Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na železničním přejezdu se srazilo auto s vlakem, řidič zemřel

V Ostrožské Nové Vsi se v neděli večer srazilo osobní auto s vlakem. Podle mluvčího hasičů Zlínského kraje Romana Žemličky řidič auta na místě zemřel. Nehoda zastavila provoz na trati mezi Uherským Hradištěm a Ostrožskou Novou Vsí, České dráhy zajistily náhradní autobusovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e56t84r 98M19a92š73e32k 5390832143507

mně to přijde že o sakra velké peníze byla vyhlášena soutěž "přetlač vlak a jsi vítěz!"

28.9.2015 16:33

P68e84t38r 57P22i76d51r18m60a86n18n 7471623405723

Další adept na Darwinovu cenu.

28.9.2015 16:02

M38i89l22o36š 36Š89t20ě21p60á54n32e28k 8706844641764

Policajti kdekoli dávají pokuty za překročení rychlosti, ale ještě jsem je neviděl, že by dávali pokuty na přejezdech.

28.9.2015 15:21

J56á21n 76K65o80t67ú17č 2236194758156

Zrovna minulý týždeň som takú hliadku videl... vo Švajčiarsku... :)

28.9.2015 16:21

J83a12r27o37s86l42a50v 64L71e52b74e65d86a 3386219107670

Ale sem tam jo... mají vytipovaná místa a tam hlídají, jestli se někdo rozjede pod teprve se zvedající závory (když ještě blikají světla).

28.9.2015 16:46
Foto

B10r49o25n27i50s75l57a91v 39G22a12b53r35y45š 2792249231

"Proč na přejezd muž vjel, i když blikala červená světla, zatím není jasné."

Já myslím, že to jasné je. O mrtvých jen dobře, ale pro lidi s nižší inteligencí je toto chování přímo typické. Nikdo ho nenutil na ten přejezd ve stavu výstahy vjet. Vybavuje se mi slogan z jednoho plakátu: "Zkracujete si čekání? Pozor, ať si nezkrátíte život."

28.9.2015 13:01

T53o39m91á47š 19K19n94a79i79f73l 6393830897330

Tak hlavně, ze přesně víš, co za tom stalo.

Pitomce.

28.9.2015 14:18

J39a12n 45U69l43r20i27c55h 7900263688858

A co jiného by se tam mohlo stát?

28.9.2015 15:15
Foto

B91r35o46n30i75s26l72a57v 26G19a56b42r64y69š 2102139951

Pitomče? Tak pitomec aspoň ví, co má dělat před přejezdem a žije.

Jak byste nazval člověka, který se vědomě vjede na blikající přejezd? A ještě mi vysvětlete, jaké jiné povinnosti má řidič před přejezdem ve výstraze, než se věnovat dopravní situaci.

28.9.2015 15:59

J46a65k54u29b 13K17n72e54c71h49t39o33v30s98k88ý 3110486741832

Český národní sport

28.9.2015 12:56

J62á34n 81K22o25t13ú41č 2146654248936

Bohužiaľ zdá sa mi, že na aute je slovenská RZ (teda oficiálne sa to na Slovensku volá EČV).

28.9.2015 16:23

P26a46v68e39l 81T69r36o31j31a34n 1429349391600

Další pako do truhly

28.9.2015 12:30

M27i37r23o12s82l87a91v 30Z69i79k75m46u75n52d 7799373324203

Podruhé to už nedělá ...

28.9.2015 12:14

K29a88r36e24l 30B87a94r33t86á54č57e46k 9922949102525

takovych je jeste spousta....

28.9.2015 19:35

V87á80c19l78a32v 89S63v65o28b40o25d78a 5856478389

Další moula,který nevěděl,k čemu jsou červená světla.;-O

28.9.2015 11:31

J11a63r62o58s92l83a74v 56K84a78d72l67e13c 5921559582861

Řidič: "Teď ti ukážu jak jezdí frajeři". Blíží se křižovatka, padá červená, jede dál. Další křižovatka, padá červená, jede dál... až na jednou přijede a svítí zelená tak zastaví: Spolujezdec: "Proč nejedeš, máš zelenou". Řidič: "Teď nemůžu, teď jezdí frajeři".

28.9.2015 10:33

F51r52a65n35t79i84š26e33k 88V83a35n49ě77k 1267114957897

Každý přejezd je chráněný tj. výstražnými kříži!! Světla a břevna jsou jen doplňkové zařízeni, které zvyšují zabezpečení přejezdu.

28.9.2015 7:51

L90i27b61o78r 30V65e50s51e18l24ý 2689416702802

Co je to chráněný přejezd?

28.9.2015 7:53

V53e83r40o10n23i79k35a 18M18a13r70t51í41n18k31o15v93á 1553433230

Byl jste tam? Víte který je to přejezd?

28.9.2015 9:19

M18i29r19o18s34l51a68v 45B87u66d64a 9542682277842

Každý přejezd je chráněný...bráno slovy zákona. To, že vy si pod pojmem ochrana představujete závory je jen váš problém a neznalost.

