Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průkaz na zkoušku, testy pro piráty. Stát chce snížit počet nehod

Ministerstvo dopravy připravuje změnu zákonů, která má vést ke snížení počtu dopravních nehod. Informuje o tom čtvrteční MF DNES. Podle deníku počítá resort s řidičským průkazem na zkoušku, vzdělávacími programy pro mladé šoféry či těžšími podmínkami znovuzískání řidičského oprávnění pro delikventy, kteří se například „vybodují“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86a61r73e41k 55J74a83n49e68č14k29a 1697366663761

Tak nevím, jak chtějí některým řidičům vštěpit pud sebezáchovy, nebo to to, že silnice není závodní dráha. Tohle je prostě o mentální kapacitě jedince. Někdy si říkám, když v obci dodržuji rychlost a drtivá většina aut mě ve druhém pruhu předjíždí, zda jsou dopravní značení a dopravní předpisy všem ostatním spíše pro legraci. Nejvíce zábavní jsou ale řidiči koncernových vozů, to prostě musí předjíždět za každou cenu, i kdyby to znamenalo při manévru ohrozit všechny v okolí a mít na tacho v obci 100km/h. Pořídil jsem si do auta kvůli těmto exotům již raději kameru a že takových magorů na cestách ale jezdí. Platí také to, že na našich silnicích ani tak nerozhoduje výkon vozu, ale to jak dotyčný jedinec je ochoten riskovat a spoléhat při tom na to, že za rohem nebude radar. O to více je nemile překvapen, když na něj pak mává zelený mužík s plácačkou a nemává mu na cestu ;-D

0/−1
26.8.2015 15:14
Foto

I51v34a90n 11K62ř19í45ž 8649393183623

Až se řidičáky přestanou vydávat za zvýšený poplatek v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:42
Foto

I23v89a26n 67K18ř84í91ž 8399553133303

Až se řidičáky přestanou vydávat za větší peníz v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:40

M95i41c20h53a53l 30S44l71a76v87í98č39e56k 1719148352989

Velice diskutabilní článek. Část týkající se nových nabyvatelů ŘP je rozumná, přidal bych i omezení  kubatury vozidla, které smí nováček řídit (jako je tomu např. v UK). Jen by vzápětí nesměla následovat pasáž, snažící se odůvodnit další přítok peněz do černé díry státní kasy a napojených penězovodů snahou o "zvýšení bezpečnosti". Myslím, že i navrhovateli je jasné, že jakési "sedánky" jsou na flatus. Prostě lektor si bude "cintat pentli" a plénum číst noviny či obcovat s mobily, tablety a tak. Efekt nulový, tedy krom finančního přínosu do již zmíněné černé díry. Doporučuji si podrobně prostudovat současný "sazebník" pokut a restrikcí za dopravní přestupky a zamyslet se nad ním. Co slouží skutečně jako snaha o zvýšení bezpečnosti a co jen jako další zdroj financí. Je smutné, že si stát nedokáže poradit s uvedeným 1/2 procentem řidičů a ještě smutnější to, že nedokáže účinně prosadit soudní postihy. Jak je možné, že se dnes a denně dočítáme o řidičích-recidivistech bez ŘP či se zákazem řízení? Jenže většinou z těchto jedinců žádné peníze nevyrazí. Takže je musí vyrazit z těch, ze kterých ještě něco vyrazit jde. Plošně zvednout daně je politicky špatně zdůvodnitelné a pro jakoukoliv vládnoucí garnituru smrtelně nebezpečné. A tak se opět sáhne k historicky osvědčenému "Rozděl a panuj!". Jedněm se zdraží benzín, jiným tabákové výrobky, třetím poplatky za čokly, čtvrtým za....(doplňte si sami), což je, zejména při české povaze, zdrojem škodolibé radosti té které zdánlivě "nepostižené" skupiny. A milí řidiči, bude hůře. Již je v běhu návrh na zpoplatnění silnic nižších tříd. A na těch se odehrává většina provozu, ač se zde z diskuse zdá, že jezdíme jen po dálnicích. A na těchto silnicích se právě umírá nejvíce. Jezdím od r. 68 a tak mohu porovnávat. A problém vidím v následujících 3 bodech: 1. Agresivita, hujerství a bezohlednost, 2. viz bod 1, 3. viz body 1 a 2! :-(

