Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e26t57r 57O84b79r58l28í93k 2923875971403

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

+5/0
29.9.2015 8:11

P21e55t36r 75U74l46l66m61a69n54n 2477848747702

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

+1/0
27.9.2015 22:34

P42e87t61r 57U49l39l57m41a27n46n 2187338777292

to měla být reakce o trochu níže

0/0
27.9.2015 22:35

P25e63t78r 35U41l80l15m36a62n62n 2657568127202

Jinak zákadní myšlenka toho článku je samozřejmě blbost, brzdění vlaku neznamená stání na pedálu brzdy. Ten člověk tam nebyl do poslední chvíle, aby mohl do poslední chvíle brzdit. Ale jde mi o ty záběry na zničenou lokomotivu.

0/0
27.9.2015 22:39
Foto

R10a14d87e91k 91H14a54n19k78a 8396707259783

Hezky popsáno, s lecčím souhlasím. Co ale říkáte na vyšší posez a nárazníky ostatních lokomotiv oproti Pendolinu? Vždyť ty plechy a další věci řezali tu soupravu jak nůž máslo…

0/0
27.9.2015 23:08

P43e57t10r 57U38l91l35m32a30n95n 2447938317822

Jo, to je pravda, ale vždy to bude i o tom, do čeho vlak narazí. Jednou to bude sypací vůz (hodně váhy v horní části), podruhé kamion vezoucí položené železobetonové desky jen na spodní části návěsu. Auta nepočítám, ty vlaku moc škody nezpůsobí, i když pojišťovací podvod s Audi dopadl docela zle. Je to prostě o "štěstí". Prostě asi nejde říct, co je horší. Jako nevýhoda se v tomto případě ukázalo sezení pasažérů v prvním voze soupravy. Zase při nárazu do pevné překážky je to už také jedno, buď se rozmáčkne první vůz jednotky, nebo první vůz za lokomotivou. Tahle nehoda byla hodně extrémní, naštěstí se to opravdu téměř nestává. Myslím si (nevím to), že moderní jednotky už mají i lépe řešené části pro pasažéry v čelních vozech. Trochu by mě děsila například naše rekonstrukce starých vozů na řídící vozy(961 "sysel"), ale snad u toho také nějaká tuhost musí být dodržena.

+4/0
27.9.2015 23:20
Foto

R15a34d97e90k 92H37a47n41k23a 8576267419723

Souhlasím a nemám co vytknout. Kéž by i ostatní diskutéři byli jako vy.

+1/0
28.9.2015 8:13

P73e15t84r 48N63e25c11h70a78n62i14c37k64ý 7753876788180

Ano, myslím si, že takový Leoš by měl děkovat samotnému zababovi, že tam zrovna nejel

0/0
29.9.2015 15:33

K52a96r69e30l 49Ř84e79h48á77č87e41k 9112430511402

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

+7/−1
27.9.2015 22:26

P95e28t61r 26N45e56c79h78a29n22i35c71k92ý 7633376608580

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0/0
29.9.2015 15:27

M62a14r15t29i70n 52H33a29r14t10i85g 9369694682446

Víceméně souhlas. Mínus jen za odebírání techničáku. Když je někdo vůl tak kvůli němu nemusí chodit pěšky i zbytek rodiny. ;-)

0/0
2.10.2015 18:12
Foto

P20e72t40r 46K24r70á43l60í71k 9279509181235

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

+2/−1
27.9.2015 19:08

J22a85n 84F49i37a81l48a 7394467215359

To není originál z kamery.

+2/0
27.9.2015 19:58
Foto

R74a37d96e40k 56H93a52n58k52a 8896617309323

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0/0
27.9.2015 18:15
Foto

J90o45s87e28f 53J43o11ž30k44a 20S17ý27k24o45r97a 3873298150730

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0/0
27.9.2015 18:22
Foto

R61a14d70e85k 73H13a13n77k73a 8906647329603

Je to možné, ale rozhodně tyto vámi zmíněné lokomotivy jsou bytelnější než Pendolino polstrované montážní pěnou.

0/0
27.9.2015 19:12

P65a61v58e90l 92O30d84r13a19z15i40l 6274889227420

Kabiny jsou bytelné dost podobně, totiž vůbec. 681 má 57 tun.

0/0
27.9.2015 21:35
Foto

J57o53s69e33f 83J86o67ž27k29a 59S24ý25k50o64r36a 3383788860550

Myslím si, že pan Ullmann Vám na to hezky odpověděl v jiném vláknu. 

Vždy jde o to do čeho se narazí a jakým způsobem. Předejít všem možným způsobům poškození je prakticky nemožné.

Dnešní moderní lokomotivy mají kabinu strojvedoucího koncipovánu tak, že zůstane v celku a posune se celá směrem do strojovny. A i tady bych si neodvážil tvrdit, že by se ta srážka s tím návěstidlem, někde jsem četl, že to zranilo strojvedoucího, které se položilo napříč před vlak, by i tou bezpečnostní kabinou neprošlo jako nůž máslem.

