Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poezie podle Islámského státu. Rekruty láká na mučednictví i ráj na Zemi

Islámský stát se snaží do svých řád lákat nové rekruty celou řadou způsobů. Mimo moderních prostředků překvapivě sází i na poezii. Oslavuje v ní mučedníky a města okupovaná islamisty popisuje jako ráj na zemi. Extremistické básnictví má dokonce i své slavné autory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a95n 31M19o65l53n69á56r 1348655754534

Ráj na zemi? To nám zase tehdy slibovali komunisti a těmhle zase islámisti. A že jim to taky žerou.

0/0
29.8.2015 23:32

L46u86c80i18e 77B94l36a66n76i73c88k64á 2915673499441

...no, lákat někoho na mučednictví - to můžou akceptovat jen dokonale zmanipulované, vylízané hlavy...Rv

0/0
29.8.2015 16:02

T81o80m 24O30n51d13ř16í22k 7214373751833

...islámskému státu přeji co nejvíce rekrutů...ideálně takových, kteří svou sebevražednou misi dotáhnou do finále už při nácviku...:-P

+1/0
23.8.2015 11:25

V49á36c65l74a13v 21S59v22o69b70o40d61a 5686908849

Jsem dojatý až k slzám,bééé.;-€

0/0
23.8.2015 11:06

Z23u16z66a26n97a 14E34r73b53e50n55o11v43á 9799678964505

Všem bojovníkům Islámského státu přeju, aby se jim splnilo jejich největší přání – zemřít mučednickou smrtí k poctě Alláha. Nejlépe toho dosáhnou, když dají někde na poušti na hromadu všechny výbušniny a sesednou se dokola. Pak už jen stačí stisknou tlačítko toho výtahu do muslimského ráje...

+2/0
23.8.2015 10:43

P29e52t27e49r 17S24t61u80d17n36i74č20k49a 7611608607

Dosť často sa na tému uprchlíkov píše , že odporca prisťahovalcov je xenofob a že je treba ich tolerovať a prijať do svojej krajiny. 

Moja otázka:

Budú aj oni k nám tolerantní a budú schopní sa prisposobiť, alebo si okolie a život tu u nás (myslím v EU) budú upravovať podľa seba?  Budú vznikať velké ghetta, teda nie , že by už v určitých mestách EU neboli.

+2/0
23.8.2015 10:22

M27a92r15t54i20n 76B78i24t61t22n33e56r 4192266426115

Budou si to tu logicky přizpůsobovat. 

Je nereálné čekat, že by zahodili svou kulturu, své zvyky, své náboženství a stalo se z nich něco úplně jiného. 

Tedy narůstajícím počtem obyvatel muslimského vyznání se bude Evropa měnit. Může to být pokojněji nebo násilněji, ale samozřejmě - měnit se bude.

+1/0
23.8.2015 14:52

M73a89r42t26i73n 44B15i90t14t44n90e76r 4592626136885

Ostatně Čechy si také nově přišlí osadníci přizpůsobovali vždy nebo ne?

Přizpůsobili si to tu Keltové, Germáni, Slované, Avarové. Přizpůsobili si to tu pozvaní Němci v pohraničí. Přizpůsobili si to tu Rusové, když to tu okupovali. Přizpůsobili si to tu Vitenamci, Ukrajinci, Romové... každá skupina obyvatel si to přizpůsobí trochu podle svého.

Přizpůsobili si to tu pohané a poté křesťané. Přizpůsobili si to tu humanisté, fašisté, komunisté...

+1/0
23.8.2015 14:54

P93e50t25e86r 62S52t40u51d72n12i87č94k90a 7141718897

presne tak. Len by som chcel vedieť , či to chápu aj naše EU sluníčka. Aby sa potom nedivili, že si utečenci začínajú prispôsobovať okolie podľa svojho.

0/0
23.8.2015 16:32

M93a73r46t59i28n 44B85i82t86t23n49e74r 4852126646975

Pro politiky to může být výhoda svým způsobem. Ti, kdo přijdou budou závislí na státu.

0/0
23.8.2015 17:08

5185431625670

Toto je video, jak jsou ničeni vojáci islámského státu. No a zřejmě potom letí přímo do náruče sedmi panen v ráji.

http://t.co/7y4mTryb7d

0/0
23.8.2015 10:12

Z11d54e48ň30k59a 90K53a71z56d20o10v98á 6722115813

Bla, bla, bla...........:-/ O to víc mě to utvrzuje, proč tady muslimy nechci!

