Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20e37t15r 24O54b70r24l31í40k 2213215341263

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

+5/0
29.9.2015 8:11

P30e83t26r 29U49l34l57m41a48n51n 2137128567982

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

+1/0
27.9.2015 22:34

P54e84t73r 57U70l34l18m19a45n52n 2587138187212

to měla být reakce o trochu níže

0/0
27.9.2015 22:35

P86e58t74r 32U71l26l91m57a25n23n 2537228587902

Jinak zákadní myšlenka toho článku je samozřejmě blbost, brzdění vlaku neznamená stání na pedálu brzdy. Ten člověk tam nebyl do poslední chvíle, aby mohl do poslední chvíle brzdit. Ale jde mi o ty záběry na zničenou lokomotivu.

0/0
27.9.2015 22:39
Foto

R71a84d11e21k 96H70a68n45k66a 8626497109183

Hezky popsáno, s lecčím souhlasím. Co ale říkáte na vyšší posez a nárazníky ostatních lokomotiv oproti Pendolinu? Vždyť ty plechy a další věci řezali tu soupravu jak nůž máslo…

0/0
27.9.2015 23:08

P20e48t72r 70U46l26l46m54a88n76n 2797408407172

Jo, to je pravda, ale vždy to bude i o tom, do čeho vlak narazí. Jednou to bude sypací vůz (hodně váhy v horní části), podruhé kamion vezoucí položené železobetonové desky jen na spodní části návěsu. Auta nepočítám, ty vlaku moc škody nezpůsobí, i když pojišťovací podvod s Audi dopadl docela zle. Je to prostě o "štěstí". Prostě asi nejde říct, co je horší. Jako nevýhoda se v tomto případě ukázalo sezení pasažérů v prvním voze soupravy. Zase při nárazu do pevné překážky je to už také jedno, buď se rozmáčkne první vůz jednotky, nebo první vůz za lokomotivou. Tahle nehoda byla hodně extrémní, naštěstí se to opravdu téměř nestává. Myslím si (nevím to), že moderní jednotky už mají i lépe řešené části pro pasažéry v čelních vozech. Trochu by mě děsila například naše rekonstrukce starých vozů na řídící vozy(961 "sysel"), ale snad u toho také nějaká tuhost musí být dodržena.

+4/0
27.9.2015 23:20
Foto

R95a69d59e14k 57H75a27n47k59a 8506467159463

Souhlasím a nemám co vytknout. Kéž by i ostatní diskutéři byli jako vy.

+1/0
28.9.2015 8:13

P51e50t90r 21N82e71c17h80a19n51i52c16k95ý 7223456818180

Ano, myslím si, že takový Leoš by měl děkovat samotnému zababovi, že tam zrovna nejel

0/0
29.9.2015 15:33

K31a80r66e63l 72Ř75e17h58á91č34e90k 9722870311332

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

+7/−1
27.9.2015 22:26

P41e78t93r 14N97e64c96h67a32n35i86c27k16ý 7963606628800

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0/0
29.9.2015 15:27

M65a51r29t65i47n 81H77a73r83t62i89g 9479264182306

Víceméně souhlas. Mínus jen za odebírání techničáku. Když je někdo vůl tak kvůli němu nemusí chodit pěšky i zbytek rodiny. ;-)

0/0
2.10.2015 18:12
Foto

P29e29t73r 27K27r41á83l52í33k 9229439381855

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

+2/−1
27.9.2015 19:08

J57a10n 60F40i70a19l16a 7464127675929

To není originál z kamery.

+2/0
27.9.2015 19:58
Foto

R95a26d39e23k 12H16a30n16k26a 8656977869333

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0/0
27.9.2015 18:15
Foto

J43o45s48e81f 97J95o52ž14k53a 91S25ý83k11o58r75a 3163128820270

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0/0
27.9.2015 18:22
Foto

R60a79d30e11k 11H69a50n26k91a 8376227299593

Je to možné, ale rozhodně tyto vámi zmíněné lokomotivy jsou bytelnější než Pendolino polstrované montážní pěnou.

0/0
27.9.2015 19:12

P22a37v96e35l 70O34d48r15a25z88i52l 6334249387110

Kabiny jsou bytelné dost podobně, totiž vůbec. 681 má 57 tun.

0/0
27.9.2015 21:35
Foto

J57o54s98e23f 81J79o35ž52k22a 43S47ý21k56o78r59a 3753408710650

Myslím si, že pan Ullmann Vám na to hezky odpověděl v jiném vláknu. 

Vždy jde o to do čeho se narazí a jakým způsobem. Předejít všem možným způsobům poškození je prakticky nemožné.

Dnešní moderní lokomotivy mají kabinu strojvedoucího koncipovánu tak, že zůstane v celku a posune se celá směrem do strojovny. A i tady bych si neodvážil tvrdit, že by se ta srážka s tím návěstidlem, někde jsem četl, že to zranilo strojvedoucího, které se položilo napříč před vlak, by i tou bezpečnostní kabinou neprošlo jako nůž máslem.

