Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nové záběry ukazují pendolino krátce po nehodě ve Studénce

Na webu se objevily záběry, zachycující červencový střet pendolina a polského kamionu a následný průjezd rozbité soupravy nádražím ve Studénce. Patrné je z nich zejména to, že náraz pendolino poničil, ale jeho rychlost byla i po havárii velmi vysoká. Tragická nehoda se stala 22. července, tři lidé zemřeli a osmnáct jich bylo zraněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P80e88t45r 77O45b10r36l54í61k 2363575441443

Mě příjde jako neskutečné štěstí, že nikdo nestál na těch nástupištích.

+5/0
29.9.2015 8:11

P30e36t51r 71U94l70l49m39a25n93n 2727818687282

Pane Hanko, nemáte pravdu. Lokomotiva má sice více tun, ale za to může hlavně motor, který je za strojvedoucím. Takže těch 70 tun bude přesně to, co strojvedoucího zabije. Naproti tomu moderní jednotky(i když Pendolino už moc moderní není), ale samozřejmě i lokomotivy, plní požadavky na luxusní pevnost rámu kolem strojvedoucího. Jako příklad nehody s klasickou lokomotivou uvedu toto http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/291181-strojvedouci-vcasnym-brzdenim-zachranil-zivoty-cestujicich-sam-zemrel.html . V brejlovci strojvedoucí skočí do strojovny, kde je dost chráněn, ale v elektrické lokomotivě má smůlu. Jak vidíte na fotkách, šanci pán moc neměl.

+1/0
27.9.2015 22:34

P65e50t41r 45U91l69l50m23a29n72n 2287598507312

to měla být reakce o trochu níže

0/0
27.9.2015 22:35

P22e88t91r 74U57l84l37m31a12n34n 2407518297962

Jinak zákadní myšlenka toho článku je samozřejmě blbost, brzdění vlaku neznamená stání na pedálu brzdy. Ten člověk tam nebyl do poslední chvíle, aby mohl do poslední chvíle brzdit. Ale jde mi o ty záběry na zničenou lokomotivu.

0/0
27.9.2015 22:39
Foto

R21a47d31e58k 71H81a75n14k39a 8246677519693

Hezky popsáno, s lecčím souhlasím. Co ale říkáte na vyšší posez a nárazníky ostatních lokomotiv oproti Pendolinu? Vždyť ty plechy a další věci řezali tu soupravu jak nůž máslo…

0/0
27.9.2015 23:08

P72e51t23r 50U91l45l18m87a94n96n 2617438467692

Jo, to je pravda, ale vždy to bude i o tom, do čeho vlak narazí. Jednou to bude sypací vůz (hodně váhy v horní části), podruhé kamion vezoucí položené železobetonové desky jen na spodní části návěsu. Auta nepočítám, ty vlaku moc škody nezpůsobí, i když pojišťovací podvod s Audi dopadl docela zle. Je to prostě o "štěstí". Prostě asi nejde říct, co je horší. Jako nevýhoda se v tomto případě ukázalo sezení pasažérů v prvním voze soupravy. Zase při nárazu do pevné překážky je to už také jedno, buď se rozmáčkne první vůz jednotky, nebo první vůz za lokomotivou. Tahle nehoda byla hodně extrémní, naštěstí se to opravdu téměř nestává. Myslím si (nevím to), že moderní jednotky už mají i lépe řešené části pro pasažéry v čelních vozech. Trochu by mě děsila například naše rekonstrukce starých vozů na řídící vozy(961 "sysel"), ale snad u toho také nějaká tuhost musí být dodržena.

+4/0
27.9.2015 23:20
Foto

R93a67d64e41k 62H54a82n71k58a 8106757469983

Souhlasím a nemám co vytknout. Kéž by i ostatní diskutéři byli jako vy.

