Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ocelový most pod Vyšehradem dostane dvojče. Zastávku památkáři neskousnou

Železniční most na pražské Výtoni už půldruhého století slouží jako důležitá spojnice hlavních tratí, navíc se stal neodmyslitelnou součástí panoramatu, ať už s Vyšehradem či Hradem v pozadí. Jeho stav a kapacita už ale nevyhovují. SŽDC k němu chce přistavět širší dvojče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e60t16r 59H32a17r75i12p51r21a24s25a93d 40H72a10j79i58č 8273780934547

Proč chtějí zastávku Výtoň? Pár set metrů vedle chátrá zastávka Vyšehrad. Chápu, že va výtoni je trochu větší dopravní uzel než na Albertově, ale ani Albertov není úplně zanedbatelný. Je tam i kamus UK. Také vzhledem ke vzdálenosti je Vyšehrad výhodnější. Z výtoně na Smíchov je to už jen kousek. :-)

0/0
6.9.2015 0:07

M88a31t72ě55j 11V46o40n48d34ř26i20č73k24a 4964400228596

Rychlíky přes Krč a Vršovice? To je tedy opravdu pan odborník! Přetrasovat rychlíky touto trasou je holý nesmysl. Trať od Vršovic je též kapacitně velmi omezená, jízda takovouto oklikou by byla patrně delší a navíc by se rychlíky vyhly strategickému smíchovskému nádraží, které je 3. nejvyužívanější v Praze, leží na metru C a začíná na něm množství meziměstských autobusů.

+2/0
4.9.2015 15:27

B42o98h39u70s62l58a49v 81K89r72á46l70í34k 2491960569546

Metro C asi ne. A kolik lidí z rychlíků od Plzně asi přestupuje na Smíchově na ty integrované autobusy na mníšecko a do vesnic kolem Štěchovic?

0/0
4.9.2015 21:23

M70a84t86ě75j 15V38o70n12d85ř97i15č30k25a 4754680668986

Metro C rozhodně ne, to by pak Smíchov tak významný nebyl, protože na C si cestující mohou přestoupit na Wilsoňáku, omyl :-) . Je na metru B a to je velké plus. Na autobusy, jak píšete, ve směru mníšecko asi moc lidí nepřestupuje, ale není to podle mě úplně k zahození. Ale myslím si, že jen metro B a delší jízdní doba jsou dost dobrým důvodem rychlíky přes Vršovice neodklánět.

+1/0
5.9.2015 9:20

F84r79a64n82t36i71š32e72k 21E73l92i77á10š 6757233275696

Skoda, že nás musí zajímat názor nějakých památkářů. Dříve byli stavitelé svobodnější.

0/−1
4.9.2015 11:07

M35a55r35t82i36n 69K67u68b75á60t 7441618747

I kdyby uměli (jakože mnozí by to určitě zvládli), tak proč by se měli vůbec obtěžovat? Za to přece platy a úplatky neberou, jen za to, že něco zablokují nebo něco prosadí v něčím soukromém zájmu!

0/0
4.9.2015 10:32

M96a77r14t34i64n 26K91u71b43á22t 7631138937

Pardon, tento text měl být vložen do vlákna - moje chyba.

0/0
4.9.2015 10:33

M64a77r33t84i31n 91K12u54b49á23t 7401268577

„Jednou na to budeme koukat, jako teď koukáme na Blanku. V některých místech mají třeba vyrůst masivní dvoumetrové protihlukové zdi. Myslím, že se dá doprava řešit i jinak, je potřeba hledat přijatelnou cestu. Projektanti kreslí dopravní tepnu inženýrským okem a nedívají se na souvislosti,“ uvažuje odborník.

Rychlíky by tudy podle něj vůbec nemusely jezdit, Vltavu by překonaly po mostu v Braníku a do centra by se dostaly přes Krč a Vršovice.

Tak už jen tímto se dotyčný "odborník" naprosto odepsal, neboť dokázal, že o železničním provozu a urbanismu neví nic. Co je to k čertu za odborníka?