0/0
28.9.2015 8:38

L70a72d61i49s45l77a44v 21P45o90l76i76c86k40ý 5496685471387

Jeste vetsi sanci by mel v  tanku, ze?

0/−2
27.9.2015 18:29
Foto

R97a47d78e86k 84H83a91n32k22a 8906367649233

Vtipná kaše moc nesedla, že?

+2/0
27.9.2015 19:11

K22a61r58e67l 37Ř94e14h62á45č47e68k 9892600441662

Je otázka, zda Pendolino díky své konstrukci zůstalo na kolejích a lokomotiva s klasickými vozy by třeba nevykolejila a následky by byly horší. Těžko říci.

+1/0
27.9.2015 22:10

M59i79r17o20s22l46a41v 34G85r83o86s76s57m22a64n52n 8842809764

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+8/−2
27.9.2015 17:00

J64a24n 38B72a21b72j42a75k 5625105209952

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−6
27.9.2015 17:58

M33a48t34ú71š 41B83e25n51a75k 9798374712823

Narážka na to, že tam nieje spojka a.

+7/0
27.9.2015 19:11

J50á28n 55K49o79t93ú82č 2186824798516

pardon za mínus, nevšimol som si to "a"...

0/0
2.10.2015 15:59

T31o17m94á46š 78V70a78n33č74u86r62a 4388335500338

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

+9/0
27.9.2015 16:39

D68a68v39i11d 84Š86a65f88r70á54n86e35k 5817154367873

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

+1/−3
27.9.2015 16:54

J49a68k82u49b 34Z87a78m71a14z10a13l 4963955868883

Uskočit pár metrů (třeba i dopředu) něčemu, co se na vás po veliké ráně řítí rychlostí cca 150 km/h není moc reálné. A navíc - vykolejila-li by souprava, nepomohlo by ani stát na jiném nástupišti. Stačí se podívat na letecké záběry z Eschede..

+6/−1
27.9.2015 17:06

K32r98y56š35t24o78f 81L93a64n65í27k 1349910915455

ta rychlost už byla mnohem nižší

+1/0
27.9.2015 17:41

L96a28d47i98s22l69a49v 10P97o79l89i66c96k84ý 5826675921837

Moc koukate na akcni filmy.

+4/−1
27.9.2015 18:30

J64a64k36u34b 79Z22a18m67a74z27a83l 4163625858793

Nebyla.

+1/−1
28.9.2015 4:25

P68e13t84r 58U95l73l29m81a98n57n 2547338227842

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

+5/0
27.9.2015 16:17
Foto

R18a81d96e34k 50H36a37n18k71a 8486347909543

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

+1/−33
27.9.2015 15:34
Foto

A93l32a26n 90Ř26e14p86k37a 4815966

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

+42/0
27.9.2015 15:45

P19e95t19r 45U81l37l75m34a88n94n 2827658457852

Kdyby tady jel vlak s jednou z většiny našich lokomotiv, tak by strojvedoucí nepřišel jen o nohy, ale o život. Navíc je veliká šance, že klasická souprava by při takové nehodě vykolejila a škody na zdraví mohly být mnohem horší.

+1/0
27.9.2015 16:13

D81a22v59i51d 59Š40a46f33r15á29n34e59k 5827664387293

Rychlovlaky jsou koncipovány prakticky jenom tímhle stylem, protože to má svoje fyzikální výhody. Poháněná je rovnoměrně celá souprava a ne jen několik náprav lokomotivy.

+3/0
27.9.2015 16:56

P34a56v36e83l 87O38d41r90a54z80i94l 6244459947700

Celá souprava poháněná není, v soupravě jsou 4 trakční jednotky.

0/0
27.9.2015 21:36

T38o85m39á19š 14P53a44v77l50í60k 7847890891

Možná ale právě i díky tomu, že pohon je zde víc rozložen a tedy těžiště je vespod, tak vlak nevykolejil (a neseskládal se jak harmonika, viz Eschede). Moderní Railjet by taky mohl dopadnout hůř, zvlášť pokud by souprava zrovna jela tak, že loko netáhne, ale tlačí. Ale tam by zase mohla líp zafungovat motorová brzda. Čert ví, záleží na mnoha faktorech...

0/0
28.9.2015 8:52

E20d32a 54H19a95n69s 5707362386619

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

+10/−1
27.9.2015 15:19

P96a52v80e67l 95Ř78a44p31e87k 7202576959725

To nemají nějaké lepší kamery? I ten nejlevnější čínský křáp z Deal Extreme má lepší obrázek.

+4/−22
27.9.2015 14:06

V52l56a33s74t88i77m84i32l 13S47v50o79b32o35d85a 7273758345434

Jakoby to bylo točené tou čínskou špehovací kamerkou, která je umístěna v propisce, klíčence, knoflíku atd. a která má snímač o velikosti zhruba špendlíkové hlavičky ;-D.

+1/−1
27.9.2015 14:44

J98a34n 42F65i33a85l48a 7984167385959

Taky že jo, někdo to tajně stočil z obrazovky.