+4/0
23.8.2015 9:31

M85a25r53t69i58n 63B42i10t48t13n64e65r 4692466886855

Pokud jste ještě neviděli, tak vřele doporučuji podívat se na Dunu od Franka Herberta. Je tam ta inspirace jen velmi volně zpočátku, ale i tak tam je. 

http://www.tarak.cz/duna/

Potom je třeba se ještě podívat na pokračování, Děti duny z roku 2003, kdy již pouštní fremeni vedou svatou válku, džihád. 

A samozřejmě, pokud rádi čtete, tak i když je toto seriálové zpracování docela dobré a věrné, knihám se nevyrovná ani zdaleka. Jestli někdo nečetl Dunu a je schopný přečíst knihu, tak Duna je výborná volba! :-)

Celkově je v tomto sci fi mnoho motivů a prvků, které podle mne s trochou přemýšlení pomáhají pochopit spoustu věcí kolem islámu, kolem svaté války.. jak se rozšíří určité náboženství a jak pak ten mýtus všechny sevře. 

A zejména, co by současné společnosti skutečně prospělo, si můžete odnést pochopení důležitosti této jejich mantry / litanie z učení Bene Geserit: 

"Nebudu se bát. Strach zabíjí myšlení. Strach je malá smrt, přinášející naprosté vyhlazení. Budu svému strachu čelit. Dovolím mu, aby prošel kolem mne a skrze mne. A až projde a zmizí, otočím se a podívám se, kudy šel. Tam, kam strach odešel, nic nezůstane. Zůstanu pouze já."

0/0
23.8.2015 9:15

R56o51s14t87i48s34l26a10v 37M90e24i35s75n23e49r 6121839294

...no vidíte--a podle našich milých vědců jsou i tohle lidské bytosti. a kulturně nás obohatí. -----humus na entou.

+14/−2
23.8.2015 8:35

R78o82b64e73r13t 13M68r54o98c27z93k35o82w34s67k34i 7528560679224

nějak si pletete imigranty s IS ;-D

+4/−1
23.8.2015 9:01

P42e60t98r 52M41a67r49e16č33e34k 1623621809498

Myslíte že mezi nimi nejsou ?

+4/0
23.8.2015 9:12

R66o16b30e82r48t 11M29r93o35c98z15k12o17w89s67k50i 7708920439714

tvrdím snad něco takového? ale označit statitisíce imigrantů za IS, protože mezi nimi pár jedinců z IS být může a bohužel pravděpodobně je, je jako kdybych já všechny Čechy označil za zloděje, protože tu nějací jsou ;-D prostě kolosální nesmysl...

+4/0
23.8.2015 9:16

M85i28r82o21s41l44a63v 61B31r73o64z41i53k 7421669614147

To, co se tu děje, se nazývá "Hijra", což je v podstatě nevojenská invaze prováděná do té doby, dokud se Islám nestane dominantním náboženstvím. Navazuje na učení Koránu, které říká: "neveďte válku (Jihád), dokud nejste v přesile". Nejvíce neslavný příklad z 20. století, je Libanon, který býval z 90 procent křesťanskou zemí, dokud na svém území "neubytoval" uprchlíky z Palestiny a Sýrie...

+2/0
23.8.2015 9:30

M68a18r66t92i48n 34B10i47t39t59n59e48r 4812636686285

Tak na okraj. Zkuste třeba za posledních padesát let spočítat války, kde muslimský stát napadl křesťanský nebo ateistický stát... a kde naopak křesťanský nebo ateistický stát napadl stát muslimský. 

A zkuste, jak budete procházet těmi válkami, si jen tak aspoň velmi zhruba psát oběti jedné i druhé strany. 

Možná budete dost překvapen.

+1/−1
23.8.2015 9:43

M19a62r48t32i18n 51B14i47t66t71n60e44r 4732576746325

Nebo zkrátka spočítejte případy toho, kdy vojáci muslimského státu útočili nebo bojovali nebo operovali na území nějakého křesťanského / ateistického státu a obráceně. A zase odhad obětí, pokud to jde.

0/−1
23.8.2015 9:44

M15i46r11o83s76l78a47v 92B82r73o11z84i14k 7231489194947

Vsechna uzemi na kterych dneska muslimove jsou, byla puvodne uzemi zidovskych, krestanskych, budhistickych nebo zoroastrianskych risi nebo statu.

