Diskuze

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

5 0
možnosti
PU

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

1 0
možnosti
PU

to měla být reakce o trochu níže

0 0
možnosti

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

7 1
možnosti
PN

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0 0
možnosti
Foto

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

2 1
možnosti
JF

J52a92n 79F39i27a54l37a

27. 9. 2015 19:58

To není originál z kamery.

2 0
možnosti
Foto

R13a32d87e30k 20H52a31n57k22a

27. 9. 2015 18:15

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0 0
možnosti
Foto

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0 0
možnosti
MG

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

8 2
možnosti
TV

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

9 0
možnosti

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

1 3
možnosti
PU

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

5 0
možnosti
Foto

R29a46d56e81k 30H63a67n51k54a

27. 9. 2015 15:34

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

1 33
možnosti

A33l43a48n 95Ř42e88p18k52a

27. 9. 2015 15:45

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

42 0
možnosti
EH

E39d22a 97H68a63n92s

27. 9. 2015 15:19

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

10 1
možnosti