Diskuze

Za nárůst nehod v létě může únava i euforie, říká šéf dopravní policie

Nedostatečná pozornost při řízení a nedodržení bezpečné vzdálenosti. To jsou nejčastější příčiny dopravních nehod v červenci a srpnu. Svůj podíl na tom neslo i teplé počasí a rychlejší únava řidičů. „To všechno spolu nese velká rizika,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz šéf dopravní policie Tomáš Lerch.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Jak je ta čeština krásná řeč. Tolik slov se vysloví, aby se vlastně nic neřeklo! Každý zdravý rozum a denně jezdící slušný řidič již dlouho dobře ví, že žádný nesmyslný bodový systém, žádná astronomická výše pokut nikdy nic dobrého nepřinesou. Vysoké pokuty navíc zavání ekonomickou diskriminací, když nějaký "babiš" s plnou kešení si může jezdit jako prase, protože má na pokuty, ale pro ostatní to bude likvidační. Jediné skutečně smysluplné řešení je za opakovaný závažný dopravní přestupek sebrat řidičský průkaz třeba na 2 roky. Potom přezkoušení a může jezdit znovu. Pokud dojde opakovaně k dalším závažným dopravním přestupkům, sebrat řidičák na 10let. A systémem 3x a dost pokud ani po těchto letech a snad zmoudření si nedá pokoj, sebrat řidičák natrvalo.

A bude klid bez ohledu na to, kolik kdo vydělává, nebo kolik kdo má na kontě. Howgh!

0 0
možnosti
PK

P78e40t51r 11K42e45ř

8. 9. 2015 10:55

Pan Lerch činí závěry dle statistických údajů, jinak by takové nesmysly neříkal. Největší podíl na nehodovosti mají tři faktory, které spolu většinou úzce souvisí. Neznalost řidiče situace, neplynulá jízda a překážky na silnici. Tyto faktory pak mají uváděn jako důvod nehody nepřiměřenou rychlost a nedostatečnou pozornost, z niž každý úředník vyvodí shodný závěr. Snížit rychlost + represe. Nejlepší prevencí je však včasná informovanost řidiče a odstranění veškerých překážek provozu. Každý kdo alespoň někdy jel v provozu západních zemí si jistě vybaví blikající policejní vůz v odstavném pruhu či krajnici, i několik km před vlastní nehodou a vždy s návěstí jak dále pokračovat. Kontroly výhradně mimo komunikaci. Řešení nehod na vlastní komunikaci je v rámci minut. Nájezdy a výjezdy jsou na rychlostních komunikacích v základu takřka bez snížení rychlosti. Pokud je již omezení nutné, je opět návěstěno velmi brzy a několikrát opakováno. Udaná maximální rychlost v předmětném úseku je vskutku použitelná. Každá byť jen hrozící překážka je okamžitě označena a eliminována. Zbytečné značení(např. přes víkend) je vždy odstraněno, nebo zneplatněno. atd. A nyní se podívejme do našeho provozu. O situaci na silnici se řidič dozví až když v ní je. Řešení je na něm. Policie schovává svá vozidla za překážky z důvodu jejich ochrany před možným nárazem překvapeného řidiče. Zastavuje vozidla ke kontrole kdekoli. V odstavných pruzích, v křižovatkách, na mostech a dokonce jsem měl tu čest i v tunelu!!! Řešení nehod probíhá vždy na komunikaci a je v časových intervalech "století". Zajištění žádné. Nájezdy a výjezdy jsou krátké, rychlost na nich je velmi nízká a každý je parametrově jiný. Stavební značení je neúplné, mnohdy neodpovídá návěstí skutečnosti, nebo si odporuje.  Stavební stroje se zcela běžně pohybují po průjezdné komunikaci bez zajištění. Zbytky po nehodách a stavbách se řeší jen minimálně.Zapomenuté značky se válí na silnicích i několik týdnů po stavbě. O jejich průběhu nemluvě.

1 0
možnosti
MH

Kdyby policie namisto neustaleho vymysleni vymluv konecne zacala delat svoji praci (tzn. byla viditelne pritomna v provozu a resila nebezpecne chovani), nemuseli bychom kazdy rok cist narky momentalniho policejniho sefa. Pozoruhodne je, ze zlepsit vlastni praci zatim nikoho z nich nenapadlo, zato zvysovani represi vymysleli vsichni :-P

3 0
možnosti
KM

Únava ? Euforie? Maximálně lidská stupidita ...

1 0
možnosti
JV

To je ale blb. Neexistující policie a právní systém, který není schopen vymoci dodržování zákonů, to je hlavní příčina. Viz, např dnešní články:

http://liberec.idnes.cz/ridic-kamionu-se-netrefil-ke-stojanu-dvd-/liberec-zpravy.aspx?c=A150907_155724_liberec-zpravy_tm nebo:

http://usti.idnes.cz/na-prejezdu-ve-sluknove-narazil-vlak-do-nakladaku-jeden-tezce-raneny-1gs-/usti-zpravy.aspx?c=A150907_172727_usti-zpravy_zuf.

Za tyto nehody může asi zase ochlazení podle pana Lercha.

1 0
možnosti
PK

Dneska řidičák dostane každej. Je to jen o penězích.

1 0
možnosti
MT

Samotné zpřísnění sankcí je nanic, když viníky nikdo nechytne.

Zaměřit se na zaznamenávání přestupků. Místo měření rychlosti za bukem používat např. drony s kamerou na zaznamenání zakázaného předjíždění, kamery v superbech na telefonování za volantem, případně velkého bratra v podobě kamer na mýtných branách. Chytat na nejbližším exitu.

Svoboda je prima věc, ale nějak ji neumíme sdílet. Někteří si jí berou víc na úkor ostatních. Frajer v passatu by měl mít podobný díl svobody jako ostatní, ne víc.

1 2
možnosti
MH

Jde o to, ze policiste nedokazou rozlisit nebezpecne chovani od formalniho prekroceni nejakeho pravidla. Takze radeji provokuji dalnicni honicky, aby mohli namerit 140, a na hlidani dodrzovani bezpecne vzdalenosti ci prednosti kaslou.:-/

1 0
možnosti
IU

Za nehody můžou řidiči, co nedodržují předpisy a tím porušují zákon. A jelikož se jim za to dohromady nic nestane, tak ho porušuje čím dál víc řidičů. A tím vlastně urážím pojem řidič, protože spousta těch "řidičů" neumí pořádně ani volantem točit, natož dodržovat předpisy... Rv Tvrdý postihy jako v Německu, jinak nic nepomůže. Prý únava a eufórie... ;-D

2 4
možnosti
JR

Pane Urbánku, víte, že v Německu jsou za bagatelní překročení rychlosti (drtivá většina tzv. přestupků) mnohem menší tresty než u nás? Nejen ve vztahu k průměrným platům, ale i nominálně?

V Německu právě obecně velká silniční buzerace jako u nás nebo ve Švýcarsku není.

Nechcete se jet do Německa podívat?

3 0
možnosti
ZH

Omyl. Primární příčinou jsou neschopní, mentálně nekompetentní a fyzicky nezpůsobilí "řidiči" plechovek! :-)

2 0
možnosti