Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední rok mateřské školky bude pro děti povinný, navrhuje vláda

Všechny děti by měly rok před nástupem do základní školy zamířit do mateřské školky. Počítá s tím návrh novely školského zákona, na který kývla vláda. Výuka v posledním ročníku mateřské školky má podle ministryně školství Kateřiny Valachové trvat minimálně čtyři hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E22v78a 40T21r86o93j94a55n32o61v19á 4919898582989

Nevím,proč by měl stát přikazovat rodičům,kteří se dobře starají o své děti,že musí chodit povinně do školky. U těchto dětí určitě nehrozí,že nezvládnou 1. třídu.

+1/0
24.9.2015 15:53
Foto

S64t43á35ň58a 35K73o34m37o23r14o15u40s97o48v18á 3295853487949

Snaží se za každou cenu "pomoci" někomu, kdo o to vůbec nestojí. Jsou v Evropě ssa 400 let. 70 let povinného zaměstnání je nezměnilo a za pár let se vrátili ke svým zvykům - jen se nechají živit sociálními dávkami. Ti, kteří mají na víc, dávno v této komunitě nežijí.

0/0
24.9.2015 9:44

V94l71a97s68t24i95m29i37l 61H14a12l58b53i74c29h 8873785646598

A ve třech letech vstup do pionýra.

+1/0
24.9.2015 7:22

L22u19b14o59š 53M71a90r97e33k 1562625466221

Slovo povinné je šílené.

Stejně do těch školek z většiny nechodí hlavně cikáni.

Je zbytečné dělat kvůli nim nějaké zákonné povinnosti.

+1/0
23.9.2015 20:27

M72i61c95h94a62l 83J80a82r15o84š 7544710622905

Povinná školková docházka je asi stejně přínosná, jako platit čtyřletému dítěti lektora angličtiny.

+2/0
23.9.2015 17:55

S95y36l48v93a 45Š37p86o25r47k41o34v84á 5956622100349

většina diskutujících se tu dohaduje, jestli se dětem ve školce líbí, jestli si najdou kamarády atd. (včetně mě ;-D)... ale myslím, že nikdo si nepoložil otázku, proč tyhle nesmysly zavádějí vždy socialistické vlády? že je to z důvodu, aby mohly ovliňovat děti od co nejútlejšího věku - cpát jim do hlavy mulitkulti nesmysly, oteplovací nesmysly a zprůměrovat je co nejdřív - aby už od malinka věděly, že nejlepší je poslouchat a nevyčnívat... aby tito sociální inženýři co nejdřív omezili svobodnou výchovu rodičů, kteří nemusí s tou oficiální linií souhlasit... končit to bude pak podobně jako v severských zemích...

0/−5
23.9.2015 16:29

M74a77r33t28i53n 68P29r56o34s86t67ý 9330733240679

chtela jste rict - hlavne Vy :D he he he. Budte k sobe uprimna.

0/0
23.9.2015 18:51

L31u65c55i53e 66L97i71c66h83n22o48v85s28k70á 6439409227638

v zásadě souhlasím, až na ty multi kulti oteplovací nesmysly :)  Také si myslím, že stát chce mít pod kontrolou věci, které by měly být především záležitostí svobodného rozhodnutí rodičů, a to nejen pokud jde o školky...

0/−1
23.9.2015 20:03

M57i59c67h14a39e27l81a 67D26l37o88u83h30á 6272747731501

my měli úžasnou školku bez vymývání hlav, netvrdím,že je to tak všude,ale nevidím to tak zle jako Vy

0/0
24.9.2015 14:18

S71y56l75v80a 62Š40p47o21r63k94o19v61á 5526942680859

Vzhledem k tomu, že tu diskutujete, budete nejspíš už dospělá - takže za vašich dětských let žádné multikulti blbosti a pohádky o dvou princích, co měli svatbu, asi nebývalo (jak to vidím dnes u svých vnoučat). A nejspíš nebudet ani tak stará, abyste zažila vynývání komunistickí (které jsem zažila já)

