Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průkaz na zkoušku, testy pro piráty. Stát chce snížit počet nehod

Ministerstvo dopravy připravuje změnu zákonů, která má vést ke snížení počtu dopravních nehod. Informuje o tom čtvrteční MF DNES. Podle deníku počítá resort s řidičským průkazem na zkoušku, vzdělávacími programy pro mladé šoféry či těžšími podmínkami znovuzískání řidičského oprávnění pro delikventy, kteří se například „vybodují“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a37r46e95k 10J89a42n54e15č69k53a 1447376383711

Tak nevím, jak chtějí některým řidičům vštěpit pud sebezáchovy, nebo to to, že silnice není závodní dráha. Tohle je prostě o mentální kapacitě jedince. Někdy si říkám, když v obci dodržuji rychlost a drtivá většina aut mě ve druhém pruhu předjíždí, zda jsou dopravní značení a dopravní předpisy všem ostatním spíše pro legraci. Nejvíce zábavní jsou ale řidiči koncernových vozů, to prostě musí předjíždět za každou cenu, i kdyby to znamenalo při manévru ohrozit všechny v okolí a mít na tacho v obci 100km/h. Pořídil jsem si do auta kvůli těmto exotům již raději kameru a že takových magorů na cestách ale jezdí. Platí také to, že na našich silnicích ani tak nerozhoduje výkon vozu, ale to jak dotyčný jedinec je ochoten riskovat a spoléhat při tom na to, že za rohem nebude radar. O to více je nemile překvapen, když na něj pak mává zelený mužík s plácačkou a nemává mu na cestu ;-D

0/−1
26.8.2015 15:14
Foto

I39v58a40n 23K63ř58í18ž 8989393743973

Až se řidičáky přestanou vydávat za zvýšený poplatek v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:42
Foto

I59v29a32n 84K90ř63í51ž 8269563243143

Až se řidičáky přestanou vydávat za větší peníz v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:40

M21i69c55h24a56l 54S23l10a53v44í28č64e58k 1779878742139

Velice diskutabilní článek. Část týkající se nových nabyvatelů ŘP je rozumná, přidal bych i omezení  kubatury vozidla, které smí nováček řídit (jako je tomu např. v UK). Jen by vzápětí nesměla následovat pasáž, snažící se odůvodnit další přítok peněz do černé díry státní kasy a napojených penězovodů snahou o "zvýšení bezpečnosti". Myslím, že i navrhovateli je jasné, že jakési "sedánky" jsou na flatus. Prostě lektor si bude "cintat pentli" a plénum číst noviny či obcovat s mobily, tablety a tak. Efekt nulový, tedy krom finančního přínosu do již zmíněné černé díry. Doporučuji si podrobně prostudovat současný "sazebník" pokut a restrikcí za dopravní přestupky a zamyslet se nad ním. Co slouží skutečně jako snaha o zvýšení bezpečnosti a co jen jako další zdroj financí. Je smutné, že si stát nedokáže poradit s uvedeným 1/2 procentem řidičů a ještě smutnější to, že nedokáže účinně prosadit soudní postihy. Jak je možné, že se dnes a denně dočítáme o řidičích-recidivistech bez ŘP či se zákazem řízení? Jenže většinou z těchto jedinců žádné peníze nevyrazí. Takže je musí vyrazit z těch, ze kterých ještě něco vyrazit jde. Plošně zvednout daně je politicky špatně zdůvodnitelné a pro jakoukoliv vládnoucí garnituru smrtelně nebezpečné. A tak se opět sáhne k historicky osvědčenému "Rozděl a panuj!". Jedněm se zdraží benzín, jiným tabákové výrobky, třetím poplatky za čokly, čtvrtým za....(doplňte si sami), což je, zejména při české povaze, zdrojem škodolibé radosti té které zdánlivě "nepostižené" skupiny. A milí řidiči, bude hůře. Již je v běhu návrh na zpoplatnění silnic nižších tříd. A na těch se odehrává většina provozu, ač se zde z diskuse zdá, že jezdíme jen po dálnicích. A na těchto silnicích se právě umírá nejvíce. Jezdím od r. 68 a tak mohu porovnávat. A problém vidím v následujících 3 bodech: 1. Agresivita, hujerství a bezohlednost, 2. viz bod 1, 3. viz body 1 a 2! :-(

