- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
České školství především utrpělo prosazováním tzv. odborníků, kterými se každý ministr obklopil. Začala to paní Buzková, kdy finance byly posílány podle počtu dětí. Výsledek byl, že náročnější a přísnější škola utrpěla, neboť děti přešly jinam. Odlišné plány každé školy udělaly ze školství guláš. Druhý cizí jazyk, ať se děti na základní škole naučí pořádně jednomu. Další jazyk patří na střední školu. Vyhozené miliony na maturity, integrace vývojově slabších dětí do tříd , omezování kdysi zvláštních škol a jiné nesmyslné projekty dovedly naše školství na dnešní úroveň. Za rovnostářského socialismu existovaly výběrové třídy pro nadané dětí, kde se mohly rozvíjet. Pokud budou trendy ve školství určovat lidé, kteří nikdy neučili, pak se situace nezmění.
Současní vládci potřebují, aby ze škol vycházeli nevzdělanci. Nevzdělanec se snadno ovládá.
Skolni system tak, jak vypada ted, je prezity a vi se to uz dlouho...uci se informace nesmyslne vytrzene z kontextu, deti se tlaci do prumeru v ramci system - cele je to vpodstate neefektivni vyuziti jak casu, tak prirozene detske zvidavosti a touhy se ucit. Kdyz se k tomu prida nesmyslne znamkovani a srovnavani a vyzadovani poslusnosti bez premysleni, je vymalovano.
Je pravdou že naše školství není v nejlepší kondici. Zároveň je ale pravdou že, "Očekávání rodičů jsou poměrně vysoká na rozdíl od toho, co současná škola nabízí,“
Domnívám se, že chyba je v komunikaci na obou stranách škola x rodiče.
České školství je jen další černou dírou na peníze která se zaměřuje hlavně na humanitní vzdělání, se kterým se již dnes téměř nedá sehnat kvalitní zaměstnání.
S humanitním vzděláním lze získat zaměstnání odpovídající tomuto vzdělání. Například pokladní v hypermarketu.
Rodiče by především měli začít sami u sebe. Dětem se večer věnovat, dělat s nimi úkoly, pomáhat jim v tom, kde nestačí apod. Jenže ono je jednodušší přijít před pololetím, vylít si na kantorovi vztek, popřípadě zaslat sponzorský dar.
a ideálně jej naučit vše na co se kantor vykašlal.
Naprosto souhlasím, úroveň českého školství je špatná, změny pouze minimální. Opravdu kvalitní učitelé jsou spíše výjimkou. Stát by měl asi pouze garanovat to, že naučí děti číst, psát a počítat. Stejně většina absolventů základních a možná i středních škol nic moc jiného neumí. Za získávání dalších vědomostí by měl být odpovědný každý sám. Zároveň by to chtělo nějakou možnost odečíst si náklady na vzdělávání svých potomků z daní a k tomu širokou škálu různých vzdělávacích institucí jak soukromých, tak i státních. Naše děti je třeba připravit na to, že téměř o každou pracovní pozici budou muset jednou dost tvrdě bojovat, dokonce budou-li chtít práci lépe placenou, papír z jakési vysoké školy jim bude málo platný, nepředvedou-li, že také něco opravdu umí.
Jenže opravdu kvalitní dítě je už taky výjimkou. Škola neumí dělat zázraky.
Rodiče často kladou na školu a osobnost kantora přemrštěné nárokyMnoho se jich dětem nevěnuje a čekají, že to za ně udělá učitel.Dobrá spolupráce rodičů se školou a oboustranná vstřícnost je základní alternativou, že se vybuduje základ dobrého vztahu i vhodných podmínek. . Doba, kdy si děti učitelů vážily však spíše patří už minulosti.
Oboustranná vstřícnost ano. Ale proč spousta učitelů spoléhá nato, že co řádně ve svém předmětu nevysvětlí, budou suplovat rodiče. To by potom měli mít příslušníci učitelského stavu své obchody. V nich by byly košile bez knoflíků - dodělej doma a pod.