A vzdycky se rozsirovali jenom valkou. Diaspory zidu nebo budhistu treba v Afganistanu byly vyhlazeny do posledniho cloveka.

0/0
23.8.2015 13:45

M22a44r78t28i38n 94B26i14t29t35n76e73r 4652736806845

Ano. 

A území, na který jsou dnes křesťané, patřily původně pohanům. A že se šířili často velmi násilně, to je bohatě doloženo.

O území Židů netřeba mluvit. Ti si vzali zem zaslíbenou brutální genocidou, kterou měli nařízenu podle bible přímo od boha.

0/0
23.8.2015 14:35

M37a42r45t61i84n 51B40i25t54t49n44e49r 4282436536335

Podobně - jak se vlastně dostali běloši do Jižní Ameriky, do Severní Ameriky? Pokojně? Dobře vycházeli s původním obyvatelstvem? 

Zkrátka je zbytečné si někoho démonizovat jen proto, že je muslim. 

Násilí se dopouštěli a jsou schopny dopouštět téměř všechny velké skupiny obyvatel.

0/0
23.8.2015 14:50

Z50u48z60a23n94a 13E75r51b83e79n57o52v69á 9299278104305

Nacistická demagogie se rovná ideologii bojovníků IS. Je to v podstatě to samé jako srovnání komunismu s fašismem, resp. národním socialismem v Německu.

0/0
23.8.2015 11:23

J98a75n 80K13a57m20l 8707142634736

V ČR už začali písničkou pro děti, ve které české děti pějí, že sluníčko, jablůňku i maminku stvořil alách, který je největší borec. Snad již brzy ve školních osnovách, až ministryně Valachová (ČSSD) zavede do základních škol multikulti výchovu.

+1/−1
23.8.2015 8:09

M88a59r76t84i85n 81P52e32t26v22a67d 4880339657922

"Alách" skutečně stvořil sluníčko, jablůňku i maminku, stvořil taky Adama a Evu, Mojžíše, Abraháma, Ježíše Krista i papeže Františka. "Alláh" totiž arabsky znamená "Bůh", a je to jeden a tentýž bůh, kterého uctívají i křesťané. Ostatně to známé "Není Alláha kromě Alláha" je jen arabská verze prvního z Desatera božích přikázání, které jsou povinni dodržovat jak křesťané, tak i muslimové. Někteří naši amatérští experti na džihád se s tím jen těžce smiřují. :-)

0/0
23.8.2015 17:15

E76l14i93š86k54a 35K31u44č29e29r66o72v30á 1926388897199

tady je to řečeno jasně: islámský stát je kosmopolitní, oslovuje všechny muslimy, nikdy si tak nemůžeme být jisti, který z mírumilovných muslimů nebo jejich dětí, co vyrůstaly v jedné třídě s Honzíky, Mirky, Terezkami a Aničkami, vyslechne toto volání a napojí se na tu "stejnou žílu". Islámisté neuznávají žádnou autoritu (výklad svého posvátného textu),než sebe sama = není nikdo, s kým by se dalo vyjednávat. Nejpravděpodobnější vývoj je ten, že se rozštěpí na několik frakcí a které začnou  bojovat mezi sebou, nicméně je zjevné, že Evropě do té doby dost zatopí.

+11/0
23.8.2015 7:46

M41a38r85i91e 17Č94e70r70m27á95k10o86v62á 1191522248198

Článek ani nečtu. Kdyby na to území vlítli Američani, tak je za den po islámském státu. Ale to  neudělají - mají s ním své záměry a tím i s námi;-(

+3/0
23.8.2015 6:50

M79a16r75t26i18n 48P66l24i57c65h29t19a 2328392861313

Za den? ;-D

0/0
23.8.2015 10:29

V58á57c94l78a11v 69S18v32o26b37o38d31a 5566658199

No,za den asi těžko.

0/0
23.8.2015 11:09

M24a57r20t23i32n 23P91e33t89v28a76d 4590399517612

Je neuvěřitelné, jak snadno přinutili islámští teroristé celou Evropu tancovat podle jejich not.

Brutální propaganda s popravami na webu zapůsobila na Evropany, kteří v životě o Korán ani nezavadili a islám je nikdy nezajímal, přesně podle očekávání: přesvědčila je velice snadno a rychle o tom, že prvotním úkolem každého muslima je vraždit jinověrce, zotročovat ženy i děti, a dobývat neislámská území.