+2/0
21.8.2015 14:43

J32a37n 37D16l31o12u39h22ý 7324299770899

Jak funguje PCR v praxi: predjizdim na neplacenem useku na dalnici 30 let starou LIAZ v docela slusnem puvodnim stavu. Zastavuji na pumpe. V zapeti se s liazem pririti PCR: dva si jdou koupit bagetu a treti policajt se hrne k nakladaku a zacne ho dukladne prohlizet. Ridic nakladaku na tu buzeraci byl evidentne zvyklej... Samozrejme svedtka nic nenasla, tak posvacili a jeli buzerovat nekoho jinyho...

0/0
21.8.2015 9:30

P92e20t80r 57H34a46h69n 1673489126638

ten člověk je úplně mimo, pokuty určuje dle svého platu! A doporučuji mu delikventy věšet hned na křižovatkách, to bude mít taky odstrašující účinek!!!

+1/0
21.8.2015 8:51

J84a39n 30D62l41o63u73h17ý 7134879480939

Lidi proboha proberte se!! Opravdu to potrebujeme? Nechat se stale buzerovat vic a vic. Nejvic kvici ti, co pred 30 lety ziskali ridicak s prstem v nose a dneska se tu ohani bezpecnosti a nutnosti kazdeho regulovat a ridicak nejlepe nedat naprosto nikomu... FUJ FUJ FUJRv

+3/−1
20.8.2015 23:53

T29o85m96á89š 67Z26e11m33a34n 3455208604345

Rakousko?

100 přes vesnice legální, pokud je to roztahaná víska,  80 běžně na průtazích i přes přechody pro chodce.

U kompaktních vesnic je 50 jen v centru jinak je na okrajích 70.

Všechny značky jsou výborně vidět a jsou obvykle i na druhé straně silnice - vždy víte na čem jste (a obvykle máte povoleno značně víc než v ČR). Značek je tam přesto mnohem méně než u nás, kde se značky vzájemně překrývají a matou řidiče čímž odvádějí pozornost od situace na silnici..

+3/0
20.8.2015 22:07

M47a16r33t40i27n 17B64o29r73a52k 2765105490978

Si ty sedláky Rakouské idealizujete. Jsou tam stejně na makovici jako ti naši.

0/0
21.8.2015 8:58

J58o58z22e74f 11N54o25v60ý 4713375551129

Neuvěřitelnej hnus. Tahle vláda spojuje bolševismus a fašismus do jednoho obzvlášť hnusného koktejlu. Pokud výsledek ankety není zmanipulovaný, je velice smutný a svědčí o tom, jak policejní propaganda a úřednická zvůle totálně vypláchla mozky ovčanů. Ta anketa je boží i v tom, že všechny možnosti jsou pouze výběrem z většího nebo menšího teroru. Jako vybrat is, jestli vás zastřelí nebo oběsí. A to ohánění se západní Evropou pokaždé, když systém zavádí další a další represe už mě taky unavuje. Zajímavé je, že když jde o přesný opak, tak najednou západ nikdo za vzoer nedává. Je mi z tohoto zřízení zle a zároveň smutno z toho, že mezi předlistopadovou totalitou a tou současnou už není žádný rozdíl. Naopak, ta současná se stává hoší.

+5/0
20.8.2015 21:13

M51a46r77e38k 49H29r69u37b92y 6567492751848

To je opravdu nutné vymýšlet vymyšlené? Řidičáky na zkoušku, omezena rychlost pro začátečníky, a především trvalý dohled policie v provozu. Naopak Passaty na dálnicích provozující honičky jsou k nicemu

+1/0
20.8.2015 21:11

J80o83z74e54f 43N30o89v27ý 4273525741219

Kdekoli se objeví fízlové, tam udělají víc škody než užitku. Stačilo by zrušit dopraváky a na silnicích se to pozitivně projeví.

