Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Děti nejsou komodita. Soupeřit s pěstouny nemá smysl, říká šéf Klokánků

Za dluhy Fondu ohrožených dětí, které se vyšplhaly na desítky milionů korun, může způsob hospodaření bývalého vedení, ale i špatný zákon. „Nemůžeme plánovat. Nevíme, jaké budou naše příjmy a náklady,“ říká nový šéf fondu Jan Vaněk. Rivalita mezi pěstouny, dětskými domovy a Klokánky je podle něj nesmyslná, potřebné jsou všechny typy péče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a69n74a 86M28a76c40h78á38č10o71v79á 4398609404597

Klokánky už dávno neplní funkci umístění dětí na co nejkratší dobu. Prosím všechny, aby si udělali exkurzi do Klokánku a posoudili tamní péči. Děti jsou tam jak v rezervaci, absolutně nesocializované po dlouhou dobu. Když se odsud v 18-ti takový člověk dostane do normálního světa, má problém se zařadit. Tety bez vzdělání nedají žádný příklad a vzor.

0/0
27.8.2015 5:55

L73a19d82i34s57l32a11v 20H33a44š87k64a 4113116241960

Jediná neoddiskutovatelna vec je to, ze by si vláda nikdy nemela lehkovazne půjčovat na režie statu a hospodařit s tím co má. Pujcka připadá do úvahy pouze v případech zivelnych katastrof atp. A to jen a pouze v zájmu svých daňových poplatniku(záměrně nepíšu obyvatel).

Na pomoc uprchlikum by mel byt založen fond, kam B šlo ročně nějaká část zisku z dani a dobrovolne dary.

0/0
16.8.2015 18:27

O81l77g23a 62P93a52v38l70í35k82o51v60á 6594698497562

Klokánky nejvíc překážejí Marxové Leninové, která je příznivcem norského modelu zestátnění dětí. Dohled nad provozem Klokánků nebyl, takže na zadlužení se podílejí jak původní vedení, tak kontrolní orgány. Nové vedení se jeví jako rozumné a přeji proto Klokánkům státní pomoc v oddlužení a potřebným dětem tuto osvědčenou péči

+9/−5
16.8.2015 17:22

M61i41r10o79s14l50a66v 52K68a64š63p83a88r 3742777361841

Vzato z čistě ekonomického hlediska                                                                            Klokánek zaujímá v oblasti zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc 25-30%, astatní ať státní či nestátní organizace nemají se stávajícím systému zásadní problémy. Klokánek se musí přispůsobit nebo zanikne.

+2/−1
16.8.2015 15:22

L73i97b61o47r 76M65o31z79i21s 4975745809491

Problem vidim v tom, ze se jedna o soukromou neziskovou organizaci, jejimz projektem byl vznik Klokanku. Stat je zaclenil do systemu pece o ohrozene deti. Neziskovka se bohuzel rozpinala natolik, ze hospodareni krachlo s obrovskym dluhem vuci statu i presto, ze v uplynulych letech dostavala nemale financni dotace a to i mimoradne. Bohuzel se nyni deti a s nimu spohena hra na city stavaji rukojimim pri vyjednavani o dalsi financni injekci od statu.... Penize tak jak tak skonci ve statni kase z duvodu dluhu na socialnim pojisteni... Ptejme se spise na systemovost kroku. Maji pravo tedy vsechny spatne hospodarici neziskovky zadat od statu schovivavost a uhradu dluhu ze spatne ekonomicke rozvahy?

+12/−1
16.8.2015 14:43
Foto

P59a63v93e40l 13P69o11k43o92r40n20ý 2696934390872

Nějak mi uniká význam věty: "Pokud v noci někdo zavolá, že je potřeba dítě umístit, jsme připraveni. A pokud máme být připraveni, musíme na to mít také finanční prostředky. " Vždyť hotely jsou také připraveny a nechtějí od státu peníze. A samozřejmě, pokud se do Klokánku dá dítě, měly by s ním naráz přijít peníze, dítě potřebuje jíst okamžitě.

