Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ocelový most pod Vyšehradem dostane dvojče. Zastávku památkáři neskousnou

Železniční most na pražské Výtoni už půldruhého století slouží jako důležitá spojnice hlavních tratí, navíc se stal neodmyslitelnou součástí panoramatu, ať už s Vyšehradem či Hradem v pozadí. Jeho stav a kapacita už ale nevyhovují. SŽDC k němu chce přistavět širší dvojče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e22t73r 88H60a62r62i15p15r19a79s55a96d 83H71a11j58i34č 8443340664337

Proč chtějí zastávku Výtoň? Pár set metrů vedle chátrá zastávka Vyšehrad. Chápu, že va výtoni je trochu větší dopravní uzel než na Albertově, ale ani Albertov není úplně zanedbatelný. Je tam i kamus UK. Také vzhledem ke vzdálenosti je Vyšehrad výhodnější. Z výtoně na Smíchov je to už jen kousek. :-)

0/0
6.9.2015 0:07

M51a51t49ě77j 71V79o79n21d81ř62i25č11k53a 4524250938676

Rychlíky přes Krč a Vršovice? To je tedy opravdu pan odborník! Přetrasovat rychlíky touto trasou je holý nesmysl. Trať od Vršovic je též kapacitně velmi omezená, jízda takovouto oklikou by byla patrně delší a navíc by se rychlíky vyhly strategickému smíchovskému nádraží, které je 3. nejvyužívanější v Praze, leží na metru C a začíná na něm množství meziměstských autobusů.

+2/0
4.9.2015 15:27

B66o77h65u61s63l59a85v 67K18r94á55l30í42k 2581780199126

Metro C asi ne. A kolik lidí z rychlíků od Plzně asi přestupuje na Smíchově na ty integrované autobusy na mníšecko a do vesnic kolem Štěchovic?

0/0
4.9.2015 21:23

M70a31t49ě82j 89V82o35n92d36ř26i39č95k39a 4284840648656

Metro C rozhodně ne, to by pak Smíchov tak významný nebyl, protože na C si cestující mohou přestoupit na Wilsoňáku, omyl :-) . Je na metru B a to je velké plus. Na autobusy, jak píšete, ve směru mníšecko asi moc lidí nepřestupuje, ale není to podle mě úplně k zahození. Ale myslím si, že jen metro B a delší jízdní doba jsou dost dobrým důvodem rychlíky přes Vršovice neodklánět.

+1/0
5.9.2015 9:20

F77r55a11n71t86i90š62e19k 63E83l33i90á49š 6147463905506

Skoda, že nás musí zajímat názor nějakých památkářů. Dříve byli stavitelé svobodnější.

0/−1
4.9.2015 11:07

M81a93r53t84i75n 93K39u67b37á43t 7561708777

I kdyby uměli (jakože mnozí by to určitě zvládli), tak proč by se měli vůbec obtěžovat? Za to přece platy a úplatky neberou, jen za to, že něco zablokují nebo něco prosadí v něčím soukromém zájmu!

0/0
4.9.2015 10:32

M75a69r64t75i79n 32K18u40b83á39t 7851728367

Pardon, tento text měl být vložen do vlákna - moje chyba.

0/0
4.9.2015 10:33

M98a11r12t86i22n 91K15u88b46á90t 7201808127

„Jednou na to budeme koukat, jako teď koukáme na Blanku. V některých místech mají třeba vyrůst masivní dvoumetrové protihlukové zdi. Myslím, že se dá doprava řešit i jinak, je potřeba hledat přijatelnou cestu. Projektanti kreslí dopravní tepnu inženýrským okem a nedívají se na souvislosti,“ uvažuje odborník.

Rychlíky by tudy podle něj vůbec nemusely jezdit, Vltavu by překonaly po mostu v Braníku a do centra by se dostaly přes Krč a Vršovice.

Tak už jen tímto se dotyčný "odborník" naprosto odepsal, neboť dokázal, že o železničním provozu a urbanismu neví nic. Co je to k čertu za odborníka?