+1/0
27.9.2015 19:57

M79a41r24t58i12n 62H71a93r80t58i52g 9389924152396

Pro informaci takový obraz stačí bohatě a se zvýšením kvality obrazu rostou požadavky na zbytek systému. Od kabelů po záznamové zařízení.

+1/0
2.10.2015 18:04

J86a73n 52N58o13v22ý 3848233959477

K videu nic, ale jednu věc k bezpečnosti na železnicích.V dnešní době jsou čidla zajetá věc v mnoha oborech , mají široké využití.Tak jako ve spoustě jiných odvětvích by měla být čidla instalována i u železnic, zejména právě na přejezdech kdy strojvůdce / dispečer nebo třeba automatický systém mohli ihned reagovat na narušení zóny na přejezdu.Bohužel zatím v Česku stále řešíme hlavně bezpečnost z pohledu vychovávání lidí kteří nikdy neměli dostat řidičák, asi by to krom tvrdých postihů chtělo přejít právě k pasivní bezpečnosti přejezdu.

+6/−14
27.9.2015 14:05

P19a89v10e88l 50Ř78a78p92e16k 7662196659725

Souhlas. Jeden z mála, který pochopil, že lidi chybují a nelze je předělat, je nutné upravit systém. Aut jezdí čím dál víc, papíry dostane kdejaké tele, bohužel systém na to není uzpůsoben.

+5/−7
27.9.2015 14:08

D33a33v55i80d 52G84a56j95d48a 5600929972731

Technika také chybuje často.Lidská chyba je chyba.Tohle je hloupost.Neexistuje žádný systém na světě,který vás pře lidskou hloupostí ochránilAž příště narazí někdo,kdo neměl dostat papíry na vrtulník do mrakodrapu,tak dáte čidla i tam ? V tomto konkrétním případě se jedná o typickou hloupost a nejde jen o jednoho řidiče kamionu.Už následující dny tam jezdily další auta na červenou a před kamionem také nějaké projely.Existuje řešení.Kamera a ten kdo projede,papíry bez milosti zabavit na 10 let.Věřte,že tohle by úplně stačilo.

+11/−1
27.9.2015 14:29

V56l57a34s82t93i27m28i21l 91S71v71o15b39o78d73a 7443868475304

No, úplně nesouhlasím. Dneska ta palubní deska u těchto vlaků vypadá jak dispečerské stanoviště v letištní věži (nebo tak vypadat může), tak nechápu, proč se tam strojvůdci nemůže promítat to, co se děje na přejezdu, který by měl právě přejet.

U Regionovy, která jede sotva 60 km/h by to možná bylo jedno, ale když tohle jezdí běžně 160 km/h, tak by se to docela šiklo, zejména když uvážíme fakt, že každá desítka kilometrů snížená před srážkou v této rychlosti může znamenat třeba i jeden zachráněný život.

+3/−6
27.9.2015 14:53

M31a10r28e35k 57T41u42r38n48o51v70e39c 7165892750316

Čidla bych sice také považoval za dobrý nápad, ale zrovna složitostí palubní desky v Pendolinu bych fakt neargumentoval. Jak tam chcete dostávat obraz? Ono přenášet bezdrátově video a ještě do rychle jedoucího vlaku může být trochu problém a s tím, kolik čudlíků a blikátek má strojvedoucí před sebou, to fakt nesouvisí.

Podle mně by úplně stačilo, kdyby údaje z takových čidel (nemusí to být nezbytně kamery) šly do nějakého dispečinku někde a ten by případně mohl poslat vlaku nějaký jednoduchý signál "na přejezdu něco je, raději brzděte".

Každopádně ale tenhle přejezd by podle mého měl být už dávno mimoúrovňový. Byl jsem se tam podívat minulý týden a provoz je tam dost velký jak po silnici, tak hlavně po té trati. Závory dole - projede jeden vlak. Nic se neděje, závory zůstávají dole. Pak po 2 minutách projede další vlak. A nakonec ještě třetí. No a když tam řidiči takhle stojí na přejezdu třeba 5-6 minut, tak někteří tu frustraci asi neunesou a jednají pak jako ten polský řidič...

+2/0
27.9.2015 15:16

P31e67t32r 71P90e47t61r 6413602828743

Tohle není žádná lidská chyba ale čistě jeho blbost tak přestaňte omílat pořád ten kec, že je to špatně nastavené, protože ho to nezastavilo. Až ti podřežu děti tak to taky nebude lidská chyba a ty budeš chtít trest pro mě, jakožto viníka. Rozhodně nebudeš obviňovat stát, že mě nezastavil a nehlídal předem.

+2/−1
27.9.2015 16:02

K22r15y81š60t61o22f 72L75a73n37í31k 1769510615885

je zde ale otázka citlivosti, aby pak nezastavila vlak kazda srna, která prebehne koleje na prejezdu ci nezodpovedny chodec.

mne spise napada instalace kamer na vybraných prejezdech se spatnou viditelnosti a online prenos do kabiny strojvudce alespoň na vzdalenost, nutnou k zastaveni v pripade prekazky na prejezdu.

+7/0
27.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.