Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá okna, zničený radar. Let airbusu v USA zhatilo krupobití

Silná bouře s krupobitím v sobotu přerušila let amerického Airbusu A320. Kroupy poškodily okénka kokpitu a vyřadily z provozu meteorologický radar. Letoun se 130 lidmi na palubě musel nouzově přistát. Díky skvělé reakci pilotů se lehce zranil jen jeden člověk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a51r93o17s81l87a81v 95M73o70u34č88k80a 3967907118869

Já když vidím tu fotku, tak si musím položit otázku: Když obyčejné kroupy takhle promáčkly čumák letadla, jak je to možné, že podobně měkké letadlo proniklo v září 2001 hustou strukturou ocelových nosníků do dvojčat jako po másle?

0/−21
10.8.2015 9:50

P56e31t49r 26U41r39a13m 1532820293657

Ja myslim, ze si tam ten cumak promacklo taky

+22/0
10.8.2015 9:57

J93a85n 49N53o23ž66i69č89k39a 1790365569943

to myslíte vážně nebo jenom trolujete ? doufám, že to druhé

+7/−1
10.8.2015 9:58

O51n26d61ř36e35j 47K77o92l78á33ř 1813335243301

Neproniklo do dvojčat jako po másle, neboť v tom případě by stejně "po másle" proniklo i ven z dvojčat a pokračovalo by nerušeně dál v letu, možná s nějakým tím prasklým oknem ;-D

+2/0
10.8.2015 10:00

Z89d62e97n67ě26k 57P78o84l84á45š66e39k 1308205563751

Tohle je Airbus, do dvojčat naletěl Boeing ;-D (na hloupou otázku hloupá odpověď)

+12/0
10.8.2015 10:03

O94n92d30ř89e23j 50K26o57l81á86ř 1553255613671

Moučka by mohl dělat Airbusu reklamu.

+1/0
10.8.2015 10:04

T29o98m46a57s 98H75a81b67a40l47a 8717415764903

Ten čumák je kryt radaru a ten nemuže být vyroben z kovu.

+5/0
10.8.2015 10:16

P68a17v56e81l 31O56d86r40a92z39i97l 6494469507850

Protože ten čumák je ultraměkkej, na rozdíl od kabiny, křídla a hlavně motorů...

+2/0
10.8.2015 21:11
Foto

V38l11a63s32t27a 26C66o92u72f21a80l 7937369629815

Hezká práce. Už tu prosím nepište, že přistál autopilot. Tak to skutečně není. Autopilot neumí přistávat. Mám z autopilotů sice jen státnice, ale když vidím některé zasvěcené komentáře, tak půjdu asi vrátit diplom.

+5/−10
10.8.2015 9:10
Foto

P27e80t73r 35J88a73n40o72v92s14k80ý 1888150162588

utopilot uz dnes pristat umi! Jen se nesmi nekde pouzivat, cetl jsem to zrovna nedavno! Bohuzel nemam zdroj, ale nevim, jestli z toho mate statnice, jestli vam neco neuteklo! Pri zadani autopilota a pristavani v google vam nabehne seznam jak blázen!

+7/0
10.8.2015 9:15
Foto

V59l38a41s81t11a 45C18o18u59f73a11l 7247829709495

Já jsem autopiloty zalétával a ILS také.

0/0
10.8.2015 17:57

P62a59v76e21l 21J27i74r21s60á21k 9969376697287

Dobrý den. Tak asi vraťte diplom resp. v jakém roce jste dělal státnice? Pro příklad třeba toto: http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=660&start=15

+4/0
10.8.2015 9:38

M36a60r85i23o 60T51r61n54k60a 6450193718240

Ale prd ma statnice z autopilota. Jedine možno z toho ktorý sme zapinali aj mi ked sme vychdzali z hospody:-)

0/0
10.8.2015 12:10
Foto

V60í86t58ě56z12s52l51a30v 21K93o93t 5414846277

Vlasta, můj bývalý kolega ve společnosti Honeywell (B787 - Dreamliner), se kolem letadel, pilotáže i vývoje, pohybuje na téměř celý profesní život, posměšky nejsou na místě.

0/0
12.8.2015 21:20

M79a69r14i17o 47T89r23n46k49a 6380693198960

Tak dajte nejaky link ze s autopilotom sa neda pristat.

0/0
12.8.2015 21:28
Foto

V10í15t26ě74z12s54l60a59v 72K62o49t 5354276767

Co já, já tomu nerozumím, vyvíjím elektronové mikroskopy :-) Vygooglit se dá ledacos, ale co je pravda a co ne..., navíc určitě hodně záleží na typu letadla, jeho avionice...

0/0
12.8.2015 21:56

M25i25c66h90a81l 75P34a81d84ě56r37a 7710812110237

ILS CAT 3,autoland běžně.

+7/0
10.8.2015 10:11

R47o30m86a91n 55K50e25ř94t 5286911864331

Na jedničku to asi nebylo že?

+1/0
10.8.2015 10:58
Foto

V67l16a17s63t81a 30C22o96u31f82a47l 7867439729285

Bylo

0/0
10.8.2015 17:58

P29a68v47e40l 71O58d46r35a41z61i42l 6704359987300

Na ponorce k-84, které velel váš kámoš, v suchým doku, že?

+1/0
10.8.2015 21:12

M47i97c93h51a66l 74C76h91a54l50u68p13a 6918630829983

Z jakého roku? Jestli to je ze dvacátých let, tak to už asi nebude úplně aktuální :-). Jednou jsem letěl a pilot normálně říkal, že děkuje že jsme s nim letěli a že přistával autopilot. Nejspíš to není povolené za zhoršených podmínek.

