Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komise neprodloužila UJAK akreditaci, stovky studentů zřejmě zamíří jinam

Univerzita Jana Amose Komenského od 30. září přijde o akreditaci na dlouhodobě kritizovaný obor speciální pedagogika. S žádostí o její prodloužení neuspěla u Akreditační komise. Stávající studenti tak nemohou obor na univerzitě dostudovat. Vyplývá to ze stanoviska, které poskytl ČTK tajemník komise Jiří Smrčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a51n 41S30e86d59l78á72č24e14k 7863264952

Celé je to trochu podivné. I když znám některé faktické problémy UJAK, tak je to škola, která se s RYCHLOPRÁVY v Plzni srovnávat rozhodně nedá. Mnohé argumenty AK zavánějí účelovostí už na sto honů. Že by to byla aktivita podporovaná VŠE a UK jako odplata za vlastní neschopnost zareagovat flexibilně na poptávku po studiu s ohledem na legislativu a zároveň produkt závisti s ohledem na ekonomickou úspěšnost UJAK? www.jsweb.cz

0/0
2.10.2015 12:01

P82e86t43r 64H89a21m77ž72í23k 7551203312633

Trochu infa ohledně té Speciální pedagogiky:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí minimum univerzit

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

0/−1
29.9.2015 1:04

M57i98r54o80s40l85a25v 93K82a79š45p25a22r 3102817671891

UJAK ji primárně zaměřený na vzdělávání modelek a celebrit neboť zde je vzdělanost podružná.

+4/−1
16.9.2015 21:51

O59l33d85ř84i46c18h 15Ř46e35z30n80í10k 7695942304988

některé jako VŠ či jako Univerzity, nedosahují kvality kdejakého lepšího gymnázia... titul Bc je v podstatě s úrovní tam, kde za nás byla maturita... :-P

+2/−1
16.9.2015 18:13

J33i12ř79í 28V43i72n11k11l12e10r 1171977480769

Ale to přece není univerzita ale prodejce diplomů

+8/−1
16.9.2015 18:00

O20l95d15ř32i95c86h 44Ř77e21z89n48í43k 7155652434938

já tam tedy nebyl, ale mají tam výdejové okénko, jako bývalo ve školní kuchyni? Prosil bych jeden Bc - a bude s modrou nebo červenou tubou? Další! :D

0/0
16.9.2015 18:15

B22o84h24u26s88l97a11v 48K55r85á31l84í82k 2451110179976

Však taky stát od učitelů nepožaduje kvalifikaci, ale diplom.

0/0
16.9.2015 20:17

R57a19d84e93k 47P98a43t63h 1552904889792

a v tom případě je jedno, odkud je, ne? :-)

0/0
16.9.2015 20:27

P10e67t45r 66H18a86m32ž82í31k 7861223932653

A jak to víte, pane Viknlere? Z Blesku? Pokud máte jiné (tajné) info, proč nepodáte trestní oznámení? ;-)

0/0
29.9.2015 1:05

T75o19m64á58š 93K74a87p40l44a56n 8553589983743

Tak o UJAK je známo, že to je pračka na peníze bez jakékoliv odborné kvality. Před pár lety se třeba zjistilo, že tam rok vyučoval člověk s falešným VŠ diplomem, bez jakéhokoliv VŠ vzdělání (google ing. václav prokůpek)

+8/−3
16.9.2015 16:34

P85e80t61r 43L17u21k68e55š 6283841

Před časem jsem měl v ruce jednu diplomku z UJAKu. Plagiát se dal odhalit během několika minut.

+4/−1
16.9.2015 16:43

P28e74t58r 78H34a76m69ž96í90k 7381703882773

Komise jim vyčítá nedostatečnou praxi? Vždyť studenti spec. pedagogiky jsou většinou učitelé z praxe. Tady mi něco nesedí...

+1/0
16.9.2015 15:52

R15o60s26t11i48s65l20a89v 18T19r21á45v11n69í53č14e81k 3969300893791

Jenže oni jsou to učitelé základní školy a praxi musí mít na škole speciální, a to neměli. Oni totiž nestudovali učitelství 1. stupně, které potřebují, ale speciální pedagogiku, která je také podle zákona na 1. stupeň možná a na UJAK se dá koupit. Takže to sedí.

