Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průkaz na zkoušku, testy pro piráty. Stát chce snížit počet nehod

Ministerstvo dopravy připravuje změnu zákonů, která má vést ke snížení počtu dopravních nehod. Informuje o tom čtvrteční MF DNES. Podle deníku počítá resort s řidičským průkazem na zkoušku, vzdělávacími programy pro mladé šoféry či těžšími podmínkami znovuzískání řidičského oprávnění pro delikventy, kteří se například „vybodují“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a30r90e47k 22J80a12n88e86č48k77a 1107456183481

Tak nevím, jak chtějí některým řidičům vštěpit pud sebezáchovy, nebo to to, že silnice není závodní dráha. Tohle je prostě o mentální kapacitě jedince. Někdy si říkám, když v obci dodržuji rychlost a drtivá většina aut mě ve druhém pruhu předjíždí, zda jsou dopravní značení a dopravní předpisy všem ostatním spíše pro legraci. Nejvíce zábavní jsou ale řidiči koncernových vozů, to prostě musí předjíždět za každou cenu, i kdyby to znamenalo při manévru ohrozit všechny v okolí a mít na tacho v obci 100km/h. Pořídil jsem si do auta kvůli těmto exotům již raději kameru a že takových magorů na cestách ale jezdí. Platí také to, že na našich silnicích ani tak nerozhoduje výkon vozu, ale to jak dotyčný jedinec je ochoten riskovat a spoléhat při tom na to, že za rohem nebude radar. O to více je nemile překvapen, když na něj pak mává zelený mužík s plácačkou a nemává mu na cestu ;-D

0/−1
26.8.2015 15:14
Foto

I85v44a77n 89K31ř10í34ž 8959663543173

Až se řidičáky přestanou vydávat za zvýšený poplatek v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:42
Foto

I85v40a94n 54K78ř82í49ž 8569313373483

Až se řidičáky přestanou vydávat za větší peníz v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:40

M15i69c32h76a28l 71S94l96a74v63í68č38e69k 1719698562519

Velice diskutabilní článek. Část týkající se nových nabyvatelů ŘP je rozumná, přidal bych i omezení  kubatury vozidla, které smí nováček řídit (jako je tomu např. v UK). Jen by vzápětí nesměla následovat pasáž, snažící se odůvodnit další přítok peněz do černé díry státní kasy a napojených penězovodů snahou o "zvýšení bezpečnosti". Myslím, že i navrhovateli je jasné, že jakési "sedánky" jsou na flatus. Prostě lektor si bude "cintat pentli" a plénum číst noviny či obcovat s mobily, tablety a tak. Efekt nulový, tedy krom finančního přínosu do již zmíněné černé díry. Doporučuji si podrobně prostudovat současný "sazebník" pokut a restrikcí za dopravní přestupky a zamyslet se nad ním. Co slouží skutečně jako snaha o zvýšení bezpečnosti a co jen jako další zdroj financí. Je smutné, že si stát nedokáže poradit s uvedeným 1/2 procentem řidičů a ještě smutnější to, že nedokáže účinně prosadit soudní postihy. Jak je možné, že se dnes a denně dočítáme o řidičích-recidivistech bez ŘP či se zákazem řízení? Jenže většinou z těchto jedinců žádné peníze nevyrazí. Takže je musí vyrazit z těch, ze kterých ještě něco vyrazit jde. Plošně zvednout daně je politicky špatně zdůvodnitelné a pro jakoukoliv vládnoucí garnituru smrtelně nebezpečné. A tak se opět sáhne k historicky osvědčenému "Rozděl a panuj!". Jedněm se zdraží benzín, jiným tabákové výrobky, třetím poplatky za čokly, čtvrtým za....(doplňte si sami), což je, zejména při české povaze, zdrojem škodolibé radosti té které zdánlivě "nepostižené" skupiny. A milí řidiči, bude hůře. Již je v běhu návrh na zpoplatnění silnic nižších tříd. A na těch se odehrává většina provozu, ač se zde z diskuse zdá, že jezdíme jen po dálnicích. A na těchto silnicích se právě umírá nejvíce. Jezdím od r. 68 a tak mohu porovnávat. A problém vidím v následujících 3 bodech: 1. Agresivita, hujerství a bezohlednost, 2. viz bod 1, 3. viz body 1 a 2! :-(

