Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fordy policejních pyrotechniků jsou k ničemu. Mají příliš slabé baterky

Šest speciálně upravených vozů typu Ford Ranger mělo sloužit hlavně policejním pyrotechnikům v obtížně přístupném terénu. Místo toho auta stojí bez užitku v areálu ministerstva vnitra. Důvodem je selhávání akumulátorů. Informoval o tom server lidovky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a16r29t39i10n 67C82h75r39o29u50s61t 9340720932641

Fordem tam, vlakem zpátky :D

0/0
26.8.2015 8:58

P14a69v38e27l 21O91d20r84a97z30i27l 6104629307860

Když jsou policajti ochotní platit údajně 700 tisíc za rozpoznávání RZ, tak tohle je sranda.

0/0
25.8.2015 22:00

J19a20r40o62s77l49a10v 26P79o96l43e49n33s13k98y 5606504479

." .  . .zhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit spotrebu  . . ."     Tak nejak si predstavuju vyzirky v pozici  nakupci ministerstva vnitra. Provize az na prvnim miste, plati to EU a  ostatni se doladi za behu.

0/0
25.8.2015 13:53

P59a67v35e61l 77Š27e31v31č30í18k 6810665299540

Zručnější kutil by vyřešil za chvíli, ti co nás mají chránit jsou bezmocní. Osobně bych si koupil malý generátorek jako mají stánkaři, chataři, táborníci... ceny pár tisíc, vypije nějaké deci benzinu na hodinu a navíc je přenosné a univerzální zařízení.

Jsem si jist, že se nějaká firma na víceúpravách zase neskutečně napase. Také snad není problém, dát do interieru auta další záložní baterii. Vašnostové ovšem žijí ve zcela jiném světě než my plebejci. Dovedu si představit tu obrovskou papírovou válku, než se nějaká změna či vylepšení může vůbec vykonat.

0/0
25.8.2015 13:42

M52a19r39t30i70n 94F54i63a86l88a 7404826704677

No chtel bych to videt, co konkretne vybiji aku, kdyz se auto zrovna nepouziva. Ale pridavne aku ten problem nevyresi, pravdepodobne. To opravdu zalezi na tom co je tam jak zapojene. 

A ted nevazne: Vyresil by to prenosny atomovy reaktor a prestavba na elektromobil:-P

0/0
25.8.2015 16:49

M16i84l47o79š 79K50o93l93m35a41n 6916183407562

Baterie je v autě jen záložní zdroj na krátkodobé použití, ale hlavně na startování. Pokud nebyl požadavek na záložní velkokapacitní baterii, tak bude chyba jinde než u výrobce. Podle mně je to banalita, která se nechá rychle vyřešit.

0/0
25.8.2015 13:30

J40i27ř59í 59G52a90b40r92i82e37l 8642940824727

Problém s nedostatečnou kapacitou akumulátoru nebo nevhodně použitým typem je zcela běžný i když se jedná na první pohled o celkem banální výpočet. Ale stačí aby technik počítal s jmenovitou kapacitou akumulátoru a je problém, protože využitelná kapacita nemusí být ani 1/4. Nezáleží jen na celkovém odběru, ale také na intenzitě vybíjení, teplotě akumulátoru, typu a dalších faktorech. Takže tak jednoduchý ten problém zase není. Technik musí znát chemické procesy v akumulátoru a podmínky provozu, aby dokázal dobře definovat potřebnou kapacitu. To ale nic nemění na faktu, že se zde stala chyba.V principu, díky cenovým tlakům, dnes výrobce do vozidla montuje tu nejmenší možnou baterii, navíc až na výjimky není startovací baterie konstruovaná pro cyklický provoz hlubokého vybíjení. Pokud dodávali dodatečně další elektrické vybavení, měli automaticky dodat i zdroj energie.

0/0
25.8.2015 13:04

M78a93r77t16i59n 25F46i81a38l12a 7264346604267

Me by zajimalo JAKE dodatecne spotrebice tam jsou, a proc vybijeji akumulator, kdyz motor nebezi? A taky za jak dlouho plne nabity akumulator vybiji tak, ze nelze startovat...