+3/−1
16.9.2015 17:13

V40í29t 25G19a16b67r85i58e66l 5694143956137

Skvělá zpráva pro naše školství.

+12/−2
16.9.2015 15:42

R56a82d90e20k 29P88a17t94h 1202654469422

nechci se UJAK zastávat, taky bych byl pro zrušení.

nicméně bych se rád poukázal na  těch několik  stovek státních pracovníků - učitelé apod., kteří si musí dodělat vysokoškolské vzdělání. není sranda nastoupit třeba v 45 - 50 letech na VŠ. ono ani ve 30 to není lehké, když máte doma rodinu, o kterou se staráte. a školy typu UJAK jim ten titul umožní získat snadno. např takový učitel praxi obvykle má, a to co učí, by aspoň trochu měl znát. ten papír navíc ho neudělá lepším, ani horším.

+1/−3
16.9.2015 15:14

P32e16t26r 91H19r41a50b97á97k 6730407102900

Je zde spousta učitelů, kteří tu školu mají, ale právě kvůli těm, co nyní dostudovávají, ten flek nemají. Na hnojárně ČZU je taky možnost pokud vím a těch škol je víc.

+6/−2
16.9.2015 15:17

R41a97d33e41k 50P48a17t49h 1972224709232

takže ty stávající s praxí vyhodíme a nasadíme nové s titulem, ale bez praxe?

+1/−2
16.9.2015 15:19

P70e76t40r 81H83r30a63b77á75k 6830607692650

Vysvětlete to absolventům, kteří mají vhodnou školu. Mně to v podstatě může být jedno, ale znám několik lidí z obou stran, které to trápí.

+4/−1
16.9.2015 15:29

R57a38d63e96k 15P81a51t90h 1292874909832

mně je to úplně jedno. větší problém já vidím v tom, že na škole učí důchodci, kteří zabírají místo mladým.

+2/−3
16.9.2015 15:38

V63í68t 26G39a92b33r93i55e78l 5484643196267

Já vidím ještě větší problém v tom, že ti mladí, kterým zabírají místo důchodci, jsou odpad každého ročníku maturantů. Kromě pár nadšenců jsou na pedagogických fakultách ti, co na jinou školu neměli.

+4/−1
16.9.2015 16:05

R23a52d76e31k 25P57a46t63h 1752924209522

smutná pravda. ale mají ten titul, kteří ti hloupí postarší učitelé s praxí, nadhledem bez titulu nemají. sice nemají takové znalosti z psychologie a neví, že se dítě nesmí uhodit a musí se na něj pomalu, zato rozumí oboru, co učí!

0/0
16.9.2015 16:08

P52e92t39r 29N32i51v88n48i97c30k61ý 3462484825597

Výmluvy, dnes je jim 45, ale před 10 lety, kdy o tom už věděli jim bylo 35 a ani to se jim nechtělo něco pro svoji kvalifikaci udělat? Jít svým žákům příkladem, že člověk se má vzdělávat celý život?

+3/−2
16.9.2015 15:23

R66a23d85e19k 73P53a80t90h 1382734689132

nemyslím si. podívejte se na to takto - většina učitelů na školách jsou učitelky. jak je známo, ženy se o rodinu starají o něco víc ve většině případů. v 35 letech obvykle těm dětem je kolem 5 let, +- nějaký rok. a vy obětujete ze svého volna víkendy a dovolenou, kterou chcete věnovat spíše své rodině, abyste si zařídili někaký pitomý titul? pak se to týká těch, co jim bylo kolem 45- 50. ti mají praxi, že novodobí učitelé se mohou strčit někam obvykle.

jít žákům příkladem - na základní škole i na střední máte houby co na práci, učení je vaše práce. a to je řevu, když dostane dítě nějaký domácí úkol.. ale studovat plnohodnotnou VŠ je téměř jako druhá práce. a k tomu ještě ta rodina. a někdy si chce člověk i odpočinout.

