Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je tu návrh platit první tři dny nemocenské. ČSSD podržela komunisty

Lidé mají šanci, že by mohli mít znovu nárok na nemocenskou i v prvních třech dnech nemoci. Ve Sněmovně prošel do druhého čtení návrh komunistů, který by to umožnil. O jeho zamítnutí marně usilovali poslanci pravicové opozice z TOP 09 a ODS a spolu s nimi ANO a lidovci. Komunisty podržela vládní ČSSD a také Úsvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T44o23m33á87š 44J23a23n94a32t54a 8614391

Systém funguje, protože na nemocenskou už nechodí lidé co na ní mají právem nárok. Průměrný kašlíček je tak na týden na marodce, což pochopitelně při 3nezaplacených dnech opravdu nemá smysl. Jsou dvě možnosti, buď s velkou nechutí vyplácáte dovolenou, protože vám dělá problém udržet se na nohou, natožpak plnohodnotně pracovat, nebo se nacpat paralenem a jít do práce nakašlat na své kolegy, aby si to také mohli užít. Podle mě je to systém nahouby a omezuje práva zaměstnance. Když už platím pojištění, mohl bych mít právo marodit. Chápu, že se na tom dalo vyžírkovat, ale utnou práva všem zaměstnancům, to je prostě výsměch.

+5/0
30.9.2015 11:47

M17i17l60o32š 57K48r34o54p27á45č77e37k 8295600174115

Nevim,jak je to u ostatnich.,ale pokud to schvalej,tak ja prijdu tim paden levneji.Jednoduchy pocitani:Kdzz byla nemocenska driv tak placena,tak jsem marodil,treba chripajzna 14 dni a dost.Ted,kdyz se 3 dny neplati,tak to logicky prechazim,co to da,ponevadz bych mel mensi prijem,coz si nemuzu dovolit,jenze nakonec odpadnu stejne,ovsem tim,jak jsem to prechazel,tak marodim ne 2 tydny,ale treba i 3 tydny a vic,coz se logicky statu tak pekne prodrazim ze.Nemluve o tom,ze tim prechazenim,pekne sirim nemoc dal,bus,tramvaj,obchod,atd,coz opet znamena dalsi vydaje navic pro stat.A poplatky?Pro me zavest je,je nerealny,to pak nechodi lidi uz vubec k doktorum,aby usetrili,to se to pak siri nemoci,klesa vyjkon v praci,to tu ekonomiku moc nezveda ze.Nevim,jak u ostatnich,treba nemoci jim vykon stoupa v praci,ne vsak u me.Druha varianta,zavest poplatky,dat klidne i 5 dnu neplacenych prvnich nemocenske ,ale taky davat lidem plat,ne almuznu,abych mel min v prepoctu,nez za tech pitomejch komousu.Nekdy mam pocit,ze se tahle revoluce delala,aby bylo lip,ovsem asi se na to nejak zapomnelo,nec opak je pro me pravdou.Abych si mohl koupit tenkrat z platu 3 tisice litru mlika=1 litr 2 kc a ted z prijmu jen 800 litru mlika z prijmu,to je hodne velkej rozdil.A tak je to se vsim.Tady je neco spatne,bud draho,nebo malicky prijmy.Ale co uz.Holt dobre a lepe,zrejme znamena hure a spatneji.

+2/0
30.9.2015 10:35

M47i56c79h80a50l 62J34a80r68o72š 7314110982385

Jestli chcete ušetřit státu, tak byste měl hlasovat a nemocenskou vrátit o dva roky zpět, to zaměstnavatel platil první tři týdny, dnes jen dva.

