Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průzkum: Studenti plánují hypotéky a cestování. Svatbu chtějí do třiceti

Nejvyšší mzdy očekávají uchazeči o studium na vysokých školách v právnických oborech. Nejlepší šanci na uplatnění pak čekají zájemci o medicínu. Většina studentů chce dlouhodobě pobýt v zahraničí a kolem třiceti let požádat o hypotéku. Vyplývá to z šetření společnosti Scio mezi uchazeči o vysokoškolské studium.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54a52v41e92l 89K84r97a31l 4458329509232

Naštěstí se v tom, co chce většina studentů a co chci já, rozcházíme... :-P

0/0
29.9.2015 17:00

J61a67n 66W27i74e16s80n68e67r 1833222834946

Blázni, je mi 31 hypotéku bych nechtěl ani náhodou a ženitba je pro mě sprosté slovo stejně jako děti a rodina. Upozorňuji že bydlím sám, mám přítelkyni a chodím každý den do práce. A ani trochu mi to nepřijde sobecké.

0/0
29.9.2015 16:09

M70a94r79t32i83n 81P14e41c87i37n66a 4241363

Proč by Vám to také mělo připadat sobecké? Je to Váš život, jaký si ho zařídíte, takový ho budete mít a nikomu do toho nic není.

+2/0
29.9.2015 16:12

J53a49n 77W90i60e86s69n40e47r 1793262174306

No bohužel se setkávám i s reakcemi nepochopení.

0/0
29.9.2015 16:17

M34a38r13t63i70n 57P70e96c20i61n24a 4481403

Ano, takových je spousta. Myslí si, že jejich rodiny by měli ti ostatní z nějakého "vyššího principu mravního" povinně sponzorovat.

+2/0
29.9.2015 16:24

P89e62t84r94a 53N39o72v35á37k89o18v80á 7238806464248

Sponzorovat jak konkrétně?

0/0
29.9.2015 18:32

M53a86r58t97i55n 77P50e70c39i66n68a 4131743

Viz daňové přiznání;-)

0/0
29.9.2015 19:31

M39a10r46t11i96n 12P74e86c18i16n90a 4791403

A prodné, přispěvky, atd...

0/0
29.9.2015 19:45

S26y56l89v81a 34Š42p26o20r61k62o68v70á 5896282330279

Ano. přesně to si myslí ti sobečtí lidé, co děti nechtějí - sponzorovat je - na penzi jim totiž  jednou budou vydělávat děti nás, co jsme těch několik milonů, co výchova 2 děti stojí, "obětovali"... místo abychom si za ty miliony jen tak užívali, cestovali, kupovali nová auta... a děti považovali za sprosté slovo (nemluvě o tom, že to budou i naše děti, co se o ně jednou budou starat, až dostanou alzheimera, budou na vozíku apod.)

0/−2
29.9.2015 18:46

M35a49r63t43i34n 89P87e20c78i47n93a 4371183

Á zasloužilá matka... Děti nejsou majetkem státu nemáme tu Lebensborn. Vychováváte je pro sebe, pro nikoho jiného.

+2/0
29.9.2015 19:44

M62a17r27t81i97n 87P67e46c96i49n58a 4511213

A není to povinné, což byste si nejspíš přála, abyste nemusela závidět bezdětným, že si "užívají".

+1/0
29.9.2015 19:47

S69y39l55v81a 73Š83p48o46r53k71o65v88á 5516152770519

nikomu nezáívidím - ale jak už jsem psala - lituju současné děti, díky kterým vy a lidé s podobnými náuory jednou nepojdete hlady nebo nezůstanete bez pomoci při těžké nemoci (o úspory můžete přijít nebo zasáhne osud a žádné si prostě nevyděláte - kvůli nemoci apod.). A budou to děti těch odpovědných, z jejichž daní se vaše penze budou platit a kteří o vás budou v nemocnici či domově seniorů pečovat. Co vám však přeju, bude ta osamocenost ve stáří...

0/0
29.9.2015 19:55

M86a95r34t63i12n 44P80e70c81i32n80a 4351763

Jsou i lidé, kteří děti mít nemůžou, jako třeba moje žena. My cizím lidem do talíře nekoukáme, respektujeme jejich volbu či osud, sociální stát nevolíme a chceme žít za své. Pokud to nezvládneme, bude to holt náš problém. A totéž očekáváme i od ostatních.

