Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleněno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a53r43e29l 15M31a52r95e20k 5365472583332

Pořád stejné. Letos, loni. Tady ti "experti" na sociální experimenty, to je metla lidstva. Ja jsem četl pár úryvků z teorií, které se učí na vysokých školách a normálně a s čistým svědomím můžu říct, že to co se učí je lež a zohybana pravda. Není divu, že potom ze škol vylezou takoví šílení sociální experimentatori. Oni fakt odchází ze školy z představou ze treba vše ohledně ciganů, je jenom a jedině díky majorite, a oni jsou neustále utlacovani a jsou obetmi. Jednostranný pohled. Takoví lidé u me nemají respekt, uctu, nic!! Zlocinci co se snaží rozbourat fungující řád!

+1/0
24.4.2016 7:52

V54e63r91o47n34i40k52a 27N39ě55m27e21č69k16o96v59á 6479370818444

Mám známou, která pracovala na Zvláštní škole, ale ve zvláštní třídě pro nevzdělatelné. 14 dnů se dětem snažila vysvětlit, která barva je modrá. I po 2 týdnech jí její tříta tvrdila, že modré je slunce. Věk dětí si přesně nepamatuji, ale bylo to v rozmezí 6-8let. Tak jestli tohle bude chodit do třídy s mým dítětem, které se učí počítat a psát písmenka od 3 let - zcela dobrovolně, předpokládám, že ho obohatí akorát tak o nějaké blechy. Napřed je v současné době přeci většina dětí.

Snad už je dokázané, že pokud je nadprůměrné dítě zařazeno do průměrného kolektivu, mívá velké problémy, protože se nedokáže mezi děti zařadit. Spolužáci mu nerozumí.

Jak asi bude vypadat kolektiv, kde i průměrné dítě bude šprtem. Opravdu se nebude muset za svou schopnost chápat a vzdělávat se stydět? Nebo hloupější dítě, které ve speciální třídě normálně zvládalo, nebude mít najednou pocity méněcennosti? Jak moc budou tito hloupější děti propadat a narušovat svým věkem řád třídy? Ve třídě budou rušit autisté, proti kterým vůbec nic nemám. Jen myslím, že potřebují více pochopení a trpělivosti. Děti si budou muset zvykat, na dospělé osoby, které ty méně zvladatelné děti musí udržet v klidu...

Vzdělávání není zrovna ideální místo pro pokusy. Nechápu, proč se nikdo neptá na názory a rady opravdových odborníků, kteří pracují na ZŠ nebo s dětmi, které budou násilně začleňovat. Proč se tak často dává tolik prostoru lidem, kteří jdou proti proudu logiky?

A opravdu by mne zajímalo, jak se budou moci rodiče případným problémům bránit? Kde budou moci žádat nápravu? Dostane se jim pochopení, pomoci?

0/−1
20.1.2016 15:39

J84a24r73o88s48l41a81v 68K51o72s 3382343625733

Nejhorší je když t.zv. odborníci jsou odtrženi od života.!!! To jedno etnikum školy vůbec nemiluje a děvy nejradši již v 15 letech se připravují na rození.

+2/0
18.1.2016 21:37

L18u87c19i25e 29B53l73a45n91i23c87k11á 2925603459971

"Domnívám se, že tuto skupinu dětí je skutečně možné vzdělávat podle běžného rámcového vzdělávacího programu,...."

Tak to je asi jediná, která si toto myslí....Rv

+3/0
10.1.2016 6:37

M60i87c19h75a88l 68R49i28m57b84a98u69e58r 4879815883867

Vystudovala Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor speciální pedagogika-etopedie. Absolvovala studium zaměřené na lidská práva, genderová studia a speciální pedagogiku v Nizozemsku.

V minulosti pracovala jako dobrovolnice pro Poradnu pro uprchlíky a pro organizaci Člověk v tísni. Mezi roky 2001–2005 pracovala v Jedličkově ústavu, v letech 2005–2007 působila v organizaci Charita. Od září 2007 působila na Ministerstvu práce a sociálních věcí. Od roku 2009 působila také jako náměstkyně ministra školství. Je členkou Strany zelených. Je předsedkyní Vládního výboru pro práva dítěte a poradkyní ministerstva práce a sociálních věcí a ministerstva školství.

