Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fordy policejních pyrotechniků jsou k ničemu. Mají příliš slabé baterky

Šest speciálně upravených vozů typu Ford Ranger mělo sloužit hlavně policejním pyrotechnikům v obtížně přístupném terénu. Místo toho auta stojí bez užitku v areálu ministerstva vnitra. Důvodem je selhávání akumulátorů. Informoval o tom server lidovky.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M95a13r60t19i71n 18C62h69r94o84u61s75t 9410550602641

Fordem tam, vlakem zpátky :D

0/0
26.8.2015 8:58

P76a97v19e21l 62O61d52r54a38z12i67l 6524709277270

Když jsou policajti ochotní platit údajně 700 tisíc za rozpoznávání RZ, tak tohle je sranda.

0/0
25.8.2015 22:00

J41a17r34o54s21l77a38v 37P87o32l86e10n30s43k24y 5866204859

." .  . .zhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit spotrebu  . . ."     Tak nejak si predstavuju vyzirky v pozici  nakupci ministerstva vnitra. Provize az na prvnim miste, plati to EU a  ostatni se doladi za behu.

0/0
25.8.2015 13:53

P91a70v72e78l 69Š79e44v59č16í79k 6680495199980

Zručnější kutil by vyřešil za chvíli, ti co nás mají chránit jsou bezmocní. Osobně bych si koupil malý generátorek jako mají stánkaři, chataři, táborníci... ceny pár tisíc, vypije nějaké deci benzinu na hodinu a navíc je přenosné a univerzální zařízení.

Jsem si jist, že se nějaká firma na víceúpravách zase neskutečně napase. Také snad není problém, dát do interieru auta další záložní baterii. Vašnostové ovšem žijí ve zcela jiném světě než my plebejci. Dovedu si představit tu obrovskou papírovou válku, než se nějaká změna či vylepšení může vůbec vykonat.

0/0
25.8.2015 13:42

M76a67r29t67i16n 10F49i85a48l69a 7314886744607

No chtel bych to videt, co konkretne vybiji aku, kdyz se auto zrovna nepouziva. Ale pridavne aku ten problem nevyresi, pravdepodobne. To opravdu zalezi na tom co je tam jak zapojene. 

A ted nevazne: Vyresil by to prenosny atomovy reaktor a prestavba na elektromobil:-P

0/0
25.8.2015 16:49

M31i21l23o25š 57K66o77l56m54a61n 6476543197602

Baterie je v autě jen záložní zdroj na krátkodobé použití, ale hlavně na startování. Pokud nebyl požadavek na záložní velkokapacitní baterii, tak bude chyba jinde než u výrobce. Podle mně je to banalita, která se nechá rychle vyřešit.

0/0
25.8.2015 13:30

J71i57ř68í 48G22a87b33r62i23e56l 8792190464167

Problém s nedostatečnou kapacitou akumulátoru nebo nevhodně použitým typem je zcela běžný i když se jedná na první pohled o celkem banální výpočet. Ale stačí aby technik počítal s jmenovitou kapacitou akumulátoru a je problém, protože využitelná kapacita nemusí být ani 1/4. Nezáleží jen na celkovém odběru, ale také na intenzitě vybíjení, teplotě akumulátoru, typu a dalších faktorech. Takže tak jednoduchý ten problém zase není. Technik musí znát chemické procesy v akumulátoru a podmínky provozu, aby dokázal dobře definovat potřebnou kapacitu. To ale nic nemění na faktu, že se zde stala chyba.V principu, díky cenovým tlakům, dnes výrobce do vozidla montuje tu nejmenší možnou baterii, navíc až na výjimky není startovací baterie konstruovaná pro cyklický provoz hlubokého vybíjení. Pokud dodávali dodatečně další elektrické vybavení, měli automaticky dodat i zdroj energie.

0/0
25.8.2015 13:04

M32a12r56t79i14n 83F37i93a65l53a 7904516304297

Me by zajimalo JAKE dodatecne spotrebice tam jsou, a proc vybijeji akumulator, kdyz motor nebezi? A taky za jak dlouho plne nabity akumulator vybiji tak, ze nelze startovat...