+3/−1
20.8.2015 21:31

J69a18r16o18s85l44a94v 83L25e65b27e50d44a 3126569407210

Dalo by se namítnout, že zrcátko má řidič stejně v obci i mimo ni, ale je fakt, že mimo obec bývá povolená vyšší rychlost.

0/0
21.8.2015 10:21

P14e11t18r 46B89á29č69a 8505166385175

Ach ty vysledky ankety, tenhle stat se toho totalitniho uvazovani snad  v zivote nezbavi.

+2/0
20.8.2015 20:44

D65e83n33i93s 13W27i79t20z62k29u 3163211539907

co se divíš, viděl bych to tak, že 70? tady má haťapku, takže když jim to nejede, tak nepovede nikdo

0/0
21.8.2015 10:09

D69e25n65i33s 19W40i72t59z16k22u 3503661749797

nepojede

0/0
21.8.2015 10:10

D87a45n66i79e16l 87D28r40n41e32c 6471279316452

By mě zajímalo, jak dlouho by se tedy mělo podle některých lidí chodit do autoškoly, protože člověk se trochu vyjezdí po několika tisících kilometrech. Stejně tak nižší povolená rychlost pro začínající řidiče, je myslím bezpečnější jet 100 km/h na silnici I. třídy, než tam jet 70 km/h a brzdit provoz a nutit tak ostatní k předjíždění. I ona povinnost vozit s sebou na sedadle spolujezdce někoho zkušenějšího není všespásná, v krizové situaci je vám k ničemu. Jsetli by něco pomohlo, pak by to byl ten povinný kurz bezpečné jízdy (ale ne hned po autoškole, dát tomu pár měsíců odstup, aby byl jezdec vyježděnější) a psychotesty. Jinak nechápu, co mají u nás všichni s tou posedlostí měřením rychlosti, kdyby radši dali na mosty značky o tom, jak se chovat v koloně...

+3/0
20.8.2015 20:25

M76i90r96o88s63l54a29v 14B14u27d95a 9962432167762

Ta anketa je opravdu krásná;-D To je jako když jsem se ptal jednoho známého který věčně nadává na ostatní řidiče, zda by zpřísnil postih "pYrátů" a bral by OTP za technický stav auta. Řek, že jednoznačně ano a přitom jezdí naprosto hrozně s totálním vrakem...jen si to neuvědomuje;-D

+5/0
20.8.2015 19:03

M20i52r45o51s10l32a27v 61B36u15d65a 9722382827422

...ještě bych doporučil těm, kteří souhlasí s dalším utahováním šroubů přečíst si sazebník pokut a bodů!

+4/0
20.8.2015 19:10

V84á91c18l36a81v 24M25r60á13z 9291594836416

Najedu asi 80tis km ročně.Nejčastější nešvary, které jsem na českých silnicích vypozoroval:

1.Přeopatrný řidič,který neumí jezdit do zatáček.To jsou řidiči,kteří před každou zatáčkou polechtají brzdu.Bez ohledu na to, jakou do ní vjíždí rychlostí i jak je zatáčka prudká.Takový řidič pak nejede plynule ani předvídatelně a mít takové auto před sebou je docela nebezpečné.

2.Neschopnost zipování.I přes osvětové cedule pořád velká část řidičů sjíždí do jednoho pruhu předčasně a pak naopak ignorují ty,kteří se při zúžení správně chtějí zařadit.Opravdu je zbytečné,aby byla několik km dopravní zácpa a stojící provoz jen kvůli kratičkému svedení dopravy do jednoho pruhu

3.Neschopnost řídit v zúženém pruhu.Při opravě D1 a D5 velmi častý jev. Ačkoli je při zúžení v levém pruhu dostatek místa, aby v něm mohla jet Škoda Octavia vedle kamionu, většina řidičů si na to netroufne a místo toho zpomalí na stejnou rychlost jako kamion.Přesto vytrvale dál jedou v levém pruhu.Nebo si troufne, naposlední chvíli si předjíždění  rozmyslí a dupne v levém pruhu na brzdu