S každým dalším slovem tato madam vypadá jako drsnější a drsnější neomarxistický fanatik, který uznává jen jedinou pravdu, svoji vlastní ideologickou "pravdu". A kdo její "pravdu" neuznává, není odborník. Rovněž se také domnívám, že normální, tedy z jejího hlediska velmi atypické dítě, neviděla během své praxe ani z rychlíku.

+13/−1
14.12.2015 23:38

O17t42a 88B70o38r22e62c89k20ý 3789808751605

A ještě jeden nápad. Vytvořme jakousi dětskou Mensu, a udělejme základní školy pro nadprůměrně nadané. Do této dětské Mensy budiž přijat každý prvňák, který umí jíst příborem.

+5/0
4.12.2015 18:26

O39t88a 17B15o73r76e46c52k96ý 3289298681955

Proč když se řekne expert, má to hanlivý přídech mimo jiné vysvětluje tento článek

+6/0
4.12.2015 18:19

J70a68r74o74s43l35a15v 22K16o53m12o19s88n59ý 6956231973574

I blbec má talent být blbcem

+2/0
30.11.2015 1:26

E69v46a 81K33y69s80e50l81á 9174218494637

Kolikpak má expertka odučeno? Pokud je mi známo, tak vydržela v Jedličkárně asi jen půl roku, potom úřednice a aktivistka pro inkluzi.... Jj, expertka....

+12/0
29.11.2015 23:47

F45r69a51n68t25i91š30e45k 13L47o49s 2540263822626

Ano talentů je tam bezpočet, ale na lhaní, krádeže a násilí

+4/0
14.10.2015 12:32

F13r64a87n86t56i82s30e71k 97F59a87r45a 9156932911524

Bych se chtel pani zeptat, kde jsou vysledky prace vsech tech neziskovek, ktere se za ohromne podpory statu uz 25 let snazi o zacleneni cikanu do spolecnosti. Porad jsou jenom slyset podobne plky, co ma delat vetsina, ale jeste jsem neslysel co pro to udelala ta mensina.

+10/0
13.10.2015 11:57

F97r11a65n89t66i48š47e89k 80L31o76s 2210653982416

Kdybych měl napsat kde jsou tak mě to smažou

+1/0
14.10.2015 12:51

J77a52k97u87b 78M51a33c62h 5174615495788

Ještě bych Vaši poznámku doplnil. Spousta demagogie. Nikde se nedočtete jak působit na ty,které cikánské děti d.f.diskriminují a nedávají jim základ nutný pro normální sociální rozvoj dítěte, tj. vlastní rodiče. Ty nesou zodpovědnost za zanedbaný vývoj předškolního dítěte. Pokus škol dodatečně výchovu dítěte vylepšit je většinou marný zápas. Dítě po návratu domů vidí zcela jiný svět a jiné okolí a to ho zase vrátí do původní sociální bídy. Kdy už najdou pedagogičtí " vědátoři " odvahu nazývat věci pravým jménem a začnou se zabývat citelným postihem rodičům,kteří zanedbávají vlastní děti. To ale nejde- máme přece korektní demokracii.

+1/0
12.1.2016 17:19

J69a65r13o84s40l19a55v 96V56o25l27n72ý 4454267495952

Další věcí je OBJEKTIVITA v hodnocení toho žáka.To tu bylo vždy velmi špatné.Uči-

tele už od 1.třídy velmi zajímalo,co dělá tatínek a maminka.Děti učitelů pak obvykle

prospívaly nejlépe.Tohle na základkách odpadne,když je to hodnocení jen informa-

tivní.V 11.a 12. třídě se v těchto zemích dělají v pololetí a na konci roku tzv."external

examinations,(exams),které se dělají jen písemně,(2 hod.),dohled tam má jiná škola.

