Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eutanazie míří opět do Sněmovny. A s ní přicházejí „doktoři smrti“

Zastánci eutanazie, tedy možnosti předčasně ukončit život těžce nemocného na jeho žádost, chtějí předložit ve Sněmovně nový návrh na její legalizaci. Pro svůj cíl už získali několik poslanců. Prosadit myšlenku, která ostře rozděluje společnost, chtějí skrze několik pojistek proti zneužití.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i58ř36í 52K61l89e96j35n13a 2187678796917

S eutanazií nikdy nesouhlasím a souhlasit nebudu. Po tom co jsem v životě viděl a prožil-nehodí se to-je to opravdu odporné, věřte mi. Pokud máte osobu blízkou vždy, opakuji vždy si uchváváte naději, že se stane zázrak i když racionálně víte, že to možné není, stejně doufáte.

+2/−4
11.9.2015 20:27

V29í62t33ě94z44s84l36a47v 26J63u25r62a 2806851704521

A proto necháte samou láskou osobu blízkou nezměrně trpět,aby nakonec stejně za ukrutných bolestí zemřela.I když Vám to třeba řeklo pět doktorů,že není šance,nebo ani sebemenší naděje a z osoby blízké už je dávno vygumovaný květák.Zázraky se nedějí.Filmy z Holywoodu se nepočítají,tam ano.

0/−2
12.9.2015 7:31

J92i61ř35í 70K71l81e47j76n86a 2637128636727

někdy dějí, je to třeba odžít-v teoretické rovině je vše jasné a navíc peníze a zase peníze, nic víc než peníze

+1/0
12.9.2015 21:38

J36a20r37m63i20l38a 98M53a73r86e97š84o26v54á 5334647800793

Kdo se ve svém okolí nesetkal o opravdovým utrpením, tak neví o čem mluví, když odmítá eutanázii. Lékaři tvrdí, že se bolesti dají zvládnout, ale za jakou cenu? Prožívala jsem konce života svého bratra, který umíral na rakovinu slinivky- Kdybych to měla prožít, raději to sama dopředu ukončím. Záleží na doktorech, ale setkala jsem se s naprostým selháním - naše zdravotnictví je sice na vysoké úrovni, ale chování personálu bylo tragické. Co bylo platné tlumení bolesti v posledních dnech morfinovými náplastěmi, když pacient byl tak omámený, že stejně byl na druhém břehu. Byl to půlrok hrůzy, kdy jediné co pacientovi poskytli byla psychologická pomoc jinak vše bylo na rodině, která za něj bojovala, aby dožíval v co nejlepším stavu. Řízenou eutanázii považuju za správné rozhodnutí, i našim zvířátkům pomáháme, aby netrpěla.

+4/−2
11.9.2015 15:53

J52o30s47e49f 16Z13e17t64í19k 1359698838168

Lidé kteří trpí bolestmi ať tělesnými,nebo psychickýml, mluví často o tom,že by chtěli raději umřít a čekají od svých bližních,že je budou od takového přání odrazovat!Je to taková droga,kterou by chtěli užít a je dobře,když mají kolem sebe své drahé,kteří by jim tu drogu poskytli!Když se jim uleví,dobře si pamatují kdo je od smrti odrazuje!;-)

+3/−2
11.9.2015 13:20

J84o81s73e39f 64Z40e45t36í62k 1169708228188

Níže to tady už někdo napsal a já s nim souhlasdím!Neměli by ti lékaři kteří s takovou zvráceností souhlasí raději studovat ,jak člověka zabít,než ho léčit a starat se o utišení bolesti nemocného?!

+2/−2
11.9.2015 12:39

J15o33s31e74f 43Z68e32t54í75k 1939878308348

Právník Hamerský je dobře zapamatovatelné příjmení ale raději si toho nečlověka zapisuju!Není také náhodou,že první které získává jsou příznivci komunistů a člena Neburešového týmu a že jsou to právě komunisti a jejich spřízněné strany,které oslovuje8-o!

+1/−2
11.9.2015 12:24

Š54á89r80k72a 68Č18e47c34h91o24v13á 8458276415585

Šťastný ten, kdo toto dilema nebude muset řešit.

