Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Dělá svět v boji proti Islámskému státu dost?

Existence organizace „Islámský stát“ přináší Evropě vlny uprchlíků, zvyšuje hrozbu terorismu a destabilizuje sousedství EU. I když mezinárodní koalice již přes rok pozice islamistů bombarduje, pomáhá v boji iráckým a syrským Kurdům a snaží se přiškrtit radikálům příliv financí a rekrutů, IS je tu stále s námi. Stojí za to se proto ptát, zda toho svět dělá proti IS dost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a66r47a 22R29a49n76k 1701776599631

http://www.dw.com/de/russland-und-china-legen-veto-gegen-syrien-resolution-ein/a-17654635

Mohlo byt davno po vsem, nemuseli byt 4 miliony uprchliku, nebyt ruskocinskeho vetaRv

0/0
2.9.2015 3:05

M88a16r37e41k 54T10e40t20u23r 9429744456

Ano, jen bychom vedli světovou válku proti RF. Chce to přemýšlet více, jež jen jeden tah dopředu.

0/0
1.10.2015 12:49

M49a60r48e12k 16T44e38t75u27r 9619534146

Dokud IS nedokončí tranformaci blízkého východu, nemůže být zničen (USA tohle nechce).

http://www.globalresearch.ca/articlePictures/The%20Project%20for%20the%20New%20Middle%20East.jpg

+2/−1
29.8.2015 23:58

J69a49r41a 74R60a32n12k 1671736699361

Naopak, pane Teturo, Rusko a Cina se snazi vsi silou, nekolikrat veto uz od roku 2011

http://www.dw.com/de/russland-und-china-legen-veto-gegen-syrien-resolution-ein/a-17654635

0/0
2.9.2015 3:04

M10a89r31e58k 88T89e13t29u58r 9389564346

Jistě, přeci nebudou čekat, až USA ovládne zbytek světa.

0/0
1.10.2015 11:13

L78u54c14i36a20n 39P56a56p53a76z60i24a92n 5564367501735

Proč Turecko bombarduje a provádí etnické čistky mezi kurdským obyvatelstvem, jediným, který skutečně bojuje proti IS? Proč není Turecko vyloučené z NATO? Je ostudou, že máme s ním bojovat jako bratři ve zbrani ač se chová jako náš nepřítel.

+2/−1
27.8.2015 13:23

M11a98r83e27k 58T80e38t46u18r 9389854956

Podívejte se na tuhle mapu a pak budete vědět, proč turecko se chová, jak se chová.

http://www.globalresearch.ca/articlePictures/The%20Project%20for%20the%20New%20Middle%20East.jpg

0/−1
29.8.2015 23:59

J12o63s23e65f 30K81a46l13i97n32a 9227682431267

Svět, potažmo Amerika dělá tak, aby se vlk nažral a koza zůstala celá, protože s IS za našimi zády živě obchoduje. Jsem přesvědčen, že při dnešním využití satelitního sledování a využití vojenské techniky by likvidace IS byla otázkou několika dnů. Mám blbý pocit, že tato situace několika vyvoleným skupinám vyhovuje.

+5/−1
26.8.2015 11:12

T69o42m73á14š 22Z38e88m36á12n11e16k 5590778556296

Dokud do IS neprojede ideologicky, tak se jej těžko podaří porazit.

0/0
26.8.2015 1:53

S19t60a58n28i20s45l48a74v 27T89r92k22o83l52a 3295616790281

Všechny státy mají tajné služby,proč nezjistí kdo jim prodává zbraně + výbušniny ,kterých mají ohromnou spotřebu nebo jsou peníze jak pro Západ i Východ přednější !!

+1/0
25.8.2015 18:11

M36a67r68e12k 90T67e52t32u97r 9519844756

Vždyť jim záměrně shazují zbraně (stále dokola omylem). :-P

0/−1
30.8.2015 0:01
Foto

K92a79r45e96l 47S54e65i49d34l 8649215240628

V podstatě lze souhlasit, jen si nejsem jist, zda byla syrská vláda v posledních letech (po smrti Háfize a nástupu Bašára) opravdu takovým "čertem". Každopádně v současné době - s tou nabídkou, která tam je - mi připadá jako výrazně slušnější, než ty síly, které proti ní bojují.

