Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fordy policejních pyrotechniků jsou k ničemu. Mají příliš slabé baterky

Šest speciálně upravených vozů typu Ford Ranger mělo sloužit hlavně policejním pyrotechnikům v obtížně přístupném terénu. Místo toho auta stojí bez užitku v areálu ministerstva vnitra. Důvodem je selhávání akumulátorů. Informoval o tom server lidovky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a45r66t79i47n 28C48h63r59o85u79s44t 9750280782341

Fordem tam, vlakem zpátky :D

0/0
26.8.2015 8:58

P35a60v16e97l 17O79d73r17a21z56i64l 6304809157180

Když jsou policajti ochotní platit údajně 700 tisíc za rozpoznávání RZ, tak tohle je sranda.

0/0
25.8.2015 22:00

J91a42r25o47s36l47a72v 72P62o76l93e90n66s37k82y 5246164469

." .  . .zhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit spotrebu  . . ."     Tak nejak si predstavuju vyzirky v pozici  nakupci ministerstva vnitra. Provize az na prvnim miste, plati to EU a  ostatni se doladi za behu.

0/0
25.8.2015 13:53

P40a76v20e52l 89Š17e71v63č60í70k 6540845329260

Zručnější kutil by vyřešil za chvíli, ti co nás mají chránit jsou bezmocní. Osobně bych si koupil malý generátorek jako mají stánkaři, chataři, táborníci... ceny pár tisíc, vypije nějaké deci benzinu na hodinu a navíc je přenosné a univerzální zařízení.

Jsem si jist, že se nějaká firma na víceúpravách zase neskutečně napase. Také snad není problém, dát do interieru auta další záložní baterii. Vašnostové ovšem žijí ve zcela jiném světě než my plebejci. Dovedu si představit tu obrovskou papírovou válku, než se nějaká změna či vylepšení může vůbec vykonat.

0/0
25.8.2015 13:42

M32a47r17t70i22n 51F83i43a67l33a 7324836104437

No chtel bych to videt, co konkretne vybiji aku, kdyz se auto zrovna nepouziva. Ale pridavne aku ten problem nevyresi, pravdepodobne. To opravdu zalezi na tom co je tam jak zapojene. 

A ted nevazne: Vyresil by to prenosny atomovy reaktor a prestavba na elektromobil:-P

0/0
25.8.2015 16:49

M42i40l10o14š 74K22o19l51m57a31n 6866393247202

Baterie je v autě jen záložní zdroj na krátkodobé použití, ale hlavně na startování. Pokud nebyl požadavek na záložní velkokapacitní baterii, tak bude chyba jinde než u výrobce. Podle mně je to banalita, která se nechá rychle vyřešit.

0/0
25.8.2015 13:30

J25i34ř65í 90G63a52b17r33i68e58l 8902320454957

Problém s nedostatečnou kapacitou akumulátoru nebo nevhodně použitým typem je zcela běžný i když se jedná na první pohled o celkem banální výpočet. Ale stačí aby technik počítal s jmenovitou kapacitou akumulátoru a je problém, protože využitelná kapacita nemusí být ani 1/4. Nezáleží jen na celkovém odběru, ale také na intenzitě vybíjení, teplotě akumulátoru, typu a dalších faktorech. Takže tak jednoduchý ten problém zase není. Technik musí znát chemické procesy v akumulátoru a podmínky provozu, aby dokázal dobře definovat potřebnou kapacitu. To ale nic nemění na faktu, že se zde stala chyba.V principu, díky cenovým tlakům, dnes výrobce do vozidla montuje tu nejmenší možnou baterii, navíc až na výjimky není startovací baterie konstruovaná pro cyklický provoz hlubokého vybíjení. Pokud dodávali dodatečně další elektrické vybavení, měli automaticky dodat i zdroj energie.

0/0
25.8.2015 13:04

M43a79r51t85i42n 58F53i19a23l33a 7964926124217

Me by zajimalo JAKE dodatecne spotrebice tam jsou, a proc vybijeji akumulator, kdyz motor nebezi? A taky za jak dlouho plne nabity akumulator vybiji tak, ze nelze startovat...