+2/0
21.8.2015 14:43

J12a31n 31D64l77o41u83h67ý 7814609280369

Jak funguje PCR v praxi: predjizdim na neplacenem useku na dalnici 30 let starou LIAZ v docela slusnem puvodnim stavu. Zastavuji na pumpe. V zapeti se s liazem pririti PCR: dva si jdou koupit bagetu a treti policajt se hrne k nakladaku a zacne ho dukladne prohlizet. Ridic nakladaku na tu buzeraci byl evidentne zvyklej... Samozrejme svedtka nic nenasla, tak posvacili a jeli buzerovat nekoho jinyho...

0/0
21.8.2015 9:30

P39e80t62r 56H55a92h79n 1573189876108

ten člověk je úplně mimo, pokuty určuje dle svého platu! A doporučuji mu delikventy věšet hned na křižovatkách, to bude mít taky odstrašující účinek!!!

+1/0
21.8.2015 8:51

J92a62n 30D63l82o43u54h62ý 7824849890179

Lidi proboha proberte se!! Opravdu to potrebujeme? Nechat se stale buzerovat vic a vic. Nejvic kvici ti, co pred 30 lety ziskali ridicak s prstem v nose a dneska se tu ohani bezpecnosti a nutnosti kazdeho regulovat a ridicak nejlepe nedat naprosto nikomu... FUJ FUJ FUJRv

+3/−1
20.8.2015 23:53

T33o47m52á64š 56Z52e71m92a12n 3185418944345

Rakousko?

100 přes vesnice legální, pokud je to roztahaná víska,  80 běžně na průtazích i přes přechody pro chodce.

U kompaktních vesnic je 50 jen v centru jinak je na okrajích 70.

Všechny značky jsou výborně vidět a jsou obvykle i na druhé straně silnice - vždy víte na čem jste (a obvykle máte povoleno značně víc než v ČR). Značek je tam přesto mnohem méně než u nás, kde se značky vzájemně překrývají a matou řidiče čímž odvádějí pozornost od situace na silnici..

+3/0
20.8.2015 22:07

M52a83r63t90i56n 26B20o11r38a68k 2445245570508

Si ty sedláky Rakouské idealizujete. Jsou tam stejně na makovici jako ti naši.

0/0
21.8.2015 8:58

J22o28z77e42f 46N32o56v24ý 4133895461369

Neuvěřitelnej hnus. Tahle vláda spojuje bolševismus a fašismus do jednoho obzvlášť hnusného koktejlu. Pokud výsledek ankety není zmanipulovaný, je velice smutný a svědčí o tom, jak policejní propaganda a úřednická zvůle totálně vypláchla mozky ovčanů. Ta anketa je boží i v tom, že všechny možnosti jsou pouze výběrem z většího nebo menšího teroru. Jako vybrat is, jestli vás zastřelí nebo oběsí. A to ohánění se západní Evropou pokaždé, když systém zavádí další a další represe už mě taky unavuje. Zajímavé je, že když jde o přesný opak, tak najednou západ nikdo za vzoer nedává. Je mi z tohoto zřízení zle a zároveň smutno z toho, že mezi předlistopadovou totalitou a tou současnou už není žádný rozdíl. Naopak, ta současná se stává hoší.

+5/0
20.8.2015 21:13

M84a25r85e91k 60H67r94u20b97y 6797622161658

To je opravdu nutné vymýšlet vymyšlené? Řidičáky na zkoušku, omezena rychlost pro začátečníky, a především trvalý dohled policie v provozu. Naopak Passaty na dálnicích provozující honičky jsou k nicemu

+1/0
20.8.2015 21:11

J74o87z78e64f 13N38o16v15ý 4393535251689

Kdekoli se objeví fízlové, tam udělají víc škody než užitku. Stačilo by zrušit dopraváky a na silnicích se to pozitivně projeví.