28.9.2015 12:34

L96i69b11o41r 64V28e19s73e77l48ý 2309526692252

V tom případě najděte v legislativě definici slovního spojení "chráněný železniční přejezd". Poslední zmínka v legislativě o nechráněném přejezdu znamenala přejezd bez závor.

28.9.2015 12:43

J98a15r65o69s29l49a45v 61L35e16b66e45d22a 3986889927610

Pane Budo, přejezd je 'chráněný' pouze tehdy, jsou-li tam závory, ale toto označení se v zákoně o provozu (jak jistě víte) již nepoužívá.

Dnes se rozlišují různé stupně 'zabezpečení', přičemž přejezdy zabezpečené výstražným křížem jsou bez přejezdového zabezpečovacího zařízení čili nezabezpečené. Tento název se liší podle toho, který předpis o přejezdu mluví.

Zabezpečený přejezd pak má kromě kříže i signalizaci průjezdu vlaku(!), případně doplněnou závorami.

28.9.2015 12:49

M26i89r48o85s26l36a90v 88B54u90d43a 9222482337202

Ano, pravda, zabezpečený. Ach to slovíčkaření, také si na to mohu dávat větší pozor.

28.9.2015 14:25

F77r92a85n16t48i73š24e80k 69V95a74n93ě97k 1697374257227

Já nevím co se obecně tady řeší. To normálnímu člověku aspoň s minimem IQ mozek nepobere, že dvě červené světla znamenají stůj jako na silniční křižovatce? I kdyby tam světla nebyly, tak výstražné kříže znamenají totéž jako na křižovatce značka STOP. To se mají na všech přejezdech stavět dvou metrové tankové zátarasy? Kolik silničních křižovatek má závory? Žádný! Aspoň zde zafungovala Darwinova teorie přirozeného výběru.

28.9.2015 15:24

J24a85r34o13s10l26a71v 18L13e59b96e75d18a 3786759557660

Kříže ovšem neznamenají STOP, to by taky v mnoha případech (dobrý rozhled) byla ptákovina. Tato značka se tam proto přidává, pokud je rozhled špatný.

28.9.2015 16:50

F17r54a80n23t91i78š44e68k 48V42a14n82ě16k 1267284407777

Tak tedy, abychom byli přesný dej přednost jízdě.

28.9.2015 20:13

B37o44h19u27s18l64a69v 92K33r87á88l77í69k 2781130859946

Výstražné kříže jsou taky jen doplňkové zařízení, ostatně i ty koleje a vlaky jsou doplňková zařízení. Ale možná jste si nevšiml, že ty kříže nic nedělají, nereagují ani na vlaky, ani na auta, dokonce ani na chodce. Jo, a ty břevna se jmenují závory, jestli jste to slovo ještě neslyšel.

28.9.2015 11:23

M19i40r49o14s44l19a78v 46Z91i70k89m94u20n79d 7629173684453

Nikoli,  výstražné kříže jsou ZÁKLADNÍM typem zabezpečení železničních přejezdů a to v celé EVROPĚ ... dokonce i ve Švýcarsku či Německu (obě země bývající dávané za vzor dokonalosti), kde jsou mnohé přejezdy ZABEZPEČENY tímto způsobem ...

Každý účastník silničního provozu, tedy i chodec (včetně dítěte školou povinného) je povinen znát "pravidla silničního provozu" (řečeno lidovou češtinou) a řídit se jimi, tedy znát i význam jednotlivých dopravních značek ... jak známo NEZNALOST ZÁKONA NEOMLOUVÁ ...

Světelná výstražná signalizace je vyšším stupněm zabezpečení a nejvyšším stupněm je osazení závor (mechanické překážky) ...

28.9.2015 12:21

J70á71n 59K89o35t50ú44č 2646444348506

Kríž je základná výstraha, ale v prípade priecestí zabezpečených svetelnou signalizáciou je hlavnou výstrahou práve táto svetelná signalizácia.

Závory sú vždy len doplnkové zabezpečenie, t.j. zdvihnuté závory pri blikajúcej svetelnej výstrahe nedávajú právo vjazdu na priecestie... (ale to určite všetci vieme)

28.9.2015 16:26

F40r77a44n89t81i38š38e62k 17V57a40n33ě32k 1977344307877

Břevno je ta dřevěná část, která dělá zátaras a je dána do unašeče, který je namontován do stojanu závor. Naproti břevnu je křídlo s protizávažím.

28.9.2015 15:29

M88i77r20o41s77l18a23v 89H83a38r77m41a44n 7980482164854

Kdysi jsem slyšel vtip.Přijel Američan do ČSSR a velice se divil jak u nás máme zabezpečené železniční přejezdy.Na otázku jak je to u nich odpověděl.My u nás máme jen označený železniční přejezd.A když je někdo tak blbý a vjede tam pod vlak tak zas taková škoda není.

28.9.2015 7:19

P11e45t48r 59V55o45c37í65l38k67a 1354817778617

pokud tam nezaparkuje kamion

28.9.2015 10:59

J95á87n 36K17o13t11ú28č 2416524238116

zrovna v USA musia vlaky na priecestiach nenormálne trúbiť. Pozrite si nejaké videá a uvidíte. To by som teda nechcel počúvať u nás v Európe.

