Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a36r93o60s38l49a57v 96M63o21u53č86k14a 3277897838329

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P34e89t71r 46U27r54a16m 1772650193867

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J58a40n 93N55o31ž43i81č91k65a 1770685649523

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O84n98d63ř89e42j 81K77o25l36á45ř 1183425443241

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z49d89e26n22ě24k 74P15o68l90á87š27e37k 1748935693381

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O83n64d34ř29e60j 28K89o25l44á82ř 1413715323941

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T85o23m85a29s 42H12a48b65a54l88a 8467265174743

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P71a14v17e82l 54O96d60r53a17z25i62l 6304989117760

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V40l43a42s45t95a 12C14o50u55f61a67l 7897289199455

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P61e31t86r 16J42a43n70o42v28s18k83ý 1578460642848

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V39l27a10s97t44a 37C47o12u28f88a50l 7597689869685

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P50a59v85e92l 62J71i63r51s51á46k 9469636897447

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M58a62r72i81o 94T87r25n79k19a 6190113758930

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10

V38í15t41ě30z44s84l10a21v 13K59o74t 5694626887

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M58a76r97i15o 77T39r63n23k10a 6780683518570

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28

V47í19t35ě21z88s28l60a22v 18K60o31t 5184326627

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M29i86c56h98a41l 77P74a17d12ě49r91a 7410402100207

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R11o17m66a42n 45K53e97ř51t 5806141364151

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V71l38a44s21t59a 11C95o78u79f70a69l 7797169739125

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P10a87v46e34l 77O80d66r68a36z70i31l 6454749937150

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M71i62c35h41a76l 62C96h29a50l18u14p37a 6868710759723

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T90o77m78á14š 48Š68t86r13i88g14n68e17r 9501377650301

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B54o74h95u48m12i67l95a 26M72a52j79e96r60o96v40á 4667951884

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M65a13r75t31i51n72a 93N88o78v22o52t83n53á 1214712687288

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M81i40l11a79n 71B69a40r45á34k 8714553525968

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D97a33v93i18d 94P40o33l32á33k 7543230886821

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V73l87a98s67t34a 91C78o24u84f65a87l 7847409159895

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D15a47v31i43d 35P25o53l59á58k 7123760376931

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J62a67n 29B38l50a65ž57e64k 1832311368796

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P88e97t88r 60P84e87t17r 7382220260942

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J57a13n 47F10i10a35l87a 7464977855459

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M61i32c55h63a26l 90C65h31a41l34u71p80a 6948800729813

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L26u93b12o42m86í47r 90S52a39z57e41č43e19k 1601243100714

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K81a70r92e82l 45M17a53r75e71k 5855592893472

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B66o37h28u95m84i17l98a 63M91a69j46e13r26o82v27á 4777341134

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L11u40k85a40s 55V79o86n58d65r24a60c41e61k 7915923734766

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M81i42l27o25s 64V82a16l11y 8236972147372

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A92n54d18r34e85j 45O32l80e36k80s47a 3185361507841

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P13e60t18r 54N19ě52m16e45č44e16k 1872464572793

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J39a42r81o82s31l71a69v 51Z16a74p56l69e91t50a10l 9947198882236

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J96o12s49e14f 53S93v83o86b18o73d28a 7976982739114

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I14v78a24n 60B54a42z96i48k60a 8643446494969

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M97i32c59h76a88l 37S37t87r46a84k60a 7770860754573

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D95a89v52i61d 38P82r83o44c82h50á94z70k55a 5554335317733

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J34o30s10e75f 23D34r17o20b37n46í67k 7922625825666

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45
Foto

M53a65r75t80i81n 65S45m50a11h45a 4266507303671

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J77a96n 46H55o66r66s61k75ý 2396590537945

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M59a14r38t87i51n 90K41r55a90l 7783730933857

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J79a98n 51H11o74r35s46k53ý 2436630467355

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M35i11c38h39a48l 38M97a10c20h45e35k 1304102504539

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.