+2/0
21.8.2015 14:43

J37a44n 39D68l46o86u83h44ý 7444799610479

Jak funguje PCR v praxi: predjizdim na neplacenem useku na dalnici 30 let starou LIAZ v docela slusnem puvodnim stavu. Zastavuji na pumpe. V zapeti se s liazem pririti PCR: dva si jdou koupit bagetu a treti policajt se hrne k nakladaku a zacne ho dukladne prohlizet. Ridic nakladaku na tu buzeraci byl evidentne zvyklej... Samozrejme svedtka nic nenasla, tak posvacili a jeli buzerovat nekoho jinyho...

0/0
21.8.2015 9:30

P15e90t38r 64H45a87h56n 1623829946648

ten člověk je úplně mimo, pokuty určuje dle svého platu! A doporučuji mu delikventy věšet hned na křižovatkách, to bude mít taky odstrašující účinek!!!

+1/0
21.8.2015 8:51

J73a89n 35D44l90o42u29h89ý 7204549790839

Lidi proboha proberte se!! Opravdu to potrebujeme? Nechat se stale buzerovat vic a vic. Nejvic kvici ti, co pred 30 lety ziskali ridicak s prstem v nose a dneska se tu ohani bezpecnosti a nutnosti kazdeho regulovat a ridicak nejlepe nedat naprosto nikomu... FUJ FUJ FUJRv

+3/−1
20.8.2015 23:53

T61o80m95á76š 35Z92e17m80a83n 3205628404825

Rakousko?

100 přes vesnice legální, pokud je to roztahaná víska,  80 běžně na průtazích i přes přechody pro chodce.

U kompaktních vesnic je 50 jen v centru jinak je na okrajích 70.

Všechny značky jsou výborně vidět a jsou obvykle i na druhé straně silnice - vždy víte na čem jste (a obvykle máte povoleno značně víc než v ČR). Značek je tam přesto mnohem méně než u nás, kde se značky vzájemně překrývají a matou řidiče čímž odvádějí pozornost od situace na silnici..

+3/0
20.8.2015 22:07

M17a90r64t80i40n 90B16o49r86a76k 2845515320208

Si ty sedláky Rakouské idealizujete. Jsou tam stejně na makovici jako ti naši.

0/0
21.8.2015 8:58

J54o18z45e70f 14N85o10v28ý 4193645141949

Neuvěřitelnej hnus. Tahle vláda spojuje bolševismus a fašismus do jednoho obzvlášť hnusného koktejlu. Pokud výsledek ankety není zmanipulovaný, je velice smutný a svědčí o tom, jak policejní propaganda a úřednická zvůle totálně vypláchla mozky ovčanů. Ta anketa je boží i v tom, že všechny možnosti jsou pouze výběrem z většího nebo menšího teroru. Jako vybrat is, jestli vás zastřelí nebo oběsí. A to ohánění se západní Evropou pokaždé, když systém zavádí další a další represe už mě taky unavuje. Zajímavé je, že když jde o přesný opak, tak najednou západ nikdo za vzoer nedává. Je mi z tohoto zřízení zle a zároveň smutno z toho, že mezi předlistopadovou totalitou a tou současnou už není žádný rozdíl. Naopak, ta současná se stává hoší.

+5/0
20.8.2015 21:13

M81a85r27e39k 79H81r54u59b79y 6797882161138

To je opravdu nutné vymýšlet vymyšlené? Řidičáky na zkoušku, omezena rychlost pro začátečníky, a především trvalý dohled policie v provozu. Naopak Passaty na dálnicích provozující honičky jsou k nicemu

+1/0
20.8.2015 21:11

J63o25z13e30f 88N89o37v47ý 4263315391619

Kdekoli se objeví fízlové, tam udělají víc škody než užitku. Stačilo by zrušit dopraváky a na silnicích se to pozitivně projeví.

