Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závada to nebyla, hlásí vyšetřovatel srážky letounů. Přetížení vyloučil

Čtvrteční tragickou srážku letadel na Slovensku nezpůsobila technická závada. V pátek to uvedl Juraj Gyenes z Leteckého a námořního vyšetřovacího útvaru. Vyloučil také spekulace, že jeden ze strojů byl přetížený. Při nehodě u hranic s Českem zemřeli čtyři piloti a tři parašutisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i49l36o12s36l77a68v 91K65a33n74t19o33r83e44k 1849707841709

No pokud letadla byla schopna ovladatelného letu  předpokládám, že se piloti pokoušeli o nouzák a tím umožnili výskok paragánům, pokud se však letoun  stal neovladatelným , pak už s tím nelze nic dělat a na záchranu by byl potřeba katapult, zbylé jsou již pouze teoretické možnosti nebo neuvěřitelné štěstí

RIP

PS Dost mne překvapuje, jak rychle byla vyloučena technická závada, i když já osobně předpokládám, že se jednalo o chybu jednoho z pilotůRv

0/0
24.8.2015 13:47

M56i50c33h70a92l 63K64r50u52p44i47č84k47a 9385608635

To je docela fofr, druhý den po nehodě vyloučit závadu. Možná se k tomu stihla vyjádřit jen námořní sekce úřadu, zatímco letecká sekce stále vyšetřuje...

+2/−1
21.8.2015 14:56

M23i97l63a15n 18Š45v55a58g89r27o75v52s18k98ý 9752869525458

Ne úřadu, ale útvaru na ministerstvu dopravy SR. Typicky české, neumět ani číst a hned si dělat legraci. ;-D

+1/0
21.8.2015 18:47

B79o81h80u84s71l61a82v 42K30r16á27l93í23k 2551200849796

Závada to nebyla, všechno bylo v pořádku... tak to jsme rádi, že se vlastně nikomu nic nestalo. (To by mě zajímalo, jak je možné s jistotou tvrdit, že žádný ze strojů neměl žádnou technickou závadu. Dokázal bych si nanejvýš představit, že by vyloučili některé konkrétní technické závady.)

0/−1
21.8.2015 14:22

M79a62r49t24i97n 59H15o93l50c55a65t 7745651908119

To nemohli ti vyskakujici parasutiste vzit sebou do zavesu i ty chudaky piloty ?

0/−2
21.8.2015 14:04

H15o64n57z74a 90F60á24t31o83r 2119275614440

Anebo to aspoň mohli říci těm třem spícím kolegům, ne? ;-)

+1/−1
21.8.2015 14:11

J43a17k90u71b 37S45e35m71e54r84á74d 2867406381151

smutna zprava, ale reakce R^:-)

+1/0
21.8.2015 14:14

A86l26e51n29a 11H61r46d48i63n58o69v58á 9943614311626

reakce hloupá. Vaše poznámka takyRv, zemřelo sedm lidí, nebo věříte, že jejich rodiny by taky dávali palec nahoru?

0/−1
21.8.2015 14:44

J63a25k97u13b 77S27e30m48e93r45á25d 2397776271451

naskyta se otazka, zda jste opravdu pochopila pointu prispevku p. Fatora?

+1/−1
21.8.2015 14:55

H85o73n96z78a 64F10á64t25o94r 2799575304230

Je docela normální, že někteří lidé jsou příliš útlocitní na černý humor.

+1/0
21.8.2015 14:56

A42l83e14n18a 90H69r75d83i62n20o84v48á 9323154131706

Pánové, vzhledem k vztahu k těm pilotům opravdu černý humor ocenit nedokážu, zkuste se upřímně zamyslet nad tím, co pouštíte do světa............

0/−1
21.8.2015 15:06

J83a28k12u77b 84S71e79m40e61r66á47d 2677456501811

a nemel spis pan Holcat se zamyslet, co pousti za kravinu? Protoze dal uz se reagovalo jen prave na ni, s piloty uz to moc spolecneho dal nemelo....

+1/0
21.8.2015 15:17

A63l84e46n43a 84H54r55d63i92n64o34v11á 9343744721606

Zemřelo sedm lidí a pokud Vám ty reakce přijdou normální, OK, respektuji... Ale je to potom o Vás..... 

Přeji Vám hezký den.

0/−1
21.8.2015 15:27

J38a80k95u92b 11S71e58m42e12r31á47d 2707326331351

stale zrejme nechapete, co se Vam snazim rict....nejvice asi v prispevku, na ktery jste timto reagovala...

+1/0
21.8.2015 15:56

T11o97m35á47š 14V46e60l57č17o89v63s76k76ý 4603968169788

Jo, máte pravdu, jste hrdina, on si začal...

0/−1
21.8.2015 16:53

M32a85r50t74i43n 77D33v30o82ř24á95k 2237324313372

Ten kdo nechápe jste Vy, ale asi to v tomto případě stejně nepochopíte. Tak hezký den.....

0/−1
21.8.2015 21:27

M91i65r98o62s30l37a22v 13D31v89o41ř25á34k 9215610367325

Patrně se to nedalo stihnout,než by se ti chudáci vyhrabali z kokpitu...1500m také není moc velká výška,aby poskytla více času.

+1/−1
21.8.2015 14:14

J98a60k29u57b 88S56e77m76e52r33á17d 2337386351781

udajne padali 25s, poslednich 200m i kdyz vyskocis tak mas smulu...takze min jak 25 vterin na vyskoceni 17 parasutistu a dvou pilotu v "zavesu" (ackoliv teda nevim, jak si mistr Holcat ten zaves predstavuje)

+4/0
21.8.2015 14:16

M97i96r77o23s40l68a93v 75D11v94o19ř58á19k 9665700937595

Nevím,jak se dá pohybovat v padajícím letadle.Ale píšou,že se piloti snažili stroje řídit,tedy spíš srovnat.Patrně se obětovali.Ani parašutisté se nedostali ven všichni,tak toho času opravdu moc nebylo.

0/−1
21.8.2015 18:30

P24e44t92r 73Ž41á79k 1237883568383

Ne, nemohli. V dané situaci byla pravděpodobnost úspěchu takového pokusu naprosto nulová.

0/0
21.8.2015 15:09

M22a14r83t76i51n 91U43l47e20h80l92a 4411554978

taky me to napadlo, i kdyz nevim zdali je takovy seskok vubec technicky mozny ? povesit se jen tak na parasutistu a udrzet rukama to trhnuti, kdyz se otevre padak ?:-/

0/0
21.8.2015 15:16

P65e20t97r 79Ž89á16k 1817913188713

Pochybuji...třeba tady: https://www.youtube.com/watch?v=UYx9c8AQOhg je vidět, že ho alespoň nějakým jednoduchým popruhem připne a to jsou to šílenci, co mají odskákány stovky seskoků a pořádně se na to připravili. Rozhodně to nezvládne průměrný paragán v krizové situaci během pár sekund, než se letadlo zřítí.

0/0
21.8.2015 15:23

T39o63m92á98š 83Ž18i31t83n27ý 6631200981581

Nebyl čas, uvědom si že z jednoho éra to nestihli ani všichni s padákama. 

Takže na to, aby čekali až se pilot vyhrabe od kniplu fakt asi nebyla šance. 15 - 20 sekund a bylo vymalováno.

0/0
21.8.2015 16:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.