4.Vzájemné předjíždění kamionů.Naprosto běžné, policie to skoro neřeší.Často kamioňák vůbec neřeší, zda osobák za ním dobrzdí nebo ne a vjede mu tam na poslední chvíli.On tím svůj život ani zdraví totiž neriskuje

5.Blokování levého pruhu.Většina řidičů na české dálnici nejezdí nepovolenou rychlostí, ale mezi 115 a 125km/h.Přesto nedodržují pravidlo,že levý pruh je předjížděcí a při přejezdu z pravého pruhu nesmí řidiče jedoucí v levém omezit.Velmi časté je táhnout se za kamionem, počkat až se v levém pruhu přiblížím a pak mi tam rychle vjet a předjíždět rychlostí 115km/h.V případě, že jsou pruhy 3,tak se v pravém a prostředním předjíždějí kamiony a levý blokují pomalé osobáky

6. Časté předjíždění zprava,což je ovšem způsobeno chováním z bodu 5

7.Ačkoli jedete povolenou rychlostí,všechna auta před vámi začnou zpomalovat.Děje se vždy,když se na silnici objeví auto PČR,pak je prostě nutné jet alespoň o 10km/h méně než je povoleno

+13/0
20.8.2015 16:28

B49o83h19u54s22l62a31v 79K11r74á31l23í59k 2391700839976

No jo, jenže pravidlo zipu do zákona formuloval nějaký esenbácký inteligent, který neví, co je to vozidlo. Takže pokud na vás vyjde, že se podle zákona máte zařadit mezi tahač a návěs v sousedním pruhu, jak to asi splníte? A pokud se tedy z jednoho pruhu zařadí dvě vozidla (tedy souprava tahače s návěsem), mají se pak z druhého pruhu zařadit taky dvě vozidla?

0/−5
20.8.2015 16:33

V80á89c30l70a41v 13M87r17á33z 9621944906426

Slovíčkaříte. To snad není raketové inženýrství. Auta se mají plynule střídat. Jestli opravdu hodláte počítat, kolik se jich kam zařadilo, aby to bylo 1:1, tak se nedivím tomu, že zip u nás nefunguje. To samé ta vaše konstrukce s návěsem.

+3/0
20.8.2015 16:44

B31o49h47u84s22l51a94v 21K60r74á61l62í83k 2261860229326

Je to prosté. Podle zákona se mají řadit "střídavě po jednom" a to prostě v případě, kdy některá vozidla jsou spojena do souprav, není možné. A pokud je takto nesmyslný zákon - a k tomu ještě řidiči, kteří jsou už naprosto zvyklí na to, že zákony nedávají smysl a není možné je dodržovat, tak výsledkem je, že všichni na všechno kašlou, nic nefunguje a ti největší gauneři si myslí, že faktická pravidla mají právo nastavovat oni (jízda 200 km/h v levém pruhu atd.).

0/−4
20.8.2015 16:52

M84i53l76o15š 48B68é62m 6704179792303

Zákon zná pojem <vozidlo>, což je buď <motorové vozidlo>, nebo <nemotorové vozidlo>. 

Vedle toho pak existuje <jízdní souprava>, kde mohou být <motorová vozidla> a <přípojná vozidla>. 

Vtip je v tom, že <přípojné vozidlo> není <vozidlem> (ve smyslu tohoto zákona). Není to totiž <motorové vozidlo>, ani <nemotorové vozidlo> (ta totiž se pohybují pomocí lidské síly, nebo zvířecí síly). 

Takže se při zipování nemusíte spát mezi tahač a jeho návěs. Teoreticky by to vaše slovíčkaření dávalo smysl, kdyby byla v soupravě dvě <motorová vozidla>. Pak už nezbývá než se povznést nad literou zákona a dát přednost spíš jeho duchu. ;-)

+1/0
20.8.2015 18:16

J46a88r10o36s87l68a52v 80L75e73b26e28d87a 3856309247680

R^ správné postřehy! Ovšem bod 7 je (alespoň pro mé jízdy) zcela okrajový.

