Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Turečtí vojáci obléhají kurdské město, uvnitř zahynuly desítky lidí

Nejméně 30 lidí zahynulo od minulého týdne v kurdském městě Cizre na jihovýchodě Turecka, kde Ankara vede boj proti radikální Kurdské straně pracujících (PKK). Situace eskalovala po nedělním výbuchu bomby u obce Daglica, při kterém zemřelo 16 tureckých vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u91d72ě21k 83K88ř52e85č25e45k 8491911613944

Turecko Prosím umravnit je to dobytek. Kam kouká NATO?

0/0
20.9.2015 15:32

V10á18c64l81a54v 17S63a91m40e76c 7814474740625

Zajímalo by mně jestli se někdy dozvíme kdo nakupuje od IS ropu. Při pohledu na mapu to musí být jasně Turecko. A kam to jde dál?

+3/0
11.9.2015 13:43

J69a98n 51P51o78s73p41i37s66i41l 7166597236765

především Evropa, ехperti OPEC odhadují asi za 20 mld. USD

0/0
11.9.2015 15:57

J13a44n 89P95o12s92p52i76s64i15l 7176907586355

především Evropa, odhad expertů OPEC je asi 20 mld. USD

0/0
11.9.2015 15:58

M46a23r88k25é25t92a 97V22š87e63l72i50c33h75o93v93á 9852870941866

To je dost, že se taky někdo z českých médií probudil, Cizre už je obklíčené déle než týden. V dalších městech na jihovýchodě Turci postříleli desítky civilistů, včetně dětí. Všechno byl samozřejmě "zásah proti PKK". Většinou to vypadá tak, že jedou městem a střílí po všem, co se pohne, takhle zabili třeba třináctiletou Cemile Cagirga. Bohužel tenhle článek v podstatě kopíruje tureckou propagandu, aby se neřeklo, tak tam teda doplnili, že "podle HDP" jde z většiny civilisty, hm.

PS psala jsem o tom něco málo tady na blog http://marketavselichova.blog.idnes.cz/c/475758/turecka-armada-zabiji-kurdske-civilisty-a-svetu-to-nevadi.html , potom denně aktuální informace jsou na FB stránkách Zprávy z Kurdistánu a Česko podporuje svobodný Kurdistán, kdyby měl někdo zájem.

+2/0
11.9.2015 12:41

R84o44m80a20n 92M44i45r43o87s24l15a74v 4707123697456

Hlavní je asi vědět, že po letech smíru mezi Turky a Kurdy začali první bombardovat kurdské pozice Turci.Pro formu "jako" bojují i proti IS, který jim ale aktuálně vyhovuje, protože Kurdy oslabuje a zabíjí místo nich. Nevyhovují jim ale kurdské bojové úspěchy, které samozřejmě působí emancipačně a Turci potřebují mít Kurdy pořádně zdeptané. Jednduše máme fajn spojence. Jeden zcela rozklížil Irák, další Sýrii a Líbyi,další  odrovná Kurdy...Vše jménem civilizace. A navíc ta hrůza, chce naše mírotvorná záměry bojem proti IS v Sýrii zhatit Rusko. Takže bacha, zase to komplikují!

+5/0
11.9.2015 12:15

M91i82c24h39a78l 35P41a39v22l95á71t 9463653184539

Tolik prispevku a tak malo pisatelu vubec chape, co je to PKK..

0/0
11.9.2015 11:09

P41e78t32r 79S57t63r34n72a57d 5965783314166

A co na to NATO? Toto může jeho člen dělat? Žádám sankce proti Turecku.

+3/0
11.9.2015 7:22

P54ř93e12m30y51s41l 66M13o16r31a90v51a 4673193621573

Někdo by měl Erdogana kennedyovsky odstoupit. Jen on může za to, co si teď vyžírá celá Evropa.

+1/0
11.9.2015 6:40

P68e13t54r 38M17i91n37a57r 4515805804558

Turci se v genocide vyznaji. Zasvinili Blizky vychod a severni Afriku islamem. Meli snad nejvetsi risi na svete.  Poslali cikany do Evropy. No, uz se zase profiluji, jako pred 100 let.

+2/0
11.9.2015 5:56
Foto

O19t33a62k36a46r 45M20j23a50l80o89v47s64k76ý 4500424435303

Islám tam byl ještě než Osmanská rise vznikla... Ale souhlasím, že Erdogan je ostudou pro moderní Turecko... Mustafa Kemal se musí v hrobě otáčet...;-€

+6/0
11.9.2015 8:29

J88a87n 26K72u47p54e25c95k92ý 2611664549770

Turci poslali cikany do Evropy? A odkud?

