Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fordy policejních pyrotechniků jsou k ničemu. Mají příliš slabé baterky

Šest speciálně upravených vozů typu Ford Ranger mělo sloužit hlavně policejním pyrotechnikům v obtížně přístupném terénu. Místo toho auta stojí bez užitku v areálu ministerstva vnitra. Důvodem je selhávání akumulátorů. Informoval o tom server lidovky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a21r70t45i34n 34C13h81r33o71u54s52t 9240800922291

Fordem tam, vlakem zpátky :D

0/0
26.8.2015 8:58

P10a83v14e25l 25O42d57r14a94z54i82l 6674529827540

Když jsou policajti ochotní platit údajně 700 tisíc za rozpoznávání RZ, tak tohle je sranda.

0/0
25.8.2015 22:00

J32a82r65o77s21l40a56v 74P25o63l15e37n29s79k17y 5226884259

." .  . .zhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit spotrebu  . . ."     Tak nejak si predstavuju vyzirky v pozici  nakupci ministerstva vnitra. Provize az na prvnim miste, plati to EU a  ostatni se doladi za behu.

0/0
25.8.2015 13:53

P66a40v28e98l 43Š70e53v52č28í62k 6790115309250

Zručnější kutil by vyřešil za chvíli, ti co nás mají chránit jsou bezmocní. Osobně bych si koupil malý generátorek jako mají stánkaři, chataři, táborníci... ceny pár tisíc, vypije nějaké deci benzinu na hodinu a navíc je přenosné a univerzální zařízení.

Jsem si jist, že se nějaká firma na víceúpravách zase neskutečně napase. Také snad není problém, dát do interieru auta další záložní baterii. Vašnostové ovšem žijí ve zcela jiném světě než my plebejci. Dovedu si představit tu obrovskou papírovou válku, než se nějaká změna či vylepšení může vůbec vykonat.

0/0
25.8.2015 13:42

M59a23r95t48i64n 38F24i72a64l34a 7184126534417

No chtel bych to videt, co konkretne vybiji aku, kdyz se auto zrovna nepouziva. Ale pridavne aku ten problem nevyresi, pravdepodobne. To opravdu zalezi na tom co je tam jak zapojene. 

A ted nevazne: Vyresil by to prenosny atomovy reaktor a prestavba na elektromobil:-P

0/0
25.8.2015 16:49

M47i64l36o82š 34K80o38l11m14a29n 6846753907242

Baterie je v autě jen záložní zdroj na krátkodobé použití, ale hlavně na startování. Pokud nebyl požadavek na záložní velkokapacitní baterii, tak bude chyba jinde než u výrobce. Podle mně je to banalita, která se nechá rychle vyřešit.

0/0
25.8.2015 13:30

J11i25ř11í 67G65a71b90r64i44e57l 8632170634867

Problém s nedostatečnou kapacitou akumulátoru nebo nevhodně použitým typem je zcela běžný i když se jedná na první pohled o celkem banální výpočet. Ale stačí aby technik počítal s jmenovitou kapacitou akumulátoru a je problém, protože využitelná kapacita nemusí být ani 1/4. Nezáleží jen na celkovém odběru, ale také na intenzitě vybíjení, teplotě akumulátoru, typu a dalších faktorech. Takže tak jednoduchý ten problém zase není. Technik musí znát chemické procesy v akumulátoru a podmínky provozu, aby dokázal dobře definovat potřebnou kapacitu. To ale nic nemění na faktu, že se zde stala chyba.V principu, díky cenovým tlakům, dnes výrobce do vozidla montuje tu nejmenší možnou baterii, navíc až na výjimky není startovací baterie konstruovaná pro cyklický provoz hlubokého vybíjení. Pokud dodávali dodatečně další elektrické vybavení, měli automaticky dodat i zdroj energie.

0/0
25.8.2015 13:04

M85a61r78t43i69n 28F46i33a78l96a 7104406784687

Me by zajimalo JAKE dodatecne spotrebice tam jsou, a proc vybijeji akumulator, kdyz motor nebezi? A taky za jak dlouho plne nabity akumulator vybiji tak, ze nelze startovat...