Když jsou na důležitých místech takovíto lidé, tak jsme na tom už hodně špatně. RvRvRv

+5/0
4.9.2015 10:30

V60á71c13l59a57v 16P48o85l17á63k 1365732330230

Určitě zajímavý by byl i článek o prováděných opravách a údržbě mostu za celou jeho dobu života, včetně uvedení roku údržby. Můj odhad je, že od roku 1948 by ten seznam byl velmi řídký a po roce 1989 prázdný.

+8/0
4.9.2015 10:23

B82o19h97u64s67l21a48v 94K37r65á49l30í63k 2651870399786

Tak například chodníky jsou funkční a dokonce osvětlené. Narozdíl od podobného železničního mostu v Ústí nad Labem.

+1/0
4.9.2015 21:26

A53n94d77r71e45j 37O33l80e78k34s50a 3905471747221

Památkáři jsou banda směšných puristů. Současný most na Výtoni, byl stavěn jako ryze technické, účelové dílo. Jeho stavba byla maximálně rychlá. Kdyby se stavěl most dnes, se stejným zadáním, byla by to obdoba viaduktu Holešovické přeložky. Prostě architektura 0. Památkáři jsou po dostatečně dlouhé době ochotni chránit i plastové popelnice ;-D

Jinak most je krásnej. Je to funkcionalismus v čistý podobě.

+10/−2
4.9.2015 10:19

M88i77c32h78a48e36l52a 69L62h64o43t47s19k37á 2529816968777

Když se do nečeho nevkládají lidé, kteří mají cit pro estetiku, váží si historie a spolupracují se skutečnými architekty, dopadne to jako nové stanice metra. Promarněná šance udělat něco, co ocení i další generace a přivede do města návštěvníky a investory. Když se město nechá "stavařům" tedy řemeslníkům architektury, zalijí vám město betonem, polepí polystyrenem a natřou na oranžovo, protože to je teď ( už patnáct let) in.

+3/−1
4.9.2015 10:44

A84n81d78r54e51j 46O81l73e82k88s85a 3975131897891

Památkáři mají nepřiměřenou moc. Psal jsem právě o takovém případu, kdy by měli pocítit zpětnou vazbu. Obyčejný ocelový most, jakých mostárny produkovaly desítky a stovky v té době. Je to ekvivalent stožáru vysokého napětí - také je chcete chránit zákonem, až budou jeden lidský věk staré??

+1/0
4.9.2015 15:35

M37i41c84h43a18e90l51a 11L34h25o16t12s88k24á 2529366518537

Dvoukolejný most vypadá dobře, když do toho hrábnou, měli by to klidně naddimenzovat, ať je klidně trojkolejný, a němusí se za padesát let celý zase předělávat.  Zastávka je ovšem otřesná, klasika od stavaře, estetika nula, asi melouch metrostavu... Jako most v Poděbradech. Tam se jeďte podívat, na historický a jedinečný inundační most navázali takovou unifikovanou betonovou hrůzu s neprůhledným ocelovým zábradlím! Tak to vypadá, když památkáři nefungují vůbec. To by mělo být varování pro všechna města. Jak si nechat za pár let zlikvidovat s maloměstskými zastupiteli historii a Genius Loci.

+6/0
4.9.2015 10:15

J23i62n92d43r43a 36V84o96š74t52a 1634824639612

Hlavně je zcela příznačné, že jedna z nejdůležitějších železničních tratí v Praze je v dezolátním stavu, vlaky se na ní nevejdou a ani výhledově se to nezlepší. V Praze se daří jen ty stavby, které jsou drahé a nemají smysl, což není tento případ. Zastávka na Výtoni by nic nerušila, jednak v okolí nic moc historicky cenného není, kromě celnice, a jednak se drazí památkáři můžou jet podívat do Berlína, jak se na takových viaduktech dají dělat hezké stanice vlaků.

+9/0
4.9.2015 10:02

M52i56c81h95a66e48l87a 85L42h80o53t38s44k43á 2919586398617

já myslím, a doufám, že námitky měli památkáři zejména k tomu otřesnému betonovému projektu co je ve fotogalerii.