+2/0
30.9.2015 11:37

M98i24c12h30a66l 86S70t56e93b87l46o 5969571204687

Další šílený nesmysl zaslepených levicových populistů a chudákůRv;-O;-€

Nikomu to nevadí, protože si těch 3 dnů nikdo nevšimne...a rušit to? To by byla stejná spíše větší chyba než rušení poplatků u lékaře.;-€

Prý to nebude mít vliv;-Da najednou je o třetinu povídálků v čekárnách více;-€

+5/−6
30.9.2015 9:30

M16i51c65h85a92l 43J24a52r23o82š 7374360192695

Ono jim to je jedno, stejně by to platil zaměstnavatel. Zviditelní se, a stát to nic nestojí

+1/0
30.9.2015 9:47

J32i66ř64í 80D94v43o78ř97á30č45e14k 7794796682181

Už ten fakt, že si platíte nemocenskou pro případ, že onemocníte a první tři dny nedostanete ani korunu je do nebe volající, teď s tím ještě přijdou komunisti, aby to napravili, tak to je další absurdita, celá tahle komedie s neproplácením nemocenské by měl vyřešit evropský soudní dvůr, aby nám ukázal, jakou sociální politiku ČR má. Výmluvy na zneužívání nemocenské jsou jen hloupou výmluvou lenosti a neschopnosti pojišťoven si to uhlídat.

+8/−4
30.9.2015 7:59

M33i56c73h87a82l 20J62a61r94o56š 7724230302685

Taky by tam měli vyřešit, že platím pojištění na auto a na škodu do 5 tisíc mi nedají ani korunu.

+1/−4
30.9.2015 9:31

J15o23s72e87f 29S66o78k75o74l 2890549872209

Si připlať nebo choď pěšky

+5/0
30.9.2015 10:01

L17u86d86v72í96k 20G72a43j23d28o12š61í95k 2435833544282

Stejně tak jako byla výmluva, že regulační poplatky u lékaře regulují, že?

A ejhle, po zrušení poplatků máme problém - najednou se ukázalo, že poplatky regulovaly sokro 20 % a samotná ČSSD přiznává, že rušit je byla chyba...

+1/−1
30.9.2015 9:48
Foto

T42o48m31á35š 17J25a45n73a65t95a 8304141

R^

0/−1
30.9.2015 11:53

L89u94d22ě17k 29F17u73x83a 9496850354567

Neřeším to, protože se když je mi blbě vždycky nějak domluvím se šéfem. A občas dva dny stačí, dostanete se z nejhoršího a hlavně přestanete být bacilonosičem.

+2/−3
30.9.2015 5:16
Foto

T70o94m50á39š 74J10a63n26a79t40a 8164101

aha, s těma dvěma dnima to je zajímavá úvaha. ;-D

0/0
30.9.2015 11:52

H68e77l67e65n61a 65S81o73u97č76k27o97v97á 4715103312751

O TO TADY PŘECI JDE!

0/0
30.9.2015 17:14

H34e20l67e64n80a 49S80o67u73č78k25o65v55á 4135353782411

A o to tu přeci jde !

0/0
30.9.2015 17:15

L76i23b17o14r 16H80l29u73b90u88č30e52k 4610560127657

...zlá asociální ODS zrušila platbu za první 3 dny nemocenské ve výši 25% denního vyměřovacího základu (tj. zhruba 120 Kč denně) a přivedla spoustu pracujících na pokraj bídy...odboráři řvali...!!!...a lidumilná ČSSD před tím snížila výplatu nemocenské za první tři dny z 60% na 25% vyměřovacího základu - čili asi o 180 Kč denně - a odboráři i komouši (oranžoví i rudí) drželi hubu...!!!...

+5/0
30.9.2015 3:22

R53a78d19o39v75a58n 19S13ý83k22o83r23a 6984285614600

Kdo chce pobírat nemocenskou i v prvních třech dnech, má možnost. Ale ať si platí vyšší pojištění. Stejně jako u pojištění aut. Bez spoluúčasti (= pojištěna je každá blbost) to lze, ale je to dražší. Je o z hlediska pojistné matematiky naprosto stejná věc.

+3/−4
29.9.2015 23:20

I51v93a45n31a 88N98e20j12e63d57l10í29k17o75v84á 6578714133973

Pak se nabízí i zavedení výše plateb podle váhy a toho, zda jste kuřák či nikoli. Oni totiž lidé s nadváhou trpí častěji různými neduhy, nez váhově průměrní jedinci. To samé kuřáci. Kategorií by mohlo byt samozřejmě více, to jsem uvedla ty nejviditelnější adepty pro nazornosť.

