Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aktivisté před tureckou ambasádou protestovali proti útokům na Kurdy

Několik desítek členů nově vzniklé iniciativy „Společně proti Islámskému státu“ ve středu v podvečer demonstrovalo v Praze před tureckou ambasádou. Aktivistům vadí útoky turecké armády proti kurdským jednotkám v Sýrii a Iráku. Na stromech proto rozvinuli velký transparent s nápisem: „Erdoganovy útoky na Kurdy jsou zrada.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a68r29d33a 16C16h70o37v27a32n78e69c 6791335663589

Turci jsou naši odvěcí nepřátelé - staletí jsme s nimi bojovali a mnozí Češi a Moravané a Slezané v boji s nimi padli.

Kurdové jsou na rozdíl od Turků indoevropané, naši vzdálení příbuzní.

0/0
31.8.2015 14:04

M26i18l13a38n 54M76r62o42c60z97k28o84w37s61k96i 4620366417518

Iráčtí kurdové viz vlajka - hlavně se nesmí spojovat s PKK a ostře se proti ní ohradit.

0/0
27.8.2015 10:47

J61a55n 29P91u17l82e11c 4688477731705

Kurdům moc fandím, ale PKK to zabíjením tureckých vojáků strašně pokakala. :-(

0/0
27.8.2015 10:18
Foto

J19a13n 83M64a84c54k 5687772892175

To muzou rovnou protestovat pro lidska prava pred ambasadou KLDR. Bude to mit stejny efekt.

0/0
27.8.2015 9:57

K15a85r72l17a 87Ř85á98p64k35o25v42á 4472819140126

Zcela mimořádně jsem s demonstranty. Když jsem slyšela o vyjádření NATO že

při bombardování IS  Tureckem, že se  mají Turci snažit "měkčí" k PKK, bylo mi na zvracení. A Turci se do nich dali hlava nehlava právě díky tomu tichému souhlasu NATO.

+3/0
27.8.2015 8:25

A96l25e95š 54K52a17b25e67l88a 1873255108710

Těžko se v celé té situaci orientovat. Já Kurdům osobně fandím taky, ale mluvil jsem se Syřanem a ten je přirovnal k našim cikánům, kteří dostávají pořád nějaké výhody a kladou si jen požadavky.

+1/0
27.8.2015 7:23

T76o51m93á57š 51C44h56r68u55d83i29m95s11k13ý 5224576377716

a k čemu je to dobrý? Ta zpráva se do Turecka ani nedostane....

0/0
27.8.2015 6:53

M31a79r61k86é38t71a 32V46š98e89l28i83c28h72o85v37á 9872820311846

Z hlediska geopolitiky nejspíš opravdu k ničemu :D Jde o to, většina z nás, co jsme se tam sešli máme nějaký vztah ke Kurdům, Kurdistánu a vůbec té oblasti Blízkého východu. Zajímáme se o probíhající události, spousta lidí Kurdistán navštívila a má kurdské přátelé, cítili jsme prostě "morální povinnost" vyjádřit jim podporu a ohradit se proti tomu, jak Turecko ke Kurdům přistupuje. Pokud by se podařilo dostat do tureckých médií a vyvolat tam diskuzi, pak už to poměrně velký význam mít může. Kontaktovali jsme turecká média a určité aktivity v tomto ohledu vyvíjíme, nicméně jsme samozřejmě realisté, na to, aby jsme vyvolali nějakou bouři nás je jednak hodně málo a jednak jsme příliš nevýznamná země. Hlavní důvod, proč tam většina z nás šla bylo to zmíněné vyjádření solidarity, pro nás to význam má, věřím, že pro Kurdy, kteří se o akci dozví také :)

+1/0
27.8.2015 8:24

J95a47n 57H42l50a40d76k58ý 9518149127200

No vidíte, já mám zas přátele mezi Turky, Jsem tams koro rok studoval. Za tu dobu jsem pochopil, že Kurdové se neštítí ničeho. Většina se hlásí k militatním marxistům. V současnosti je situace taková, že kdyby se Kurdům podařilo porazit IS, tak neváhaj a všechny zbraně použijí proti Turecku. To si samozřejmě tohleto nenechá líbit. Tak, kde je pravda?

+1/0
27.8.2015 8:52

M60a26r93k30é20t88a 22V31š35e15l44i66c50h71o64v56á 9192730251396

Tak já samozřejmě nesouhlasím se všemi prostředky, kteří Kurdové v boji za svou nezávislost používají, obzvlášť pokud jde o PKK, souhlasím nic méně zcela s jejich cílem. Na svůj vlastní stát mají podle mě právo, to je myslím základ a dokud nebude Turecko schopné někdy na toto přistoupit, klid nebude. A nebude to primárně vina Kurdů. Ale máte pravdu, že to není černobílé, je potřeba kritizovat zločiny na obou stranách.

