Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie obvinila 15 lékařů. Předepisovali léky spřízněných firem, tvrdí

Policie obvinila z korupce 15 lékařů a 19 pracovníků dvou firem obchodujících s léky. S odkazem na vyjádření mluvčího protikorupční policie Jaroslava Ibeheje o tom informovala MF DNES. Lékaři podle kriminalistů dostávali úplatky za předepisování léků zmíněných firem, celkem obchodníci podle deníku rozdali devět milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O76n81d89ř45e76j 56Š77i53m96u63n98e13k 5726940923724

Co když se jen takto nemocný dostane k léku, který mu pomůže a který by mu jinak nikdo nemohl předepsat ?

+1/0
6.9.2015 20:26

V86l94a10d78i20m90í37r 54C40e22c38h 8862126431315

Bohužel to stále existuje. Myslel jsem že brutálním taktikam typu 500 receptu = výlet do Kambodži už dávno odzvonilo. Minulý týden jsem zjistil že ne... hnus.. člověk by na ně i podal trestní oznámení ...

+1/−1
6.9.2015 18:06

V75l39a56d95i30m28í19r 52C57e96c70h 8822416921465

Který preparat predepisi na recept (kromě léků které doposud mají patentovou ochranu) je celkem jedno. V lékárně pak nabídnou pacientovi co chtějí oni. Největší tlak firem je dnes právě na lékárny aby nabízely ten jejich... Tam je podle mého dnes největší prostor pro korupci..

+3/−1
6.9.2015 17:56

J20a36k46u43b 47K97n87e66c24h11t86o13v16s22k67ý 3220896801492

Ještě nějaký chytrák tady bude obhajovat poplatky u lékařů, které jim jdou do vlastní kapsy?:-P

+1/0
6.9.2015 12:49

J13a27n 35P49a43v81e76l51k52a 3817481174951

No to je objev!! Byli opravdu poslední, kdo se o této běžné praxi dozvěděl.

+3/0
6.9.2015 10:09

M61a92r11e11k 49H68r94u33b87y 6717422931438

Lékaři -především praktičtí - se už dávno změnili na prodejce léků, často bez ohledu na pacientovu nemoc. Ale lékařská komora se tváří že nic nevidí...

+3/0
6.9.2015 8:57

J24a13n 39V89y84b79í11h90a88l 8296840869138

Smutná diskuze. Tolik nenávisti vůči lékařům. Neříkám, že někteří z nich třeba takto nepodvádí, ale pak je tady řada takovýh, kteří jsou jistě poctiví. A jejich práce patří k těm velmi zodpovědným a náročným - a ohodnoceni jsou za to pořád ještě dost mizerně.

+4/0
5.9.2015 20:51

J61i70ř55í 45K84o74z93l90í50k 1229216652729

Jen ať si táhnou na západ, nás už stejně většinou ošetřují ukrajinci, slováci a žene se sem halda syrských a eritrejských doktorů a šamnů. Bude z čeho vybírat. A že jou ohodnoceni mizerně - však měli 25 let na to se o sebe postarat, neměli furt jen léčit  !!!

+3/−3
5.9.2015 22:00

M31a85r26e25k 54H92r54u10b66y 6737212611958

Jistě, také existují pracovití cikáni. ;-) A zdejší výhrady se týkají především praktiků, kteří jsou všechno, jen ne špatně placení

+3/0
6.9.2015 8:58

M68a15r14t72i73n 26S23v46o16b34o76d52a 7869667102525

Tak to objevili Ameriku. K dárkům ještě příhodtě pozvání na prezentace farmaceutických firem v luxusních hotelích v exotických destinacích po celém světě.

+12/0
5.9.2015 16:59

M72a89r28c33e21l58a 25K74u73l74í91š41k13o93v96á 5439829877163

Především Mexiko a podobné destinace!!!! 

Ještě když se takový "prodejce" léčiv chlubí, že když se "vyspí s doktorkou, má odbyt zajištěn"?! ;-);-D Jen lituji manželku a děti, ale na druhou stranu jim to vykompenzuje dovolenou v Mexiku či jinde, že.;-)

0/0
5.9.2015 21:34

J87i85ř77í 48K93o52z36l24í60k 1489726672359

Už to nehulte !!!

0/0
5.9.2015 22:01

V54ě57r92a 82Č92e38r83m20á89k39o97v97á 8331816420229

Nic nového pod sluncem:-)

+7/0
5.9.2015 15:50

P37a42v68e97l 60S22o65b94o50t33k80a 5840434

R^

0/0
5.9.2015 15:22

P64a35v11e16l 66S86t55ř10í23b50r53n13ý 1953979569799

Tak to u nás si jeden člověk, jeož přítelkyně má lékárnu, nosí od doktora týdně!!! recepty kolem 10000! Přítelkyně se pak od doktora dovídá, že jsem si na ní nechal napsat xkrát Zyrtec a mojí složku raději skartoval, když jsem měnil lékaře a 7 let jsem u tohoto nebyl..