Když jsou na důležitých místech takovíto lidé, tak jsme na tom už hodně špatně. RvRvRv

+5/0
4.9.2015 10:30

V19á95c24l60a21v 87P21o45l75á25k 1735742200950

Určitě zajímavý by byl i článek o prováděných opravách a údržbě mostu za celou jeho dobu života, včetně uvedení roku údržby. Můj odhad je, že od roku 1948 by ten seznam byl velmi řídký a po roce 1989 prázdný.

+8/0
4.9.2015 10:23

B35o96h91u42s71l79a42v 15K89r44á90l38í52k 2581290569636

Tak například chodníky jsou funkční a dokonce osvětlené. Narozdíl od podobného železničního mostu v Ústí nad Labem.

+1/0
4.9.2015 21:26

A72n18d17r17e94j 56O82l10e75k90s57a 3875611597201

Památkáři jsou banda směšných puristů. Současný most na Výtoni, byl stavěn jako ryze technické, účelové dílo. Jeho stavba byla maximálně rychlá. Kdyby se stavěl most dnes, se stejným zadáním, byla by to obdoba viaduktu Holešovické přeložky. Prostě architektura 0. Památkáři jsou po dostatečně dlouhé době ochotni chránit i plastové popelnice ;-D

Jinak most je krásnej. Je to funkcionalismus v čistý podobě.

+10/−2
4.9.2015 10:19

M21i94c76h57a56e79l67a 46L24h13o15t79s69k82á 2449616268297

Když se do nečeho nevkládají lidé, kteří mají cit pro estetiku, váží si historie a spolupracují se skutečnými architekty, dopadne to jako nové stanice metra. Promarněná šance udělat něco, co ocení i další generace a přivede do města návštěvníky a investory. Když se město nechá "stavařům" tedy řemeslníkům architektury, zalijí vám město betonem, polepí polystyrenem a natřou na oranžovo, protože to je teď ( už patnáct let) in.

+3/−1
4.9.2015 10:44

A61n10d66r13e87j 39O50l18e41k95s87a 3835261377831

Památkáři mají nepřiměřenou moc. Psal jsem právě o takovém případu, kdy by měli pocítit zpětnou vazbu. Obyčejný ocelový most, jakých mostárny produkovaly desítky a stovky v té době. Je to ekvivalent stožáru vysokého napětí - také je chcete chránit zákonem, až budou jeden lidský věk staré??

+1/0
4.9.2015 15:35

M79i26c56h80a71e98l82a 14L70h91o13t88s76k23á 2279406388417

Dvoukolejný most vypadá dobře, když do toho hrábnou, měli by to klidně naddimenzovat, ať je klidně trojkolejný, a němusí se za padesát let celý zase předělávat.  Zastávka je ovšem otřesná, klasika od stavaře, estetika nula, asi melouch metrostavu... Jako most v Poděbradech. Tam se jeďte podívat, na historický a jedinečný inundační most navázali takovou unifikovanou betonovou hrůzu s neprůhledným ocelovým zábradlím! Tak to vypadá, když památkáři nefungují vůbec. To by mělo být varování pro všechna města. Jak si nechat za pár let zlikvidovat s maloměstskými zastupiteli historii a Genius Loci.

+6/0
4.9.2015 10:15

J68i10n58d52r17a 17V47o16š48t48a 1714574409862

Hlavně je zcela příznačné, že jedna z nejdůležitějších železničních tratí v Praze je v dezolátním stavu, vlaky se na ní nevejdou a ani výhledově se to nezlepší. V Praze se daří jen ty stavby, které jsou drahé a nemají smysl, což není tento případ. Zastávka na Výtoni by nic nerušila, jednak v okolí nic moc historicky cenného není, kromě celnice, a jednak se drazí památkáři můžou jet podívat do Berlína, jak se na takových viaduktech dají dělat hezké stanice vlaků.

+9/0
4.9.2015 10:02

M76i94c88h65a86e79l53a 29L77h95o94t20s84k49á 2729946248647

já myslím, a doufám, že námitky měli památkáři zejména k tomu otřesnému betonovému projektu co je ve fotogalerii.

