- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měli jsme chatu asi 4km od bývalého vojenského letiště - to byl rachot! A chodili jsme se občas koupat k rybníčku - a okolo vedla dráha do hangárů - koukali jsme na ně
V Zatci? Ja tam primo u tohoto stroje slouzil. Myslim, ze k nam prileteli 1. dubna 1989, pamatuju to jako dnes.
Nejsem letecký specialista, ale dodnes nechápu, proč jsme likvidovali stíhačky od těch nejmodernějších, až jsme si nakonec ponechali ty nejstarší... Nejdříve podivná likvidace MiG-29, posléze MiG-23 a nakonec si necháme nejstarší MiG-21MF.
A vyměnit relativně vyspělou stíhačku (v té době) za průměrný vrtulník V3A Sokol, který byl vojákům k ničemu a ještě kus za kus, to zavání silně korupcí....
to byl taky tunel jako krava ;)
s trou životností je to asi nesmysl, na Internetu se dá dohledat že motory mají celkovou životnost 2000 hodin a drak 4000 hodin..
Dobrý den,
kde "na internetu", prosím?
O krátké životnosti motorů RD-33 se píše třeba tady: http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-33/rd-33.php
Technická životnost není dána jen hodinami provozu, ale i celkovým stářím.
Minulou sobotu při jízdě od Bánské Bystrice jsme viděli ostrý start ze Sliače a hned 2 kusů po sobě ... pěkný rachot a bohužel, asi mají motory od VW, protože ty brikety za nima, to nebyl testovací režim
Ty "brikety" u leteckého motoru znamenají dokonalé, čisté spalování kerosinu.
Nádhera, škoda, že se vrátil jen do muzea. Pamatuji si na nádherné vzory na ocasech z tygří letky. Když je vyměnili za Sokoly, tak jsem to nesl těžce. Jezdili jsme si je potom fotit na Sliač na Slovensko. Což v té době byl i adrenalin, protože se to nesmělo. Dokonce mám i fotku, kdy na Sliači nechali na několik minut otevřené vrata a já stihl cvaknout 2 miginy stojící na ploše. Jó nostalgie. Pořád je to nádherný stroj, proti Gripenům ani slovo, ale migina je prostě migina. A taky ať nekřivdím Sůčkům, to jsou taky krasavci.
Osobně považuji za nejkrásnější letadlo svět Berkut SU-47...ale je to jen můj názor a námět na diskuzí..Neviděl jsem více super,ale toho že jsem na vlastní oči neviděl Berkuta mě mrzí nejvíc ..snad se někdy dočkám
Škoda, že jsme se jich tenkrát tou úžasnou výměnou 1:1 za Polské vrtulníky zbavili. Zajímalo by mě, kdo se na tom napakoval. Jediný z těch vrtulníků už není v provozu, zato v jiných zemích je MiG29 stále ve výzbroji.
No, my místo toho máme Grippeny, které neměly jedinou bojovou misi. Opět šolich.
Grippeny jsou modernější a levnější na provoz
Žádné ferrari,žádné porsche ,nejkrásnější výtvory lidského technického génia jsou podle mého názoru právě vojenská stíhací letadla..Americká,ruská a jiná..je zrůdné a zároveň krásné a zároveň děsivé že jsou to stroje určené primárně k zabíjení..ale jso prostě krásné..snad si to nepřečte můj psycholog
Mám stejný názor. Dokonce jsem to dohnal tak daleko, že jsem ve svém věku, zase začal modelařit. Což je lepší než poslouchat ty idiotské kecy v hospodě, otevřu lahvinku a jdu lepit a malovat. Docela fajn relax.
400 starů a 200 hodin letu a konec životnosti
to je nějaký nesmysl, drak má životnost 40 let nebo 3500 letových hodin a motory 2000 letových hodin.
Nádherné mašinky,škoda že je jen přivezli....