0/0
25.8.2015 16:52

J76i47ř21í 40G48a23b45r37i38e87l 8902400744337

O výbavě nevím nic. Na druhou otázku není jednoznačná odpověď, závisí to na mnoha faktorech. Pokud je auto i baterie ve 100% stavu a je "teplo", tak stačí i 30% DOD (kapacity), abyste nastartoval. Nicméně pro baterii je tento stav škodlivý a výrazně snižuje její životnost. A je tu ještě jeden faktor o kterém se veřejně nemluví. EK letos vyhlásila, že téměř 50% startovacích baterií v Evropě je podvod, protože baterie jsou "ošizené". Délka vybíjení závisí na velikosti odběru proudu. Běžně to je v řádu měsíců (imobilizér, paměť rádia), ale také v řádu hodin (rozsvícená hlavní světla). Při každém vybíjení se tvoří v baterii sulfáty (PbSO2). Pokud baterii obratem nenabijete zpět na 100%DOD, krystali sulfátu ztvrdnou, nabíjením se později již nerozpustí a postupně baterii zničí (baterie ztratí kapacitu i výkon). Vše co píši se týká jen olověných startovacích baterií.

+1/0
26.8.2015 6:53

M56a82r83t96i77n 25F98i56a35l42a 7924936734117

Dekuji za zopakovani teorie ze skoly :-) O vybave nevime nic oba, na tom se shodnem. A prave s vybavou souvisi druha otazka. Jaky je vlastne vybijeci proud v klidu. Zda jsou to miliampery, ci desitky mA ci vic. Ale na toto by mi asi neodpovedela ani tiskova mluvci:-)

K tomu sulfatu, do jiste male miry se rozpousteji pri pulznim nabijeni, ale prakticky to nema vyznam. Hrozi totiz, ze krystalky sulfatu potrhaji jemnou strukturu elektrod, laicky receno akumulator se vnitrne rozpadne.

U AGM jsou elektrody hrubsi s mensim plochou, tam je sance desulfataci baterii aspon nejak ozivit, ale to asi vite:-)

PS: O tom podvodu jsem neslysel. Ja se v tomto smeru (start. aku) nepohybuji, pokud nemusim:-)

0/0
26.8.2015 10:41

J25i43ř34í 91G73a62b55r70i96e26l 8812460444497

Víte více než spousta "odborníků", kteří baterie prodávají. Jen pár doplňků.  K rozpadu elektrod, tedy porušení integrity aktivní hmoty s nosnou mřížkou díky sulfataci dochází z prostého důvodu růstu objemu krystalů sulfátu s časem. Odlišnost konstrukce AGM není ve struktuře aktivní hmoty ani v odlišnosti mřížky a naopak odstranění nevratné sulfatace, pokud nestačí pulzní nabíjení, je velký problém. Spolehlivou metodou rozpuštění sulfátů je vysoké napětí (až do 16,5V u 12V baterie). To ale znamená i při malém nabíjecím proudu var elektrolytu a velký odpar vody, což je u AGM nepřípustné. A nakonec, byl bych rád, kdyby tyto informace byly součástí učiva elespoň pro automechaniky a elektrikáře. Bohužel tomu tak není.

0/0
26.8.2015 13:37

M16a86r74t83i90n 88F98i54a14l47a 7194606694517

Aha, ja myslel ze se krystaly rozpousti vlivem stridave slozky proudu pri pulznim nabijeni (molekula na povrchu krystalu se snazi natocit a tim se uvolni) - jde o vlastni uvahu, nikoli o ucivo. 

O vyssim napeti jsem nevedel. At uz jde o var, ci elektrolyzu, je to problem, souhlas. Chemicka desulfatace je kratkodoba a konci nahlou smrti (aspon tento detail nas na skole naucili).

