Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleněno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18a70r75e63l 95M50a52r37e11k 5905902203112

Pořád stejné. Letos, loni. Tady ti "experti" na sociální experimenty, to je metla lidstva. Ja jsem četl pár úryvků z teorií, které se učí na vysokých školách a normálně a s čistým svědomím můžu říct, že to co se učí je lež a zohybana pravda. Není divu, že potom ze škol vylezou takoví šílení sociální experimentatori. Oni fakt odchází ze školy z představou ze treba vše ohledně ciganů, je jenom a jedině díky majorite, a oni jsou neustále utlacovani a jsou obetmi. Jednostranný pohled. Takoví lidé u me nemají respekt, uctu, nic!! Zlocinci co se snaží rozbourat fungující řád!

24.4.2016 7:52

V47e90r53o10n15i73k10a 30N62ě10m94e62č69k36o84v96á 6349160508904

Mám známou, která pracovala na Zvláštní škole, ale ve zvláštní třídě pro nevzdělatelné. 14 dnů se dětem snažila vysvětlit, která barva je modrá. I po 2 týdnech jí její tříta tvrdila, že modré je slunce. Věk dětí si přesně nepamatuji, ale bylo to v rozmezí 6-8let. Tak jestli tohle bude chodit do třídy s mým dítětem, které se učí počítat a psát písmenka od 3 let - zcela dobrovolně, předpokládám, že ho obohatí akorát tak o nějaké blechy. Napřed je v současné době přeci většina dětí.

Snad už je dokázané, že pokud je nadprůměrné dítě zařazeno do průměrného kolektivu, mívá velké problémy, protože se nedokáže mezi děti zařadit. Spolužáci mu nerozumí.

Jak asi bude vypadat kolektiv, kde i průměrné dítě bude šprtem. Opravdu se nebude muset za svou schopnost chápat a vzdělávat se stydět? Nebo hloupější dítě, které ve speciální třídě normálně zvládalo, nebude mít najednou pocity méněcennosti? Jak moc budou tito hloupější děti propadat a narušovat svým věkem řád třídy? Ve třídě budou rušit autisté, proti kterým vůbec nic nemám. Jen myslím, že potřebují více pochopení a trpělivosti. Děti si budou muset zvykat, na dospělé osoby, které ty méně zvladatelné děti musí udržet v klidu...

Vzdělávání není zrovna ideální místo pro pokusy. Nechápu, proč se nikdo neptá na názory a rady opravdových odborníků, kteří pracují na ZŠ nebo s dětmi, které budou násilně začleňovat. Proč se tak často dává tolik prostoru lidem, kteří jdou proti proudu logiky?

A opravdu by mne zajímalo, jak se budou moci rodiče případným problémům bránit? Kde budou moci žádat nápravu? Dostane se jim pochopení, pomoci?

20.1.2016 15:39

J34a48r40o59s40l65a46v 91K61o80s 3232263295263

Nejhorší je když t.zv. odborníci jsou odtrženi od života.!!! To jedno etnikum školy vůbec nemiluje a děvy nejradši již v 15 letech se připravují na rození.

18.1.2016 21:37

L38u71c11i41e 16B28l79a82n12i29c83k39á 2575193929951

"Domnívám se, že tuto skupinu dětí je skutečně možné vzdělávat podle běžného rámcového vzdělávacího programu,...."

Tak to je asi jediná, která si toto myslí....Rv

10.1.2016 6:37

M45i53c97h58a30l 34R73i34m82b75a12u98e88r 4559805253797

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor speciální pedagogika-etopedie. Absolvovala studium zaměřené na lidská práva, genderová studia a speciální pedagogiku v Nizozemsku.

V minulosti pracovala jako dobrovolnice pro Poradnu pro uprchlíky a pro organizaci Člověk v tísni. Mezi roky 2001–2005 pracovala v Jedličkově ústavu, v letech 2005–2007 působila v organizaci Charita. Od září 2007 působila na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Od roku 2009 působila také jako náměstkyně ministra školství. Je členkou Strany zelených. Je předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a poradkyní ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva školství.