Otázky,(nic takového,jako vyberte ze 3 možností),musíte podrobně odpovědět,(vy-

počítat,v mat.a fys.),mají A,B,C,D,E,F,a tvoří 100%.Na projítí stačí obvykle 50%.Na

formuláři není jméno,ale studentské číslo a hodnocení dělá jiná škola.To zaručuje

objektivitu.Nikdo proti výsledku neprotestuje a nesoudí se.To bych tu také rád viděl.

0/0
13.10.2015 10:44

J74a61r52o59s42l59a56v 66V61o95l14n73ý 4554767125812

Tento systém je ve všech angl.mluvících zemích,pokud vím.Segregace je rasismus,

o tom není sporu.Je to diskriminace dětí,která z nich dělá občany 2.třídy,prakticky

od narození.Názor učitelů jako,"musíme se řídit nejpomalejším žákem",je naprostý

nesmysl.Ty osnovy musí být postavené tak,aby je zvládl průměrný student.Učitel

pak tu stanovenou látku v tom šk.roce probere.Jak to ti žáci zvládají,je na nich a

jejich rodičích.Ale je nutné,aby i žák,který dostane na konci roku 4 pětky,postoupil

s tou třídou dál,až do 9.Zvláštní školy,jen pro mentálně narušené a nezvladatelné.

0/−5
13.10.2015 9:51
Foto

P14e97t67r 29H25a27n91á80k 6568531444

Pětka znamená propadnutí.

0/0
10.1.2016 11:20

J31a36r79o24s42l35a83v 66V41o98l96n29ý 4374157565272

Já jsem absolvoval základku a odbornou školu tady,ale střední a VŠ v Australii.Moje

nejstarší dcera jen 2 třídy tady.V Australii chodila do školy s dětmi všech národností,

včetně cikánských.Nikomu to nevadí.Nejsou tam žádné zvláštní školy a žádní asisten

ti.Až po 10.třídu tam nikdo nepropadává.MŠ dává zš učební plán,(osnovy).To je lát-

ka,kterou musí učitel žákům vysvětlit a v tom ročníku probrat.Hodnocení od A po F,

je pouze informativní,pro rodiče a žáky.Když chtějí pokračovat 11.třídou,tak si vybe-

rou 5 předmětů,s povinnou angličtinou 6.Ty si berou podle toho,co by chtěli dělat,

nebo dál studovat.Např.pro VŠ strojní,(tu mám já),elektroniku,nebo stavební,je pod-

mínkou 12.třída matematiky a Fysiky.(Angl.je na všech).Pro humanitární, až ted

zavedli nějakou základní matematiku.

0/0
13.10.2015 9:07

F77r23a50n32t10i48š24e89k 40L28o80s 2760593432596

To žeru kolik lidí bylo někde (někdy i v prd....) a naráz všemu rozumí. To školství zdegradovala současná politická garnitura o tom není pochyb. Naše školství bylo na úrovni, naši absolventi se vždy uplatnili a to kdekoliv!! Dnes chce  každý  do toho kecat. Před týdnem jsem byl v marketu a mladá pokladní měla problém vynásobit 5 x 6 (pití v PET láhvích) počítala to po dvou a došla k číslu 36. Když jsem jí řekl, že 5 x 6 je třicet tak byla velmi překvapená. To jsou hrubé nedostatky ze základní školy. To nemá s nějakou inklusí, segregací a dalšími ptákovinami nic společného!! To jsou jen prázdná hesla pro penězovod od státu pro pochybné společnosti

+5/0
14.10.2015 12:50

M78a85r16i21e 45C34h25m88e40l30a92ř45o50v14á 8115486907199

Tak proto žák na střed. škole je rád že se podepíše a překoktá pár vět. Protože tam po 10.třídu nikdo nepropadá. Unás to už taky funguje. 28% maturantů testy neudělalo. Odvolali se a maturitu dostali. Pak vám běhá mráz po zádech když se dvou děvčat na ulici zeptají jak by zapsaly rok 2300. Jedna řekla 1993 druhá dokonce tvrdila že to je 1992. Ale nakonec se shodly že to bude s tou trojkou na konci. Šly na mně mrákoty. Takto zmasakrovat ZŠ to chce opravdu 10 tříd ale anglické ZŠ ta je nejhorší v celé Evropě. Myslím tím státní školy pro případné křiklouny.