Když trpí nevyléčitelně nemocný kůň či pes, ukončíme mu trápení. Když trpí nevyléčitelně nemocný člověk, tak ho lékařská věda dokáže udržovat při životě na přístrojích téměř do nekonečna, ať si to užije nemocný i jeho blízcí. Měla jsem možnost být při tom, když umíral švagrův otec či jeho sestra - katastrofa, bolest, beznaděj, trápení, výčitky svědomí,... Než skončit takto, tak volím eutanazii. Při předpokladu opakované a vícenásobné žádosti pacienta, či za využití předem pacientem sepsané žádosti, pokud již není schopen komunikace. Zneužit se dá všechno, ale já osobně jsem pro eutanazii všemi 10-ti.

+5/−2
11.9.2015 12:20

J14i19ř60í 25E94u39l18e29r 5448839796796

Já taky.

+1/−2
11.9.2015 12:21

T13o42m25á73š 35K14u72č25e41r89a 8444735215176

Ono se vám u koně či psa nechce investovat spoustu peněz a času na tišící prostředky a celodenní péči, tam je levnější ho utratit. Ale u člověka to snad není jen o penězích, zde ta péče a peníze význam mají.

+2/−3
11.9.2015 13:37

M98o54n17i36k45a 34R49o87l70l94o24v83á 5863192796635

Ale ono se chce investovat, ale prodlužovat utrpení je zbytečné.

+2/−2
11.9.2015 15:43

O76t10a 52J75e57l88í27n12e94k 8461728330315

Jsem jednoznačně pro eutanázii za vědomého souhlasu "pacienta" R^ 

Podle mne jedním z hlavních znaků moderní liberální západní společnosti je právo lidí rozhodovat o svém vlastním osudu, proto by měli mít lidé právo rozhodovat i o své vlastní smrti ...

+4/−2
11.9.2015 11:54

J68i84r21i 37D34o43m93i44n56i73k 1101258361410

Před patnácti lety umíral můj tatínek na rakovinu plic a metastázy prakticky všude po celém těle. A věřím, že mu lékaři utišujícími prostředky hodně pomohli. A nezlobím se na ně a nemám jim to nijak za zlé - spíš naopak. Možná to neudělali záměrně, ale odešel ve spánku, tiše a bez utrpení krátce po naši poslední návštěvě....

+4/−1
11.9.2015 11:42

J71o97s77e24f 54Z23e45t52í71k 1509898488248

Zde na internetu jsem četl a ne po prvé,že ženatý chlap měl od doktorů diagnozu,že brzy zemře na rakovinu!On se nevzdával a nějaký psycholog,nebo psychiatr mu poradil,ať se rozvede s manželkou která ho celý život tyranizovala a snižovala jeho sebedůvěru!On to udělal a smrt se nekonala!Kdyby měli ti doktoři co mu prorokovali brzkou smrt možnost uzákoněné  zabití lékařem,určitě by to radostně udělali a možná ani ne sami ne ,ale stačila by nějaká ta zdravotní sestra,která by to ochotně udělala!8-o

+2/−1
11.9.2015 11:34

J42i79r12i 11D39o15m40i95n94i97k 1571548461810

vy si umíte představit někoho, kdo jinému vezme život "radostně" ? 8-o

0/−1
11.9.2015 11:38

J84o61s54e39f 39Z14e27t76í22k 1569328398528

Já teda ne,ale hodně za svůj život jsem o tom četl!Možná jsem použil špatné slovo,ale myslím,že takové zrůdy jsdou!:-(

+1/0
11.9.2015 11:48

P29e66t54e16r 95B37a47k95i85č 1119379275400

Radostne asi nie, ale bude im jedno či Vás zabijú alebo nie.

http://www.vox.com/2015/2/18/8061779/euthanasia-netherlands

Táto štúdia z Holandska ukazuje, že každý piaty lekár by Vás kľudne zabil aj keby ste bol kompletne zdravý, stačilo by keby ste povedal, že ste unavený životom.