+3/−1
20.8.2015 21:31

J10a17r32o47s45l85a77v 79L22e80b50e45d90a 3936989337920

Dalo by se namítnout, že zrcátko má řidič stejně v obci i mimo ni, ale je fakt, že mimo obec bývá povolená vyšší rychlost.

0/0
21.8.2015 10:21

P39e71t62r 84B90á33č96a 8925246555495

Ach ty vysledky ankety, tenhle stat se toho totalitniho uvazovani snad  v zivote nezbavi.

+2/0
20.8.2015 20:44

D10e74n92i95s 88W90i63t59z24k97u 3793711659677

co se divíš, viděl bych to tak, že 70? tady má haťapku, takže když jim to nejede, tak nepovede nikdo

0/0
21.8.2015 10:09

D66e76n46i32s 17W17i48t91z55k31u 3323151689697

nepojede

0/0
21.8.2015 10:10

D44a68n62i54e62l 80D86r97n35e10c 6441269116122

By mě zajímalo, jak dlouho by se tedy mělo podle některých lidí chodit do autoškoly, protože člověk se trochu vyjezdí po několika tisících kilometrech. Stejně tak nižší povolená rychlost pro začínající řidiče, je myslím bezpečnější jet 100 km/h na silnici I. třídy, než tam jet 70 km/h a brzdit provoz a nutit tak ostatní k předjíždění. I ona povinnost vozit s sebou na sedadle spolujezdce někoho zkušenějšího není všespásná, v krizové situaci je vám k ničemu. Jsetli by něco pomohlo, pak by to byl ten povinný kurz bezpečné jízdy (ale ne hned po autoškole, dát tomu pár měsíců odstup, aby byl jezdec vyježděnější) a psychotesty. Jinak nechápu, co mají u nás všichni s tou posedlostí měřením rychlosti, kdyby radši dali na mosty značky o tom, jak se chovat v koloně...

+3/0
20.8.2015 20:25

M43i11r74o22s47l86a20v 60B40u34d57a 9772132777672

Ta anketa je opravdu krásná;-D To je jako když jsem se ptal jednoho známého který věčně nadává na ostatní řidiče, zda by zpřísnil postih "pYrátů" a bral by OTP za technický stav auta. Řek, že jednoznačně ano a přitom jezdí naprosto hrozně s totálním vrakem...jen si to neuvědomuje;-D

+5/0
20.8.2015 19:03

M84i57r96o45s42l36a19v 38B19u36d96a 9152212247642

...ještě bych doporučil těm, kteří souhlasí s dalším utahováním šroubů přečíst si sazebník pokut a bodů!

+4/0
20.8.2015 19:10

V45á19c80l48a57v 38M29r30á70z 9671934326306

Najedu asi 80tis km ročně.Nejčastější nešvary, které jsem na českých silnicích vypozoroval:

1.Přeopatrný řidič,který neumí jezdit do zatáček.To jsou řidiči,kteří před každou zatáčkou polechtají brzdu.Bez ohledu na to, jakou do ní vjíždí rychlostí i jak je zatáčka prudká.Takový řidič pak nejede plynule ani předvídatelně a mít takové auto před sebou je docela nebezpečné.

2.Neschopnost zipování.I přes osvětové cedule pořád velká část řidičů sjíždí do jednoho pruhu předčasně a pak naopak ignorují ty,kteří se při zúžení správně chtějí zařadit.Opravdu je zbytečné,aby byla několik km dopravní zácpa a stojící provoz jen kvůli kratičkému svedení dopravy do jednoho pruhu

3.Neschopnost řídit v zúženém pruhu.Při opravě D1 a D5 velmi častý jev. Ačkoli je při zúžení v levém pruhu dostatek místa, aby v něm mohla jet Škoda Octavia vedle kamionu, většina řidičů si na to netroufne a místo toho zpomalí na stejnou rychlost jako kamion.Přesto vytrvale dál jedou v levém pruhu.Nebo si troufne, naposlední chvíli si předjíždění  rozmyslí a dupne v levém pruhu na brzdu