+2/0
29.9.2015 20:50

S76y97l52v72a 94Š43p15o46r93k98o56v83á 5456962280749

To je smaozřejmě něco jiného - mě "nadzvedla věta v úvodu tohoto vlákna diskuse - že dotyčný považuje rodinu a děti za sprosté slovo - tedy že se tomu vyhýbá z vlastní vůle - nikoliv že je to dáno osudem

0/0
29.9.2015 21:36

M76a29r45t79i50n 72P85e56c17i39n98a 4561333

Ale je to jeho vlastní vůle, nikoho jiného svým rozhodnutím nemít rodinu nepoškozuje. Ani mne ani Vás.

0/0
29.9.2015 21:51

S11y47l16v71a 48Š11p98o69r54k45o67v83á 5526392210879

mne ani vás dotyčný nepškozuje - poškozovat bude ale moje (a všechny ostatní) děti, které za stejnou práci dostanou kvůli vyšším daním méně peněz - aby bylo na důchody pro všechny... i pro ty, co ony miliony, které stojí řádná výchova dětí, třeba procestovali, prochlastali apod. Takže dokud jsou důchodové zákony takové, jaké jsou - tak ano, není to pouze osukromá věc a dotyční lidé "nás" poškozují. Jak jsem se hsodli kousek vedle - pokud by se zákony změnili, neřekla bych ani slovo, byla by to opravdu jen  jejich soukromá věc. Ovšem jak už jsem taky psala- nejde jen o prachy, ale i o lidi - lidi, co se budou jednou starat o nemocné, o lidi, co se o sebe nedokážou postara, umírající - zdravotníky, pečovatelky....když dnes nebudou děti, nebudou za pár let tito pečovatelé. Já obavy nemám - o mě se postarají moje děti (jako já o svoje rodiče)... Ale oni budou opět závislí na našich dětech

0/0
29.9.2015 22:01

S65y82l68v14a 51Š45p51o40r62k90o30v90á 5226732470209

Ano, děti vychovávám pro sebe - ovšem těch mých je mi líto, protože i když budou pracovat jak mourovatí, sociální stát jim postupně bude brát většinu jejich platu - aby mohl posílat důchody i lidem, co těch několik milionů, které výchova dětí stojí, rozfrcali na své zábavičky. Pokud by se důchod rozdělil na dvě části - solidární miminum, které vy stačilo jen na to, aby člověk neumřel hlady a nezmrzl někdě v ubytovně - a skutečnou část, co člověk státu odevzdal - bylo by úplně jedno, kolik má kdo dětí a kdo je "vyčůraný" a kdo odpovědný

0/0
29.9.2015 19:51

M14a97r86t36i18n 82P46e36c73i38n18a 4441923

Ano, s tím souhlasím. Minimální státní důchod pro všechny stejný a pak připojištění, které by si realizoval každý za své. To by také zvýšilo porodnost. Dnešní systém lidi zbytečně rozmazluje a ničí mezigenerační pouta.

0/0
29.9.2015 20:54

S49y38l83v29a 72Š47p35o57r20k81o69v84á 5256512570879

to jsem ráda, že jsme se na něčem shodli :-)

0/0
29.9.2015 21:36

S34y31l44v41a 69Š96p25o31r38k51o39v19á 5396952160529

A to je na otm právě to nejhorší - že vám to sobecké nepřijdeRv...

0/0
29.9.2015 18:41

M11a12r78t70i56n 52P86e25c37i37n44a 4231703

Ne, nepřijde.

0/0
29.9.2015 19:44

T84o60m93á21š 14P39a96v48e47l76k28a 6986413893626

Mě by spíš zajímalo, co očekávají od budoucnosti studenti sociologie, filozofie, genderových studií a podobných oborů. Nejspíš práci v nějaké potřebné neziskovce a možnost diktovat ostatním, jak mají žít a co si mají myslet...

+5/0
29.9.2015 14:30
Foto

P17e38t50r 66K79r67á16l54í93k 9149119181935

když už chce někdo pryč, tak už se nemá vracet, sbohem čechy a je to, žádné přepočítávání kurzu apod. mělo by se žít, tam kde člověk dělá, tak by to mělo být

+1/−5
29.9.2015 13:52

P16e95t55r 35J40a70r44o40š 2354791425577

Ja si naopak myslim, ze posbirat zkusenosti ve svete je velice pozitivni. Obzvlaste pak pokud je privezou zpet a umi je pouzit.

Nelibit se to muze maximalne zamestnavatelum, kteri (kdyz to prezenu) drou z lidi kuzi za smesne prachy a jeste jim tvrdi, ze je to naprosto normalni.