+1/−1
16.9.2015 15:29

S39y54l29v87a 75Š16p85o49r40k63o36v56á 5956742690279

začala jsem studovat dálkově VŠ, když bylo mým dětem 6 a 7 let, protože dřív mi to komouši nedovolili - a věřte, že to vůbec nemusí být na úkor dětí a rodiny. A už vůbec ne u učitelů - na rozdíl od lidí, co musí skutečně trávit v práci 8,5 hodiny (a předem se ohrazuji vůči tomu, kolik času tráví takový učitel "přípravami" - pokud je to učitel zkušený, s praxí - tak mu zaberou pár minut - nebo taky nic, protože používá "přípravy" z předchozích let

+2/−3
16.9.2015 15:40

R91a90d40e82k 41P97a79t49h 1882834459982

může být. ale taky nemusí. každý má priority někde jinde. a pak záleží, jestli musíte dojíždět (a jak daleko), co na to zaměstnavatel. kolik máte dovolené a kolik jí chcete obětovat. a v neposlední řadě taky co studujete.

0/−1
16.9.2015 15:43

S70y11l11v54a 62Š47p58o93r78k42o84v39á 5616422290139

ano, priority jsou různé - ale nelze si vyzobávat jen to, co se vám líbí. Buď chcete učit - a v tom případě musíte splnit to, co po vás škola požaduje, tedy dostudovat VŠ. Nebo je vaší prioritou něco jinéh, nejste ochoten pro svou práci obětovat své volno - ale pak si prostě musíte najít jinou práci, na kterou VŠ nepotřebujete (místo učitele dělat třeba vychovatele nebo družinářku apod.). Je to na osobním rozhodnutí každého člověka a nikdo nikoho do ničeho nenutí, všehcno má své pro a proti

+3/−2
16.9.2015 15:47

R86a38d22e97k 82P63a98t47h 1432854719402

a Vy si myslíte, že člověk s titulem bude učit a priori lépe než ten bez něj?

+3/−1
16.9.2015 15:51

S73y78l97v91a 69Š86p78o38r62k80o92v58á 5256752480599

apriori ne - ale ve většině případů ano. Už proto, že třeba učil 15-20 let v nějakých zajetých kolejích, bez znalosti určitých věcí z psychologie, pedagogiky, sociologie - a najednou může zjistit, že se některá věci dají (mají?) řešit jinak...a to nemluvím o odborných znalostech - nejen těch diferenciálních rovnic:-)

+2/−1
16.9.2015 16:00

R15a10d31e97k 78P76a62t59h 1702474259172

a myslíte, že v základní matematice se udělal nějaký pokrok?

jinak se zeptám - vy jste učitelka? a máte ponětí, jací teď vycházejí školu budoucí učitelé? jaké jsou jejich kvality?

+1/−1
16.9.2015 16:06

S12y62l20v76a 74Š27p30o98r43k92o68v73á 5636892500159

kdo mluví o pokroku? Mluvila jsem o znalostech z pedagogiky, psychologie, sociologie - která třeba maturant či absolvent technické VŠ prostě neměl.

Jinak učitelka nejsem (i když jsem chtěla - ale komouši mi to zatrhli, jakož i jakoukoliv jinou VŠ), dohodnit jsem to musela po r. 89, dálkově, se dvěma malými dětmi... a i když nemám peďák, s učením zkušenosti mám. A jací absolventi vycházejí z peďáku, také vím - na příkladech z naší rodiny:-)

+2/−1
16.9.2015 16:13

R44a62d81e17k 25P49a41t43h 1632724619962

já zkušenosti s učením mám také, abyste si nemyslela.. smajlíka na konci nechápu - to znamená, že si je pochvalujete, nebo naopak? nebo Vaše děti šly na peďák? na znalosti z pedagogiky, psychologie a sociologie se kalde příliš velký důraz, zatímco vlastní odborná stránka učitele je vlastně méně podstatná..

+1/−1
16.9.2015 16:18

S26y47l30v32a 71Š70p36o98r70k26o82v96á 5556482250229

Nevím, jaké máte informace o předmětech, které se na peďáku učí - ale já to vidím přesně opačně: lidé se tam učí příliš odborných věcí a velice málo o tom, JAK učit, JAK řešit problémy ve třídě (šikana, násilí apod.). A tyhle věci bez znalostí z pedagogiky, psychologie atd, opravdu nevyřešíte - tzv. selský rozum a rákoska fakt nestačí

+2/0
16.9.2015 16:33

R40a56d44e88k 36P56a24t18h 1642174919612

jasně, není potřeba předmětu rozumnět :) soft-skills náš spasí. každé dítě je skrytý génius, všemu rozumí a je osobnost. a nedej bože, aby mu někdo řekl, že je blbý.