Na základě takových naivních a ignorantských představ se hladce šíří všeobecná panika, strach a hysterie. Ti zmanipulovaní útočí na ty střízlivé. Xenofobie kvete jako nikdy. Agresivní hlupáci tahají po náměstích šibenice. Začínají útoky na běžence a imigranty. Někde zatím jenom verbální, jinde už pokročili k fyzickým akcím. Brzy dojde na to, že zoufalí imigranti začnou nenávist oplácet nenávistí a násilí násilím. Stále hysteričtěji se volá po uzavírání hranic. Schengenský prostor se rozpadne a zanikne. EU bude následovat. Státy se začnou navzájem obviňovat z neochoty a neschopnosti příval uprchlíků zadržet. Mezi některými se probudí vyhaslé historické animozity. Do Evropy se vrátí války.

Bez jakékoliv námahy, aniž by jediný z teroristů musel na evropské území vkročit se samopalem, zničí se Evropa vlastními domácími silami přičiněním svého zblbnutého obyvatelstva a politických populistů. Takovou sílu má internet, který teroristé úspěšně proměňují v novou zbraň hromadného ničení. Webové "diskuse" sice nemají vůbec žádnou diskusní hodnotu, zato ale velmi názorně ukazují, jak se teroristům jejich dílo daří.

+2/−8
23.8.2015 6:34

E93l66i22š64k14a 61K57u44č18e19r96o53v10á 1796208457669

a co byste jako řešení navrhoval Vy?

+3/0
23.8.2015 7:47

M90a56r14t60i22n 25P64e18t65v34a14d 4590339197782

Paní Kučerová, nechci se přiřazovat k těm suverénům, kteří tady svá "řešení" hlásají. Nečekaná uprchlická vlna má katastrofický rozměr a Evropa se s ní určitě ještě víc než zapotí, a to asi hodně dlouho - tady žádný nápad jednotlivce není k ničemu, protože nemáme konkrétní představu a údaje o našich možnostech a zdrojích.

Ti lidé sem přicházejí s důvěrou, že jim tady bude líp, a že tu fungují nějaké morální standardy, které doma postrádají. Určitě nikdo z nich neočekává, že se k nim budeme chovat jako hovada, a jako s hovady s nimi budeme zacházet.

0/0
23.8.2015 18:03

J79a63n 42K70a18m91l 8617562664226

Vy jste se dnes probudil z kómatu? Aniž by jediný z teroristů musel na evropské území vkročit se samopalem??!! Víte, co se odehrálo předevčírem v rychlovlaku Brusel-Paříž?! Jen dílem náhody ten vlak celý nevystřílel terorista, který přišel z islámského státu po zuby ozbrojený.

+8/0
23.8.2015 8:12

M11a13r35t69i90n 52P79e82t19v68a82d 4460109817502

Pane Kamle, teroristé v Evropě útočili, a jistě ještě útočit budou, tomu nelze nijak zabránit. Není to v žádném rozporu s tím, co jsem napsal.

V Evropě ovšem počítáme oběti na desítky, zatímco na Středním východě a v některých afrických zemích jsou jich statisíce. A nezlobte se na mě - život Evropana není o nic cennější než život Syřana.

Když takhle panikaříme my, jen si zkusme představit, jak asi panikaří oni doma - možná pak snáze nahlédneme reálnou příčinu toho masového exodu a nebudeme si vymýšlet fantasmagorické dobývání Evropy, na které ve skutečnosti Islámský stát nemá žádnou šanci.

0/0
23.8.2015 18:54

A57l56e47š 36M52o84r84b10i28c72e45r 2469482375741

Ne že by na tom nebyl kus pravdy, ale říkat, že si za to můžeme jen a pouze sami, je nesmysl. V Česku je zatím klídek, ale třeba Maďaři mají za letošní první půl rok přes sto tisíc žádostí o azyl. Řekněme, že většina asi chce někam dál, ale i tak - sto tisíc muslimů, to je krajské město velikosti Liberce. Maďarština navíc není světový jazyk, takže ho z nich neumí vůbec nikdo, ani ti vzdělanější................. neviďme v uprchlících hned zlo, ale musíte přece uznat, že to je obrovská, možná až neúnosná hora problémů a bude to spojeno s nemalými výdaji rozpočtu. Atd.

Jestli je panika scestná, vaše bohorovnost už nevede vůbec nikam.