+1/0
11.9.2015 13:54

M69a59r20t92i82n 67B64r14e31j97c48h16a 3864230172731

Je to hustá schýza, Češi a Slováci dodávají Kurdům munici po tunách, aby bojovali proti IS, do toho Turci, kteří čile obchodují s IS a je pro ně menší nepřítel než ypk a ppk s povolením USA a jako stát v NATO oslabují Kurdy bombardováním! Jsem Rusofob a jsem pro západní, ale tohle opravdu nechápu. Byť jsou Kurdi komunisti, tak jsou jediní, kdo dokázal dát IS tzv "na pr.del" ! Tohle prostě smrdí už i mě. A to nezmiňuji Erdoganovo islamizaci Turecka. Myslím, že by asi měly analytici v Pentagonu pár věcí přehodnotit. Nebo se tedy chystá něco většího? Proto je potřeba Kurdy destabilizovat? Sakra zním jako komoušký Rusofil, ale tohle je fakt divné a proti všemu racionálnímu myšlení8-o

+12/0
11.9.2015 0:24

P39e50t94r 23M30i90n92a39r 4465855174208

Kurdove jsou trochu musulmani. Tim padem nemohou byt komuniste. Ne ? Ze ste rusofob je zajimave. Premyslim o rusobobech v tom smeru, zda nakonec to nejsou pouze nackove.  Rusi milovat nikdo nemusi, ale jsou to Slovane a snazi se zahladit to, co napachal SSSR, pod vedenim tajemniku z cele oblasti SSSR, nejvice tajemniku ale bylo z Ukrajiny. Snad nam neublizili vic, nez napriklad Rakusane ci Nemci. Neco tady smrdi. Prozapadni.Co je to prozapadni ? Uff. Jinak Rusove jsou daleko vice prozapadni, nez vase blahorodi.  To asi netusite.

Jeste tak si zanadavt na Putina. Ne ? Aby clovek mel pocit, ze je cool. ;-D;-D;-D;-D

+3/0
11.9.2015 6:01

M50a52r57t56i95n 12K29r86a53l 7833670733787

Mne zaujalo to, ze jsou Rusove prozapadni. To je zajimave, dost to maskuji. Mluvim o beznych Rusech, kteri pro Evropu dobreho slova nenajdou, neb jsme vsichni fasisti. Pred Kremlem maji vystaveneho nejvetsiho (nejmensiho) bolsevika vsech dob. Provozovat .su domenu propagujici komunisticke symboly u nich neni trestne. Breznev nebyl Ukrajinec, ale Rus jako poleno, narozen tusim v Dneprodzerzinsku (pokud neznate Ukrajinu, je to asi pul hodiny jizdy od Dnepru).

V historii myslim vyvrazdili nejvic Slovanu Slovani, krome komunistickych cistek mame vsichni v pameti napriklad masakr nemocnice ve Vukovaru. Ve Slovinsku by se panslavismu vysmali, pulka zeme si hraje na Rakusany a pulka na Italy, Ljubljana je neco mezi.

Nemci nas mozna zabrali pred valkou, ale nyni uz desitky let jsou hlavnim ceskym obchodnim partnerem, a to velmi spolehlivym partnerem.

Atakdale. Preji pekne rano.

+1/0
11.9.2015 7:40

M25a67r88t76i66n 59B41r18e32j63c21h71a 3404570772651

PřesněR^ Jenže trollovi to je zbytečné vysvětlovat. Hezký weekend.

0/0
11.9.2015 9:31

P80e56t96r 59M53i63n78a50r 4915205844928

Hezka odpoved, slozena z polopravd a prani. Zrejme podle diktatu. Breznev i Chuscov byli Ukrajinci. No zbytecno odpovidat na vety, ze nejvice Slovanu vybili .... 

 ci o obchodnim nejvetsim partneovi, to je na dlouhe psani a asi zbytecno.

Cest Buh

0/0
11.9.2015 16:44

M29a29r54t82i31n 44B14r33e14j61c78h35a 3744120272871

Krásné páteční ráno pane Minář, už dlouho jsem se tak nepobavil, dokonce se mi při čtení Vašeho komentáře, hlavně v části o prozápadních rusech vybavil text jednoho skeče Izera a Dobrodinského: Cituji: " ty Edo, po kom je ten náš kluk tak bl.bej";-D Ale jo, tak jste si zatrolloval a je Vám lépe, o to přeci jde ne. Hezký weekend, i když Vám asi víc sedí cybbota a nedélja. Bohužel tu nejde dát azbuka.