0/0
24.9.2015 20:09
Foto

K64r56i85s77t47ý45n38a 77V91a56ň98k20o17v40á 3857550805593

Když jsem byla mladší a konzervativnější, tak jsem taky bušila do stolu, co si to ti rodiče dovolují, že nevodí dítě do školky, že se nesocializuje. Ale časem mi došlo, že ve školce jsem se nic nenaučila, maximálně číst, a to ještě sama, bez pomoci učitelek. Školku jsem nesnášela. Nudila jsem se, učitelky byly negativní, zachmuřené, postarší paní, byla jsem nucena do aktivit, které se mi protivily a tak nějak vůbec jsem byla tlačená do toho se nutně socializovat, ač jsem o to nestála a do budoucna mi to nic nepřineslo.

Čili musím trošku odporovat Fulghumovi: všechno, co potřebuju znát, jsem se opravdu nenaučila v mateřské škole.

To tu nemusím vykládat, to zažil ve školce snad každý. Pointou je, že to je úplně k ničemu. Školku vnímám jako odkládárnu pro děti, pokud rodiče pracují. V našem městě je pár pěkných soukromých školek, kam bych jednou své budoucí dítě dala, pokud by to bylo třeba, ale pokud má ditě vlastní kamarády, rodič má možnost s ním být doma a dokáže mu vštípit znalosti úměrné nebo nadměrné věku, školka je zbytečná. Proč ho cpát do masového zařízení, když se mu může někdo věnovat individuálně?

+4/−3
23.9.2015 15:18

M78a45r12t12i15n 63P97r28o73s70t94ý 9890783910609

Nesouhlasim s Vami. Deti si ve skolce udelaji kamarady, nase dve dcerky se do skolky tesily a nemely z toho pocit, ze by to bylo na jejich ukor. I kdyz je zena stale doma se tretim ditetem, tak do skolky samy chtely chodit a to mely na vyber... Je to individualni, v nekterych skolkach nejsou jen zamindrakovane ucitelky, jako byvaly, kdyz jsme byli detmi my...

Ale treba to nakonec zjistite sama, az za Vami prijde vase budouci dite (hezky termin) a rekne, mamiii, ja chci taky chodit do skolky, ja se tu strasne nudim, kdyz segra je ve skole... ;-D

+6/−1
23.9.2015 15:45

S16y37l69v75a 63Š43p41o70r30k10o12v60á 5116182610889

mám pět vnoučat - a do školky se netěšilo žádné, všechny žadonily, aby mohly chodil domů aspoň po obědě - když už tam tedy musí... nesmíte paušalizovat vaši osobní zkušenost... ale možná to bylo i tím, že naše děti se doma - ať už s rodiči nebo prarodiči - tak nějak nenudily :-)

0/−1
23.9.2015 16:12

M54a62r34t31i97n 89P74r77o93s27t40ý 9170683110379

zalezi na tom, kolik jich bylo najednou doma.. a kolik lidi s nimi bylo pritomnych. Pokud bydli v dome rodice, prarodice, vnuci, psi a kocky, pak se moc nedivim. Ale pokud jsou deti zvykle byt ve spolecnosti a potom se doma ocitnou samy pouze s jednim rodicem, ktery se navic venuje batoleti a vareni ... tak verte nebo ne, tesi se na spolecnost kamaradu ve skolce. Nevic ani jedno z deti ve skolce nikdy nemuselo spat - takze tu nudnou cast tam vlastne zadna z dcer nezazila :D

Nelze tedy generalizovat ani z tech nekolika pripadu, kdy deti zadoni, aby byly doma s babickou a dedeckem.