+4/0
4.9.2015 10:46
Foto

V43o54j89t37ě96c92h 96P58a57v21l25í97k 5474511604548

Nikoli 'jedna z'. Branický most na tom není lépe. A ani nemluvím o mostu Skochovice-Měchenice.

0/−1
4.9.2015 14:37

B59o42h42u56s69l13a64v 36K29r21á89l14í90k 2511140259236

Stav mostu Skochovice-Měchenice nějak souvisí s tím, jestli pražská spojovací dráha je jednou z nejdůležitějších železničních tratí v Praze?

0/0
4.9.2015 21:29
Foto

V11o48j19t70ě25c58h 87P98a17v90l75í70k 5434421114768

Jmenoval jsem jediné dva další železniční mosty přes Vltavu směrem na jih, čímž jsem chtěl ilustrovat neutěšený stav možnosti vlaků přejet Vltavu u Prahy celkově. Je ale pravda, že směrem na sever je to lepší, most v Holešovicích, poslední na dlouhou dobu, je na tom relativně dobře.

+1/0
4.9.2015 23:27

P89a83t59r26i81k 91Š40e88b62e18s84t12a 4913662166175

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI EXISTOVALI V 10. STOLETÍ...

pole, louky... asi tak 1/3 pražského hradu a cca 1/2 vyšehradu... jinak skoro nic...

+7/−3
4.9.2015 9:58
Foto

V98o84j45t12ě51c82h 44P82a53v57l61í22k 5874651844778

Je to těžké. Vezměte si, jak třeba dopadlo historicke centrum Londýna: 

https://rdcpub.files.wordpress.com/2013/05/dsc1475.jpg

Nakonec to nevypadá tak zle, Londýn bylo vždycky město pokroku, ale v centru Prahy si takovéhle prorůstání historické a moderní architektury představit nedokážu.

+1/0
4.9.2015 10:05

R87a37d11o66s54l98a40v 19K18l29a18u17d73a 5844168504832

A co se zeptal jinak? 

CO BY BYLO V PRAZE, KDYBY PAMÁTKÁŘI NEEXISTOVALI VE 20. STOLETÍ...

+9/0
4.9.2015 10:13

J68a70n 58N96o98v35ý 3168493759717

Zlo každé "historické" tzn. 20 let a více stavby - památkáři.Pamatuji si na 3000 lidí kteří kvůli těmhle neumětelům nemohli mít přes 10 pořádná okna protože ty stará jsou památková a i když jsou to domy hlavně na bydlení, tak bylo fuk, že tam jde zima a zatéká,hlavně šlo o to každý nový návrh oken pomluvit a zhatit....

+1/−2
4.9.2015 9:54
Foto

T34o39m28á11š 95B32a16l24v64í65n 1480625102542

Z článku není patrná jedna podstatná věc a to je  jakou bude mít životnost současný most po případné opravě v rámci výstavby dvojčete. Aby se nestalo že  dostavíme dvojče, ale starý most se bude muset stejně zbourat, nikoliv za 30 let ale za 50 let. Prodloužení životnosti o 20 let nemá moc významu, a bylo by lepší starý most zbourat a postavit repliku, která bude širší.. Pokud by se ale životnost prodloužila výrazně třeba o 100 let) tak jsme určitě pro zachování současného mostu a dostavbu dvojčete.

Navržená zastávka je nesmysl a hnus do panoramatu Vyšehradu a kubistických domů pod hradem zasadit tohle. Nechápu proč si autoři nehrají s oživením Nádraží Vyšehrad, které je jen pár set metrů a vytvoření přímé pěší spojnice (třeba dřevným mostem podél kamenných oblouků) s Výtoní..

+8/0
4.9.2015 9:53

R36a92d32o73s37l19a67v 50K21l37a28u94d36a 5804878114942

V podstatě neomezenou. Může tady být stovky let.

0/0
4.9.2015 9:56

A27n77d37r15e78j 89O28l22e83k66s70a 3515831457161

Důležité je, aby výstavba nového proběhla bez přerušení provozu na starém. 

