Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komise neprodloužila UJAK akreditaci, stovky studentů zřejmě zamíří jinam

Univerzita Jana Amose Komenského od 30. září přijde o akreditaci na dlouhodobě kritizovaný obor speciální pedagogika. S žádostí o její prodloužení neuspěla u Akreditační komise. Stávající studenti tak nemohou obor na univerzitě dostudovat. Vyplývá to ze stanoviska, které poskytl ČTK tajemník komise Jiří Smrčka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a52n 61S46e18d32l29á29č43e45k 7363854722

Celé je to trochu podivné. I když znám některé faktické problémy UJAK, tak je to škola, která se s RYCHLOPRÁVY v Plzni srovnávat rozhodně nedá. Mnohé argumenty AK zavánějí účelovostí už na sto honů. Že by to byla aktivita podporovaná VŠE a UK jako odplata za vlastní neschopnost zareagovat flexibilně na poptávku po studiu s ohledem na legislativu a zároveň produkt závisti s ohledem na ekonomickou úspěšnost UJAK? www.jsweb.cz

0/0
2.10.2015 12:01

P95e87t33r 88H77a75m36ž75í69k 7731253662563

Trochu infa ohledně té Speciální pedagogiky:

- U státnic byli docenti z veřejných škol (tzv. dohledový panel), kteří potvrdili, že studenti, kteří státnice udělali byli připraveni standardně.

- UJAK je jediná škola, která umožňuje studovat Specku výhradně o víkendech (vč. zkoušek). Mnoho ředitelů, především menších ZŠ si nemůže dovolit platit 100% přesčasy za každotýdenní suplování, noví učitelé nejsou. Některé ZŠ shání nové učitele (především na 1. st.) i několik měsíců.

- Specku nabízí minimum univerzit

- Chystá se masová inkluze, učitelé-specialisti, kteří o tento obor (za ty nuzné peníze a extrémní náročnost) mají přesto zájem prostě nebudou.

- Akreditační komise vyčítá studentům SP nedostatečné praxe (paní Dvořáková prohlásila, že si je prý dodělávají někde po kavárnách). Tohle tvrzení mi přijde zvláštní, protože asi z 90% jsou studenti SP učitelé z praxe (mnozí mají praxi i mnohaletou).

- Na UJAKu učí kvalitní docenti i z veřejných škol (např. z UK, nebo VŠE). Akreditační komise toto ale UJAKu vyčítá. Nechápu.

- Komise UJAKu vyčítá, že na jednoho vyučujícího je až 50 diplomek. Toto se  vyvrátilo (maximální počet byl kolem 20-ti, což je standard i na veřejných školách). AK to ovšem nebrala v potaz a prý na opakované dotazy a dokumentaci UJAKu vůbec nereagovala.

- Veřejnost (bohužel často zmanipulovaná) UJAKu vyčítá studentky typu Gottová, atd. Ty ale studovaly nějaký mediální obor, který AK běžně akreditovala! Se studiem Specky tyto "celebrity" nemají nic společného.

- UJAK byl obviněn za "rychlostudenty" a srovnáván s Plzní. Jasně bylo prokázáno a zdokumentováno, že se jednalo o studenty, kteří zcela legálně pokračovali ve studiu z příslušných dvouletých oborů VOŠ a titulem Dis. Toto zákon jednoznačně umožňuje a ostatně, VOŠ kdysi byly mj. i pro tento účel budovány. V několika případech se jednalo o přestup studentů z jiné VŠ, kterým byly zcela dle zákona započítány některé složené zkoušky. AK na doložené dokumenty prý opět nijak nereagovala.

0/−1
29.9.2015 1:04

M60i82r69o29s27l90a25v 27K86a33š39p48a38r 3872367981171

UJAK ji primárně zaměřený na vzdělávání modelek a celebrit neboť zde je vzdělanost podružná.