0/0
25.8.2015 16:52

J23i66ř29í 61G89a87b24r89i11e82l 8762850374687

O výbavě nevím nic. Na druhou otázku není jednoznačná odpověď, závisí to na mnoha faktorech. Pokud je auto i baterie ve 100% stavu a je "teplo", tak stačí i 30% DOD (kapacity), abyste nastartoval. Nicméně pro baterii je tento stav škodlivý a výrazně snižuje její životnost. A je tu ještě jeden faktor o kterém se veřejně nemluví. EK letos vyhlásila, že téměř 50% startovacích baterií v Evropě je podvod, protože baterie jsou "ošizené". Délka vybíjení závisí na velikosti odběru proudu. Běžně to je v řádu měsíců (imobilizér, paměť rádia), ale také v řádu hodin (rozsvícená hlavní světla). Při každém vybíjení se tvoří v baterii sulfáty (PbSO2). Pokud baterii obratem nenabijete zpět na 100%DOD, krystali sulfátu ztvrdnou, nabíjením se později již nerozpustí a postupně baterii zničí (baterie ztratí kapacitu i výkon). Vše co píši se týká jen olověných startovacích baterií.

+1/0
26.8.2015 6:53

M96a66r44t48i30n 71F34i51a15l66a 7494356324767

Dekuji za zopakovani teorie ze skoly :-) O vybave nevime nic oba, na tom se shodnem. A prave s vybavou souvisi druha otazka. Jaky je vlastne vybijeci proud v klidu. Zda jsou to miliampery, ci desitky mA ci vic. Ale na toto by mi asi neodpovedela ani tiskova mluvci:-)

K tomu sulfatu, do jiste male miry se rozpousteji pri pulznim nabijeni, ale prakticky to nema vyznam. Hrozi totiz, ze krystalky sulfatu potrhaji jemnou strukturu elektrod, laicky receno akumulator se vnitrne rozpadne.

U AGM jsou elektrody hrubsi s mensim plochou, tam je sance desulfataci baterii aspon nejak ozivit, ale to asi vite:-)

PS: O tom podvodu jsem neslysel. Ja se v tomto smeru (start. aku) nepohybuji, pokud nemusim:-)

0/0
26.8.2015 10:41

J91i24ř56í 69G67a13b49r55i36e27l 8282570904417

Víte více než spousta "odborníků", kteří baterie prodávají. Jen pár doplňků.  K rozpadu elektrod, tedy porušení integrity aktivní hmoty s nosnou mřížkou díky sulfataci dochází z prostého důvodu růstu objemu krystalů sulfátu s časem. Odlišnost konstrukce AGM není ve struktuře aktivní hmoty ani v odlišnosti mřížky a naopak odstranění nevratné sulfatace, pokud nestačí pulzní nabíjení, je velký problém. Spolehlivou metodou rozpuštění sulfátů je vysoké napětí (až do 16,5V u 12V baterie). To ale znamená i při malém nabíjecím proudu var elektrolytu a velký odpar vody, což je u AGM nepřípustné. A nakonec, byl bych rád, kdyby tyto informace byly součástí učiva elespoň pro automechaniky a elektrikáře. Bohužel tomu tak není.

0/0
26.8.2015 13:37

M10a73r13t27i56n 68F96i97a18l52a 7314576944707

Aha, ja myslel ze se krystaly rozpousti vlivem stridave slozky proudu pri pulznim nabijeni (molekula na povrchu krystalu se snazi natocit a tim se uvolni) - jde o vlastni uvahu, nikoli o ucivo. 

O vyssim napeti jsem nevedel. At uz jde o var, ci elektrolyzu, je to problem, souhlas. Chemicka desulfatace je kratkodoba a konci nahlou smrti (aspon tento detail nas na skole naucili).