+4/0
4.9.2015 10:46
Foto

V59o51j57t37ě35c37h 19P49a43v64l60í44k 5414231614268

Nikoli 'jedna z'. Branický most na tom není lépe. A ani nemluvím o mostu Skochovice-Měchenice.

0/−1
4.9.2015 14:37

B22o81h34u60s53l57a86v 49K31r62á57l96í31k 2971430529336

Stav mostu Skochovice-Měchenice nějak souvisí s tím, jestli pražská spojovací dráha je jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Praze?

0/0
4.9.2015 21:29
Foto

V17o97j87t38ě49c69h 61P56a46v46l87í67k 5424631814588

Jmenoval jsem jediné dva další železniční mosty přes Vltavu směrem na jih, čímž jsem chtěl ilustrovat neutěšený stav možnosti vlaků přejet Vltavu u Prahy celkově. Je ale pravda, že směrem na sever je to lepší, most v Holešovicích, poslední na dlouhou dobu, je na tom relativně dobře.

+1/0
4.9.2015 23:27

P67a37t90r70i62k 21Š11e63b17e15s71t78a 4213272456315

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI EXISTOVALI V 10. STOLETÍ...

pole, louky... asi tak 1/3 pražského hradu a cca 1/2 vyšehradu... jinak skoro nic...

+7/−3
4.9.2015 9:58
Foto

V18o20j34t24ě72c86h 71P21a72v14l16í21k 5984811874988

Je to těžké. Vezměte si, jak třeba dopadlo historicke centrum Londýna: 

https://rdcpub.files.wordpress.com/2013/05/dsc1475.jpg

Nakonec to nevypadá tak zle, Londýn bylo vždycky město pokroku, ale v centru Prahy si takovéhle prorůstání historické a moderní architektury představit nedokážu.

+1/0
4.9.2015 10:05

R75a47d63o69s51l81a70v 95K96l34a30u43d96a 5814448284112

A co se zeptal jinak? 

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI NEEXISTOVALI VE 20. STOLETÍ...

+9/0
4.9.2015 10:13

J66a59n 32N38o66v85ý 3798643789977

Zlo každé "historické" tzn. 20 let a více stavby - památkáři.Pamatuji si na 3000 lidí kteří kvůli těmhle neumětelům nemohli mít přes 10 pořádná okna protože ty stará jsou památková a i když jsou to domy hlavně na bydlení, tak bylo fuk, že tam jde zima a zatéká,hlavně šlo o to každý nový návrh oken pomluvit a zhatit....

+1/−2
4.9.2015 9:54

T58o14m89á64š 35B26a72l13v73í63n 1740795362492

Z článku není patrná jedna podstatná věc a to je  jakou bude mít životnost současný most po případné opravě v rámci výstavby dvojčete. Aby se nestalo že  dostavíme dvojče, ale starý most se bude muset stejně zbourat, nikoliv za 30 let ale za 50 let. Prodloužení životnosti o 20 let nemá moc významu, a bylo by lepší starý most zbourat a postavit repliku, která bude širší.. Pokud by se ale životnost prodloužila výrazně třeba o 100 let) tak jsme určitě pro zachování současného mostu a dostavbu dvojčete.

Navržená zastávka je nesmysl a hnus do panoramatu Vyšehradu a kubistických domů pod hradem zasadit tohle. Nechápu proč si autoři nehrají s oživením Nádraží Vyšehrad, které je jen pár set metrů a vytvoření přímé pěší spojnice (třeba dřevným mostem podél kamenných oblouků) s Výtoní..

+8/0
4.9.2015 9:53

R38a27d47o66s38l24a89v 68K86l19a41u32d65a 5694198604832

V podstatě neomezenou. Může tady být stovky let.

0/0
4.9.2015 9:56

A15n71d83r22e90j 16O68l93e26k34s77a 3695641357851

Důležité je, aby výstavba nového proběhla bez přerušení provozu na starém. 