+1/0
23.9.2015 16:16

S23y67l49v85a 39Š82p93o78r51k27o55v57á 5486802420989

všechny naše děti bydlí samy, kočku má jen jedna rodina (v paneláku) - takže děti byly v 99 % doma biď s mámou, nebo s tátou,  nebo s babičkou... případně i s tím batoletem... a věřte, že ani se tak se m.že dotyčný dospělý věnovat dítěti (i tomu mimču)... Ano, vím, že části dětí je líp ve školce, části zas doma (opravdu to záleží na tom, jak se mu doma věnují) - ale tím jsme zas u počátku diskuse - proč buzerovat rodiče a děti a nutit chodit do školky všechny - i to, co je jim doma líp

+2/0
23.9.2015 16:22

M37a97r91t11i71n 47P83r90o14s10t55ý 9180243560119

Já školky nijak nezastavam, jen říkám, že děti nejsou všechny stejné a občas potřebuji společnost svých vrstevníků. Není to o tom, že by se jim nikdo nevěnoval, ale prostě se rády baví s dětmi. Jsou zvědavé...

Nejkrásnější na tom celém je, že ve vašich odpovědích vidím, jak hloupě útočite. Ale nechápu proč to děláte. Proč ten skrytý výchovný tón? :-D

+1/−1
23.9.2015 16:30

S86y35l31v60a 43Š54p60o23r18k22o63v95á 5336152880139

výchovný? Já se ve svých příspěvcích snažím lidem ukázat, jak sociální inženýři neustále omezují naši svobodu, jak buzerují lidi a nutí je dělat to, co oni považují za nejlepší...a řada lidí tihle jejich snahu ještě podporuje - tady třeba opěvováním toho, jak je školka pro děti dobrá... no a je pravda, že mě fakt štve, že lidi jak stádo ovcí - nejspíš aniž si to uvědoují - tomuto omezování svobodného rozhodování ještě nadšeně tleskají a podporují ho... a jak jinak na to lidi upozornoit než provokativně?Protože když nám budou ty šrouby utahovat pořád víc, odnesu to i já a další lidé, co nechtějí žít svůj život podle nařízení

+2/−2
23.9.2015 16:37

M39a19r35t36i17n 23P92r23o66s65t61ý 9600183320609

Jdete na to špatně. Provokovat ostatní je hloupost. Stará jste na to dost, aby jste to už pochopila. Když máte těch 5 vnoučat...

+2/0
23.9.2015 16:39

S33y90l13v47a 44Š83p83o19r92k48o94v62á 5906462210769

No vidíte - a já mám - právě na základě svých celoživotních zkušeností - přesně opačnou zkušenost... žádná "výchova" a "poukazování na skutečnost"... člověka musí něco vytočit - no a ten hloupější zůstane jen vytočený, ten chytřejší o tom začne přemýšlet:-)

+1/−1
23.9.2015 16:45

M77i20l86e87n51a 61K95l92o63u74č96k68o39v17á 1254383331130

Znáte ještě nějaké jiné slovo než "hloupy"?A vytocena jste,koukám,jen sama ;-D

+2/0
23.9.2015 16:54

S69y56l37v52a 96Š66p28o42r57k25o30v34á 5516602700729

jste na omylu - já se diskusemi bavím - je to můj relax při práci:-)

+1/−1
23.9.2015 17:02

M97a84r21t62i30n 26P75r73o24s41t24ý 9370803490519

kdyz myslite, tak v tom pokracujte. Preji vam, aby cas nektery z tech hloupych nakonec nevzal necim po hlave. Ja se spis vasemu neustalemu popichovani smeju a rikam si, ze asi opravdu jina, nez takova soudruzka ucitelka uz asi opravdu nebudete. Jeste, ze Vas nemam v rodine. Ale tak.. Zase musi existovat typicke tchyne. Vy ste jak vystrizena z nejake Troskovo kraviny... :-) i s tim nazorem, ze popichovanim lidi neceho dosahnete.

Mir s Vami, Sylvo.