+3/0
23.8.2015 8:18

M38a98r47t48i21n 22P38e47t74v80a34d 4760249507952

Opakem paniky není bohorovnost, pane Morbicere.

A taky jsem nenapsal, že za "to" můžeme jen a pouze my sami. Zároveň nás ale nic neopravňuje k doměnce, že za to mohou ti utečenci.

Ale za to, že svou frustraci a strach obracíme právě proti nim, už opravdu můžeme jenom my sami, to nám nikdo neodpáře.

My i oni máme totiž společný problém - a jinak než společně a ve vzájemném kontaktu ho řešit nemůžeme. Nemá cenu se stavět na hlavu a mýt si ruce - všichni jsme v tom až po uši.

0/0
23.8.2015 19:04

J42a63r60o29m59í44r 24M30a23c37h26a13t17ý 2958549165407

Dobře Martine. Stydím se. Jsem ubohý xenofob a možná i hnusný nácek.

Jen mi nějak uniklo Vaše řešení téhle situace.

Mám pronajmout loď a pojedeme spolu do Afriky pro naše nové spoluobčany?

0/0
23.8.2015 8:45

M54a43r39t82i98n 61P70e38t28v18a71d 4550289177692

Žádné takové řešení neexistuje, pane Machatý. Všechna zde navrhovaná akční "řešení" jsou pitomosti: ani jedno nelze realizovat. - Bude to všechno hodně pomalé, a potrvá to hodně dlouho. Musíme si zvyknout na situaci, na kterou jsme nikdy ani ve snu nepomysleli.

0/0
23.8.2015 19:08

M58a32r40t81i85n 29B76i40t24t78n34e20r 4932196316515

Ono je to možná i tím, jak se začíná zneužívat pojem terorismus a jako terorista se nálepkuje kdejaký blbec, co někde někoho zastřelí. 

Přitom páchání teroru je jasná zbraň, kdy nejde o ty zabité, ale o rozpoutání teroru a z toho pramenícího strachu, paniky, ochromení nebo naopak hysterických reakcí ve společnosti. 

A nejde o nic nového. Snažit se nahnat nepříteli hrůzu, to je klasická taktika. 

Takže první, co by lidé měli dělat, pokud chtějí úspěšně bojovat proti teroristům, je nepodlehnout svému strachu. Dívat se na to co se děje s nepohnutou myslí, beze strachu, klidně. A hledat skutečná řešení a ta pak opravdu prosazovat. 

ISIS jsou jak vosa v domě. Ano, mají svou nebezpečnost, ale ve skutečnosti je jich málo a chybí jim zbraně na to, aby nám mohli výrazně uškodit. Mohou jen způsobit trochu bolesti. Vosa se dá docela snadno vyhnat, dá se zabít. Jenže vosa hlasitě bzučí a je výstražně zbarvená a lidé se často bolesti bojí. Pokud začnou panikařit, pobíhat po domě, křičet jak smyslu zbavení a rozbíjet vlastní nábytek a požadovat, aby jejich dům někdo zapálil, jen aby umřela ta vosa (to je to požadování plošného jaderného bombardování kvůli v podstatě pár fanatikům)... je mnohem těžší se vosy zbavit. 

S islámskými teroristy je třeba bojovat a je třeba jev vyhnat, izolovat nebo zničit. Ale je třeba bojovat přímo s nimi, beze strachu. Ne mlátit do všeho, co je trochu připomíná, kdekoli se něco pohne jen proto, že se toho bzučení tak bojíme.

0/0
23.8.2015 9:02

E29l74i92š31k79a 20K22u43č11e89r90o41v35á 1516748947299

a jak se díváte na tvrzení, že vosy jsou užitečné a vyhubí spoustu hmyzu (pravda), jejich společenství je fascinující (pravda), jejich hnízdo je geniálním stavitelským dílem schopným řešit klimatizaci přírodní cestou (pravda), a proto je správné, slušné, ba přímo žádoucí, aby  majitel domu nechal vosy, postavit si hnízdo přímo nad hlavním vchodem nebo na balkoně? (a kdo to nedělá, je hnusný sfeksofobik)

+1/0
23.8.2015 9:58

M55a53r83t65i71n 29B21i77t13t25n14e74r 4502756296955

Tak prvně že nevím, jak jste utvořila slovo sfeksofobik a zajímá mne to. :-)

Na takové tvrzení bych se díval jako na hloupost. Nebezpečnou potenciálně. Vosa má jistě svou důležitost a svůj přínos, takže třeba já si na zahradě vosy nechal, ale dal jsem pasti na vosy poblíž domu, prostě tam nemají co dělat podle mně, A pokud přiletí přímo do domu, tak je vyháním nebo zabíjím. 