0/0
5.9.2015 15:17

J49i69ř70í 92K12o33z15l13í69k 1739416902979

Nějak nerozumim reakci, doktorka, přítelkyně, Zyrtec. Kdo co bere nebo šňupe ?

0/0
5.9.2015 22:03

M42a68r57e97k 75H34r14u96b91y 6667932861218

Nedivte se, Zyrtec je jeden z léků s velmi dobrou provizí.

0/0
6.9.2015 9:00

F23r91a25n93t64i24š19e24k 10M63o20r91a41v40e29c 8977464912

To se nesmí? Já myslel, že je to běžná praxe :)

+2/0
5.9.2015 15:09

P54e63t11r 80T81ů95m14a 3298724517814

Čekám si v čekárně, čekám a čekám, najednou všechny předběhne nějaká nafintěná paní, zaklepe, v ruce velkou tašku a kytku. Za půl hodiny (!) odejde a taška prázdná. Když už se konečně dostanu na řadu, tak na stole u doktorky 3 bonboniéry,jestě nějaká krabička a velká kytka. A to byla pouze 1 zástupkyně farmacie firmy.

+5/0
5.9.2015 14:50

M57a13r75t15i89n19a 23S86e74d19l27i81c82k41á 5152475161432

Jo, nosej kytky, bonbóny, propisky, bločky. Za to uplatěj 99% doktorů, aby předepisovali zrovna jejich lék, když zástupce konkurence nosí ty kytky, bonbóny, propisky a bločky taky. ;-D

+1/0
5.9.2015 16:49

P93e83t98r 54T74ů48m33a 3208424197284

Vy být lékařka? :-)

0/0
5.9.2015 17:24

M88a44r50c66e42l52a 59K43u86l51í30š15k20o70v82á 5369809277483

tak si otevře květinářství nebo papírnictví.;-):-)

0/0
5.9.2015 21:36

P76e58t97r 84N78o67v82á13k 3373366804784

kolik asi z ceny léků tvoří provize pro lékaře? Tipoval bych si tak 50%....

Ale nakonec je to vše legální, lékaři budou mít smlouvy na přednášky, reklamu apod. Takže z 15 obviněných odsoudí jednoho..

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/cast-z-ceny-drahych-leku-je-provize-lekarum/

+4/0
5.9.2015 13:56

J76a14n 68V85y73b76í25h50a87l 8546130289918

Totální chujov***

0/0
5.9.2015 20:47

J72i77ř88í 82K91o21z51l91í92k 1419696892599

Ano, něco podobného bylo možné před 15ti lety, dneska opravdu max ona propiska. Na duhou stranu si legálně vydělám na vagon takovejch propisek, podobné praktiky, popsané výše, jsou opravdu jen sci-fi.

0/0
5.9.2015 22:07

J71o98s58e49f32f 17M15u71s53i11l 7519835186590

Chce snad někdo tvrdit, že naši vyspělí, vysokoškolsky vzdělaní a lidumilní lékaři švindlují a hrabou pod sebe? Ti, kterým leží na srdci blaho pacientů? To se nechce věřit.

+5/−1
5.9.2015 13:51

J65i75r59i 32S54y79k92o16r88a 5933299451246

A nejlepší je jak k obvodnímu prijde dealer, on ho veme hned a nemocni lidi cekaji v cekarne nez se tam vykecaj a domluvi. Nastesti uz jsem utekl od takového "cipa", který ma mimo jiné "krev na prstech".

+6/0
5.9.2015 13:32
Foto

J39i86ř82í 71K97r95a23t15ě26n91a 1481312957227

U našeho obvodního se musí dealer léků objednat na určitou hodinu..

+1/−1
5.9.2015 14:40

J29i28ř75í 47K97o82z61l84í25k 1439196242199

No, ono se celej den bavit s pakama Vaseho typu také není žádný med.

+1/−3
5.9.2015 22:09

J66i65r19i 64S29y85k91o75r84a 5703399521876

Ty mas ale docela velke stesti, ze inet je "anonymni" jinak by jsi mel uz po papuli. Tak nevyskakuj, neurazej, poutírej si mleko z brady, jdi se vylulat a uz at jsi na posteli. Ty c*i*p*e.

0/0
5.9.2015 22:19

J93a54r49o83s20l10a58v 67K72a86d22l56e30c 5621629532701

To funguje všude. Co s tím, když to systém práce umožňuje...