+1/0
28.9.2015 8:13

P38e75t79r 14N78e59c33h92a83n42i40c72k85ý 7863446658640

Ano, myslím si, že takový Leoš by měl děkovat samotnému zababovi, že tam zrovna nejel

0/0
29.9.2015 15:33

K59a98r70e16l 39Ř14e10h48á86č47e90k 9222280291652

Tady se řeší všelijaké nesmysly jako čidla, která by dle slov odborníků uzavřela přejezdy na hlavních tratích v podstatě na stálo (vysoký počet vlaků a prodloužení předzváněcí doby). Další nesmysl jsou nadjezdy. Nic proti nim, ale uděláme jeden. Ale za 10 kilometrů je další přejezd, tak uděláme další nadjezd. Až takhle uděláme nadjezdy na všech hlavních tratích nebude to stačit. Máme lokálky a jak hovoří zkušenost z trati Šluknov - Rumburk, kde byl též vážně poraněn strojvedoucí, je třeba nadjezdy i na lokálkách. Myslíte, že je reálné na tech několika tisících přejezdech udělat nadjezdy? Není. Máme tu kameru na přejezdu ve Studénce,ale Policie podle ní nepokutuje, proč? Bylo by to bez práce, z pohodlí kanceláře by policista rozesílal pokuty. Podle mě by stačilo zpřísnit tresty. Např. při prvním vjetí na přejezd pokuta 5 000,-, druhé vjetí 15 000,- a při třetí zabavení technického oprávnění vozu na dva roky. V případě, že by majitel auta neřekl, kdo řídil, vše by šlo za ním. Stálo by nás to pár kamer a za chvilku by bylo po problému.

+7/−1
27.9.2015 22:26

P59e15t45r 11N17e61c94h78a86n69i32c61k34ý 7373616168940

Souhlasím s vámi ve věci kamer a pokut. Nesouhlasím pokud jde o nadjezdy ve formě jakou uvádíte. Na lokálkách jsou nadjezdy zbytečné pokud to vysloveně nejde, protože provoz je řidký a skoro nikoho nezbrzdí. Blbec se najde všude, ale takové škody nezpůsobí. U hlavních tratí, kde vlak jede každých pár minut, v případě mimořádnosti jede i několik vlaků za sebou, kde závory jsou dole víc než nahoře, tam je nadjezd přímo nutností. Nejen kvůli blbcům, ale kvůli tomu, aby se lidé dostávali dobře z jedné strany trati na druhou. Pokud tam bude přejezd, který bude furt blikat, tak to bude generovat další blbce. Na trati s takovou frekvencí a rychlostí nemá být žádný přejezd, na Slovensku to pochopili.

0/0
29.9.2015 15:27

M33a67r86t56i26n 42H78a70r44t12i70g 9979374242966

Víceméně souhlas. Mínus jen za odebírání techničáku. Když je někdo vůl tak kvůli němu nemusí chodit pěšky i zbytek rodiny. ;-)

0/0
2.10.2015 18:12
Foto

P72e17t21r 61K59r82á58l69í35k 9419829581235

to je dost mizerná kvalita, co to maj za kamery? 20 let staré? rád bych viděl záběry z kamery na tom přejezdu, tohle je nic

+2/−1
27.9.2015 19:08

J70a31n 77F52i44a29l23a 7904147685869

To není originál z kamery.

+2/0
27.9.2015 19:58
Foto

R96a34d49e57k 78H45a19n60k38a 8486127219653

Pane Ullmanne, strojvedoucí, který by jel v klasické lokomotivě o hmotnosti cca 70 tun, by po té srážce měl mnohem větší šance na přežití srážky bez doživotních následků.

0/0
27.9.2015 18:15
Foto

J40o38s51e88f 47J72o65ž21k73a 91S72ý19k62o23r29a 3903158450430

To návěstidlo by nejspíše stejně "přeseklo" i Eso, nebo Krysu.

0/0
27.9.2015 18:22
Foto

R67a18d49e92k 52H30a27n45k93a 8206927119953

Je to možné, ale rozhodně tyto vámi zmíněné lokomotivy jsou bytelnější než Pendolino polstrované montážní pěnou.

0/0
27.9.2015 19:12

P39a14v43e81l 16O93d98r98a32z52i39l 6254989637360

Kabiny jsou bytelné dost podobně, totiž vůbec. 681 má 57 tun.

