Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a46r95o36s24l75a84v 46M98o47u40č50k79a 3217527608439

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P74e78t53r 62U82r57a24m 1672500983537

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J49a77n 64N48o66ž80i65č76k39a 1670225909243

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O52n79d24ř77e88j 11K61o85l40á44ř 1913635443731

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z36d87e81n68ě73k 75P40o96l30á82š91e82k 1988555743311

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O75n61d87ř39e19j 13K43o45l78á48ř 1463665183431

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T71o84m32a16s 38H88a56b98a48l24a 8827555584403

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P85a15v12e16l 21O19d67r39a74z15i63l 6334549467890

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V34l38a73s87t86a 20C16o59u91f26a85l 7737769239735

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P55e62t53r 12J59a72n46o40v55s97k74ý 1428190262528

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V15l44a20s18t23a 84C18o67u71f29a78l 7547199899345

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P44a90v26e11l 58J10i79r51s85á26k 9879976287897

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M21a77r96i42o 49T20r51n63k67a 6980873468940

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10

V80í81t80ě27z37s50l30a62v 83K25o17t 5674516357

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M91a33r91i35o 86T89r76n59k50a 6800223688780

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28

V82í80t32ě26z23s22l15a97v 68K15o98t 5604566967

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M36i37c62h89a74l 97P84a59d39ě75r73a 7110562270307

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R40o98m15a67n 71K47e81ř60t 5976931544461

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V36l32a28s91t73a 40C91o50u32f87a90l 7467709939325

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P50a56v52e21l 65O86d77r38a15z92i92l 6844599537760

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M63i94c30h61a57l 36C20h82a98l70u63p75a 6978520189683

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T96o77m24á40š 13Š55t81r88i58g58n93e23r 9971807540421

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B96o54h34u94m25i19l45a 94M40a72j52e50r11o20v79á 4847951344

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M95a17r44t23i72n17a 23N40o12v98o42t96n84á 1274252317788

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M52i27l23a52n 86B41a28r10á40k 8124403865488

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D77a18v27i72d 84P47o96l82á81k 7263800846171

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V45l62a42s86t35a 35C79o40u36f66a81l 7817189749265

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D22a42v14i81d 52P62o30l34á79k 7213410776331

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J94a70n 11B41l67a79ž95e65k 1662521768156

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P17e18t51r 50P44e90t76r 7712800700482

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J21a98n 41F53i24a37l62a 7754927575569

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M44i64c65h49a24l 37C77h59a55l88u37p76a 6458540789833

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L44u29b63o15m52í34r 31S88a42z35e35č81e37k 9130769820562

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K60a72r85e83l 93M76a48r92e30k 5245592833312

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B95o98h45u53m28i55l38a 52M14a20j43e76r17o87v12á 4957321514

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L22u53k29a84s 81V91o98n50d52r25a21c31e20k 7715143214396

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M36i46l83o84s 30V53a14l55y 8626522167862

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A87n46d96r97e71j 47O39l11e20k27s52a 3535761137231

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P40e81t98r 71N71ě94m58e74č59e48k 1662914102243

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J38a28r49o91s63l63a77v 24Z33a47p34l74e19t28a19l 9927398172266

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J40o73s73e62f 80S43v90o39b70o46d59a 7156542399864

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I80v97a12n 60B23a48z45i26k58a 8613476964859

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M39i65c65h18a58l 74S69t50r64a65k68a 7570720344163

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D42a78v44i31d 47P21r90o77c93h76á94z56k25a 5104435467143

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J98o15s79e50f 55D78r69o45b26n41í43k 7132505245386

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45
Foto

M49a84r29t67i62n 63S91m54a74h40a 4646977743931

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J48a64n 34H21o67r34s11k95ý 2326850987745

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M85a30r78t56i74n 53K62r65a17l 7393800743837

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J49a17n 59H15o19r90s80k94ý 2516760757185

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M90i81c89h36a52l 61M42a68c86h24e70k 1754282654209

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.