Jinak ale to mé přirovnání bylo podle mně jakž takž vhodné právě jen pro ten jeden účel - tedy strach z teroristů vs strach z vos a poukázání na to, že teroristé, stejně jako vosy, nejsou nebezpeční smrtelně pro společnost, jejich bodnutí může bolet, ale to co je pro společnost nebezpečnější je právě ta hysterická, panická reakce na přítomnost vosy, která jí brání se vosy zbavit.

Jinak totiž vosy, na rozdíl od teroristů, považuji za užitečné.

0/0
23.8.2015 10:10

E66l51i79š34k85a 89K47u19č95e80r95o38v45á 1146718147389

vygooglila :-D http://www.fobie.div.cz/seznam-fobii.php

jména všech fobií fakt neznám a když si vezmete, že existuje i fobie z fobie...

jinak máte pravdu: vosy mají v přírodě své místo, ale není to v lidském obydlí. proto nevidím důvod nechávat je usidlovat pod vlastní střechou a ještě si nechávat vyprávět, jak je hanebné jim v tom bránit.

+1/0
23.8.2015 10:58

M90a48r64t47i85n 57B54i81t52t75n94e17r 4682596236705

Díky, to mně nenapadlo hledat podle existujících fóbií.

Tak s těmi vosami je to jasné... a ani jsem moc nenarazil na to, že by někdo prosazoval, že je musíte nechávat pod vlastní střechou.

0/0
23.8.2015 11:43

P44e67t98r 93M69a42r64e15č73e68k 1903331829428

Víte problém se " střízlivými"  je v jejich schopnosti se kdykoliv zradikalizovat bez jakékoliv příčiny. Když se nezradikalizují ,alespoň budou podporovat své radikály. Nikdo z nich nepředhodí souvěrce ďaurským úřadům ! Copak chybělo oné mediální hvězdě IS ve Vídni ? Měl se tak špatně , nebo jen chtěl ještě více než dostával ? Každopádně přes působení rakouské společnosti neměl problém přidat se k organizaci provádějící zvěrstva. Takže mluvímu tu o střízlivých muslimech , nebo o spících islamistických zrůdách ?

0/0
23.8.2015 9:22

M98a53r10t45i58n 36B63i58t80t93n34e52r 4422246526125

Ano, to, na co poukazujete je do určité míry fakt. Skutečně se v minulosti x krát stalo, že se některý dosud tolerantní muslim radikalizoval. 

Na druhou stranu... je podle mne poctivé poukázat prvně na to, že leckdy tam důvody jsou celkem pochopitelné, pokud člověk chce. Například to, že se muslim radikalizuje poté, co je napaden Afghánistán nebo poté, co jsou používány drony k zabíjení podezřelých nebo poté, co se dozvídá o tom, jak funguje Guantanámo nebo poté, co je vystaven propagandě... to není nic divného. 

Podobně fungují lidé obecně. Nebo jak se stalo, že se střízliví Němci radikalizovali do té míry, že začali s vyhlazováním celých etnik a skupin obyvatelstva? Také to nebylo jen ze špatného vzduchu. Byla k tomu řada důvodů, odpovídajících tomu, jak funguje lidská psychika obecně. 

Jak se stalo, že se radikalizovali Ukrajinci za druhé světové až k Banderovcům?

Jak se stalo, že se radikalizovali Irové až k celkem rozsáhlé podpoře IRA? 

Jak se stalo, že se radikalizovali Husité? Dosud celkem střízliví, mírumilovné učení Jana Husa a pak tohle... Šlo to celkem jednoduše že?

Takových případů, kdy se společnost radikalizovala najdete desítky, možná stovky. A případů kdy se radikalizovali jedinci? Desítky tisíc. 

Co chybělo Breivikovi? Proč se tak radikalizoval? Může za to snad zvrácenost nacionálních myšlenek? Nebo zvrácenost hip hopu, který poslouchal? Nebo je to tím, že předstíral, že je gay? Nebo za to snad mohla zvrácenost norské Pokrokové strany? Nebo za to snad mohlo křesťanství ke kterému se hlásil? Nebo to, že byl konzervativec? Spousta lidí má chuť říct, že byl prostě magor, ale že měl kus pravdy.