+4/−1
16.9.2015 21:51

O74l54d18ř83i47c57h 13Ř73e21z57n54í34k 7155842144858

některé jako VŠ či jako Univerzity, nedosahují kvality kdejakého lepšího gymnázia... titul Bc je v podstatě s úrovní tam, kde za nás byla maturita... :-P

+2/−1
16.9.2015 18:13

J35i62ř10í 12V52i29n19k97l49e66r 1481937110509

Ale to přece není univerzita ale prodejce diplomů

+8/−1
16.9.2015 18:00

O75l29d10ř24i65c41h 29Ř98e56z18n57í70k 7715652194428

já tam tedy nebyl, ale mají tam výdejové okénko, jako bývalo ve školní kuchyni? Prosil bych jeden Bc - a bude s modrou nebo červenou tubou? Další! :D

0/0
16.9.2015 18:15

B82o46h13u84s38l84a82v 78K96r76á14l51í44k 2531550619966

Však taky stát od učitelů nepožaduje kvalifikaci, ale diplom.

0/0
16.9.2015 20:17

R91a57d39e67k 73P64a14t38h 1272144389402

a v tom případě je jedno, odkud je, ne? :-)

0/0
16.9.2015 20:27

P85e20t76r 25H12a63m63ž64í26k 7671963312333

A jak to víte, pane Viknlere? Z Blesku? Pokud máte jiné (tajné) info, proč nepodáte trestní oznámení? ;-)

0/0
29.9.2015 1:05

T20o24m96á74š 53K94a20p65l23a41n 8973459763773

Tak o UJAK je známo, že to je pračka na peníze bez jakékoliv odborné kvality. Před pár lety se třeba zjistilo, že tam rok vyučoval člověk s falešným VŠ diplomem, bez jakéhokoliv VŠ vzdělání (google ing. václav prokůpek)

+8/−3
16.9.2015 16:34

P18e85t80r 98L53u96k68e30š 6603111

Před časem jsem měl v ruce jednu diplomku z UJAKu. Plagiát se dal odhalit během několika minut.

+4/−1
16.9.2015 16:43

P86e80t87r 39H93a98m69ž33í29k 7531763892603

Komise jim vyčítá nedostatečnou praxi? Vždyť studenti spec. pedagogiky jsou většinou učitelé z praxe. Tady mi něco nesedí...

+1/0
16.9.2015 15:52

R43o16s47t25i98s87l73a10v 46T93r77á81v64n71í69č38e11k 3719180363251

Jenže oni jsou to učitelé základní školy a praxi musí mít na škole speciální, a to neměli. Oni totiž nestudovali učitelství 1. stupně, které potřebují, ale speciální pedagogiku, která je také podle zákona na 1. stupeň možná a na UJAK se dá koupit. Takže to sedí.

+3/−1
16.9.2015 17:13

V86í23t 10G20a95b88r21i53e67l 5864263736787

Skvělá zpráva pro naše školství.

+12/−2
16.9.2015 15:42

R42a83d54e18k 93P30a23t17h 1192974339662

nechci se UJAK zastávat, taky bych byl pro zrušení.

nicméně bych se rád poukázal na  těch několik  stovek státních pracovníků - učitelé apod., kteří si musí dodělat vysokoškolské vzdělání. není sranda nastoupit třeba v 45 - 50 letech na VŠ. ono ani ve 30 to není lehké, když máte doma rodinu, o kterou se staráte. a školy typu UJAK jim ten titul umožní získat snadno. např takový učitel praxi obvykle má, a to co učí, by aspoň trochu měl znát. ten papír navíc ho neudělá lepším, ani horším.

+1/−3
16.9.2015 15:14

P33e70t68r 61H21r27a60b12á46k 6420947512350

Je zde spousta učitelů, kteří tu školu mají, ale právě kvůli těm, co nyní dostudovávají, ten flek nemají. Na hnojárně ČZU je taky možnost pokud vím a těch škol je víc.

+6/−2
16.9.2015 15:17

R86a43d15e23k 29P29a97t49h 1792264609442

takže ty stávající s praxí vyhodíme a nasadíme nové s titulem, ale bez praxe?