+1/0
27.8.2015 13:46

T36o52m74á82š 31C28h46r97u94d73i94m93s86k17ý 5324126787656

Takže jste to dělali pro váš dobrej pocit. Jo, tomu rozumím.

0/0
27.8.2015 14:55

M26a97r69k98é58t89a 12V90š91e77l75i29c48h76o88v72á 9822170501206

Protože hodně lidí píše v komentářích o PKK a chápe ten protest jako protest proti útokům PKK, ráda bych to trochu upřesnila :) Nejde zdaleka jen o to bombardování PKK, které se teď objevilo v médiích, ale hlavně o útoky na Kurdy v Turecku. Nedávno vyslali do několika kurdských měst armáda, za uplynulý týden zatkli šest kurdských starostů (starostek z většiny), běžně střílí do protestujících v kurdských městech.....Pak tam taky zaznělo, že víc než o to, co dělají proti Kurdům vadí, co nedělají proti IS. Ono bombardování PKK se dá kritizovat ne tak kvůli tomu, že jde o PKK, ale že mělo jít v první řadě o reakci na útoky v Suruc, které provedl IS. Po té za začal stupňovat mezinárodní tlak na Turecko, aby konečně proti IS nějak jednalo.Turci ale řekli, že když mají bojovat z extremisty, tak se všemi, jak s IS tak s PKK. IS ale bombardovali necelé dva dny, u PKK nepřestali dosud. Přitom v té době bylo s PKK uzavřené příměří a probíhala jednání, ze stray PKK bylo příměří dodržováno. Byly tam zmíněny také boje o Kobani, kde Turci neumožnili žádným tureckým Kurdům jít pomoci s obranou, než dovolili, aby tam smělo přijít 150 iráckých Peshmergů zabralo týdny vyjednávání, US nemělo dovoleno používat turecké základny k náletům na IS...Turci útočili na kurdské uprchlíky z Kobani, a zranění bojovníci IS zatím přecházeli hranice bez problémů, tam i zpátky. Podobná situace nedávno při bojích o Tall Abyad. Nedávno také IS v Kobani znovu zaútočil, přišel z Turecka. Netvrdím, že Turci IS přímo podporují, oni jen dělají, že ho nevidí, protože se jim hodí, dokud zabíjí Kurdy. V syrské části Kurdistánu (Rojavě), se PKK v bojích příliš neangažuje, hlavní roli hrají dobrovolnické jednotky YPG, místopředseda turecké vládnoucí strany ale boj Kurdů s IS označil jako souboj dvou teroristických organizací. A tak dále, bombardování PKK tam bylo jen jako okrajové téma :)

+8/0
27.8.2015 5:33

M97a91r51k24é35t60a 19V50š79e42l49i62c77h52o57v26á 9682360931836

*na PKK má být ve druhé větě, omluva

0/0
27.8.2015 13:43

K80a40r36l68a 31Ř75á35p27k15o23v34á 4242609680676

Díky za vysvětlení. Rozumím.

0/0
27.8.2015 21:24

M34a55r54t73i97n 80K60r21a58l 7373220513947

Jen jestli nezamenuji Kurdy s PKK. Kdyby u nas hypoteticky nekdo odzbrojoval Lidove milice, taky by se to nedalo posuzovat jako utok proti České republice.