0/0
27.9.2015 21:35
Foto

J25o90s24e44f 38J19o19ž69k11a 33S18ý17k40o78r65a 3223518480430

Myslím si, že pan Ullmann Vám na to hezky odpověděl v jiném vláknu. 

Vždy jde o to do čeho se narazí a jakým způsobem. Předejít všem možným způsobům poškození je prakticky nemožné.

Dnešní moderní lokomotivy mají kabinu strojvedoucího koncipovánu tak, že zůstane v celku a posune se celá směrem do strojovny. A i tady bych si neodvážil tvrdit, že by se ta srážka s tím návěstidlem, někde jsem četl, že to zranilo strojvedoucího, které se položilo napříč před vlak, by i tou bezpečnostní kabinou neprošlo jako nůž máslem.

0/0
28.9.2015 8:38

L93a62d58i92s75l23a31v 98P38o98l39i33c51k95ý 5196385621407

Jeste vetsi sanci by mel v  tanku, ze?

0/−2
27.9.2015 18:29
Foto

R36a88d54e89k 70H49a28n56k11a 8336847119523

Vtipná kaše moc nesedla, že?

+2/0
27.9.2015 19:11

K10a26r68e39l 84Ř29e81h85á80č96e82k 9302240211622

Je otázka, zda Pendolino díky své konstrukci zůstalo na kolejích a lokomotiva s klasickými vozy by třeba nevykolejila a následky by byly horší. Těžko říci.

+1/0
27.9.2015 22:10

M68i87r82o76s42l36a50v 95G43r76o92s29s18m55a40n44n 8282419264

Co je Správa železniční a dopravní cesty?

+8/−2
27.9.2015 17:00

J19a19n 39B42a49b49j78a63k 5925615149922

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−6
27.9.2015 17:58

M37a71t34ú37š 92B76e54n65a34k 9688104592303

Narážka na to, že tam nieje spojka a.

+7/0
27.9.2015 19:11

J54á85n 42K45o12t43ú88č 2686204278356

pardon za mínus, nevšimol som si to "a"...

0/0
2.10.2015 15:59

T96o63m54á83š 64V81a83n71č74u76r43a 4978625690978

Tohle video ukazuje jednu věc, která se dosud vlastně neřešila. Že na nástupišti v té době nebyli žádní cestující. Kdyby tam bylo dost lidi, tak by to byl ještě větší masakr.

Takže ten řidič neohrožoval jen vlak, ale i cestující na nádraží.

+9/0
27.9.2015 16:39

D98a25v96i37d 49Š98a22f17r52á85n33e78k 5387794297313

Podle mě ne nezbytně - stačilo uskočit pár metrů dozadu. Ale jinak máte samozřejmě pravdu, ta havárie měla mnohem větší destrukční potenciál.

+1/−3
27.9.2015 16:54

J61a93k90u39b 39Z16a55m65a18z70a72l 4193315418773

Uskočit pár metrů (třeba i dopředu) něčemu, co se na vás po veliké ráně řítí rychlostí cca 150 km/h není moc reálné. A navíc - vykolejila-li by souprava, nepomohlo by ani stát na jiném nástupišti. Stačí se podívat na letecké záběry z Eschede..

+6/−1
27.9.2015 17:06

K88r59y77š64t59o87f 89L95a72n12í72k 1259530575355

ta rychlost už byla mnohem nižší

+1/0
27.9.2015 17:41

L27a62d13i14s33l75a31v 91P18o48l46i42c76k61ý 5186255441497

Moc koukate na akcni filmy.

+4/−1
27.9.2015 18:30

J22a17k34u79b 53Z11a67m58a89z66a62l 4183245468273

Nebyla.

+1/−1
28.9.2015 4:25

P70e38t94r 57U22l25l43m49a46n69n 2397798447872

Těm co vadí kvalita záznamu. Všimněte si, že záznam z kamery je puštěn na nějaké obrazovce a zaznamenán mobilním telefonem. Takové několikanásobné snížení kvality je bohužel dost znát.