0/−1
16.9.2015 16:39

S31y76l22v12a 65Š32p82o95r72k46o12v91á 5626502440289

Mám pocit, že vám docházejí argumenty - tak se uchylujete k tomu, že se mi snažíte vnutit lži, které jsem nikdy neřekla. Sám jste tady psal, že učitel na I, stupni nemusí znát diferenciální rovnice - jenže po absolvování dnešního peďáku zná daleko víc ty rovnice než to, jak učit a jak řešit problémy. NE - každé dítě není skrytý génius a úkolem učitele je to, aby se snažil dítě naučit maximum toho, co může na základě svého IQ ono dítě zvládnout,. ANO - pokud řekne učitel dítěti před třídou, že je blbé - nemá za katedrou co dělat.

0/0
16.9.2015 16:54

R78a83d61e75k 33P29a12t17h 1372724709692

nevím, komu dochází argumenty, ale paralelu s doktorem jste použila první Vy. to, že jsem ji dovedl do extému a použil proti Vám, to se nemužete zlobit.

maximum, co zvládne? osnovy učiva existují už dost dlouho, a podle těch se postupuje. učitel nemá čas ani prostředky se věnovat ani těm nejnadanějším, ani těm nejvíce ubohým. musí být tak řekněme ve 2/3 směrem k těm méně nadaným.

učitel na prvním stupni musí v prvé řadě umět dobře vycházet s dětmi a umět jim nějakou nenásilnou formou vsunout nějaké to učivo do hlavy.. peďák není jediný obor, to víme všichni. jen by mne zajímalo, co teda tak podstatného se tam ten člověk navíc doví, že ten titul a to vzdělání jsou tak důležité.

0/0
16.9.2015 17:07

S32y21l66v63a 78Š73p76o92r13k80o41v32á 5646282480929

já už nevím, jak to napsat "co tak podstatného se tam dozví"...

"umět "vycházet" s dětmi není tak důležité (vycházet s nimi dobře může i docela neschopný učitel, který s nimi dělá srandu, není přísný a přitom je nic moc nenaučí) - důležité je rozumět tomu, JAK vsunout do hlavy to učivo tak, aby to zvládla většina - a to je právě úkolem vědy zvané pedagogika (a žádný selský rozum ji nenahradí), ale také jak si zjednat ve třídě autoritu, klid, pozornost dětí - a to tak, aby učitel víc neublížil než naučil, aby si uměl poradit s problémy a porblémovými dětmi, které jinak dovedou rozvrátit celé vyučivání, aby neřešil věci prvoplánově (potrestám oba - šikanovatele i šikanovaného - a bude klid) atd. - a to je zas otázkou psychologie, sociologie...  TO je tak podstatné, to jsou ty věci, které se na střední škole či na VŠ technického směru nedozví

A je smutné, že se považujete za plus, když se učitel ze 2/3 věnuje těm méně nadaným - snižuje to totiž nejen celkovou úroveň výuky, ale v důsledku úroveň vzdělání celé populace

0/0
16.9.2015 17:31

R53a52d35e84k 21P95a38t80h 1542254379122

nemyslel jsem z 2/3 těm méně nadaným, ale že přizpůsobuje učivo tak, aby ho pochopily aspoň ty 2/3 žáků. uznávám, že to ale není plus, nicméně je taková realita. nemůžete se věnovat těm 1-2 nadaným a zbytek nechat napospas osudu.

ted mi zase vy vsunujete něco, co jsem neřekl já - spojka "a" znamená, že dané věci jsou si rovny. dobře vycházet a něco vsunout znamená oboje. ne buď a nebo.

lidé s technickou vš obvykle učí na středních sš technického zaměření a něli by mít hlavně tyto znalosti, protože to je to, co si mají žáci odnést.

0/0
16.9.2015 17:39

R74a15d73e91k 61P23a72t60h 1792474239872

jinak ještě - vy nevíte , jak  napsat co víc. já zase nevím, jak vám vysvětlit, že i učitel bez vš diplomu může tyto vědomosti mít.. děláte z člověka bez vš "úplněho blbce" a že vystudování školy způsobí hotovou revoluci ve výuce učitele.. ale to není pravda.