+1/0
26.8.2015 23:34

M29a72r14k56é23t65a 38V67š65e82l91i59c35h91o44v66á 9182340121186

Nezamenujeme :) Nejde zdaleka jen o to bombardování PKK, které se teď objevilo v médiích, ale hlavně o útoky na Kurdy v Turecku. Nedávno vyslali do několika kurdských měst armáda, za uplynulý týden zatkli šest kurdských starostů (starostek z většiny), běžně střílí do protestujících v kurdských městech.....Pak tam taky zaznělo, že víc než o to, co dělají proti Kurdům vadí, co nedělají proti IS. Ono bombardování PKK se dá kritizovat ne ak kvůli tomu, že jde o PKK, ale že mělo jít v první řadě o reakci na útoky v Suruc, které provedl IS. Turci ale řekli, že když mají bojovat z extremisty, tak se všemi, jak s IS tak s PKK. IS ale bombardovali necelé dva dny, u PKK nepřestali dosud. Přitom v té době bylo s PKK uzavřené příměří a probíhala jednání, ze stray PKK bylo příměří dodržováno. Byly tam zmíněny také boje o Kobani, kde Turci neumožnili žádným tureckým Kurdům jít pomoci s obranou, než dovolili, aby tam smělo přijít 150 iráckých Peshmergů zabralo týdny vyjednávání, US nemělo dovoleno používat turecké základny k náletům na IS...Turci útočili na kurdské uprchlíky z Kobani,zranění bojovníci IS přecházeli hranice bez problémů, tam i zpátky. Podobná situace nedávno při bojích o Tall Abyad. Nedávno také IS v Kobani znovu zaútočil, přišel z Turecka. V syrské části Kurdistánu (Rojavě), se PKK v bojích příliš neangažuje, hlavní roli hrají dobrovolnické jednotky YPG, místopředseda turecké vládnoucí strany ale boj Kurdů s IS označil jako souboj dvou teroristických organizací. A tak dále, bombardování PKK tam bylo jen jako okrajové téma :)

+1/0
27.8.2015 5:25

A84d32a69m 24S62t94a13v29a 5298767406191

To budou nějací nejapní bolševičtí pohrobci, kteří vůbec nevědí, co činí. Boj s IS nesmí stát a padat s bolševickými Kurdy!!! Mezi nimi a IS není zas tak velký rozdíl!  Je chyba Západu, a především našich anarchistických sluníčkářů, přesvědčených jen a jen o své vlastní pravdě, že se vysmáli prezidentu Zemanovi, když v zimě vyzýval mezinárodní společenství k masivnímu boji proti  IS.

0/−5
26.8.2015 23:28

J33i40r96k42a 18H76o11n93c39ů 2984684721618

Váš salónní antikomunismus vám zatemňuje úsudek.

+3/0
26.8.2015 23:42

L23u72c87i26a53n 49P13a20p42a19z95i12a89n 5934287611185

Boj s IS nesmí stát na hloupé antikomunistické zaslepenosti. Kurdové nejsou komunisté. Jen turecká propaganda toto z nich činí a Vy jste ji skočil na lep.

+2/−1
27.8.2015 1:54

J48a87n 52P82o36l93a93n12s57k40ý 4332177783841

Tak, rád bych se k tomu vyjádřil - a myslím, že díky tomu, že je manželka Turkyně a jeden z našich hodně dobrých přátel Kurd, tak myslím, že mé slovo bude mít celkem váhu. Celému problému se věnuji dlouhodobě. Nechci se zastávat nikoho. Pravdou je, že když na náměstí v Gungorenu (Istanbul) u kterého jsem žil tři měsíce a defakto těsně po mém odletu vybouchly bomby PKK (a to bylo v době relativního příměří), umřelo tam 50 lidí a další stovky zraněných, tak jsem naprosto obrátil v mém názoru. Dost lidí které jsem znal od pohledu tam umřelo. A já si uvědomil, že to jak nám tu média stínila situaci ohledně Kurdů je dosti přibarvená. Ten problém je opravdu složitý, a je důležité že ten protest byl podán tak jak byl. Nesnažil se Turecko rozdělovat na Turky a Kurdy, ale bylo by dobré si uvědomit, že podporovat PKK prostě nelze - pro všechny státy včetně NATO je PKK teroristickou organizací, takže ať se děje cokoliv - i když neřežou hlavy, pořád tahle organizace způsobovala a pořád způsobuje útrapy jak Turkům, tak hlavně normálním Kurdům - kteří po vlastním státě v převážném počtu netouží - kdo by ho řídil? Teroristé. Chybou je, že je u moci Erdogan, ten tím oslabuje Kurdskou stranu, která se dostala do vlády, a samozřejmě že hned vyhlásil předčasné volby, a díky tomuto je téměř jisté, že rozložení ve vládě bude pro jeho partaj výhodnější. No, ale kde je počáteční chyba? V tom, že my a mluvím i o ČR posíláme zbraně teroristům - a je úplně jedno, jestli to jsou IS nebo PKK - jen proto, že se nám hodí společný nepřítel. To destabilizovalo situaci v Turecku ze všeho nejvíc. Je to tím, že je západní svět neponaučitelný. Opakujeme stále stejné chyby. IS nakonec svět porazí, ale nově vyzbrojená PKK bude dál lidem otravovat život ještě víc. Rv

0/0
27.8.2015 6:44

P63e96t61r 48S32t25r13n74a37d 5365983894306

ČR zbraně teroristům dle mých informací neposílá. Pokud o tom máte informace, podejte trestní oznámení.

