Diskuze

Písmo Comenia potlačuje v dětech osobnost a emoční vývoj, varuje znalec

Začal nový školní rok a s ním přišel i střet mezi zastánci a odpůrci nespojitého písma Comenia Script. Potlačuje v dětech osobnost a emoční vývoj, varuje v pondělní MF DNES uznávaný grafolog Jan Jeřábek. Autorka písma i školy, které toto nespojité písmo vyučují, si ho však podle deníku většinou chválí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nesmyslná hloupá diskuze. Kdo nezkusil, neví, kritizuje. Kdo zkusil (a já obdivuji), má zkušenosti, často chválí. Inteligence není o písmu. Obě mé děti prošly výukou vázaného písma. Syn dnes píše hůlkovým písmem, dcera vázaně. Na inteligenci jim to neubralo. Jeden znalec neznamená vůůůbec nic.

0 0
možnosti

podle me zkusenosti lide,kteri absolvovali soukrome skoly pouzivaji klasicke pismo bez problemu lide co pouzivaji pouze system comenia  kolikrat tak skrabou,ze to neni k precteni.take si myslim ze ucit se psat pouze comenia pismem cloveka degraduje do nizsi tridy vzdelani nebo si dnesni spolecnost jenz tento system zavadi zamerne preje aby pristi generace deti byla mene inteligentni ?!!!!!!

3 2
možnosti

Inteligence se nezískává z písanky.

2 2
možnosti

"Nespojité písmo má dle něj negativní dopad na dětskou psychiku...

Takže když dětska nebudou spojovat písmena, vyrostou z nich debilové?

0 0
možnosti

Ano, takový je (iracionální) výklad kritiků. Třeba v časopise itvar:

"– Absence horních a dolních délek v běžném rukopisu ukazuje podle grafologů na určitou životní orientaci osobnosti směrem ke každodenní „přízemní“ praktičnosti bez řádného vitálního zakotvení na jedné straně a bez přesahu k vyšším hodnotám (např. etickým) či transcendentnu na straně druhé; opravdu chceme tyto tendence vtělit do školní předlohy pro celou budoucí generaci?"

---

Toto tvrzení je tak zásadně logicky vadné, že to snad nemůže nikdo myslet vážně.

1 0
možnosti

Již se někdo zamyslel, jak budou vypadat podpisy důežitých dokumentů,smluv,závětí,faktur a dalších důležitých dokladů.Jak znalci písma rozliší pravost či nepravost podpisu.Tuto otázku si myslím vůbec nepoložil objevitel dávno objeveného.

2 0
možnosti

Budou vypadat podobně jako v jiných zemích, kde se neučí vázané písmo. Asi to není úplně zřejmé, ale tak, jako má každý svůj osobitý rukopis a podpis po výuce vázaného písma, bude ho mít i v případě výuky CS.

1 0
možnosti

Takže zastánci starých časů klidně tvrdí, že CS nepodporuje jemnou motoriku, protože je jednoduchý, že je psaní CS pomalejší, protože je složitý, že jemnou motoriku rozvíjí jen vázané písmo, například asijská obrázková.

Sorry, ale to je vydatný eintopf. A to pomíjím jejich neschopnost přečíst víc, než dvě věty, před započetím psaní reakce.

1 1
možnosti

ANO, nerozvíje jemnou motoriku, protože jednodušší tvary nenutí pisatele se tolik snažit.

ANO, protože CS není vázaný a pisatel musí nasazovat tah u každého písmene, je to daleko namáhavější a pomalejší.

Pokud byste někdy v životě viděl, jak píše rukou Asiat své znaky, mohl byste si všimnout, že tahy znaků k sobě intenzivně váže, aby si ulehčil práci.

Viz například zde u kaligrafie: http://czech.cri.cn/mmsource/images/2005/08/24/l200508248.jpg

2 0
možnosti

"...Navíc vůbec nepoznáte, které dítě je dysgrafik nebo dyslektik,“ vyjmenoval výhody ředitel..."

Co to je proboha za blábol? Jakou má dyslexie souvislost s psaním písma? Pan ředitel zřejmě vůbec netuší o čem mluví. Poznat to bude samozřejmě úplně stejně jako u spojitého písma.

Naopak u dysgrafiků představuje nespojité písmo obrovský, protože dysgrafik nedokáže rozlišovat mezi mezerami mezi písmeny a mezerami mezi slovy. To ostatně potvrzuje i většina lidí, kteří s tímto písmem v praxi přijdou do styku. Je to zásadní problém tohoto písma, který u spojitého písma zcela odpadá.

6 1
možnosti

Ať se lidé v dospělosti sami na svou zodpovědnost rozhodnou, jaké písmo se chtějí naučit.

1 0
možnosti

Nebo ať se na konci deváté třídy rozhodnou, jestli má smysl chodit do základní školy.

1 0
možnosti

E60m80i68l 69M47i13n66á61ř

7. 9. 2015 15:10

První písma lidstva = základ gramotnosti lidstva nebyla spojitá. Takže o to nejde.

Jde o to, že množství znalostí lidstva se zvětšuje, aby děti obstáli, musí toho umět více, než ty před 50 lety. Tedy nesouhlasím ani s tím, že to dělají, aby se ve škole učitelé a děti flákali.

Považuji za nesmysl psát jiné písmo a číst z knížek a monitorů jiné písmo. Psané spojité písmo končí, smiřte se s tím! Čím dřív, tím líp. Spočítejte si lidi ve svém okolí, kdo píše "psace" a kdo "tiskace".

Jako nepovinný předmět na druhém stupni, může "krasopis" zůstat.

4 6
možnosti

P22e33t43r 37S89u86c46h49ý

7. 9. 2015 15:23

Naprostý souhlas. Já bych psací písmo ve školách nechal jen aby se to děti naučily číst, ale to stačí třeba jen v jednom roce 1 hodina týdně.

0 0
možnosti
Foto

Letos poprvé jsme se na dětském táboře setkali s podivným jevem. Některé děti si neuměly přečíst dopis od rodičů psaný běžným (čitelným) psacím písmem. Nebude to náhodou tím, že se učí podivný font?

5 1
možnosti

To je rozhodně chyba. Pasivní znalost spojitého písma by měla být vyučována. To ale nevidím jako důvod k zavrhování psání způsobem čitelnější, pro dnešní typické užití písma praktičtějším. Poč to musí být zrovna tento paskvil, na který má práva soukromá osoba je zas věc jiná.

1 0
možnosti

Je absurdní že jedna osoba vytvoří písmo diskutabilní kvality a to se následně začne implementovat to škol. O licenčních čachrech nemluvě.

Hlavní smysl vázanýho písma je rychlost psaní. Jsem pro uvolnění pravidel, který se přežily a nikdo je v dospělosti nerespektuje (zdobná F a T apod.). Ale tomu má předcházet analýza tisíců rukopisů. A ne že si jedna paní něco vycucá z prstu.

7 0
možnosti

P33e34t52r 52S89u42c32h12ý

7. 9. 2015 15:55

Hlavní smysl vázaného písma je ten, aby inkoust při zvedání pera neodkapával na papír.

1 0
možnosti