Rozpad elektrod vlivem zmeny objemu krystalu - myslel jsem si to. Na AGM aku je ta zmena objemu casem videt i na deformaci obalu, ktery nakonec praskne a dany clanek vyschne - vlastni zkusenost. 

Videl jsem elektrody jak AGM tak startovaciho aku, jsou si podobne, ale v tloustce je velky rozdil. Ale mozna jsem narazil na vyjimku z pravidla.

V oboru slaboproud, sdelovaci technika jsme se teorii ucili, ale vetsina techto detailu v ucivu nejsou (zrejme dosud).

0/0
26.8.2015 14:33

J15i27ř45í 73G21a30b93r14i95e27l 8772290614597

Fascinuje mne kolik máme "odborníků", kteří přesně ví, kde udělal výrobce chybu a jak ji napravit. Podle téhle diskuze jsme národ géniů.

0/0
25.8.2015 12:42

P66a11v59e42l 75Š92e69v59č57í11k 6140745569200

Jsme národ praktiků, především my, starší generace která zažila zaostalý systém kdy se stále muselo improvizovat. Dnes tomu nikdo neuvěří, co jsme dokázali mnohdy na koleně vytvořit a ono kupodivu fungovalo. Včetně i velmi náročných oprav a úprav motorových vozidel. Dnes jsou mechanici spíše měnitelé dílů, my jsme ty díly mnohdy vyrobili a fungovali. Sám jsem stavěl celé závodní motorky se se svou jsem porážel i japonské.

0/0
25.8.2015 13:48

J94i25ř40í 14G20a49b53r60i51e69l 8262500454197

Jenže to jste dnes už jeden z mála. Blbneme z dostatku jako ostatní, jediné co nám roste je neoprávněné seběvědomí. To je vidět i tady. Taky váš příspěvek je jeden z mála, který má logiku.

0/0
25.8.2015 14:08

P69e96t64r 39H39a42r53i54p15r43a66s98a91d 56H25a40j97i64č 8193970874647

Ať si tam dají pořádné baterie. Dne se vyrábí kvalitní akumulátory, jezdí po městech elektromobily s kapacitou baterie až 100KWh a ministerstvo nemá na kvalitní Li-On baterie s dostatečnou kapacitou a trvanlivostí?

0/0
25.8.2015 10:51

J22i67ř78í 18G97a24b40r43i90e40l 8832100614927

Víte vůbec co taková baterie stojí:-).

0/0
25.8.2015 12:30

J71a74k42u12b 65V89a81l73e14š 8270926377293

Hm, hasiči to s RZA zvládnout, a policie ne? Chjo. Kdo tomu zas dal právo razítka a podpisu...

0/0
25.8.2015 9:28

J53i15ř16í 52E56u53l56e39r 5848319406286

Řešení - pověsit za každé auto dieselagregát na výrobu elektřiny. 314

0/0
25.8.2015 9:28

J22a20n 23H12o82r98č40i62č52k65a 2650618522

Proč mě to vůbec nepřekvapuje?

+1/0
25.8.2015 9:09

P18a16v90e18l 49O84d79r77a69z35i36l 6484829397520

Chovanec, demisi!

0/0
25.8.2015 8:49

S17t50a43n24i89s55l75a78v 90S15r86b39a 4835634868524

to určitě vybíral Langer. nebo že by i sociálně demokratický aparát policie mohl něco pokazit?

+1/0
25.8.2015 8:10

P63a43t50r61i48k 88Š10e50b62e57s85t82a 4743282526555

nic proti, ale s ohledem na opotřebení a častější havárie služebních vozidel, tak vozidla co koupil Langer již u policie nejezdí ;-);-);-)

0/0
25.8.2015 8:22

J17i55ř12í 31G51a70b96r42i36e10l 8132620554947

Ani větší kapacita akumulátoru by s největší pravděpodobností nepomohla.  1.  akumulátory ve vozidlech jsou primárně určeny pro start, cyklický provoz dlouhodobě nesnesou.  2. prostor pro akumulátor je omezený. Tady pomůže jen druhý akumulátor, obdobné řešení jako u obytných aut.