+1/−2
16.9.2015 15:19

P80e57t10r 26H27r62a55b75á49k 6360377982360

Vysvětlete to absolventům, kteří mají vhodnou školu. Mně to v podstatě může být jedno, ale znám několik lidí z obou stran, které to trápí.

+4/−1
16.9.2015 15:29

R17a83d78e41k 83P89a58t67h 1742874179922

mně je to úplně jedno. větší problém já vidím v tom, že na škole učí důchodci, kteří zabírají místo mladým.

+2/−3
16.9.2015 15:38

V86í21t 58G52a49b71r36i87e13l 5204103436487

Já vidím ještě větší problém v tom, že ti mladí, kterým zabírají místo důchodci, jsou odpad každého ročníku maturantů. Kromě pár nadšenců jsou na pedagogických fakultách ti, co na jinou školu neměli.

+4/−1
16.9.2015 16:05

R89a65d54e24k 96P86a17t97h 1392504879242

smutná pravda. ale mají ten titul, kteří ti hloupí postarší učitelé s praxí, nadhledem bez titulu nemají. sice nemají takové znalosti z psychologie a neví, že se dítě nesmí uhodit a musí se na něj pomalu, zato rozumí oboru, co učí!

0/0
16.9.2015 16:08

P58e30t58r 85N55i72v63n23i15c68k20ý 3152134235487

Výmluvy, dnes je jim 45, ale před 10 lety, kdy o tom už věděli jim bylo 35 a ani to se jim nechtělo něco pro svoji kvalifikaci udělat? Jít svým žákům příkladem, že člověk se má vzdělávat celý život?

+3/−2
16.9.2015 15:23

R34a87d35e72k 44P88a74t38h 1752614799662

nemyslím si. podívejte se na to takto - většina učitelů na školách jsou učitelky. jak je známo, ženy se o rodinu starají o něco víc ve většině případů. v 35 letech obvykle těm dětem je kolem 5 let, +- nějaký rok. a vy obětujete ze svého volna víkendy a dovolenou, kterou chcete věnovat spíše své rodině, abyste si zařídili někaký pitomý titul? pak se to týká těch, co jim bylo kolem 45- 50. ti mají praxi, že novodobí učitelé se mohou strčit někam obvykle.

jít žákům příkladem - na základní škole i na střední máte houby co na práci, učení je vaše práce. a to je řevu, když dostane dítě nějaký domácí úkol.. ale studovat plnohodnotnou VŠ je téměř jako druhá práce. a k tomu ještě ta rodina. a někdy si chce člověk i odpočinout.

+1/−1
16.9.2015 15:29

S89y77l52v98a 96Š98p31o90r85k79o24v48á 5966942740389

začala jsem studovat dálkově VŠ, když bylo mým dětem 6 a 7 let, protože dřív mi to komouši nedovolili - a věřte, že to vůbec nemusí být na úkor dětí a rodiny. A už vůbec ne u učitelů - na rozdíl od lidí, co musí skutečně trávit v práci 8,5 hodiny (a předem se ohrazuji vůči tomu, kolik času tráví takový učitel "přípravami" - pokud je to učitel zkušený, s praxí - tak mu zaberou pár minut - nebo taky nic, protože používá "přípravy" z předchozích let

+2/−3
16.9.2015 15:40

R83a62d41e75k 71P98a80t34h 1932614239842

může být. ale taky nemusí. každý má priority někde jinde. a pak záleží, jestli musíte dojíždět (a jak daleko), co na to zaměstnavatel. kolik máte dovolené a kolik jí chcete obětovat. a v neposlední řadě taky co studujete.

0/−1
16.9.2015 15:43

S82y68l78v29a 65Š94p21o23r18k68o87v24á 5276432340859

ano, priority jsou různé - ale nelze si vyzobávat jen to, co se vám líbí. Buď chcete učit - a v tom případě musíte splnit to, co po vás škola požaduje, tedy dostudovat VŠ. Nebo je vaší prioritou něco jinéh, nejste ochoten pro svou práci obětovat své volno - ale pak si prostě musíte najít jinou práci, na kterou VŠ nepotřebujete (místo učitele dělat třeba vychovatele nebo družinářku apod.). Je to na osobním rozhodnutí každého člověka a nikdo nikoho do ničeho nenutí, všehcno má své pro a proti

+3/−2
16.9.2015 15:47

R89a39d97e15k 14P22a96t10h 1882804849642

a Vy si myslíte, že člověk s titulem bude učit a priori lépe než ten bez něj?