0/0
25.8.2015 16:52

J31i81ř15í 30G86a41b35r44i64e72l 8912770974467

O výbavě nevím nic. Na druhou otázku není jednoznačná odpověď, závisí to na mnoha faktorech. Pokud je auto i baterie ve 100% stavu a je "teplo", tak stačí i 30% DOD (kapacity), abyste nastartoval. Nicméně pro baterii je tento stav škodlivý a výrazně snižuje její životnost. A je tu ještě jeden faktor o kterém se veřejně nemluví. EK letos vyhlásila, že téměř 50% startovacích baterií v Evropě je podvod, protože baterie jsou "ošizené". Délka vybíjení závisí na velikosti odběru proudu. Běžně to je v řádu měsíců (imobilizér, paměť rádia), ale také v řádu hodin (rozsvícená hlavní světla). Při každém vybíjení se tvoří v baterii sulfáty (PbSO2). Pokud baterii obratem nenabijete zpět na 100%DOD, krystali sulfátu ztvrdnou, nabíjením se později již nerozpustí a postupně baterii zničí (baterie ztratí kapacitu i výkon). Vše co píši se týká jen olověných startovacích baterií.

+1/0
26.8.2015 6:53

M95a30r61t88i78n 59F96i47a17l63a 7414306184137

Dekuji za zopakovani teorie ze skoly :-) O vybave nevime nic oba, na tom se shodnem. A prave s vybavou souvisi druha otazka. Jaky je vlastne vybijeci proud v klidu. Zda jsou to miliampery, ci desitky mA ci vic. Ale na toto by mi asi neodpovedela ani tiskova mluvci:-)

K tomu sulfatu, do jiste male miry se rozpousteji pri pulznim nabijeni, ale prakticky to nema vyznam. Hrozi totiz, ze krystalky sulfatu potrhaji jemnou strukturu elektrod, laicky receno akumulator se vnitrne rozpadne.

U AGM jsou elektrody hrubsi s mensim plochou, tam je sance desulfataci baterii aspon nejak ozivit, ale to asi vite:-)

PS: O tom podvodu jsem neslysel. Ja se v tomto smeru (start. aku) nepohybuji, pokud nemusim:-)

0/0
26.8.2015 10:41

J12i83ř85í 42G64a74b96r34i93e27l 8402660974967

Víte více než spousta "odborníků", kteří baterie prodávají. Jen pár doplňků.  K rozpadu elektrod, tedy porušení integrity aktivní hmoty s nosnou mřížkou díky sulfataci dochází z prostého důvodu růstu objemu krystalů sulfátu s časem. Odlišnost konstrukce AGM není ve struktuře aktivní hmoty ani v odlišnosti mřížky a naopak odstranění nevratné sulfatace, pokud nestačí pulzní nabíjení, je velký problém. Spolehlivou metodou rozpuštění sulfátů je vysoké napětí (až do 16,5V u 12V baterie). To ale znamená i při malém nabíjecím proudu var elektrolytu a velký odpar vody, což je u AGM nepřípustné. A nakonec, byl bych rád, kdyby tyto informace byly součástí učiva elespoň pro automechaniky a elektrikáře. Bohužel tomu tak není.

0/0
26.8.2015 13:37

M82a30r33t53i79n 93F21i74a25l43a 7604806134277

Aha, ja myslel ze se krystaly rozpousti vlivem stridave slozky proudu pri pulznim nabijeni (molekula na povrchu krystalu se snazi natocit a tim se uvolni) - jde o vlastni uvahu, nikoli o ucivo. 

O vyssim napeti jsem nevedel. At uz jde o var, ci elektrolyzu, je to problem, souhlas. Chemicka desulfatace je kratkodoba a konci nahlou smrti (aspon tento detail nas na skole naucili).