0/0
23.9.2015 18:51

S37y44l58v87a 95Š56p52o68r35k26o78v63á 5206802100549

no vidíte - já bych zase nechtěla mít v rodině nikoho s názory, jaké máte vy...protože já mám skvělou širokou rodinu, výborné vztahy se svými snachami a zetěm, na Vánoce a na různé rodinné oslavy se u nás sjíždí 15 i více lidí z celé široké rodiny. Ovšem co mě urazilo, bylo pojmenování soudružka. Komouši naši rodinu pronásledovali a s touto zločineckou organizací jsem neměla nikdy nic společného (stejně jako nejsem učitelka - ale to mě apsoˇn neuráží)

+1/0
23.9.2015 19:44

M80a92r64t92i83n 24P95r32o29s15t10ý 9180473770319

Však já vás nechtěl urazit, ale trochu vyprovokovat. Hloupého člověka to urazí, ale chytrý o tom bude přemýšlet. To jsou vaše slova a já použil stejně stupidní taktiku, jako vy. Zatímco já se vaším vypadům vůči mně usmivam, povedlo se mi vás urazit hned na první pokus...

Ono ne nadarmo se říká, že největší zbabělec je obvykle největším tyranem. Tady je to přenesené. Nesnesete to, co sama všem děláte. Pokud vás opravdu to "soudruzko" urazilo, tak to o něčem značí. :-D

Pořád vám opakuji, že ten váš způsob komunikace nenese ovoce a jak vidíte, krásné jsem vám to předvedl a chytla jste se hned... Hodně jste u mě klesla. Na úroveň komunistického žvanila.

A úplně poslední věc. Asi jste to přes tu rudou mlhu v očích nepostrehla, ale i teď vás jen postuchuju, používám dal tu vaši skvělou metodu. A ani já nesouhlasím s tou povinnou školkou, což dokazují mé předchozí příspěvky v jiném vlákně diskuse. Takže se vlastně celou dobu navážíte do nesprávného. Ale baví mě to s vámi. Jak jednoduše vás šlo vytočit.

0/0
23.9.2015 20:01

S85y14l55v93a 17Š71p95o60r90k96o40v39á 5696642320909

je smutné, když nechápete rozdíl mezi diskusí a urážkou... já nikoho konkrétního nijak nezvala (že jsem psala o hlupácích není urážkou - nechcete snad tvrdit, že se u nás nevyskytují)  - ovšem vy jste o mě řekl, že jsem soudružka - a to je pro mě ta největší představitelná urážka

0/0
23.9.2015 20:33

M59a27r18t93i31n 79P41r13o59s22t72ý 9820493610449

To je váš problém, že vás to urazilo. Tolik jizlivosti z vašich předchozích příspěvků vyznělo urážlivě, ale rozdíl mezi námi dvěma je, že já se tomu smál a vy jste se nejvíce představitelně urazila, když jsem vás se soudružkou učitelkou pouze srovnal... A nevěřím, že vás v životě nikdo "soudružkou" nenazval, leda, že byste žila v exilu a nebo byla před rokem 89 ještě malá žába. To by ale nešlo dohromady s těmi vnoučaty...

Dám vám radu, diskutujte na úrovni, pokud se nechcete cítit urazena. Jediné, co jsem udělal, bylo záměrně vám nastavit zrcadlo, abyste se sama podívala do lehce provokativniho textu. To, že jste se v tom poznala a urazila se už není můj, ale váš vlastní problém. Sklidila jste své vlastní ovoce. Trpké, že? :-D

0/0
23.9.2015 20:43

S96y39l65v87a 66Š79p51o40r88k57o12v15á 5746742290739

opravdu nedovedete chápat čtený text? Mě neurazila "učitelka", ale "soudružka". když o vás někdo řekne, že jste masový vrah - fakt vám to nevadí? Mně te ano. Mě v diskusi nevadí různá názory - i na mou osobu (ohledně inteligence, krásy, vzdělání ;-D) - ale určité věci jsou za hranou. Každý má tu "hranu" jinde. Stejně jako cenzor vymaže z diskuse něterá podle něj sprostá slova - která mě osobně nevadí, protože vypovídají hlavně o autorovi - tak podle mě je "za hranou" nazvat člověka, příslušníkem zločinecké organizace (zvlášť když stál na opačné straně)