+3/−1
16.9.2015 15:51

S82y90l85v21a 26Š61p21o66r24k28o37v82á 5866152490699

apriori ne - ale ve většině případů ano. Už proto, že třeba učil 15-20 let v nějakých zajetých kolejích, bez znalosti určitých věcí z psychologie, pedagogiky, sociologie - a najednou může zjistit, že se některá věci dají (mají?) řešit jinak...a to nemluvím o odborných znalostech - nejen těch diferenciálních rovnic:-)

+2/−1
16.9.2015 16:00

R44a97d50e85k 18P51a35t88h 1562104879822

a myslíte, že v základní matematice se udělal nějaký pokrok?

jinak se zeptám - vy jste učitelka? a máte ponětí, jací teď vycházejí školu budoucí učitelé? jaké jsou jejich kvality?

+1/−1
16.9.2015 16:06

S79y97l43v10a 22Š29p37o96r52k36o12v60á 5286152570169

kdo mluví o pokroku? Mluvila jsem o znalostech z pedagogiky, psychologie, sociologie - která třeba maturant či absolvent technické VŠ prostě neměl.

Jinak učitelka nejsem (i když jsem chtěla - ale komouši mi to zatrhli, jakož i jakoukoliv jinou VŠ), dohodnit jsem to musela po r. 89, dálkově, se dvěma malými dětmi... a i když nemám peďák, s učením zkušenosti mám. A jací absolventi vycházejí z peďáku, také vím - na příkladech z naší rodiny:-)

+2/−1
16.9.2015 16:13

R51a92d65e43k 76P98a58t12h 1712434389932

já zkušenosti s učením mám také, abyste si nemyslela.. smajlíka na konci nechápu - to znamená, že si je pochvalujete, nebo naopak? nebo Vaše děti šly na peďák? na znalosti z pedagogiky, psychologie a sociologie se kalde příliš velký důraz, zatímco vlastní odborná stránka učitele je vlastně méně podstatná..

+1/−1
16.9.2015 16:18

S43y84l32v43a 81Š23p32o23r15k18o55v89á 5626232660839

Nevím, jaké máte informace o předmětech, které se na peďáku učí - ale já to vidím přesně opačně: lidé se tam učí příliš odborných věcí a velice málo o tom, JAK učit, JAK řešit problémy ve třídě (šikana, násilí apod.). A tyhle věci bez znalostí z pedagogiky, psychologie atd, opravdu nevyřešíte - tzv. selský rozum a rákoska fakt nestačí

+2/0
16.9.2015 16:33

R78a44d37e11k 98P42a32t23h 1332884339772

jasně, není potřeba předmětu rozumnět :) soft-skills náš spasí. každé dítě je skrytý génius, všemu rozumí a je osobnost. a nedej bože, aby mu někdo řekl, že je blbý.

0/−1
16.9.2015 16:39

S35y98l71v28a 84Š52p73o18r53k88o37v15á 5106492600619

Mám pocit, že vám docházejí argumenty - tak se uchylujete k tomu, že se mi snažíte vnutit lži, které jsem nikdy neřekla. Sám jste tady psal, že učitel na I, stupni nemusí znát diferenciální rovnice - jenže po absolvování dnešního peďáku zná daleko víc ty rovnice než to, jak učit a jak řešit problémy. NE - každé dítě není skrytý génius a úkolem učitele je to, aby se snažil dítě naučit maximum toho, co může na základě svého IQ ono dítě zvládnout,. ANO - pokud řekne učitel dítěti před třídou, že je blbé - nemá za katedrou co dělat.