A i kdyby byla vůle a podařilo by se nějak zlikvidovat struktury IS ("přestal by existovat"), stále tu zůstává islám, který má násilnické prvky obsažené přímo v sobě, jako nedílnou součást učení. Takže se kdykoliv kdekoliv může objevit další skupina (nebo více), která začne brát pasáže o džihádu vážně a chovat se podle nich.:-/

+6/0
25.8.2015 17:56

P68e72t63e71r 46S19t87u31d17n58i93č48k89a 7341898587

Otázkou je , kto od nich kurňa kupuje tu ROPU ? To sa nikto o túto vec nezaujíma? 

IS je ako rakovina. A tá sa dá zničiť odrezaním od prísunu živín (financií).

+7/0
25.8.2015 16:28

L17i54d79a 31N94e90t51o37l18i58c48k26á 7822794811126

Samozřejmě, že svět proti IS dělá velmi málo. Mezitím do každé země Evropy v houfech uprchlíků přicházejí bojovníci IS a až začnou řádit, tak už bude pozdě.

+6/0
25.8.2015 15:16

P29a77v35e55l 38O68d38r77a30z14i56l 6704569757400

Jestli někdo vidí v IS páku na Asada, tak jsou to PŘEDEVŠÍM USA.

+4/−2
25.8.2015 15:15
Foto

K94a71r10e43l 40S30e64i55d24l 8919415750548

Turci, Saúdi... ti možná ještě víc, než Amíci.

+2/0
25.8.2015 17:58

V67i59k23t57o19r 77N65á20r52o87ž39n39ý 3289332928

Největší problém boje proti IS vidím v roztříštenosti sil . Pokud se má tento mega zločinecký gang porazit , pak všichni v oblasti ve světě musí tahnout za jeden provaz. Ale to nehrozí. Kurdové bojují proti IS , Turci bojují proti Kurdum , SA postaví zeď a tím to končí...

Jinak věřím tomu , že když by se podařilo takovou Syrii stablizovat , že by řada dnešních uprchlíků se z radostí z Evropy vrátila domů...podobně , jako s řada iráckých uprchlíků po porážce Husajna vrátila domů .

+8/0
25.8.2015 14:11

K36a61r72e17l 13S12t77r68ž16a48n85o39v28s43k94ý 1348725235

Jenže to by si spousta národů a politiků musela vidět dál než na špičku vlastního nosu. Co by se stalo, kdyby naše vláda rozhodla, že pošle vojáky do Sýrie?

+2/0
25.8.2015 14:14
Foto

K24a84r87e37l 12S13e95i62d82l 8859935430338

Paradox je, že před tím, než sunnité spolu se Západem začali rozdmýchávat "povstání" proti syrské vládě, které se jim nějak nakonec vymklo z rukou, byla Sýrie na tamní poměry poměrně sekularizovaný, technicky vyspělý a civilizovaný stát, který zajišťoval stejná práva na život a vyznání všem náboženským skupinám.

+2/−1
25.8.2015 18:02

K87a42r35e25l 94S68t47r49ž91a93n52o19v55s41k18ý 1588705655

Evropa nemohla pořádně vojensky zasáhnout, protože by to stálo moc peněz. Tak nezasáhla a Islámský stát vyvolal obrovskou vlnu uprchlíků. Jaké budou náklady teď? A Turci si taky nevidí dál než za humna. Jsou rádi, že Islámský stát oslabuje Kurdy, kteří by si rádi na části Turecka založili vlastní stát. Co je pro ně lepší? Domluvit se s Kurdy, dát jim vlastní stát, porazit IS a mít klid, nebo mít sice větší stát, ale v něm polovinu nespokojeného obyvatelstva, milion uprchlíků ve stanech a za humny islámské teroristy?

+2/0
25.8.2015 14:10

V57i20k94t33o97r 30N23á47r87o28ž74n98ý 3739722538

Kladu si otázku , zda by Evropa měla nějak zasahovat. Od toho mají západní země přeci NATO ,nebo se pletu ?