0/0
24.4.2016 10:58

J70a73r12d42a 12F21a30r87s64k33ý 6115173

Má šanci ta paní založit školu pro tyto děti. peníze dostane, akreditaci si vyběhá atd. pročpak to neudělá - vždy pro to má prostor.

+4/0
13.10.2015 9:04

P12a88v80e65l 46R50a51j98t44a81r 4527977613917

Takovou expertku bych půjčil Radimu Uzlovy;-D

+1/0
13.10.2015 9:02

R79e54n78á49t36a 26P41o84s50p71í85š75i52l14o10v25á 9462590642384

Tak to všechno spěje akorát k tomu, že děti budou v deváté třídě schopni tak akorát udělat křížek místo podpisu. Hlavně když se budou děti, které nezvládnout pořádně sčítat učit zlomky a rovnice. Tím je nechci urazit prostě zvláštní přístup potřebují, ale normální výuku bude narušená.

+5/0
13.10.2015 8:20
Foto

M23a89r55t68i48n 64O96c48h 7209364915586

To je expertka jako já jsem vegetarián

+3/0
13.10.2015 7:40

J43a50r29o49s43l85a83v 74K89o69s 3132403925593

Mohla by se svým úsměvem vystupovat v českých filmech....

+2/0
13.10.2015 8:33

H74e97l94e43n65a 16K48a95v62k66o64v33á 5796863610446

Pokud projde romské dítě při zápisu do školy jako schopné, určitě by je škola přijmout měla, znám některé, které základní školu zvládly a pak šly na střední. Ovšem nasadit do běžné třídy dítě s mozkovou dysfunkcí a k němu přidělit asistentku, za rozumné nepovažuji. Brzdí to  jednak výuku dětí ostatních a pro handycapované dítě je to psychické  trauma,  že látku nezvládá, jako ostatní.

K mentálně  postiženým dětem v běžné třídě tedy žádný asistent nepatří. . Bud na normální školu a její zvládnutí má a jde s ostatními bez zvláštního asistenta, nebo není schopné ji zvládout a ve speciální škole by mu bylo určitě líp.!!

+3/0
7.10.2015 14:04

T40o45m92á26š 19T63a80t75í13č72e80k 5630332290518

Nemusí se jednat jenom o dysfunkci mozku. Sociopatie výuku za normálních podmínek vylučuje stejně tak. Ovšem naši inkluzionisté tuto poruchu osobnosti jaksi přehlížejí...

+5/0
7.10.2015 20:24

J37a55n14a 32B50o25h91m35o52v93a 1536663823

Takže děti s LMP se teď budou muset učit cizí jazyk a další předměty, které jsou nad jejich síly. A nevadí, že nezvládly ani sčítání s přechodem přes desítku, příští měsíc budou brát zlomky a pak rovnice. :-(

Mám známou učitelku na 1. stupni, integrované dítě i s asistentem má ve třídě. Mimo jiné říkala, že v té třídě se nikdo nemůže na nic soustředit, protože pokud integrované dítě přímo nevykřikuje, tak si alespoň špitá se svým asistentem. Jak mohou ostatní pracovat a učit se?

+9/0
7.10.2015 13:35

M77a61r13t86i37n 35F67r10a56n66t57i88š40e62k 7895130743255

inkluzí přicházíme o talenty nadaných dětí.

+11/0
7.10.2015 11:41

T97o43m44á80š 52K41u57t21á94l24e52k 5664736248198

"O benefitech inkluzivního vzdělávání přitom hovoří celá řada výzkumů." Mám takový pocit, že ty výzkumy budou od stejných autorů, kteří mluví podobně o benefitech "inkluze menšin"... hezká myšlenka vetknutá do dlažby na cestě do pekel...

+4/0
7.10.2015 10:16

A23n91t34o21n76í75n 94S92c83h37i97n47d73l60e83r 8383457485299

Ty jo, kdo sem láduje tyhle sračky... nějak se mi zdá že hnizdo je na FSV UK. To začíná být sytematické, řízené a multiúrovňové...

