Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleněno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K76a62r54e53l 56M25a33r24e72k 5275682653402

Pořád stejné. Letos, loni. Tady ti "experti" na sociální experimenty, to je metla lidstva. Ja jsem četl pár úryvků z teorií, které se učí na vysokých školách a normálně a s čistým svědomím můžu říct, že to co se učí je lež a zohybana pravda. Není divu, že potom ze škol vylezou takoví šílení sociální experimentatori. Oni fakt odchází ze školy z představou ze treba vše ohledně ciganů, je jenom a jedině díky majorite, a oni jsou neustále utlacovani a jsou obetmi. Jednostranný pohled. Takoví lidé u me nemají respekt, uctu, nic!! Zlocinci co se snaží rozbourat fungující řád!

+1/0
24.4.2016 7:52

V12e43r77o17n76i89k24a 27N47ě63m80e50č31k55o59v25á 6689550978564

Mám známou, která pracovala na Zvláštní škole, ale ve zvláštní třídě pro nevzdělatelné. 14 dnů se dětem snažila vysvětlit, která barva je modrá. I po 2 týdnech jí její tříta tvrdila, že modré je slunce. Věk dětí si přesně nepamatuji, ale bylo to v rozmezí 6-8let. Tak jestli tohle bude chodit do třídy s mým dítětem, které se učí počítat a psát písmenka od 3 let - zcela dobrovolně, předpokládám, že ho obohatí akorát tak o nějaké blechy. Napřed je v současné době přeci většina dětí.

Snad už je dokázané, že pokud je nadprůměrné dítě zařazeno do průměrného kolektivu, mívá velké problémy, protože se nedokáže mezi děti zařadit. Spolužáci mu nerozumí.

Jak asi bude vypadat kolektiv, kde i průměrné dítě bude šprtem. Opravdu se nebude muset za svou schopnost chápat a vzdělávat se stydět? Nebo hloupější dítě, které ve speciální třídě normálně zvládalo, nebude mít najednou pocity méněcennosti? Jak moc budou tito hloupější děti propadat a narušovat svým věkem řád třídy? Ve třídě budou rušit autisté, proti kterým vůbec nic nemám. Jen myslím, že potřebují více pochopení a trpělivosti. Děti si budou muset zvykat, na dospělé osoby, které ty méně zvladatelné děti musí udržet v klidu...

Vzdělávání není zrovna ideální místo pro pokusy. Nechápu, proč se nikdo neptá na názory a rady opravdových odborníků, kteří pracují na ZŠ nebo s dětmi, které budou násilně začleňovat. Proč se tak často dává tolik prostoru lidem, kteří jdou proti proudu logiky?

A opravdu by mne zajímalo, jak se budou moci rodiče případným problémům bránit? Kde budou moci žádat nápravu? Dostane se jim pochopení, pomoci?

0/−1
20.1.2016 15:39

J68a72r40o90s32l42a28v 65K94o54s 3672213785523

Nejhorší je když t.zv. odborníci jsou odtrženi od života.!!! To jedno etnikum školy vůbec nemiluje a děvy nejradši již v 15 letech se připravují na rození.

+2/0
18.1.2016 21:37

L76u80c23i12e 59B81l84a95n39i98c73k13á 2355683729981

"Domnívám se, že tuto skupinu dětí je skutečně možné vzdělávat podle běžného rámcového vzdělávacího programu,...."

Tak to je asi jediná, která si toto myslí....Rv

+3/0
10.1.2016 6:37

M13i71c70h18a71l 39R13i86m84b43a71u57e32r 4929955683707

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor speciální pedagogika-etopedie. Absolvovala studium zaměřené na lidská práva, genderová studia a speciální pedagogiku v Nizozemsku.

V minulosti pracovala jako dobrovolnice pro Poradnu pro uprchlíky a pro organizaci Člověk v tísni. Mezi roky 2001–2005 pracovala v Jedličkově ústavu, v letech 2005–2007 působila v organizaci Charita. Od září 2007 působila na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Od roku 2009 působila také jako náměstkyně ministra školství. Je členkou Strany zelených. Je předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a poradkyní ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva školství.