+4/−2
29.9.2015 23:51

L69u34d62v67í82k 41G55a96j76d45o61š17í74k 2315333104952

Samozřejmě máte pravdu.

Pak ale narazíte na problém, že nejvyšší pojistné by měli platit důchodci, za které to platí stát. :-)

+1/0
30.9.2015 9:52

I59v71a17n56a 29N40e64j55e55d54l82í91k76o46v24á 6708884563533

ti si snad platili pojištění, když pracovali...

Ale chápu, opozice je nutná, diskuze jsou od toho, aby každý projevil svůj názor

+1/0
30.9.2015 10:40

J91o75s95e36f 41S37o70k17o60l 2330829552689

Přesně, BMI > 30 a tu máš procenta nahoru.

Na druhou stranu se tím otevře slušný prostor pro korupci v ordinaci

0/0
30.9.2015 9:58

I19v36a48n13a 12N50e97j26e15d47l52í76k98o50v31á 6628684393383

K tomu se hodí hláška profesora Ječmena z Básníků - Napravo rakety, nalevo rakety, já můžu byt teoretický stokrát mrtvej a ona mě straší cigaretama.

Na vysvětlení - o kus dal je článek o tom, jak nositel Nobelovy ceny tvrdí, ze nám končí zlaté časy a " omylem" vypukne světový konflikt díky situaci na blízkém východě a migrujícím do Evropy a nasi zákonodárci řeší, zda budou placeny první tři dny nemocenské.....

0/0
29.9.2015 22:46

J16i62n20d48ř16i78c41h 59K92a98l37á84b 9474928593192

Je zvláštní jak se tato komunistická nehoráznost  drží při životě a co lidí s ní souhlasí. Zaměstnanci by měli vědět, že odvody, které musí platit zaměstnavatel jsou cca 10x větší než platí zaměstnanec. Náklady na pracovní sílu jsou asi  o 38% vyšší než je hrubá mzda. V případě nemoci pak nemocenskou platí zaměstnavatel zaměstnanci. Na co tedy jsou odvody do pojišťoven? Je opět vydírání zaměstnavatelů v krystalické podobě. Ve velké firmě  se nepozná, že je pár lidí v neschopnosti, ale u malých firem do pěti zaměstnanců je potřeba vzít v úvahu , že např. nepracuje 25% firmy a ostatní vydělávají na tzv. nemocného.

Jen pro ilustraci, při hrubé mzdě 20 tis. je celkový náklad 28-29 tis., z toho zaměstnanec dostane 15,5 tis. čistého. Jen tím říkám, že to opět zdraží pracovní sílu a pak si společně se středulou demonstrujte za vyšší výplaty. Napřed si na ně musíte vydělat včetně komunistů a odborářů. V tomto státu je nejlepší nepodnikat.

+4/−1
29.9.2015 22:43

R31o77s15t44i50s53l51a51v 77C78a30h92a 8835921180202

pri 20 hrubeho jsou naklady 26.8, kdyz uz. A cisteho, pokud nema deti, ZTP atd. dostane 15.85 Kc.

+2/0
29.9.2015 23:13

K11a30r85e38l 80N29e84č92a63s 5443289840540

Drtivá většina lidí chodí stejně i s chorobou dál do práce.Ničí sebe a často řetězově i spolupracovníky.:-/

+3/0
29.9.2015 22:21

R53a49d23o13v37a12n 59S18ý59k11o28r68a 6944645374630

Když řádí virozy, nakazíte se od dětí, které to přinesou ze školy nebo to na vás naprská někdo v autobuse.

+1/0
29.9.2015 23:22

R79a71d15o52v90a39n 82S58ý88k44o48r34a 6244655594860

Je to pěkný nesmysl. 3 dny neplacené mají podobnou funkci jako spoluúčast u pojištění. Nikoho to finančně nezruinuje a brání to vychcánkům ve zneužívání. Pro plné proplácení jsou pochopitelně především státní zaměstnanci.