0/−1
25.8.2015 14:12

K64a98r45e83l 20S16t91r46ž96a29n26o50v87s20k19ý 1528525375

Součástí NATO je i Kanada a USA. Ti sice IS bombardují, ale IS je nějak zvlášť neohrožuje, což se o Evropě říct nedá.

0/0
25.8.2015 14:15

P53a84v84e61l 31O83d24r29a71z69i27l 6354539167340

IS je jejich dítě, ještě aby je ohrožoval.

+1/−1
25.8.2015 15:16
Foto

K43a56r66e45l 14S15e65i22d35l 8849265160828

Myslím, že by tam západní vojáci vstupovat neměli. Jinak se na stranu IS a Nusry postaví i ti muslimové, kteří fanatiky sice moc nemusí, ale i podle nich je lepší fanatik než "křižácký okupant". Různé skupiny se tam budou dál vraždit mezi sebou, ale naši vojáci by byli jejich společným nepřítelem - pro všechny, od syrské armády přes různé malé skupinky, Alkajďáky až po IS. Vstup západních vojáků by všem těmto skupinám okamžitě zajistil příliv dalších rekrutů z místních obyvatel i ze zahraničí.

+1/0
25.8.2015 18:08

O25n28d70r77e86j 87M64a29r10e37c55e59k 3980588830175

zastavam nazor, ze nasilim se maji veci resit az jako posledni. Nic mene pro stabilitu a mir je cas od casu potreba zasahnout i hrubou silou. Svet IS podcenil a je bohuzel pro Evropu zdrojem uprchliku. S nimi problem nemam ale mam poblem s EU. Evropa neni nafukovaci a uprchliky prijimat nemuzeme. Neni to reseni. Reseni vidim destrukci IS a to bohuzel cestou otevreneho konfliktu. Bohuzel na agresi a nasili se jinak odpovedet neda. A v tomhle ne svet ale hlavne evropa zaspala.

+5/0
25.8.2015 13:58

H32e76l56e56n32a 61Č65í12ž28k19o80v85á 9491791552658

To je pravda. Násilí není nic a priori chvályhodného, ale pokud mě někdo ohrožuje například nožem, musím na něj vytáhnout přinejmenším stejný (nebo spíš ještě těžší) "kalibr" -- například střelnou zbraň; a pokud ji mám, nesmím se ji bát použít, to je zásadní. Možná bychom měli v souvislosti s IS na chvíli odložit křesťanské "udeří-li tě někdo do tváře, nastav druhou" (pardon za nepřesnou parafrázi) a vyměnit je za starozákonní "oko za oko, zub za zub".

0/0
25.8.2015 14:06

O71n87d44r54e62j 43M20a35r44e55c56e67k 3120258130775

vsak naprosto souhlas. Popsala jste to krasne: ....ale pokud mě někdo ohrožuje například nožem, musím na něj vytáhnout přinejmenším stejný (nebo spíš ještě těžší) "kalibr" -- například střelnou zbraň; a pokud ji mám, nesmím se ji bát použít....

+1/0
25.8.2015 14:18

H20e61l35e36n41a 97Č60í48ž70k24o54v34á 9311611102908

Vždyť já Vaše původní tvrzení také vůbec nerozporuji, jen tak maličko doplňuji... :-)

0/0
25.8.2015 14:34

H56a68n20a 29P12a28c45u43l42o12v92á 2886516409676

Fajn, ale podle našich zákonů, pokud ho zastřelíte, bude obviněna:-(

0/0
25.8.2015 14:23

M71a62r22t83i33n 75Š77i54m19e62k 4180224648825

Svět?

Turecko bojuje proti Kurdům, které Evropa vyzbrojuje v boji proti IS, SA financuje skupiny bojující proti US a EU silám.

Takže svět bych do toho netahal. Požíráme se navzájem

0/0
25.8.2015 13:58

J70i64ř29í 11B32l45á49h24a 1223315513515

Já mám názor , že by se do toho měla hlavně vložit Evropa, pokud nechceme, aby vznikla Evropa islámská.