Rozpad elektrod vlivem zmeny objemu krystalu - myslel jsem si to. Na AGM aku je ta zmena objemu casem videt i na deformaci obalu, ktery nakonec praskne a dany clanek vyschne - vlastni zkusenost. 

Videl jsem elektrody jak AGM tak startovaciho aku, jsou si podobne, ale v tloustce je velky rozdil. Ale mozna jsem narazil na vyjimku z pravidla.

V oboru slaboproud, sdelovaci technika jsme se teorii ucili, ale vetsina techto detailu v ucivu nejsou (zrejme dosud).

0/0
26.8.2015 14:33

J61i62ř22í 64G64a47b97r85i35e17l 8282330294517

Fascinuje mne kolik máme "odborníků", kteří přesně ví, kde udělal výrobce chybu a jak ji napravit. Podle téhle diskuze jsme národ géniů.

0/0
25.8.2015 12:42

P40a26v30e72l 79Š91e50v40č63í31k 6780635799920

Jsme národ praktiků, především my, starší generace která zažila zaostalý systém kdy se stále muselo improvizovat. Dnes tomu nikdo neuvěří, co jsme dokázali mnohdy na koleně vytvořit a ono kupodivu fungovalo. Včetně i velmi náročných oprav a úprav motorových vozidel. Dnes jsou mechanici spíše měnitelé dílů, my jsme ty díly mnohdy vyrobili a fungovali. Sám jsem stavěl celé závodní motorky se se svou jsem porážel i japonské.

0/0
25.8.2015 13:48

J16i14ř48í 20G18a77b92r73i15e63l 8912530434247

Jenže to jste dnes už jeden z mála. Blbneme z dostatku jako ostatní, jediné co nám roste je neoprávněné seběvědomí. To je vidět i tady. Taky váš příspěvek je jeden z mála, který má logiku.

0/0
25.8.2015 14:08

P47e95t98r 32H48a54j67i90č 1320589768128

Ať si tam dají pořádné baterie. Dne se vyrábí kvalitní akumulátory, jezdí po městech elektromobily s kapacitou baterie až 100KWh a ministerstvo nemá na kvalitní Li-On baterie s dostatečnou kapacitou a trvanlivostí?

0/0
25.8.2015 10:51

J29i31ř97í 89G84a11b66r14i79e31l 8672180254507

Víte vůbec co taková baterie stojí:-).

0/0
25.8.2015 12:30

J57a66k21u65b 79V36a57l36e91š 8670326557253

Hm, hasiči to s RZA zvládnout, a policie ne? Chjo. Kdo tomu zas dal právo razítka a podpisu...

0/0
25.8.2015 9:28

J89i42ř15í 58E71u74l25e77r 5908859386436

Řešení - pověsit za každé auto dieselagregát na výrobu elektřiny. 314

0/0
25.8.2015 9:28

J37a90n 17H96o96r11č79i65č77k50a 2540918382

Proč mě to vůbec nepřekvapuje?

+1/0
25.8.2015 9:09

P40a67v39e84l 42O79d64r49a77z74i19l 6914859907940

Chovanec, demisi!

0/0
25.8.2015 8:49

S87t87a49n28i91s75l40a40v 47S27r37b32a 4445254218914

to určitě vybíral Langer. nebo že by i sociálně demokratický aparát policie mohl něco pokazit?

+1/0
25.8.2015 8:10

P60a65t42r44i57k 47Š15e53b58e78s75t58a 4253972156215

nic proti, ale s ohledem na opotřebení a častější havárie služebních vozidel, tak vozidla co koupil Langer již u policie nejezdí ;-);-);-)

0/0
25.8.2015 8:22

J20i83ř76í 89G10a35b10r62i98e36l 8902670154567

Ani větší kapacita akumulátoru by s největší pravděpodobností nepomohla.  1.  akumulátory ve vozidlech jsou primárně určeny pro start, cyklický provoz dlouhodobě nesnesou.  2. prostor pro akumulátor je omezený. Tady pomůže jen druhý akumulátor, obdobné řešení jako u obytných aut.

