Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komise neprodloužila UJAK akreditaci, stovky studentů zřejmě zamíří jinam

Univerzita Jana Amose Komenského od 30. září přijde o akreditaci na dlouhodobě kritizovaný obor speciální pedagogika. S žádostí o její prodloužení neuspěla u Akreditační komise. Stávající studenti tak nemohou obor na univerzitě dostudovat. Vyplývá to ze stanoviska, které poskytl ČTK tajemník komise Jiří Smrčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a43n 80S59e94d26l36á19č59e15k 7113604192

Celé je to trochu podivné. I když znám některé faktické problémy UJAK, tak je to škola, která se s RYCHLOPRÁVY v Plzni srovnávat rozhodně nedá. Mnohé argumenty AK zavánějí účelovostí už na sto honů. Že by to byla aktivita podporovaná VŠE a UK jako odplata za vlastní neschopnost zareagovat flexibilně na poptávku po studiu s ohledem na legislativu a zároveň produkt závisti s ohledem na ekonomickou úspěšnost UJAK? www.jsweb.cz

0/0
2.10.2015 12:01

P22e58t40r 93H53a88m46ž40í23k 7101513442783

Trochu infa ohledně té Speciální pedagogiky:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí minimum univerzit

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

0/−1
29.9.2015 1:04

M32i82r21o79s53l87a85v 81K89a61š84p30a84r 3632967671501

UJAK ji primárně zaměřený na vzdělávání modelek a celebrit neboť zde je vzdělanost podružná.

+4/−1
16.9.2015 21:51

O46l60d50ř47i27c91h 48Ř12e67z59n53í81k 7565632944298

některé jako VŠ či jako Univerzity, nedosahují kvality kdejakého lepšího gymnázia... titul Bc je v podstatě s úrovní tam, kde za nás byla maturita... :-P

+2/−1
16.9.2015 18:13

J78i76ř96í 61V90i72n36k76l50e41r 1681687610759

Ale to přece není univerzita ale prodejce diplomů

+8/−1
16.9.2015 18:00

O25l41d11ř96i27c14h 26Ř67e40z44n18í21k 7935432144348

já tam tedy nebyl, ale mají tam výdejové okénko, jako bývalo ve školní kuchyni? Prosil bych jeden Bc - a bude s modrou nebo červenou tubou? Další! :D

0/0
16.9.2015 18:15

B35o66h64u51s17l66a44v 76K76r20á83l98í16k 2571330859356

Však taky stát od učitelů nepožaduje kvalifikaci, ale diplom.

0/0
16.9.2015 20:17

R51a28d52e83k 38P59a77t60h 1472424889492

a v tom případě je jedno, odkud je, ne? :-)

0/0
16.9.2015 20:27

P96e39t31r 51H25a73m13ž27í53k 7191803632333

A jak to víte, pane Viknlere? Z Blesku? Pokud máte jiné (tajné) info, proč nepodáte trestní oznámení? ;-)

0/0
29.9.2015 1:05

T85o43m14á19š 19K17a57p82l69a74n 8893299953743

Tak o UJAK je známo, že to je pračka na peníze bez jakékoliv odborné kvality. Před pár lety se třeba zjistilo, že tam rok vyučoval člověk s falešným VŠ diplomem, bez jakéhokoliv VŠ vzdělání (google ing. václav prokůpek)

+8/−3
16.9.2015 16:34

P87e14t13r 73L76u94k79e47š 6873411

Před časem jsem měl v ruce jednu diplomku z UJAKu. Plagiát se dal odhalit během několika minut.

+4/−1
16.9.2015 16:43

P83e42t54r 15H41a25m70ž64í28k 7971933552673

Komise jim vyčítá nedostatečnou praxi? Vždyť studenti spec. pedagogiky jsou většinou učitelé z praxe. Tady mi něco nesedí...

+1/0
16.9.2015 15:52

R40o83s15t78i31s48l12a55v 50T84r98á24v78n41í84č82e85k 3969110303761

Jenže oni jsou to učitelé základní školy a praxi musí mít na škole speciální, a to neměli. Oni totiž nestudovali učitelství 1. stupně, které potřebují, ale speciální pedagogiku, která je také podle zákona na 1. stupeň možná a na UJAK se dá koupit. Takže to sedí.