0/0
28.9.2015 8:38

L61a62d86i17s94l98a30v 70P51o98l40i68c83k89ý 5706295301307

Jeste vetsi sanci by mel v  tanku, ze?

0/−2
27.9.2015 18:29
Foto

R41a47d72e96k 43H38a41n77k14a 8446477819753

Vtipná kaše moc nesedla, že?

+2/0
27.9.2015 19:11

K60a39r43e60l 78Ř69e46h74á33č63e26k 9262280881902

Je otázka, zda Pendolino díky své konstrukci zůstalo na kolejích a lokomotiva s klasickými vozy by třeba nevykolejila a následky by byly horší. Těžko říci.

+1/0
27.9.2015 22:10

M40i34r79o45s16l17a47v 48G81r63o28s57s74m26a93n85n 8322689334

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+8/−2
27.9.2015 17:00

J78a38n 50B39a90b58j82a55k 5175835569802

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−6
27.9.2015 17:58

M25a49t49ú46š 79B64e11n75a67k 9238904602953

Narážka na to, že tam nieje spojka a.

+7/0
27.9.2015 19:11

J59á22n 70K57o39t77ú92č 2566944208626

pardon za mínus, nevšimol som si to "a"...

0/0
2.10.2015 15:59

T89o93m87á85š 33V61a40n64č35u81r13a 4188355780248

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

+9/0
27.9.2015 16:39

D31a31v92i64d 65Š47a88f42r40á46n21e96k 5767164627343

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

+1/−3
27.9.2015 16:54

J30a39k86u56b 84Z75a25m51a16z81a35l 4343245568133

Uskočit pár metrů (třeba i dopředu) něčemu, co se na vás po veliké ráně řítí rychlostí cca 150 km/h není moc reálné. A navíc - vykolejila-li by souprava, nepomohlo by ani stát na jiném nástupišti. Stačí se podívat na letecké záběry z Eschede..

+6/−1
27.9.2015 17:06

K45r77y25š56t71o62f 39L53a24n11í60k 1569490215635

ta rychlost už byla mnohem nižší

+1/0
27.9.2015 17:41

L62a58d72i57s82l78a47v 32P38o54l15i50c57k82ý 5216635281837

Moc koukate na akcni filmy.

+4/−1
27.9.2015 18:30

J43a75k29u61b 58Z89a70m89a84z71a55l 4343295758403

Nebyla.

+1/−1
28.9.2015 4:25

P51e29t76r 61U65l72l34m96a54n86n 2117658227802

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

+5/0
27.9.2015 16:17
Foto

R70a13d46e42k 71H15a44n44k10a 8986817869913

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

+1/−33
27.9.2015 15:34
Foto

A93l75a76n 13Ř35e39p20k16a 4625436

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

+42/0
27.9.2015 15:45

P11e61t20r 19U77l73l74m57a33n58n 2187238687182

Kdyby tady jel vlak s jednou z většiny našich lokomotiv, tak by strojvedoucí nepřišel jen o nohy, ale o život. Navíc je veliká šance, že klasická souprava by při takové nehodě vykolejila a škody na zdraví mohly být mnohem horší.

+1/0
27.9.2015 16:13

D91a56v69i94d 17Š28a77f79r78á80n39e31k 5777824757353

Rychlovlaky jsou koncipovány prakticky jenom tímhle stylem, protože to má svoje fyzikální výhody. Poháněná je rovnoměrně celá souprava a ne jen několik náprav lokomotivy.

+3/0
27.9.2015 16:56

P11a74v17e68l 44O79d61r95a65z70i35l 6514579387830

Celá souprava poháněná není, v soupravě jsou 4 trakční jednotky.

0/0
27.9.2015 21:36

T79o17m67á21š 77P69a24v98l44í65k 7317820391

Možná ale právě i díky tomu, že pohon je zde víc rozložen a tedy těžiště je vespod, tak vlak nevykolejil (a neseskládal se jak harmonika, viz Eschede). Moderní Railjet by taky mohl dopadnout hůř, zvlášť pokud by souprava zrovna jela tak, že loko netáhne, ale tlačí. Ale tam by zase mohla líp zafungovat motorová brzda. Čert ví, záleží na mnoha faktorech...

0/0
28.9.2015 8:52

E78d56a 94H91a80n96s 5567422166989

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

+10/−1
27.9.2015 15:19

P72a22v94e72l 38Ř45a92p35e31k 7492956599235

To nemají nějaké lepší kamery? I ten nejlevnější čínský křáp z Deal Extreme má lepší obrázek.

+4/−22
27.9.2015 14:06

V20l70a96s65t86i75m72i12l 23S95v31o27b19o74d42a 7693598815504

Jakoby to bylo točené tou čínskou špehovací kamerkou, která je umístěna v propisce, klíčence, knoflíku atd. a která má snímač o velikosti zhruba špendlíkové hlavičky ;-D.

+1/−1
27.9.2015 14:44

J73a17n 93F98i82a96l84a 7624507395109

Taky že jo, někdo to tajně stočil z obrazovky.