Rozpad elektrod vlivem zmeny objemu krystalu - myslel jsem si to. Na AGM aku je ta zmena objemu casem videt i na deformaci obalu, ktery nakonec praskne a dany clanek vyschne - vlastni zkusenost. 

Videl jsem elektrody jak AGM tak startovaciho aku, jsou si podobne, ale v tloustce je velky rozdil. Ale mozna jsem narazil na vyjimku z pravidla.

V oboru slaboproud, sdelovaci technika jsme se teorii ucili, ale vetsina techto detailu v ucivu nejsou (zrejme dosud).

0/0
26.8.2015 14:33

J78i31ř44í 54G76a60b46r39i78e73l 8472400484987

Fascinuje mne kolik máme "odborníků", kteří přesně ví, kde udělal výrobce chybu a jak ji napravit. Podle téhle diskuze jsme národ géniů.

0/0
25.8.2015 12:42

P47a40v64e35l 79Š13e35v42č47í96k 6690365109840

Jsme národ praktiků, především my, starší generace která zažila zaostalý systém kdy se stále muselo improvizovat. Dnes tomu nikdo neuvěří, co jsme dokázali mnohdy na koleně vytvořit a ono kupodivu fungovalo. Včetně i velmi náročných oprav a úprav motorových vozidel. Dnes jsou mechanici spíše měnitelé dílů, my jsme ty díly mnohdy vyrobili a fungovali. Sám jsem stavěl celé závodní motorky se se svou jsem porážel i japonské.

0/0
25.8.2015 13:48

J14i64ř97í 19G96a45b86r63i48e65l 8292660584827

Jenže to jste dnes už jeden z mála. Blbneme z dostatku jako ostatní, jediné co nám roste je neoprávněné seběvědomí. To je vidět i tady. Taky váš příspěvek je jeden z mála, který má logiku.

0/0
25.8.2015 14:08

P82e91t87r 53H23a18r48i82p95r62a21s75a27d 93H27a78j55i66č 8633100514247

Ať si tam dají pořádné baterie. Dne se vyrábí kvalitní akumulátory, jezdí po městech elektromobily s kapacitou baterie až 100KWh a ministerstvo nemá na kvalitní Li-On baterie s dostatečnou kapacitou a trvanlivostí?

0/0
25.8.2015 10:51

J34i80ř21í 80G50a63b57r72i46e35l 8882270924637

Víte vůbec co taková baterie stojí:-).

0/0
25.8.2015 12:30

J11a16k25u33b 66V19a47l29e63š 8390816867223

Hm, hasiči to s RZA zvládnout, a policie ne? Chjo. Kdo tomu zas dal právo razítka a podpisu...

0/0
25.8.2015 9:28

J34i40ř47í 54E76u41l29e44r 5258179866286

Řešení - pověsit za každé auto dieselagregát na výrobu elektřiny. 314

0/0
25.8.2015 9:28

J31a89n 42H61o14r60č92i36č17k41a 2360138332

Proč mě to vůbec nepřekvapuje?

+1/0
25.8.2015 9:09

P27a64v12e10l 49O72d36r73a31z37i37l 6304289127970

Chovanec, demisi!

0/0
25.8.2015 8:49

S70t73a68n54i20s72l73a81v 39S86r37b36a 4585684568314

to určitě vybíral Langer. nebo že by i sociálně demokratický aparát policie mohl něco pokazit?

+1/0
25.8.2015 8:10

P40a96t80r49i67k 96Š16e87b86e68s26t33a 4283672926595

nic proti, ale s ohledem na opotřebení a častější havárie služebních vozidel, tak vozidla co koupil Langer již u policie nejezdí ;-);-);-)

0/0
25.8.2015 8:22

J50i29ř62í 34G11a48b74r95i68e95l 8542770194747

Ani větší kapacita akumulátoru by s největší pravděpodobností nepomohla.  1.  akumulátory ve vozidlech jsou primárně určeny pro start, cyklický provoz dlouhodobě nesnesou.  2. prostor pro akumulátor je omezený. Tady pomůže jen druhý akumulátor, obdobné řešení jako u obytných aut.