+3/−1
16.9.2015 17:13

V66í98t 20G71a30b11r29i30e63l 5714883706257

Skvělá zpráva pro naše školství.

+12/−2
16.9.2015 15:42

R57a97d85e85k 42P56a54t90h 1612824849802

nechci se UJAK zastávat, taky bych byl pro zrušení.

nicméně bych se rád poukázal na  těch několik  stovek státních pracovníků - učitelé apod., kteří si musí dodělat vysokoškolské vzdělání. není sranda nastoupit třeba v 45 - 50 letech na VŠ. ono ani ve 30 to není lehké, když máte doma rodinu, o kterou se staráte. a školy typu UJAK jim ten titul umožní získat snadno. např takový učitel praxi obvykle má, a to co učí, by aspoň trochu měl znát. ten papír navíc ho neudělá lepším, ani horším.

+1/−3
16.9.2015 15:14

P42e10t92r 35H90r84a39b68á48k 6790217762810

Je zde spousta učitelů, kteří tu školu mají, ale právě kvůli těm, co nyní dostudovávají, ten flek nemají. Na hnojárně ČZU je taky možnost pokud vím a těch škol je víc.

+6/−2
16.9.2015 15:17

R54a30d64e45k 51P89a69t69h 1352864219252

takže ty stávající s praxí vyhodíme a nasadíme nové s titulem, ale bez praxe?

+1/−2
16.9.2015 15:19

P86e30t20r 19H62r82a23b39á38k 6300177932390

Vysvětlete to absolventům, kteří mají vhodnou školu. Mně to v podstatě může být jedno, ale znám několik lidí z obou stran, které to trápí.

+4/−1
16.9.2015 15:29

R77a42d30e32k 44P46a31t13h 1412214919192

mně je to úplně jedno. větší problém já vidím v tom, že na škole učí důchodci, kteří zabírají místo mladým.

+2/−3
16.9.2015 15:38

V24í54t 54G88a77b47r69i74e29l 5154653656817

Já vidím ještě větší problém v tom, že ti mladí, kterým zabírají místo důchodci, jsou odpad každého ročníku maturantů. Kromě pár nadšenců jsou na pedagogických fakultách ti, co na jinou školu neměli.

+4/−1
16.9.2015 16:05

R61a46d36e35k 66P19a68t47h 1342884649172

smutná pravda. ale mají ten titul, kteří ti hloupí postarší učitelé s praxí, nadhledem bez titulu nemají. sice nemají takové znalosti z psychologie a neví, že se dítě nesmí uhodit a musí se na něj pomalu, zato rozumí oboru, co učí!

0/0
16.9.2015 16:08

P74e37t10r 69N89i69v98n83i83c40k39ý 3552684135227

Výmluvy, dnes je jim 45, ale před 10 lety, kdy o tom už věděli jim bylo 35 a ani to se jim nechtělo něco pro svoji kvalifikaci udělat? Jít svým žákům příkladem, že člověk se má vzdělávat celý život?

+3/−2
16.9.2015 15:23

R25a66d78e64k 83P51a94t84h 1662514399132

nemyslím si. podívejte se na to takto - většina učitelů na školách jsou učitelky. jak je známo, ženy se o rodinu starají o něco víc ve většině případů. v 35 letech obvykle těm dětem je kolem 5 let, +- nějaký rok. a vy obětujete ze svého volna víkendy a dovolenou, kterou chcete věnovat spíše své rodině, abyste si zařídili někaký pitomý titul? pak se to týká těch, co jim bylo kolem 45- 50. ti mají praxi, že novodobí učitelé se mohou strčit někam obvykle.

jít žákům příkladem - na základní škole i na střední máte houby co na práci, učení je vaše práce. a to je řevu, když dostane dítě nějaký domácí úkol.. ale studovat plnohodnotnou VŠ je téměř jako druhá práce. a k tomu ještě ta rodina. a někdy si chce člověk i odpočinout.

