Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a52r50o14s79l96a65v 15M26o11u59č51k21a 3477967948919

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P23e62t96r 86U52r61a22m 1762370653757

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J50a71n 35N63o79ž51i81č73k19a 1230215219413

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O89n90d10ř92e96j 51K95o27l24á27ř 1233515223791

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z57d65e97n51ě67k 30P37o48l50á59š86e26k 1568665553231

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O28n14d48ř85e74j 21K71o30l75á43ř 1683335533541

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T21o46m66a10s 69H92a61b57a23l68a 8727685624603

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P52a47v64e79l 69O56d71r98a32z17i41l 6714899857790

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V53l93a79s27t15a 42C14o19u10f54a53l 7357529909715

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P16e48t12r 67J25a89n31o68v72s83k64ý 1748660762618

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V61l88a67s37t88a 35C24o67u79f35a41l 7317759599555

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P26a55v96e64l 49J10i83r46s76á78k 9389136587587

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M42a57r48i44o 42T77r90n73k62a 6330443278220

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10
Foto

V86í98t44ě64z89s46l96a33v 19K58o21t 5794956217

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M88a83r89i21o 56T85r64n31k76a 6970733368250

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28
Foto

V22í47t63ě32z12s26l65a66v 34K89o78t 5934476687

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M21i44c33h39a85l 31P97a94d62ě72r49a 7530152650117

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R44o22m87a90n 71K69e18ř95t 5206561564931

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V94l33a26s65t30a 77C91o26u62f64a63l 7497969389905

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P48a68v69e38l 75O21d60r67a88z43i80l 6594779497740

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M25i43c74h73a51l 10C66h49a32l87u83p87a 6188280599323

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T36o32m72á78š 15Š70t87r85i65g28n21e65r 9961417430211

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B65o84h25u88m33i63l62a 26M96a67j13e87r53o33v75á 4797791244

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M31a37r50t26i11n45a 37N14o85v64o44t48n37á 1654892527538

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M96i62l73a17n 47B97a19r25á88k 8734293825768

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D73a87v89i26d 61P29o89l38á44k 7973860866351

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V58l39a41s33t63a 60C86o42u33f36a81l 7617569299125

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D27a91v30i48d 40P65o81l67á73k 7483750726891

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J34a17n 34B39l18a60ž21e83k 1662581418956

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P28e26t85r 55P66e89t79r 7662420180422

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J80a94n 66F86i28a72l59a 7654897215219

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M68i42c12h73a37l 26C21h50a16l18u63p88a 6978690629503

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L86u92b19o82m20í66r 73S25a96z37e65č53e95k 7489848815393

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K38a14r74e85l 33M87a15r38e25k 5955902733862

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B13o96h29u13m95i24l12a 28M12a85j32e44r98o21v29á 4837841614

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L21u24k14a26s 39V33o46n22d16r84a94c14e38k 7575293154626

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M77i50l98o28s 81V84a25l36y 8856712107102

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A52n15d26r95e22j 16O22l75e87k91s12a 3725711767881

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P22e27t89r 27N16ě50m91e24č30e16k 1212214942323

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J40a24r96o60s50l15a83v 51Z97a21p61l16e98t50a12l 9617168262186

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J23o47s46e73f 54S19v82o46b64o34d80a 7906982109634

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I91v69a71n 58B74a26z48i16k42a 8483296934879

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M84i25c79h14a58l 15S78t23r27a75k59a 7860940944113

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D15a43v85i80d 25P98r49o48c69h46á54z59k48a 5314975667213

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J70o63s51e75f 48D65r21o94b51n58í22k 7562535815246

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45

M38a52r21t40i42n 84S17m17a69h25a 4406657883681

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J34a62n 77H54o60r30s82k33ý 2476620677475

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M24a13r14t97i88n 56K89r10a77l 7333910553557

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J80a38n 77H43o67r78s49k79ý 2396610897875

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M92i75c37h62a18l 68M86a92c78h27e69k 1914652214429

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.