+5/0
27.9.2015 16:17
Foto

R37a23d22e15k 61H45a43n88k10a 8906737189753

Kéž by nejezdila Pendolina, ale jen vlaky s pořádnou a bezpečnou lokomotivou…

+1/−33
27.9.2015 15:34

A62l15a58n 68Ř11e75p12k95a 4275306

Kéž by na silnici nejezdili deb*lové, co nerespektují dopravní předpisy :-P

+42/0
27.9.2015 15:45

P86e30t37r 17U55l88l45m63a11n75n 2847808907982

Kdyby tady jel vlak s jednou z většiny našich lokomotiv, tak by strojvedoucí nepřišel jen o nohy, ale o život. Navíc je veliká šance, že klasická souprava by při takové nehodě vykolejila a škody na zdraví mohly být mnohem horší.

+1/0
27.9.2015 16:13

D12a64v76i25d 94Š35a98f40r91á37n22e21k 5397244497433

Rychlovlaky jsou koncipovány prakticky jenom tímhle stylem, protože to má svoje fyzikální výhody. Poháněná je rovnoměrně celá souprava a ne jen několik náprav lokomotivy.

+3/0
27.9.2015 16:56

P79a85v61e38l 40O23d61r42a77z22i84l 6954479197440

Celá souprava poháněná není, v soupravě jsou 4 trakční jednotky.

0/0
27.9.2015 21:36

T70o76m45á57š 71P60a62v62l46í43k 7357910951

Možná ale právě i díky tomu, že pohon je zde víc rozložen a tedy těžiště je vespod, tak vlak nevykolejil (a neseskládal se jak harmonika, viz Eschede). Moderní Railjet by taky mohl dopadnout hůř, zvlášť pokud by souprava zrovna jela tak, že loko netáhne, ale tlačí. Ale tam by zase mohla líp zafungovat motorová brzda. Čert ví, záleží na mnoha faktorech...

0/0
28.9.2015 8:52

E92d92a 55H66a51n26s 5787462716559

Kdo první získal to video z deníků, tak bych neváhal si za to říct o 100.000 tomu, komu to omylem "uniklo"... Tomu dají odhadem po dvou měsících vyšetřování pokutu maximálně snížení platu o 10% na měsíc a na těch reklamách bulvár a další vydělají mnohem víc. Škoda jen, že povinně ty redakce nevěnují část peněz od inzerentů na toho nebohého mašinfíru...

+10/−1
27.9.2015 15:19

P38a35v28e28l 53Ř43a72p45e92k 7582126309245

To nemají nějaké lepší kamery? I ten nejlevnější čínský křáp z Deal Extreme má lepší obrázek.

+4/−22
27.9.2015 14:06

V46l31a93s75t37i69m81i90l 68S66v32o17b58o92d40a 7623738725514

Jakoby to bylo točené tou čínskou špehovací kamerkou, která je umístěna v propisce, klíčence, knoflíku atd. a která má snímač o velikosti zhruba špendlíkové hlavičky ;-D.

+1/−1
27.9.2015 14:44

J21a74n 25F42i34a39l67a 7854197735529

Taky že jo, někdo to tajně stočil z obrazovky.

+1/0
27.9.2015 19:57

M10a37r35t69i48n 17H58a84r25t72i97g 9149274602136

Pro informaci takový obraz stačí bohatě a se zvýšením kvality obrazu rostou požadavky na zbytek systému. Od kabelů po záznamové zařízení.

+1/0
2.10.2015 18:04

J85a29n 13N14o59v82ý 3848583299867

K videu nic, ale jednu věc k bezpečnosti na železnicích.V dnešní době jsou čidla zajetá věc v mnoha oborech , mají široké využití.Tak jako ve spoustě jiných odvětvích by měla být čidla instalována i u železnic, zejména právě na přejezdech kdy strojvůdce / dispečer nebo třeba automatický systém mohli ihned reagovat na narušení zóny na přejezdu.Bohužel zatím v Česku stále řešíme hlavně bezpečnost z pohledu vychovávání lidí kteří nikdy neměli dostat řidičák, asi by to krom tvrdých postihů chtělo přejít právě k pasivní bezpečnosti přejezdu.