0/0
27.8.2015 7:30

J11a39n 28P82o82l41a31n60s79k30ý 4782867773931

Já trestní oznámení na nikoho podávat nebudu, ale pokud si vzpomínáte, tak se posílali náboje, granáty a komu? Kdo tam jediný s IS bojuje? PKK. To se Vám asi moc nehodí do toho protestu ani boji proti teroristům no..

0/0
27.8.2015 8:51

V23l95a18d79i12m63í33r 41N15o37v55á94k 3462144726601

Erdogan je sice neandrtálec,ale ti Kurdové také.

Pan Kavan si honí triko podobně jako kníže?

0/−3
26.8.2015 23:09

P25e82t46r 73M92o72t38y57č49k74a 5563344827759

No ty vole, Kavan a Foldyna a pak ta parta statistů. ;-DR^

Mimochodem, "aktivisté před tureckou ambasádou" mají hlavně kliku, že ji ve stejném okamžiku kurdšrí komunisté z PKK nevyhodili do vzduchu, protože to je jejich dlouholetý typický způsob, jak prosazovat své územní (o jiné nejde) požadavky.

+1/−2
26.8.2015 22:41

P81e60t53r 30K89y77z28l56i95n35k 7956688333895

Ani jsem si nevsim, ze se zucastnil i agent Stb Kato. To pak dodava te taskarici a jejim zdejsim stoupencum dalsi grady.

0/0
26.8.2015 22:50

P37e86t93r 26K87y29z15l94i50n13k 7116498663605

A co se pana prezidenta Erdogana tyce, videl jsem nasilne demonstrace proti nemu primo z okna hotelu. Nad hlavami jeho odpurcu vlaly portrety Che Guevary, anarchisticky Acka, rudy vlajky se srpama a kladivama. Pak zacali rabovat. Hlavne, ze stojite na spravne strane, soudruzi.

+3/−2
26.8.2015 22:30

J39a36r16o98s58l38a54v 93S51k26r23i93v41a67n85e20k 6765330

O tom nepochybuj muslimacku. Salam snackbar :-P

+1/0
26.8.2015 22:33

P48e48t29r 62K80y40z46l62i70n86k 7206498293505

Ja jsem katolik. Nemuzu za to, ze se snazis diskutovat o problematice, ktere nerozumis.

0/0
26.8.2015 22:35

P21e67t27r 69M28o96t20y94č44k42a 5443774127929

Berte to tak, že nedokázal najít žádný skutečný argument, ale prostě musel nějak vyventilovat svou frustraci z toho, že někdo řekl pravdu.

0/0
26.8.2015 22:42

P87e46t18r 39S36t76r10n28a40d 5755553754626

Argumentu je hromada. Například to, že Turecko brání Kurdům v sebeurčení. Být to Kosovo, tak uže je Turecko bombardováno stejně jako Srbsko.

0/0
27.8.2015 7:31

J94i66ř67í 83T11i95n72t82ě73r50a 6260919793230

Vážený  pane  Kyzlinku, 

přiznám  se  bez  mučení,  že  rabování  muslimských obchodů  mi  nevadí. Ostatně  z  historie vím,  že  našinci obdobně  rabovali,  ale  tehdy  se  tomu  říkalo pogrom.  [>-]

+1/−1
26.8.2015 23:35

L53u13c86i27a12n 37P52a74p34a77z79i23a52n 5494917361505

P/roč není Turecko vyloučené z NATO? Proč USA dělá, že nevidí? Nechci být ve společnosti agresivního Turecka, které ve stém výročí od genocidy  Turků na Arménech se nyní rozhodli scénář patrně zopakovat a zničit kurdskou menšinu. Nechci nečině tomu přihlížet a ještě považovat Turky za bratry ve zbrani. Pokud budou Turci i nadále v NATO, pak by Česká republika neměla být v tomto spolku a spolupudílet se na genocidě Kurdů. Turecko patří před haagský tribunál.

+4/−3
26.8.2015 22:30

P23e51t43r 24M37o75t58y43č81k38a 5193234957919

No tak jistě, vy jako komunista budete stát spolu s komunistou Kavanem na straně kurdských komoušů, kteří nikdy neváhali v rámci revolučního boje terorizovat civilní obyvatelstvo...