Nádraží Vyšehrad je dávno prodáno developerům.

+1/0
4.9.2015 10:14

D70a14n70i16e13l 41T22ů66m13a 8825282891816

Most to má za sebou... je to ocel, nebude tu věčně...

proč ale kuli tomu, že ho budeme muset zbourat, vybudeujeme novej, jenom na 1/2? aby se za dalších 50 let zboural stejně a postavil novej...nevýjde to trochu draho? 

zbourejme to a postavme nový o 5 metrů širší a na vlas stejně provedený!

zbourejme oblouky a postavme přesně stejné o 5 metrů širší... 

Žádný beton, ale klasika, kámen, ocel, nýty... prostě tradice, co přežila víc jak jedno století, né nějaká betonová unifikovaná a hlavně co nejlevnější odpornost... 

A taky by jsme se o ten kus umění a architektury, mohli podle toho starat.

proč se tady všechno musí dělat na 1/2?

+7/−1
4.9.2015 9:43

R35a35d62o70s30l83a71v 48K56l13a13u61d52a 5524968984362

Ocel tady bude "věčně". Tedy pokud o ní bude dobře postaráno.

+2/0
4.9.2015 9:45
Foto

V24o31j97t64ě23c12h 98P78a68v24l16í83k 5914971684768

Už nebylo. Třeba ty dilatační pojezdy jsou v naprosto tragickém stavu. I tak z toho současného mostu použijí maximálně polovinu dílů.

0/0
4.9.2015 10:01
Foto

V72o24j53t63ě17c25h 72P47a26v95l13í66k 5514631204628

Jsem pro. S tím, že díly, které jsou v dobrém stavu by se mohly zrecyklovat. Včetně kamene.

0/0
4.9.2015 10:02

P20e22t76r 89H35a66r95i78p98r83a45s95a27d 48H67a10j76i43č 8243260904347

Nýtovaná technologie  je natolik pracná, že dvojče vedle určitě nýtované nebude. Mohou se maximálně použít šroubované napodobeniny. Klasické nýtování je dosti náročný proces a protože se nýty nýtovaly za tepla (jsou rozpálené na předepsanou teplotu), technologie nebyla z hlediska pevnosti materiálu úplně stoprocentní. Nýtů proto musí být mnohem víc, než kolik by jich bylo, při použití normovaných, kvalitnějších spojů.

0/0
6.9.2015 0:14

I15v98a57n59a 48N27e98j42e37d14l13í52k73o78v31á 6788504153273

Tak ty fotky jsou některé šílené.

"Dlouho neudržovaný most chátrá". Tak tomu moc nerozumím. To je jak kdyby ho připravovali na demolici a pak se někde obměnilo nějaké vedení a nebo se někdo vzbudil a zjistili, že most se musí ponechat. Jenže už je tak zdevastovaný zubem času, že bude lepší jej nahradit totožným, ale širším.

Snad každý zná tu story, že ten jistej most v Ámerice natírají pořád dokola, když skončí na jedné straně, na druhé můžou začít. Jak je možné, že s tímhle naším pražským mostem nikdo nic nedělal. Je s podivem, že ještě nikdo ten most neuzavřel, některá místa dle fotek jsou pěkně zrezivělá...

+2/0
4.9.2015 9:31

P73a64t33r78i76k 30Š77e37b12e89s17t48a 4923702846165

myslíte Golden Gate ;-D;-D Nenatírají jen tento most, ale starají se takto o všechny mosty...

+1/0
4.9.2015 10:00

J76a41n 75D28l77o79u65h55ý 8406920733730

Památkáři by nejraději všechno zakonzervovali, ochranáři by zase nedovolili nic nového stavět.... Kam by došel pak vývoj? 8-o8-o

+1/−4
4.9.2015 9:21

R88a77d97o91s19l97a27v 69K81l29a80u39d70a 5894958524292

... a developeři by zase nejraději všechno zbourali.

+10/0
4.9.2015 9:23

J65a19n 81D87l71o53u46h74ý 8866490923970

proto je potřeba najít rozumný kompromis, ale ne na úkor občanů.