4.Vzájemné předjíždění kamionů.Naprosto běžné, policie to skoro neřeší.Často kamioňák vůbec neřeší, zda osobák za ním dobrzdí nebo ne a vjede mu tam na poslední chvíli.On tím svůj život ani zdraví totiž neriskuje

5.Blokování levého pruhu.Většina řidičů na české dálnici nejezdí nepovolenou rychlostí, ale mezi 115 a 125km/h.Přesto nedodržují pravidlo,že levý pruh je předjížděcí a při přejezdu z pravého pruhu nesmí řidiče jedoucí v levém omezit.Velmi časté je táhnout se za kamionem, počkat až se v levém pruhu přiblížím a pak mi tam rychle vjet a předjíždět rychlostí 115km/h.V případě, že jsou pruhy 3,tak se v pravém a prostředním předjíždějí kamiony a levý blokují pomalé osobáky

6. Časté předjíždění zprava,což je ovšem způsobeno chováním z bodu 5

7.Ačkoli jedete povolenou rychlostí,všechna auta před vámi začnou zpomalovat.Děje se vždy,když se na silnici objeví auto PČR,pak je prostě nutné jet alespoň o 10km/h méně než je povoleno

+13/0
20.8.2015 16:28

B74o43h11u50s61l49a56v 95K66r58á25l54í46k 2641420849386

No jo, jenže pravidlo zipu do zákona formuloval nějaký esenbácký inteligent, který neví, co je to vozidlo. Takže pokud na vás vyjde, že se podle zákona máte zařadit mezi tahač a návěs v sousedním pruhu, jak to asi splníte? A pokud se tedy z jednoho pruhu zařadí dvě vozidla (tedy souprava tahače s návěsem), mají se pak z druhého pruhu zařadit taky dvě vozidla?

0/−5
20.8.2015 16:33

V58á11c34l42a29v 45M63r48á41z 9571134196496

Slovíčkaříte. To snad není raketové inženýrství. Auta se mají plynule střídat. Jestli opravdu hodláte počítat, kolik se jich kam zařadilo, aby to bylo 1:1, tak se nedivím tomu, že zip u nás nefunguje. To samé ta vaše konstrukce s návěsem.

+3/0
20.8.2015 16:44

B16o22h16u47s70l24a14v 76K40r77á23l23í83k 2681340519896

Je to prosté. Podle zákona se mají řadit "střídavě po jednom" a to prostě v případě, kdy některá vozidla jsou spojena do souprav, není možné. A pokud je takto nesmyslný zákon - a k tomu ještě řidiči, kteří jsou už naprosto zvyklí na to, že zákony nedávají smysl a není možné je dodržovat, tak výsledkem je, že všichni na všechno kašlou, nic nefunguje a ti největší gauneři si myslí, že faktická pravidla mají právo nastavovat oni (jízda 200 km/h v levém pruhu atd.).

0/−4
20.8.2015 16:52

M79i14l75o34š 12B61é46m 6904269412763

Zákon zná pojem <vozidlo>, což je buď <motorové vozidlo>, nebo <nemotorové vozidlo>. 

Vedle toho pak existuje <jízdní souprava>, kde mohou být <motorová vozidla> a <přípojná vozidla>. 

Vtip je v tom, že <přípojné vozidlo> není <vozidlem> (ve smyslu tohoto zákona). Není to totiž <motorové vozidlo>, ani <nemotorové vozidlo> (ta totiž se pohybují pomocí lidské síly, nebo zvířecí síly). 

Takže se při zipování nemusíte spát mezi tahač a jeho návěs. Teoreticky by to vaše slovíčkaření dávalo smysl, kdyby byla v soupravě dvě <motorová vozidla>. Pak už nezbývá než se povznést nad literou zákona a dát přednost spíš jeho duchu. ;-)

+1/0
20.8.2015 18:16

J18a41r14o92s57l34a10v 21L45e96b58e30d78a 3906869867290

R^ správné postřehy! Ovšem bod 7 je (alespoň pro mé jízdy) zcela okrajový.