+3/0
7.10.2015 10:13

J67i49ř43í 80Š60e55j79n24o71h84a 4142983834743

Že  začleněním opožděných  srazíme   talentované  k průměru  paní expertku"  zřejmě  nenapadá.

Navíc bude třeba  zajistit do všech tříd ostrahu aby  propadlíci  normální děti příliš netloukli. Je  to jejich obbená zábava.

+10/0
29.9.2015 14:35

R31o48m96a78n 63K47o32m47z51a96k 7245423203462

To je zas vliv te rasisticke OSN, co pocita deti podle rasy. proste kdyz na to nekdo nema, nechodi do skoly, nikdo ho nevychovaval, potrebuje jiny pristup, aby mohl dohnat prumer,,, a je fuk, jestli je fialovej nebo zelenej...

Za chvili zacnou pocitat pomery ve vezeni, ve vlade (kdyz uz ma opice autorska prava na selfie fotku s cizim fotakem, brzy zavedeme kvotu, ze ve vlade musi byt 50% opic - mozna by to pomohlo)

+1/0
28.9.2015 21:47

V44l40a23d31i34m93í80r 55O52c90h39r26a29n25a 1774217516932

Po pětačtyřiceti létech školní praxe na různých školách i úrovních říkám NE! Měli jsme výborné zvláštní školy. Znám případy, kdy jejich absolventi vystudovali i vysokou školu, když je jejich výborní učitelé dokázali přenést přes dočasný hendikep. Chtěl bych poznat práci autorky v oblasti začleňování těch, kteří nemají vůli a trápí je příznaky obecné lenosti. Diferenciace ve vzdělání je trumfem proti těm, kteří si umanuli, že máme všichni universální hlavu.

+15/0
28.9.2015 20:34
Foto

Z48d89e85n61ě88k 47M69a64t89u44š11k90a 7828456235686

tuhle paní bych separoval z veřejného dění.

Je normální společnosti značně nebezpečná.

+17/−1
28.9.2015 16:37

P37a53v89e76l 58R79y49b92e54c87k33y 8314123329720

jeden takový talent dokáže rozložit celý kolektiv a demotivuje učitelku natolik, že za chvíli budeme rádi, když v deváté třídě děti zvládnou tři křížky na místo podpisu. Ale když blázinec, tak pořádný!!!!!

+11/0
28.9.2015 14:15

F84r71a47n71t55i57š77e34k 82E64l39i89á21š 6507983565796

Ne každý, komu novináři říkají expert, je skutečný odborník. Začleněním retardovaných dětí mezi ty normální způsobíme újmu těm dětem, kteří by skutečně mohly projevit svoje vlohy, ale učitelé nebudou mít na nadané žáky čas. Ztratí ho s těmi postiženými

+14/0
28.9.2015 13:27

Z16d55e10n83ě96k 14N70u40t15z 3224958916806

Včera by paní v televizi, jakože expertka na to,, že šťára ministersva lidských práv našla školu, kde nectějí ty hrozné bílé děti chodit do třídy s romulákama.

 Že prej mužou takovou školu za trest zavřít..... Tak já jako předseda klubu ochrany chroustů jsoem pro to,  aby podobné chytroňky a dobroserky zavřeli do blázince.!!

+15/0
28.9.2015 10:29

J41a68n41a 78P28r96o72c74h96á31z78k75o64v92á 5932500580804

Takových experimentů už tady bylo - délka docházky, rušení jeslí, způsob klasifikování dětí atd. Za pár let se přijde na to, že to byla blbost a "objevuje se Amerika" v obnovování dříve běžné praxe. Uvidíme, jak to bude pedagogům ,kterým se bude předvádět více dětí s hendikepem ve třídě rozptylujících pozornost ostatních dětí a ještě přítomnost jejich asistentů, kteří budou v hodině hustit látku do dětí nestačících pochopit výuku nebo nebudou zvládat vydržet sedět v lavici. "Expertka" byla asi v létě přes poledne dlouho na slunci a pravděpodobně je to pedagožka teoretička. Lituju učitele, až s počtem v průměru 30 dětí ve třídě, budou muset zvládat nadprůměrně, průměrně a méně nadané děti, aby je něco naučili.