+3/−1
20.8.2015 21:31

J71a19r47o19s48l92a26v 63L70e11b33e19d76a 3116489137590

Dalo by se namítnout, že zrcátko má řidič stejně v obci i mimo ni, ale je fakt, že mimo obec bývá povolená vyšší rychlost.

0/0
21.8.2015 10:21

P70e59t21r 21B67á57č52a 8915216745835

Ach ty vysledky ankety, tenhle stat se toho totalitniho uvazovani snad  v zivote nezbavi.

+2/0
20.8.2015 20:44

D40e96n41i98s 26W30i51t29z85k70u 3143621979457

co se divíš, viděl bych to tak, že 70? tady má haťapku, takže když jim to nejede, tak nepovede nikdo

0/0
21.8.2015 10:09

D64e50n77i12s 63W63i34t56z43k79u 3413141119237

nepojede

0/0
21.8.2015 10:10

D65a55n97i73e19l 85D66r38n11e16c 6881349806622

By mě zajímalo, jak dlouho by se tedy mělo podle některých lidí chodit do autoškoly, protože člověk se trochu vyjezdí po několika tisících kilometrech. Stejně tak nižší povolená rychlost pro začínající řidiče, je myslím bezpečnější jet 100 km/h na silnici I. třídy, než tam jet 70 km/h a brzdit provoz a nutit tak ostatní k předjíždění. I ona povinnost vozit s sebou na sedadle spolujezdce někoho zkušenějšího není všespásná, v krizové situaci je vám k ničemu. Jsetli by něco pomohlo, pak by to byl ten povinný kurz bezpečné jízdy (ale ne hned po autoškole, dát tomu pár měsíců odstup, aby byl jezdec vyježděnější) a psychotesty. Jinak nechápu, co mají u nás všichni s tou posedlostí měřením rychlosti, kdyby radši dali na mosty značky o tom, jak se chovat v koloně...

+3/0
20.8.2015 20:25

M41i54r18o60s74l55a26v 79B50u37d57a 9492372957262

Ta anketa je opravdu krásná;-D To je jako když jsem se ptal jednoho známého který věčně nadává na ostatní řidiče, zda by zpřísnil postih "pYrátů" a bral by OTP za technický stav auta. Řek, že jednoznačně ano a přitom jezdí naprosto hrozně s totálním vrakem...jen si to neuvědomuje;-D

+5/0
20.8.2015 19:03

M98i94r25o16s84l72a86v 96B94u75d40a 9162632437882

...ještě bych doporučil těm, kteří souhlasí s dalším utahováním šroubů přečíst si sazebník pokut a bodů!

+4/0
20.8.2015 19:10

V76á81c10l92a12v 35M29r65á57z 9831434256276

Najedu asi 80tis km ročně.Nejčastější nešvary, které jsem na českých silnicích vypozoroval:

1.Přeopatrný řidič,který neumí jezdit do zatáček.To jsou řidiči,kteří před každou zatáčkou polechtají brzdu.Bez ohledu na to, jakou do ní vjíždí rychlostí i jak je zatáčka prudká.Takový řidič pak nejede plynule ani předvídatelně a mít takové auto před sebou je docela nebezpečné.

2.Neschopnost zipování.I přes osvětové cedule pořád velká část řidičů sjíždí do jednoho pruhu předčasně a pak naopak ignorují ty,kteří se při zúžení správně chtějí zařadit.Opravdu je zbytečné,aby byla několik km dopravní zácpa a stojící provoz jen kvůli kratičkému svedení dopravy do jednoho pruhu

3.Neschopnost řídit v zúženém pruhu.Při opravě D1 a D5 velmi častý jev. Ačkoli je při zúžení v levém pruhu dostatek místa, aby v něm mohla jet Škoda Octavia vedle kamionu, většina řidičů si na to netroufne a místo toho zpomalí na stejnou rychlost jako kamion.Přesto vytrvale dál jedou v levém pruhu.Nebo si troufne, naposlední chvíli si předjíždění  rozmyslí a dupne v levém pruhu na brzdu