Přidal bych nepoužívání (nebo pozdní používání) blinkru ve všech možných situacích.

A poznámka: jsou země, kde na předjíždění zprava není nic nelegálního. Spolu s možností projet červenou doprava by povolení těchto úkonů IMO jen pomohlo plynulosti dopravy. Ovšem když tohle napíšu do diskuse, často se ozve křik, že je to nebezpečné.

+4/0
20.8.2015 16:48

P65a88v66e49l 35O57d88r78a66z58i35l 6184399237670

Blinkry jsou zvláštní věc. Jedu po čtyřproudovce, chci odbočovat a vím, že budu levej pruh blokovat. Tak dám cca 15 sec dopředu blinkr. Tak polovina řidičů za mnou to pochopí a vecpou se do pravýho. Polovina ne, ti zůstanou za mnou trčet v křižovatce a občas vypadaj dost rozčileně...

0/0
20.8.2015 21:40

J62a66n 84B23e45n46h15á51k 6644413932651

Předjíždění zprava: Ale to jsou země, kde maximální povolená rychlost je modlou a hlavně země, které jako jediné nezvládly zvýšení oné modly***. S tím souvisí, že pravé zrcátko je dále v zorném poli řidiče (ne-li mimo něj), takže já podporuji naše nastavení počítající se "souběžnou jízdou" ve městě/při vyšší hustotě provozu. 

***V USA se v devadesátých letech po zvýšení limitu zvýšil počet vážných nehod. V ostatních zemích v posledních dvou dekádách měly změny rychlostních limitů zcela opačný efekt: Zvýšení VÁŽNÝCH nehod po snížení limitu v GB ve městech na 32 km/h;;; Snížení nehod po zvýšení limitů v Dánsku, Austrálii (odstranění limitu), Rakousku (zde 160 pouze na zkoušku - absolutně bez jediné nehody).

0/0
21.8.2015 9:28

B78o91h39u37s52l40a66v 10K38r54á56l51í52k 2461520319766

"o 10 km/h méně než je povoleno"? Prozradím vám tajemství. Těch 130 km/h není jediná povolená rychlost, ale nejvyšší povolená rychlost. Tedy rychlost, kterou řidič nesmí nikdy překročit - zcela krajní nejvyšší mez.

+1/−7
20.8.2015 16:53

V21á42c77l47a32v 21M48r77á29z 9341614806746

Opět slovíčkaříte.

+2/0
20.8.2015 18:44

P31a13v29e16l 34S47t72ř92í55b25r10n85ý 1243319109849

Ale do toho VÁM nic není!

0/0
21.8.2015 14:06

M84i89c88h63a97l 27B87e71n88e67š 6599618882306

Naprosto souhlasím, při správném zipování se mi dokonce stává, že mě nějaký ignorant naštvaně problikává, neboť si myslí, že ho předjíždím zprava :-/

Měl bych však poznámku k bodu 3. Souhlasím s tím, že spousta řidičů nedokáže jet v zúženém pruhu, ale na druhou stranu si myslím, že není nutné předjíždět, neboť opravdu jen zřídka se stává, že by se i v pomalejším pruhu jelo pomaleji než 80 km/h, jet tedy vedle kamionu neznamená brzdit provoz. Naopak řidiči, kteří tyto problikávají, aby jeli místo devadesátkou stovkou, jsou těmi nebezpečnými.

+1/0
20.8.2015 18:47

V29á27c32l19a30v 93M70r77á24z 9491114706856

Mně se nedávno stalo, že se v tom levém zúžení řidič přede mnou asi leknul kamionu vpravo, dupnul na brzdu a skokově zpomalil z 80 na 30km/hm, to jsem měl opravdu co dělat. Jinak s vámi určitě souhlasím, ale já se málokdy setkám s tím, že se v pravém pruhu při zúžení jede 80km/h.