28.9.2015 16:21

P92e59t28r 30F39r49a27n42c 9487681558878

Nechraneny zeleznicni prejezd a svetla fungovala je protimluv.

28.9.2015 5:35

V53á89c39l14a54v 75P72o73u40s38t92k49a 3750161402

Proč myslíte?

28.9.2015 6:39

V22l33a17s48t48i60m32i47l 41H36a46l95a24š21t80a 8848111776664

Protože pojem nechráněný je nahrazen v současné legislativě pojmem bez závor.

28.9.2015 7:20

V96á67c85l67a79v 71P96o35u57s12t30k23a 3750631752

To znamená co?

28.9.2015 7:31

P53e12t19r 75N15o21w47a58k 2267792460365

...že nechráněný přejezd je každý přejezd bez závor.

28.9.2015 7:45

V33á22c17l89a61v 23P39o19u25s10t52k32a 3460691932

To je možné, ale jak to souvisí s přítomností či nepřítomností světel v prvním příspěvku tohoto vlákna? Respektive proč by měly být pojmy "nechráněný železniční přejezd" a "světla fungovala" protimluvem.

28.9.2015 10:17

M35i79r54o68s66l33a27v 85Z32i81k80m63u90n43d 7909423644693

Můžete prosím upřesnit v které legislativě ...

Nechráněné přejezdy totiž neexistují ... jsou pouze přejezdy zabezpečené a to v několika stupních. Tím základním je dopravní značka ...

28.9.2015 12:27

L95i90b23o20r 53V14e42s38e36l52ý 2409936292232

Se podívejte na dřívější význam dopravních značek přejezdu se závorami a bez.

28.9.2015 21:12

H91e81l37e42n25a 37J24e88l62í28n81k20o16v54á 4714842972240

Na tomto přejezdu je to za poslední léta už několikátý smrťák, nechápu, proč už tam dávno nejsou závory. Je to hlavní přístupová cesta do areálu lázní Ostrožská Nová Ves, železnice v tom místě vede po náspu bezprostředně vedle silnice a po odbočení ze silnice najíždí vozidlo přímo do prostoru přejezdu. Je s podivem, že v takovém exponovaném místě vůbec takový nechráněný přejezd může existovat.

28.9.2015 1:46

V29l50a65s16t12i91m87i22l 13H95a37l36a71š22t37a 8768311626164

Bude zrušen.

28.9.2015 7:17

O48l11d69ř50i81c98h 41Š81t20ě87p15á24n46e88k 7222226196174

Spíše bych řekl, že je s podivem , že jsou pořád idi**i , kteří nechápou , že na červenou se nejezdí?

28.9.2015 7:36
Foto

J47o19s52e44f 10H17r72n33č56í25ř 4886311929

Řidič přece nemůže vjet na koleje, aniž by se podíval, zda jede vlak. V opačném případě to není nic jiného, než absolutní debil a idiot. Lapidárně řečeno - takového škoda není...

28.9.2015 8:35

P50e75t57r 71S52c16h22ö88n 7833496842493

Když mu blikají výstrahy, tak má stát a čekat, dokud nepřestanou blikat. Nemusí se nikam dívat.

28.9.2015 11:52

V21á42c55l54a37v 40P40o27u87s25t47k68a 3590881572

Jistě že musí, co je to za pitomost? Je to dokonce dáno zákonem bez ohledu na a chování světel. Vy jste takový střelec, že vjíždíte na přejezd bez rozhlédnutí?

28.9.2015 13:08

J41á74n 60K31o39t75ú86č 2966504238416

Pán Schön to zrejme myslel tak, že keď blikajú výstražné svetlá, tak nie je potrebné sa obzerať, ale proste treba zastaviť a hotovo. Na tom sa snáď zhodneme.

Mimochodom, tam kde sú svetlá nainštalované, ale neblikajú, alebo keď bliká biele svetlo, tak často idem "na istotu" rýchlosťou 30, resp. 50 km/h. Samozrejme, že sa obzerám, ale keby som na poslednú chvíľu niečo zbadal (rozhľadové podmienky bývajú často zlé), už by som asi nestihol zastaviť. Zastavujem na nulu len tam, kde svetelná signalizácia nie je nainštalovaná. Predpokladám, že tak to robia všetci. Vy snáď vždy zastavujete?

28.9.2015 16:34

V95á32c86l23a95v 43Č94e71r57m10á59k 4443710747144

A jakou ty závory dají informaci navíc oproti světlům? Podle mne jsou naopak závory nanic, nebo možná jenom k tomu, aby na tom přejezdu zavřely nějakého vola, který tam i přes světla vjel.

28.9.2015 10:25

I80r81e18n30a 12P44l22a75c94h10e67t11k26o89v32á 3834244780757

prednost vlaku pred automobilem je naprostej prezitek. kolik prukopniku prednosti automobilu na prejezdu bude muset jeste zahynout, nez se na zodpovednych uradech pohnou ledy?

28.9.2015 0:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.