S každým dalším slovem tato madam vypadá jako drsnější a drsnější neomarxistický fanatik, který uznává jen jedinou pravdu, svoji vlastní ideologickou "pravdu". A kdo její "pravdu" neuznává, není odborník. Rovněž se také domnívám, že normální, tedy z jejího hlediska velmi atypické dítě, neviděla během své praxe ani z rychlíku.

14.12.2015 23:38

O67t16a 10B67o75r96e57c94k88ý 3939428111205

A ještě jeden nápad. Vytvořme jakousi dětskou Mensu, a udělejme základní školy pro nadprůměrně nadané. Do této dětské Mensy budiž přijat každý prvňák, který umí jíst příborem.

4.12.2015 18:26

O41t71a 67B78o14r21e27c40k70ý 3579558301735

Proč když se řekne expert, má to hanlivý přídech mimo jiné vysvětluje tento článek

4.12.2015 18:19

J98a28r22o16s14l71a88v 49K62o76m91o84s14n80ý 6396791253224

I blbec má talent být blbcem

30.11.2015 1:26

E55v92a 21K27y55s77e24l55á 9624138724627

Kolikpak má expertka odučeno? Pokud je mi známo, tak vydržela v Jedličkárně asi jen půl roku, potom úřednice a aktivistka pro inkluzi.... Jj, expertka....

29.11.2015 23:47

F44r20a27n23t29i65š19e84k 22L12o30s 2940283262746

Ano talentů je tam bezpočet, ale na lhaní, krádeže a násilí

14.10.2015 12:32

F66r85a65n49t25i24s94e52k 57F21a64r17a 9936922841154

Bych se chtel pani zeptat, kde jsou vysledky prace vsech tech neziskovek, ktere se za ohromne podpory statu uz 25 let snazi o zacleneni cikanu do spolecnosti. Porad jsou jenom slyset podobne plky, co ma delat vetsina, ale jeste jsem neslysel co pro to udelala ta mensina.

13.10.2015 11:57

F79r64a50n73t70i88š84e64k 64L23o38s 2560153762966

Kdybych měl napsat kde jsou tak mě to smažou

14.10.2015 12:51

J32a12k29u13b 90M54a18c79h 5764395405618

Ještě bych Vaši poznámku doplnil. Spousta demagogie. Nikde se nedočtete jak působit na ty,které cikánské děti d.f.diskriminují a nedávají jim základ nutný pro normální sociální rozvoj dítěte, tj. vlastní rodiče. Ty nesou zodpovědnost za zanedbaný vývoj předškolního dítěte. Pokus škol dodatečně výchovu dítěte vylepšit je většinou marný zápas. Dítě po návratu domů vidí zcela jiný svět a jiné okolí a to ho zase vrátí do původní sociální bídy. Kdy už najdou pedagogičtí " vědátoři " odvahu nazývat věci pravým jménem a začnou se zabývat citelným postihem rodičům,kteří zanedbávají vlastní děti. To ale nejde- máme přece korektní demokracii.

12.1.2016 17:19

J71a55r94o29s98l57a47v 17V65o71l20n96ý 4684637625292

Další věcí je OBJEKTIVITA v hodnocení toho žáka.To tu bylo vždy velmi špatné.Uči-

tele už od 1.třídy velmi zajímalo,co dělá tatínek a maminka.Děti učitelů pak obvykle

prospívaly nejlépe.Tohle na základkách odpadne,když je to hodnocení jen informa-

tivní.V 11.a 12. třídě se v těchto zemích dělají v pololetí a na konci roku tzv."external

examinations,(exams),které se dělají jen písemně,(2 hod.),dohled tam má jiná škola.