+4/0
5.9.2015 13:29

J49i61ř82í 85J56u48r16a36n 2290440135453

Je to celkem bezna praxe kterou znam i z okoli. Doktori jezdi po zimnich/letnich dovolenych i s rodinami za penize farmaceutickych spolecnosti :-(

+11/0
5.9.2015 13:22

V44l56a46d93i20m87í16r 45C40e32c18h 8642516921775

To možná tak před 20 lety. Dnes -neexistuje....

0/0
6.9.2015 18:02

V96i18l98é33m 38P32a23t31l77o68k11a 2479150426579

Policajti a ostatní orgáni neblbněte nebo nás nebude mít kdo lekat. Kolik procent lekařů v tom jede?

70 % je můj skromný odhad.

+8/0
5.9.2015 13:20

P90e64t54r 31N38o39v75á61k 3193736554184

Nebojte, odsoudí tak jednoho, ostatní mají smlouvy na přednášky, reklamu, poradenství....

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/cast-z-ceny-drahych-leku-je-provize-lekarum/

+1/0
5.9.2015 13:57

V40i27l52é28m 44P62a70t19l28o30k21a 2749230306359

Tak nějak se mi vybavuje písnička Sami od Polákové a Kollera. 

Odsoudí jen nějakého nepohodlného lékaře nebo nějakého naivku, který bude u soudu zpytovat svědomí.

0/0
5.9.2015 14:05

P67a35v19e50l 11K12o82v40á53ř 6207297649470

Potvrzuje moji životní zkušenost. Budou-li dva lokály, jeden plný zedníků, šoférů, instalatérů a jiného lidu obecného, druhý plný doktorů, inženýrů, filozofů a jiných intošů, procentový počet potencionálních lotrů, bude stejný. Samozřejmě, že doktor, proti třeba zedníkovi, nebude vláčet ze skladu ukradené pytle cementu. Každý ve svém prostředí...

+12/0
5.9.2015 13:00

J30o56s88e58f81f 24M82u14s34i50l 7659835446330

Nemáte pravdu, výrazně víc podvodníků bude v intošském lokálu.

+4/−1
5.9.2015 13:48

I39r70e53n79a 18P17l14a17c36h10e33t54k15o56v85á 3984174250977

a prave kuli takovejm kauzam nemaj v lidlu vernostni program ;-(

0/0
5.9.2015 12:55

A32u87g70u40s61t 91F98o46r31m43á83n52e66k 6655789530686

To přece dělají skoro všichni doktoři, pokud zrovna nevraždí důchodce.

+6/−1
5.9.2015 12:48
Foto

J98a39n 20V57l43a23d29y87k35a 2372188353274

Jak se tohle bude dokazovat, na to jsem celkem zvědavý

+1/0
5.9.2015 12:36

S34t42a50n85i21s44l67a39v 91S87t19u69p82k72a 6511575665880

Paradox: První výběr na úkor pacienta za vás udělá ministerstvo zdravotnictví(MZ) spolu s pojišťovnami, co bude a nebude hrazené či částečně a s doplatky. Kdo bude trestat pojišťovny a MZ za to, že vážně nemocným pacientům se nedostává té léčby, která je sice nejdražší, ale je procentuálně nejúčinnější a nejbezpečnější, jako je třeba u nových biotechnologických léčiv? Takže koho a co skutečně lékaři obchází, když už hrají na pískovišti, které definovalo MZ s pojišťovnami?X

Lékaři mají tedy už definovanou omezenou volbu pískoviště na hrazené léky a částečné hrazené s doplatkem. Tak se zase  může paradoxně stát, že lékaři předepíší dražší, ale procentuálně účinnější a bezpečnější lék, který má v ČR stížené podmínky na úkor pojišťoven a MZ a proto existují výhody od dodavatele a teď za to dostanou přes prsty?

Dále volí mezi originály a licencovanými léky. Licencovaný lék je takový, co si předplatil u originálu možnost výroby na určité roky. Měli by mít stejnou procentuální účinnost a bezpečnost, licencované jsou levnější, ale občas se stává, že méně účinné, ale plně hrazené. Jak tedy bude kontrola postupovat? 

Bude opravdu úřad postupovat podle procentuální účinnosti a bezpečnosti, kterou léky klidně mohou mít vyšší, jež lékaři upřednostnili byť s výhodami od dodavatele a nebo bude trestat jen za výhody? Museli by prokázat, že upřednostněný lék za výhody má horší účinnost a bezpečnost než značka jiná vzhledem k definovanému pískovišti od MZ a pojišťoven a lékař zvolil na úkor pacienta.