+7/−1
29.9.2015 22:19

L16i58b93o74r 47B39e53n93á16t72s27k36ý 3302308287661

To se to dává a slibuje, když to stát nic nebude, jenom se zvýší náklady zaměstnavatele. No nic, dříve jsem Vám dával odměnu na vánoce, letos jste si ji vybrali v nemocenské za první tři dny. Samozřejmě je to hodně zjednodušeno, ale je to tak.

+2/−1
29.9.2015 22:09

J33o67s79e90f 31S73o81k47o95l 2310739542539

Tak tento návrh vyloženě vítám. Jsem jen zaměstnanec, ale pěkně mě lezou krkem nechcípaní kolegové, kteří nejdou domů ani po upozornění na dva dny, aby se vyleželi z toho nejhoršího. Takhle roznášejí bacily se slovy, že je to jen rýma, jen aby ušetřili korunu. Pracovní výkon je však nula. Furt si vaří čaj, chodí na záchod a trpí druzí.

Kdybych byl živnostník, tak bych ho hnal, protože mi nakazí další, nehledě na to, že ve svém stavu je stejně max. 10%. Když to včas vyleží, rychleji bude podávat výkony.

+2/−8
29.9.2015 21:54

J69a73r21d76a 14H13o44f76m30a15n85n 4960675224

jako zaměstnavatel s tímto souhlasím a u nás to tak je, jde to ale ohlídat jen v malé firmě tak do cca 20 zaměstnanců kde není anonymita

0/0
29.9.2015 21:58

J47a44r76d84a 71H18o27f13m94a97n36n 4290365664

jako zaměstnavatel s tímto souhlasím a u nás to tak je, jde to ale ohlídat jen v malé firmě tak do cca 20 zaměstnanců kde není anonymita

0/−1
29.9.2015 21:58

J71o10s65e91f 56S72o42k28o72l 2650569182519

Jj, tak jsem to i myslel, ale zároveň jsem si jist, že když se pravomoce delegují na ředitele oddelení, tak je to to samé. Jednotliví ředitelé si také nebudou pěstovat vyčuránky.

0/0
29.9.2015 22:08

P62a30v33e13l 69N26o87v84á79k 7831836399763

jsem za městnanec a nějak mě to vůbec netrápí. Když mám nějakou chřipku tak si prostě doma lehnu stejně k doktoru nejdu. Za dva dny letím zpátky do kolbenky jeslti někoho baví kvůli neschopence na pár dní běhat po doktorech jeho boj. Pravdou je že si dost lidí bralo neschopenku na čtvrtek pátek a dělalo si tak dovolenou...

+4/−2
29.9.2015 21:33

R67o97s65t93i72s18l14a17v 57C93a47h23a 8955121300892

Opravdovou chripku za dva dny nevylezite.

+5/−1
29.9.2015 21:34

J71o43s66e97f 51S70o94k52o45l 2160949332969

Jenže takových je minimum. Mým kolegům se zdá být marnotratné vzít byť den volna na vyležení. Asi by doma museli topit. . .

0/−1
29.9.2015 22:01

V55l22a79s22t72i87m13i50l 14P67r90a24u78s 6534250256544

Mějte se krásně, vstávám do mišelinky ve 4,00, za to Roma boys na dáfkách chrní do božího poledne (neb mají křeče z práce).:-P

+1/0
29.9.2015 21:16

J74o78s73e87f 77S62o93k66o42l 2110109232329

Ti chodí ve 4 tuhnout :-)

V poledne se pak diví, že děcka nejsou ve škole

0/0
29.9.2015 22:02

T77i64b68o11r 61N70o49v67á82k 5315180269828

když je člověk nemocný, má se léčit a né lozit do práce. Takže R^

+8/−3
29.9.2015 21:01

V40l26a93s83t79i79m73i90l 89P78r77a31u76s 6484900446194

Jistě, ale nemůže žít ze vzduchu. Od toho si platím soc pojištění. Jinak máte pravdu. Já od takového blba chytil angýnu a dovolenkoval jsem v posteli. To asi není v pořádku.