Co když i islámští teroristé jsou prostě magoři, co mají kus pravdy? A problém je prostě v tom, že někdo tomu svému kusu pravdy věří natolik, že je ochotný kvůli němu vraždit a třeba dokonce ani ty s jiným kusem pravdy není moc ochotný považovat za lidské bytosti (tak moc se zrovna s tím svým kusem ztotožní, že z toho čerpá definici pro to, co je to člověk).

0/0
23.8.2015 10:00
Foto

J37a30n81a 66H10o45l71z19b68a58u83e59r72o26v66á 2310973205767

Tak ať si s tím svým kusem pravdy táhnou domů.Já mám ráda Seiferta.

+1/0
23.8.2015 10:14

V50á16c33l11a86v 17S84v86o15b69o26d98a 5506618719

Na Breivikovy důvody k jeho chování jsem nikdy nepřišel,asi se mu porouchala část mozku. Ale vážně,já když na něco nemůžu přijít,tak to jednoduše vypustím z hlavy,protože nemá cenu se tím dál zatěžovat.

0/0
23.8.2015 11:15

P41e69t51r 25M41a62r80e90č75e10k 1523141859638

Ano, Němci mohou být dáni do srovnání s muslimy. V té době kdy páchali svá šílená zvěrstva. A ještě nějakou dobu poté. Na ně nebylo nahlíženo jako jednotlivce. Nýbrž jako na celek, které je nutno porazit silou. Nikdo netřídil Němce na hodné a zlé. A najde se spousta lidí , kteří dodnes hledí na Němce s despektem právě kvůli 2sv. A pokud vezmeme výklad islámu. Aniž bychom šli nějak do extrému. Už jeho základní výklad odporuje listině základních lidských práv a zásadě rovnosti pohlaví. Tak co na islámu , případně jeho přívržencích vidíte pozitivního ?!! Že se bojí projevit v pravém světle dokud jsou v menšině ? Já vidím , že dokud jsou v menšině , praktikují teror aby destabilizovali většinou ovládaný systém. Až budou ve většině , s nikým se už vůbec mazlit nebudou. A je mi jedno , že nějaký imám se mi bude snažit mým vnukům , nebo pravnukům , po dobrém vnutit svou víru, před tím než jim dá na výběr mezi přijetím Islámu nebo podřízkou !

0/0
23.8.2015 13:07

M37a13r53t32i46n 12B94i13t29t94n59e25r 4582666496515

Ano. To není vyloučeno. 

Pozitivního je na islámu samozřejmě mnoho věcí. Logicky - vyznává ho přes miliardu lidí, kteří jsou mnozí velmi dobří, inteligentní... Najdete řadu súter, které jsou veskrze prospěšné a pozitivní. 

Rozdíl mezi těmi Němci (a Italy, Japonci...) a dalšími je ten, že proběhla velká světová válka a teprve milióny obětí vyvolaly efekt, o kterém píšete. 

Rozhodně to tak nebylo na počátku, kdy německá politika měla široké zastání. 

Nelze přeskočit ty milióny mrtvých, abyste nějakou obří skupinu obyvatel mohl obvinit, že jsou jako nacisté a abyste tak s nimi mohl zacházet. To by totiž automaticky udělalo toho nacistu z vás. 

Nelze si prostě tu válku s islámem vylhat, přimyslet si, že koncentrační tábory a že nás chtějí organizovaně vyhladit a že to již dělají, že na nás táhnout jejich vojska a řada zemí už padla... 

Vy nejste nijak chráněn proti tomu, abyste se sám nezradikalizoval a nechoval se jako nacista. Nikdo není. To jsem chtěl říct všemi těmi příklady. Každá společnost se může radikalizovat a začít vyvražďovat určité skupiny obyvatel. Nám to také hrozí. Jak že budeme vyvražděni nakonec, tak že naopak preventivně (i třeba bez skutečného nebezpečí) budeme vyvražďovat. 

Je to pořád o té vose. Vosa bzučí a vypadá nebezpečně. Pokud cítíte strach a máváte kolem sebe rukama, nepomůžete si. Sledujte co vosa dělá beze strachu. Vyhodnoťte reálně nebezpečí. Pak se rozhodněte. Pak konejte.

0/0
23.8.2015 14:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.