0/0
25.8.2015 16:52

J98i94ř33í 62G69a57b10r73i68e72l 8542880344827

O výbavě nevím nic. Na druhou otázku není jednoznačná odpověď, závisí to na mnoha faktorech. Pokud je auto i baterie ve 100% stavu a je "teplo", tak stačí i 30% DOD (kapacity), abyste nastartoval. Nicméně pro baterii je tento stav škodlivý a výrazně snižuje její životnost. A je tu ještě jeden faktor o kterém se veřejně nemluví. EK letos vyhlásila, že téměř 50% startovacích baterií v Evropě je podvod, protože baterie jsou "ošizené". Délka vybíjení závisí na velikosti odběru proudu. Běžně to je v řádu měsíců (imobilizér, paměť rádia), ale také v řádu hodin (rozsvícená hlavní světla). Při každém vybíjení se tvoří v baterii sulfáty (PbSO2). Pokud baterii obratem nenabijete zpět na 100%DOD, krystali sulfátu ztvrdnou, nabíjením se později již nerozpustí a postupně baterii zničí (baterie ztratí kapacitu i výkon). Vše co píši se týká jen olověných startovacích baterií.

+1/0
26.8.2015 6:53

M76a50r31t54i47n 67F81i66a95l16a 7784896834327

Dekuji za zopakovani teorie ze skoly :-) O vybave nevime nic oba, na tom se shodnem. A prave s vybavou souvisi druha otazka. Jaky je vlastne vybijeci proud v klidu. Zda jsou to miliampery, ci desitky mA ci vic. Ale na toto by mi asi neodpovedela ani tiskova mluvci:-)

K tomu sulfatu, do jiste male miry se rozpousteji pri pulznim nabijeni, ale prakticky to nema vyznam. Hrozi totiz, ze krystalky sulfatu potrhaji jemnou strukturu elektrod, laicky receno akumulator se vnitrne rozpadne.

U AGM jsou elektrody hrubsi s mensim plochou, tam je sance desulfataci baterii aspon nejak ozivit, ale to asi vite:-)

PS: O tom podvodu jsem neslysel. Ja se v tomto smeru (start. aku) nepohybuji, pokud nemusim:-)

0/0
26.8.2015 10:41

J56i12ř72í 42G19a30b16r43i83e94l 8432190974607

Víte více než spousta "odborníků", kteří baterie prodávají. Jen pár doplňků.  K rozpadu elektrod, tedy porušení integrity aktivní hmoty s nosnou mřížkou díky sulfataci dochází z prostého důvodu růstu objemu krystalů sulfátu s časem. Odlišnost konstrukce AGM není ve struktuře aktivní hmoty ani v odlišnosti mřížky a naopak odstranění nevratné sulfatace, pokud nestačí pulzní nabíjení, je velký problém. Spolehlivou metodou rozpuštění sulfátů je vysoké napětí (až do 16,5V u 12V baterie). To ale znamená i při malém nabíjecím proudu var elektrolytu a velký odpar vody, což je u AGM nepřípustné. A nakonec, byl bych rád, kdyby tyto informace byly součástí učiva elespoň pro automechaniky a elektrikáře. Bohužel tomu tak není.

0/0
26.8.2015 13:37

M78a12r92t48i73n 98F65i96a39l14a 7334986774247

Aha, ja myslel ze se krystaly rozpousti vlivem stridave slozky proudu pri pulznim nabijeni (molekula na povrchu krystalu se snazi natocit a tim se uvolni) - jde o vlastni uvahu, nikoli o ucivo. 

O vyssim napeti jsem nevedel. At uz jde o var, ci elektrolyzu, je to problem, souhlas. Chemicka desulfatace je kratkodoba a konci nahlou smrti (aspon tento detail nas na skole naucili).