+2/0
11.9.2015 16:20

J42i68ř72í 96K77l10e88j30n42a 2967698816687

umím, tohle nemá cenu řešit, v parlamentu půjde jen o peníze, je to nechutné, nemělo by se to v parlmentu vůbec projednávat- k volbám nechodím a chodit nebudu pokud mě někdo nepřesvědčí, že je to opravdu potřeba

+1/0
12.9.2015 21:45

J36o83s73e62f 43Z28e39t67í77k 1679828678148

Já věřím tomu,že je u nás většina lidí kteří si přejou život a ne smrt!Ti mladí,kteří dnes chtějí uzákonit smrt se možná dočkají,až příjde jejich čas!Já už tu nejspíš nebudu!Není mi to ale jedno a proto jsem kategoricky proti!Doktorům,kteří si to přejí bych odebral diplom  a do nemocnice nebo ordinace by mohl vstoupit jenom jako pacient!8-o

+2/−4
11.9.2015 11:44

J22i22ř63í 76K38l49e83j83n78a 2517748626127

je to tak-bože odpusť jim, neboť nevědí co činíR^

0/−1
12.9.2015 21:48

L68i54d13a 20N86e65t68o69l37i12c42k33á 7142274201196

Při euthanasii páchají těžký hřích dva lidé. Jak lékař, tak pacient. Nezabiješ, tak zní přikázání Boží. Jaké je po smrti překvapení člověka, který páchá sebevraždu - jeho duše je živá, ale místo úlevy, trpí. Euthanasie, právě tak i interrupce jsou naprosto nepřijatelné, navíc euthanasie je velmi zneužitelná.

+4/−5
11.9.2015 11:11

J13i28r87i 22D98o58m24i66n39i38k 1251778581490

Zneužitelná je naprosto stejně, jako cokoliv jiného. Například držení střelné zbraně a nebo prodej alkoholu atd. A i věřící lidé , kteří se setkají s utrpením svým a nebo svých blízkých si nepřejí zpravidla nic jiného, než svůj neodvratitelný odchod ze světa udělat pro sebe i blízké co nejméně bolestivý.

+3/−1
11.9.2015 11:36

O27t15a 92J15e25l96í44n72e49k 8721588100935

A kterýho Boha to myslíš? Oni i ti muslimové z IS blouzní cosi o Božím hlase ;-)

0/−1
11.9.2015 11:43

L33i51d77a 78N34e27t54o50l35i95c14k62á 7502484201146

Podle mne bojovníci islámského státu jsou sadisti, které utrpení vzrušuje. Rozhodně mají pramálo společného s vírou v Boha, leda tak verbálně, aby si odůvodnili svoje zvěrstva. Bůh pro křesťany i pro muslimy je tentýž, pane Jelínek. To platí i pro Židy, pravoslavné, anglikány atd atd.

+1/−1
11.9.2015 11:59

O71t68a 33J96e87l39í83n32e20k 8931678410335

No to dle mého názoru značně zjednodušuješ, oni ti muslimové z IS si zase myslí, že má pramálo s vírou v Boha to, v co věříš třebas ty a pak taky nevím, proč se ve jménu toho mírumilovného Boha všechny ty odnože Starého zákona už víc jak tisíc let mydlí hlava nehlava ;-)

A co adventisté, jehovisté, mormoni? Ti věří v pravého Boha? A co náboženství nežidovského původu - namátkou Hinduismus, Buddhismus, Sikhismus, Konfucianismus, Taoismus, Zoroastrismus, Šintoismus? Ti věří v pravého Boha? 

Obecně řečeno moc nechápu, když mi někdo tvrdí, že má tu "pravou" víru v Boha a vůbec mu není divné, že existuje spousta dalších lidí, kteří mají také tu "pravou" víru v Boha, která se od té jejich zcela zásadně liší ;-)

0/−1
11.9.2015 12:21

L92u70k67á57š 32K28o62b76l86o76v67s53k76ý 5582803942277

Problém muslimů z IS bude, že sice mají silnou víru v boha, nebo spíše fixaci na náboženské atributy jako texty a rituály, ale bez skutečného napojení. Taková víra je nezralá a je to spíše ideologie, srovnatelná s ideologiemi v Evropě 20.století.  Skutečně zralá "víra v boha", tj. opravdové napojení se obejde bez náboženství, které je jenom pomůckou jak se k tomu spojení s bohem propracovat.

