Diskuze

Návrat po 21 letech. Muzejníci přivezli do Česka stíhačku MiG-29

Česká republika získala zpět stíhačku MiG-29, která byla dříve součástí československého a českého letectva. Pro Letecké muzeum Kbely je to mimořádný přírůstek do sbírek - tímto strojem totiž zkompletovalo poválečnou řadu proudových stíhacích letounů, počínající strojem MiG-15.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Měli jsme chatu asi 4km od bývalého vojenského letiště - to byl rachot! A chodili jsme se občas koupat k rybníčku - a okolo vedla dráha do hangárů - koukali jsme na něR^

2 0
možnosti

V Zatci? Ja tam primo u tohoto stroje slouzil. Myslim, ze k nam prileteli 1. dubna 1989, pamatuju to jako dnes.

1 0
možnosti

M64i11l96a27n 17K39o69i40š

2. 10. 2015 11:06

Nejsem letecký specialista, ale dodnes nechápu, proč jsme likvidovali stíhačky od těch nejmodernějších, až jsme si nakonec ponechali ty nejstarší... Nejdříve podivná likvidace MiG-29, posléze MiG-23 a nakonec si necháme nejstarší MiG-21MF.

A vyměnit relativně vyspělou stíhačku (v té době) za průměrný vrtulník V3A Sokol, který byl vojákům k ničemu a ještě kus za kus, to zavání silně korupcí....

19 0
možnosti

to byl taky tunel jako krava ;)

4 0
možnosti

s trou životností je to asi nesmysl, na Internetu se dá dohledat že motory mají celkovou životnost 2000 hodin a drak 4000 hodin..

4 0
možnosti
Foto

Dobrý den,

kde "na internetu", prosím?

O krátké životnosti motorů RD-33 se píše třeba tady: http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-33/rd-33.php

Technická životnost není dána jen hodinami provozu, ale i celkovým stářím.

2 0
možnosti
Foto

Minulou sobotu při jízdě od Bánské Bystrice jsme viděli ostrý start ze Sliače a hned 2 kusů po sobě ... pěkný rachot a bohužel, asi mají motory od VW, protože ty brikety za nima, to nebyl testovací režim ;-D;-D;-D

4 0
možnosti

J13i49ř30í 76B31r31o98ž

28. 10. 2015 14:16

Ty "brikety" u leteckého motoru znamenají dokonalé, čisté spalování kerosinu.

0 0
možnosti

Nádhera, škoda, že se vrátil jen do muzea. Pamatuji si na nádherné vzory na ocasech z tygří letky. Když je vyměnili za Sokoly, tak jsem to nesl těžce. Jezdili jsme si je potom fotit na Sliač na Slovensko. Což v té době byl i adrenalin, protože se to nesmělo:-). Dokonce mám i fotku, kdy na Sliači nechali na několik minut otevřené vrata a já stihl cvaknout 2 miginy stojící na ploše. Jó nostalgie.;-) Pořád je to nádherný stroj, proti Gripenům ani slovo, ale migina je prostě migina. A taky ať nekřivdím Sůčkům, to jsou taky krasavci. R^

8 0
možnosti

Osobně považuji za nejkrásnější letadlo svět Berkut SU-47...ale je to jen můj názor a námět na diskuzí..Neviděl jsem více super,ale toho že jsem na vlastní oči neviděl Berkuta mě mrzí nejvíc ..snad se někdy dočkám

1 0
možnosti

Škoda, že jsme se jich tenkrát tou úžasnou výměnou 1:1 za Polské vrtulníky zbavili. Zajímalo by mě, kdo se na tom napakoval. Jediný z těch vrtulníků už není v provozu, zato v jiných zemích je MiG29 stále ve výzbroji. 

No, my místo toho máme Grippeny, které neměly jedinou bojovou misi. Opět šolich.[>-]

6 10
možnosti

Grippeny jsou modernější a levnější na provoz

5 3
možnosti

Žádné ferrari,žádné porsche ,nejkrásnější výtvory lidského technického génia jsou podle mého názoru právě vojenská stíhací letadla..Americká,ruská a jiná..je zrůdné a zároveň krásné a zároveň děsivé že jsou to stroje určené primárně k zabíjení..ale jso prostě krásné..snad si to nepřečte můj psycholog ;-D

19 0
možnosti

R^;-D Mám stejný názor. Dokonce jsem to dohnal tak daleko, že jsem ve svém věku, zase začal modelařit. Což je lepší než poslouchat ty idiotské kecy v hospodě, otevřu lahvinku a jdu lepit a malovat. Docela fajn relax.;-)

5 0
možnosti

P35e96t14r 85B89o18c35e83k

2. 10. 2015 10:21

400 starů a 200 hodin letu a konec životnosti ;-D;-D;-D

5 3
možnosti

to je nějaký nesmysl, drak má životnost 40 let nebo 3500 letových hodin a motory 2000 letových hodin.

2 0
možnosti

Nádherné mašinky,škoda že je jen přivezli....

1 0
možnosti