Nádraží Vyšehrad je dávno prodáno developerům.

+1/0
4.9.2015 10:14

D32a81n10i48e47l 23T36ů64m17a 8885272791326

Most to má za sebou... je to ocel, nebude tu věčně...

proč ale kuli tomu, že ho budeme muset zbourat, vybudeujeme novej, jenom na 1/2? aby se za dalších 50 let zboural stejně a postavil novej...nevýjde to trochu draho? 

zbourejme to a postavme nový o 5 metrů širší a na vlas stejně provedený!

zbourejme oblouky a postavme přesně stejné o 5 metrů širší... 

Žádný beton, ale klasika, kámen, ocel, nýty... prostě tradice, co přežila víc jak jedno století, né nějaká betonová unifikovaná a hlavně co nejlevnější odpornost... 

A taky by jsme se o ten kus umění a architektury, mohli podle toho starat.

proč se tady všechno musí dělat na 1/2?

+7/−1
4.9.2015 9:43

R13a60d12o93s23l79a68v 17K52l37a46u21d78a 5714218884222

Ocel tady bude "věčně". Tedy pokud o ní bude dobře postaráno.

+2/0
4.9.2015 9:45
Foto

V97o32j83t54ě98c82h 69P69a22v69l77í17k 5754321734368

Už nebylo. Třeba ty dilatační pojezdy jsou v naprosto tragickém stavu. I tak z toho současného mostu použijí maximálně polovinu dílů.

0/0
4.9.2015 10:01
Foto

V45o89j65t31ě82c56h 84P65a78v79l54í62k 5374681504248

Jsem pro. S tím, že díly, které jsou v dobrém stavu by se mohly zrecyklovat. Včetně kamene.

0/0
4.9.2015 10:02

P74e94t89r 93H95a77r14i76p42r33a10s19a89d 10H75a14j72i83č 8423800544677

Nýtovaná technologie  je natolik pracná, že dvojče vedle určitě nýtované nebude. Mohou se maximálně použít šroubované napodobeniny. Klasické nýtování je dosti náročný proces a protože se nýty nýtovaly za tepla (jsou rozpálené na předepsanou teplotu), technologie nebyla z hlediska pevnosti materiálu úplně stoprocentní. Nýtů proto musí být mnohem víc, než kolik by jich bylo, při použití normovaných, kvalitnějších spojů.

0/0
6.9.2015 0:14

I38v51a46n27a 75N28e37j16e42d53l28í63k41o80v41á 6788404673853

Tak ty fotky jsou některé šílené.

"Dlouho neudržovaný most chátrá". Tak tomu moc nerozumím. To je jak kdyby ho připravovali na demolici a pak se někde obměnilo nějaké vedení a nebo se někdo vzbudil a zjistili, že most se musí ponechat. Jenže už je tak zdevastovaný zubem času, že bude lepší jej nahradit totožným, ale širším.

Snad každý zná tu story, že ten jistej most v Ámerice natírají pořád dokola, když skončí na jedné straně, na druhé můžou začít. Jak je možné, že s tímhle naším pražským mostem nikdo nic nedělal. Je s podivem, že ještě nikdo ten most neuzavřel, některá místa dle fotek jsou pěkně zrezivělá...

+2/0
4.9.2015 9:31

P88a88t59r56i75k 74Š77e14b50e89s52t35a 4693692176655

myslíte Golden Gate ;-D;-D Nenatírají jen tento most, ale starají se takto o všechny mosty...

+1/0
4.9.2015 10:00

J48a57n 77D11l85o48u35h90ý 8566890363680

Památkáři by nejraději všechno zakonzervovali, ochranáři by zase nedovolili nic nového stavět.... Kam by došel pak vývoj? 8-o8-o

+1/−4
4.9.2015 9:21

R93a71d92o52s73l94a65v 77K78l94a70u51d97a 5234868264882

... a developeři by zase nejraději všechno zbourali.

+10/0
4.9.2015 9:23

J27a58n 92D34l24o92u31h61ý 8666980493630

proto je potřeba najít rozumný kompromis, ale ne na úkor občanů.