+15/0
28.9.2015 10:09

F14r87a76n50t95i75š71e11k 74E43l10i25á52š 6657373905826

Je zřejmé, že na rozdíl od oné "expertky" skutečně problému rozumíte.

+5/0
28.9.2015 13:29
Foto

I96m31r78i70c79h 58S16u40c57h77a14r31s48k76ý 8466643625241

Názor expertky neziskové organizace, která v životě děti neučila. :-/ Holt to nevymyslíš RvRvRv

+13/0
28.9.2015 9:49

Z87d91e63n27ě45k 12T56r95u97t41n96o16v36s19k37ý 7123203526370

O jakých talentech to mluví? Pokud nekdo talent má, projeví se to během výuky. pak to dané dítě je přeci možné podpořit, nebo ho přeřadit jinam.

+3/0
28.9.2015 9:19
Foto

V12l42a18d28i44m64í28r 92V96o52l93k32o 6780862137229

Co segregovat tuto expertku?....třeba od státního cecku.;-)

+30/0
28.9.2015 4:23

J12a89n 42H14l43a67v33á62č 4181989603

Nejšílenější je ta otázka nakonec.

+2/0
28.9.2015 0:57

P71a77v21e20l 73S35i22t35a 8225558833451

Za bolsevika jsem rikal, co to tam je za koksy kteri nemysli a oni jsou tam jejich deti , slavny komik V.H rekl ze bude jina doba, ale mel pravdu, je, tak kuk papa.

+1/0
27.9.2015 21:00

B82o79h83u62m97i54l 46V73a37n48ě16k 9251101290198

Je mi smutno z toho, že speciální školství se snažit většinou podobní lidé jako je autorka. Která asi nikdy NEUČILA podobné děti a nemá absolutně potuchu jak s takovými  dětmi pracovat.

+18/0
27.9.2015 20:26

J33o68s73e83f 64H36a64n66y31á28š 2414829573

A přitom má takový pěkný úsměv.

+1/−2
28.9.2015 10:04

F52r74a76n98t55i16š95e31k 63E83l70i63á62š 6627863445386

To je úsměv falešný.

+3/0
28.9.2015 13:30

Z14d94e73n16ě12k 12N53u81t98z 3804558246266

Stejně, kde ta paní ty nesmysly bere. To se snad ani nemůže v jednom mozku urodit. Právě díky péči, která se dětem s mozkovým onemocněním, či vrozrnou vadou, ve speciálních školách dostáva, mohou, pokud je to jen trochu možnné, absolvovat speciální odborné učiliště. Ten název moc neexistuje, neboť tato učiliště bývají bud součástí Speciálních školl, nebo třeba SOU, nebo se prostě jmenují jen Odborné učiliště..

V nich děti moají možnost získat výuční list v tomu přizpůsobených oborech, například Řeznické práce, Zednické práce, Pečovatelka a spoustu dalších...Jak taková práce například u dětí s Dawnovým syndromem vypadá, jak přijdou děti, které vůbec nekomunikují, vydávjí pouze nesrozumitelné skřeky, a nakonci jsou schopné pracovat i s výučním listem, si ta paní vůbec neumí představit..

Fak hnus a divím se ja takové kraviny můžete vůbec zveřejňovat.

To je jako bych napsal že ve speciánní šlole pro slepé děti vznikají hluchněmí......

+18/0
27.9.2015 20:20

J40a79n 23K62r25á84s73a 9383256534

"Expertka"..  která nikdy nestála za katedrou ve třídě plné dětí....  z takových "expertů" je mi na zvracení.

+26/0
27.9.2015 19:38

Z22d23e11n14ě89k 23N11u72t12z 3794858896366

Expertka???? Samozvaná předsedkyně jedné z orbganizací čerpačů. Stránky Inkluze cz placené z ESF ???? A k tomu ještě článek plný nesmyslů. Prosím pěkně co to má co dělat v novinách? Kolik zaplatili???;-O

+15/0
27.9.2015 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.