+1/−1
25.8.2015 8:08

P54e33t63r 40H30a42r40i42p80r47a54s10a60d 59H32a53j29i15č 8843870614617

Tak to snad věděli dopředu, že budou potřebovat kvalitní akumulátory pro provoz.

0/0
25.8.2015 10:53

J98i60ř75í 61G87a15b94r43i42e75l 8662540374837

A vy víte jaký je kvalitní akumulátor? Že udělali chybu to je jasné, jak to měli udělat to je tady většině taky jasné že?;-D

0/0
25.8.2015 12:43

T51o80m23á91š 97B89e96n18d15í95k 6628854445160

To jsou naši študovaní ředitelé, je to neřešitelné a předem to zjistit nešlo :-) no nevím teda, já mám jenom učnák, žádnou vysokou, ale vypočítat výdrž baterie v závislosti na spotřebě podle kapacity bych teda zvládl :-)

0/0
25.8.2015 8:07

J95i93ř12í 56G86a48b38r30i97e54l 8742850144967

Píši to nad vámi, nebylo by vám to nic platné. Celá problematika je složitější. Ale to nesnímá vinu od diletantů, kteří výbavu navrhli.

0/0
25.8.2015 8:10

F94i73l85i68p 60Š41l56e20s98i88n35g74e27r 3916646812591

„Až po převzetí do provozu bylo zjištěno, že dodatečná elektronická zařízení namontována ve vozidlech nadmíru vybíjí akumulátory, což vzhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit,“

 Tak to si asi odborníci zaplacení MV dělají trochu srandu, ne? :-)

+7/0
25.8.2015 7:20

V40i28l56é15m 21K76l22i78k50a 5783545846491

Hmmm, tak to mají v PČR zřejmě dementy, ktaří nedokončili ani ZŠ - vypočítat odběr (+kapacita akumulátoru) se snad učí ve fyzice někde v sedmé třídě...Rv

0/0
25.8.2015 7:20

M16i39l39o64š 60K94o96l73m60a68n 6886133397292

V dnešní době, kdy se šetří, tak je auto stavěno nato co je na něm namontováno. Alternátor má jen o málo větší výkon a to při optimálních otáčkách motoru, než je běžná spotřeba všech spotřebičů na vozidle. Pokud si někdo namontuje další spotřebiče, jako v tomto případě, pak se nesmí divit, že se baterie vybije během provozu. V tomto případě se ale nejvíc diví autor článku ;-D. Dnes stačí si namontovat pár přídavných světel se spotřebou 2x55W a po noční jízdě nemusí ráno nastartovat.

0/0
25.8.2015 7:16

M96i55c29h80a25l 85K76u62c16h63t28a 6493874464622

Je snad někdo překvapen? Myslím že ne.

0/0
25.8.2015 6:31

E30d12u91a58r14d 91B60l24a57z13e61k 1523390435715

takze , nikoliv, ze ty Fordy jsou k nicemu, ale spravne mel pisalek napsat: Urednici zapomeli dat do zadani vyberoveho rizeni podminku vetsiho akumulatoru! K "icemu" ... - spravneji: nedostatecny!, pak je stamdartni akumulator a ne Fordy... To je profesionalita novinariny posledni roky to bych blil;-€

+4/0
25.8.2015 6:02

M36i33r95o90s44l26a44v 25H36n45i60l68i76č18k61a 2688455928810

Donebevolající neodbornost. Nechat zaplatit a vyhodit, až po šéfa. U celé akce nebyl ani vyučený elektrikář.

+4/0
25.8.2015 5:02
Foto

M98a54r41e10k 77B76a66š21i57s54t91a 7893852283880

V civilizované zemi se tomu říká jednoduše porušení povinnosti při správě cizího majetku ....

