Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P43e64t18r 19O45b90r78l97í31k 2883275951383

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

+5/0
29.9.2015 8:11

P83e75t43r 25U39l57l42m13a87n22n 2407568967732

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

+1/0
27.9.2015 22:34

P93e14t98r 25U79l61l73m20a60n50n 2967658387552

to měla být reakce o trochu níže

0/0
27.9.2015 22:35

P31e59t27r 63U47l94l62m98a77n54n 2877578137122

Jinak zákadní myšlenka toho článku je samozřejmě blbost, brzdění vlaku neznamená stání na pedálu brzdy. Ten člověk tam nebyl do poslední chvíle, aby mohl do poslední chvíle brzdit. Ale jde mi o ty záběry na zničenou lokomotivu.

0/0
27.9.2015 22:39
Foto

R54a51d77e62k 47H27a83n92k32a 8736477439633

Hezky popsáno, s lecčím souhlasím. Co ale říkáte na vyšší posez a nárazníky ostatních lokomotiv oproti Pendolinu? Vždyť ty plechy a další věci řezali tu soupravu jak nůž máslo…

0/0
27.9.2015 23:08

P72e24t92r 28U72l29l85m81a38n94n 2757198117202

Jo, to je pravda, ale vždy to bude i o tom, do čeho vlak narazí. Jednou to bude sypací vůz (hodně váhy v horní části), podruhé kamion vezoucí položené železobetonové desky jen na spodní části návěsu. Auta nepočítám, ty vlaku moc škody nezpůsobí, i když pojišťovací podvod s Audi dopadl docela zle. Je to prostě o "štěstí". Prostě asi nejde říct, co je horší. Jako nevýhoda se v tomto případě ukázalo sezení pasažérů v prvním voze soupravy. Zase při nárazu do pevné překážky je to už také jedno, buď se rozmáčkne první vůz jednotky, nebo první vůz za lokomotivou. Tahle nehoda byla hodně extrémní, naštěstí se to opravdu téměř nestává. Myslím si (nevím to), že moderní jednotky už mají i lépe řešené části pro pasažéry v čelních vozech. Trochu by mě děsila například naše rekonstrukce starých vozů na řídící vozy(961 "sysel"), ale snad u toho také nějaká tuhost musí být dodržena.

+4/0
27.9.2015 23:20
Foto

R93a36d53e36k 32H57a70n64k18a 8726437279213

Souhlasím a nemám co vytknout. Kéž by i ostatní diskutéři byli jako vy.

+1/0
28.9.2015 8:13

P70e38t36r 53N26e13c40h88a83n84i36c25k38ý 7273306268560

Ano, myslím si, že takový Leoš by měl děkovat samotnému zababovi, že tam zrovna nejel

0/0
29.9.2015 15:33

K11a53r46e16l 88Ř65e78h46á25č84e92k 9182150291832

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

+7/−1
27.9.2015 22:26

P54e17t24r 52N11e50c58h15a69n30i20c51k26ý 7213936408500

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0/0
29.9.2015 15:27

M47a61r70t89i80n 14H81a71r57t17i11g 9279474802776

Víceméně souhlas. Mínus jen za odebírání techničáku. Když je někdo vůl tak kvůli němu nemusí chodit pěšky i zbytek rodiny. ;-)

0/0
2.10.2015 18:12
Foto

P52e69t30r 12K76r25á15l51í47k 9759849781245

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

+2/−1
27.9.2015 19:08

J61a34n 31F54i51a69l53a 7584927735139

To není originál z kamery.

+2/0
27.9.2015 19:58
Foto

R42a80d53e43k 57H86a32n49k41a 8866737519723

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0/0
27.9.2015 18:15
Foto

J38o72s32e56f 28J52o15ž29k12a 57S95ý81k79o72r94a 3203348150580

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0/0
27.9.2015 18:22
Foto

R94a26d69e95k 71H70a93n59k53a 8446477379863

Je to možné, ale rozhodně tyto vámi zmíněné lokomotivy jsou bytelnější než Pendolino polstrované montážní pěnou.

0/0
27.9.2015 19:12

P82a57v26e78l 46O95d39r50a68z82i40l 6334569617770

Kabiny jsou bytelné dost podobně, totiž vůbec. 681 má 57 tun.

0/0
27.9.2015 21:35
Foto

J24o36s38e16f 80J25o55ž56k67a 76S60ý84k34o91r60a 3833648300180

Myslím si, že pan Ullmann Vám na to hezky odpověděl v jiném vláknu. 

Vždy jde o to do čeho se narazí a jakým způsobem. Předejít všem možným způsobům poškození je prakticky nemožné.

Dnešní moderní lokomotivy mají kabinu strojvedoucího koncipovánu tak, že zůstane v celku a posune se celá směrem do strojovny. A i tady bych si neodvážil tvrdit, že by se ta srážka s tím návěstidlem, někde jsem četl, že to zranilo strojvedoucího, které se položilo napříč před vlak, by i tou bezpečnostní kabinou neprošlo jako nůž máslem.