Otázky,(nic takového,jako vyberte ze 3 možností),musíte podrobně odpovědět,(vy-

počítat,v mat.a fys.),mají A,B,C,D,E,F,a tvoří 100%.Na projítí stačí obvykle 50%.Na

formuláři není jméno,ale studentské číslo a hodnocení dělá jiná škola.To zaručuje

objektivitu.Nikdo proti výsledku neprotestuje a nesoudí se.To bych tu také rád viděl.

13.10.2015 10:44

J22a33r49o44s76l43a34v 75V42o30l38n19ý 4594657925362

Tento systém je ve všech angl.mluvících zemích,pokud vím.Segregace je rasismus,

o tom není sporu.Je to diskriminace dětí,která z nich dělá občany 2.třídy,prakticky

od narození.Názor učitelů jako,"musíme se řídit nejpomalejším žákem",je naprostý

nesmysl.Ty osnovy musí být postavené tak,aby je zvládl průměrný student.Učitel

pak tu stanovenou látku v tom šk.roce probere.Jak to ti žáci zvládají,je na nich a

jejich rodičích.Ale je nutné,aby i žák,který dostane na konci roku 4 pětky,postoupil

s tou třídou dál,až do 9.Zvláštní školy,jen pro mentálně narušené a nezvladatelné.

13.10.2015 9:51
Foto

P62e33t23r 53H67a53n74á92k 6858641724

Pětka znamená propadnutí.

10.1.2016 11:20

J81a67r52o68s65l78a74v 59V48o29l80n95ý 4784297425952

Já jsem absolvoval základku a odbornou školu tady,ale střední a VŠ v Australii.Moje

nejstarší dcera jen 2 třídy tady.V Australii chodila do školy s dětmi všech národností,

včetně cikánských.Nikomu to nevadí.Nejsou tam žádné zvláštní školy a žádní asisten

ti.Až po 10.třídu tam nikdo nepropadává.MŠ dává zš učební plán,(osnovy).To je lát-

ka,kterou musí učitel žákům vysvětlit a v tom ročníku probrat.Hodnocení od A po F,

je pouze informativní,pro rodiče a žáky.Když chtějí pokračovat 11.třídou,tak si vybe-

rou 5 předmětů,s povinnou angličtinou 6.Ty si berou podle toho,co by chtěli dělat,

nebo dál studovat.Např.pro VŠ strojní,(tu mám já),elektroniku,nebo stavební,je pod-

mínkou 12.třída matematiky a Fysiky.(Angl.je na všech).Pro humanitární, až ted

zavedli nějakou základní matematiku.

13.10.2015 9:07

F85r13a78n63t90i77š34e42k 94L80o93s 2760523662706

To žeru kolik lidí bylo někde (někdy i v prd....) a naráz všemu rozumí. To školství zdegradovala současná politická garnitura o tom není pochyb. Naše školství bylo na úrovni, naši absolventi se vždy uplatnili a to kdekoliv!! Dnes chce  každý  do toho kecat. Před týdnem jsem byl v marketu a mladá pokladní měla problém vynásobit 5 x 6 (pití v PET láhvích) počítala to po dvou a došla k číslu 36. Když jsem jí řekl, že 5 x 6 je třicet tak byla velmi překvapená. To jsou hrubé nedostatky ze základní školy. To nemá s nějakou inklusí, segregací a dalšími ptákovinami nic společného!! To jsou jen prázdná hesla pro penězovod od státu pro pochybné společnosti

14.10.2015 12:50

M68a27r94i15e 94C45h50m19e76l62a78ř88o56v97á 8415446297359

Tak proto žák na střed. škole je rád že se podepíše a překoktá pár vět. Protože tam po 10.třídu nikdo nepropadá. Unás to už taky funguje. 28% maturantů testy neudělalo. Odvolali se a maturitu dostali. Pak vám běhá mráz po zádech když se dvou děvčat na ulici zeptají jak by zapsaly rok 2300. Jedna řekla 1993 druhá dokonce tvrdila že to je 1992. Ale nakonec se shodly že to bude s tou trojkou na konci. Šly na mně mrákoty. Takto zmasakrovat ZŠ to chce opravdu 10 tříd ale anglické ZŠ ta je nejhorší v celé Evropě. Myslím tím státní školy pro případné křiklouny.

