Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komise neprodloužila UJAK akreditaci, stovky studentů zřejmě zamíří jinam

Univerzita Jana Amose Komenského od 30. září přijde o akreditaci na dlouhodobě kritizovaný obor speciální pedagogika. S žádostí o její prodloužení neuspěla u Akreditační komise. Stávající studenti tak nemohou obor na univerzitě dostudovat. Vyplývá to ze stanoviska, které poskytl ČTK tajemník komise Jiří Smrčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a78n 33S72e11d12l46á82č93e41k 7253364432

Celé je to trochu podivné. I když znám některé faktické problémy UJAK, tak je to škola, která se s RYCHLOPRÁVY v Plzni srovnávat rozhodně nedá. Mnohé argumenty AK zavánějí účelovostí už na sto honů. Že by to byla aktivita podporovaná VŠE a UK jako odplata za vlastní neschopnost zareagovat flexibilně na poptávku po studiu s ohledem na legislativu a zároveň produkt závisti s ohledem na ekonomickou úspěšnost UJAK? www.jsweb.cz

0/0
2.10.2015 12:01

P57e39t26r 56H48a26m14ž75í25k 7921283182183

Trochu infa ohledně té Speciální pedagogiky:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí minimum univerzit

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

0/−1
29.9.2015 1:04

M52i75r56o86s54l56a13v 39K10a70š28p83a47r 3422437161731

UJAK ji primárně zaměřený na vzdělávání modelek a celebrit neboť zde je vzdělanost podružná.

+4/−1
16.9.2015 21:51

O76l90d92ř62i47c67h 64Ř98e97z97n79í85k 7145642914598

některé jako VŠ či jako Univerzity, nedosahují kvality kdejakého lepšího gymnázia... titul Bc je v podstatě s úrovní tam, kde za nás byla maturita... :-P

+2/−1
16.9.2015 18:13

J69i35ř17í 85V68i32n13k57l67e96r 1711117830699

Ale to přece není univerzita ale prodejce diplomů

+8/−1
16.9.2015 18:00

O69l51d32ř91i40c27h 58Ř23e18z28n89í56k 7145402304848

já tam tedy nebyl, ale mají tam výdejové okénko, jako bývalo ve školní kuchyni? Prosil bych jeden Bc - a bude s modrou nebo červenou tubou? Další! :D

0/0
16.9.2015 18:15

B23o29h54u81s72l79a65v 82K66r53á86l45í93k 2501940629256

Však taky stát od učitelů nepožaduje kvalifikaci, ale diplom.

0/0
16.9.2015 20:17

R37a38d38e62k 22P33a74t10h 1562264879952

a v tom případě je jedno, odkud je, ne? :-)

0/0
16.9.2015 20:27

P21e28t71r 36H82a83m52ž56í11k 7961883842483

A jak to víte, pane Viknlere? Z Blesku? Pokud máte jiné (tajné) info, proč nepodáte trestní oznámení? ;-)

0/0
29.9.2015 1:05

T35o86m39á23š 28K67a32p37l41a76n 8123919313113

Tak o UJAK je známo, že to je pračka na peníze bez jakékoliv odborné kvality. Před pár lety se třeba zjistilo, že tam rok vyučoval člověk s falešným VŠ diplomem, bez jakéhokoliv VŠ vzdělání (google ing. václav prokůpek)

+8/−3
16.9.2015 16:34

P94e78t81r 26L63u76k86e54š 6353251

Před časem jsem měl v ruce jednu diplomku z UJAKu. Plagiát se dal odhalit během několika minut.

+4/−1
16.9.2015 16:43

P18e20t66r 52H16a23m40ž49í52k 7231863462453

Komise jim vyčítá nedostatečnou praxi? Vždyť studenti spec. pedagogiky jsou většinou učitelé z praxe. Tady mi něco nesedí...

+1/0
16.9.2015 15:52

R85o38s57t64i68s78l51a69v 44T61r81á56v76n28í80č34e17k 3619790603231

Jenže oni jsou to učitelé základní školy a praxi musí mít na škole speciální, a to neměli. Oni totiž nestudovali učitelství 1. stupně, které potřebují, ale speciální pedagogiku, která je také podle zákona na 1. stupeň možná a na UJAK se dá koupit. Takže to sedí.