+7/0
29.9.2015 14:10

R68o75m82a12n 46K80e93n44i57s 1744698574766

Pokud studuje někdo za svoje, nemám nic proti tomu, ale pokud vystuduje za "obecní" a potom si hraje sám na svém písečku, tak to je na pováženou. Měl by společnosti za dotování svého studia alespoň určitou část vrátit. Nejsem proti, aby po odpracování 6-10 let mohli odejít kam chtějí. Jinak to je stejn ý systém jako když se cikáni nechají živit ostatními, aniž by jim cokoliv vrátili svou prací.

0/0
29.9.2015 14:35

M17a26r89t55i92n 12P19e32c11i91n21a 4451563

Lepší by bylo zavést školné na VŠ, snížit výrazně daně a neřešit to.

0/0
29.9.2015 16:13

R64o11m64a81n 74K80e81n90i96s 1644688724986

Zajímavé slovo: pokud !!Já bych zase kontroval: můžou jít ven, ale musí tady odpracovat částku, kterou stálo jejich studium. Potom se již ani nemusí vracet !!

0/0
29.9.2015 14:37

P68e53t43r34a 58N29o48v19á50k24o50v37á 7258576414648

Jo, takže v 25 dostudují, do 35 budou vracet, co odstudovali a v 35 se zvednou a pojedou do zahraničí sbírat zkušenosti? Aha. A to nemluvím o holkách, kterým by se možná na těch 10 let dalo zakázat otěhotnění, aby náhodou nečerpaly nejprv na studium, a bez splacení nezačaly čerpat ještě mateřskou a rodičovskou.

+1/0
29.9.2015 18:35
Foto

P57e40t35r 46K45r26á22l69í75k 9929779591215

to je vyhlídka, pryč z čech, pak zpět a hypotéky...lol, to je přesné myšlení mladých naivních mozečků

+1/−4
29.9.2015 13:50

R48o52m89a86n 48K67e84n73i80s 1534118934426

Proč mladých? Myslíte že Jaroš je mladý a naivní?

0/0
29.9.2015 14:38

L23u72k48a34s 43M26a33d60l70e 4270326567868

Po tom" pryc z Cech",totiz nema nasledovat to *pak zpet" ;-)

0/0
29.9.2015 18:32

K98a76r50e55l 97U17r10b66a60n 2374114691399

Legrační.. jiné průzkumy říkají, že 60 procent lidí kolem třicítky se nechává živit rodiči. ;-D

+2/0
29.9.2015 13:45

M82a59r21t55i45n92a 33M72o76u86d35r59á 7680273876929

Kolem třiceti plánují stát se otroky půjček (hypoték).

Děs a běs.

+7/−6
29.9.2015 12:37

M25i94r12o87s71l27a38v 74B73u53č43e43k 6143213121194

Proč považujete vlastní řešení vlastního bydlení za "Děs-běs" .. !? Kromě toho, pokud se vrátí z úspěšné stáže ze zahraničí - žádný úvěr si nemusí brát, dokonce tady ani bydlet !? .. Pokud to ale udělají, budou 1 dlaždicí v chodníku budoucna po kterém se jejich dětem půjde lépe ... Někdo s tím musí začít - Vy už nikoliv !? ...

+5/−2
29.9.2015 12:43

P50e83t14r 76J24a77r93o59š 2794981725277

maji jako cekat na obecni byt?

+4/−1
29.9.2015 12:50

M80a38r20t24i83n 70K57a49r39á51s11e17k 9858673218128

O nic horsi nez se stat "otrokem najmu"

+5/−2
29.9.2015 13:18

S87y21l69v67a 46Š51p54o90r13k20o97v65á 5256122240539

takže považujete za lepší řešení dávat tutéž částku, jako je splátka na hypotéku, za nájemní bydlení - a po 20 letech mít místo majteku v hodně milionu a víc holý zadek??

+3/0
29.9.2015 13:24

P45e10t64r 58N68i71v85n64i81c59k17ý 3422974465647

Naivní porovnávat splátku hypo se splátkou nájmu. Jinak klasická mantra hytotečníků.