+1/−1
25.8.2015 8:08

P24e82t82r 72H14a42r76i14p42r17a10s80a65d 14H71a10j59i47č 8583780834817

Tak to snad věděli dopředu, že budou potřebovat kvalitní akumulátory pro provoz.

0/0
25.8.2015 10:53

J41i45ř80í 65G11a23b61r45i36e53l 8542470744137

A vy víte jaký je kvalitní akumulátor? Že udělali chybu to je jasné, jak to měli udělat to je tady většině taky jasné že?;-D

0/0
25.8.2015 12:43

T19o70m85á74š 51B74e47n12d50í84k 6668344415760

To jsou naši študovaní ředitelé, je to neřešitelné a předem to zjistit nešlo :-) no nevím teda, já mám jenom učnák, žádnou vysokou, ale vypočítat výdrž baterie v závislosti na spotřebě podle kapacity bych teda zvládl :-)

0/0
25.8.2015 8:07

J61i53ř82í 71G23a82b46r11i16e12l 8292250684157

Píši to nad vámi, nebylo by vám to nic platné. Celá problematika je složitější. Ale to nesnímá vinu od diletantů, kteří výbavu navrhli.

0/0
25.8.2015 8:10

F62i54l42i90p 10Š61l39e73s72i17n13g45e79r 3896596232411

„Až po převzetí do provozu bylo zjištěno, že dodatečná elektronická zařízení namontována ve vozidlech nadmíru vybíjí akumulátory, což vzhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit,“

 Tak to si asi odborníci zaplacení MV dělají trochu srandu, ne? :-)

+7/0
25.8.2015 7:20

V69i46l10é90m 53K81l41i64k37a 5123135676651

Hmmm, tak to mají v PČR zřejmě dementy, ktaří nedokončili ani ZŠ - vypočítat odběr (+kapacita akumulátoru) se snad učí ve fyzice někde v sedmé třídě...Rv

0/0
25.8.2015 7:20

M58i81l69o84š 57K17o93l66m71a11n 6126873467782

V dnešní době, kdy se šetří, tak je auto stavěno nato co je na něm namontováno. Alternátor má jen o málo větší výkon a to při optimálních otáčkách motoru, než je běžná spotřeba všech spotřebičů na vozidle. Pokud si někdo namontuje další spotřebiče, jako v tomto případě, pak se nesmí divit, že se baterie vybije během provozu. V tomto případě se ale nejvíc diví autor článku ;-D. Dnes stačí si namontovat pár přídavných světel se spotřebou 2x55W a po noční jízdě nemusí ráno nastartovat.

0/0
25.8.2015 7:16

M36i43c91h86a86l 74K42u82c25h76t61a 6803224774632

Je snad někdo překvapen? Myslím že ne.

0/0
25.8.2015 6:31

E97d58u71a17r23d 34B43l60a31z81e65k 1563680675435

takze , nikoliv, ze ty Fordy jsou k nicemu, ale spravne mel pisalek napsat: Urednici zapomeli dat do zadani vyberoveho rizeni podminku vetsiho akumulatoru! K "icemu" ... - spravneji: nedostatecny!, pak je stamdartni akumulator a ne Fordy... To je profesionalita novinariny posledni roky to bych blil;-€

+4/0
25.8.2015 6:02

M21i54r73o55s97l71a50v 24H37n35i82l43i15č18k13a 2448395398680

Donebevolající neodbornost. Nechat zaplatit a vyhodit, až po šéfa. U celé akce nebyl ani vyučený elektrikář.

+4/0
25.8.2015 5:02
Foto

M23a39r94e73k 21B45a75š21i19s30t40a 7163732493130

V civilizované zemi se tomu říká jednoduše porušení povinnosti při správě cizího majetku ....