+3/−1
16.9.2015 17:13

V15í17t 11G79a30b27r45i62e48l 5174243586427

Skvělá zpráva pro naše školství.

+12/−2
16.9.2015 15:42

R94a86d15e21k 28P75a83t55h 1722574839952

nechci se UJAK zastávat, taky bych byl pro zrušení.

nicméně bych se rád poukázal na  těch několik  stovek státních pracovníků - učitelé apod., kteří si musí dodělat vysokoškolské vzdělání. není sranda nastoupit třeba v 45 - 50 letech na VŠ. ono ani ve 30 to není lehké, když máte doma rodinu, o kterou se staráte. a školy typu UJAK jim ten titul umožní získat snadno. např takový učitel praxi obvykle má, a to co učí, by aspoň trochu měl znát. ten papír navíc ho neudělá lepším, ani horším.

+1/−3
16.9.2015 15:14

P38e94t59r 24H44r61a17b84á32k 6800307562840

Je zde spousta učitelů, kteří tu školu mají, ale právě kvůli těm, co nyní dostudovávají, ten flek nemají. Na hnojárně ČZU je taky možnost pokud vím a těch škol je víc.

+6/−2
16.9.2015 15:17

R47a60d15e16k 95P54a67t96h 1442334929292

takže ty stávající s praxí vyhodíme a nasadíme nové s titulem, ale bez praxe?

+1/−2
16.9.2015 15:19

P94e42t14r 76H67r42a59b27á82k 6900327842470

Vysvětlete to absolventům, kteří mají vhodnou školu. Mně to v podstatě může být jedno, ale znám několik lidí z obou stran, které to trápí.

+4/−1
16.9.2015 15:29

R13a54d17e72k 20P24a66t58h 1352794249772

mně je to úplně jedno. větší problém já vidím v tom, že na škole učí důchodci, kteří zabírají místo mladým.

+2/−3
16.9.2015 15:38

V48í76t 13G25a97b93r70i66e94l 5494293126187

Já vidím ještě větší problém v tom, že ti mladí, kterým zabírají místo důchodci, jsou odpad každého ročníku maturantů. Kromě pár nadšenců jsou na pedagogických fakultách ti, co na jinou školu neměli.

+4/−1
16.9.2015 16:05

R64a48d70e39k 12P56a37t29h 1682914109602

smutná pravda. ale mají ten titul, kteří ti hloupí postarší učitelé s praxí, nadhledem bez titulu nemají. sice nemají takové znalosti z psychologie a neví, že se dítě nesmí uhodit a musí se na něj pomalu, zato rozumí oboru, co učí!

0/0
16.9.2015 16:08

P33e33t19r 35N69i69v61n88i97c28k64ý 3552114835957

Výmluvy, dnes je jim 45, ale před 10 lety, kdy o tom už věděli jim bylo 35 a ani to se jim nechtělo něco pro svoji kvalifikaci udělat? Jít svým žákům příkladem, že člověk se má vzdělávat celý život?

+3/−2
16.9.2015 15:23

R61a28d52e63k 35P14a64t55h 1752954289332

nemyslím si. podívejte se na to takto - většina učitelů na školách jsou učitelky. jak je známo, ženy se o rodinu starají o něco víc ve většině případů. v 35 letech obvykle těm dětem je kolem 5 let, +- nějaký rok. a vy obětujete ze svého volna víkendy a dovolenou, kterou chcete věnovat spíše své rodině, abyste si zařídili někaký pitomý titul? pak se to týká těch, co jim bylo kolem 45- 50. ti mají praxi, že novodobí učitelé se mohou strčit někam obvykle.

jít žákům příkladem - na základní škole i na střední máte houby co na práci, učení je vaše práce. a to je řevu, když dostane dítě nějaký domácí úkol.. ale studovat plnohodnotnou VŠ je téměř jako druhá práce. a k tomu ještě ta rodina. a někdy si chce člověk i odpočinout.

