Diskuze

Studenty rušeného oboru UJAK čekají přijímačky. Nedojde však na všechny

Část studentů rušeného oboru speciální pedagogika na Univerzitě Jana Amose Komenského dostane šanci složit dodatečně přijímací zkoušky na pedagogické fakulty veřejných vysokých škol. Z pěti set učitelů, kteří si na škole doplňovali kvalifikaci, se však na veřejných školách najde místo pro pouhých čtyři sta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

aj toto je dôsledok bezhlavého prijímania "únijných" predpisov. na slovensku nastupovali do verejnej a štátnej správy ľudia s úplným stredoškolským vzdelaním, roky pracovali bezproblémovo a rozhodnutím "vlády" sa stali NEkvalifikovanými. a pretože nechceli dať výpoveď a dopĺňať si vzdelanie "na diaľku" sa na "verejných školách" nedalo, museli si platiť (mnohokrát pochybné) vzdelávanie - dopĺňanie kvalifikácie vo voľnom čase a "za svoje".

a ak pobočky v starom hrozenkove poskytovali možnosť pomerne bezproblémového "štúdia", ...

0 0
možnosti

Když ono je to těžké. Pokud by nebyl tlak na vyšší procento vysokoškoláků ze strany pracovního trhu tak by nebyla potřeba stovek bakalářů. Na pozice kde se dříve začínalo po maturitě je potřeba bakalář všemožných oborů. Problém vidím ve stále klesající kvalitě základního školství (po maturitu), kdy student na prahu dospělosti není opravdu připraven zapojit se do pracovního procesu. Klesající náročnost jde na ruku studentům, kteří necítí potřebu jakkoliv na sobě pracovat. Mnohé bakalářské obory tak slouží pro získání dodatečného času na zvládnutí zameškaného. Pokud by absolventi středních škol dosahovali určité kvality, pro firmy by se stalo atraktivním na pozice např. účetní zaučit absolventa během jednoho roku přímo ve firmě. Podstatnou část toho co se naučí během tří let na bakalářském stejnak nezvládají, pozapomenou nebo nepotřebují a první firma si bakaláře stejnak musí přetvarovat k obrazu svému.

1 0
možnosti

Těch pár skutečných studentů by nemělo mít s přijímačkami problém. Ostatní 'účastníci' studia budou muset nějakou jinou, podobně nesmyslnou privátní školuRv

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 4
možnosti

Zájem na likvidaci UJAKu je veřejný zájem. Zájem na navrácení kreditu vysokoškolského titulu. Nutno dodat, že v tom UJAK není sám.

4 0
možnosti

Pana Hamzika rozeberu bod po bodu. Státnice jako taková, je jen tečka za studiem. Pokud tam student vyloženě nehoří, tak jí dá. Komise si je vědomá toho, že student v průběhu studia požadované zkoušky z předmětů zvládl a splnil zápočty. Mnoho učitelů veřejných škol má úvazek na soukromé. Obrovská provázanost kritizovaná akreditační komisí. Mnoho veřejných škol umožňuje studovat pátek odpoledne a sobota. U kombinované formy není přítomnost studenta na přednášce povinná. Mnoho ze studujících učitelů a dovolím si napsat že většina, nepotřebuje studovat s

3 0
možnosti

Speciální pedagogiku, ale potřebuje jen ten titul. Komise vyčítala hlavně velké vedení diplomek mimo školu.  Procento rychlostudentů bylo porovnáno s jinými školami. Bylo vysoké. Uznávání předmětů je v pravomoci školy a to je obrovsky zneužitelné. Máš VOŠ? Přijď si udělat státnici. S Plzní nesrovnavejte. Ta o akreditaci přišla a začala znovu. A opět se ptám, proč nejsou tolik kritizované diplomky a bakalářky volně dostupné na stránkách školy, jako je to jinde?

3 0
možnosti

Pro objektivitu info i "z druhé" strany:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí jen dvě univerzity: Praha a Olomouc.

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

6 5
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 2
možnosti
Foto

A39l97e30š 12M44e73r63t94a

18. 9. 2015 19:24

Za tu mánii, že pomalu každý zaměstnanec státu musí mit VŠ mohou minulé vlády. Pro soukromé VŠ je to skvělý kšeft a státní zaměstnanec, který chce mít solidní plat se prostě snaží získat titul za každou cenu. Znám hodně policistů a úředníků ze Severní Moravy, kteří studovali na soukromé VŠ na Slovensku. O tom, proč si zvolili tuto školu, je asi zbytečné diskutovat. Problém u učitelů je v tom, že tito musí mít VŠ povinně. Myslím, že učitelům po čtyřicítce mohl stát dát vyjímku.

0 0
možnosti

Jenomže oni tu VŠ mají.  Jen studovali jiný obor.  Takže předmět, který vyučují, znají lépe, než absolvent PF.

3 0
možnosti

Dotaz na Petra F a pana Kroutila. Proč nejsou závěrečné práce studentů UJAKu volně dostupné na stránkách školy? Nemohu se na ně vůbec proklikat tak, jak je to jednoduše možné u veřejných škol? Že by se jimi nemohli chlubit? Na kvalitu prací poukazovala i akreditační komise? Chtěl bych to posoudit, ale ouha. Do Prahy nepojedu. Působí to nevěrohodně.

2 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Je ten obor vůbec k něčemu?

0 3
možnosti

P42e52t68r 40F41i11l13i68p

18. 9. 2015 18:27

Pročítám diskuzi a nestačím se divit, kolik máme v tomto národě všeználků… má tu vůbec někdo představu o tom, o co jde ve speciální pedagogice? O jaké školy jde? A proč je vůbec vyžadované  pedagogické magisterské vzdělání (nepostačí Bc.) někde, kde je potřeba úplně něco jiného? To si opravdu stát myslí, že úplné VŠ vzdělání je pro potřebu těchto zařízení nutné? Opravdu chci vidět ten zájem novopečených učitelů s požadovaným vzděláním, jak se do těchto zařízení hrnou. Já bych osobně to nedělal ani za dvojnásobek jejich mzdy. To není zaměstnání, to je řehole a celý problém bude určitě eskalovat problémem s provozem těchto škol. Držím palce všem, kdo to nevzdají a zkusí se probojovat na jinou školu, protože prodavaček v Kauflandech máme dost, ale učitelů, kteří jsou i ošetřujícími a pomáhajícími ve školách s různě postiženými dětmi je opravdu málo.

8 0
možnosti

Podle poctu absolventu specialni pedagogiky na UJAKu mi prijde, ze musi byt polovina naroda postizena.

5 3
možnosti