+1/0
27.9.2015 19:57

M42a42r28t42i84n 30H82a41r68t66i42g 9959594252736

Pro informaci takový obraz stačí bohatě a se zvýšením kvality obrazu rostou požadavky na zbytek systému. Od kabelů po záznamové zařízení.

+1/0
2.10.2015 18:04

J54a29n 70N59o65v70ý 3678553849167

K videu nic, ale jednu věc k bezpečnosti na železnicích.V dnešní době jsou čidla zajetá věc v mnoha oborech , mají široké využití.Tak jako ve spoustě jiných odvětvích by měla být čidla instalována i u železnic, zejména právě na přejezdech kdy strojvůdce / dispečer nebo třeba automatický systém mohli ihned reagovat na narušení zóny na přejezdu.Bohužel zatím v Česku stále řešíme hlavně bezpečnost z pohledu vychovávání lidí kteří nikdy neměli dostat řidičák, asi by to krom tvrdých postihů chtělo přejít právě k pasivní bezpečnosti přejezdu.

+6/−14
27.9.2015 14:05

P25a70v24e68l 12Ř22a32p72e22k 7622876979755

Souhlas. Jeden z mála, který pochopil, že lidi chybují a nelze je předělat, je nutné upravit systém. Aut jezdí čím dál víc, papíry dostane kdejaké tele, bohužel systém na to není uzpůsoben.

+5/−7
27.9.2015 14:08

D89a22v85i28d 22G82a40j21d44a 5820199512641

Technika také chybuje často.Lidská chyba je chyba.Tohle je hloupost.Neexistuje žádný systém na světě,který vás pře lidskou hloupostí ochránilAž příště narazí někdo,kdo neměl dostat papíry na vrtulník do mrakodrapu,tak dáte čidla i tam ? V tomto konkrétním případě se jedná o typickou hloupost a nejde jen o jednoho řidiče kamionu.Už následující dny tam jezdily další auta na červenou a před kamionem také nějaké projely.Existuje řešení.Kamera a ten kdo projede,papíry bez milosti zabavit na 10 let.Věřte,že tohle by úplně stačilo.

+11/−1
27.9.2015 14:29

V91l89a73s39t73i86m42i36l 69S58v68o72b66o53d20a 7333468625844

No, úplně nesouhlasím. Dneska ta palubní deska u těchto vlaků vypadá jak dispečerské stanoviště v letištní věži (nebo tak vypadat může), tak nechápu, proč se tam strojvůdci nemůže promítat to, co se děje na přejezdu, který by měl právě přejet.

U Regionovy, která jede sotva 60 km/h by to možná bylo jedno, ale když tohle jezdí běžně 160 km/h, tak by se to docela šiklo, zejména když uvážíme fakt, že každá desítka kilometrů snížená před srážkou v této rychlosti může znamenat třeba i jeden zachráněný život.

+3/−6
27.9.2015 14:53

M55a53r79e47k 78T51u55r71n54o94v79e87c 7155262460306

Čidla bych sice také považoval za dobrý nápad, ale zrovna složitostí palubní desky v Pendolinu bych fakt neargumentoval. Jak tam chcete dostávat obraz? Ono přenášet bezdrátově video a ještě do rychle jedoucího vlaku může být trochu problém a s tím, kolik čudlíků a blikátek má strojvedoucí před sebou, to fakt nesouvisí.

Podle mně by úplně stačilo, kdyby údaje z takových čidel (nemusí to být nezbytně kamery) šly do nějakého dispečinku někde a ten by případně mohl poslat vlaku nějaký jednoduchý signál "na přejezdu něco je, raději brzděte".

Každopádně ale tenhle přejezd by podle mého měl být už dávno mimoúrovňový. Byl jsem se tam podívat minulý týden a provoz je tam dost velký jak po silnici, tak hlavně po té trati. Závory dole - projede jeden vlak. Nic se neděje, závory zůstávají dole. Pak po 2 minutách projede další vlak. A nakonec ještě třetí. No a když tam řidiči takhle stojí na přejezdu třeba 5-6 minut, tak někteří tu frustraci asi neunesou a jednají pak jako ten polský řidič...

+2/0
27.9.2015 15:16

P41e97t82r 87P10e64t49r 6303622278553

Tohle není žádná lidská chyba ale čistě jeho blbost tak přestaňte omílat pořád ten kec, že je to špatně nastavené, protože ho to nezastavilo. Až ti podřežu děti tak to taky nebude lidská chyba a ty budeš chtít trest pro mě, jakožto viníka. Rozhodně nebudeš obviňovat stát, že mě nezastavil a nehlídal předem.

+2/−1
27.9.2015 16:02

K54r38y30š86t96o30f 33L94a21n21í52k 1939860285255

je zde ale otázka citlivosti, aby pak nezastavila vlak kazda srna, která prebehne koleje na prejezdu ci nezodpovedny chodec.

mne spise napada instalace kamer na vybraných prejezdech se spatnou viditelnosti a online prenos do kabiny strojvudce alespoň na vzdalenost, nutnou k zastaveni v pripade prekazky na prejezdu.

+7/0
27.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.