+4/0
4.9.2015 9:25

R67a98d84o47s19l19a77v 96K98l61a74u13d39a 5864538854362

Fakt si myslíte že jde někomu o občana? ;-D

+3/0
4.9.2015 9:26

J12a71n 60D18l11o39u41h43ý 8446790783710

To v dnešní době občas pochybuji (a to ze všech dotčených stran)

+1/0
4.9.2015 9:27

J90a17n 94Č25e23k20a94l 7849135884144

Nezkapacitnit most je blbost, a zakazovat zastávku na Výtoni ještě větší.

Jediné, co musím tomu architektovi přiznat je nápad s vedením dálkových spojů přes Vršovice a Krč - kilometricky to vyjde nastejno, jen by se musela ta v současnosti jednokolejná trať zdvojkolejnit a narovnat, aby se zvýšily rychlosti. Možná i ztrojkolejnit, když se tam má vejít i Esko od Radotína na Hostivař a zahustit osobní doprava směr Zbraslav.

+4/0
4.9.2015 9:20

R18a29d88o65s83l89a94v 36K48l44a35u63d36a 5884548654692

To jsem zvědavej, jak to projde u místních... Když si vzpomenu na "rychlodráhu" na Kladno.

+2/0
4.9.2015 9:22

J53a14n 73Č39e97k34a18l 7539785874254

Já přesně v tom místě bydlím, takže mohu s klidným srdcem říct, že je úplně jedno, jestli v tom zářezu bude jedna nebo tři koleje, jen by se místo šikmého zářezu stavěly třeba opěrné stěny... Plus by nebyl problém to zastřešit a udělat nad tím zelený pruh... 

Jediný kritický bod je tunel za mostem Inteligence, který je jednokolejný,a  tudíž by se musel asi stavět nový...

+1/−1
4.9.2015 9:24

R76a58d10o32s23l67a51v 88K22l72a56u52d49a 5524408364642

A jste si jistý že to řeknou i ostatní obyvatelé? Nebo budou chodit s transparenty před radnici.

0/0
4.9.2015 9:25

J52a67n 36Č68e53k34a41l 7979245744204

Tak vyloučit to samozřejmě nejde, obzvlášť u "profesionálních stěžovačů". :-)

Nicméně je to fakt celé v zářezu od Vršovic až za Kačerov, s nulovou bytovou zástavbou, všechny stavby blízko jsou garáže apod... A od Krče dál je to zase vyvýšené a také mimo zástavbu, až k mostu... Ale za ním bohužel ten tunel a ostrý oblouk...

0/0
4.9.2015 9:35

P93a79t21r14i11k 79Š59e89b43e12s50t68a 4463642536955

V Braníku postavit rychlodráhu... to se zelení zvencnou - mají tam základnu ;-D;-D;-D

0/0
4.9.2015 10:02

J95a60n 34D85l67o97u53h11ý 8206600553320

ten most má místo na dvě koleje.

0/0
4.9.2015 9:25

J33a68n 34Č97e91k41a94l 7419615524514

Most ano, ale mluvím o tunelu, ten nemá. Při stavbě tehdy tuším narazili na vodu nebo tak něco...

+1/0
4.9.2015 9:27

J69a91n 49D92l62o11u97h89ý 8136100373440

tak to je možný.

0/0
4.9.2015 9:28

R46a88d87o51s95l36a20v 93K50l33a37u65d73a 5774518764142

Místo ano. Dokonce tam dvě koleje byly. Jenže statika mostu takový provoz nedovoluje.

0/−2
4.9.2015 9:27

A69n22d44r53e19j 64O93l27e15k89s98a 3215701517321

Není jednokolejný. Je v něm ale jen jedna kolej... stejně jako na navazujícím mostě "inteligence".

0/0
4.9.2015 10:22

P94a34v86e18l 14M89a97t14o51u57š10e45k 5640837288834

Já si také myslím, že je to celé utopie, aspoň na nejbližších 30 let.

0/−1
4.9.2015 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.