+1/−2
29.9.2015 14:36

S22y88l82v88a 21Š62p30o71r89k35o98v25á 5286552540349

V životě jsem hypotéku neměla ... ale děti a jejich přátelé ano, takže dobře vím, že nájem bytu 3+1 (mimo Prahu, ale v dojezdové vzálenosti) je zhruba stejný jako splátka hypotéky na stejný byt ve stejném místě. Takže proč by se to nemělo srovnávat? A je přece daleko lepší vydávat měsíčně např. 8000 - a získat tím něco, než oněch 8 000 každý měsíc "vyhazovat do vzduchu" a po X letech nemít nic

+4/0
29.9.2015 14:42
Foto

P84e16t10r 52K36r98á48l25í33k 9399199591135

tak mladí už vyrůstají na půjčkách a hypotékách, myslíte si že dnešní mládež na něco šetří? kulové, dnešní mládež chce mít všechno hned a jelikož na to nemaj no tak si půjčej, bank je dnes dost co vám půjčí na internetu za 10 minut i milion korun

+2/−1
29.9.2015 13:55

S53y18l35v89a 30Š25p75o13r49k93o81v55á 5746652430499

opravdu nechápete rozdíl mezi pjčkou na spotřebu a půjčkou na investici? Tu první si vezme jen nezodpovědný jeidnec, ta druhá naopak vypovídá o zodpovědnosti. Když se mladý člověk rozmýšlí, jestli platit třeba 8 000 měsíčně nájem nebo 8 000 měsíčně hypotéku, je zcela jednoznačně zodpovědnější druhá možnost. Nejen pro to, že po X letech má člověk nějaké finanční zajištění pro případ nouze, ale i proto, že svým vlastním pánem (a to i v případě, že se potřebuje odstěhovat na druhý konec republiky, rozvádí se apod. - spousta bytů a domů se zcela běžně prodává s nedoplacenou hypotékou).

+2/−2
29.9.2015 14:00

R26o40m40a95n 53K17e89n70i47s 1254958654536

Ještě by to chtělo doplnit: a nebo těch 8000 měsíčně si platit studia.....!!To by potom bylo docela dobré pro odpovědný výběr své budoucnosti.

0/0
29.9.2015 14:39

S78y61l58v76a 63Š63p44o77r98k51o51v15á 5396132600359

Ano, já jsem pro placené VŠ studium - ovšem 8 000 měsíčně v našich podmínkách a při úrovni většiny našich VŠ je poněkud mimo:-)

+2/0
29.9.2015 14:43

P86e92t58r 32J84a91r42o65š 2524231815707

Pujcka nemusi byt zlo, pokud s ni zachazite rozumne.

Pujcit si na kazdou blbinu (mobil, televizi, dovolenou, darky k vanocum) samozrejme hloupe je.

U auta, nebo bydleni, investic do vzdelani, nebo podnikani, tam je to neco uplne jineho.

Priklad - vsemozne certifikace stoji nemale penize. Ovsem investice do nich se vetsinou vyplati a vynalozene naklady se vrati. Tedy pokud to clovek opravdu umi a nepodvadi - na to se v praxi - na rozdil od skoly - vetsinou prijde.

+1/0
29.9.2015 14:17

M19a92r64t71i95n 51P89e26c28i90n39a 4861433

Když volí socialisty a rádi platí nesmyslně vysoké daně, pak si holt musí brát hypotéky. Něco za něco.

0/0
29.9.2015 16:10

D97a74n35i10e91l 92R80e13i77c87h92e21l 8729209233

"Naopak více než polovina respondentů si myslí, že by se škola neměla věnovat náboženství." Češi mohou být rádi za svůj racionální postoj k náboženstvím.

+6/−1
29.9.2015 12:00

B18o45h94u92s53l50a23v 37K54r98á24l23í84k 2681940109586

Ignorovat něco je racionální postoj? I když tedy z toho článku nelze poznat, na co vlastně skutečně ti respondenti v té stupidní anketě odpovídali.

+2/0
29.9.2015 12:37

P60a57v59e90l 49P72e70l19c 2139813265

Cywe, tak to sou dobře zmasírovaný, když si myslej, že hypotéka je nutná statusovka. Pěkně nám reklama vychovává děti.

+6/−2
29.9.2015 11:57

K81a90r60e82l 42N53o31v35o47t88n72y 6159521749205

Tezko rict, jestli je to statusovka, nebo realne uvazovani. Pri dnesni (ne)stabilite meny a mizernych urocich je nesmysl sedet na penezich. A nemovitost je pomerne rozumna investice a zajisteni na duchod.

+7/0
29.9.2015 12:21

P86e17t33r 85J13a28r37o45š 2604801695507

Co radite vy?

+1/0
29.9.2015 12:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.