S každým dalším slovem tato madam vypadá jako drsnější a drsnější neomarxistický fanatik, který uznává jen jedinou pravdu, svoji vlastní ideologickou "pravdu". A kdo její "pravdu" neuznává, není odborník. Rovněž se také domnívám, že normální, tedy z jejího hlediska velmi atypické dítě, neviděla během své praxe ani z rychlíku.

+13/−1
14.12.2015 23:38

O77t78a 77B11o65r95e26c70k71ý 3429408261285

A ještě jeden nápad. Vytvořme jakousi dětskou Mensu, a udělejme základní školy pro nadprůměrně nadané. Do této dětské Mensy budiž přijat každý prvňák, který umí jíst příborem.

+5/0
4.12.2015 18:26

O17t58a 92B94o50r95e50c69k80ý 3469778361275

Proč když se řekne expert, má to hanlivý přídech mimo jiné vysvětluje tento článek

+6/0
4.12.2015 18:19

J25a20r37o73s45l13a14v 41K56o89m93o97s47n74ý 6546471983954

I blbec má talent být blbcem

+2/0
30.11.2015 1:26

E71v69a 65K36y22s64e36l51á 9104288104967

Kolikpak má expertka odučeno? Pokud je mi známo, tak vydržela v Jedličkárně asi jen půl roku, potom úřednice a aktivistka pro inkluzi.... Jj, expertka....

+12/0
29.11.2015 23:47

F42r10a74n48t79i16š43e96k 96L37o22s 2860603672976

Ano talentů je tam bezpočet, ale na lhaní, krádeže a násilí

+4/0
14.10.2015 12:32

F96r13a30n95t32i80s49e16k 66F60a88r96a 9726462931124

Bych se chtel pani zeptat, kde jsou vysledky prace vsech tech neziskovek, ktere se za ohromne podpory statu uz 25 let snazi o zacleneni cikanu do spolecnosti. Porad jsou jenom slyset podobne plky, co ma delat vetsina, ale jeste jsem neslysel co pro to udelala ta mensina.

+10/0
13.10.2015 11:57

F85r41a59n57t93i32š97e94k 48L13o11s 2980433562786

Kdybych měl napsat kde jsou tak mě to smažou

+1/0
14.10.2015 12:51

J75a54k66u39b 48M79a31c76h 5254915925188

Ještě bych Vaši poznámku doplnil. Spousta demagogie. Nikde se nedočtete jak působit na ty,které cikánské děti d.f.diskriminují a nedávají jim základ nutný pro normální sociální rozvoj dítěte, tj. vlastní rodiče. Ty nesou zodpovědnost za zanedbaný vývoj předškolního dítěte. Pokus škol dodatečně výchovu dítěte vylepšit je většinou marný zápas. Dítě po návratu domů vidí zcela jiný svět a jiné okolí a to ho zase vrátí do původní sociální bídy. Kdy už najdou pedagogičtí " vědátoři " odvahu nazývat věci pravým jménem a začnou se zabývat citelným postihem rodičům,kteří zanedbávají vlastní děti. To ale nejde- máme přece korektní demokracii.

+1/0
12.1.2016 17:19

J87a90r18o69s59l13a35v 35V55o10l20n13ý 4734147345572

Další věcí je OBJEKTIVITA v hodnocení toho žáka.To tu bylo vždy velmi špatné.Uči-

tele už od 1.třídy velmi zajímalo,co dělá tatínek a maminka.Děti učitelů pak obvykle

prospívaly nejlépe.Tohle na základkách odpadne,když je to hodnocení jen informa-

tivní.V 11.a 12. třídě se v těchto zemích dělají v pololetí a na konci roku tzv."external

examinations,(exams),které se dělají jen písemně,(2 hod.),dohled tam má jiná škola.

Otázky,(nic takového,jako vyberte ze 3 možností),musíte podrobně odpovědět,(vy-

počítat,v mat.a fys.),mají A,B,C,D,E,F,a tvoří 100%.Na projítí stačí obvykle 50%.Na

formuláři není jméno,ale studentské číslo a hodnocení dělá jiná škola.To zaručuje

objektivitu.Nikdo proti výsledku neprotestuje a nesoudí se.To bych tu také rád viděl.