0/0
16.9.2015 17:45

S73y51l24v96a 51Š39p20o15r79k18o62v84á 5466852570369

samozřejmě to neplatí stoprocentně a bez výjimky... i člověk bez diplomu může (to zdůrazňuji - může) být dobrým kantorem - ovšem ta pravděpodobnost je tu daleko menší. Už proto, že člověk, který má své povolání rád a celých 10 let ví, že pokud si nedodlěá školu, nebude ho moct vykonávat - má buď snížené IQ, nebo mu na tom povolání (a tedy ani žácích) zas tak moc nezáleží - jinak by oněch 10 let využil. Takže to asi  - opět ve většině případů - zas tak dobrý učitel nebude,

+1/0
16.9.2015 17:52

R81a84d18e62k 45P73a28t97h 1172484709512

nic neplatí na 100 % a na 0 %. extrémy na obě strany nejsou podstatné. já např s Vámi souhlasím, že studium pouze pro titul je k ničemu, nemyslím si, že pedagogika, didaktika jsou k ničemu. ale je nutno si uvědomit, o kterém stupni se kdy bavíme. první stupeň zš nevyžaduje téměř žádné vědomosti (myšleno nic, co by člověk neměl umět i bez studia - čtení, počítání, psaní, ..), ale právě ten přístup a to podání je důležité. čím se jde výš, tím více začínají být důležité vědomosti a méně ty důležité ty didaktické. na sš technického směru bych já více ocenil inženýra bez didaktiky než pedagoga bez techniky.

já nevidím hlavní problém ani v tom studiu, jako spíš v tom, že mne někdo nutí do toho studia. mně to přijde jako onanie - musíme mít co nejvíc vš-vzdělaných lidí, musíme to, musíme ono. proč? tak jim udělám rekvalifikační kurz a je to. starého psa stejně novým kouskům nenaučíš. mladý učitel taky nemá elán pořád, ale prvních pár let..

0/0
16.9.2015 18:05

S86y23l16v39a 47Š20p68o80r41k38o25v14á 5326312650519

Sice se už trochu přibližujeme v názorech (i když já bych brala radši učitele, co mi psychicky nezmrzačí dítě než skvělého techniky bez empatie) - ale stále tu je onen zásadní problém: Pokud někoho za něco platím, mám právo si určit podmínky, které dotyčný musí splnit. A je jedno, jestli je to stát (škola) versus učitel nebo firma versus svářeč. Každý zaměstnanec o tom ví (učitelé už 10 let) a může se svobodně rozhodout, zda je pro něj jeho práce natolik důležitá, aby pro to něco udělal - nebo ne.

0/0
16.9.2015 18:21

R87a55d74e64k 45P78a93t39h 1592514989332

"dítě" v 15 letech a později by již mělo být relativně odolné. to je to, co jsem psal někde předtím, a vy jste mi řekla, že vytahuji něco, co jste neřekla. prostě dnešnímu dítěti se nesmí zkřivit ani vlásek na hlavě. ale co pak reálný život? tam si nikdo servítky brát nebude a do očí mu klidně vpálí, že je idiot.

a pořád mluvíte o šikaně - a není toto šikana ze strany zaměstnavatele?

0/0
16.9.2015 19:31

S26y89l12v68a 68Š58p92o93r56k55o98v74á 5876542500569

víte - "zkřivit vlásek na hlavě"  na jedné straně a šikana či to, že učitel řekne žákovi před třídou, že je blbec - to jsou dvě velice rozdílné věci, které nelze srovnávat. A tady je právě vidět (aniž bych se vás chtěla nějak dotknout) ona absence znalosti základní psychologie a pedagogiky. Mozek, morální hodnoty, hodnotový žebříček dětí, míra znalostí - to všechno je v 15, ale i později stále ještě ve vývinu. Jejich mozek prostě pracuje jinak než mozek dospělého a to, co dospělý pochopí, tak -náctiletý nepochopí, to nad čím dospělý mávne rukou, znamená pro dítě obrovský problém a psychickou zátěž. Dospělý může v případě šikany odejít z firmy, obrátit se na odbory nebo (podle nátury) dát šéfovi po ústech (a pak odejít;-D). Ovšem student tyhle možnosti prostě nemá, nedíkáže si představit, co může a co ne )navíc není ndezávislý, ale rozhodují o něm rodiče) - proto je každé násilí (i to psychické) pro něj nejen horší, ale poznamenává ho na celý život (což dospělého, vyvinutého a zdravého člověka ne)

0/0
16.9.2015 19:39

R92a58d22e52k 61P55a28t92h 1942854199182

máte jistou pravdu - děti neví , co si mohou dovolit, a zkouší to způsoby, které jsou až šikana kantora.