+1/0
25.8.2015 13:51

M15a33r23t62i26n 16Ž68e30l65i81n90s92k38ý 9378439839852

IS je ditko USA ... dokud jej tam USA budou chtit, do te doby tam bude ... a nejake hry s bombardovanim ... k smichu. Staci uskrtit zdroje IS a skocni bez penez, naboju, premuzou je tam i pastevci ... muj nazor. Ocividne to neni na poradu dne ... amici se tam mohou volne pohybovat, vi podle me velice dobre, kdo IS podporuje ... ale jim to vyhovuje v souladu s neokonzervativni filosofii trvale valky, ve ktere USA maji byt tak dlouho jak je to mozne ... muzete o tom priste napsat clanek co t0o je koncept trvale valky, kdo jsou neokonzervatovci ve vlade USA, jake jsou jejich cile.

+2/−1
25.8.2015 13:50

K53a34r73e35l 80S33t88r38ž16a80n74o48v70s40k75ý 1438195625

To je pěkná báchorka.

0/0
25.8.2015 14:11

M56a12r67t56i83n 98Ž12e65l64i95n97s44k50ý 9548559859832

Rebelove v Syrii si vyzadaji Toyoty Hilux od US vlady, dostanou je a hned jsou videny u Islamskeho statu ... to je nahodicka ... .

+1/0
25.8.2015 14:17
Foto

K86a66r65e61l 98S48e36i45d81l 8789915590118

Nesouhlasím. 1) USA od nich asi těžko kupují ropu, to spíš Turci a okolní státy.

2) Pastevci je nepřemůžou, protože nemají motivaci a tím pádem ani chuť. Pro velkou část tamních sunnitů je i sunnitský terorista, pokud se konkrétně ke klanu toho pastevce chová trochu slušně, přijatelnější volba, než vláda šíitů nebo alláwitů, natož kdyby se tam objevili vojáci "křesťanských" států.

3) Odkud berete tvrzení, že se tam Amíci mohou volně pohybovat?8-o

4) Že nechávají Turkům a Saúdům volnou ruku, s tím souhlasím (s vaším tvrzením, ne s jejich jednáním;-)).

0/0
25.8.2015 18:18

M25a54r66t96i66n 50Ž76e90l77i70n66s34k49ý 9898369499252

Zdravim ...

1. To netvrdim, tvrdim pouze to, ze je tam USA chteji, jinak by je tam netolerovali a slyseli bychom o sankcich na jejich sponzorske staty, podobne jako na Rusko.

2.  Souhlas ... to byla pouze narazka na to, ze islamiste z IS jsou nebezpecni pouze kvuli tomu, ze je nekdo sponzoruje, ze by bez sponzoru byli asi na stejne urovni jako ti pastevci.

3. To tvrzeni je vysledkem rozhodnuti jejich vlady, ze si tam - nad mohou litat bombardovat jak chteji a nepotrebuji k tomu povoleni kohokoliv (takze predpokladam, ze se tam logicky mohou pohybovat i po zemi) ... na rozdil napr. od Rusu na Ukrajine, u kterych je to celosvetova tragedie, a zaslouzi si prisne sankce a odsouzeni civilizovaneho sveta.

0/0
25.8.2015 19:01

J78a49n 35B89l31a86n32a 3776685454

No USA , Turecko a ropné státy IS stvořily, takže ti si jen hrají na válku s IS. A příčina je jasná, tou je likvidace fungujících sekulárních států Iráku, Libye a snaha o totéž v Sýrii, a to již není náhoda, to je úmysl

+3/0
25.8.2015 13:50

A12n93t83o59n74í29n 82U26r16v84á48l38e11k 4293856307265

Bohužel nemůže vyhlástit IS válku. Když USA vyhlásilo válku Japonsku, z bezpečnostních důvodů musela nastat internace všech japonců do bezpečnostních táboru. (civilisti bez vyjímky). Jak chcte internovat všechny muslimy? Třeba Francie 20% populace.

+1/0
25.8.2015 13:49

R87a70d31e77k 68J21a41n88a64t19a 9845466154402

Údaj 20% jsem ještě nikde neviděl. Nejvíce 10%.

