Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průkaz na zkoušku, testy pro piráty. Stát chce snížit počet nehod

Ministerstvo dopravy připravuje změnu zákonů, která má vést ke snížení počtu dopravních nehod. Informuje o tom čtvrteční MF DNES. Podle deníku počítá resort s řidičským průkazem na zkoušku, vzdělávacími programy pro mladé šoféry či těžšími podmínkami znovuzískání řidičského oprávnění pro delikventy, kteří se například „vybodují“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a48r88e98k 55J51a78n44e82č43k10a 1167826243151

Tak nevím, jak chtějí některým řidičům vštěpit pud sebezáchovy, nebo to to, že silnice není závodní dráha. Tohle je prostě o mentální kapacitě jedince. Někdy si říkám, když v obci dodržuji rychlost a drtivá většina aut mě ve druhém pruhu předjíždí, zda jsou dopravní značení a dopravní předpisy všem ostatním spíše pro legraci. Nejvíce zábavní jsou ale řidiči koncernových vozů, to prostě musí předjíždět za každou cenu, i kdyby to znamenalo při manévru ohrozit všechny v okolí a mít na tacho v obci 100km/h. Pořídil jsem si do auta kvůli těmto exotům již raději kameru a že takových magorů na cestách ale jezdí. Platí také to, že na našich silnicích ani tak nerozhoduje výkon vozu, ale to jak dotyčný jedinec je ochoten riskovat a spoléhat při tom na to, že za rohem nebude radar. O to více je nemile překvapen, když na něj pak mává zelený mužík s plácačkou a nemává mu na cestu ;-D

0/−1
26.8.2015 15:14
Foto

I70v56a62n 33K65ř13í82ž 8919693753553

Až se řidičáky přestanou vydávat za zvýšený poplatek v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:42
Foto

I15v11a81n 16K45ř25í27ž 8509643673923

Až se řidičáky přestanou vydávat za větší peníz v Plzni na letišti, situace se okamžitě zlepší. K.I

0/0
22.8.2015 12:40

M71i73c86h63a26l 15S65l47a60v14í34č47e93k 1109618392829

Velice diskutabilní článek. Část týkající se nových nabyvatelů ŘP je rozumná, přidal bych i omezení  kubatury vozidla, které smí nováček řídit (jako je tomu např. v UK). Jen by vzápětí nesměla následovat pasáž, snažící se odůvodnit další přítok peněz do černé díry státní kasy a napojených penězovodů snahou o "zvýšení bezpečnosti". Myslím, že i navrhovateli je jasné, že jakési "sedánky" jsou na flatus. Prostě lektor si bude "cintat pentli" a plénum číst noviny či obcovat s mobily, tablety a tak. Efekt nulový, tedy krom finančního přínosu do již zmíněné černé díry. Doporučuji si podrobně prostudovat současný "sazebník" pokut a restrikcí za dopravní přestupky a zamyslet se nad ním. Co slouží skutečně jako snaha o zvýšení bezpečnosti a co jen jako další zdroj financí. Je smutné, že si stát nedokáže poradit s uvedeným 1/2 procentem řidičů a ještě smutnější to, že nedokáže účinně prosadit soudní postihy. Jak je možné, že se dnes a denně dočítáme o řidičích-recidivistech bez ŘP či se zákazem řízení? Jenže většinou z těchto jedinců žádné peníze nevyrazí. Takže je musí vyrazit z těch, ze kterých ještě něco vyrazit jde. Plošně zvednout daně je politicky špatně zdůvodnitelné a pro jakoukoliv vládnoucí garnituru smrtelně nebezpečné. A tak se opět sáhne k historicky osvědčenému "Rozděl a panuj!". Jedněm se zdraží benzín, jiným tabákové výrobky, třetím poplatky za čokly, čtvrtým za....(doplňte si sami), což je, zejména při české povaze, zdrojem škodolibé radosti té které zdánlivě "nepostižené" skupiny. A milí řidiči, bude hůře. Již je v běhu návrh na zpoplatnění silnic nižších tříd. A na těch se odehrává většina provozu, ač se zde z diskuse zdá, že jezdíme jen po dálnicích. A na těchto silnicích se právě umírá nejvíce. Jezdím od r. 68 a tak mohu porovnávat. A problém vidím v následujících 3 bodech: 1. Agresivita, hujerství a bezohlednost, 2. viz bod 1, 3. viz body 1 a 2! :-(