Rozpad elektrod vlivem zmeny objemu krystalu - myslel jsem si to. Na AGM aku je ta zmena objemu casem videt i na deformaci obalu, ktery nakonec praskne a dany clanek vyschne - vlastni zkusenost. 

Videl jsem elektrody jak AGM tak startovaciho aku, jsou si podobne, ale v tloustce je velky rozdil. Ale mozna jsem narazil na vyjimku z pravidla.

V oboru slaboproud, sdelovaci technika jsme se teorii ucili, ale vetsina techto detailu v ucivu nejsou (zrejme dosud).

0/0
26.8.2015 14:33

J71i76ř59í 96G25a90b52r62i38e70l 8932900734787

Fascinuje mne kolik máme "odborníků", kteří přesně ví, kde udělal výrobce chybu a jak ji napravit. Podle téhle diskuze jsme národ géniů.

0/0
25.8.2015 12:42

P88a51v52e53l 28Š18e67v39č19í49k 6850595329770

Jsme národ praktiků, především my, starší generace která zažila zaostalý systém kdy se stále muselo improvizovat. Dnes tomu nikdo neuvěří, co jsme dokázali mnohdy na koleně vytvořit a ono kupodivu fungovalo. Včetně i velmi náročných oprav a úprav motorových vozidel. Dnes jsou mechanici spíše měnitelé dílů, my jsme ty díly mnohdy vyrobili a fungovali. Sám jsem stavěl celé závodní motorky se se svou jsem porážel i japonské.

0/0
25.8.2015 13:48

J86i10ř64í 58G33a89b52r40i42e14l 8482140694157

Jenže to jste dnes už jeden z mála. Blbneme z dostatku jako ostatní, jediné co nám roste je neoprávněné seběvědomí. To je vidět i tady. Taky váš příspěvek je jeden z mála, který má logiku.

0/0
25.8.2015 14:08

P32e14t96r 30H55a46r87i71p73r24a59s91a64d 49H97a72j95i60č 8423280714857

Ať si tam dají pořádné baterie. Dne se vyrábí kvalitní akumulátory, jezdí po městech elektromobily s kapacitou baterie až 100KWh a ministerstvo nemá na kvalitní Li-On baterie s dostatečnou kapacitou a trvanlivostí?

0/0
25.8.2015 10:51

J39i60ř86í 34G74a29b46r29i49e31l 8862210924307

Víte vůbec co taková baterie stojí:-).

0/0
25.8.2015 12:30

J76a21k44u71b 85V32a60l66e84š 8370396197213

Hm, hasiči to s RZA zvládnout, a policie ne? Chjo. Kdo tomu zas dal právo razítka a podpisu...

0/0
25.8.2015 9:28

J86i15ř78í 30E27u40l50e89r 5168139836536

Řešení - pověsit za každé auto dieselagregát na výrobu elektřiny. 314

0/0
25.8.2015 9:28

J45a91n 45H62o30r38č50i90č61k23a 2630368472

Proč mě to vůbec nepřekvapuje?

+1/0
25.8.2015 9:09

P33a69v33e11l 44O27d76r56a64z35i16l 6734399767340

Chovanec, demisi!

0/0
25.8.2015 8:49

S66t34a96n47i98s41l95a51v 31S43r37b93a 4985944398654

to určitě vybíral Langer. nebo že by i sociálně demokratický aparát policie mohl něco pokazit?

+1/0
25.8.2015 8:10

P23a91t93r32i75k 65Š87e74b66e89s19t11a 4613482226635

nic proti, ale s ohledem na opotřebení a častější havárie služebních vozidel, tak vozidla co koupil Langer již u policie nejezdí ;-);-);-)

0/0
25.8.2015 8:22

J11i21ř66í 97G70a74b27r88i39e69l 8372700784137

Ani větší kapacita akumulátoru by s největší pravděpodobností nepomohla.  1.  akumulátory ve vozidlech jsou primárně určeny pro start, cyklický provoz dlouhodobě nesnesou.  2. prostor pro akumulátor je omezený. Tady pomůže jen druhý akumulátor, obdobné řešení jako u obytných aut.