0/0
23.9.2015 20:58

M51a87r11t49i95n 74P93r81o33s69t58ý 9640513830399

Klidně mě nazvete masovým vrahem, Hitlerem, fasistou, soudruhem, dokonce spousta lidí miluje říct mi, že jsem prostě prostý. Neurazí mě to, protože si věci v diskuzi neberu osobně.

To, co napíšete vypovídá především o vás, ne o mně... Já vás tou soudružkou nenazval, já vás k ní pouze přirovnal. Vy jste si to přirovnání vzala osobně a urazila jste se. Je to vaše věc, ne moje. Nikdo na světě nenese odpovědnost že se vy nastvete, kromě vás samotné. Chápete?

Nicméně, znovu opakuji, že jsejsem to udělal záměrně, abyste si sáhla na své limity, abyste viděla, jaké to je, když trvale někoho popichujete. Není to prostě konstruktivní diskuze. Vy se už tolik nebavite, spíš vysvětlujete, co vás tak strašně moc urazilo... Nikam to vaše jednání nevede, to byl primární účel toho, co jsem udělal. Mně je srdečně jedno, jestli jste to dělala s duzidenty nebo prezidenty, to je Vaše věc a memě to nezajímá. Já vám jen ukázal, co děláte druhým a vy jste se okamžitě chytila. Já nemůžu za to, že soudružka vás tak vytoči. Každý máme ty hranice někde. Já je už nemám, jen se směju těm, co se je snaží najít - teď zrovna vám, Sylvo.

0/0
23.9.2015 21:13

L79u49c65i50e 81L67i59c57h25n40o52v65s16k30á 6409449387648

A proč by si děti nemohly dělat kamarády jinde než ve školce? Pokud dítě do školky chce, ať chodí, ale není správné to zavádět jako povinnost plošně.

+1/0
23.9.2015 20:04

M39a49r23t89i96n 92P22r98o84s48t10ý 9380683720399

Vážená Lucie, pokud umíte číst, zkuste si znovu přečíst, co jsem psal a řekněte mi, kde píšu o tom, že chci, aby to bylo zavedené plošně a povinně... Já jsem jen řekl, že děti se do školky můžou i těšit, pokud nemají staré, zapskle učitelky... To je vše. Neschvaluji to a níže v diskuzi ve starším vlakne můžete zjistit, proč si myslím, že tento zákon vznikl...

0/0
23.9.2015 20:09

P10a85v73e31l 19O22d53r21a52z71i83l 6654359797900

Obávám se, že to pro život skutečně podstatné, se Fulghum nenaučil od učitelek;-)

Přestože mám podobnou zkušenost se školkou, tak mám jiný názor. Bylo dobré zjistit včas, že se na světě vyskytují také morousi, ne jenom milující rodina.

0/0
23.9.2015 22:12

P36a75v45e64l 65O44d38r51a79z92i20l 6804809847350

P.S. s povinnou předškolní docházkou souhlasím jen u společensky defektních jedinců, které je potřeba dovychovat, aby pak nesabotovali proces výuky na ZŠ.

0/0
23.9.2015 22:15

V16l27a98d54i62m57í55r 78V13e83t48e22š46k54a 2411365775692

No nazdar...

+3/0
23.9.2015 14:55

R43a67d17o27s86l90a54v 74K78l56a32u63d58a 5944658734682

zdar

+1/0
23.9.2015 14:57

V98l27a22d43i46m93í49r 67V93e32t76e31š33k91a 2111655165122

No nazdar....

0/0
23.9.2015 14:54

P37a12v51e67l 13O88d88r88a55z60i90l 6504129277960

No tak jak je to s tím pořadem, co?