0/0
16.9.2015 16:54

R39a52d76e92k 29P23a73t70h 1442954709302

nevím, komu dochází argumenty, ale paralelu s doktorem jste použila první Vy. to, že jsem ji dovedl do extému a použil proti Vám, to se nemužete zlobit.

maximum, co zvládne? osnovy učiva existují už dost dlouho, a podle těch se postupuje. učitel nemá čas ani prostředky se věnovat ani těm nejnadanějším, ani těm nejvíce ubohým. musí být tak řekněme ve 2/3 směrem k těm méně nadaným.

učitel na prvním stupni musí v prvé řadě umět dobře vycházet s dětmi a umět jim nějakou nenásilnou formou vsunout nějaké to učivo do hlavy.. peďák není jediný obor, to víme všichni. jen by mne zajímalo, co teda tak podstatného se tam ten člověk navíc doví, že ten titul a to vzdělání jsou tak důležité.

0/0
16.9.2015 17:07

S61y42l19v14a 87Š33p50o86r32k13o25v53á 5686772550729

já už nevím, jak to napsat "co tak podstatného se tam dozví"...

"umět "vycházet" s dětmi není tak důležité (vycházet s nimi dobře může i docela neschopný učitel, který s nimi dělá srandu, není přísný a přitom je nic moc nenaučí) - důležité je rozumět tomu, JAK vsunout do hlavy to učivo tak, aby to zvládla většina - a to je právě úkolem vědy zvané pedagogika (a žádný selský rozum ji nenahradí), ale také jak si zjednat ve třídě autoritu, klid, pozornost dětí - a to tak, aby učitel víc neublížil než naučil, aby si uměl poradit s problémy a porblémovými dětmi, které jinak dovedou rozvrátit celé vyučivání, aby neřešil věci prvoplánově (potrestám oba - šikanovatele i šikanovaného - a bude klid) atd. - a to je zas otázkou psychologie, sociologie...  TO je tak podstatné, to jsou ty věci, které se na střední škole či na VŠ technického směru nedozví

A je smutné, že se považujete za plus, když se učitel ze 2/3 věnuje těm méně nadaným - snižuje to totiž nejen celkovou úroveň výuky, ale v důsledku úroveň vzdělání celé populace

0/0
16.9.2015 17:31

R44a87d50e47k 12P79a46t40h 1682204139642

nemyslel jsem z 2/3 těm méně nadaným, ale že přizpůsobuje učivo tak, aby ho pochopily aspoň ty 2/3 žáků. uznávám, že to ale není plus, nicméně je taková realita. nemůžete se věnovat těm 1-2 nadaným a zbytek nechat napospas osudu.

ted mi zase vy vsunujete něco, co jsem neřekl já - spojka "a" znamená, že dané věci jsou si rovny. dobře vycházet a něco vsunout znamená oboje. ne buď a nebo.

lidé s technickou vš obvykle učí na středních sš technického zaměření a něli by mít hlavně tyto znalosti, protože to je to, co si mají žáci odnést.

0/0
16.9.2015 17:39

R64a74d57e63k 90P41a98t49h 1112144639232

jinak ještě - vy nevíte , jak  napsat co víc. já zase nevím, jak vám vysvětlit, že i učitel bez vš diplomu může tyto vědomosti mít.. děláte z člověka bez vš "úplněho blbce" a že vystudování školy způsobí hotovou revoluci ve výuce učitele.. ale to není pravda.

0/0
16.9.2015 17:45

S27y57l45v85a 82Š97p46o56r77k85o30v95á 5936892830319

samozřejmě to neplatí stoprocentně a bez výjimky... i člověk bez diplomu může (to zdůrazňuji - může) být dobrým kantorem - ovšem ta pravděpodobnost je tu daleko menší. Už proto, že člověk, který má své povolání rád a celých 10 let ví, že pokud si nedodlěá školu, nebude ho moct vykonávat - má buď snížené IQ, nebo mu na tom povolání (a tedy ani žácích) zas tak moc nezáleží - jinak by oněch 10 let využil. Takže to asi  - opět ve většině případů - zas tak dobrý učitel nebude,