+1/−1
16.9.2015 15:29

S33y85l57v79a 84Š13p63o74r70k61o40v34á 5796662230199

začala jsem studovat dálkově VŠ, když bylo mým dětem 6 a 7 let, protože dřív mi to komouši nedovolili - a věřte, že to vůbec nemusí být na úkor dětí a rodiny. A už vůbec ne u učitelů - na rozdíl od lidí, co musí skutečně trávit v práci 8,5 hodiny (a předem se ohrazuji vůči tomu, kolik času tráví takový učitel "přípravami" - pokud je to učitel zkušený, s praxí - tak mu zaberou pár minut - nebo taky nic, protože používá "přípravy" z předchozích let

+2/−3
16.9.2015 15:40

R45a82d24e37k 28P59a75t11h 1252384739562

může být. ale taky nemusí. každý má priority někde jinde. a pak záleží, jestli musíte dojíždět (a jak daleko), co na to zaměstnavatel. kolik máte dovolené a kolik jí chcete obětovat. a v neposlední řadě taky co studujete.

0/−1
16.9.2015 15:43

S68y77l43v39a 50Š45p38o13r50k48o79v52á 5466192350989

ano, priority jsou různé - ale nelze si vyzobávat jen to, co se vám líbí. Buď chcete učit - a v tom případě musíte splnit to, co po vás škola požaduje, tedy dostudovat VŠ. Nebo je vaší prioritou něco jinéh, nejste ochoten pro svou práci obětovat své volno - ale pak si prostě musíte najít jinou práci, na kterou VŠ nepotřebujete (místo učitele dělat třeba vychovatele nebo družinářku apod.). Je to na osobním rozhodnutí každého člověka a nikdo nikoho do ničeho nenutí, všehcno má své pro a proti

+3/−2
16.9.2015 15:47

R86a27d83e67k 89P54a19t91h 1802904159722

a Vy si myslíte, že člověk s titulem bude učit a priori lépe než ten bez něj?

+3/−1
16.9.2015 15:51

S20y56l63v56a 38Š17p15o91r28k11o82v43á 5386202680969

apriori ne - ale ve většině případů ano. Už proto, že třeba učil 15-20 let v nějakých zajetých kolejích, bez znalosti určitých věcí z psychologie, pedagogiky, sociologie - a najednou může zjistit, že se některá věci dají (mají?) řešit jinak...a to nemluvím o odborných znalostech - nejen těch diferenciálních rovnic:-)

+2/−1
16.9.2015 16:00

R13a70d90e18k 34P75a23t97h 1532164659232

a myslíte, že v základní matematice se udělal nějaký pokrok?

jinak se zeptám - vy jste učitelka? a máte ponětí, jací teď vycházejí školu budoucí učitelé? jaké jsou jejich kvality?

+1/−1
16.9.2015 16:06

S67y50l57v59a 40Š64p92o92r84k33o24v39á 5136422800859

kdo mluví o pokroku? Mluvila jsem o znalostech z pedagogiky, psychologie, sociologie - která třeba maturant či absolvent technické VŠ prostě neměl.

Jinak učitelka nejsem (i když jsem chtěla - ale komouši mi to zatrhli, jakož i jakoukoliv jinou VŠ), dohodnit jsem to musela po r. 89, dálkově, se dvěma malými dětmi... a i když nemám peďák, s učením zkušenosti mám. A jací absolventi vycházejí z peďáku, také vím - na příkladech z naší rodiny:-)

+2/−1
16.9.2015 16:13

R43a49d39e79k 85P22a87t19h 1982954489432

já zkušenosti s učením mám také, abyste si nemyslela.. smajlíka na konci nechápu - to znamená, že si je pochvalujete, nebo naopak? nebo Vaše děti šly na peďák? na znalosti z pedagogiky, psychologie a sociologie se kalde příliš velký důraz, zatímco vlastní odborná stránka učitele je vlastně méně podstatná..

+1/−1
16.9.2015 16:18

S42y64l12v32a 50Š91p34o76r52k33o12v72á 5276742210799

Nevím, jaké máte informace o předmětech, které se na peďáku učí - ale já to vidím přesně opačně: lidé se tam učí příliš odborných věcí a velice málo o tom, JAK učit, JAK řešit problémy ve třídě (šikana, násilí apod.). A tyhle věci bez znalostí z pedagogiky, psychologie atd, opravdu nevyřešíte - tzv. selský rozum a rákoska fakt nestačí

+2/0
16.9.2015 16:33

R56a60d15e90k 94P37a63t13h 1752854379542

jasně, není potřeba předmětu rozumnět :) soft-skills náš spasí. každé dítě je skrytý génius, všemu rozumí a je osobnost. a nedej bože, aby mu někdo řekl, že je blbý.