+1/−1
25.8.2015 8:08

P83e61t41r 58H49a84r63i19p43r57a32s44a98d 86H76a94j39i63č 8453650294807

Tak to snad věděli dopředu, že budou potřebovat kvalitní akumulátory pro provoz.

0/0
25.8.2015 10:53

J15i10ř94í 85G31a25b29r91i14e56l 8262260154547

A vy víte jaký je kvalitní akumulátor? Že udělali chybu to je jasné, jak to měli udělat to je tady většině taky jasné že?;-D

0/0
25.8.2015 12:43

T91o27m90á88š 28B12e34n88d12í41k 6208814335190

To jsou naši študovaní ředitelé, je to neřešitelné a předem to zjistit nešlo :-) no nevím teda, já mám jenom učnák, žádnou vysokou, ale vypočítat výdrž baterie v závislosti na spotřebě podle kapacity bych teda zvládl :-)

0/0
25.8.2015 8:07

J88i31ř69í 82G27a61b46r22i66e45l 8372470914387

Píši to nad vámi, nebylo by vám to nic platné. Celá problematika je složitější. Ale to nesnímá vinu od diletantů, kteří výbavu navrhli.

0/0
25.8.2015 8:10

F12i40l27i17p 96Š58l92e15s73i42n34g18e97r 3816906162641

„Až po převzetí do provozu bylo zjištěno, že dodatečná elektronická zařízení namontována ve vozidlech nadmíru vybíjí akumulátory, což vzhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit,“

 Tak to si asi odborníci zaplacení MV dělají trochu srandu, ne? :-)

+7/0
25.8.2015 7:20

V60i42l12é39m 67K44l59i80k76a 5173985876871

Hmmm, tak to mají v PČR zřejmě dementy, ktaří nedokončili ani ZŠ - vypočítat odběr (+kapacita akumulátoru) se snad učí ve fyzice někde v sedmé třídě...Rv

0/0
25.8.2015 7:20

M58i10l93o37š 40K19o36l46m49a97n 6116893487782

V dnešní době, kdy se šetří, tak je auto stavěno nato co je na něm namontováno. Alternátor má jen o málo větší výkon a to při optimálních otáčkách motoru, než je běžná spotřeba všech spotřebičů na vozidle. Pokud si někdo namontuje další spotřebiče, jako v tomto případě, pak se nesmí divit, že se baterie vybije během provozu. V tomto případě se ale nejvíc diví autor článku ;-D. Dnes stačí si namontovat pár přídavných světel se spotřebou 2x55W a po noční jízdě nemusí ráno nastartovat.

0/0
25.8.2015 7:16

M76i61c11h13a20l 36K77u92c87h21t60a 6943414384282

Je snad někdo překvapen? Myslím že ne.

0/0
25.8.2015 6:31

E47d57u98a77r43d 33B97l71a58z82e89k 1263250805645

takze , nikoliv, ze ty Fordy jsou k nicemu, ale spravne mel pisalek napsat: Urednici zapomeli dat do zadani vyberoveho rizeni podminku vetsiho akumulatoru! K "icemu" ... - spravneji: nedostatecny!, pak je stamdartni akumulator a ne Fordy... To je profesionalita novinariny posledni roky to bych blil;-€

+4/0
25.8.2015 6:02

M49i38r63o33s32l12a83v 29H86n37i92l27i71č74k88a 2818205578120

Donebevolající neodbornost. Nechat zaplatit a vyhodit, až po šéfa. U celé akce nebyl ani vyučený elektrikář.

+4/0
25.8.2015 5:02
Foto

M26a10r39e41k 64B88a60š46i29s48t70a 7963242683640

V civilizované zemi se tomu říká jednoduše porušení povinnosti při správě cizího majetku ....