+1/0
11.9.2015 13:45

L85i22d22a 61N55e14t26o75l10i61c82k29á 7552164641766

Ano, Bůh je nejvýš milosrdný i mírumilovný, jak píšeš ty. Ježíš je Bůh a ten založil církev katolickou neboli všeobecnou. My máme dle Jeho přikázání žít a máme se navzájem mít rádi.Ostatní, které zmiňuješ jsou sekty do jejichž čela se postavil člověk, který si dělá svá pravidla, jak to jemu vyhovuje. Že se k těmto guru přidávají lidé, to je jejich chyba, že se nechali zmanipulovat.To, že Bůh, ve kterého věří katolíci a já patřím k nim a je ten pravý - kolik zázraků se stalo, Mariánských zjevení a všechny katolíkům. I mně se dal Bůh několikrát poznat, z toho jednou při modlitbě sv. Růžence.V

+2/0
11.9.2015 14:22

J62a58r37m59i84l91a 67M24a85r85e55š21o44v41á 5344677550203

Paní Netolická přeju vám, abyste nikdy neprožila smrtelou nemoc svou, nebo někoho ve své rodině, aniž byste měla možnost  pomoci a byla odkázána na rozhodnutí lékařů. Co jsou vám platná kvanta morfinu, když už stejně o světě nevíte a když máte štěstí tak se u vás střídá rodina a vidí, jak trpíte a že ještě trochu dýcháte? Proto i když jsem věřící, tak řízenou euranázii schvaluji,  svému pejskovi jsem také dopřála injekci, aby netrpěl, když mu nebylo pomoci-

0/−1
11.9.2015 15:59

L41i84d22a 76N86e16t90o93l73i89c12k90á 7942184521666

Moje maminka zemřela na rakovinu, takže vím, co to obnáší. Trpěla statečně, bylo jí pouhých 50 roků, ale rozhodně nemohu souhlasit s euthanasií, protože to odporuje Božímu přikázání -  nezabiješ. Pejskovi bych také nechala dát injekci, zvířata nemají nesmrtelnou duši.

+1/0
11.9.2015 16:16

J90a13r69o59s85l60a54v 65D51u24n29d13a 1973222556910

A pokud nejsem věřící já ani lékař, můžeme eutanázii provést?

0/−1
11.9.2015 17:38

L34i81d25a 61N84e67t49o84l91i93c87k97á 7642104341106

Rozhodně ne, pane Dunda. Všichni budeme P. Bohem jednou souzeni, i ateisté.

+1/0
11.9.2015 23:58

J54a92r27o15s63l56a96v 84D91u87n94d70a 1543152366330

Tak to jsme všichni, s odpuštěním, v zadeli. Když dám dohromady názory, příkazy a zákazy všech náboženství na světě, nemohl bych ráno ani vstát z postele, abych něco neporušil.

Nechápu, proč bych takto klíčová životní rozhodnutí měl svěřit někomu, kdo kdysi vytvořil postavu boha aby mohl lépe ovládat lidi.

+1/−1
12.9.2015 8:40

J15a20r96o16s20l87a66v65a 12K24a65n67i55o90k18o53v38á 7372259132517

Po přečtení diskuze si ověřuji zkušenost, že ti, co jsou tak vehementně proti, směřují svůj názor spíš alibisticky k "dobru" těch živých, než k utrpení těch trpících..

+5/−2
11.9.2015 10:29

J19i45r49i 88D76o47m53i55n83i15k 1891468601130

Velmi přesně vyjádřeno. R^

+1/−1
11.9.2015 11:37

J27a75r92o18s84l69a30v36a 89K34a86n92i77o26k78o77v52á 7642979532327

Jsem PRO, jen bych ráda pořádnou pojistku, aby se to nedalo zneužít. Ráda bych, kdyby se jednou ti, kteří jsou tak velmi proti, zkusili vcítit jednak do těch, kteří maxiálně trpí, druhak do těch kolem, kteří to "odskáčou" kusem svého života, kdy jsou k takovému trpícímu připoutaní a nemají šanci se z toho "břemene" alespoň na čas "ulít". Ono to tak ušlechtile zní, když jsou proti, jenže právě jim bych přála, aby si to sami jednou prožili, o čem to je. Když například ten umírající je naprosto odkázaný na druhé, když se probere a šílí bolestí a řve na vás, ať už ho, proboha, necháte umřít. Já si to prožívala 10 let, plus k tomu mentálně postiženou dceru. Kdo to nezažije, nemá ponětí o čem mluví..