+6/−14
27.9.2015 14:05

P21a60v54e67l 78Ř83a66p28e70k 7622156559555

Souhlas. Jeden z mála, který pochopil, že lidi chybují a nelze je předělat, je nutné upravit systém. Aut jezdí čím dál víc, papíry dostane kdejaké tele, bohužel systém na to není uzpůsoben.

+5/−7
27.9.2015 14:08

D16a21v59i68d 23G67a36j25d95a 5540229772231

Technika také chybuje často.Lidská chyba je chyba.Tohle je hloupost.Neexistuje žádný systém na světě,který vás pře lidskou hloupostí ochránilAž příště narazí někdo,kdo neměl dostat papíry na vrtulník do mrakodrapu,tak dáte čidla i tam ? V tomto konkrétním případě se jedná o typickou hloupost a nejde jen o jednoho řidiče kamionu.Už následující dny tam jezdily další auta na červenou a před kamionem také nějaké projely.Existuje řešení.Kamera a ten kdo projede,papíry bez milosti zabavit na 10 let.Věřte,že tohle by úplně stačilo.

+11/−1
27.9.2015 14:29

V28l39a88s85t81i65m71i63l 91S61v51o73b65o13d83a 7463898445164

No, úplně nesouhlasím. Dneska ta palubní deska u těchto vlaků vypadá jak dispečerské stanoviště v letištní věži (nebo tak vypadat může), tak nechápu, proč se tam strojvůdci nemůže promítat to, co se děje na přejezdu, který by měl právě přejet.

U Regionovy, která jede sotva 60 km/h by to možná bylo jedno, ale když tohle jezdí běžně 160 km/h, tak by se to docela šiklo, zejména když uvážíme fakt, že každá desítka kilometrů snížená před srážkou v této rychlosti může znamenat třeba i jeden zachráněný život.

+3/−6
27.9.2015 14:53

M40a16r34e90k 40T52u94r72n46o31v48e96c 7625162370206

Čidla bych sice také považoval za dobrý nápad, ale zrovna složitostí palubní desky v Pendolinu bych fakt neargumentoval. Jak tam chcete dostávat obraz? Ono přenášet bezdrátově video a ještě do rychle jedoucího vlaku může být trochu problém a s tím, kolik čudlíků a blikátek má strojvedoucí před sebou, to fakt nesouvisí.

Podle mně by úplně stačilo, kdyby údaje z takových čidel (nemusí to být nezbytně kamery) šly do nějakého dispečinku někde a ten by případně mohl poslat vlaku nějaký jednoduchý signál "na přejezdu něco je, raději brzděte".

Každopádně ale tenhle přejezd by podle mého měl být už dávno mimoúrovňový. Byl jsem se tam podívat minulý týden a provoz je tam dost velký jak po silnici, tak hlavně po té trati. Závory dole - projede jeden vlak. Nic se neděje, závory zůstávají dole. Pak po 2 minutách projede další vlak. A nakonec ještě třetí. No a když tam řidiči takhle stojí na přejezdu třeba 5-6 minut, tak někteří tu frustraci asi neunesou a jednají pak jako ten polský řidič...

+2/0
27.9.2015 15:16

P11e24t85r 26P25e20t49r 6753152348773

Tohle není žádná lidská chyba ale čistě jeho blbost tak přestaňte omílat pořád ten kec, že je to špatně nastavené, protože ho to nezastavilo. Až ti podřežu děti tak to taky nebude lidská chyba a ty budeš chtít trest pro mě, jakožto viníka. Rozhodně nebudeš obviňovat stát, že mě nezastavil a nehlídal předem.

+2/−1
27.9.2015 16:02

K81r24y41š51t59o33f 73L80a60n21í12k 1789840675795

je zde ale otázka citlivosti, aby pak nezastavila vlak kazda srna, která prebehne koleje na prejezdu ci nezodpovedny chodec.

mne spise napada instalace kamer na vybraných prejezdech se spatnou viditelnosti a online prenos do kabiny strojvudce alespoň na vzdalenost, nutnou k zastaveni v pripade prekazky na prejezdu.

+7/0
27.9.2015 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.