Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a73r19o47s15l90a75v 58M35o98u98č87k47a 3147567268549

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P73e11t44r 12U47r13a53m 1782720163237

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J41a55n 21N86o37ž52i69č47k62a 1590295319513

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O67n37d23ř68e48j 87K65o54l85á62ř 1413155483501

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z59d70e64n68ě42k 83P61o26l78á87š21e59k 1948435193631

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O94n53d78ř91e44j 19K88o83l39á84ř 1493675553921

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T81o87m11a20s 75H96a90b85a46l89a 8517575354563

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P87a92v31e45l 31O67d87r35a56z16i49l 6814809387570

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V43l92a70s85t18a 39C71o92u32f42a66l 7137669419125

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P92e61t62r 36J50a90n28o32v33s35k89ý 1568400942698

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V93l26a62s38t12a 95C79o71u26f27a26l 7987979139645

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P64a30v92e53l 23J87i28r53s86á65k 9259706477607

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M27a81r40i97o 62T47r49n49k38a 6380163228890

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10

V45í19t34ě90z29s28l67a69v 69K62o86t 5804816747

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M71a75r71i86o 34T42r20n98k44a 6840113458640

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28

V24í24t91ě64z47s11l97a82v 44K61o73t 5954516787

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M89i57c29h53a26l 79P72a77d73ě65r51a 7800782780467

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R73o49m89a83n 63K52e55ř76t 5976481794831

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V91l36a23s97t90a 82C63o30u50f24a40l 7847659919465

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P49a36v22e66l 32O28d45r70a22z83i21l 6874369437790

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M31i15c45h95a80l 50C59h66a60l96u25p57a 6958580189143

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T28o71m15á15š 50Š84t80r57i64g55n65e11r 9231787930361

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B85o69h92u35m48i69l21a 95M89a68j61e68r16o69v49á 4217131784

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M92a26r30t38i38n45a 33N87o40v34o83t57n53á 1814132877718

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M35i64l81a65n 57B60a19r25á81k 8334223505938

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D15a54v96i44d 84P77o16l57á41k 7563120606381

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V85l21a41s25t79a 65C28o97u24f55a31l 7237449649205

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D22a56v22i21d 47P45o28l39á59k 7183950346801

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J23a92n 18B78l15a29ž73e97k 1822661528556

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P90e97t75r 30P49e22t94r 7442840430902

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J22a92n 66F80i80a16l82a 7404477835309

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M47i51c18h25a90l 22C39h88a68l64u25p49a 6378410839873

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L56u22b84o78m18í73r 87S91a35z16e26č11e60k 7699248835213

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K69a59r34e21l 33M31a82r15e94k 5735362963532

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B39o49h96u27m36i28l61a 15M21a72j63e26r88o83v94á 4377381984

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L49u40k38a67s 80V58o75n32d89r11a72c23e98k 7615933814766

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M75i14l42o43s 95V32a15l57y 8866702947432

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A46n86d77r65e74j 85O65l24e70k68s47a 3505131377591

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P42e97t73r 12N31ě16m16e29č32e95k 1652534182323

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J19a93r87o80s87l53a24v 94Z57a34p74l38e66t15a17l 9657908392676

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J71o72s59e22f 68S72v37o39b67o54d69a 7186412569914

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I61v74a58n 68B24a83z45i46k49a 8493366924489

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M11i21c66h14a35l 85S46t59r59a80k29a 7180600234553

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D50a87v25i42d 80P74r53o42c16h31á24z82k36a 5354195727413

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J78o87s38e55f 86D64r82o55b20n41í12k 7922395605626

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45

M70a89r95t61i33n 92S22m73a56h78a 4596817213121

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J20a33n 49H17o87r39s72k84ý 2986620327425

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M86a69r42t51i48n 76K70r60a22l 7463390573487

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J48a65n 24H80o76r37s81k70ý 2526100187615

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M84i50c31h89a85l 89M42a38c90h15e51k 1404152404819

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.