je?

+7/−1
14.10.2015 19:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.