4.Vzájemné předjíždění kamionů.Naprosto běžné, policie to skoro neřeší.Často kamioňák vůbec neřeší, zda osobák za ním dobrzdí nebo ne a vjede mu tam na poslední chvíli.On tím svůj život ani zdraví totiž neriskuje

5.Blokování levého pruhu.Většina řidičů na české dálnici nejezdí nepovolenou rychlostí, ale mezi 115 a 125km/h.Přesto nedodržují pravidlo,že levý pruh je předjížděcí a při přejezdu z pravého pruhu nesmí řidiče jedoucí v levém omezit.Velmi časté je táhnout se za kamionem, počkat až se v levém pruhu přiblížím a pak mi tam rychle vjet a předjíždět rychlostí 115km/h.V případě, že jsou pruhy 3,tak se v pravém a prostředním předjíždějí kamiony a levý blokují pomalé osobáky

6. Časté předjíždění zprava,což je ovšem způsobeno chováním z bodu 5

7.Ačkoli jedete povolenou rychlostí,všechna auta před vámi začnou zpomalovat.Děje se vždy,když se na silnici objeví auto PČR,pak je prostě nutné jet alespoň o 10km/h méně než je povoleno

+13/0
20.8.2015 16:28

B50o33h80u88s50l39a15v 90K81r49á17l74í43k 2581410299686

No jo, jenže pravidlo zipu do zákona formuloval nějaký esenbácký inteligent, který neví, co je to vozidlo. Takže pokud na vás vyjde, že se podle zákona máte zařadit mezi tahač a návěs v sousedním pruhu, jak to asi splníte? A pokud se tedy z jednoho pruhu zařadí dvě vozidla (tedy souprava tahače s návěsem), mají se pak z druhého pruhu zařadit taky dvě vozidla?

0/−5
20.8.2015 16:33

V81á89c72l55a56v 56M35r70á96z 9421474406726

Slovíčkaříte. To snad není raketové inženýrství. Auta se mají plynule střídat. Jestli opravdu hodláte počítat, kolik se jich kam zařadilo, aby to bylo 1:1, tak se nedivím tomu, že zip u nás nefunguje. To samé ta vaše konstrukce s návěsem.

+3/0
20.8.2015 16:44

B68o55h46u73s24l86a89v 76K57r52á16l37í74k 2351580529936

Je to prosté. Podle zákona se mají řadit "střídavě po jednom" a to prostě v případě, kdy některá vozidla jsou spojena do souprav, není možné. A pokud je takto nesmyslný zákon - a k tomu ještě řidiči, kteří jsou už naprosto zvyklí na to, že zákony nedávají smysl a není možné je dodržovat, tak výsledkem je, že všichni na všechno kašlou, nic nefunguje a ti největší gauneři si myslí, že faktická pravidla mají právo nastavovat oni (jízda 200 km/h v levém pruhu atd.).

0/−4
20.8.2015 16:52

M98i96l64o11š 52B52é71m 6924759552283

Zákon zná pojem <vozidlo>, což je buď <motorové vozidlo>, nebo <nemotorové vozidlo>. 

Vedle toho pak existuje <jízdní souprava>, kde mohou být <motorová vozidla> a <přípojná vozidla>. 

Vtip je v tom, že <přípojné vozidlo> není <vozidlem> (ve smyslu tohoto zákona). Není to totiž <motorové vozidlo>, ani <nemotorové vozidlo> (ta totiž se pohybují pomocí lidské síly, nebo zvířecí síly). 

Takže se při zipování nemusíte spát mezi tahač a jeho návěs. Teoreticky by to vaše slovíčkaření dávalo smysl, kdyby byla v soupravě dvě <motorová vozidla>. Pak už nezbývá než se povznést nad literou zákona a dát přednost spíš jeho duchu. ;-)

+1/0
20.8.2015 18:16

J53a95r66o59s19l79a61v 37L68e44b53e39d90a 3436399827440

R^ správné postřehy! Ovšem bod 7 je (alespoň pro mé jízdy) zcela okrajový.