+4/0
25.8.2015 4:09

P19e76t74r 53S11o35k30o85l 8332871607231

Nevím k čemu ten článek slouží. Při implementaci jedinečné zakázky se vyskytly chyby, které výběrové řízení neobsáhlo, protože ho nepřipravoval odborník na speciální vozidla, kterých běhá po ČR -5 až +2. Problém se vyřeší až se rozhodne kdo to řešení zaplatí a o tom pak můžete napsat článek, kdo a kolik to stálo.

+1/0
24.8.2015 23:29

M49a68r41t82i60n 83K59o91d14a12t 2197246622357

Pockejte, to jako PCR nema neco podobneho jako jsou vsevojskove zkousky v ACR?

0/−1
24.8.2015 23:27

M87i24c63h77a60l 27K72u69c49h67t94a 6853694514132

Armádní tendry dopadají dost podobně, ne li ještě hůř.:-)

+1/0
25.8.2015 6:28

M60a69r98c81e38l 75P85a36v43l67í87k 7981154398309

veď ti skúsili a NEŠLO.

divím sa, že nepridali ďalší akumulátor a ďalší alternátor.

0/0
25.8.2015 7:17

P61e21t75r 50F17r56i25c 5831308642366

za 20tis kč ho klidně odkoupím,aby se neřeklo a klidně si ho potom sám předělám !! ;-D;-D

+2/0
24.8.2015 23:20

J79a26r38o32s89l84a76v 63O38b25e81š80l94o 8465873186343

hmmm, tak sešrotovat a dát další zakázku, nebo je dát jako makety do policejního muzea aby navždy připomínali tyto krásné časy, nebo je postavit k silnici aby strašili řidiče a ti zpomalovali no a pokud tohle všechno z nějakýho důvodu nevyjde zkusil bych dát silnější baterii nebo další akumulátor.

+4/0
24.8.2015 23:17

M56a97r16e96k 29H42r20u78b11y 6487852751798

Vyhodit beztrestně peníze, to je možné jenom ve státní správě

+4/0
24.8.2015 23:07

J52o70h59a48n 89Z19i72n15g51e16l 2281205916421

A co dát silnější alternátor a baterku? Nebo to prostě střelit a koupit něco jinýho? Prostě z cizího krev neteče. Státní hospodaření.Rv

+5/0
24.8.2015 23:02

M53i85c28h51a10e59l 95K51o19n85e35č40n40ý 6612513469249

Tak jim k tomu kupte za pár kaček malou elektrocentrálu a nemusíte s tím otravovat ve zprávách bože. Jestli nevíte co to je, tak Vám za pár milionů poradím. ;-)

+10/0
24.8.2015 22:43

V27á25c47l16a18v 74P52o39u69s97t41k24a 3530301772

A vy myslíte že to pomůže?

0/−1
24.8.2015 22:48

M76i41c60h82a59e38l 10K50o49n22e18č18n11ý 6752903579669

A proč by nemělo?  Na nástavby pro různá servisní auta, karavany , ale i lodě se to dává běžně. Tak v čem by v tomto případě mohl být problém? Oni ty dnešní elektrocentrály jsou při solidním výkonu celkem malý.

+8/0
24.8.2015 22:56

L45u97b52o67m62í72r 55V53r14t96a78l 6800287191581

To jsou elektromobily či co?

+1/0
24.8.2015 22:36

J12i74n11d40ř20i11c34h 15F18i23a70l24a 4608182179419

A na věc jednen díl je auto a druhý návstavba, ale to je jedno :-)

0/0
24.8.2015 22:30

J27i39n78d51ř97i75c73h 78F61i78a64l49a 4798962759479

Hm, kupte si něco od škodofky nebo WW a to bude on line.  Ford, Opel, Hundai, Renault, atd. jsou na h.... Krásný článek co má potlačit vítězství škody proti Hundai. Nicx proti škodě, ale tohle jste nemuseli.

0/0
24.8.2015 22:29

V80á97c16l76a70v 81P43o94u30s47t44k60a 3300541252

Nevím jestli jsem dobře četl, ale v článku není o Škodě či "Hundai" (jak říkáte) ani slovo.

+1/0
24.8.2015 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.