+2/0
29.9.2015 21:08

R93o45s17t13i66s76l91a10v 87C55a23h92a 8145381160152

nemocenske pojisteni VY neplatite ani korunu, pokud jste zamestnanec.

+5/−8
29.9.2015 21:11

Č55e54s76t83m12í84r 15P39r52o96c90h77á21z81k92a 8288890448391

Plácáte nesmysly. Platí nemocenské pojištění ze své hrubé mzdy.

+7/−1
29.9.2015 21:18

R72o16s88t94i18s89l26a12v 87C73a12h43a 8645831260482

Nesmysly placate Vy. Nemocenske pojisteni plati jen a pouze zamestnavatel. Viz napriklad http://kalkulacky.idnes.cz/cr_kalkulator-ciste-mzdy-2015.php

kde to mate detailne rozpocitane.

+3/−8
29.9.2015 21:23

Č42e85s87t64m27í61r 15P28r61o47c48h12á96z77k12a 8208210198261

Já na té kalkulačce čtu při hrubé mzdé 18 K zdravotní pojištění zaměstnanec 810 Kč.

+3/−2
29.9.2015 21:28

J70a26r80d69a 94H16o75f25m23a49n19n 4260745764

evidentně je vidět tvoje finanční gramotnost......  opravdu skvělé ;-D

+1/−1
29.9.2015 21:31

R26o18s11t50i11s52l84a51v 71C43a12h71a 8645641480702

no vidite, ze tomu nerozumite. Zdravotni pojisteni je urceno na leceni, takze z toho se plati lekari, nemocnice apod. Na nemocenskou je nemocenske pojisteni, to jste tam nevidel?

+4/0
29.9.2015 21:31

Č14e65s62t73m15í38r 26P25r71o82c56h66á97z51k45a 8338980928791

Tak jinak. Tady je jiná kalkulačka http://www.penize.cz/kalkulacky/vypocet-ciste-mzdy#mzda2015

Na stejnou hrubou vyjde stejná čistá a je tam jasně rozděleno jaké soc a zdrav platí zaměstnavatel a jaké zaměstnanec.

+1/0
29.9.2015 21:40

S13y35l92v12a 17Š74p68o72r95k28o32v72á 5726522570839

jenže tato část vašeho sociálního pojištění jde na důchody, politiku zaměstnanosti (tedy dávky v nezamětsnanosti) a další sociální dávky - nikoliv na nemocenskou

+3/0
29.9.2015 21:45

R69o55s69t21i63s44l94a21v 84C37a23h68a 8245751140302

To je sice fajn, ale nemocenske pojisteni tam maji zahrnuto do socialniho a PLATI JEJ POUZE ZAMESTNAVATEL. Proc se nepodivate na ten odkaz, ktery jsem dal ja??? Mate tam procenta pro jednotliva pojisteni.

+1/0
29.9.2015 21:47

Č28e40s49t76m33í61r 37P79r12o31c50h55á97z85k38a 8438340778921

OK uznávám že nemocenské zaměstnanec neplatí.

0/0
29.9.2015 21:55

J74i25ř33í 34G42a23b39r67i22e62l 8822440824587

Není dobré věřit všemu co najdete na internetu. Jednou by tam někdo o vás mohl napsat něco neslušného a vy se toho chytnete. Ale vážně, zaměstnanec odvádí z hrubé mzdy 6,5% na sociální - důchodové pojištění a 4,5% na zdravotní pojištění. To jsou fakta. zaměstnavatel pak 25% a 9%.

0/0
29.9.2015 21:31

R18o96s68t32i39s52l30a78v 46C58a36h63a 8925891440812

1) tak Vam mam dat odkaz na zakon, kdyz je to z te kalkulacky tak jednoduse videt?

2) Fakta to jsou, ale kde mezi socialnim a zdravotnim pojistenim zamestnance vidite nemocenske pojisteni? Nemocenska se neplati ze zdravotniho pojisteni!!

0/0
29.9.2015 21:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.