Přidal bych nepoužívání (nebo pozdní používání) blinkru ve všech možných situacích.

A poznámka: jsou země, kde na předjíždění zprava není nic nelegálního. Spolu s možností projet červenou doprava by povolení těchto úkonů IMO jen pomohlo plynulosti dopravy. Ovšem když tohle napíšu do diskuse, často se ozve křik, že je to nebezpečné.

+4/0
20.8.2015 16:48

P80a31v96e81l 75O97d45r81a39z29i26l 6834539977670

Blinkry jsou zvláštní věc. Jedu po čtyřproudovce, chci odbočovat a vím, že budu levej pruh blokovat. Tak dám cca 15 sec dopředu blinkr. Tak polovina řidičů za mnou to pochopí a vecpou se do pravýho. Polovina ne, ti zůstanou za mnou trčet v křižovatce a občas vypadaj dost rozčileně...

0/0
20.8.2015 21:40

J45a80n 90B92e96n57h22á96k 6894183492681

Předjíždění zprava: Ale to jsou země, kde maximální povolená rychlost je modlou a hlavně země, které jako jediné nezvládly zvýšení oné modly***. S tím souvisí, že pravé zrcátko je dále v zorném poli řidiče (ne-li mimo něj), takže já podporuji naše nastavení počítající se "souběžnou jízdou" ve městě/při vyšší hustotě provozu. 

***V USA se v devadesátých letech po zvýšení limitu zvýšil počet vážných nehod. V ostatních zemích v posledních dvou dekádách měly změny rychlostních limitů zcela opačný efekt: Zvýšení VÁŽNÝCH nehod po snížení limitu v GB ve městech na 32 km/h;;; Snížení nehod po zvýšení limitů v Dánsku, Austrálii (odstranění limitu), Rakousku (zde 160 pouze na zkoušku - absolutně bez jediné nehody).

0/0
21.8.2015 9:28

B15o30h71u68s17l90a71v 77K72r51á55l59í83k 2301880639766

"o 10 km/h méně než je povoleno"? Prozradím vám tajemství. Těch 130 km/h není jediná povolená rychlost, ale nejvyšší povolená rychlost. Tedy rychlost, kterou řidič nesmí nikdy překročit - zcela krajní nejvyšší mez.

+1/−7
20.8.2015 16:53

V83á70c75l85a92v 20M52r46á85z 9861674336176

Opět slovíčkaříte.

+2/0
20.8.2015 18:44

P73a36v38e39l 61S66t59ř18í92b80r29n93ý 1263899309169

Ale do toho VÁM nic není!

0/0
21.8.2015 14:06

M71i17c92h45a22l 29B42e63n74e94š 6779348822296

Naprosto souhlasím, při správném zipování se mi dokonce stává, že mě nějaký ignorant naštvaně problikává, neboť si myslí, že ho předjíždím zprava :-/

Měl bych však poznámku k bodu 3. Souhlasím s tím, že spousta řidičů nedokáže jet v zúženém pruhu, ale na druhou stranu si myslím, že není nutné předjíždět, neboť opravdu jen zřídka se stává, že by se i v pomalejším pruhu jelo pomaleji než 80 km/h, jet tedy vedle kamionu neznamená brzdit provoz. Naopak řidiči, kteří tyto problikávají, aby jeli místo devadesátkou stovkou, jsou těmi nebezpečnými.

+1/0
20.8.2015 18:47

V32á48c70l98a25v 26M29r32á62z 9381544836136

Mně se nedávno stalo, že se v tom levém zúžení řidič přede mnou asi leknul kamionu vpravo, dupnul na brzdu a skokově zpomalil z 80 na 30km/hm, to jsem měl opravdu co dělat. Jinak s vámi určitě souhlasím, ale já se málokdy setkám s tím, že se v pravém pruhu při zúžení jede 80km/h.