+1/−1
25.8.2015 8:08

P30e34t66r 82H58a36j52i56č 1470499818958

Tak to snad věděli dopředu, že budou potřebovat kvalitní akumulátory pro provoz.

0/0
25.8.2015 10:53

J69i23ř10í 80G24a49b22r26i22e59l 8482300904347

A vy víte jaký je kvalitní akumulátor? Že udělali chybu to je jasné, jak to měli udělat to je tady většině taky jasné že?;-D

0/0
25.8.2015 12:43

T65o79m44á30š 56B47e48n11d58í50k 6908424485780

To jsou naši študovaní ředitelé, je to neřešitelné a předem to zjistit nešlo :-) no nevím teda, já mám jenom učnák, žádnou vysokou, ale vypočítat výdrž baterie v závislosti na spotřebě podle kapacity bych teda zvládl :-)

0/0
25.8.2015 8:07

J67i62ř46í 36G18a14b64r85i61e27l 8212510544877

Píši to nad vámi, nebylo by vám to nic platné. Celá problematika je složitější. Ale to nesnímá vinu od diletantů, kteří výbavu navrhli.

0/0
25.8.2015 8:10

F44i69l85i45p 90Š34l69e72s21i27n92g43e56r 3686646582881

„Až po převzetí do provozu bylo zjištěno, že dodatečná elektronická zařízení namontována ve vozidlech nadmíru vybíjí akumulátory, což vzhledem k jedinečnosti každého vozidla nebylo možné dopředu zjistit,“

 Tak to si asi odborníci zaplacení MV dělají trochu srandu, ne? :-)

+7/0
25.8.2015 7:20

V81i10l43é57m 58K23l21i22k86a 5683785286261

Hmmm, tak to mají v PČR zřejmě dementy, ktaří nedokončili ani ZŠ - vypočítat odběr (+kapacita akumulátoru) se snad učí ve fyzice někde v sedmé třídě...Rv

0/0
25.8.2015 7:20

M18i14l91o59š 66K87o64l54m50a24n 6186943517282

V dnešní době, kdy se šetří, tak je auto stavěno nato co je na něm namontováno. Alternátor má jen o málo větší výkon a to při optimálních otáčkách motoru, než je běžná spotřeba všech spotřebičů na vozidle. Pokud si někdo namontuje další spotřebiče, jako v tomto případě, pak se nesmí divit, že se baterie vybije během provozu. V tomto případě se ale nejvíc diví autor článku ;-D. Dnes stačí si namontovat pár přídavných světel se spotřebou 2x55W a po noční jízdě nemusí ráno nastartovat.

0/0
25.8.2015 7:16

M43i73c56h95a30l 12K37u39c50h21t40a 6843554744332

Je snad někdo překvapen? Myslím že ne.

0/0
25.8.2015 6:31

E14d64u89a53r94d 18B88l51a96z11e76k 1933440405855

takze , nikoliv, ze ty Fordy jsou k nicemu, ale spravne mel pisalek napsat: Urednici zapomeli dat do zadani vyberoveho rizeni podminku vetsiho akumulatoru! K "icemu" ... - spravneji: nedostatecny!, pak je stamdartni akumulator a ne Fordy... To je profesionalita novinariny posledni roky to bych blil;-€

+4/0
25.8.2015 6:02

M34i62r17o93s77l48a39v 71H57n25i87l77i63č80k29a 2808415898310

Donebevolající neodbornost. Nechat zaplatit a vyhodit, až po šéfa. U celé akce nebyl ani vyučený elektrikář.

+4/0
25.8.2015 5:02
Foto

M46a59r27e50k 56B20a54š32i59s94t53a 7183922983640

V civilizované zemi se tomu říká jednoduše porušení povinnosti při správě cizího majetku ....