24.4.2016 10:58

J92a98r18d21a 16F21a98r34s73k60ý 6835393

Má šanci ta paní založit školu pro tyto děti. peníze dostane, akreditaci si vyběhá atd. pročpak to neudělá - vždy pro to má prostor.

13.10.2015 9:04

P18a38v52e27l 26R88a71j43t63a50r 4827537163967

Takovou expertku bych půjčil Radimu Uzlovy;-D

13.10.2015 9:02

R78e25n30á88t69a 94P51o78s16p86í39š19i66l62o76v29á 9612460422974

Tak to všechno spěje akorát k tomu, že děti budou v deváté třídě schopni tak akorát udělat křížek místo podpisu. Hlavně když se budou děti, které nezvládnout pořádně sčítat učit zlomky a rovnice. Tím je nechci urazit prostě zvláštní přístup potřebují, ale normální výuku bude narušená.

13.10.2015 8:20
Foto

M41a98r33t69i25n 16O97c16h 7199564905196

To je expertka jako já jsem vegetarián

13.10.2015 7:40

J29a87r82o69s51l29a84v 78K49o47s 3732743585873

Mohla by se svým úsměvem vystupovat v českých filmech....

13.10.2015 8:33

H77e76l89e77n52a 36K62a53v69k89o54v25á 5776863770396

Pokud projde romské dítě při zápisu do školy jako schopné, určitě by je škola přijmout měla, znám některé, které základní školu zvládly a pak šly na střední. Ovšem nasadit do běžné třídy dítě s mozkovou dysfunkcí a k němu přidělit asistentku, za rozumné nepovažuji. Brzdí to  jednak výuku dětí ostatních a pro handycapované dítě je to psychické  trauma,  že látku nezvládá, jako ostatní.

K mentálně  postiženým dětem v běžné třídě tedy žádný asistent nepatří. . Bud na normální školu a její zvládnutí má a jde s ostatními bez zvláštního asistenta, nebo není schopné ji zvládout a ve speciální škole by mu bylo určitě líp.!!

7.10.2015 14:04

T55o16m97á58š 93T33a33t69í85č95e28k 5280962910848

Nemusí se jednat jenom o dysfunkci mozku. Sociopatie výuku za normálních podmínek vylučuje stejně tak. Ovšem naši inkluzionisté tuto poruchu osobnosti jaksi přehlížejí...

7.10.2015 20:24

J29a58n13a 39B83o83h93m36o96v79a 1936923653

Takže děti s LMP se teď budou muset učit cizí jazyk a další předměty, které jsou nad jejich síly. A nevadí, že nezvládly ani sčítání s přechodem přes desítku, příští měsíc budou brát zlomky a pak rovnice. :-(

Mám známou učitelku na 1. stupni, integrované dítě i s asistentem má ve třídě. Mimo jiné říkala, že v té třídě se nikdo nemůže na nic soustředit, protože pokud integrované dítě přímo nevykřikuje, tak si alespoň špitá se svým asistentem. Jak mohou ostatní pracovat a učit se?

7.10.2015 13:35

M37a38r31t98i77n 78F30r50a82n55t52i36š30e85k 7515760243745

inkluzí přicházíme o talenty nadaných dětí.

7.10.2015 11:41

T95o85m19á79š 92K76u53t58á16l13e93k 5904906738158

"O benefitech inkluzivního vzdělávání přitom hovoří celá řada výzkumů." Mám takový pocit, že ty výzkumy budou od stejných autorů, kteří mluví podobně o benefitech "inkluze menšin"... hezká myšlenka vetknutá do dlažby na cestě do pekel...

7.10.2015 10:16

A59n76t37o45n73í29n 82S18c32h30i77n68d93l89e25r 8723307525549

Ty jo, kdo sem láduje tyhle sračky... nějak se mi zdá že hnizdo je na FSV UK. To začíná být sytematické, řízené a multiúrovňové...