My ostatní chápeme, proč Turci Kurdskou stranu pracujících a její soudruhy bombardují. Také to nikdo neřešil a tradičně byli EU i USA zařazeni na seznam teroristických organizací. Jediné, co se změnilo v posledních pár letech je, že od doby, kdy Západ založil na Blízkém východě situaci ke vzniku ISIL, jsou dnes Kurdové oslavováni mainstreamem jako "nepřátelé našich nepřátel", přestože to rozhodně neznamená, že jsou našimi přáteli. To by tak hrálo, aby lidé například začali chápat, že neexistuje pouze černá a bílá... možná by jim spousta věcí došla.

+2/−1
26.8.2015 22:47

Z47u55z62a56n25a 53K58a53u47f19m29a42n89o14v87á 8538334906467

Souhlas, Erdogan je normální zločinec, Turecko jde ISIL na ruku v domnění, že se za něj vypořádá s Kurdy. Zjevně Turci musí každých 100 let sfouknout nějakou genocidu.

+4/−1
26.8.2015 22:53

K98a12r49e45l 98F25u36k37s83a 3294970430613

"Pád režimu Muammara Kaddáfího otevírá novou etapu historie svobodné Libye, která je z mnoha hledisek velmi důležitá pro klidný vývoj a bezpečnost celé oblasti."

byl přečten krátký projev knížete Schwarzenberga... :-P

+7/−1
26.8.2015 22:23

Z37u85z42a66n89a 92K76a82u90f69m13a34n94o94v85á 8548544386157

Kurdové konečně potřebují vlastní stát!

+20/−1
26.8.2015 22:12

L28u75b95o88m96í20r 63S40a87z25e74č33e49k 1741673140144

To v každém případě. Řežou je odjakživa Turci a Iráčané se Syřany.

+4/0
26.8.2015 22:14

P70e31t63r 40K23y63z17l42i45n21k 7136308493825

A na cim uzemi by mel vzniknout? Souhlasila bys se samostatnym romskym statem v severnich Cechach?

0/−5
26.8.2015 22:14

P38a90v92e25l 84H41o95v44o56r35k61a 8875676265458

Ne, souhlasil bych se samostatným Kurdistánem na severu Iráku a Sýrie. A mluvte k věci a netrollujte Rv

+5/0
26.8.2015 22:18

P63e58t37r 89K81y82z33l74i74n14k 7226878563615

Trolluji tu lide, co maji s Turky a Kurdy nulovou osobni zkusenost. Ja jen mluvim o realite.

+1/−2
26.8.2015 22:20

Z97u59z19a48n41a 45K42a55u59f82m72a17n36o73v37á 8778354946907

Turci žijí z velké části na ukradeném arménském, řeckém a kurdském území. Nic by se nestalo, když se na části současného Turecka, lépe řečeno Velké Arménie, utvoří stát Kurdů. Další území může poskytnout Sýrie  Irák.

0/−1
26.8.2015 22:55

J95i80ř61í 75T40i67n10t15ě26r28a 6200719523490

Vážený  pane  Kyzlingu, 

vznik  kurdského  státu  nechte  laskavě na  Kurdech  na  nich  záleží zda  se  tak  stane  na  území  Turecka, Iráku,  Sýrie,  či  Iránu.  :-/

+1/0
26.8.2015 23:46

J82a57r75o51m49í35r 80C13e18n97e53k 1268746555582

Člověk by řekl, že aktivisté budou aktivně vědět, proti čemu vlastně protestují. Hlavně že mávají vlajskou Pešmergů a Turecko přitom bombardují tábory Kurdských komunistů. 8-o

+5/−3
26.8.2015 21:55

J46a95r78o27m96í59r 79C46e82n78e79k 1418406255372

bombarduje...

0/−2
26.8.2015 21:55

J48a20r30o67m52í26r 60C36e84n69e19k 1928726635312

a vlajkou, dnes už to raději zabalím...

0/−2
26.8.2015 21:55

P23e92t53r 55K78y31z41l54i54n88k 7136218923715

Kasli na preklepy, i tak je videt, ze na rozdil od fanatiku vis, o co tam jde.

0/−2
26.8.2015 22:02

P68a93v50e86l 79H58o43v95o16r12k41a 8855696925568

Nevíte vůbec nic, proturečtí prolhanci Rv

+1/0
26.8.2015 22:07

J16a81r60o65s86l86a83v 46S15k16r65i74v77a49n15e67k 6635260

erdoganovi patolizalove...

+2/0
26.8.2015 22:09

P75e68t15r 92K14y87z26l85i50n23k 7926618483965

A kolik Turku a kolik Kurdu osobne znas?

0/−2
26.8.2015 22:10

P32a95v38e42l 16H80o16v65o50r74k52a 8765316385628

Irelevantní. Erdoganův slouho.

0/0
26.8.2015 22:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.