0/0
11.9.2015 9:30

P64e54t50r 31M72i37n70a23r 4345615874478

No vida. Dekuji vam pane Brejcha ( z Plzence ? ) . Uz jsem myslel, ze moje psani je uplne k nicemu. Potesil jste mne, pisete, ze jste se dobre pobavil. Je patrno, ze mate uroven minimalne studenta soukrome skoly, s predem zaplacenou maturitou.

Hezky den. 

Jeste pozn. (zkracuji nechci zdrzovat, pozn. znamena poznamka), vy si myslite, ze jsem placen protektorem a mam vyvolavat ostrejsi reakce, neco jako zaporna propaganda ? Ne. Mohu vas uklidnit, ze nikoliv.  Kdyby jste se vice staral o mne zjistil by jste, ze pisi sam a navic, myslenky dost tezce shromazuji. Asi mate pravdu s tim " ty Edo". Mne to puvodne napadlo o vas, ale vidim, ze vy jste na urovni.

Prozapdni |Rusoive je mozna mene vystizny vyraz, ale uz jenom to, ze obchod mezi Rusama a USA dost jako roste to malinko naznacuje.  Dale.  V dnesnim Rusku prevazuji tricka  s napisy v English.  :) Jo, USA jsou,od Ruska bud na zapad, jo,  mozna by se dalo rici i na vychod.  

Jeste jedna pozn.  Muj idol neni ani Putin, ani McCaine. 

Cest Buh   ;-D;-D;-D

0/0
11.9.2015 17:15

M84a56r73t48i87n 12B19r38e49j95c52h54a 3614280762701

Proč z Plzence trolle? Já jsem Pražák jak poleno a jasná pražská kavárna! Za to z Vás vzdělání přímo prýští, to je vidět hned v prvních řádcích;-D;-D;-D Miluji lidi jako jste Vy, neustále mě nepřestanete bavitR^

0/0
12.9.2015 1:03

P83e50t45r 90M13i17n54a40r 4515975554278

No troll asi budes ty.  Precti si nekdy, co jsi schopen vyplodit.  Ze jsi prazak ? To je mi jasne, umim cist . Ne ?   Horsi nez brnak.  Ted jde o to, zda soused nema lepsi chalupu ne ty.  Tim by se i dalo vysvetlit to tvoje pnuti a  tvuj hovadnismus   ;-D;-D;-D

0/0
12.9.2015 1:58

M22a17r19e52k 45T65e76t32u61r 9369244256

- Ono je divné, že IS nebyl schopen porazit milice. Jako by měli rozkaz jen hrát bojové divadýlko....

- Obávám se, že až vám skládačka začne zapadat do sebe, stane se z vás amerikofob.

0/0
18.9.2015 8:19

T78o18m44á67š 11P95r68o54k59o98p 9387837250960

Hmm, teď už Evropa a USA určitě řeší kdy zavedou proti Turecku sankce...

+1/0
11.9.2015 0:22

J43a77n 11P43o95l88a55n91s25k42ý 4862987193951

Lidi, pro pána Jána přemýšlejte. Lucian Papazian, Jiří Fogel, Vasicek, paní Kálenská. Vy tématu vůbec nerozumíte, při tom tu vyhlašujete hesla, o kterých nemáte ani páru, co znamenají a komu by se tím prospělo! Checete snad destabilizovat poslední fungující stát, ve kterém 99% kurdů spokojeně žije!? Chcete těmto lidem přinést utrpení? PKK je teroristická organizace, která nejen že útočí na Turecko sebevražednými útoky, ale obtěžuje i samotné Kurdy! Ještě, že světový mír není závislý na lidech s názory, jaké máte vy a při tom za to může jen a pouze Vaše nevzdělanost. Však se jeďte do Turecka podívat, jak se tam ti Kurdi mají špatně. Já tam mám spousty přátel, mix Turků a Kurdů, kteří by jeden proti druhému neřekl špatného slova. Znáte vy někoho osobně v Turecku, kdo by si stěžoval na stav - pokud se nebudeme bavit o Tureckém prezidentovy, kterého polovina národa nesnáší a druhá miluje - asi tak jako u nás situace okolo našeho prezidenta - náš už je naštěstí tak starý, že se na nějaké další volební období vyprdne a vyvalí se do raději člunu na rybníku.

