Diskuze

Valachová: Nechci, aby malé školy umíraly. Peníze půjdou na učitele

Školám podle plánů ministryně školství Kateřiny Valachové budou v budoucnu přidělovány finance na počet učitelů, nikoli na počet žáků, jak tomu bylo dosud. Změna má vyrovnat rozdíly mezi velkými a malými školami a zvýšit kvalitu výuky. Valachová to uvedla v pořadu ČT Otázky Václava Moravce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

No, to je zase super nesmysl. Ta zenska opravdu nema vsech pet pohromade a o oboru nic nevi. Skola, ktera neni v zadnem ohledu kvalitni, nepritahne studenty. Ale ono vlastne bude stacit prijmout par cikanat a telesne postizenych, a jeste radeji par nekvalitnich ucitelu navic a hura, jede se dal s jeste vice penezi...? WTF?!?!?!? Penize preci musi zaviset na obojim - skola, co ma hodne studentu, potrebuje hodne ucitelu. A naopak.

0 0
možnosti
KS

Penize na ucitele konci reckym modelem "ostrovni skoly", kde ucitele hraji na zaky presilovku 3:1. Mimochodem projdete si nekdo seznam reckych socialnich vydobytku, ktery je poslaly do kolen a usneseni Sobotkovy vlady. Priplatek za kancelarskou praci ve vyssich patrech prijde kdy?

1 0
možnosti
JH

Nevidím problém v příspěvku na dítě. A nevidím problém v zavírání škol na vesnicích. Škola by měla mít od 500-2500 žáků a deti by se sváželi z okolí školními autobusy tak jako v západní Evropě anebo USA.

Ve velké škole pak děti budou mít širokou nabídku volitelných předmětů a kroužků.

Vybavení školy se pak dostatečne využije údržbář/kotelník taky to samé jídelna.

Všichni tady jako mantru používají rčení že kde není škola umírá vesnice což není pravda.

1 3
možnosti
BK

A všechny zemědělce nahnat do jednoho velkého krajského JZD a pracovníky svážet z okolí zemědělskými autobusy a všechny obchůdky zrušit a nahradit velikánským hypermarketem, kam budou lidé z okolí sváženi nákupními autobusy. A všechny vesnice zrušit a všechny lidi sestěhovat do jednoho velikánského paneláku, aby byl dostatečně využitý kotelník. A všechny diskuse a noviny zrušit a nahradit centrálním komentářem, který bude za nás všechny psát nějaký na slovo vzatý odborník ze strany a vlády, třeba nějaký superovčáček.

1 0
možnosti
Foto

Peníze poskytované podle počtu žáků není dobrý systém. Znamená to, že školy se snaží maximalizovat počet žáků ve třídách a kvalita tím jde hodně stranou.

peníze poskytované podle počtu učitelů není dobrý systém. Znamená to, že školy budou maximalizovat počet učitelů bez ohledu na počty žáků.

Za rozumný lze považovat kompromis: peníze poskytovat na třídy, přičemž průměrný počet žáků na učitele by mohl být něco kolem 20 až 22. povolovat snížení počtu žáků ve třídě v odůvodněných případech (vesnice, malotřídky, ap). Nepovolovat počet žáků ve třídě vyšší, než stanovené maximum (v mém případě např. 22). 

Výjimky co do počtu žáků ve třídě  poskytovat na mimořádné případy a v odůvodněných situacích (zvláštní školy, postižená děcka, ap.)

Tento systém by mohl optimalizovat počty kantorů ve školách se současným přihlédnutím ke kvalitě výuky a "netypickým" školám.

2 0
možnosti
Foto

Za cestu k "nekašlání" na chytré považuji individualizaci výuky, byť není možná ve všem. Základní gramotnost - ovládání klávesnice - je už desítky let praktikována formou e-learningu Internetové školy ZAV. Ten při dostatečné píli a příležitostné kontrole vyučujícím zajistí dostatečný stupeň klávesnicové gramotnosti i největším nemehlům či objektivně handicapovaným, ale nenechá do průměru zapadnout ani talentované a pilné. Proto tato oblast základní výuky patří k těm objektivně nejúspěšnějším - z celého světa je zájem se od Čechů učit a nás těši, že můžeme prakticky prokazovat, proč jsme zemí Komenského včetně jako principu "školy hrou".

0 0
možnosti

Tohle není reklamní rubrika :-P

2 0
možnosti
MS

Takže škola do každé vesnice? Skutečně bude platit učitele s 12 žáky na vsi stejně jako s 32 ve třídě a ve městě?

1 0
možnosti

Není náhodou školství poslední oblast, kde se zaměstnanci úspěšně brání tomu, aby někdo hodnotil jejich práci? 

Testy žáků v páté a deváté třídě chcíply dřív, než byly spuštěny, maturita vykastrovaná ... učitelé jsou v tomhle velmi úspěšní a nenechají si koukat na prsty. Pročpak asi;-€?

1 2
možnosti
Foto

Po revoluci jsme již měli 17 ministrů školství, to znamená 17 koncepcí, to by v tom byl čert, aby jsme na to nepřišli ! Ale platit školám podle počtu učitelů se mi moc nezdá, to už tady jednou bylo , a nijak oslnivé to taky nebylo, ale učitelé měli víc času na mimoškolní činnost s dětmi.;-(

1 0
možnosti
RM

Přidat podhodnoceným učitelům je bez debaty správné, stejně tak jako !přidat pohybu! zlenivělým cvalíkům. Romové by se ze vzdělávání na běžných školách, pokud na to mají mentálně, skutečně vylučovat neměli, ale naopak. To co mi chybí, je: 1) redukce škol, kde je malý počet žáků a hlavně těch, které nemají dostatečnou kvalitu 2) na úrovní soukromých škol se ze vzdělávání stal byznys, kde leckdy je prioritní žáka jako zdroj financí udržet, snad až poté ho také něčemu naučit 3) Povinný rok ve školce by měl být omezený na ty děti, kteří mají deficit ve vývoji či v žádoucích návycích. Nevidím důvod, proč by se např. talentované děti, bez jakýchkoli problémů, měly povinně tlačit do školky.

4 1
možnosti
MM

M67a87r26i48e 15M54a22l76a

30. 8. 2015 17:40

Proč by se měli talentované děti, bez jakýchkoliv problémů tlačit do Mateřských školek? ;-) Na to mám z praxe babičky jednoduchou, avšak pravdivou odpověď. Aby měla na vesnici, paní učitelka v MŚ přísun dětí.;-)

0 0
možnosti
RS

Vzpomenete si někdo zda některý ministr školství byl normální

Že mu šlo o vzdělávání a ne aby si honil libido

2 0
možnosti