0/0
13.10.2015 10:44

J29a78r49o71s19l80a23v 51V16o17l54n32ý 4634637435642

Tento systém je ve všech angl.mluvících zemích,pokud vím.Segregace je rasismus,

o tom není sporu.Je to diskriminace dětí,která z nich dělá občany 2.třídy,prakticky

od narození.Názor učitelů jako,"musíme se řídit nejpomalejším žákem",je naprostý

nesmysl.Ty osnovy musí být postavené tak,aby je zvládl průměrný student.Učitel

pak tu stanovenou látku v tom šk.roce probere.Jak to ti žáci zvládají,je na nich a

jejich rodičích.Ale je nutné,aby i žák,který dostane na konci roku 4 pětky,postoupil

s tou třídou dál,až do 9.Zvláštní školy,jen pro mentálně narušené a nezvladatelné.

0/−5
13.10.2015 9:51
Foto

P11e24t20r 14H39a42n50á95k 6188311334

Pětka znamená propadnutí.

0/0
10.1.2016 11:20

J74a44r62o65s43l54a73v 57V46o51l30n98ý 4164767665632

Já jsem absolvoval základku a odbornou školu tady,ale střední a VŠ v Australii.Moje

nejstarší dcera jen 2 třídy tady.V Australii chodila do školy s dětmi všech národností,

včetně cikánských.Nikomu to nevadí.Nejsou tam žádné zvláštní školy a žádní asisten

ti.Až po 10.třídu tam nikdo nepropadává.MŠ dává zš učební plán,(osnovy).To je lát-

ka,kterou musí učitel žákům vysvětlit a v tom ročníku probrat.Hodnocení od A po F,

je pouze informativní,pro rodiče a žáky.Když chtějí pokračovat 11.třídou,tak si vybe-

rou 5 předmětů,s povinnou angličtinou 6.Ty si berou podle toho,co by chtěli dělat,

nebo dál studovat.Např.pro VŠ strojní,(tu mám já),elektroniku,nebo stavební,je pod-

mínkou 12.třída matematiky a Fysiky.(Angl.je na všech).Pro humanitární, až ted

zavedli nějakou základní matematiku.

0/0
13.10.2015 9:07

F52r57a12n71t90i66š54e12k 59L93o30s 2280853372536

To žeru kolik lidí bylo někde (někdy i v prd....) a naráz všemu rozumí. To školství zdegradovala současná politická garnitura o tom není pochyb. Naše školství bylo na úrovni, naši absolventi se vždy uplatnili a to kdekoliv!! Dnes chce  každý  do toho kecat. Před týdnem jsem byl v marketu a mladá pokladní měla problém vynásobit 5 x 6 (pití v PET láhvích) počítala to po dvou a došla k číslu 36. Když jsem jí řekl, že 5 x 6 je třicet tak byla velmi překvapená. To jsou hrubé nedostatky ze základní školy. To nemá s nějakou inklusí, segregací a dalšími ptákovinami nic společného!! To jsou jen prázdná hesla pro penězovod od státu pro pochybné společnosti

+5/0
14.10.2015 12:50

M63a87r57i48e 17C52h51m21e77l89a16ř95o22v79á 8255146367719

Tak proto žák na střed. škole je rád že se podepíše a překoktá pár vět. Protože tam po 10.třídu nikdo nepropadá. Unás to už taky funguje. 28% maturantů testy neudělalo. Odvolali se a maturitu dostali. Pak vám běhá mráz po zádech když se dvou děvčat na ulici zeptají jak by zapsaly rok 2300. Jedna řekla 1993 druhá dokonce tvrdila že to je 1992. Ale nakonec se shodly že to bude s tou trojkou na konci. Šly na mně mrákoty. Takto zmasakrovat ZŠ to chce opravdu 10 tříd ale anglické ZŠ ta je nejhorší v celé Evropě. Myslím tím státní školy pro případné křiklouny.