+1/0
16.9.2015 17:52

R73a97d10e32k 67P75a38t68h 1222834549282

nic neplatí na 100 % a na 0 %. extrémy na obě strany nejsou podstatné. já např s Vámi souhlasím, že studium pouze pro titul je k ničemu, nemyslím si, že pedagogika, didaktika jsou k ničemu. ale je nutno si uvědomit, o kterém stupni se kdy bavíme. první stupeň zš nevyžaduje téměř žádné vědomosti (myšleno nic, co by člověk neměl umět i bez studia - čtení, počítání, psaní, ..), ale právě ten přístup a to podání je důležité. čím se jde výš, tím více začínají být důležité vědomosti a méně ty důležité ty didaktické. na sš technického směru bych já více ocenil inženýra bez didaktiky než pedagoga bez techniky.

já nevidím hlavní problém ani v tom studiu, jako spíš v tom, že mne někdo nutí do toho studia. mně to přijde jako onanie - musíme mít co nejvíc vš-vzdělaných lidí, musíme to, musíme ono. proč? tak jim udělám rekvalifikační kurz a je to. starého psa stejně novým kouskům nenaučíš. mladý učitel taky nemá elán pořád, ale prvních pár let..

0/0
16.9.2015 18:05

S76y51l18v31a 70Š92p12o26r95k47o92v22á 5416272440689

Sice se už trochu přibližujeme v názorech (i když já bych brala radši učitele, co mi psychicky nezmrzačí dítě než skvělého techniky bez empatie) - ale stále tu je onen zásadní problém: Pokud někoho za něco platím, mám právo si určit podmínky, které dotyčný musí splnit. A je jedno, jestli je to stát (škola) versus učitel nebo firma versus svářeč. Každý zaměstnanec o tom ví (učitelé už 10 let) a může se svobodně rozhodout, zda je pro něj jeho práce natolik důležitá, aby pro to něco udělal - nebo ne.

0/0
16.9.2015 18:21

R80a66d79e69k 66P10a48t77h 1452874839572

"dítě" v 15 letech a později by již mělo být relativně odolné. to je to, co jsem psal někde předtím, a vy jste mi řekla, že vytahuji něco, co jste neřekla. prostě dnešnímu dítěti se nesmí zkřivit ani vlásek na hlavě. ale co pak reálný život? tam si nikdo servítky brát nebude a do očí mu klidně vpálí, že je idiot.

a pořád mluvíte o šikaně - a není toto šikana ze strany zaměstnavatele?

0/0
16.9.2015 19:31

S44y60l40v63a 31Š94p47o56r25k37o93v76á 5936462370619

víte - "zkřivit vlásek na hlavě"  na jedné straně a šikana či to, že učitel řekne žákovi před třídou, že je blbec - to jsou dvě velice rozdílné věci, které nelze srovnávat. A tady je právě vidět (aniž bych se vás chtěla nějak dotknout) ona absence znalosti základní psychologie a pedagogiky. Mozek, morální hodnoty, hodnotový žebříček dětí, míra znalostí - to všechno je v 15, ale i později stále ještě ve vývinu. Jejich mozek prostě pracuje jinak než mozek dospělého a to, co dospělý pochopí, tak -náctiletý nepochopí, to nad čím dospělý mávne rukou, znamená pro dítě obrovský problém a psychickou zátěž. Dospělý může v případě šikany odejít z firmy, obrátit se na odbory nebo (podle nátury) dát šéfovi po ústech (a pak odejít;-D). Ovšem student tyhle možnosti prostě nemá, nedíkáže si představit, co může a co ne )navíc není ndezávislý, ale rozhodují o něm rodiče) - proto je každé násilí (i to psychické) pro něj nejen horší, ale poznamenává ho na celý život (což dospělého, vyvinutého a zdravého člověka ne)

0/0
16.9.2015 19:39

R66a82d87e98k 93P71a87t52h 1262534799982

máte jistou pravdu - děti neví , co si mohou dovolit, a zkouší to způsoby, které jsou až šikana kantora.