0/0
20.8.2015 19:07

M50a80r69t13i88n 46B73o77r93a32k 2205875400728

Osobně bych to shrnul do bezohlednosti a to ostatní jsou marginálie. Uzavřením se do anonymity vozidla mnohým naroste ego. To je dle mne ten zásadní problém.

0/0
21.8.2015 8:53

M63a44r82t41i76n 88N69á42p57r94a10v73n11í82k 1182774485601

Nenechte se masírovat jak bezduché ovce, jinak bude první nadávat na policajty jak špačci až vás vyberou.;-O

+1/0
20.8.2015 16:12

B19o77h60u92s71l15a40v 59K14r35á10l37í82k 2671520629836

Bezduchá ovce je ten, kdo prostě jezdí normálně podle předpisů a nějací policisté mu pak můžou být ukradení?

+2/−3
20.8.2015 16:19

J48i30r61i 65R24u70s92n85o68k 4385872627643

Problemem je, ze cesky ridic se automaticky povazuje za dobreho ridice. Nikdo, kdo nema aspon 100 000 km odjeto, neni dobry ridic. Lide si napred potrebuji uvedomit, ze nejsou dobri ridici. Teprve pak se da neco delat. A ono by ani nevadilo, ze lidi jezdi rychle. Obrovsky problem je, ze neuveritelne mnoho ridicu je naprosto nepredvidatelnych. Minimalne 80 % ridicu na silnicich si neuvedomuje, ze dat blinkr neni formalni zalezitost, ale ze tim upozornujete jak ridice pred sebou, tak i za sebou, ze nejen budete menit smer, ale i budete brzdit. Zaroven se najde cast ridicu, ktera jeste zcela nerezignovala na blinkry, ale tukne do packy, az kdyz toci volantem, coz je prakticky stejne, jako kdyby neukazali vubec.

A ze by ridici jezdili vpravo? To je jen totalni sen. Ridici nejen, ze nejezdi v pravem pruhu na dalnici (mysleno zj u Prahy, kde jsou tri pruhy z nichz i ten pravy je v poradku!), prestoze je volny, ale oni nejezdi vpravo ani v ramci sveho pruhu. Priblizne 30 % ridici neumi projet zatacku tak, aby nejeli na stredove care ci dokonce i za ni.

A Policie se zameruje na rychlost misto nebezpecne jizdy. Protoze rychlost se dobre dokumentuje...

+5/−2
20.8.2015 15:47

B10o54h70u11s19l79a78v 90K39r52á81l72í62k 2681140749366

Tím pokutováním za rychlost se podaří ze silnic odfiltrovat aspoň ty největší ignoranty, kteří porušují úplně všechno.

0/−6
20.8.2015 15:51

S57t21a26n43i87s26l82a45v 48S83v74o34b43o27d76a 1943133796388

Právě že ti největší ignoranti to mají většinou tak na háku, že si žádnou pokutu dát nenechají. :-P

+3/0
20.8.2015 15:53

M35i72l87o72š 70B54é95m 6484879122543

Áno. Protože když někdo jede rychleji, tak jistě taky nedává přednost, fetuje a sráží děti na chodníku. R^

+5/0
20.8.2015 15:54

B65o28h58u20s27l71a28v 76K83r71á35l62í35k 2151530579216

Tak třeba přednost v jízdě je v pravidlech definovaná tak dementně, že ji vlastně ani nejde porušit, natož porušení pokutovat.

0/0
20.8.2015 16:04

M74i86l68o81š 39B78é11m 6484839492703

Ne? Když vjedu z vedlejší na hlavní a tam kvůli mě někdo bude muset zabrzdit, nebo do mě dokonce nabourá, tak jsem neporušil povinnost dát přednost?