+3/−4
16.8.2015 14:29

V15l24a74d85a70n 87Č18e83r74n77ý 8982916513916

Nad tím jsem se taky pozastavil. Vybavení snad to zařízení má a nepředpokládám, že by chudáci neměli ani co dát v tu chvíli dítěti najíst. 8-o Zkrátka účelový, trapný pseudoargument!

+2/−4
16.8.2015 14:41

J71i29ř14í 98H88o57v70o18r34k51a 2796667510771

Tady se musím Klokánků zastat.

Uvědomte si, že pokud z kapacity 28 lůžek Klokánku máte mít řekněme 4 připravené na umístění dítěte, znamená to, že musíte plně platit jeden "byt" - nájem, energie, teplo atd. K tomu na 4 děti musíte mít ve stavu nejméně 2 vychovatelky (ze zákona), 1/3 psychologa atd. Vemte si průměrné platy + SP + ZP a zjistíte, že ta režie na připravená lůžka je obrovská. I kdyby šlo o to jediné lůžko, pořád jste spíše v deseti tisících než tisících Kč měsíčně.

Čili nějaké financování na "připravené lůžko" je IMHO v pořádku.

+9/0
16.8.2015 15:02
Foto

P82a36v42e35l 39P47o68k65o73r73n91ý 2166324290932

I hotel má připraven "byt" či apartmá a musí platit energie. Ano, třeba ty vychovatelky v pohotovosti, takto to opravdu nelze, to když obrátíme, tak tam mohou být 2 vychovatelky a 1/3 psychologa,  co nemají třeba týdny do čeho "píchnout". Pak jednoznačně by se dítě mělo předat nějakým pěstounům, kteří již "byt" mají, ne Klokánkům.

0/−6
16.8.2015 16:09

V43á10c88l27a97v 73M35r88á65z 9331884966886

Proboha proč to srovnáváte s hotelem?

0/0
17.8.2015 14:27
Foto

P33a15v14e46l 40P11o48k44o73r62n13ý 2326154550392

Protože také poskytují ubytovací služby.

0/0
17.8.2015 14:50

V17á82c35l51a23v 11M17r78á77z 9331794186116

Srovnatelné cílové skupině? Služby ohroženým dětem nebo dětem bez domova?

0/0
17.8.2015 15:28

M53i69r15o58s71l76a49v 67J86á68n90o27š54í87k 9691476849935

aj napriek tomu,že pán Babinský má v tom poslednom komentári asi pravdu...aj tak hovorím-áno kokánkům...nie moslimským utečencom.Z detí v kokánku može vyrásť čokoľvek,tak ako zo všetkých naších detí...ale asi to nebudú presadzovatelia šaríje...a to doležité je

+2/0
16.8.2015 14:21

V91l28a94d80a82n 97Č47e82r87n25ý 8362366223606

To zařízení se fakt nenazývá kokánek. :-/

0/−2
16.8.2015 14:42
Foto

J91i47ř89í 14B56a54b60i38n15s71k29ý 7237439338681

bývalé vedení  klokánku  určitě hlady a nouzí netrpí ,  děti jsou   prostě  kšeft

+3/−3
16.8.2015 14:12

M23i47r41o91s38l86a89v 15J72á86n17o21š88í87k 9341416609565

možná je to kšeft,ale viac ako polovica zamestnancov má tie deti skutočne rada...žiadny celok nie je dokonalý,ale jednotlivé časti byť dokonalé možu...teda skoro :-)

0/0
16.8.2015 14:25
Foto

J40i34ř17í 96B64a89b40i43n63s22k33ý 7607689638231

souhlasím ,ale vychovatelky o  chodu zařízení nerozhodují , jsou stejnou oběčí čísi zlodejny jako ty děti