Přidal bych nepoužívání (nebo pozdní používání) blinkru ve všech možných situacích.

A poznámka: jsou země, kde na předjíždění zprava není nic nelegálního. Spolu s možností projet červenou doprava by povolení těchto úkonů IMO jen pomohlo plynulosti dopravy. Ovšem když tohle napíšu do diskuse, často se ozve křik, že je to nebezpečné.

+4/0
20.8.2015 16:48

P17a57v86e11l 93O10d76r50a24z37i82l 6804839247140

Blinkry jsou zvláštní věc. Jedu po čtyřproudovce, chci odbočovat a vím, že budu levej pruh blokovat. Tak dám cca 15 sec dopředu blinkr. Tak polovina řidičů za mnou to pochopí a vecpou se do pravýho. Polovina ne, ti zůstanou za mnou trčet v křižovatce a občas vypadaj dost rozčileně...

0/0
20.8.2015 21:40

J71a74n 73B71e74n34h74á24k 6724153462571

Předjíždění zprava: Ale to jsou země, kde maximální povolená rychlost je modlou a hlavně země, které jako jediné nezvládly zvýšení oné modly***. S tím souvisí, že pravé zrcátko je dále v zorném poli řidiče (ne-li mimo něj), takže já podporuji naše nastavení počítající se "souběžnou jízdou" ve městě/při vyšší hustotě provozu. 

***V USA se v devadesátých letech po zvýšení limitu zvýšil počet vážných nehod. V ostatních zemích v posledních dvou dekádách měly změny rychlostních limitů zcela opačný efekt: Zvýšení VÁŽNÝCH nehod po snížení limitu v GB ve městech na 32 km/h;;; Snížení nehod po zvýšení limitů v Dánsku, Austrálii (odstranění limitu), Rakousku (zde 160 pouze na zkoušku - absolutně bez jediné nehody).

0/0
21.8.2015 9:28

B68o34h87u28s27l53a92v 62K59r91á29l52í87k 2321840739406

"o 10 km/h méně než je povoleno"? Prozradím vám tajemství. Těch 130 km/h není jediná povolená rychlost, ale nejvyšší povolená rychlost. Tedy rychlost, kterou řidič nesmí nikdy překročit - zcela krajní nejvyšší mez.

+1/−7
20.8.2015 16:53

V69á10c90l59a21v 56M23r22á58z 9491434426426

Opět slovíčkaříte.

+2/0
20.8.2015 18:44

P23a95v57e52l 18S25t35ř18í65b36r89n61ý 1543789549319

Ale do toho VÁM nic není!

0/0
21.8.2015 14:06

M82i51c49h10a82l 13B14e55n97e56š 6779748152676

Naprosto souhlasím, při správném zipování se mi dokonce stává, že mě nějaký ignorant naštvaně problikává, neboť si myslí, že ho předjíždím zprava :-/

Měl bych však poznámku k bodu 3. Souhlasím s tím, že spousta řidičů nedokáže jet v zúženém pruhu, ale na druhou stranu si myslím, že není nutné předjíždět, neboť opravdu jen zřídka se stává, že by se i v pomalejším pruhu jelo pomaleji než 80 km/h, jet tedy vedle kamionu neznamená brzdit provoz. Naopak řidiči, kteří tyto problikávají, aby jeli místo devadesátkou stovkou, jsou těmi nebezpečnými.

+1/0
20.8.2015 18:47

V13á59c29l26a78v 33M94r44á24z 9681474316136

Mně se nedávno stalo, že se v tom levém zúžení řidič přede mnou asi leknul kamionu vpravo, dupnul na brzdu a skokově zpomalil z 80 na 30km/hm, to jsem měl opravdu co dělat. Jinak s vámi určitě souhlasím, ale já se málokdy setkám s tím, že se v pravém pruhu při zúžení jede 80km/h.