+5/0
11.9.2015 0:06

V50á54c19l57a36v 30M22a94c71h 9869383558398

v něčem máte pravdu, ale

- jaký je rozdíl mezi vztahem Turci - Kurdi, versus Srbi - Kosovští Albánci .... NATO tehdy bombardovala Srby, trochu dvojí metr, že

- ať to vezmete z kterékoliv strany Turci více méně podporují ISIL, Kurdové s ním válčí

+7/0
11.9.2015 0:16

J11a66n 22P77o35l37a48n31s98k30ý 4282397343681

Turci ISIL nepodporují. Nepodporují jej ani tak, jako mi podporujeme naší municí PKK. Kdyby měl být stejný metr pro všechny, a přemýšlelo tak, jak zdejší diskutéři, tak by prakticky Turecko mělo požadovat NATO o zorganizování útoku na náš stát, protože podporujeme teroristy PKK, k čemuž se i veřejně, oficiálně a zcela otevřeně přiznává náš prezident, takže by to ani nešlo nijak zamaskovat. :-)

+1/−3
11.9.2015 0:28

L85u91c11i79a11n 86P72a13p15a89z80i56a93n 5834487151245

TURECKO LŽE, PROVÁDÍ ETNICKOU ČISTKU JAKO KDYSI S ARMÉNY. ZEMĚ NATO PROVÁDÍ GENOCIDU A MY MÁME BOJOVAT ZA TURECKÉ NATO ZÁJMY? NATO JE K NIČEMU, POKUD TOTO DOVOLÍ A DĚLÁ, ŽE NEVIDÍ A NESLYŠÍ.Vůči Turecku by se mělo vyhlásit embargo a naopak kurdský národ vyzbrojit dalšími dodávkami zbraní.

0/−3
10.9.2015 23:48

T14o50m59á54š 34K13r63e61j71č69í 1735511340891

Nezávislý Kurdistán znamená odebrání části území Sýrii, Turecku, Íránu, Iráku a Arménii. Jen je vyzbrojte.

+1/0
11.9.2015 0:01

J27a12n 61P35o13l70a16n37s68k65ý 4972607313961

Víte, jeden a ten samej chytrolín by tu pak nadával, proč tu utíkají ti uprchlíci. Lidé, kteří tu pronášejí taková hesla zpravidla nejsou dobří šachisté, jejich operační paměť (kterou si člověk částečně trénuje a částečně ji má od toho nahoře) jim nedovoluje vykalkulovat ani tah následující, natož pak vymyslet jak řešit situace, kde se rozhoduje o milionech lidí. Už vůbec pak nemluvím o tom, jak domyslet veškeré pro a proti svých kroků. Do toho samozřejmě pak musí přijít spousta kompromisů a improvizace. To celé po tom aplikovat mezinárodně, s účastí dalších států (jak by si ten pán přál). Kdyby se nedej bože dostal pan Lucian k moci, tak až by nakonec stál u soudu v Haagu, tak by prakticky nechápal, o čem se tam mluví. :-)

+1/0
11.9.2015 0:23

T77o42m63á82š 92K15r23e88j73č24í 1615871460271

Někdy mám pocit, že Evropě vládne celá armáda Lucianů.;-)

0/0
11.9.2015 1:27

M39a26r97e60k 80T98e62t53u42r 9589454446

USA a EU lže a podvádí svůj lid. :-P

0/0
18.9.2015 8:41

J18i76ř80í 93F55o72g81e66l 2830381166902

Tutecko je Trojským koněm islamistů....

+3/−3
10.9.2015 23:46

T57o28m75á37š 38K47r73e24j33č87í 1965521660471

Bojuje se tam desítky let, Kurdové podřezávají Turky, Turci podřezávají Kurdy. Ale pro mnohé je to tak, jak se to zrovna hodí. Nejdřív byli Kurdové teroristé, teď, když bojovali proti IS jsou zas hrdinové. Skutečnost je ale taková, že Kurdové bojují pouze na svém území, na úzení, kde žije jejich menšina. Nebojují proti IS jako takové, nebojují mimo kmenová území. Když je nyní vyzbrojíme, bude v Turecku a Iráku další občanská válka, protože oni nepřestanou, dokud nebude samostatný Kurdistán. Na ten mají pochopitelně právo, ale nekonečné zabíjení to nevyřeší.

+4/−1
10.9.2015 23:31

M79i31c43h33e10l 14P47e58t96r46u18c79c67i87a16n78i 8434105196172

Ale vyresi, vzdyt se to tak vyresilo i JAR.