0/0
20.8.2015 19:07

M93a14r54t75i94n 48B90o14r12a61k 2955895400238

Osobně bych to shrnul do bezohlednosti a to ostatní jsou marginálie. Uzavřením se do anonymity vozidla mnohým naroste ego. To je dle mne ten zásadní problém.

0/0
21.8.2015 8:53

M65a17r16t59i11n 13N86á65p47r95a93v12n81í61k 1742694945921

Nenechte se masírovat jak bezduché ovce, jinak bude první nadávat na policajty jak špačci až vás vyberou.;-O

+1/0
20.8.2015 16:12

B29o12h47u69s28l80a64v 56K44r53á33l77í40k 2151270429736

Bezduchá ovce je ten, kdo prostě jezdí normálně podle předpisů a nějací policisté mu pak můžou být ukradení?

+2/−3
20.8.2015 16:19

J87i83r35i 45R62u79s44n13o50k 4875392107943

Problemem je, ze cesky ridic se automaticky povazuje za dobreho ridice. Nikdo, kdo nema aspon 100 000 km odjeto, neni dobry ridic. Lide si napred potrebuji uvedomit, ze nejsou dobri ridici. Teprve pak se da neco delat. A ono by ani nevadilo, ze lidi jezdi rychle. Obrovsky problem je, ze neuveritelne mnoho ridicu je naprosto nepredvidatelnych. Minimalne 80 % ridicu na silnicich si neuvedomuje, ze dat blinkr neni formalni zalezitost, ale ze tim upozornujete jak ridice pred sebou, tak i za sebou, ze nejen budete menit smer, ale i budete brzdit. Zaroven se najde cast ridicu, ktera jeste zcela nerezignovala na blinkry, ale tukne do packy, az kdyz toci volantem, coz je prakticky stejne, jako kdyby neukazali vubec.

A ze by ridici jezdili vpravo? To je jen totalni sen. Ridici nejen, ze nejezdi v pravem pruhu na dalnici (mysleno zj u Prahy, kde jsou tri pruhy z nichz i ten pravy je v poradku!), prestoze je volny, ale oni nejezdi vpravo ani v ramci sveho pruhu. Priblizne 30 % ridici neumi projet zatacku tak, aby nejeli na stredove care ci dokonce i za ni.

A Policie se zameruje na rychlost misto nebezpecne jizdy. Protoze rychlost se dobre dokumentuje...

+5/−2
20.8.2015 15:47

B19o10h78u43s24l70a28v 72K86r13á21l41í84k 2161110909616

Tím pokutováním za rychlost se podaří ze silnic odfiltrovat aspoň ty největší ignoranty, kteří porušují úplně všechno.

0/−6
20.8.2015 15:51

S50t77a13n31i69s51l61a28v 41S28v21o34b64o11d29a 1533923646938

Právě že ti největší ignoranti to mají většinou tak na háku, že si žádnou pokutu dát nenechají. :-P

+3/0
20.8.2015 15:53

M77i45l95o26š 62B40é72m 6224179712743

Áno. Protože když někdo jede rychleji, tak jistě taky nedává přednost, fetuje a sráží děti na chodníku. R^

+5/0
20.8.2015 15:54

B75o33h70u64s81l37a19v 42K67r31á74l21í54k 2281650549556

Tak třeba přednost v jízdě je v pravidlech definovaná tak dementně, že ji vlastně ani nejde porušit, natož porušení pokutovat.

0/0
20.8.2015 16:04

M83i98l17o29š 14B80é47m 6674859832353

Ne? Když vjedu z vedlejší na hlavní a tam kvůli mě někdo bude muset zabrzdit, nebo do mě dokonce nabourá, tak jsem neporušil povinnost dát přednost?