7.10.2015 10:13

J91i82ř25í 62Š58e46j18n81o43h29a 4262623134893

Že  začleněním opožděných  srazíme   talentované  k průměru  paní expertku"  zřejmě  nenapadá.

Navíc bude třeba  zajistit do všech tříd ostrahu aby  propadlíci  normální děti příliš netloukli. Je  to jejich obbená zábava.

29.9.2015 14:35

R12o65m26a82n 23K35o48m61z70a87k 7555913403402

To je zas vliv te rasisticke OSN, co pocita deti podle rasy. proste kdyz na to nekdo nema, nechodi do skoly, nikdo ho nevychovaval, potrebuje jiny pristup, aby mohl dohnat prumer,,, a je fuk, jestli je fialovej nebo zelenej...

Za chvili zacnou pocitat pomery ve vezeni, ve vlade (kdyz uz ma opice autorska prava na selfie fotku s cizim fotakem, brzy zavedeme kvotu, ze ve vlade musi byt 50% opic - mozna by to pomohlo)

28.9.2015 21:47

V73l42a58d94i14m92í30r 94O68c11h56r67a43n12a 1924807386522

Po pětačtyřiceti létech školní praxe na různých školách i úrovních říkám NE! Měli jsme výborné zvláštní školy. Znám případy, kdy jejich absolventi vystudovali i vysokou školu, když je jejich výborní učitelé dokázali přenést přes dočasný hendikep. Chtěl bych poznat práci autorky v oblasti začleňování těch, kteří nemají vůli a trápí je příznaky obecné lenosti. Diferenciace ve vzdělání je trumfem proti těm, kteří si umanuli, že máme všichni universální hlavu.

28.9.2015 20:34
Foto

Z15d13e53n53ě97k 58M12a58t65u53š26k47a 7268326405376

tuhle paní bych separoval z veřejného dění.

Je normální společnosti značně nebezpečná.

28.9.2015 16:37

P81a49v58e76l 49R79y40b38e67c86k27y 8504253139960

jeden takový talent dokáže rozložit celý kolektiv a demotivuje učitelku natolik, že za chvíli budeme rádi, když v deváté třídě děti zvládnou tři křížky na místo podpisu. Ale když blázinec, tak pořádný!!!!!

28.9.2015 14:15

F96r69a76n58t77i92š45e44k 77E49l42i17á46š 6697173585946

Ne každý, komu novináři říkají expert, je skutečný odborník. Začleněním retardovaných dětí mezi ty normální způsobíme újmu těm dětem, kteří by skutečně mohly projevit svoje vlohy, ale učitelé nebudou mít na nadané žáky čas. Ztratí ho s těmi postiženými

28.9.2015 13:27

Z87d34e78n79ě79k 17N54u12t54z 3604958966536

Včera by paní v televizi, jakože expertka na to,, že šťára ministersva lidských práv našla školu, kde nectějí ty hrozné bílé děti chodit do třídy s romulákama.

 Že prej mužou takovou školu za trest zavřít..... Tak já jako předseda klubu ochrany chroustů jsoem pro to,  aby podobné chytroňky a dobroserky zavřeli do blázince.!!

28.9.2015 10:29

J41a95n88a 65P96r15o91c18h21á60z50k96o75v17á 5822700210344

Takových experimentů už tady bylo - délka docházky, rušení jeslí, způsob klasifikování dětí atd. Za pár let se přijde na to, že to byla blbost a "objevuje se Amerika" v obnovování dříve běžné praxe. Uvidíme, jak to bude pedagogům ,kterým se bude předvádět více dětí s hendikepem ve třídě rozptylujících pozornost ostatních dětí a ještě přítomnost jejich asistentů, kteří budou v hodině hustit látku do dětí nestačících pochopit výuku nebo nebudou zvládat vydržet sedět v lavici. "Expertka" byla asi v létě přes poledne dlouho na slunci a pravděpodobně je to pedagožka teoretička. Lituju učitele, až s počtem v průměru 30 dětí ve třídě, budou muset zvládat nadprůměrně, průměrně a méně nadané děti, aby je něco naučili.