0/0
20.8.2015 19:07

M72a10r97t66i76n 67B90o74r97a93k 2425585200908

Osobně bych to shrnul do bezohlednosti a to ostatní jsou marginálie. Uzavřením se do anonymity vozidla mnohým naroste ego. To je dle mne ten zásadní problém.

0/0
21.8.2015 8:53

M12a54r61t47i60n 13N96á32p40r41a38v10n31í35k 1472374795611

Nenechte se masírovat jak bezduché ovce, jinak bude první nadávat na policajty jak špačci až vás vyberou.;-O

+1/0
20.8.2015 16:12

B60o10h41u54s98l89a11v 16K24r91á15l64í86k 2661680419916

Bezduchá ovce je ten, kdo prostě jezdí normálně podle předpisů a nějací policisté mu pak můžou být ukradení?

+2/−3
20.8.2015 16:19

J89i62r31i 86R28u15s49n68o66k 4385752467643

Problemem je, ze cesky ridic se automaticky povazuje za dobreho ridice. Nikdo, kdo nema aspon 100 000 km odjeto, neni dobry ridic. Lide si napred potrebuji uvedomit, ze nejsou dobri ridici. Teprve pak se da neco delat. A ono by ani nevadilo, ze lidi jezdi rychle. Obrovsky problem je, ze neuveritelne mnoho ridicu je naprosto nepredvidatelnych. Minimalne 80 % ridicu na silnicich si neuvedomuje, ze dat blinkr neni formalni zalezitost, ale ze tim upozornujete jak ridice pred sebou, tak i za sebou, ze nejen budete menit smer, ale i budete brzdit. Zaroven se najde cast ridicu, ktera jeste zcela nerezignovala na blinkry, ale tukne do packy, az kdyz toci volantem, coz je prakticky stejne, jako kdyby neukazali vubec.

A ze by ridici jezdili vpravo? To je jen totalni sen. Ridici nejen, ze nejezdi v pravem pruhu na dalnici (mysleno zj u Prahy, kde jsou tri pruhy z nichz i ten pravy je v poradku!), prestoze je volny, ale oni nejezdi vpravo ani v ramci sveho pruhu. Priblizne 30 % ridici neumi projet zatacku tak, aby nejeli na stredove care ci dokonce i za ni.

A Policie se zameruje na rychlost misto nebezpecne jizdy. Protoze rychlost se dobre dokumentuje...

+5/−2
20.8.2015 15:47

B36o70h23u79s97l19a59v 56K54r70á45l53í87k 2141260759536

Tím pokutováním za rychlost se podaří ze silnic odfiltrovat aspoň ty největší ignoranty, kteří porušují úplně všechno.

0/−6
20.8.2015 15:51

S70t41a88n42i57s73l58a73v 42S93v90o85b42o61d34a 1693593656448

Právě že ti největší ignoranti to mají většinou tak na háku, že si žádnou pokutu dát nenechají. :-P

+3/0
20.8.2015 15:53

M51i17l68o58š 81B45é45m 6904849432403

Áno. Protože když někdo jede rychleji, tak jistě taky nedává přednost, fetuje a sráží děti na chodníku. R^

+5/0
20.8.2015 15:54

B10o32h92u22s66l44a56v 31K78r95á64l15í65k 2251670709216

Tak třeba přednost v jízdě je v pravidlech definovaná tak dementně, že ji vlastně ani nejde porušit, natož porušení pokutovat.

0/0
20.8.2015 16:04

M19i21l83o38š 48B81é33m 6454129822163

Ne? Když vjedu z vedlejší na hlavní a tam kvůli mě někdo bude muset zabrzdit, nebo do mě dokonce nabourá, tak jsem neporušil povinnost dát přednost?