+2/0
21.8.2015 14:43

J85a25n 63D81l12o88u92h25ý 7184109800429

Jak funguje PCR v praxi: predjizdim na neplacenem useku na dalnici 30 let starou LIAZ v docela slusnem puvodnim stavu. Zastavuji na pumpe. V zapeti se s liazem pririti PCR: dva si jdou koupit bagetu a treti policajt se hrne k nakladaku a zacne ho dukladne prohlizet. Ridic nakladaku na tu buzeraci byl evidentne zvyklej... Samozrejme svedtka nic nenasla, tak posvacili a jeli buzerovat nekoho jinyho...

0/0
21.8.2015 9:30

P97e35t41r 45H82a11h44n 1893299956888

ten člověk je úplně mimo, pokuty určuje dle svého platu! A doporučuji mu delikventy věšet hned na křižovatkách, to bude mít taky odstrašující účinek!!!

+1/0
21.8.2015 8:51

J91a72n 22D35l66o49u76h81ý 7964309270889

Lidi proboha proberte se!! Opravdu to potrebujeme? Nechat se stale buzerovat vic a vic. Nejvic kvici ti, co pred 30 lety ziskali ridicak s prstem v nose a dneska se tu ohani bezpecnosti a nutnosti kazdeho regulovat a ridicak nejlepe nedat naprosto nikomu... FUJ FUJ FUJRv

+3/−1
20.8.2015 23:53

T35o84m17á55š 19Z14e60m37a22n 3505398594335

Rakousko?

100 přes vesnice legální, pokud je to roztahaná víska,  80 běžně na průtazích i přes přechody pro chodce.

U kompaktních vesnic je 50 jen v centru jinak je na okrajích 70.

Všechny značky jsou výborně vidět a jsou obvykle i na druhé straně silnice - vždy víte na čem jste (a obvykle máte povoleno značně víc než v ČR). Značek je tam přesto mnohem méně než u nás, kde se značky vzájemně překrývají a matou řidiče čímž odvádějí pozornost od situace na silnici..

+3/0
20.8.2015 22:07

M49a68r67t25i56n 81B50o35r43a85k 2225965290138

Si ty sedláky Rakouské idealizujete. Jsou tam stejně na makovici jako ti naši.

0/0
21.8.2015 8:58

J56o39z85e94f 12N66o49v61ý 4733945491289

Neuvěřitelnej hnus. Tahle vláda spojuje bolševismus a fašismus do jednoho obzvlášť hnusného koktejlu. Pokud výsledek ankety není zmanipulovaný, je velice smutný a svědčí o tom, jak policejní propaganda a úřednická zvůle totálně vypláchla mozky ovčanů. Ta anketa je boží i v tom, že všechny možnosti jsou pouze výběrem z většího nebo menšího teroru. Jako vybrat is, jestli vás zastřelí nebo oběsí. A to ohánění se západní Evropou pokaždé, když systém zavádí další a další represe už mě taky unavuje. Zajímavé je, že když jde o přesný opak, tak najednou západ nikdo za vzoer nedává. Je mi z tohoto zřízení zle a zároveň smutno z toho, že mezi předlistopadovou totalitou a tou současnou už není žádný rozdíl. Naopak, ta současná se stává hoší.

+5/0
20.8.2015 21:13

M67a37r71e47k 25H95r29u59b80y 6677102811908

To je opravdu nutné vymýšlet vymyšlené? Řidičáky na zkoušku, omezena rychlost pro začátečníky, a především trvalý dohled policie v provozu. Naopak Passaty na dálnicích provozující honičky jsou k nicemu

+1/0
20.8.2015 21:11

J89o59z72e86f 10N17o73v40ý 4243345821629

Kdekoli se objeví fízlové, tam udělají víc škody než užitku. Stačilo by zrušit dopraváky a na silnicích se to pozitivně projeví.