0/0
24.4.2016 10:58

J78a97r48d15a 58F41a17r89s60k16ý 6495333

Má šanci ta paní založit školu pro tyto děti. peníze dostane, akreditaci si vyběhá atd. pročpak to neudělá - vždy pro to má prostor.

+4/0
13.10.2015 9:04

P55a71v18e97l 66R21a57j38t59a20r 4117467343807

Takovou expertku bych půjčil Radimu Uzlovy;-D

+1/0
13.10.2015 9:02

R84e69n41á32t44a 88P93o55s17p39í15š57i38l26o40v26á 9912450712544

Tak to všechno spěje akorát k tomu, že děti budou v deváté třídě schopni tak akorát udělat křížek místo podpisu. Hlavně když se budou děti, které nezvládnout pořádně sčítat učit zlomky a rovnice. Tím je nechci urazit prostě zvláštní přístup potřebují, ale normální výuku bude narušená.

+5/0
13.10.2015 8:20
Foto

M44a43r87t24i23n 13O56c96h 7229674955126

To je expertka jako já jsem vegetarián

+3/0
13.10.2015 7:40

J80a76r55o46s57l38a70v 59K38o98s 3642773925183

Mohla by se svým úsměvem vystupovat v českých filmech....

+2/0
13.10.2015 8:33

H81e41l96e42n28a 65K73a79v46k50o81v26á 4193406429953

Pokud projde romské dítě při zápisu do školy jako schopné, určitě by je škola přijmout měla, znám některé, které základní školu zvládly a pak šly na střední. Ovšem nasadit do běžné třídy dítě s mozkovou dysfunkcí a k němu přidělit asistentku, za rozumné nepovažuji. Brzdí to  jednak výuku dětí ostatních a pro handycapované dítě je to psychické  trauma,  že látku nezvládá, jako ostatní.

K mentálně  postiženým dětem v běžné třídě tedy žádný asistent nepatří. . Bud na normální školu a její zvládnutí má a jde s ostatními bez zvláštního asistenta, nebo není schopné ji zvládout a ve speciální škole by mu bylo určitě líp.!!

+3/0
7.10.2015 14:04

T43o48m42á13š 76T60a69t92í68č63e73k 5210252440788

Nemusí se jednat jenom o dysfunkci mozku. Sociopatie výuku za normálních podmínek vylučuje stejně tak. Ovšem naši inkluzionisté tuto poruchu osobnosti jaksi přehlížejí...

+5/0
7.10.2015 20:24

J19a31n14a 31B24o10h79m49o40v37a 1116403153

Takže děti s LMP se teď budou muset učit cizí jazyk a další předměty, které jsou nad jejich síly. A nevadí, že nezvládly ani sčítání s přechodem přes desítku, příští měsíc budou brát zlomky a pak rovnice. :-(

Mám známou učitelku na 1. stupni, integrované dítě i s asistentem má ve třídě. Mimo jiné říkala, že v té třídě se nikdo nemůže na nic soustředit, protože pokud integrované dítě přímo nevykřikuje, tak si alespoň špitá se svým asistentem. Jak mohou ostatní pracovat a učit se?

+9/0
7.10.2015 13:35

M64a40r28t40i27n 41F64r25a44n88t41i31š71e14k 7735630913625

inkluzí přicházíme o talenty nadaných dětí.

+11/0
7.10.2015 11:41

T63o11m70á71š 94K14u18t27á95l63e98k 5124756748308

"O benefitech inkluzivního vzdělávání přitom hovoří celá řada výzkumů." Mám takový pocit, že ty výzkumy budou od stejných autorů, kteří mluví podobně o benefitech "inkluze menšin"... hezká myšlenka vetknutá do dlažby na cestě do pekel...

+4/0
7.10.2015 10:16

A64n37t37o44n42í93n 82S78c63h73i41n72d98l52e94r 8152849479737

Ty jo, kdo sem láduje tyhle sračky... nějak se mi zdá že hnizdo je na FSV UK. To začíná být sytematické, řízené a multiúrovňové...