0/0
26.8.2015 22:41

K17a45r62e53l 22V18a35c64h39u64t 9393612299413

USA už lifrují bojové letouny do další části světa - tentokráte do Evropy!  - Ach ti moudří velitelé v Pentagonu!!! ;-€

+1/0
25.8.2015 13:37

H62e43l50e50n91a 85Č13í90ž48k28o23v33á 9621811152188

Svět samozřemě v boji proti IS dělá málo, to je pravda, stejně jako je pravda, že USA (a Západ jako celek) nemají dost politické vůle k řešení situace. Ale "absence vize", jak by měl Blízký východ vypadat bez IS, to je příliš nadnesené. Pro začátek by totiž docela stačilo, kdyby vypadal tak jako před jeho vznikem; k tomu není zapotřebí žádné vize, stačí jen paměť.

Ovšem co mi pořád nejde tak úplně na rozum, je to, proč by tuto věc měl řešit primárně Západ. Ano, Západ by měl určitě, ve vlastním zájmu, k řešení přispět, ale především by měly proti IS tvrdě (a to i vojensky) vystupovat ty státy, jejichž území zabírá. Západ totiž není na světě od toho, aby řešil úplně všechno a všude.

+2/0
25.8.2015 13:37
Foto

K50a37r50e74l 63S91e94i87d78l 8839625430588

Myslím, že syrská armáda se snaží, co může. Ale má proti sobě mnoho protivníků, od islámských fanatiků přes mírnější fanatiky až vlády okolních sunnitských ropných států a jejich spojence v NATO. (Ti sice otevřeně neútočí, ale nepřátelům syrské armády pomáhají, jak jen to jde.:-/)

0/0
25.8.2015 18:24

K22a52r14e81l 75V58a13c88h52u83t 9713892669523

Před islamistou pokleknout - aby mi pak podříznul hrdlo??? 8-o;-€Rv

0/0
25.8.2015 13:35

J76a50n 30P69e16k50a 5153123573

Elity západního světa dělají vše pro to, aby IS zůstal hrozbou a pod záminkou boje proti němu (podobně jako proti Rusku) ospravedlnily řadu kroků, které by jinak veřejným míněním a vládami partnerských zemí neměly šanci projít.

+4/0
25.8.2015 13:27

F55r21a90n34t91i74s86e10k 89P24o22p63l65u78h74a50r 5392100361738

zajimavy. kaddafi a husajn zdaleka neprovadeli takova zverstva jako isil a presto se proti nim vedla regulerni valka.. 

zapad skace, jak bohate arabske zeme piskaji..

+10/0
25.8.2015 13:19

M77a46r84e20k 17T33e96t22u41r 9859924376

Západ skáče, jak mu jeho velkokapitalisté pískájí.

0/0
30.8.2015 0:11

F52r45a63n75t73i11s56e77k 61P58o78p24l78u51h85a35r 5172150501708

velkokapitalisti maji potrebu sirit zapadem islam?? 8-o

nejak mi tvuj komentar nedava logiku..

0/0
30.8.2015 0:31

M40a60r27e55k 83T26e56t55u89r 9769914656

1. odstraníte vám nepohodlný režim

2. dosadíte loutkovou "demokratickou" vládu

3. ovládnete tamní trh, produkci

4. vykořisťujete

Vy jste tu (v ČR) nebyl po převratu?

0/0
1.10.2015 11:12

F27r10a31n78t85i46s97e92k 46P60o98p75l88u17h57a58r 5542820421898

byl jsem tu. a byl jsem tu i za komunistu. vez, ze nic lepsiho, nez demokracie&kapitalizmus nikdy nikde dlouhodobe nefungovalo. urcite to ma daleko k dokonalosti, ale vse ostatni je daleko vetsi zlo..

0/0
1.10.2015 12:00

M21a43r67e41k 78T28e26t60u96r 9549254856

V tomto si dovolím s Vámi nesouhlasit.

- V prvobytně pospolné společnosti panoval komunismus - a to perfektní. Komunita byla malá (vesnice), všichni se znali, vůdce byl v denním osobním kontaktu se svými subjekty, všechno transparentní a neoblíbeného vládce nebyl žádný problém vyměnit. Majetek, který se postavil ze zdrojů všech (např. potřebujete kovárnu na zbraně a nástroje) se užíval k dobru všech.

- moje idea: komunismus+přímá demokracie(která už je možná díky internetu!) - prostředí prakticky bez korupce

0/0
1.10.2015 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.