+4/0
25.8.2015 4:09

P31e86t35r 24S15o23k82o31l 8462341797291

Nevím k čemu ten článek slouží. Při implementaci jedinečné zakázky se vyskytly chyby, které výběrové řízení neobsáhlo, protože ho nepřipravoval odborník na speciální vozidla, kterých běhá po ČR -5 až +2. Problém se vyřeší až se rozhodne kdo to řešení zaplatí a o tom pak můžete napsat článek, kdo a kolik to stálo.

+1/0
24.8.2015 23:29

M35a56r86t52i35n 86K55o38d47a46t 2437386792867

Pockejte, to jako PCR nema neco podobneho jako jsou vsevojskove zkousky v ACR?

0/−1
24.8.2015 23:27

M61i29c82h31a60l 43K39u82c30h77t30a 6333264854902

Armádní tendry dopadají dost podobně, ne li ještě hůř.:-)

+1/0
25.8.2015 6:28

M91a70r93c91e20l 28P34a66v93l53í59k 7441114668879

veď ti skúsili a NEŠLO.

divím sa, že nepridali ďalší akumulátor a ďalší alternátor.

0/0
25.8.2015 7:17

P58e54t37r 53F92r98i10c 5841908492456

za 20tis kč ho klidně odkoupím,aby se neřeklo a klidně si ho potom sám předělám !! ;-D;-D

+2/0
24.8.2015 23:20

J14a77r65o29s19l11a63v 46O76b51e50š27l60o 8615943346393

hmmm, tak sešrotovat a dát další zakázku, nebo je dát jako makety do policejního muzea aby navždy připomínali tyto krásné časy, nebo je postavit k silnici aby strašili řidiče a ti zpomalovali no a pokud tohle všechno z nějakýho důvodu nevyjde zkusil bych dát silnější baterii nebo další akumulátor.

+4/0
24.8.2015 23:17

M70a26r41e72k 94H71r32u92b79y 6327852901168

Vyhodit beztrestně peníze, to je možné jenom ve státní správě

+4/0
24.8.2015 23:07

J79o54h56a15n 50Z67i46n84g51e95l 2971345246461

A co dát silnější alternátor a baterku? Nebo to prostě střelit a koupit něco jinýho? Prostě z cizího krev neteče. Státní hospodaření.Rv

+5/0
24.8.2015 23:02

M40i93c74h57a67e68l 38K68o58n75e49č42n54ý 6722493859249

Tak jim k tomu kupte za pár kaček malou elektrocentrálu a nemusíte s tím otravovat ve zprávách bože. Jestli nevíte co to je, tak Vám za pár milionů poradím. ;-)

+10/0
24.8.2015 22:43

V72á39c96l96a93v 22P20o93u58s49t86k74a 3280171582

A vy myslíte že to pomůže?

0/−1
24.8.2015 22:48

M57i40c38h28a32e64l 26K61o47n30e77č16n72ý 6942943969979

A proč by nemělo?  Na nástavby pro různá servisní auta, karavany , ale i lodě se to dává běžně. Tak v čem by v tomto případě mohl být problém? Oni ty dnešní elektrocentrály jsou při solidním výkonu celkem malý.

+8/0
24.8.2015 22:56

L37u32b67o37m26í52r 28V83r79t98a28l 6800637501511

To jsou elektromobily či co?

+1/0
24.8.2015 22:36

J90i11n26d54ř27i31c96h 20F91i75a29l86a 4498252989609

A na věc jednen díl je auto a druhý návstavba, ale to je jedno :-)

0/0
24.8.2015 22:30

J50i59n51d59ř78i41c15h 22F54i47a32l46a 4458972969779

Hm, kupte si něco od škodofky nebo WW a to bude on line.  Ford, Opel, Hundai, Renault, atd. jsou na h.... Krásný článek co má potlačit vítězství škody proti Hundai. Nicx proti škodě, ale tohle jste nemuseli.

0/0
24.8.2015 22:29

V59á25c70l78a50v 79P76o39u22s75t60k95a 3640771682

Nevím jestli jsem dobře četl, ale v článku není o Škodě či "Hundai" (jak říkáte) ani slovo.

+1/0
24.8.2015 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.