+4/0
25.8.2015 4:09

P28e12t23r 52S84o92k52o92l 8402891677971

Nevím k čemu ten článek slouží. Při implementaci jedinečné zakázky se vyskytly chyby, které výběrové řízení neobsáhlo, protože ho nepřipravoval odborník na speciální vozidla, kterých běhá po ČR -5 až +2. Problém se vyřeší až se rozhodne kdo to řešení zaplatí a o tom pak můžete napsat článek, kdo a kolik to stálo.

+1/0
24.8.2015 23:29

M78a24r12t70i60n 74K62o76d59a78t 2787146102577

Pockejte, to jako PCR nema neco podobneho jako jsou vsevojskove zkousky v ACR?

0/−1
24.8.2015 23:27

M97i54c95h33a32l 18K82u83c65h67t38a 6553354824292

Armádní tendry dopadají dost podobně, ne li ještě hůř.:-)

+1/0
25.8.2015 6:28

M40a39r38c26e11l 13P44a96v74l22í84k 7851694908739

veď ti skúsili a NEŠLO.

divím sa, že nepridali ďalší akumulátor a ďalší alternátor.

0/0
25.8.2015 7:17

P16e88t29r 76F20r68i37c 5711608212726

za 20tis kč ho klidně odkoupím,aby se neřeklo a klidně si ho potom sám předělám !! ;-D;-D

+2/0
24.8.2015 23:20

J95a93r71o41s32l58a60v 72O25b81e13š90l24o 8715373626313

hmmm, tak sešrotovat a dát další zakázku, nebo je dát jako makety do policejního muzea aby navždy připomínali tyto krásné časy, nebo je postavit k silnici aby strašili řidiče a ti zpomalovali no a pokud tohle všechno z nějakýho důvodu nevyjde zkusil bych dát silnější baterii nebo další akumulátor.

+4/0
24.8.2015 23:17

M27a42r87e16k 72H95r39u65b94y 6237192331458

Vyhodit beztrestně peníze, to je možné jenom ve státní správě

+4/0
24.8.2015 23:07

J67o96h92a52n 51Z70i80n92g19e93l 2701975626201

A co dát silnější alternátor a baterku? Nebo to prostě střelit a koupit něco jinýho? Prostě z cizího krev neteče. Státní hospodaření.Rv

+5/0
24.8.2015 23:02

M83i71c86h87a14e94l 41K41o94n26e59č85n70ý 6352723349649

Tak jim k tomu kupte za pár kaček malou elektrocentrálu a nemusíte s tím otravovat ve zprávách bože. Jestli nevíte co to je, tak Vám za pár milionů poradím. ;-)

+10/0
24.8.2015 22:43

V17á31c53l10a19v 80P30o10u38s10t20k42a 3700111272

A vy myslíte že to pomůže?

0/−1
24.8.2015 22:48

M68i10c97h33a98e96l 59K46o74n41e33č68n87ý 6432493369929

A proč by nemělo?  Na nástavby pro různá servisní auta, karavany , ale i lodě se to dává běžně. Tak v čem by v tomto případě mohl být problém? Oni ty dnešní elektrocentrály jsou při solidním výkonu celkem malý.

+8/0
24.8.2015 22:56

L10u23b49o96m33í20r 73V39r26t86a85l 6360407431701

To jsou elektromobily či co?

+1/0
24.8.2015 22:36

J61i36n33d60ř41i11c94h 29F86i14a72l26a 4798172609419

A na věc jednen díl je auto a druhý návstavba, ale to je jedno :-)

0/0
24.8.2015 22:30

J75i10n68d40ř84i40c81h 73F67i89a38l79a 4968192509809

Hm, kupte si něco od škodofky nebo WW a to bude on line.  Ford, Opel, Hundai, Renault, atd. jsou na h.... Krásný článek co má potlačit vítězství škody proti Hundai. Nicx proti škodě, ale tohle jste nemuseli.

0/0
24.8.2015 22:29

V91á66c91l24a62v 32P29o83u42s42t46k91a 3430721702

Nevím jestli jsem dobře četl, ale v článku není o Škodě či "Hundai" (jak říkáte) ani slovo.

+1/0
24.8.2015 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.