Diskuze

LETOVÝ DISPEČER: Chyby se stávat nesmí. Vnímání stresu máme posunuté

Když navádí letadlo na přistání, nemyslí na to, kolik v něm sedí lidí a jakou má za ně odpovědnost. Koncentruje se hlavně na komunikaci s pilotem a soustředí se i na jeho hlas. „Rozhoduji se i podle toho, jestli slyším naprostou jistotu, nebo ucítím zaváhání,“ vysvětluje řídící letového provozu Jiří Šála v rozhovoru pro seriál iDNES.cz Lidé Česka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ML

Zajímavé nahlédnutí - já smekám klobouk a doufám, že tenhle pátek v 10:15 mi bude vyprovázeti na start...Těžkej profesionál R^

2 0
možnosti
IS

Chudáček, který pracuje 35,5 hodiny týdně na směny, milí dispečere tvou práci kdysi před 20 lety dělaly vojáci PVOS, kteří se dělily na civilní a vojenský prostor. ;-) A nepotřebovali tolik benefitů aby zajistili obsluhu vzdušného prostoru. :-P Člověk by se nad vámi rozplakal. ;-(;-(;-(

1 21
možnosti
JS

J17a21n 65S94t30o90d15o44l26a

14. 9. 2015 18:09

Ten chlap si ale vůbec na nic nestěžuje, naopak si to chválí. O kolezích se vyjadřuje, že zůstavájí, protože je to baví. Je to dobře placená práce a tento řídící si ji podle toho váží. Je to tak nastavené, dřív to možná fungovalo jinak, ale to už je pryč.

9 0
možnosti
PK

P17a95v57e73l 33K94r56a31l

14. 9. 2015 15:09

Chyby se stávat nesmí, ale člověk prostě chyby dělá a je jedno jak je dokonalý.(zkušenější dělá chyb méně, ale stejně ji může udělat)

0 0
možnosti
RK

V tom samozrejme prehani. Chyby delaji i oni, kazdemu se to parkrat za zivot stane, akorat pri tom vetsinou nepada zadne letadlo, takze to skonci maximalne nejakym prosetrenim a vytkou (pokud se nejedna o vyslovene velky ci zamerne zpusobeny pruser).

0 0
možnosti
AZ

"Nestalo se Vám, že byste dal letadlo do jiného hrníčku?"

5 0
možnosti
MK
AK

A85n85d71r74e63j 72K49r65á83l

14. 9. 2015 14:25

Kennedy Approach byla jedna z mych nejoblibenejsich her na Atarku. Ale nakonec se mi ty letadla vzdycky srazily.. :-/

Hodne stesti R^

6 0
možnosti
MK

Planespotting - iDNES.cz 

Odkaz na přímý přenos z  letiště. Je tam slyšet práce dispečerů i pilotů. Tady v diskuzi jsou ale "odborníci", kteří to vidí jinak a je jich škoda, že se ještě neuplatnili v letecké dopravě, které rozumí více než ti, kteří tam pracují.

1 0
možnosti
MM

"Kolik je u řízení letového provozu žen?

Tak deset procent." S tím by měla soudružka Marxová něco dělat... ;-D;-D

5 0
možnosti
JV

J85a12k48u88b 67V49a56š63k18o

14. 9. 2015 15:51

Přesně tak, rovnost musí být, že občas spadne nějaké letadlo, je naprosto druhotné ;-):-P

1 0
možnosti
JK

No vidíte... a když má člověk puštěnou SlowTV a tam slyší jen "pokračujte na příblížení", "dráha 24 je volná pro přistání", "dráha 6 je volná pro vzlet", "najeďte na start za přistávajícím Boeingem", tak to nijak složitý nepřijde :) Ale jsou to machři, ukočírovat provoz v situaci, kdy na obloze svítí za sebou tři přistávající letadla a mezitím ještě pouštějí na start... R^

4 0
možnosti
MH

Vite, ze ta komunikace neni kompletni, ba dokonce ani live, ze ano?

0 0
možnosti
MV

Docela by mě zajímalo, proč letadla v 21. století přistávají i vzlétají sama, ale ve vzduchu je musí uspořádat pár tvrdě vydrilovaných neomylných supermanů. A to ještě pomocí analogové chrchlavé kódované angličtinu připomínající komunikace.

.

Jako WTF? Když to někdy poslouchám na https://www.liveatc.net/ tak z toho někdy vstávají vlasy hrůzou.

.

Na druhé straně musím říct, že supermani jsou fakt dobří. Na záznamech nehod mají nejklidnější hlasy, třeba: https://www.youtube.com/watch?v=Xfh9-ogUgSQ

3 0
možnosti
JP

Protoze v letectvi jsou ukrutne konzervy. Kdyz se neco vyvine(jako treba digitalni vysilacky), tak to trva minimalne 20-30 let, nez se to dostane do provozu.

2 0
možnosti
PF

P39e47t56r 45F63r80a24n94c

14. 9. 2015 12:50

Pekny rozhovor. Ale moje zkusenost je, ze kazdy udela chybu.

0 0
možnosti

Chybu udělá každý, ale nesmí to skončit nehodou. Proto je všechno navržené tak, aby byl čas na nápravu a skončilo to maximálně okruhem na přistání navíc.

1 0
možnosti