0/0
28.9.2015 8:38

L98a31d56i26s73l37a74v 17P36o43l38i72c24k19ý 5256455271167

Jeste vetsi sanci by mel v  tanku, ze?

0/−2
27.9.2015 18:29
Foto

R40a56d70e36k 11H57a12n85k21a 8156587179983

Vtipná kaše moc nesedla, že?

+2/0
27.9.2015 19:11

K74a13r48e61l 55Ř67e19h64á78č15e18k 9292220381142

Je otázka, zda Pendolino díky své konstrukci zůstalo na kolejích a lokomotiva s klasickými vozy by třeba nevykolejila a následky by byly horší. Těžko říci.

+1/0
27.9.2015 22:10

M46i75r18o56s43l76a33v 72G46r72o30s97s24m86a26n69n 8572289434

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+8/−2
27.9.2015 17:00

J63a68n 74B56a69b76j17a50k 5615515629162

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−6
27.9.2015 17:58

M87a28t96ú49š 44B96e12n73a31k 9518394112883

Narážka na to, že tam nieje spojka a.

+7/0
27.9.2015 19:11

J35á68n 94K76o61t44ú59č 2116784748446

pardon za mínus, nevšimol som si to "a"...

0/0
2.10.2015 15:59

T70o29m48á78š 36V36a71n31č83u65r42a 4798265470818

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

+9/0
27.9.2015 16:39

D72a55v53i21d 21Š39a72f66r44á18n21e72k 5987164137143

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

+1/−3
27.9.2015 16:54

J18a52k62u78b 25Z57a32m46a94z78a17l 4273325918883

Uskočit pár metrů (třeba i dopředu) něčemu, co se na vás po veliké ráně řítí rychlostí cca 150 km/h není moc reálné. A navíc - vykolejila-li by souprava, nepomohlo by ani stát na jiném nástupišti. Stačí se podívat na letecké záběry z Eschede..

+6/−1
27.9.2015 17:06

K77r39y79š71t13o56f 66L63a14n96í61k 1149700245625

ta rychlost už byla mnohem nižší

+1/0
27.9.2015 17:41

L71a25d79i60s33l37a63v 68P66o24l32i17c26k42ý 5326555431517

Moc koukate na akcni filmy.

+4/−1
27.9.2015 18:30

J28a42k43u29b 43Z98a57m51a88z57a80l 4623535618323

Nebyla.

+1/−1
28.9.2015 4:25

P42e16t90r 47U70l67l61m24a70n23n 2577808497502

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

+5/0
27.9.2015 16:17
Foto

R30a81d51e27k 61H51a80n28k52a 8816807139813

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

+1/−33
27.9.2015 15:34
Foto

A47l15a86n 13Ř69e69p83k83a 4355406

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

+42/0
27.9.2015 15:45

P17e71t82r 66U28l71l16m84a28n17n 2107678757392

Kdyby tady jel vlak s jednou z většiny našich lokomotiv, tak by strojvedoucí nepřišel jen o nohy, ale o život. Navíc je veliká šance, že klasická souprava by při takové nehodě vykolejila a škody na zdraví mohly být mnohem horší.

+1/0
27.9.2015 16:13

D44a91v20i50d 23Š63a19f65r67á85n23e19k 5827194877203

Rychlovlaky jsou koncipovány prakticky jenom tímhle stylem, protože to má svoje fyzikální výhody. Poháněná je rovnoměrně celá souprava a ne jen několik náprav lokomotivy.

+3/0
27.9.2015 16:56

P64a65v94e50l 43O54d78r83a62z56i46l 6954629947800

Celá souprava poháněná není, v soupravě jsou 4 trakční jednotky.

0/0
27.9.2015 21:36

T79o38m57á67š 77P59a43v69l70í30k 7517140961

Možná ale právě i díky tomu, že pohon je zde víc rozložen a tedy těžiště je vespod, tak vlak nevykolejil (a neseskládal se jak harmonika, viz Eschede). Moderní Railjet by taky mohl dopadnout hůř, zvlášť pokud by souprava zrovna jela tak, že loko netáhne, ale tlačí. Ale tam by zase mohla líp zafungovat motorová brzda. Čert ví, záleží na mnoha faktorech...

0/0
28.9.2015 8:52

E53d18a 88H95a96n17s 5517432716359

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

+10/−1
27.9.2015 15:19

P94a89v23e36l 87Ř66a27p23e13k 7712146439805

To nemají nějaké lepší kamery? I ten nejlevnější čínský křáp z Deal Extreme má lepší obrázek.

+4/−22
27.9.2015 14:06

V35l51a20s60t31i95m33i29l 91S50v80o40b53o66d49a 7983548525464

Jakoby to bylo točené tou čínskou špehovací kamerkou, která je umístěna v propisce, klíčence, knoflíku atd. a která má snímač o velikosti zhruba špendlíkové hlavičky ;-D.

+1/−1
27.9.2015 14:44

J17a13n 61F77i64a33l54a 7134537175479

Taky že jo, někdo to tajně stočil z obrazovky.