+1/−1
16.9.2015 15:29

S80y93l72v42a 73Š58p24o94r66k96o62v30á 5166802650639

začala jsem studovat dálkově VŠ, když bylo mým dětem 6 a 7 let, protože dřív mi to komouši nedovolili - a věřte, že to vůbec nemusí být na úkor dětí a rodiny. A už vůbec ne u učitelů - na rozdíl od lidí, co musí skutečně trávit v práci 8,5 hodiny (a předem se ohrazuji vůči tomu, kolik času tráví takový učitel "přípravami" - pokud je to učitel zkušený, s praxí - tak mu zaberou pár minut - nebo taky nic, protože používá "přípravy" z předchozích let

+2/−3
16.9.2015 15:40

R80a64d87e89k 70P58a40t86h 1942194279932

může být. ale taky nemusí. každý má priority někde jinde. a pak záleží, jestli musíte dojíždět (a jak daleko), co na to zaměstnavatel. kolik máte dovolené a kolik jí chcete obětovat. a v neposlední řadě taky co studujete.

0/−1
16.9.2015 15:43

S45y81l36v39a 62Š10p70o21r66k30o31v87á 5136102870429

ano, priority jsou různé - ale nelze si vyzobávat jen to, co se vám líbí. Buď chcete učit - a v tom případě musíte splnit to, co po vás škola požaduje, tedy dostudovat VŠ. Nebo je vaší prioritou něco jinéh, nejste ochoten pro svou práci obětovat své volno - ale pak si prostě musíte najít jinou práci, na kterou VŠ nepotřebujete (místo učitele dělat třeba vychovatele nebo družinářku apod.). Je to na osobním rozhodnutí každého člověka a nikdo nikoho do ničeho nenutí, všehcno má své pro a proti

+3/−2
16.9.2015 15:47

R92a42d41e18k 25P15a82t70h 1252284379102

a Vy si myslíte, že člověk s titulem bude učit a priori lépe než ten bez něj?

+3/−1
16.9.2015 15:51

S79y68l69v69a 97Š39p34o43r52k20o44v66á 5596422100859

apriori ne - ale ve většině případů ano. Už proto, že třeba učil 15-20 let v nějakých zajetých kolejích, bez znalosti určitých věcí z psychologie, pedagogiky, sociologie - a najednou může zjistit, že se některá věci dají (mají?) řešit jinak...a to nemluvím o odborných znalostech - nejen těch diferenciálních rovnic:-)

+2/−1
16.9.2015 16:00

R70a69d96e36k 11P75a84t84h 1432404989642

a myslíte, že v základní matematice se udělal nějaký pokrok?

jinak se zeptám - vy jste učitelka? a máte ponětí, jací teď vycházejí školu budoucí učitelé? jaké jsou jejich kvality?

+1/−1
16.9.2015 16:06

S44y72l69v63a 86Š61p61o27r15k70o63v98á 5176822970749

kdo mluví o pokroku? Mluvila jsem o znalostech z pedagogiky, psychologie, sociologie - která třeba maturant či absolvent technické VŠ prostě neměl.

Jinak učitelka nejsem (i když jsem chtěla - ale komouši mi to zatrhli, jakož i jakoukoliv jinou VŠ), dohodnit jsem to musela po r. 89, dálkově, se dvěma malými dětmi... a i když nemám peďák, s učením zkušenosti mám. A jací absolventi vycházejí z peďáku, také vím - na příkladech z naší rodiny:-)

+2/−1
16.9.2015 16:13

R58a82d14e95k 10P54a30t10h 1982804939832

já zkušenosti s učením mám také, abyste si nemyslela.. smajlíka na konci nechápu - to znamená, že si je pochvalujete, nebo naopak? nebo Vaše děti šly na peďák? na znalosti z pedagogiky, psychologie a sociologie se kalde příliš velký důraz, zatímco vlastní odborná stránka učitele je vlastně méně podstatná..

+1/−1
16.9.2015 16:18

S36y39l97v73a 20Š97p78o49r79k79o97v80á 5816802100169

Nevím, jaké máte informace o předmětech, které se na peďáku učí - ale já to vidím přesně opačně: lidé se tam učí příliš odborných věcí a velice málo o tom, JAK učit, JAK řešit problémy ve třídě (šikana, násilí apod.). A tyhle věci bez znalostí z pedagogiky, psychologie atd, opravdu nevyřešíte - tzv. selský rozum a rákoska fakt nestačí

+2/0
16.9.2015 16:33

R97a29d27e76k 20P36a60t35h 1132644689232

jasně, není potřeba předmětu rozumnět :) soft-skills náš spasí. každé dítě je skrytý génius, všemu rozumí a je osobnost. a nedej bože, aby mu někdo řekl, že je blbý.