+3/−1
20.8.2015 21:31

J23a50r30o16s19l66a72v 70L24e85b26e64d63a 3116449727730

Dalo by se namítnout, že zrcátko má řidič stejně v obci i mimo ni, ale je fakt, že mimo obec bývá povolená vyšší rychlost.

0/0
21.8.2015 10:21

P65e70t16r 50B18á22č93a 8545596635405

Ach ty vysledky ankety, tenhle stat se toho totalitniho uvazovani snad  v zivote nezbavi.

+2/0
20.8.2015 20:44

D33e89n23i66s 34W45i35t46z45k77u 3483381659767

co se divíš, viděl bych to tak, že 70? tady má haťapku, takže když jim to nejede, tak nepovede nikdo

0/0
21.8.2015 10:09

D25e37n17i27s 98W33i10t68z88k79u 3513431799977

nepojede

0/0
21.8.2015 10:10

D55a26n21i24e61l 24D94r81n94e67c 6111449656562

By mě zajímalo, jak dlouho by se tedy mělo podle některých lidí chodit do autoškoly, protože člověk se trochu vyjezdí po několika tisících kilometrech. Stejně tak nižší povolená rychlost pro začínající řidiče, je myslím bezpečnější jet 100 km/h na silnici I. třídy, než tam jet 70 km/h a brzdit provoz a nutit tak ostatní k předjíždění. I ona povinnost vozit s sebou na sedadle spolujezdce někoho zkušenějšího není všespásná, v krizové situaci je vám k ničemu. Jsetli by něco pomohlo, pak by to byl ten povinný kurz bezpečné jízdy (ale ne hned po autoškole, dát tomu pár měsíců odstup, aby byl jezdec vyježděnější) a psychotesty. Jinak nechápu, co mají u nás všichni s tou posedlostí měřením rychlosti, kdyby radši dali na mosty značky o tom, jak se chovat v koloně...

+3/0
20.8.2015 20:25

M58i67r79o69s26l90a65v 82B23u52d58a 9872902417502

Ta anketa je opravdu krásná;-D To je jako když jsem se ptal jednoho známého který věčně nadává na ostatní řidiče, zda by zpřísnil postih "pYrátů" a bral by OTP za technický stav auta. Řek, že jednoznačně ano a přitom jezdí naprosto hrozně s totálním vrakem...jen si to neuvědomuje;-D

+5/0
20.8.2015 19:03

M60i26r15o77s28l50a55v 16B95u97d39a 9972912547762

...ještě bych doporučil těm, kteří souhlasí s dalším utahováním šroubů přečíst si sazebník pokut a bodů!

+4/0
20.8.2015 19:10

V18á91c81l71a69v 12M95r30á86z 9461514976706

Najedu asi 80tis km ročně.Nejčastější nešvary, které jsem na českých silnicích vypozoroval:

1.Přeopatrný řidič,který neumí jezdit do zatáček.To jsou řidiči,kteří před každou zatáčkou polechtají brzdu.Bez ohledu na to, jakou do ní vjíždí rychlostí i jak je zatáčka prudká.Takový řidič pak nejede plynule ani předvídatelně a mít takové auto před sebou je docela nebezpečné.

2.Neschopnost zipování.I přes osvětové cedule pořád velká část řidičů sjíždí do jednoho pruhu předčasně a pak naopak ignorují ty,kteří se při zúžení správně chtějí zařadit.Opravdu je zbytečné,aby byla několik km dopravní zácpa a stojící provoz jen kvůli kratičkému svedení dopravy do jednoho pruhu

3.Neschopnost řídit v zúženém pruhu.Při opravě D1 a D5 velmi častý jev. Ačkoli je při zúžení v levém pruhu dostatek místa, aby v něm mohla jet Škoda Octavia vedle kamionu, většina řidičů si na to netroufne a místo toho zpomalí na stejnou rychlost jako kamion.Přesto vytrvale dál jedou v levém pruhu.Nebo si troufne, naposlední chvíli si předjíždění  rozmyslí a dupne v levém pruhu na brzdu