+4/0
25.8.2015 4:09

P76e77t60r 95S84o74k91o41l 8382161397341

Nevím k čemu ten článek slouží. Při implementaci jedinečné zakázky se vyskytly chyby, které výběrové řízení neobsáhlo, protože ho nepřipravoval odborník na speciální vozidla, kterých běhá po ČR -5 až +2. Problém se vyřeší až se rozhodne kdo to řešení zaplatí a o tom pak můžete napsat článek, kdo a kolik to stálo.

+1/0
24.8.2015 23:29

M69a77r30t44i13n 22K92o36d17a21t 2607836332267

Pockejte, to jako PCR nema neco podobneho jako jsou vsevojskove zkousky v ACR?

0/−1
24.8.2015 23:27

M78i76c14h17a93l 78K97u93c51h13t79a 6923464704662

Armádní tendry dopadají dost podobně, ne li ještě hůř.:-)

+1/0
25.8.2015 6:28

M84a22r49c79e29l 61P81a73v19l14í80k 7151384788649

veď ti skúsili a NEŠLO.

divím sa, že nepridali ďalší akumulátor a ďalší alternátor.

0/0
25.8.2015 7:17

P26e76t72r 67F94r25i37c 5311218602366

za 20tis kč ho klidně odkoupím,aby se neřeklo a klidně si ho potom sám předělám !! ;-D;-D

+2/0
24.8.2015 23:20

J75a35r26o63s19l75a31v 68O31b98e20š14l13o 8645963126933

hmmm, tak sešrotovat a dát další zakázku, nebo je dát jako makety do policejního muzea aby navždy připomínali tyto krásné časy, nebo je postavit k silnici aby strašili řidiče a ti zpomalovali no a pokud tohle všechno z nějakýho důvodu nevyjde zkusil bych dát silnější baterii nebo další akumulátor.

+4/0
24.8.2015 23:17

M12a23r73e69k 25H85r85u13b30y 6777752511568

Vyhodit beztrestně peníze, to je možné jenom ve státní správě

+4/0
24.8.2015 23:07

J89o38h29a92n 84Z55i57n55g94e14l 2821685566641

A co dát silnější alternátor a baterku? Nebo to prostě střelit a koupit něco jinýho? Prostě z cizího krev neteče. Státní hospodaření.Rv

+5/0
24.8.2015 23:02

M16i72c68h13a96e22l 43K29o96n86e65č60n48ý 6402603889969

Tak jim k tomu kupte za pár kaček malou elektrocentrálu a nemusíte s tím otravovat ve zprávách bože. Jestli nevíte co to je, tak Vám za pár milionů poradím. ;-)

+10/0
24.8.2015 22:43

V55á27c73l19a81v 84P20o78u50s54t48k17a 3180891112

A vy myslíte že to pomůže?

0/−1
24.8.2015 22:48

M67i31c78h40a60e73l 77K38o23n70e40č41n36ý 6342163269949

A proč by nemělo?  Na nástavby pro různá servisní auta, karavany , ale i lodě se to dává běžně. Tak v čem by v tomto případě mohl být problém? Oni ty dnešní elektrocentrály jsou při solidním výkonu celkem malý.

+8/0
24.8.2015 22:56

L15u17b36o50m82í55r 34V87r57t33a56l 6660947211881

To jsou elektromobily či co?

+1/0
24.8.2015 22:36

J95i63n92d27ř60i29c38h 32F77i87a60l47a 4508522839549

A na věc jednen díl je auto a druhý návstavba, ale to je jedno :-)

0/0
24.8.2015 22:30

J43i38n53d11ř11i62c60h 84F74i54a52l12a 4498312719289

Hm, kupte si něco od škodofky nebo WW a to bude on line.  Ford, Opel, Hundai, Renault, atd. jsou na h.... Krásný článek co má potlačit vítězství škody proti Hundai. Nicx proti škodě, ale tohle jste nemuseli.

0/0
24.8.2015 22:29

V58á51c45l71a40v 88P65o74u75s83t58k61a 3310181822

Nevím jestli jsem dobře četl, ale v článku není o Škodě či "Hundai" (jak říkáte) ani slovo.

+1/0
24.8.2015 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.