0/−1
16.9.2015 16:39

S72y70l82v91a 77Š34p87o16r95k52o10v38á 5436282930599

Mám pocit, že vám docházejí argumenty - tak se uchylujete k tomu, že se mi snažíte vnutit lži, které jsem nikdy neřekla. Sám jste tady psal, že učitel na I, stupni nemusí znát diferenciální rovnice - jenže po absolvování dnešního peďáku zná daleko víc ty rovnice než to, jak učit a jak řešit problémy. NE - každé dítě není skrytý génius a úkolem učitele je to, aby se snažil dítě naučit maximum toho, co může na základě svého IQ ono dítě zvládnout,. ANO - pokud řekne učitel dítěti před třídou, že je blbé - nemá za katedrou co dělat.

0/0
16.9.2015 16:54

R32a80d80e13k 82P56a74t14h 1942184509842

nevím, komu dochází argumenty, ale paralelu s doktorem jste použila první Vy. to, že jsem ji dovedl do extému a použil proti Vám, to se nemužete zlobit.

maximum, co zvládne? osnovy učiva existují už dost dlouho, a podle těch se postupuje. učitel nemá čas ani prostředky se věnovat ani těm nejnadanějším, ani těm nejvíce ubohým. musí být tak řekněme ve 2/3 směrem k těm méně nadaným.

učitel na prvním stupni musí v prvé řadě umět dobře vycházet s dětmi a umět jim nějakou nenásilnou formou vsunout nějaké to učivo do hlavy.. peďák není jediný obor, to víme všichni. jen by mne zajímalo, co teda tak podstatného se tam ten člověk navíc doví, že ten titul a to vzdělání jsou tak důležité.

0/0
16.9.2015 17:07

S16y78l96v86a 30Š55p93o73r13k63o96v89á 5836582260759

já už nevím, jak to napsat "co tak podstatného se tam dozví"...

"umět "vycházet" s dětmi není tak důležité (vycházet s nimi dobře může i docela neschopný učitel, který s nimi dělá srandu, není přísný a přitom je nic moc nenaučí) - důležité je rozumět tomu, JAK vsunout do hlavy to učivo tak, aby to zvládla většina - a to je právě úkolem vědy zvané pedagogika (a žádný selský rozum ji nenahradí), ale také jak si zjednat ve třídě autoritu, klid, pozornost dětí - a to tak, aby učitel víc neublížil než naučil, aby si uměl poradit s problémy a porblémovými dětmi, které jinak dovedou rozvrátit celé vyučivání, aby neřešil věci prvoplánově (potrestám oba - šikanovatele i šikanovaného - a bude klid) atd. - a to je zas otázkou psychologie, sociologie...  TO je tak podstatné, to jsou ty věci, které se na střední škole či na VŠ technického směru nedozví

A je smutné, že se považujete za plus, když se učitel ze 2/3 věnuje těm méně nadaným - snižuje to totiž nejen celkovou úroveň výuky, ale v důsledku úroveň vzdělání celé populace

0/0
16.9.2015 17:31

R59a13d86e64k 31P89a90t88h 1782194309582

nemyslel jsem z 2/3 těm méně nadaným, ale že přizpůsobuje učivo tak, aby ho pochopily aspoň ty 2/3 žáků. uznávám, že to ale není plus, nicméně je taková realita. nemůžete se věnovat těm 1-2 nadaným a zbytek nechat napospas osudu.

ted mi zase vy vsunujete něco, co jsem neřekl já - spojka "a" znamená, že dané věci jsou si rovny. dobře vycházet a něco vsunout znamená oboje. ne buď a nebo.

lidé s technickou vš obvykle učí na středních sš technického zaměření a něli by mít hlavně tyto znalosti, protože to je to, co si mají žáci odnést.

0/0
16.9.2015 17:39

R82a21d86e12k 24P32a63t31h 1162394549372

jinak ještě - vy nevíte , jak  napsat co víc. já zase nevím, jak vám vysvětlit, že i učitel bez vš diplomu může tyto vědomosti mít.. děláte z člověka bez vš "úplněho blbce" a že vystudování školy způsobí hotovou revoluci ve výuce učitele.. ale to není pravda.