0/−1
16.9.2015 16:39

S61y47l59v44a 26Š58p60o29r30k90o87v21á 5186132420209

Mám pocit, že vám docházejí argumenty - tak se uchylujete k tomu, že se mi snažíte vnutit lži, které jsem nikdy neřekla. Sám jste tady psal, že učitel na I, stupni nemusí znát diferenciální rovnice - jenže po absolvování dnešního peďáku zná daleko víc ty rovnice než to, jak učit a jak řešit problémy. NE - každé dítě není skrytý génius a úkolem učitele je to, aby se snažil dítě naučit maximum toho, co může na základě svého IQ ono dítě zvládnout,. ANO - pokud řekne učitel dítěti před třídou, že je blbé - nemá za katedrou co dělat.

0/0
16.9.2015 16:54

R47a65d62e21k 10P18a62t47h 1892564479152

nevím, komu dochází argumenty, ale paralelu s doktorem jste použila první Vy. to, že jsem ji dovedl do extému a použil proti Vám, to se nemužete zlobit.

maximum, co zvládne? osnovy učiva existují už dost dlouho, a podle těch se postupuje. učitel nemá čas ani prostředky se věnovat ani těm nejnadanějším, ani těm nejvíce ubohým. musí být tak řekněme ve 2/3 směrem k těm méně nadaným.

učitel na prvním stupni musí v prvé řadě umět dobře vycházet s dětmi a umět jim nějakou nenásilnou formou vsunout nějaké to učivo do hlavy.. peďák není jediný obor, to víme všichni. jen by mne zajímalo, co teda tak podstatného se tam ten člověk navíc doví, že ten titul a to vzdělání jsou tak důležité.

0/0
16.9.2015 17:07

S11y97l55v64a 63Š79p25o15r72k67o56v67á 5246912580659

já už nevím, jak to napsat "co tak podstatného se tam dozví"...

"umět "vycházet" s dětmi není tak důležité (vycházet s nimi dobře může i docela neschopný učitel, který s nimi dělá srandu, není přísný a přitom je nic moc nenaučí) - důležité je rozumět tomu, JAK vsunout do hlavy to učivo tak, aby to zvládla většina - a to je právě úkolem vědy zvané pedagogika (a žádný selský rozum ji nenahradí), ale také jak si zjednat ve třídě autoritu, klid, pozornost dětí - a to tak, aby učitel víc neublížil než naučil, aby si uměl poradit s problémy a porblémovými dětmi, které jinak dovedou rozvrátit celé vyučivání, aby neřešil věci prvoplánově (potrestám oba - šikanovatele i šikanovaného - a bude klid) atd. - a to je zas otázkou psychologie, sociologie...  TO je tak podstatné, to jsou ty věci, které se na střední škole či na VŠ technického směru nedozví

A je smutné, že se považujete za plus, když se učitel ze 2/3 věnuje těm méně nadaným - snižuje to totiž nejen celkovou úroveň výuky, ale v důsledku úroveň vzdělání celé populace

0/0
16.9.2015 17:31

R72a92d82e90k 93P53a65t20h 1322254539522

nemyslel jsem z 2/3 těm méně nadaným, ale že přizpůsobuje učivo tak, aby ho pochopily aspoň ty 2/3 žáků. uznávám, že to ale není plus, nicméně je taková realita. nemůžete se věnovat těm 1-2 nadaným a zbytek nechat napospas osudu.

ted mi zase vy vsunujete něco, co jsem neřekl já - spojka "a" znamená, že dané věci jsou si rovny. dobře vycházet a něco vsunout znamená oboje. ne buď a nebo.

lidé s technickou vš obvykle učí na středních sš technického zaměření a něli by mít hlavně tyto znalosti, protože to je to, co si mají žáci odnést.

0/0
16.9.2015 17:39

R84a21d53e68k 20P54a28t32h 1452334569382

jinak ještě - vy nevíte , jak  napsat co víc. já zase nevím, jak vám vysvětlit, že i učitel bez vš diplomu může tyto vědomosti mít.. děláte z člověka bez vš "úplněho blbce" a že vystudování školy způsobí hotovou revoluci ve výuce učitele.. ale to není pravda.