+3/0
7.10.2015 10:13

J46i38ř43í 92Š45e24j31n98o45h11a 4262423234653

Že  začleněním opožděných  srazíme   talentované  k průměru  paní expertku"  zřejmě  nenapadá.

Navíc bude třeba  zajistit do všech tříd ostrahu aby  propadlíci  normální děti příliš netloukli. Je  to jejich obbená zábava.

+10/0
29.9.2015 14:35

R11o17m75a45n 29K59o68m80z32a17k 7965633403192

To je zas vliv te rasisticke OSN, co pocita deti podle rasy. proste kdyz na to nekdo nema, nechodi do skoly, nikdo ho nevychovaval, potrebuje jiny pristup, aby mohl dohnat prumer,,, a je fuk, jestli je fialovej nebo zelenej...

Za chvili zacnou pocitat pomery ve vezeni, ve vlade (kdyz uz ma opice autorska prava na selfie fotku s cizim fotakem, brzy zavedeme kvotu, ze ve vlade musi byt 50% opic - mozna by to pomohlo)

+1/0
28.9.2015 21:47

V74l10a57d23i63m11í37r 90O30c44h91r29a20n93a 1474777476412

Po pětačtyřiceti létech školní praxe na různých školách i úrovních říkám NE! Měli jsme výborné zvláštní školy. Znám případy, kdy jejich absolventi vystudovali i vysokou školu, když je jejich výborní učitelé dokázali přenést přes dočasný hendikep. Chtěl bych poznat práci autorky v oblasti začleňování těch, kteří nemají vůli a trápí je příznaky obecné lenosti. Diferenciace ve vzdělání je trumfem proti těm, kteří si umanuli, že máme všichni universální hlavu.

+15/0
28.9.2015 20:34

Z27d17e97n45ě29k 69M65a87t15u65š16k36a 7948806825226

tuhle paní bych separoval z veřejného dění.

Je normální společnosti značně nebezpečná.

+17/−1
28.9.2015 16:37

P34a44v53e12l 77R22y37b19e85c40k53y 8984483739430

jeden takový talent dokáže rozložit celý kolektiv a demotivuje učitelku natolik, že za chvíli budeme rádi, když v deváté třídě děti zvládnou tři křížky na místo podpisu. Ale když blázinec, tak pořádný!!!!!

+11/0
28.9.2015 14:15

F53r68a65n45t33i20š38e79k 87E57l74i95á70š 6847933495206

Ne každý, komu novináři říkají expert, je skutečný odborník. Začleněním retardovaných dětí mezi ty normální způsobíme újmu těm dětem, kteří by skutečně mohly projevit svoje vlohy, ale učitelé nebudou mít na nadané žáky čas. Ztratí ho s těmi postiženými

+14/0
28.9.2015 13:27

Z45d96e69n12ě34k 44N63u15t78z 3884598886256

Včera by paní v televizi, jakože expertka na to,, že šťára ministersva lidských práv našla školu, kde nectějí ty hrozné bílé děti chodit do třídy s romulákama.

 Že prej mužou takovou školu za trest zavřít..... Tak já jako předseda klubu ochrany chroustů jsoem pro to,  aby podobné chytroňky a dobroserky zavřeli do blázince.!!

+15/0
28.9.2015 10:29

J66a49n40a 32P61r66o39c44h59á12z95k64o64v54á 5122250650334

Takových experimentů už tady bylo - délka docházky, rušení jeslí, způsob klasifikování dětí atd. Za pár let se přijde na to, že to byla blbost a "objevuje se Amerika" v obnovování dříve běžné praxe. Uvidíme, jak to bude pedagogům ,kterým se bude předvádět více dětí s hendikepem ve třídě rozptylujících pozornost ostatních dětí a ještě přítomnost jejich asistentů, kteří budou v hodině hustit látku do dětí nestačících pochopit výuku nebo nebudou zvládat vydržet sedět v lavici. "Expertka" byla asi v létě přes poledne dlouho na slunci a pravděpodobně je to pedagožka teoretička. Lituju učitele, až s počtem v průměru 30 dětí ve třídě, budou muset zvládat nadprůměrně, průměrně a méně nadané děti, aby je něco naučili.