0/0
16.9.2015 19:46

S29y75l78v94a 21Š45p64o50r35k56o45v73á 5386702940419

ano, i to se děje... ale věřte, že člověk znalý psychologie zvládne takovou situaci líp než ten, co o psychice dítěte nic moc neví (nebo si myslí - že ví: že to jsou rozmazlený spratci a konec;-D)

0/0
16.9.2015 20:00

R10a76d90e37k 46P46a11t38h 1562714699702

to není o psychologii - možnostA) učitel řekne ty ty ty, maximálně poznámka. spratek z toho má skutečně legraci. možnostB) učitel se ohradí, a už se natáčí - a šikana ze strany učitele a dál to známe..

0/0
16.9.2015 20:29

S18y72l81v48a 83Š74p79o75r13k63o52v89á 5986302450229

co myslíte tím "učitel se ohradí"? On se nemá co ohrazovat, on má umět takovou situaci vyřešit...a jelikož podobné výstřelky nejsou běžnou realitou (byť je každý medializován a tak mají lidé dojem, že se to děje všude a pořád), je vidět, že větší část učitelů si s něčím takovým poradit dovede a v jejich hodinách se takové věci nedějí... A věřte, že nemluvím teoreticky, jako lektora se setkávám se spoustou dětí a právě proto, že se o takových věcech hodně píše, tak o tom s dětmi mluvím - a věřte, že to opravdu není dnešní "norma". Možná tak na učňáku, ve školách v blízkosti tzv, vyloučených lokalit - ale v běžných školách opravdu ne. Na druhou stranu je pravda, že se představa o dění ve třídě při hodinách posunula - jenže to se děje pořád, i já slýchávala ve svém mládí (v 60. letech) od rodičů, kteří chodili do školy za I. republiky, že tohle by si oni k učiteli nikdy nedovolil:-)

0/0
16.9.2015 20:37

R48a23d89e60k 85P47a94t19h 1282804819392

abych to shrnul - já netvrdím, že v lecčem nemáte pravdu, ale vaše příspěvky jsou z ideálního světa. realita ale taková není - děti nejsou svatoušci. diplom neznamená vzdělání. práce není vše. mladý učitel není lepší než starý učitel. a dá se pokračovat.. samozžejmě , že v y to rozebere z psychologického hlediska, kokenkonců je to asi to, co jste studovala na UK.

ale diskuze ke článku a realita je taková, že prostě stát si řekl - ti stávající zaměstnanci (a nejsou to jen učitelé, ale jejich většina) - chceme vysokoškoláky. dodělejte si titul. sakra proč? dělali práci špatně? tak je vyhodím titul netitul.

0/0
16.9.2015 20:40

S13y91l49v96a 46Š98p77o93r29k13o61v59á 5226692930459

mám pocit, že mluvíte buď přímo z pozice učitele bez peďáku, nebo (a to spíš) máte někoho takového v rodině - argumentujete totiž s osobním zaujetím (či spíš neocxhotou vidět pohled z rduhé strany).

 Nevystudovala jsem psychologii (i když jsem ji na VŠ měla) - o té jsem získala něco až v rámci mého nedávného akreditovaného studia arteterapie, takže nemluvím z pozice psychologa, ale rodiče (prarodiče), který má představu o vzdělávání svých dětí a vnoučat (přístí měsíc se narodí šesté). Ty děti se mi podařilo vychovat dobře, u vnoučat v tom rodičům alespoň pomáhám...a protože vidím, co může učitel, který kouká pouze na odbornost, ale nikoliv už tak na dítě (kromo toho, aby ho nevyrušovalo), svým přístupem způsobit, tak samozřejmě chci, aby učitel byl nejen odborník ve svém oboru, ale stejnou měrou i odborník z hlediska pedagogiky a psychologie...a přestože existují výjimky, které na ten správný přístup přišly tak nějak samy od sebe - jsou to opravdu výjimky...

0/0
16.9.2015 20:48

R30a93d58e84k 27P52a65t39h 1892754309922

v ideálním světě :-) Vy mluvíte jako prof Hejna a podobní..

0/0
16.9.2015 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.