0/0
20.8.2015 16:07

B47o48h37u79s89l82a65v 25K23r25á55l58í27k 2291180139726

Nedá se říct, že jsi ho "donutil k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy". Kdyby chtěl, nemusel ji měnit náhle, ale mohl ji změnit včas a pozvolna. Kdyby chtěl, nemusel měnit směr a rychlost vůbec a mohl tě převálcovat - v tom případě jsi ho "k náhlé změně směru nebo rychlosti" nedonutil a tedy jsi svoji povinnost podle definice přednosti taky neporušil. Bohužel ta definice přednosti vůbec neobsahuje to, co by jinak to slovo napovídalo, totiž že máš dotyčného pustit jako prvního.

0/0
20.8.2015 16:13

M81i28l23o42š 30B61é29m 6294259852263

Vy jste mi teda odborník. ;-D Pokud někomu na hlavní z vedlejší vjedete do jeho jízdní dráhy způsobem, že bez náhle změny směru nebo rychlosti jízdy by došlo ke kolizi, tak ten na hlavní tu náhlou změnu učinit musí. Ukládá mu to zákon. A takovém případě není pochybu o tom, že jste mu nedal přednost. Zrovna tohle je jedna z těch věcí, která je napsaná docela jasně a neprůstřelně. ;-)

0/0
20.8.2015 16:20

B20o36h76u10s80l37a55v 91K44r78á68l89í40k 2411650269686

A jemu něco bránilo v tom, aby jel pomaleji a předešel tak nutnosti "náhlé změny směru nebo rychlosti"? Někdo ho nutil, aby křižovatku projížděl na plný knedlík? Na srážku dvou vozidel jsou vždycky potřeba dva.

0/−1
20.8.2015 16:29

D48e73n35i15s 62W65i64t36z37k26u 3863171599747

králík neomezit, základní pravidlo

0/0
20.8.2015 16:35

B95o48h14u86s48l54a76v 88K73r26á68l92í78k 2911870809766

Cože? V definici přednosti v jízdě je něco o neomezení? To jste spadl z višně, ne?

+1/−1
20.8.2015 16:36

M14i92l79o54š 88B80é62m 6544709502723

Pokud ten na hlavní nejel takovou rychlostí, při které už na něj nebylo možné včas zareagovat, tak jeho rychlost jízdy nic nemění na povinnosti dát mu přednost. ;-)

0/0
20.8.2015 16:41

B63o50h47u41s68l82a29v 84K52r92á21l48í79k 2741570669216

Na existenci povinnosti dát mu přednost to samozřejmě nic nemění. Ovšem "povinnost dát přednost" je definovaná tak, že ho nesmíte k čemusi donutit, a vy jste ho přece nedonutil, aby ke křižovatce přijížděl takovou rychlostí, že pak nestačí zareagovat jinak než "náhle". Pokud má opožděné reakce a brzdí náhle, místo aby přibrzdil pozvolna a včas, tak k tomu jste ho přece nedonutil vy. Ta definice přednosti v jízdě je prostě nesmyslná. Kvůli řidičům, kterým nedochází, že křižovatkou se má projíždět přiměřenou rychlostí, i když člověk jede po hlavní, se pak budují ty stovky zbytečně obtěžujících kruhových objezdů.

0/−1
20.8.2015 17:00

M83i72l75o54š 60B21é93m 6374149852243

Tam nikde není nic o donucení. On jede na hlavní třeba stovkou, nikomu nic nedělá, uvidí, že z vedlejší se blíží auto, protože je opatrnej tak sundá nohu z plynu a ten z vedlejší mu tam vjede. Teď buď za a) musí náhle brzdit (aby nedošlo ke kolizi), pak povinnost dát přednost nebyla splněna i kdyby nebrzdil a napral ho, nebo za b) nemusí náhle brzdit, pak přednost dána byla i kdyby on byl lekavej a náhle brzdit začal. Fakt nevím, co na tomhle nedává smysl...

0/0
20.8.2015 17:14

P84a59v26e96l 81N23o47v35á83k 9101195589166

Ty kruhové objezdy se budují právě pro bezpečné a plynulé napojení z vedlejší silnice.  Pane Bože, vy jste tak omezený, že to snad ani není možné. 8-o

0/0
20.8.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.