4.Vzájemné předjíždění kamionů.Naprosto běžné, policie to skoro neřeší.Často kamioňák vůbec neřeší, zda osobák za ním dobrzdí nebo ne a vjede mu tam na poslední chvíli.On tím svůj život ani zdraví totiž neriskuje

5.Blokování levého pruhu.Většina řidičů na české dálnici nejezdí nepovolenou rychlostí, ale mezi 115 a 125km/h.Přesto nedodržují pravidlo,že levý pruh je předjížděcí a při přejezdu z pravého pruhu nesmí řidiče jedoucí v levém omezit.Velmi časté je táhnout se za kamionem, počkat až se v levém pruhu přiblížím a pak mi tam rychle vjet a předjíždět rychlostí 115km/h.V případě, že jsou pruhy 3,tak se v pravém a prostředním předjíždějí kamiony a levý blokují pomalé osobáky

6. Časté předjíždění zprava,což je ovšem způsobeno chováním z bodu 5

7.Ačkoli jedete povolenou rychlostí,všechna auta před vámi začnou zpomalovat.Děje se vždy,když se na silnici objeví auto PČR,pak je prostě nutné jet alespoň o 10km/h méně než je povoleno

+13/0
20.8.2015 16:28

B58o22h68u52s18l22a53v 33K15r13á19l10í79k 2491380239206

No jo, jenže pravidlo zipu do zákona formuloval nějaký esenbácký inteligent, který neví, co je to vozidlo. Takže pokud na vás vyjde, že se podle zákona máte zařadit mezi tahač a návěs v sousedním pruhu, jak to asi splníte? A pokud se tedy z jednoho pruhu zařadí dvě vozidla (tedy souprava tahače s návěsem), mají se pak z druhého pruhu zařadit taky dvě vozidla?

0/−5
20.8.2015 16:33

V93á66c52l25a59v 14M20r81á49z 9671884566126

Slovíčkaříte. To snad není raketové inženýrství. Auta se mají plynule střídat. Jestli opravdu hodláte počítat, kolik se jich kam zařadilo, aby to bylo 1:1, tak se nedivím tomu, že zip u nás nefunguje. To samé ta vaše konstrukce s návěsem.

+3/0
20.8.2015 16:44

B81o96h62u19s64l97a37v 79K85r33á11l67í94k 2471580659656

Je to prosté. Podle zákona se mají řadit "střídavě po jednom" a to prostě v případě, kdy některá vozidla jsou spojena do souprav, není možné. A pokud je takto nesmyslný zákon - a k tomu ještě řidiči, kteří jsou už naprosto zvyklí na to, že zákony nedávají smysl a není možné je dodržovat, tak výsledkem je, že všichni na všechno kašlou, nic nefunguje a ti největší gauneři si myslí, že faktická pravidla mají právo nastavovat oni (jízda 200 km/h v levém pruhu atd.).

0/−4
20.8.2015 16:52

M54i95l39o71š 38B36é12m 6514859122193

Zákon zná pojem <vozidlo>, což je buď <motorové vozidlo>, nebo <nemotorové vozidlo>. 

Vedle toho pak existuje <jízdní souprava>, kde mohou být <motorová vozidla> a <přípojná vozidla>. 

Vtip je v tom, že <přípojné vozidlo> není <vozidlem> (ve smyslu tohoto zákona). Není to totiž <motorové vozidlo>, ani <nemotorové vozidlo> (ta totiž se pohybují pomocí lidské síly, nebo zvířecí síly). 

Takže se při zipování nemusíte spát mezi tahač a jeho návěs. Teoreticky by to vaše slovíčkaření dávalo smysl, kdyby byla v soupravě dvě <motorová vozidla>. Pak už nezbývá než se povznést nad literou zákona a dát přednost spíš jeho duchu. ;-)

+1/0
20.8.2015 18:16

J33a90r19o85s55l25a11v 37L20e61b87e26d79a 3186639937750

R^ správné postřehy! Ovšem bod 7 je (alespoň pro mé jízdy) zcela okrajový.

