- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesmyslná hloupá diskuze. Kdo nezkusil, neví, kritizuje. Kdo zkusil (a já obdivuji), má zkušenosti, často chválí. Inteligence není o písmu. Obě mé děti prošly výukou vázaného písma. Syn dnes píše hůlkovým písmem, dcera vázaně. Na inteligenci jim to neubralo. Jeden znalec neznamená vůůůbec nic.
podle me zkusenosti lide,kteri absolvovali soukrome skoly pouzivaji klasicke pismo bez problemu lide co pouzivaji pouze system comenia kolikrat tak skrabou,ze to neni k precteni.take si myslim ze ucit se psat pouze comenia pismem cloveka degraduje do nizsi tridy vzdelani nebo si dnesni spolecnost jenz tento system zavadi zamerne preje aby pristi generace deti byla mene inteligentni ?
Inteligence se nezískává z písanky.
"Nespojité písmo má dle něj negativní dopad na dětskou psychiku...
Takže když dětska nebudou spojovat písmena, vyrostou z nich debilové?
Ano, takový je (iracionální) výklad kritiků. Třeba v časopise itvar:
"– Absence horních a dolních délek v běžném rukopisu ukazuje podle grafologů na určitou životní orientaci osobnosti směrem ke každodenní „přízemní“ praktičnosti bez řádného vitálního zakotvení na jedné straně a bez přesahu k vyšším hodnotám (např. etickým) či transcendentnu na straně druhé; opravdu chceme tyto tendence vtělit do školní předlohy pro celou budoucí generaci?"
---
Toto tvrzení je tak zásadně logicky vadné, že to snad nemůže nikdo myslet vážně.
Již se někdo zamyslel, jak budou vypadat podpisy důežitých dokumentů,smluv,závětí,faktur a dalších důležitých dokladů.Jak znalci písma rozliší pravost či nepravost podpisu.Tuto otázku si myslím vůbec nepoložil objevitel dávno objeveného.
Budou vypadat podobně jako v jiných zemích, kde se neučí vázané písmo. Asi to není úplně zřejmé, ale tak, jako má každý svůj osobitý rukopis a podpis po výuce vázaného písma, bude ho mít i v případě výuky CS.
Takže zastánci starých časů klidně tvrdí, že CS nepodporuje jemnou motoriku, protože je jednoduchý, že je psaní CS pomalejší, protože je složitý, že jemnou motoriku rozvíjí jen vázané písmo, například asijská obrázková.
Sorry, ale to je vydatný eintopf. A to pomíjím jejich neschopnost přečíst víc, než dvě věty, před započetím psaní reakce.
ANO, nerozvíje jemnou motoriku, protože jednodušší tvary nenutí pisatele se tolik snažit.
ANO, protože CS není vázaný a pisatel musí nasazovat tah u každého písmene, je to daleko namáhavější a pomalejší.
Pokud byste někdy v životě viděl, jak píše rukou Asiat své znaky, mohl byste si všimnout, že tahy znaků k sobě intenzivně váže, aby si ulehčil práci.
Viz například zde u kaligrafie: http://czech.cri.cn/mmsource/images/2005/08/24/l200508248.jpg
"...Navíc vůbec nepoznáte, které dítě je dysgrafik nebo dyslektik,“ vyjmenoval výhody ředitel..."
Co to je proboha za blábol? Jakou má dyslexie souvislost s psaním písma? Pan ředitel zřejmě vůbec netuší o čem mluví. Poznat to bude samozřejmě úplně stejně jako u spojitého písma.
Naopak u dysgrafiků představuje nespojité písmo obrovský, protože dysgrafik nedokáže rozlišovat mezi mezerami mezi písmeny a mezerami mezi slovy. To ostatně potvrzuje i většina lidí, kteří s tímto písmem v praxi přijdou do styku. Je to zásadní problém tohoto písma, který u spojitého písma zcela odpadá.
Ať se lidé v dospělosti sami na svou zodpovědnost rozhodnou, jaké písmo se chtějí naučit.
Nebo ať se na konci deváté třídy rozhodnou, jestli má smysl chodit do základní školy.
První písma lidstva = základ gramotnosti lidstva nebyla spojitá. Takže o to nejde.
Jde o to, že množství znalostí lidstva se zvětšuje, aby děti obstáli, musí toho umět více, než ty před 50 lety. Tedy nesouhlasím ani s tím, že to dělají, aby se ve škole učitelé a děti flákali.
Považuji za nesmysl psát jiné písmo a číst z knížek a monitorů jiné písmo. Psané spojité písmo končí, smiřte se s tím! Čím dřív, tím líp. Spočítejte si lidi ve svém okolí, kdo píše "psace" a kdo "tiskace".
Jako nepovinný předmět na druhém stupni, může "krasopis" zůstat.
Naprostý souhlas. Já bych psací písmo ve školách nechal jen aby se to děti naučily číst, ale to stačí třeba jen v jednom roce 1 hodina týdně.
Letos poprvé jsme se na dětském táboře setkali s podivným jevem. Některé děti si neuměly přečíst dopis od rodičů psaný běžným (čitelným) psacím písmem. Nebude to náhodou tím, že se učí podivný font?
To je rozhodně chyba. Pasivní znalost spojitého písma by měla být vyučována. To ale nevidím jako důvod k zavrhování psání způsobem čitelnější, pro dnešní typické užití písma praktičtějším. Poč to musí být zrovna tento paskvil, na který má práva soukromá osoba je zas věc jiná.
Je absurdní že jedna osoba vytvoří písmo diskutabilní kvality a to se následně začne implementovat to škol. O licenčních čachrech nemluvě.
Hlavní smysl vázanýho písma je rychlost psaní. Jsem pro uvolnění pravidel, který se přežily a nikdo je v dospělosti nerespektuje (zdobná F a T apod.). Ale tomu má předcházet analýza tisíců rukopisů. A ne že si jedna paní něco vycucá z prstu.
Hlavní smysl vázaného písma je ten, aby inkoust při zvedání pera neodkapával na papír.