+3/−2
11.9.2015 10:13

J35i66r89i 96D68o31m64i11n65i27k 1401128161100

Eutanazie se dělá naprosto běžně , jen není uzákoněná. Ale u skutečně trpících se provádí poměrně často. Ono stačí jen trochu zvednout utišující dávku léků a srdíčko se zastaví. Celý ten kolotoč okolo včetně tohoto je jen velké pokrytectví, nic víc.

+2/−2
11.9.2015 10:12

V49l91a14d80i62m10í65r80a 51B45o54š22k85o64v86á 3457679814583

Jsem pro asistovanou sebevraždu (pacient sám si aplikuje lék), nikoli eutanázii, kdy zabíjí ruka lékaře. Dohled by musel vést na zdravotnictví nezávislý právník, nikoli sami lékaři, jinak by to neodpovídalo žádné vyspělé zemi, kde je legalizováno uspíšení smrti.

+1/−2
11.9.2015 10:07

J46a10r45o89s12l83a30v37a 31K18a70n86i37o96k74o42v32á 7402779422657

Ano, velký souhlas..

0/−2
11.9.2015 10:15

J85i66r84i 40D59o68m85i73n97i81k 1951128801960

Jako, že to hodíte na svědomí "nezávislého právníka" ? A co to nechat na rozhodnutí každého jedince, který prostě chce odejít ? Ale je faktem, že kdo se chce sám zabít, tak možností má kolem sebe X. Nedávno dostali dokonce sebevrazi v jednom mediálním šílenství dobrý návod....

+1/−2
11.9.2015 10:19

V39l61a64d17i15m30í76r 34N12o18v78á68k 3552114336361

Jsem nerozhodnutý.Jistě,eutanasie ulehčí od bolesti,utrpení nebo schopnosti člověku normálně žít.Na druhou stranu,co když se stane zázrak(nemyslím ten náboženský)  a člověk se uzdraví anebo se právě vyvine lék,že by se ten člověk postupně uzdravil.

Konkrétní příklad.Mám kolegu v zaměstnání,který měl rakovinu slinivky břišní.Hodně si vytrpěl,obzvlášť v nemocnicích.Nakonec jej kontaktovali Japonci,aby jim dělal pokusného králíka na ověřování léku(prosím,i to je možné,když člověk vyčerpá všechny možnosti,nerad bych slyšel hlasy "spravedlivých").Dnes po rakovině ani památky.

Jiný příklad.Skoro všichni mí příbuzní zemřeli na různé druhy rakovin.Žádná pomoc se nenašla,všichni umřeli za velkého trápení.

Nabízí se i otázka jiná.Lidé jsou zhýčkaní civilizací.Ve starších dobách lidé umírali většinou doma,obklopeni příbuznými.Ale žádné utišující prostředky neměli.Tak se s tou smrtí smiřme,i když se jí tolik bojíme.

Moje nerozhodnost v tomto případě je veliká,jiní můžou mít jinou náturu.Za sebe bych nechal rozhodnutí na jiných,být poslancem,v hodně věcí bych byl velice rozhodný,tady při hlasování bych odešel ze sněmovny bez ohledu na partaj.

+2/0
11.9.2015 10:01

M76o81n17i60k64a 13R42o19l15l54o67v72á 5243122506195

Pisete, ze příbuzní zemřeli na rakovinu,jestli můžu poradit,bezte na vyšetření,delaj to z krve a je to zadarmo,když máte dispozice v rodině,buď budete v klidu,nebo se to podchyti v začátku. Hnala jsem na to syna,z manželovy strany jí měli dost,dopadlo to dobře,jen za dva roky na kontrolu,ale máme klid.

+2/−1
11.9.2015 10:12

V12l94a65d63i63m84í76r 18N39o19v84á76k 3792934646521

Děkuji,udělám to.

0/−1
11.9.2015 10:48

M63o92n37i38k38a 65R93o88l52l61o22v49á 5653232496345

Není zač a držím palce ať je vše OK!