Přidal bych nepoužívání (nebo pozdní používání) blinkru ve všech možných situacích.

A poznámka: jsou země, kde na předjíždění zprava není nic nelegálního. Spolu s možností projet červenou doprava by povolení těchto úkonů IMO jen pomohlo plynulosti dopravy. Ovšem když tohle napíšu do diskuse, často se ozve křik, že je to nebezpečné.

+4/0
20.8.2015 16:48

P73a28v50e39l 97O52d94r41a32z41i78l 6614959237650

Blinkry jsou zvláštní věc. Jedu po čtyřproudovce, chci odbočovat a vím, že budu levej pruh blokovat. Tak dám cca 15 sec dopředu blinkr. Tak polovina řidičů za mnou to pochopí a vecpou se do pravýho. Polovina ne, ti zůstanou za mnou trčet v křižovatce a občas vypadaj dost rozčileně...

0/0
20.8.2015 21:40

J11a58n 84B81e37n89h70á86k 6214953592131

Předjíždění zprava: Ale to jsou země, kde maximální povolená rychlost je modlou a hlavně země, které jako jediné nezvládly zvýšení oné modly***. S tím souvisí, že pravé zrcátko je dále v zorném poli řidiče (ne-li mimo něj), takže já podporuji naše nastavení počítající se "souběžnou jízdou" ve městě/při vyšší hustotě provozu. 

***V USA se v devadesátých letech po zvýšení limitu zvýšil počet vážných nehod. V ostatních zemích v posledních dvou dekádách měly změny rychlostních limitů zcela opačný efekt: Zvýšení VÁŽNÝCH nehod po snížení limitu v GB ve městech na 32 km/h;;; Snížení nehod po zvýšení limitů v Dánsku, Austrálii (odstranění limitu), Rakousku (zde 160 pouze na zkoušku - absolutně bez jediné nehody).

0/0
21.8.2015 9:28

B27o85h76u82s22l55a93v 87K91r35á44l14í49k 2791860139306

"o 10 km/h méně než je povoleno"? Prozradím vám tajemství. Těch 130 km/h není jediná povolená rychlost, ale nejvyšší povolená rychlost. Tedy rychlost, kterou řidič nesmí nikdy překročit - zcela krajní nejvyšší mez.

+1/−7
20.8.2015 16:53

V68á14c77l81a36v 30M66r51á61z 9441904916906

Opět slovíčkaříte.

+2/0
20.8.2015 18:44

P60a67v21e41l 97S81t29ř24í92b83r22n11ý 1203179709919

Ale do toho VÁM nic není!

0/0
21.8.2015 14:06

M55i91c85h31a17l 33B92e38n43e22š 6179948562906

Naprosto souhlasím, při správném zipování se mi dokonce stává, že mě nějaký ignorant naštvaně problikává, neboť si myslí, že ho předjíždím zprava :-/

Měl bych však poznámku k bodu 3. Souhlasím s tím, že spousta řidičů nedokáže jet v zúženém pruhu, ale na druhou stranu si myslím, že není nutné předjíždět, neboť opravdu jen zřídka se stává, že by se i v pomalejším pruhu jelo pomaleji než 80 km/h, jet tedy vedle kamionu neznamená brzdit provoz. Naopak řidiči, kteří tyto problikávají, aby jeli místo devadesátkou stovkou, jsou těmi nebezpečnými.

+1/0
20.8.2015 18:47

V88á51c36l57a44v 51M23r88á21z 9741704316866

Mně se nedávno stalo, že se v tom levém zúžení řidič přede mnou asi leknul kamionu vpravo, dupnul na brzdu a skokově zpomalil z 80 na 30km/hm, to jsem měl opravdu co dělat. Jinak s vámi určitě souhlasím, ale já se málokdy setkám s tím, že se v pravém pruhu při zúžení jede 80km/h.