0/0
16.9.2015 17:45

S87y37l46v79a 18Š94p95o18r59k95o74v96á 5736562210569

samozřejmě to neplatí stoprocentně a bez výjimky... i člověk bez diplomu může (to zdůrazňuji - může) být dobrým kantorem - ovšem ta pravděpodobnost je tu daleko menší. Už proto, že člověk, který má své povolání rád a celých 10 let ví, že pokud si nedodlěá školu, nebude ho moct vykonávat - má buď snížené IQ, nebo mu na tom povolání (a tedy ani žácích) zas tak moc nezáleží - jinak by oněch 10 let využil. Takže to asi  - opět ve většině případů - zas tak dobrý učitel nebude,

+1/0
16.9.2015 17:52

R42a44d42e48k 35P71a29t60h 1232864569682

nic neplatí na 100 % a na 0 %. extrémy na obě strany nejsou podstatné. já např s Vámi souhlasím, že studium pouze pro titul je k ničemu, nemyslím si, že pedagogika, didaktika jsou k ničemu. ale je nutno si uvědomit, o kterém stupni se kdy bavíme. první stupeň zš nevyžaduje téměř žádné vědomosti (myšleno nic, co by člověk neměl umět i bez studia - čtení, počítání, psaní, ..), ale právě ten přístup a to podání je důležité. čím se jde výš, tím více začínají být důležité vědomosti a méně ty důležité ty didaktické. na sš technického směru bych já více ocenil inženýra bez didaktiky než pedagoga bez techniky.

já nevidím hlavní problém ani v tom studiu, jako spíš v tom, že mne někdo nutí do toho studia. mně to přijde jako onanie - musíme mít co nejvíc vš-vzdělaných lidí, musíme to, musíme ono. proč? tak jim udělám rekvalifikační kurz a je to. starého psa stejně novým kouskům nenaučíš. mladý učitel taky nemá elán pořád, ale prvních pár let..

0/0
16.9.2015 18:05

S73y35l29v49a 46Š54p13o65r16k85o11v36á 5296452920879

Sice se už trochu přibližujeme v názorech (i když já bych brala radši učitele, co mi psychicky nezmrzačí dítě než skvělého techniky bez empatie) - ale stále tu je onen zásadní problém: Pokud někoho za něco platím, mám právo si určit podmínky, které dotyčný musí splnit. A je jedno, jestli je to stát (škola) versus učitel nebo firma versus svářeč. Každý zaměstnanec o tom ví (učitelé už 10 let) a může se svobodně rozhodout, zda je pro něj jeho práce natolik důležitá, aby pro to něco udělal - nebo ne.

0/0
16.9.2015 18:21

R46a56d94e63k 43P70a89t10h 1892184129262

"dítě" v 15 letech a později by již mělo být relativně odolné. to je to, co jsem psal někde předtím, a vy jste mi řekla, že vytahuji něco, co jste neřekla. prostě dnešnímu dítěti se nesmí zkřivit ani vlásek na hlavě. ale co pak reálný život? tam si nikdo servítky brát nebude a do očí mu klidně vpálí, že je idiot.

a pořád mluvíte o šikaně - a není toto šikana ze strany zaměstnavatele?

0/0
16.9.2015 19:31

S17y85l65v31a 48Š37p43o33r75k35o60v29á 5526542500559

víte - "zkřivit vlásek na hlavě"  na jedné straně a šikana či to, že učitel řekne žákovi před třídou, že je blbec - to jsou dvě velice rozdílné věci, které nelze srovnávat. A tady je právě vidět (aniž bych se vás chtěla nějak dotknout) ona absence znalosti základní psychologie a pedagogiky. Mozek, morální hodnoty, hodnotový žebříček dětí, míra znalostí - to všechno je v 15, ale i později stále ještě ve vývinu. Jejich mozek prostě pracuje jinak než mozek dospělého a to, co dospělý pochopí, tak -náctiletý nepochopí, to nad čím dospělý mávne rukou, znamená pro dítě obrovský problém a psychickou zátěž. Dospělý může v případě šikany odejít z firmy, obrátit se na odbory nebo (podle nátury) dát šéfovi po ústech (a pak odejít;-D). Ovšem student tyhle možnosti prostě nemá, nedíkáže si představit, co může a co ne )navíc není ndezávislý, ale rozhodují o něm rodiče) - proto je každé násilí (i to psychické) pro něj nejen horší, ale poznamenává ho na celý život (což dospělého, vyvinutého a zdravého člověka ne)

0/0
16.9.2015 19:39

R15a28d89e78k 40P24a65t91h 1912354139452

máte jistou pravdu - děti neví , co si mohou dovolit, a zkouší to způsoby, které jsou až šikana kantora.