0/0
16.9.2015 17:45

S50y95l83v34a 89Š96p53o66r80k25o11v17á 5536292930249

samozřejmě to neplatí stoprocentně a bez výjimky... i člověk bez diplomu může (to zdůrazňuji - může) být dobrým kantorem - ovšem ta pravděpodobnost je tu daleko menší. Už proto, že člověk, který má své povolání rád a celých 10 let ví, že pokud si nedodlěá školu, nebude ho moct vykonávat - má buď snížené IQ, nebo mu na tom povolání (a tedy ani žácích) zas tak moc nezáleží - jinak by oněch 10 let využil. Takže to asi  - opět ve většině případů - zas tak dobrý učitel nebude,

+1/0
16.9.2015 17:52

R88a27d77e98k 96P20a62t25h 1602814679292

nic neplatí na 100 % a na 0 %. extrémy na obě strany nejsou podstatné. já např s Vámi souhlasím, že studium pouze pro titul je k ničemu, nemyslím si, že pedagogika, didaktika jsou k ničemu. ale je nutno si uvědomit, o kterém stupni se kdy bavíme. první stupeň zš nevyžaduje téměř žádné vědomosti (myšleno nic, co by člověk neměl umět i bez studia - čtení, počítání, psaní, ..), ale právě ten přístup a to podání je důležité. čím se jde výš, tím více začínají být důležité vědomosti a méně ty důležité ty didaktické. na sš technického směru bych já více ocenil inženýra bez didaktiky než pedagoga bez techniky.

já nevidím hlavní problém ani v tom studiu, jako spíš v tom, že mne někdo nutí do toho studia. mně to přijde jako onanie - musíme mít co nejvíc vš-vzdělaných lidí, musíme to, musíme ono. proč? tak jim udělám rekvalifikační kurz a je to. starého psa stejně novým kouskům nenaučíš. mladý učitel taky nemá elán pořád, ale prvních pár let..

0/0
16.9.2015 18:05

S37y19l45v14a 74Š46p67o46r65k11o90v34á 5516482430819

Sice se už trochu přibližujeme v názorech (i když já bych brala radši učitele, co mi psychicky nezmrzačí dítě než skvělého techniky bez empatie) - ale stále tu je onen zásadní problém: Pokud někoho za něco platím, mám právo si určit podmínky, které dotyčný musí splnit. A je jedno, jestli je to stát (škola) versus učitel nebo firma versus svářeč. Každý zaměstnanec o tom ví (učitelé už 10 let) a může se svobodně rozhodout, zda je pro něj jeho práce natolik důležitá, aby pro to něco udělal - nebo ne.

0/0
16.9.2015 18:21

R13a42d81e30k 18P73a13t37h 1392574279862

"dítě" v 15 letech a později by již mělo být relativně odolné. to je to, co jsem psal někde předtím, a vy jste mi řekla, že vytahuji něco, co jste neřekla. prostě dnešnímu dítěti se nesmí zkřivit ani vlásek na hlavě. ale co pak reálný život? tam si nikdo servítky brát nebude a do očí mu klidně vpálí, že je idiot.

a pořád mluvíte o šikaně - a není toto šikana ze strany zaměstnavatele?

0/0
16.9.2015 19:31

S76y26l56v44a 20Š35p70o85r81k38o22v97á 5916362590629

víte - "zkřivit vlásek na hlavě"  na jedné straně a šikana či to, že učitel řekne žákovi před třídou, že je blbec - to jsou dvě velice rozdílné věci, které nelze srovnávat. A tady je právě vidět (aniž bych se vás chtěla nějak dotknout) ona absence znalosti základní psychologie a pedagogiky. Mozek, morální hodnoty, hodnotový žebříček dětí, míra znalostí - to všechno je v 15, ale i později stále ještě ve vývinu. Jejich mozek prostě pracuje jinak než mozek dospělého a to, co dospělý pochopí, tak -náctiletý nepochopí, to nad čím dospělý mávne rukou, znamená pro dítě obrovský problém a psychickou zátěž. Dospělý může v případě šikany odejít z firmy, obrátit se na odbory nebo (podle nátury) dát šéfovi po ústech (a pak odejít;-D). Ovšem student tyhle možnosti prostě nemá, nedíkáže si představit, co může a co ne )navíc není ndezávislý, ale rozhodují o něm rodiče) - proto je každé násilí (i to psychické) pro něj nejen horší, ale poznamenává ho na celý život (což dospělého, vyvinutého a zdravého člověka ne)

0/0
16.9.2015 19:39

R37a59d82e78k 61P59a54t33h 1802154569572

máte jistou pravdu - děti neví , co si mohou dovolit, a zkouší to způsoby, které jsou až šikana kantora.