+4/0
4.9.2015 9:25

R76a48d83o55s13l47a33v 90K24l39a93u53d25a 5344578604462

Fakt si myslíte že jde někomu o občana? ;-D

+3/0
4.9.2015 9:26

J56a86n 82D23l36o74u82h91ý 8856260343610

To v dnešní době občas pochybuji (a to ze všech dotčených stran)

+1/0
4.9.2015 9:27

J27a31n 58Č33e70k14a79l 7969825674524

Nezkapacitnit most je blbost, a zakazovat zastávku na Výtoni ještě větší.

Jediné, co musím tomu architektovi přiznat je nápad s vedením dálkových spojů přes Vršovice a Krč - kilometricky to vyjde nastejno, jen by se musela ta v současnosti jednokolejná trať zdvojkolejnit a narovnat, aby se zvýšily rychlosti. Možná i ztrojkolejnit, když se tam má vejít i Esko od Radotína na Hostivař a zahustit osobní doprava směr Zbraslav.

+4/0
4.9.2015 9:20

R71a60d14o35s24l37a72v 47K95l84a38u40d61a 5204838504732

To jsem zvědavej, jak to projde u místních... Když si vzpomenu na "rychlodráhu" na Kladno.

+2/0
4.9.2015 9:22

J10a62n 26Č31e98k39a96l 7189455304534

Já přesně v tom místě bydlím, takže mohu s klidným srdcem říct, že je úplně jedno, jestli v tom zářezu bude jedna nebo tři koleje, jen by se místo šikmého zářezu stavěly třeba opěrné stěny... Plus by nebyl problém to zastřešit a udělat nad tím zelený pruh... 

Jediný kritický bod je tunel za mostem Inteligence, který je jednokolejný,a  tudíž by se musel asi stavět nový...

+1/−1
4.9.2015 9:24

R29a76d62o62s88l44a20v 62K31l49a67u64d23a 5774378754882

A jste si jistý že to řeknou i ostatní obyvatelé? Nebo budou chodit s transparenty před radnici.

0/0
4.9.2015 9:25

J89a96n 22Č85e63k16a96l 7309505304724

Tak vyloučit to samozřejmě nejde, obzvlášť u "profesionálních stěžovačů". :-)

Nicméně je to fakt celé v zářezu od Vršovic až za Kačerov, s nulovou bytovou zástavbou, všechny stavby blízko jsou garáže apod... A od Krče dál je to zase vyvýšené a také mimo zástavbu, až k mostu... Ale za ním bohužel ten tunel a ostrý oblouk...

0/0
4.9.2015 9:35

P30a17t26r78i16k 28Š27e28b31e75s51t26a 4983312286335

V Braníku postavit rychlodráhu... to se zelení zvencnou - mají tam základnu ;-D;-D;-D

0/0
4.9.2015 10:02

J41a97n 13D52l71o63u18h27ý 8486170673650

ten most má místo na dvě koleje.

0/0
4.9.2015 9:25

J69a65n 42Č47e23k47a41l 7249325884574

Most ano, ale mluvím o tunelu, ten nemá. Při stavbě tehdy tuším narazili na vodu nebo tak něco...

+1/0
4.9.2015 9:27

J94a59n 18D53l23o48u79h23ý 8636440813640

tak to je možný.

0/0
4.9.2015 9:28

R31a47d77o11s66l98a97v 40K98l60a61u57d65a 5424138124612

Místo ano. Dokonce tam dvě koleje byly. Jenže statika mostu takový provoz nedovoluje.

0/−2
4.9.2015 9:27

A89n13d11r52e50j 18O91l62e19k93s78a 3675931137301

Není jednokolejný. Je v něm ale jen jedna kolej... stejně jako na navazujícím mostě "inteligence".

0/0
4.9.2015 10:22

P86a11v20e98l 45M46a73t25o33u57š57e44k 5970607878794

Já si také myslím, že je to celé utopie, aspoň na nejbližších 30 let.

0/−1
4.9.2015 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.