+15/0
28.9.2015 10:09

F91r90a43n62t51i13š40e29k 34E12l40i54á31š 6787903715896

Je zřejmé, že na rozdíl od oné "expertky" skutečně problému rozumíte.

+5/0
28.9.2015 13:29
Foto

I35m64r47i32c36h 20S74u85c94h73a47r68s89k60ý 8886223645661

Názor expertky neziskové organizace, která v životě děti neučila. :-/ Holt to nevymyslíš RvRvRv

+13/0
28.9.2015 9:49

Z96d81e14n96ě37k 91T42r42u36t14n14o79v26s72k91ý 7633753606270

O jakých talentech to mluví? Pokud nekdo talent má, projeví se to během výuky. pak to dané dítě je přeci možné podpořit, nebo ho přeřadit jinam.

+3/0
28.9.2015 9:19
Foto

V10l64a80d67i75m56í39r 92V59o43l50k51o 6420662217929

Co segregovat tuto expertku?....třeba od státního cecku.;-)

+30/0
28.9.2015 4:23

J89a85n 38H37l55a89v93á82č 4701819243

Nejšílenější je ta otázka nakonec.

+2/0
28.9.2015 0:57

P56a73v75e35l 83S37i93t63a 8125268243371

Za bolsevika jsem rikal, co to tam je za koksy kteri nemysli a oni jsou tam jejich deti , slavny komik V.H rekl ze bude jina doba, ale mel pravdu, je, tak kuk papa.

+1/0
27.9.2015 21:00

B50o97h97u81m97i84l 62V71a23n15ě79k 9121761470338

Je mi smutno z toho, že speciální školství se snažit většinou podobní lidé jako je autorka. Která asi nikdy NEUČILA podobné děti a nemá absolutně potuchu jak s takovými  dětmi pracovat.

+18/0
27.9.2015 20:26

J70o20s69e97f 95H93a41n81y29á82š 2184669233

A přitom má takový pěkný úsměv.

+1/−2
28.9.2015 10:04

F47r12a18n76t75i58š86e38k 57E17l95i96á18š 6197113505936

To je úsměv falešný.

+3/0
28.9.2015 13:30

Z73d57e45n14ě32k 53N41u28t27z 3434198256776

Stejně, kde ta paní ty nesmysly bere. To se snad ani nemůže v jednom mozku urodit. Právě díky péči, která se dětem s mozkovým onemocněním, či vrozrnou vadou, ve speciálních školách dostáva, mohou, pokud je to jen trochu možnné, absolvovat speciální odborné učiliště. Ten název moc neexistuje, neboť tato učiliště bývají bud součástí Speciálních školl, nebo třeba SOU, nebo se prostě jmenují jen Odborné učiliště..

V nich děti moají možnost získat výuční list v tomu přizpůsobených oborech, například Řeznické práce, Zednické práce, Pečovatelka a spoustu dalších...Jak taková práce například u dětí s Dawnovým syndromem vypadá, jak přijdou děti, které vůbec nekomunikují, vydávjí pouze nesrozumitelné skřeky, a nakonci jsou schopné pracovat i s výučním listem, si ta paní vůbec neumí představit..

Fak hnus a divím se ja takové kraviny můžete vůbec zveřejňovat.

To je jako bych napsal že ve speciánní šlole pro slepé děti vznikají hluchněmí......

+18/0
27.9.2015 20:20

J98a89n 28K48r33á20s96a 9133366284

"Expertka"..  která nikdy nestála za katedrou ve třídě plné dětí....  z takových "expertů" je mi na zvracení.

+26/0
27.9.2015 19:38

Z60d93e23n12ě73k 10N87u83t39z 3404358196596

Expertka???? Samozvaná předsedkyně jedné z orbganizací čerpačů. Stránky Inkluze cz placené z ESF ???? A k tomu ještě článek plný nesmyslů. Prosím pěkně co to má co dělat v novinách? Kolik zaplatili???;-O

+15/0
27.9.2015 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.