0/0
23.9.2015 15:08

O85n46d14ř10e47j 19T75o15m61a79š88o26v71i36č 1878291741697

Jen pro pořádek. MŠ - mateřská škola, nebo lidově školka. Mateřská školka je trochu blbost.

+3/−1
23.9.2015 14:51

M16a19r22t76i58n 25P93r45o59s57t44ý 9660553220119

jojo, pri baby boomu postavili starostove nove skolky, ktere nyni zeji prazdnotou.. Sice zase praskoji zakladni skolu a za par let, svete div se, budou praskat stredni, ale tahle novela nic nestoji... Rv

0/0
23.9.2015 14:51

A26n71n21a 22T48v44a74r48ů82ž76k96o95v78á 4751216965458

Pane Prostý. Školky nezejí prázdnotou, naopak. Z těch školek už kapitalisté nadělali hospody.

+1/−2
23.9.2015 15:38

M95a14r51t69i61n 28P89r90o98s31t46ý 9630913220459

osklivi zli kapitaliste. (zda se, ze tyto dbe pridavna jmena jste tam zapomnela dodat)

0/0
23.9.2015 15:41

A23n76n87a 58T89v32a94r92ů93ž22k75o80v53á 4721346825408

V místě, kde bydlíte, tomu snad tak není?

0/0
23.9.2015 16:38

M66a52r66t34i74n 46P33r59o75s98t71ý 9550253570609

Není. Bydlím v krásné čtvrti Prahy... Promiňte, že nesdílím socialistické názory o zlých kapitalistech...

0/0
23.9.2015 16:40

O80l14d12ř66i10c40h 52T72i71c31h20ý 8121196602657

Ale platit to budou obce, že. Stát ne.

0/0
23.9.2015 14:49

M26i62l96e86n87a 92K50l89o96u28č37k77o85v29á 1384923631680

Cikanata tam stejně chodit nebudou, rodiče na to budou dlabat úplně stejně jako na povinnou školní dochazku.

+5/0
23.9.2015 14:28

R13a19d32o61s31l73a78v 11K36l14a37u87d58a 5404198854112

Cikáni do školy chodí. Sice většinou do zvláštní, ale chodí. To že mají velkou absenci je fakt, ale to je o něčem jiném. Se školkou to bude stejné. Nebudou tam denně, ale když už, tak to bude sát za to.

+4/0
23.9.2015 14:29

M52a28r47t71i40n 52P20r48o96s95t31ý 9300203490569

Jak zvlastni skola? Tu pro zmenu budou rusit :-)

+3/0
23.9.2015 14:52
Foto

K40r10i81s56t38ý37n13a 66V76a11ň91k96o70v59á 3567950355753

Všechny ty věci dohromady spějí k tomu, aby se ze systému stal preventivní galimatyáš.

0/−2
23.9.2015 15:07

J80a41n 95T41a47r92a68b74a 4316316909329

Už zas? Nic nového. Předpokládám že smyslem bude opět zamaskovat katastrofální úroveň českého školství prodloužením prvního ročníku školy na dva roky.

+4/0
23.9.2015 14:16

J72a97r11d69a 20C56h47o21v24a51n94e32c 6221955593219

To je protiústavní. Ústava (Listina) totiž zaručuje právo rodičů vychovávat děti a hovoří o povinné školní docházce, přičemž za školy označuje jen školy základní, střední a vysoké. Předzákladní školy tedy nemohou mít povinnou školní docházku, neboť by to bylo protiústavní porušování práva rodičů na výchovu svých dětí.

Myslím, že z čl. 32 a 33 Listiny lze zkonstruovat solidní ústavní stížnost s návrhem na zrušení takového zákona.

+3/−1
23.9.2015 14:12

J23a16n 58T13a61r55a88b28a 4646176379829

U českého ústavního soudu, pane? Nejste tak trochu naivní?

0/0
23.9.2015 14:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.