0/0
20.8.2015 19:07

M84a63r88t51i17n 64B41o53r73a97k 2465975730468

Osobně bych to shrnul do bezohlednosti a to ostatní jsou marginálie. Uzavřením se do anonymity vozidla mnohým naroste ego. To je dle mne ten zásadní problém.

0/0
21.8.2015 8:53

M15a15r83t33i20n 82N83á46p15r25a24v73n69í62k 1252434985611

Nenechte se masírovat jak bezduché ovce, jinak bude první nadávat na policajty jak špačci až vás vyberou.;-O

+1/0
20.8.2015 16:12

B54o19h87u39s63l35a57v 12K13r18á58l83í45k 2381730409836

Bezduchá ovce je ten, kdo prostě jezdí normálně podle předpisů a nějací policisté mu pak můžou být ukradení?

+2/−3
20.8.2015 16:19

J59i35r96i 54R60u59s73n44o56k 4285302877673

Problemem je, ze cesky ridic se automaticky povazuje za dobreho ridice. Nikdo, kdo nema aspon 100 000 km odjeto, neni dobry ridic. Lide si napred potrebuji uvedomit, ze nejsou dobri ridici. Teprve pak se da neco delat. A ono by ani nevadilo, ze lidi jezdi rychle. Obrovsky problem je, ze neuveritelne mnoho ridicu je naprosto nepredvidatelnych. Minimalne 80 % ridicu na silnicich si neuvedomuje, ze dat blinkr neni formalni zalezitost, ale ze tim upozornujete jak ridice pred sebou, tak i za sebou, ze nejen budete menit smer, ale i budete brzdit. Zaroven se najde cast ridicu, ktera jeste zcela nerezignovala na blinkry, ale tukne do packy, az kdyz toci volantem, coz je prakticky stejne, jako kdyby neukazali vubec.

A ze by ridici jezdili vpravo? To je jen totalni sen. Ridici nejen, ze nejezdi v pravem pruhu na dalnici (mysleno zj u Prahy, kde jsou tri pruhy z nichz i ten pravy je v poradku!), prestoze je volny, ale oni nejezdi vpravo ani v ramci sveho pruhu. Priblizne 30 % ridici neumi projet zatacku tak, aby nejeli na stredove care ci dokonce i za ni.

A Policie se zameruje na rychlost misto nebezpecne jizdy. Protoze rychlost se dobre dokumentuje...

+5/−2
20.8.2015 15:47

B89o22h36u90s11l53a42v 77K10r93á54l82í78k 2661210699606

Tím pokutováním za rychlost se podaří ze silnic odfiltrovat aspoň ty největší ignoranty, kteří porušují úplně všechno.

0/−6
20.8.2015 15:51

S13t41a96n69i87s72l77a90v 29S21v43o78b13o61d23a 1553843866708

Právě že ti největší ignoranti to mají většinou tak na háku, že si žádnou pokutu dát nenechají. :-P

+3/0
20.8.2015 15:53

M25i54l26o46š 49B82é16m 6914299532653

Áno. Protože když někdo jede rychleji, tak jistě taky nedává přednost, fetuje a sráží děti na chodníku. R^

+5/0
20.8.2015 15:54

B15o90h65u89s16l60a36v 63K58r25á65l13í37k 2751500579876

Tak třeba přednost v jízdě je v pravidlech definovaná tak dementně, že ji vlastně ani nejde porušit, natož porušení pokutovat.

0/0
20.8.2015 16:04

M65i78l36o44š 60B95é11m 6794469542393

Ne? Když vjedu z vedlejší na hlavní a tam kvůli mě někdo bude muset zabrzdit, nebo do mě dokonce nabourá, tak jsem neporušil povinnost dát přednost?