+2/0
16.8.2015 16:03

M23i73c76h93a44e82l72a 11F41r27y27c49o42v70á 6496808392680

Panebože, nejdřív si zjistěte fakta nebo se naučte pořádně číst a pak zkuste někoho obviňovat ze zlodějen. Klokánky jsou ve ztrátě, vedení nehospodařilo dobře, to je tam napsáno. Nikdo ale nikdy nikde nenapsal, že bývalé vedení nebo paní Vodičková nebo kdokoli odpovědný z FOD kradl (v malém ani ve velkém) nebo se nějak obohatil. FOD investoval do vzniku nových Klokánků, tedy stavěl, rekonstruoval, otvíral nové Klokánky tam, kde to kraje a sociálky potřebovaly. Všechny ty peníze šly na péči o potřebné děti, nebyly nikým rozkradeny. Jistě, ty nové Klokánky se asi neměly budovat, když na to nebyly peníze, i když děti tuhle péči pořebovaly.

ALe proboha, neobviňujme bývalé vedení FOD ze zlodějen, buďme vděční za všechnu tu práci, co pro děti dělali. Zachránili nejeden dětský život, zbavili mnoho dětí spousty utrpení a umožnili jim normálněji žít.

0/−1
17.8.2015 13:35

R65i13c98h61a25r82d 50N60o94v33a77k 8818226271522

deti JSOU KOMODITA presne od chvile, kdy stat rozhodl, ze ma pravo je odebirat rodicum a zachazet s nimi dle sveho. prestanou byt komodita az stat tento system zrusi bez nahrady.

+3/−3
16.8.2015 14:05

A97n74t24o56n46í26n 72S66á32d74l79í47k 7508969713233

Rušit fungující-i když s problémy- klokany by bylo špatné!

Je třeba zrušit nestátní neziskovky! A to zejména v této choulostivé oblasti!

Pokud má stát že zákona právo děti odebírat,má povinnost se o ně postarat!

Pokud připustí fungování klokanů jako soukromé neziskovky a ona pak nefunguje,je povinností takové zařízení zrušit a nebo zestátnit!

Jinak je možné,že bude muset stát takové zřízení dotovat neustále!

+1/−1
17.8.2015 8:25
Foto

M41a92r90i13e 60M23e61t57l93i52c82k87á 9491334591152

Pane Sýkoro, co se týče těch peněz, tam skutečně velký průšvih byl v tom, že novela nerozlišila jednotlivé druhy péče. Udělat ekonomickou rozvahu na akutní péči je dost náročné. Když navíc pro dítě, které se vrací do rodiny musíte určitou dobu držet místo, co kdyby se znovu něco stalo a dítě se muselo vrátit, ale pokud to dítě není fyzicky přítomno, tak na to místo už dotace nejde. A co se týče neziskovosti, vřele doporučuji prostudovat si zákon č. 108/2006 Sb., zvláště Díl 3 a Díl 5 a Vyhlášku 505/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

0/−2
16.8.2015 13:46

L10i95b44o95r 35M34o92z52i92s 4455755869451

Zarizeni pro deti vyzadujici okamzitou peci jsou zrizovany dle zakona 359/1999 Sb. a zrizovateli nestanovuje povinnost drzet misto diteti po "nejakou dobu", kdyby se melo vratit.

+5/0
16.8.2015 14:23

J45o10s62e32f 19Z46e87t30í24k 1919838228658

Nějak se obhájit lehkoživník musí!Proto nemůže soutěžit s pěstouny,ani náhodou!Kdyby každá matka měla dostávat takové peníze na dítě jako v Klokánku dostávají jako na dítě,nemuseli by ženy vůbec do práce a mnohde ve skromnějších rodinách ani muži těch žen!;-D

+2/−3
16.8.2015 13:07

J61o92s42e84f 26Z98e24t74í46k 1549628758878

A peníze rostou na stromě,to ví každý lehkoživník a devadesát procent státních "zaměstnanců";-)

+3/−1
16.8.2015 13:13

M17a10r48t19i24n47a 74S22e58d52l30i65c40k86á 5702835851132

Statni zamestnamci se jen valeji doma a peceni holubi jim litaji do pusy, co?