+1/−1
11.9.2015 11:50

J10i48ř58í 70K33l53e41j21n38a 2537668376747

eutanazie odlehčí stání pokladně to je vše

+1/0
12.9.2015 21:51

J14a52r20d64a 25C21h11o62v83a94n62e69c 6651245143249

Za mnohonásobnou vraždu u nás trest smrti není. Ale nemocné budeme místo léčení trestat za jejich nemoc popravou.

+3/−7
11.9.2015 9:57

J52a64n 96U97l55r33i22c65h 9899486209814

Hamerský a spol mají ale starosti. Jak někdo může trávit čas a vydávat energii na to, aby bylo možné nechat se na přání zabít? Bizarní a morbidní. Já bych řekl, že to je projev obecně seberažedných tendencí Západu jako civilizace. Vymíráme a ještě se snažíme prosadit takové zvrácenosti. Napadá mě výstižná reakce: Ať se jde Hamerský bodnout!

+5/−4
11.9.2015 9:52

V71á23c27l64a40v 15P56o98l52á82š51e18k 9346810441517

Když moje matka umírala na rakovinu, zpočátku stále opakovala, že chce umřít a ať to nějak zařídím. Viděl jsem však, že důvodem nejsou bolesti (byť jimi velmi trpěla), ale pocit, že už je zbytečná a že nás obtěžuje. Ohledně toho obtěžování jsem jí řekl, že tak jako ona dochovala své rodiče a svého manžela, tak já teď pomohu jí a snad jednou mé děti pomohou mně - že takhle je to správné a tak to má na světě být. A ohledně té zbytečnosti jsem ji přesvědčil, že ještě může udělat velice užitečnou věc: Může dát svým dětem a vnoučatům příklad statečnosti a trpělivosti. Také jsem jí řekl, že příbuzní a známí si ji budou nejvíce pamatovat dle posledních chvil jejího života a že sebevraždou (nebo eutanazií) by v jejich vzpomínkách překryla všechno dobré, co v životě udělala; pamatovali by si pouze ten konec.Ona to přijala a při návštěvách příbuzných se probrala z letargie (jinak ležela téměř v bezvědomí), smála se, vyprávěla, vyptávala se, zpívala atd. Po odchodu návštěvy zase upadla do letargie. Konec jejího života byl takto mnohem šťastnější a vzpomínka na ni zůstala mnohem hezčí, než kdyby spáchala sebevraždu nebo se nechala v rámci eutanazie zabít.

+11/−1
11.9.2015 9:23

P60e24t10r 40Š74k30o89d42a 5847650604860

Konec jejího života byl šťastnější z vašeho pohledu. Těžko říct, jestli tomu tak opravdu bylo. Kdybyste na mě zkoušel takovéhle řečičky, pošlu vás do háje. Tvářit se před ostatními, že je všechno happy a v pohodě, a po jejich odchodu se vrátit do stavu přežívání.....brrrr, nikdy.

+4/−7
11.9.2015 9:39

V87á79c59l67a21v 58P79o41l86á37š86e30k 9726530981527

Do hlavy jsem jí neviděl. Vím jen, že pak už přání zemřít nikdy nezopakovala. Pak už si dělala ze své smrti legraci, např. si nechala přinést z pohřebního ústavu seznam hudby a celé odpoledne si vybírala, které skladby se mají na jejím pohřbu hrát. Nebo pomáhala při sestavení projevu při jejím pohřbu.

+1/0
11.9.2015 9:59

P34e32t77r 65B89u37r10d38a 3610325129227

Myslíte, že je člověk šťastný, když vidí milovanou osobu umírat? Když nic jiného, vidí, že i on zemře a to na náladě zrovna nepřidá.

Tatínek se moc těšil na jaro, chtěl ještě jednou vidět rozkvétat kytky, ještě jednou zorat zahradu. Každý den dělal co mohl. Měl radost z malůvky, co mu přinesla vnučka, každý den radost z kousku jinak počmáraného papíru. Nedožil se toho, jak po přestupu na jinou ZŠ přinesla v pololetí samé jedničky. Poslední přání, co měl před námi bylo, že po pádu nemohl sám vstát a nechtěl umřít na podlaze. Když jsem se zeptal, jestli chce do nemocnice, řekl "ano". Ale o chvíli později, když ho nakládali, řekl "sbohem". Tak se se mnou rozloučil jedinkrát.

+2/0
11.9.2015 9:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.