28.9.2015 10:09

F29r28a12n72t93i91š24e47k 80E65l55i46á73š 6867713955936

Je zřejmé, že na rozdíl od oné "expertky" skutečně problému rozumíte.

28.9.2015 13:29
Foto

I73m10r27i59c40h 43S32u91c75h34a46r92s53k45ý 8326313465661

Názor expertky neziskové organizace, která v životě děti neučila. :-/ Holt to nevymyslíš RvRvRv

28.9.2015 9:49

Z29d51e48n57ě93k 60T41r92u57t58n30o60v78s95k24ý 7183703546100

O jakých talentech to mluví? Pokud nekdo talent má, projeví se to během výuky. pak to dané dítě je přeci možné podpořit, nebo ho přeřadit jinam.

28.9.2015 9:19
Foto

V79l53a46d16i69m66í57r 45V91o84l48k47o 6620672837439

Co segregovat tuto expertku?....třeba od státního cecku.;-)

28.9.2015 4:23

J32a28n 19H68l41a72v73á91č 4131809823

Nejšílenější je ta otázka nakonec.

28.9.2015 0:57

P42a47v52e51l 30S21i55t16a 8345468353781

Za bolsevika jsem rikal, co to tam je za koksy kteri nemysli a oni jsou tam jejich deti , slavny komik V.H rekl ze bude jina doba, ale mel pravdu, je, tak kuk papa.

27.9.2015 21:00

B19o77h80u77m10i67l 96V25a54n66ě80k 9241791440358

Je mi smutno z toho, že speciální školství se snažit většinou podobní lidé jako je autorka. Která asi nikdy NEUČILA podobné děti a nemá absolutně potuchu jak s takovými  dětmi pracovat.

27.9.2015 20:26

J77o70s68e11f 38H54a17n51y73á90š 2324789273

A přitom má takový pěkný úsměv.

28.9.2015 10:04

F13r30a29n58t72i16š85e93k 31E69l55i25á85š 6907953475376

To je úsměv falešný.

28.9.2015 13:30

Z26d32e81n49ě33k 27N77u85t24z 3554548926196

Stejně, kde ta paní ty nesmysly bere. To se snad ani nemůže v jednom mozku urodit. Právě díky péči, která se dětem s mozkovým onemocněním, či vrozrnou vadou, ve speciálních školách dostáva, mohou, pokud je to jen trochu možnné, absolvovat speciální odborné učiliště. Ten název moc neexistuje, neboť tato učiliště bývají bud součástí Speciálních školl, nebo třeba SOU, nebo se prostě jmenují jen Odborné učiliště..

V nich děti moají možnost získat výuční list v tomu přizpůsobených oborech, například Řeznické práce, Zednické práce, Pečovatelka a spoustu dalších...Jak taková práce například u dětí s Dawnovým syndromem vypadá, jak přijdou děti, které vůbec nekomunikují, vydávjí pouze nesrozumitelné skřeky, a nakonci jsou schopné pracovat i s výučním listem, si ta paní vůbec neumí představit..

Fak hnus a divím se ja takové kraviny můžete vůbec zveřejňovat.

To je jako bych napsal že ve speciánní šlole pro slepé děti vznikají hluchněmí......

27.9.2015 20:20

J94a90n 31K34r64á18s33a 9343336354

"Expertka"..  která nikdy nestála za katedrou ve třídě plné dětí....  z takových "expertů" je mi na zvracení.

27.9.2015 19:38

Z36d48e61n47ě85k 60N15u36t39z 3654588446776

Expertka???? Samozvaná předsedkyně jedné z orbganizací čerpačů. Stránky Inkluze cz placené z ESF ???? A k tomu ještě článek plný nesmyslů. Prosím pěkně co to má co dělat v novinách? Kolik zaplatili???;-O

27.9.2015 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.