0/0
11.9.2015 0:02

T12o61m32á35š 25K93r84e30j21č29í 1785381360181

V JAR? 8-o

0/0
11.9.2015 0:22

J92a59n 33P59o37l11a52n98s31k39ý 4292577783841

To víte, pan Michel Petrucciani je obrovský odborník na situaci v JAR, běžně tam létá letadlem, má tam stádo koz a ty situace s tím Tureckem jsou si strašně podobné. Jakoby si z oka vypadli. ;-D

+1/0
11.9.2015 0:31

T17o53m53á96š 42K58r44e28j97č17í 1185161290261

Předpokládal jsem, že vysvětlení nebude. ;-)

0/0
11.9.2015 1:28
Foto

I47v76o 66V78a52s59i94c56e55k 3830711174633

Spojení ISIL a Turecka je jen otázkou času. Členství Turecka v NATO vůbec nic negarantuje. V historii takové spolky nikdy moc nefungovaly, např. Itálie byla na začátku války v Trojspolku

+2/−2
10.9.2015 23:31

J13a40n 92K15a67š25p98a22r 7665754811940

Ono NATO celkově vůbec nic negarantuje (kromě neustálé agrese). Když se podíváte na zcela vágní stanovy, kde není zakotvena žádná povinnost (jen jakási "dobrá vůle") pomoci členskému státu při ohrožení, tak si můžete udělat představu, jak by to vypadalo v praxi. NATO vzniklo jako protiruský vojenský blok (to je stále) a dnes slouží hlavně jako zástěrka mocenských zájmů USA.

+1/0
11.9.2015 19:35

P76e72p73a 60Č25u51m31p80e36l60í54k 7717508154283

Turecko člen nato, OSN nic neříká ale kecá nám do migrantů, USA to je jedno. ;-D

A nikdo nemá koule na to, aby něco udělal. Kvalita

+7/−3
10.9.2015 23:23

R89o60b97e69r35t 34M94r41o87c15z12k50o89w30s13k79i 7118840829754

OSN je zcela nefungující organizace, Rusko a Čína vše vetnou a když Západ jedná bez souhlasu OSN, každý to pak Západu omlátí ohlavu jakmile se to nepovede :-P

+4/−2
10.9.2015 23:30

T86o30m95á39š 42K49r35e37j51č84í 1305641610951

Hlavně, že USA nic nevetuje. Dokud bude platit pro kohokoliv právo veta, je ta organizace mrtvá.

+3/−2
10.9.2015 23:33

M18a61r68e15k 55T70e81t40u85r 9559234116

K čemu by bylo OSN, kdyby konalo jen vůli např. USA??! 8-o Rv

0/0
18.9.2015 8:45

K41a60m32i80l52a 85K66a39l41e69n64s68k37á 9846977667898

Jak je možné, že OSN a EU mlčky přihlíží genocidě v podání Turecka?

+7/−2
10.9.2015 23:19

P12e83p47a 87Č92u21m50p20e94l38í22k 7927558434503

Protože OSN je pro srandy. Viz ruský vpád na krym. Je jím to prostě jedno. A když není tak stejně nemohou nic udělat

+2/0
10.9.2015 23:24

M25a40r18e74k 14T70e41t43u96r 9329644486

Ale prosím vás, do UA jsme vrtly 1. my - respektive USA. Majdan byla placená revolta (jen 20miliard USD), čímž USA OPĚT porušili mezinárodní smlouvu (vměšování se do vnitřních záležitostí suverénních států). Rusko udělalo to, co muselo. Máte internet, tak se ho naučte používat, pokud stojíte o pravdu. ;-O

0/0
18.9.2015 8:54

R96o10b77e70r71t 24M50r83o70c74z23k47o49w80s69k57i 7568530459844

EU vyjádřila nesouhlas ;-D;-) víc EU nezmůže, ale není mlčky ;-)

+1/−1
10.9.2015 23:28

L35u24c52i95a76n 33P61a28p69a49z49i64a38n 5724537201265

Turecku prošla genocida na Arménech, tak si myslí, že po sto letech si to zopakují nyní na Kurdech. Je ostudné, že tomuto zlu svět mlčky přihlíží. NATO je k ničemu, pokud jeho člen páchá zločiny proti lidskosti.

+2/−1
10.9.2015 23:51

M67i50c77h14e59l 78P49e27t70r35u33c10c83i85a53n85i 8794235826572

A jeste je kryt. Zlata CCCP!

0/−2
11.9.2015 0:06

R81a93d47a61n 32B24e30m 1345578190766

no oni Kurdove byli velmi aktivni ve vrazdeni Armenu, to oni hlavne delali za Turky spinavou praci;-(

0/0
11.9.2015 2:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.