0/0
16.9.2015 19:46

S15y30l46v22a 57Š51p84o42r26k97o73v83á 5126172740139

ano, i to se děje... ale věřte, že člověk znalý psychologie zvládne takovou situaci líp než ten, co o psychice dítěte nic moc neví (nebo si myslí - že ví: že to jsou rozmazlený spratci a konec;-D)

0/0
16.9.2015 20:00

R72a42d41e15k 43P65a89t46h 1922214689912

to není o psychologii - možnostA) učitel řekne ty ty ty, maximálně poznámka. spratek z toho má skutečně legraci. možnostB) učitel se ohradí, a už se natáčí - a šikana ze strany učitele a dál to známe..

0/0
16.9.2015 20:29

S43y86l83v32a 88Š27p19o12r78k51o91v61á 5306392860819

co myslíte tím "učitel se ohradí"? On se nemá co ohrazovat, on má umět takovou situaci vyřešit...a jelikož podobné výstřelky nejsou běžnou realitou (byť je každý medializován a tak mají lidé dojem, že se to děje všude a pořád), je vidět, že větší část učitelů si s něčím takovým poradit dovede a v jejich hodinách se takové věci nedějí... A věřte, že nemluvím teoreticky, jako lektora se setkávám se spoustou dětí a právě proto, že se o takových věcech hodně píše, tak o tom s dětmi mluvím - a věřte, že to opravdu není dnešní "norma". Možná tak na učňáku, ve školách v blízkosti tzv, vyloučených lokalit - ale v běžných školách opravdu ne. Na druhou stranu je pravda, že se představa o dění ve třídě při hodinách posunula - jenže to se děje pořád, i já slýchávala ve svém mládí (v 60. letech) od rodičů, kteří chodili do školy za I. republiky, že tohle by si oni k učiteli nikdy nedovolil:-)

0/0
16.9.2015 20:37

R80a79d34e89k 98P55a20t20h 1202234199682

abych to shrnul - já netvrdím, že v lecčem nemáte pravdu, ale vaše příspěvky jsou z ideálního světa. realita ale taková není - děti nejsou svatoušci. diplom neznamená vzdělání. práce není vše. mladý učitel není lepší než starý učitel. a dá se pokračovat.. samozžejmě , že v y to rozebere z psychologického hlediska, kokenkonců je to asi to, co jste studovala na UK.

ale diskuze ke článku a realita je taková, že prostě stát si řekl - ti stávající zaměstnanci (a nejsou to jen učitelé, ale jejich většina) - chceme vysokoškoláky. dodělejte si titul. sakra proč? dělali práci špatně? tak je vyhodím titul netitul.

0/0
16.9.2015 20:40

S36y35l52v64a 17Š97p57o92r18k56o73v98á 5376322210209

mám pocit, že mluvíte buď přímo z pozice učitele bez peďáku, nebo (a to spíš) máte někoho takového v rodině - argumentujete totiž s osobním zaujetím (či spíš neocxhotou vidět pohled z rduhé strany).

 Nevystudovala jsem psychologii (i když jsem ji na VŠ měla) - o té jsem získala něco až v rámci mého nedávného akreditovaného studia arteterapie, takže nemluvím z pozice psychologa, ale rodiče (prarodiče), který má představu o vzdělávání svých dětí a vnoučat (přístí měsíc se narodí šesté). Ty děti se mi podařilo vychovat dobře, u vnoučat v tom rodičům alespoň pomáhám...a protože vidím, co může učitel, který kouká pouze na odbornost, ale nikoliv už tak na dítě (kromo toho, aby ho nevyrušovalo), svým přístupem způsobit, tak samozřejmě chci, aby učitel byl nejen odborník ve svém oboru, ale stejnou měrou i odborník z hlediska pedagogiky a psychologie...a přestože existují výjimky, které na ten správný přístup přišly tak nějak samy od sebe - jsou to opravdu výjimky...

0/0
16.9.2015 20:48

R22a11d28e61k 83P19a21t13h 1212234819322

v ideálním světě :-) Vy mluvíte jako prof Hejna a podobní..

0/0
16.9.2015 21:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.