0/0
20.8.2015 16:07

B85o72h34u98s86l67a16v 14K62r89á34l95í81k 2371810659676

Nedá se říct, že jsi ho "donutil k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy". Kdyby chtěl, nemusel ji měnit náhle, ale mohl ji změnit včas a pozvolna. Kdyby chtěl, nemusel měnit směr a rychlost vůbec a mohl tě převálcovat - v tom případě jsi ho "k náhlé změně směru nebo rychlosti" nedonutil a tedy jsi svoji povinnost podle definice přednosti taky neporušil. Bohužel ta definice přednosti vůbec neobsahuje to, co by jinak to slovo napovídalo, totiž že máš dotyčného pustit jako prvního.

0/0
20.8.2015 16:13

M12i37l94o86š 28B28é92m 6514269292913

Vy jste mi teda odborník. ;-D Pokud někomu na hlavní z vedlejší vjedete do jeho jízdní dráhy způsobem, že bez náhle změny směru nebo rychlosti jízdy by došlo ke kolizi, tak ten na hlavní tu náhlou změnu učinit musí. Ukládá mu to zákon. A takovém případě není pochybu o tom, že jste mu nedal přednost. Zrovna tohle je jedna z těch věcí, která je napsaná docela jasně a neprůstřelně. ;-)

0/0
20.8.2015 16:20

B34o63h45u77s56l71a74v 81K47r49á35l80í93k 2661670869776

A jemu něco bránilo v tom, aby jel pomaleji a předešel tak nutnosti "náhlé změny směru nebo rychlosti"? Někdo ho nutil, aby křižovatku projížděl na plný knedlík? Na srážku dvou vozidel jsou vždycky potřeba dva.

0/−1
20.8.2015 16:29

D93e53n39i78s 84W64i39t13z27k66u 3833451399217

králík neomezit, základní pravidlo

0/0
20.8.2015 16:35

B67o48h22u62s45l69a42v 71K27r91á14l19í95k 2361550569476

Cože? V definici přednosti v jízdě je něco o neomezení? To jste spadl z višně, ne?

+1/−1
20.8.2015 16:36

M92i47l98o83š 58B41é23m 6394199152973

Pokud ten na hlavní nejel takovou rychlostí, při které už na něj nebylo možné včas zareagovat, tak jeho rychlost jízdy nic nemění na povinnosti dát mu přednost. ;-)

0/0
20.8.2015 16:41

B71o16h44u77s29l81a51v 45K63r54á98l47í64k 2411180699466

Na existenci povinnosti dát mu přednost to samozřejmě nic nemění. Ovšem "povinnost dát přednost" je definovaná tak, že ho nesmíte k čemusi donutit, a vy jste ho přece nedonutil, aby ke křižovatce přijížděl takovou rychlostí, že pak nestačí zareagovat jinak než "náhle". Pokud má opožděné reakce a brzdí náhle, místo aby přibrzdil pozvolna a včas, tak k tomu jste ho přece nedonutil vy. Ta definice přednosti v jízdě je prostě nesmyslná. Kvůli řidičům, kterým nedochází, že křižovatkou se má projíždět přiměřenou rychlostí, i když člověk jede po hlavní, se pak budují ty stovky zbytečně obtěžujících kruhových objezdů.

0/−1
20.8.2015 17:00

M22i47l46o98š 18B69é56m 6894819722743

Tam nikde není nic o donucení. On jede na hlavní třeba stovkou, nikomu nic nedělá, uvidí, že z vedlejší se blíží auto, protože je opatrnej tak sundá nohu z plynu a ten z vedlejší mu tam vjede. Teď buď za a) musí náhle brzdit (aby nedošlo ke kolizi), pak povinnost dát přednost nebyla splněna i kdyby nebrzdil a napral ho, nebo za b) nemusí náhle brzdit, pak přednost dána byla i kdyby on byl lekavej a náhle brzdit začal. Fakt nevím, co na tomhle nedává smysl...

0/0
20.8.2015 17:14

P11a23v77e86l 37N28o42v17á86k 9151475899906

Ty kruhové objezdy se budují právě pro bezpečné a plynulé napojení z vedlejší silnice.  Pane Bože, vy jste tak omezený, že to snad ani není možné. 8-o

0/0
20.8.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.