+1/0
5.9.2015 12:29

I98r77e14n49a 88P73l50a52c35h64e89t20k13o18v51á 3114804540437

trestat je chteji prave za to, ze obchazeli vyber miniserstva zdravotnictvi ;-)

+3/0
5.9.2015 12:59
Foto

P85a39v17e51l 11J87a59n50c77i39k 9682483811329

Pane, to jsou rozdilne veci. Predepisovani takovych ci onakych leku, ci postupu, neni problem. Problem je, kdyz za konkretni predepisovani dostane lekar odmenu. To ho muze odvest od "nejlepsi pro pacienta" k "profit pro me".

+7/0
5.9.2015 13:42

S10t34a64n46i45s32l70a26v 86S65t32u29p58k78a 6631105555850

To jste mě asi špatně pochopil. Netvrdím, že to je problém, Nicméně se stále hraje na stejném hřišti. Správně tvrdíte, "může" a nemusí odvést. Nic jiného netvrdím. Tvrdím, že se musí prokázat, že se tak opravdu stalo, a že je otázkou zda-li již MZ a pojišťovny neodvádí vzhledem k již propláceným lékům, kdy fakticky existují procentuálně účinnější a bezpečnější.

+1/0
5.9.2015 14:16
Foto

P43a92v27e86l 91J35a12n61c38i33k 9722223661269

Nic se dokazovat nemudi, lide prokazatelne tihnou ke svemu vlastnimu prospechu na ukor druhych. Kdyby tomu tak nebylo nepotrebovali bychom zadne restriktivni zakony (omezeni rychlosti, prednost v jizde, atd.).

+1/0
5.9.2015 14:45

S17t87a13n82i85s64l44a32v 72S68t51u51p28k81a 6381805855770

To, že lidé tíhnou k vlastnímu prospěchu, nedokazuje, že konkrétní lékař jednal na úkor pacienta. Zákony existují kvůli tomu, že lidé tíhnou k vlastnímu prospěchu, nikoliv k tom, že se nemusí dokazovat, zda-li se obohatil na úkor druhého. Presumpce nevinny. Dokázat musíte u každého jednotlivce zvlášť. Obvinění, není odsouzený, tak prosím nelynčujte lidi předem. Kauzalit existuje mnoho.

0/0
5.9.2015 15:09
Foto

P82a82v14e88l 15J22a42n38c43i82k 9922463521739

Pane, zakony se prosadily v tomto pripade, protoze se prokazalo, ze lekari brali penezite a jine odmeny za to, ze predepisovali urcite lecby. To nesmeji.

0/0
5.9.2015 15:27

S97t16a21n70i75s80l23a90v 50S21t30u57p44k49a 6161305325570

Obviněný, není odsouzený. To, že překročil lékař hodnotu věcných darů, neznamená, že to bylo na úkor pacientova zdraví, ale říká to pouze, že překročil hodnotu věcných darů. Hodnota věcných darů nesmí v ČR překročit hranici patnácti set korun na odměnu pro jednoho lékaře za rok, v cizině pak, třeba v Kanadě, je to i 20000$. Odměny samy o sobě neříkají, že lékař jedná na úkor pacienta, protože může dokonce jednat v jeho zdravotním zájmu. Říkají pouze to, že porušil zákon o věcných darech. Nelze kategoricky tvrdit, že to bylo na úkor pacienta. To by se muselo dokázat. Nyní se bude pouze dokazovat, zda-li překročil hodnotu věcných darů či ne. Tudíž Vaše soudy o druhých jsou nepodložené. Tudíž pokud se prokáže, že někdo z nich překročil hodnotu věcných darů, bude odsouzen a potrestán, nikoliv však za to, že tím poškodil pacienta na jeho zdraví či na finanční újmě. To však jistě budou úřady zkoumat dál a pokud se tak prokáže, měla by ČLK z toho vyvodit adekvátní důsledky pro jednotlivé lékaře. Trestán tak bude nyní pouze za to, že neodmítl věcný dar. Ostatně ve firmách je to u dodavatelů běžné, také bývá naše firma odměňována, bereme ale kvalitní zboží a jinak bychom jej nedoporučovali a tudíž ani neměli odměny. Záleží na konkrétním člověku. Proto je otázkou, zda-li daný lékař opravdu ohrozil daného pacienta touto léčbou nebo naopak či mu zbytečně doporučil drahý lék, když existuje stejný ekvivalent se stejnou procentuální účinností a bezpečností, který je hrazen atd. a to se musí dokázat. Nyní se dokazuje pouze, zda-li překročil hranici věcného daru.

+1/0
5.9.2015 16:13
Foto

P47a93v39e83l 21J28a82n89c50i57k 9302613381359

Blah, blah, blah, sam priznavate, ze prekrocili hodnotu daru, o to tu jde.

0/0
5.9.2015 18:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.