0/−2
16.8.2015 14:35

J60o82s68e71f 98Z20e17t29í76k 1719708978558

Napsal jsem 90%!;-)

0/0
16.8.2015 16:17
Foto

M10a55r30i39e 87M81e14t77l45i47c53k13á 9491214291852

Pane Zetíku, je jasné, že vaše sociální inteligence je na naprosto nulové úrovni a vaše empatie ani neexistuje. Ústavní péče je vždy dražší než individuální péče v rodině. To se ví odjakživa a nikdo byť s minimálním ekonomickým vzděláním to nezpochybní. Ale, bohužel, je i ústavní péče nutná a potřebná a jde pak o to, jak ji pojmout v zájmu pomoci dětem.

+2/−1
16.8.2015 13:31

J21o53s89e60f 50Z11e91t28í44k 1109378118948

Pro takové "sociální cítění"lnteligenci mám lepší určitě než vy paní Metlická!Co jsem napsal,za tím si i stojím!;-)

0/0
16.8.2015 16:24
Foto

J70i13r50k60a 96C30i19b19u57l81k11a 1806352242

Politická mafie, jak jinak to nazvat, si hraje na samaritány, budou se zde léčit  a živit cizinci, a na vlastní tuzemské děti nejsou peníze? Kolik chybí? 70 milionů? Jen roční pobyt kolaboranta s NATO ve štábu této teroristické organizace soudruha Pavla stojí 90 milionů.

0/−6
16.8.2015 12:59

J45a25n68a 58T97o87u42š65o27v79a 8467144975629

Až na to, že vláda neřeší zda má peníze pro děti, které potřebují pomoc, ale jestli posílat další dotace neziskové organizaci, která má mnoho dluhů a své zaměstnance včas neplatí již 10 let.

Peníze na naše děti jsou, otázka zní podporovat jednu konkrétní neziskovou organizaci?

+3/−1
16.8.2015 13:14

V11á93c86l53a12v 81S74ý44k12o52r52a 6902200757620

Moc prosím o uvozovky pro slovo "neziskovou".

+2/0
16.8.2015 13:27

J70a87n78a 25T86o56u13š75o50v38a 8237614145849

Dobře - příště...:-)

+2/0
16.8.2015 13:30

V70á23c92l31a55v 17S63ý93k57o78r52a 6482100227250

Opravdu si myslíte,  že tady jde o děti?

+3/0
16.8.2015 13:25

J16o17s77e65f 12H56o90n67e87š 7211162970273

Financování by mělo být stejné jak nečasovým pěstounům,tak Klokánkům.Já myslel,že socani vyvětrají nečasův smrad a nastaví STEJNE financování.Arcipadouch Vodičková(nic ve zlém)je pryč,tak kde je problém?

+1/−3
16.8.2015 12:47

J45a24n88a 29T69o58u41š38o58v69a 8637684985759

Jak stejně? Že by měli pěstouni dostávat 22tis. na dítě?

0/0
16.8.2015 13:18

J40o98s72e47f 55H89o59n44e31š 7441952120383

Kde jste přišel k 22 tisícům?Nečasovi pěstouni dostávají za počet detí,které jsou ochotni přijmout bez ohledu kolik dětí mají.Klokánky dostávají peníze jen za děti v péči a zdravotní a soc pojištění musí platit,kdežto pěstouni tohle neřeší.Takže by mělo být měřeno obou subjektům stejně

+2/0
16.8.2015 13:37

J78a55n14a 20T48o19u45š57o42v89a 8327774505809

ZDVOP (klokánek) dostává 22800 za každé dítě v péči, která se mu krátí pokud je dítě na propustce....Teta dostává plat ( měla by jako zaměstnanec klokánku) at je plný stav nebo není...

Přechodný pěstoun dostává odměnu pěstouna, ze které platí soc. a zdr. i když dítě nemá jako ta teta ....nezáléží na počtu svěřených dětí částka je jedna. Také dostává úhradu potřeb dítěte - podle toho zda má dítě v péči - pokud nemá dítě nemá úhradu...

Dlouhodobý pěstoun má odměnu - podle počtu dětí se navyšuje a úhradu jen v případě, že má svěřené dítě či děti...

Takže ne podle ochoty přijmout....