+1/0
27.9.2015 19:57

M41a91r19t37i62n 54H85a56r30t47i48g 9159134482416

Pro informaci takový obraz stačí bohatě a se zvýšením kvality obrazu rostou požadavky na zbytek systému. Od kabelů po záznamové zařízení.

+1/0
2.10.2015 18:04

J94a43n 98N76o23v58ý 3298663369777

K videu nic, ale jednu věc k bezpečnosti na železnicích.V dnešní době jsou čidla zajetá věc v mnoha oborech , mají široké využití.Tak jako ve spoustě jiných odvětvích by měla být čidla instalována i u železnic, zejména právě na přejezdech kdy strojvůdce / dispečer nebo třeba automatický systém mohli ihned reagovat na narušení zóny na přejezdu.Bohužel zatím v Česku stále řešíme hlavně bezpečnost z pohledu vychovávání lidí kteří nikdy neměli dostat řidičák, asi by to krom tvrdých postihů chtělo přejít právě k pasivní bezpečnosti přejezdu.

+6/−14
27.9.2015 14:05

P72a72v55e36l 75Ř91a79p22e53k 7182876309265

Souhlas. Jeden z mála, který pochopil, že lidi chybují a nelze je předělat, je nutné upravit systém. Aut jezdí čím dál víc, papíry dostane kdejaké tele, bohužel systém na to není uzpůsoben.

+5/−7
27.9.2015 14:08

D14a94v22i96d 32G98a67j96d58a 5380329372211

Technika také chybuje často.Lidská chyba je chyba.Tohle je hloupost.Neexistuje žádný systém na světě,který vás pře lidskou hloupostí ochránilAž příště narazí někdo,kdo neměl dostat papíry na vrtulník do mrakodrapu,tak dáte čidla i tam ? V tomto konkrétním případě se jedná o typickou hloupost a nejde jen o jednoho řidiče kamionu.Už následující dny tam jezdily další auta na červenou a před kamionem také nějaké projely.Existuje řešení.Kamera a ten kdo projede,papíry bez milosti zabavit na 10 let.Věřte,že tohle by úplně stačilo.

+11/−1
27.9.2015 14:29

V14l76a92s88t22i35m82i59l 89S80v40o29b53o55d68a 7923598395524

No, úplně nesouhlasím. Dneska ta palubní deska u těchto vlaků vypadá jak dispečerské stanoviště v letištní věži (nebo tak vypadat může), tak nechápu, proč se tam strojvůdci nemůže promítat to, co se děje na přejezdu, který by měl právě přejet.

U Regionovy, která jede sotva 60 km/h by to možná bylo jedno, ale když tohle jezdí běžně 160 km/h, tak by se to docela šiklo, zejména když uvážíme fakt, že každá desítka kilometrů snížená před srážkou v této rychlosti může znamenat třeba i jeden zachráněný život.

+3/−6
27.9.2015 14:53

M74a26r94e80k 11T60u95r67n67o79v23e44c 7325982640876

Čidla bych sice také považoval za dobrý nápad, ale zrovna složitostí palubní desky v Pendolinu bych fakt neargumentoval. Jak tam chcete dostávat obraz? Ono přenášet bezdrátově video a ještě do rychle jedoucího vlaku může být trochu problém a s tím, kolik čudlíků a blikátek má strojvedoucí před sebou, to fakt nesouvisí.

Podle mně by úplně stačilo, kdyby údaje z takových čidel (nemusí to být nezbytně kamery) šly do nějakého dispečinku někde a ten by případně mohl poslat vlaku nějaký jednoduchý signál "na přejezdu něco je, raději brzděte".

Každopádně ale tenhle přejezd by podle mého měl být už dávno mimoúrovňový. Byl jsem se tam podívat minulý týden a provoz je tam dost velký jak po silnici, tak hlavně po té trati. Závory dole - projede jeden vlak. Nic se neděje, závory zůstávají dole. Pak po 2 minutách projede další vlak. A nakonec ještě třetí. No a když tam řidiči takhle stojí na přejezdu třeba 5-6 minut, tak někteří tu frustraci asi neunesou a jednají pak jako ten polský řidič...

+2/0
27.9.2015 15:16

P12e28t63r 95P62e47t66r 6233232808763

Tohle není žádná lidská chyba ale čistě jeho blbost tak přestaňte omílat pořád ten kec, že je to špatně nastavené, protože ho to nezastavilo. Až ti podřežu děti tak to taky nebude lidská chyba a ty budeš chtít trest pro mě, jakožto viníka. Rozhodně nebudeš obviňovat stát, že mě nezastavil a nehlídal předem.

+2/−1
27.9.2015 16:02

K78r52y98š14t98o97f 78L61a94n18í94k 1919370255665

je zde ale otázka citlivosti, aby pak nezastavila vlak kazda srna, která prebehne koleje na prejezdu ci nezodpovedny chodec.

mne spise napada instalace kamer na vybraných prejezdech se spatnou viditelnosti a online prenos do kabiny strojvudce alespoň na vzdalenost, nutnou k zastaveni v pripade prekazky na prejezdu.

+7/0
27.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.