0/0
16.9.2015 19:46

S29y58l37v51a 86Š57p29o29r79k87o91v11á 5686212200959

ano, i to se děje... ale věřte, že člověk znalý psychologie zvládne takovou situaci líp než ten, co o psychice dítěte nic moc neví (nebo si myslí - že ví: že to jsou rozmazlený spratci a konec;-D)

0/0
16.9.2015 20:00

R74a21d87e29k 43P66a84t88h 1222474759712

to není o psychologii - možnostA) učitel řekne ty ty ty, maximálně poznámka. spratek z toho má skutečně legraci. možnostB) učitel se ohradí, a už se natáčí - a šikana ze strany učitele a dál to známe..

0/0
16.9.2015 20:29

S10y38l55v11a 40Š87p56o75r32k76o65v95á 5306352620269

co myslíte tím "učitel se ohradí"? On se nemá co ohrazovat, on má umět takovou situaci vyřešit...a jelikož podobné výstřelky nejsou běžnou realitou (byť je každý medializován a tak mají lidé dojem, že se to děje všude a pořád), je vidět, že větší část učitelů si s něčím takovým poradit dovede a v jejich hodinách se takové věci nedějí... A věřte, že nemluvím teoreticky, jako lektora se setkávám se spoustou dětí a právě proto, že se o takových věcech hodně píše, tak o tom s dětmi mluvím - a věřte, že to opravdu není dnešní "norma". Možná tak na učňáku, ve školách v blízkosti tzv, vyloučených lokalit - ale v běžných školách opravdu ne. Na druhou stranu je pravda, že se představa o dění ve třídě při hodinách posunula - jenže to se děje pořád, i já slýchávala ve svém mládí (v 60. letech) od rodičů, kteří chodili do školy za I. republiky, že tohle by si oni k učiteli nikdy nedovolil:-)

0/0
16.9.2015 20:37

R36a87d20e29k 13P68a27t80h 1472824119612

abych to shrnul - já netvrdím, že v lecčem nemáte pravdu, ale vaše příspěvky jsou z ideálního světa. realita ale taková není - děti nejsou svatoušci. diplom neznamená vzdělání. práce není vše. mladý učitel není lepší než starý učitel. a dá se pokračovat.. samozžejmě , že v y to rozebere z psychologického hlediska, kokenkonců je to asi to, co jste studovala na UK.

ale diskuze ke článku a realita je taková, že prostě stát si řekl - ti stávající zaměstnanci (a nejsou to jen učitelé, ale jejich většina) - chceme vysokoškoláky. dodělejte si titul. sakra proč? dělali práci špatně? tak je vyhodím titul netitul.

0/0
16.9.2015 20:40

S73y47l39v48a 80Š57p29o51r42k89o70v79á 5646432730969

mám pocit, že mluvíte buď přímo z pozice učitele bez peďáku, nebo (a to spíš) máte někoho takového v rodině - argumentujete totiž s osobním zaujetím (či spíš neocxhotou vidět pohled z rduhé strany).

 Nevystudovala jsem psychologii (i když jsem ji na VŠ měla) - o té jsem získala něco až v rámci mého nedávného akreditovaného studia arteterapie, takže nemluvím z pozice psychologa, ale rodiče (prarodiče), který má představu o vzdělávání svých dětí a vnoučat (přístí měsíc se narodí šesté). Ty děti se mi podařilo vychovat dobře, u vnoučat v tom rodičům alespoň pomáhám...a protože vidím, co může učitel, který kouká pouze na odbornost, ale nikoliv už tak na dítě (kromo toho, aby ho nevyrušovalo), svým přístupem způsobit, tak samozřejmě chci, aby učitel byl nejen odborník ve svém oboru, ale stejnou měrou i odborník z hlediska pedagogiky a psychologie...a přestože existují výjimky, které na ten správný přístup přišly tak nějak samy od sebe - jsou to opravdu výjimky...

0/0
16.9.2015 20:48

R54a90d98e18k 13P67a61t33h 1372564679402

v ideálním světě :-) Vy mluvíte jako prof Hejna a podobní..

0/0
16.9.2015 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.