+2/0
16.8.2015 13:56

J86a56n 46N23o96v12á79k 4599679256720

Každému, kdo se postará o cizí děti by měli postavit pomník.

+2/−3
16.8.2015 12:28

V59l17a67d11a91n 53Č33e66r30n62ý 8822546583256

Když to udělá nezištně bez toho, aby se tím dobře živil, tak určitě...

+7/0
16.8.2015 12:34

J58o63s27e97f 19P49o68r14t19i72k 8877849304

klokánek se tím neživí?

0/0
16.8.2015 12:54

V98l10a57d28a86n 88Č46e88r12n76ý 8562496453986

Máte problém s chápáním psaného textu? 8-o

+1/0
16.8.2015 13:03

J20a30n28a 13T12o86u97š47o47v61a 8617574755149

"Další problém je, že přechodná pěstounská péče může trvat maximálně rok."

X

V Klokánku je ale přece dítě také maximálně jeden rok.

 Ano, ale za ten rok by se mělo najít řešení, které bude dlouhodobé.

+1/0
16.8.2015 12:18

V54l96a93d23k17a 33P34o66s72p43í95š65i22l35o56v85á 5707581728496

Problémy s financemi byly v Klokáncích už mnoho roků. Žádný nový zákon to nezpůsobil. Už od roku 2007 nebyly peníze na normální výplaty tet. Mnohdy se čekalo i 3 měsíce na výplatu. Paní Vodičková to komentovala, že zůstanou jen ty nejvěrnější tety :-). V různých obdobích  odcházelo hodně tet, které také potřebovaly z něčeho žít. Nikdo se nesměl moc ozvat. Pracovní smlouvu mají zaměstnanci (po mnoho let) stále jen na rok, pak nemusí být prodloužena.

  Fond rozjížděl  přestavby dalších nových Klokánků, protože   "Peníze se vždy seženou - to by se nikdy nic nového nepořídilo, kdyby se mělo čekat, až budou peníze..."  Hospodaření v Klokáncích bylo velkorysé. Mnoha běžným domácnostem se o takovém rozpočtu ani nesní.

+6/0
16.8.2015 12:11

V57l83a90d69a85n 96Č31e60r62n94ý 8662386223426

Tomu pánovi z fotky bych nesvěřil dítě ani na fotce. Takhle nějak si totiž představuju pedofila. :-/

+1/−1
16.8.2015 12:09

M43i14r82e43k 41P22r74a53ž56s83k17ý 7453742720899

Já bych zase Vám nesvěřil ani myš od počítače, protože jste hloupý. A divím se, že to někdo udělal. :-/

+3/0
16.8.2015 21:47

O60n90d12ř84e35j 55M70a16r34e37k 9202110727139

Dětský domov nemůže naléhavě přijmout dítě? Ten hoch lže jak Vodičková.

+5/−1
16.8.2015 11:40

V76á75c66l52a78v 91S52ý13k36o27r60a 6742130377160

Můžete a dělá to.

+2/0
16.8.2015 12:42
Foto

M61a49r31i58e 69M11e14t63l53i85c86k72á 9961574161302

Dětský domov nepřijímá akutní případy - prijímá na základě rozhodnutí soudu. Navíc rozděluje sourozence, což je pro děti jen velmi stresující v jejich situaci.

+3/−1
16.8.2015 14:01

L21i11b50o78r 17M49o92z95i79s 4475575639841

Detske domovy deti nerozdeluji, je to zjednoduseny vyklad manipulujici s laickou verejnosti. Mohl bych stejne argumentovat v pripade Klokanku, kdy po prijeti sourozenecke skupiny muze mi jedno z deti zavazne vychovne problemy, ktere neumi zarizeni osetrit a dite konci oddeleno od sourozencu ve vychovnem ustavu.

0/−2
16.8.2015 14:20

M33i60c51h43a98e71l86a 88F51r13y12c72o22v22á 6656918282540

Píšete o něčem, o čem zřejmě nevíte vůbec nic, ale suveréně to tvrdíte. Nemáte pravdu v jednom ani druhém.

0/−1
17.8.2015 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.