0/0
20.8.2015 16:07

B96o21h82u73s40l11a92v 67K91r29á93l88í22k 2371850489856

Nedá se říct, že jsi ho "donutil k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy". Kdyby chtěl, nemusel ji měnit náhle, ale mohl ji změnit včas a pozvolna. Kdyby chtěl, nemusel měnit směr a rychlost vůbec a mohl tě převálcovat - v tom případě jsi ho "k náhlé změně směru nebo rychlosti" nedonutil a tedy jsi svoji povinnost podle definice přednosti taky neporušil. Bohužel ta definice přednosti vůbec neobsahuje to, co by jinak to slovo napovídalo, totiž že máš dotyčného pustit jako prvního.

0/0
20.8.2015 16:13

M11i13l42o24š 73B34é80m 6724589112603

Vy jste mi teda odborník. ;-D Pokud někomu na hlavní z vedlejší vjedete do jeho jízdní dráhy způsobem, že bez náhle změny směru nebo rychlosti jízdy by došlo ke kolizi, tak ten na hlavní tu náhlou změnu učinit musí. Ukládá mu to zákon. A takovém případě není pochybu o tom, že jste mu nedal přednost. Zrovna tohle je jedna z těch věcí, která je napsaná docela jasně a neprůstřelně. ;-)

0/0
20.8.2015 16:20

B50o68h76u64s61l50a33v 67K22r90á73l63í31k 2101770909256

A jemu něco bránilo v tom, aby jel pomaleji a předešel tak nutnosti "náhlé změny směru nebo rychlosti"? Někdo ho nutil, aby křižovatku projížděl na plný knedlík? Na srážku dvou vozidel jsou vždycky potřeba dva.

0/−1
20.8.2015 16:29

D31e71n10i62s 42W47i43t97z49k91u 3323861129107

králík neomezit, základní pravidlo

0/0
20.8.2015 16:35

B81o98h41u26s33l52a39v 37K71r13á28l36í94k 2371480219236

Cože? V definici přednosti v jízdě je něco o neomezení? To jste spadl z višně, ne?

+1/−1
20.8.2015 16:36

M94i42l65o51š 86B10é97m 6184319422653

Pokud ten na hlavní nejel takovou rychlostí, při které už na něj nebylo možné včas zareagovat, tak jeho rychlost jízdy nic nemění na povinnosti dát mu přednost. ;-)

0/0
20.8.2015 16:41

B22o57h11u79s20l90a91v 63K88r82á54l47í84k 2931100969446

Na existenci povinnosti dát mu přednost to samozřejmě nic nemění. Ovšem "povinnost dát přednost" je definovaná tak, že ho nesmíte k čemusi donutit, a vy jste ho přece nedonutil, aby ke křižovatce přijížděl takovou rychlostí, že pak nestačí zareagovat jinak než "náhle". Pokud má opožděné reakce a brzdí náhle, místo aby přibrzdil pozvolna a včas, tak k tomu jste ho přece nedonutil vy. Ta definice přednosti v jízdě je prostě nesmyslná. Kvůli řidičům, kterým nedochází, že křižovatkou se má projíždět přiměřenou rychlostí, i když člověk jede po hlavní, se pak budují ty stovky zbytečně obtěžujících kruhových objezdů.

0/−1
20.8.2015 17:00

M16i51l16o58š 38B77é36m 6534459582933

Tam nikde není nic o donucení. On jede na hlavní třeba stovkou, nikomu nic nedělá, uvidí, že z vedlejší se blíží auto, protože je opatrnej tak sundá nohu z plynu a ten z vedlejší mu tam vjede. Teď buď za a) musí náhle brzdit (aby nedošlo ke kolizi), pak povinnost dát přednost nebyla splněna i kdyby nebrzdil a napral ho, nebo za b) nemusí náhle brzdit, pak přednost dána byla i kdyby on byl lekavej a náhle brzdit začal. Fakt nevím, co na tomhle nedává smysl...

0/0
20.8.2015 17:14

P97a43v18e11l 20N72o24v23á12k 9471255149446

Ty kruhové objezdy se budují právě pro bezpečné a plynulé napojení z vedlejší silnice.  Pane Bože, vy jste tak omezený, že to snad ani není možné. 8-o

0/0
20.8.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.