0/0
16.9.2015 19:46

S58y86l24v23a 78Š24p46o93r14k32o55v41á 5566102910949

ano, i to se děje... ale věřte, že člověk znalý psychologie zvládne takovou situaci líp než ten, co o psychice dítěte nic moc neví (nebo si myslí - že ví: že to jsou rozmazlený spratci a konec;-D)

0/0
16.9.2015 20:00

R75a21d11e78k 93P88a37t96h 1532894719312

to není o psychologii - možnostA) učitel řekne ty ty ty, maximálně poznámka. spratek z toho má skutečně legraci. možnostB) učitel se ohradí, a už se natáčí - a šikana ze strany učitele a dál to známe..

0/0
16.9.2015 20:29

S63y75l39v63a 77Š22p97o66r24k43o82v55á 5416552400819

co myslíte tím "učitel se ohradí"? On se nemá co ohrazovat, on má umět takovou situaci vyřešit...a jelikož podobné výstřelky nejsou běžnou realitou (byť je každý medializován a tak mají lidé dojem, že se to děje všude a pořád), je vidět, že větší část učitelů si s něčím takovým poradit dovede a v jejich hodinách se takové věci nedějí... A věřte, že nemluvím teoreticky, jako lektora se setkávám se spoustou dětí a právě proto, že se o takových věcech hodně píše, tak o tom s dětmi mluvím - a věřte, že to opravdu není dnešní "norma". Možná tak na učňáku, ve školách v blízkosti tzv, vyloučených lokalit - ale v běžných školách opravdu ne. Na druhou stranu je pravda, že se představa o dění ve třídě při hodinách posunula - jenže to se děje pořád, i já slýchávala ve svém mládí (v 60. letech) od rodičů, kteří chodili do školy za I. republiky, že tohle by si oni k učiteli nikdy nedovolil:-)

0/0
16.9.2015 20:37

R27a35d77e69k 63P78a22t79h 1352624679302

abych to shrnul - já netvrdím, že v lecčem nemáte pravdu, ale vaše příspěvky jsou z ideálního světa. realita ale taková není - děti nejsou svatoušci. diplom neznamená vzdělání. práce není vše. mladý učitel není lepší než starý učitel. a dá se pokračovat.. samozžejmě , že v y to rozebere z psychologického hlediska, kokenkonců je to asi to, co jste studovala na UK.

ale diskuze ke článku a realita je taková, že prostě stát si řekl - ti stávající zaměstnanci (a nejsou to jen učitelé, ale jejich většina) - chceme vysokoškoláky. dodělejte si titul. sakra proč? dělali práci špatně? tak je vyhodím titul netitul.

0/0
16.9.2015 20:40

S89y70l33v16a 91Š81p28o73r67k77o29v58á 5426762610919

mám pocit, že mluvíte buď přímo z pozice učitele bez peďáku, nebo (a to spíš) máte někoho takového v rodině - argumentujete totiž s osobním zaujetím (či spíš neocxhotou vidět pohled z rduhé strany).

 Nevystudovala jsem psychologii (i když jsem ji na VŠ měla) - o té jsem získala něco až v rámci mého nedávného akreditovaného studia arteterapie, takže nemluvím z pozice psychologa, ale rodiče (prarodiče), který má představu o vzdělávání svých dětí a vnoučat (přístí měsíc se narodí šesté). Ty děti se mi podařilo vychovat dobře, u vnoučat v tom rodičům alespoň pomáhám...a protože vidím, co může učitel, který kouká pouze na odbornost, ale nikoliv už tak na dítě (kromo toho, aby ho nevyrušovalo), svým přístupem způsobit, tak samozřejmě chci, aby učitel byl nejen odborník ve svém oboru, ale stejnou měrou i odborník z hlediska pedagogiky a psychologie...a přestože existují výjimky, které na ten správný přístup přišly tak nějak samy od sebe - jsou to opravdu výjimky...

0/0
16.9.2015 20:48

R64a68d33e62k 17P20a71t74h 1302174529502

v ideálním světě :-) Vy mluvíte jako prof Hejna a podobní..

0/0
16.9.2015 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.