0/0
20.8.2015 16:07

B81o55h94u10s16l45a97v 64K54r52á69l85í49k 2541850319346

Nedá se říct, že jsi ho "donutil k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy". Kdyby chtěl, nemusel ji měnit náhle, ale mohl ji změnit včas a pozvolna. Kdyby chtěl, nemusel měnit směr a rychlost vůbec a mohl tě převálcovat - v tom případě jsi ho "k náhlé změně směru nebo rychlosti" nedonutil a tedy jsi svoji povinnost podle definice přednosti taky neporušil. Bohužel ta definice přednosti vůbec neobsahuje to, co by jinak to slovo napovídalo, totiž že máš dotyčného pustit jako prvního.

0/0
20.8.2015 16:13

M17i66l59o19š 28B37é61m 6804399632373

Vy jste mi teda odborník. ;-D Pokud někomu na hlavní z vedlejší vjedete do jeho jízdní dráhy způsobem, že bez náhle změny směru nebo rychlosti jízdy by došlo ke kolizi, tak ten na hlavní tu náhlou změnu učinit musí. Ukládá mu to zákon. A takovém případě není pochybu o tom, že jste mu nedal přednost. Zrovna tohle je jedna z těch věcí, která je napsaná docela jasně a neprůstřelně. ;-)

0/0
20.8.2015 16:20

B67o82h49u58s84l49a68v 43K76r38á91l51í49k 2681260329766

A jemu něco bránilo v tom, aby jel pomaleji a předešel tak nutnosti "náhlé změny směru nebo rychlosti"? Někdo ho nutil, aby křižovatku projížděl na plný knedlík? Na srážku dvou vozidel jsou vždycky potřeba dva.

0/−1
20.8.2015 16:29

D27e69n91i28s 40W20i44t73z46k55u 3243951849817

králík neomezit, základní pravidlo

0/0
20.8.2015 16:35

B77o83h26u35s90l24a12v 12K10r94á10l81í64k 2721890309266

Cože? V definici přednosti v jízdě je něco o neomezení? To jste spadl z višně, ne?

+1/−1
20.8.2015 16:36

M75i87l91o64š 16B86é20m 6974909302283

Pokud ten na hlavní nejel takovou rychlostí, při které už na něj nebylo možné včas zareagovat, tak jeho rychlost jízdy nic nemění na povinnosti dát mu přednost. ;-)

0/0
20.8.2015 16:41

B30o24h95u65s67l90a41v 16K50r36á54l89í25k 2391240439916

Na existenci povinnosti dát mu přednost to samozřejmě nic nemění. Ovšem "povinnost dát přednost" je definovaná tak, že ho nesmíte k čemusi donutit, a vy jste ho přece nedonutil, aby ke křižovatce přijížděl takovou rychlostí, že pak nestačí zareagovat jinak než "náhle". Pokud má opožděné reakce a brzdí náhle, místo aby přibrzdil pozvolna a včas, tak k tomu jste ho přece nedonutil vy. Ta definice přednosti v jízdě je prostě nesmyslná. Kvůli řidičům, kterým nedochází, že křižovatkou se má projíždět přiměřenou rychlostí, i když člověk jede po hlavní, se pak budují ty stovky zbytečně obtěžujících kruhových objezdů.

0/−1
20.8.2015 17:00

M80i81l33o74š 68B15é89m 6914619292133

Tam nikde není nic o donucení. On jede na hlavní třeba stovkou, nikomu nic nedělá, uvidí, že z vedlejší se blíží auto, protože je opatrnej tak sundá nohu z plynu a ten z vedlejší mu tam vjede. Teď buď za a) musí náhle brzdit (aby nedošlo ke kolizi), pak povinnost dát přednost nebyla splněna i kdyby nebrzdil a napral ho, nebo za b) nemusí náhle brzdit, pak přednost dána byla i kdyby on byl lekavej a náhle brzdit začal. Fakt nevím, co na tomhle nedává smysl...

0/0
20.8.2015 17:14

P13a13v21e79l 76N34o76v69á75k 9691155299206

Ty kruhové objezdy se budují právě pro bezpečné a plynulé napojení z vedlejší silnice.  Pane Bože, vy jste tak omezený, že to snad ani není možné. 8-o

0/0
20.8.2015 17:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.