+1/0
10.8.2015 20:26

T58o81m32á94š 35Š80t61r25i73g30n79e74r 9111497580861

Su 2 druhy krup - podla formovania: mokre, kedy voda na krupe mrzne pomaly a vzduch moze uniknut a suche, kedy je voda v mraku tak studena ze zamrzne okamzite a uzavrie vzduchove bublinky vovnutri.

Meteo radar (AWR) suche krupy nedokaze spravne detekovat ako krupy. Obrazok z twitteru je urcite zaujimavy ale rovnako nemusi ukazovat miesto kde padali tieto krupy - mohlo to byt uplne inde, kde nie je zelena farba a kade piloti podla radaru chceli lietadlo previest aby sa burke uplne vyhli.

V historii uz podobne pripady boli (Southern Airways Flight 242)

Nakoniec o tom upozornuje aj sam Airbus v http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/files/safety_library_items/AirbusSafetyLib_-FLT_OPS-ADV_WX-SEQ07.pdf :

Dry hail precipitation returns a weaker echo than water droplets

+5/0
10.8.2015 8:58

B96o11h44u48m92i90l16a 52M52a76j91e88r12o55v53á 4717581614

To bych si asi utrousila .......

+8/0
10.8.2015 8:35

M82a88r13t14i93n66a 46N78o76v45o93t12n90á 1154912817168

Hlavně, že se incident obešel jen s jedním lehkým zraněním. ;-D Prosím Vás, měli jste ve škole český jazyk?:-P

+2/0
10.8.2015 8:03

M89i28l44a16n 67B75a78r52á58k 8884713225288

R^R^R^

0/0
10.8.2015 10:50

D75a18v26i48d 65P69o82l92á17k 7773110236231

Jaká "Velmi pěkná práce, pane", když přistál autopilot? ;-D Tomu děkoval že ho zapnul jinak by bylo letadlo na dranc?

+1/−5
10.8.2015 7:59
Foto

V69l58a49s84t85a 96C30o48u63f52a24l 7557249229345

Autopilot neumí přistávat.

+1/−11
10.8.2015 9:07

D60a44v76i74d 66P58o68l84á85k 7513480326981

"Posádka proto ohlásila nouzové přistání v Denveru. To se jim s pomocí autopilota i podařilo..."

+1/0
10.8.2015 9:50

J23a82n 49B42l91a54ž16e30k 1122721138746

To dáme...

+1/0
10.8.2015 7:52

P91e78t22r 65P12e92t51r 7562580410712

Měli se té bouřce vyhnout. Proč se tak nestalo?

+7/−1
10.8.2015 7:51

J11a36n 56F64i11a72l63a 7434467735319

Protože měli zničený meteoradar.

+2/−4
10.8.2015 8:13

M35i79c12h80a62l 69C16h13a58l71u73p98a 6748780559293

To byl ale asi až následek. Kdyby tam nevletěli, tak se to nestalo. Ale třeba meteoradar nedetekuje všechno nebo se vyhnout nedalo.

0/0
10.8.2015 20:28

L82u58b96o74m49í81r 21S48a16z45e89č14e56k 7489388655103

Podívej se na meteozáznam. Snažili se proletět mezi dvěma systémy!

+2/0
10.8.2015 8:20

K69a53r41e62l 30M39a80r50e54k 5815982363362

No nečekal jsem, že se po ránu u takového článku zasměju:)... "zazmítala", "šlehaly"... to jsou výrazy panečku :D:D

+2/0
10.8.2015 7:16

B81o84h54u53m79i84l49a 97M80a53j68e62r74o27v79á 4117561204

zazmítat je skoro jako vydodatV

+2/0
10.8.2015 8:36

L42u18k97a14s 35V24o66n62d28r25a34c93e98k 7215223784626

Tak hlavne by do podobne boure vubec nemeli vletnout. Kazdopadne oblast kolem Denveru a Skalistych hour je znama silnymi turbulencemi a vetsinou je to jak na horske draze

+3/0
10.8.2015 7:14

M14i59l13o67s 53V26a12l88y 8986722987552

Ridici vez asi vubec nekomunikovala s letadlem. Ti meli nejlepsi prehled o pocasi v oblasti a zavcasu meli letadlo odvratit na jine letiste. Vsech 130 lidi na palube mohlo zar^vat.....  :-/

+6/0
10.8.2015 7:09

A11n48d97r71e66j 28O37l76e59k40s85a 3275661337721

Dobrej obrácenej háček R^ :-)

0/0
10.8.2015 14:59

P85e54t56r 50N94ě63m75e50č53e51k 1872914952253

Respekt!

+4/0
10.8.2015 7:05

J57a60r58o35s96l53a30v 77Z36a41p61l33e88t29a20l 9617198862896

klobou dolů páni piloti - jste machři na pravém místě...R^

+1/0
10.8.2015 6:36

J28o12s57e52f 77S31v31o36b11o12d98a 7676232819344

pokud se ovsem nezjisti, ze piloti ignorovali radar a vleteli do centra bourky diky lehkomyslnosti ci amaterismu. to by jejich hrdinnou auru ponekud zredukovalo

+8/0
10.8.2015 6:52

I18v55a56n 87B87a52z15i75k66a 8193336304399

Nejen radar! Tyto anonálie jsou hlášeny a piloti před nimi varováni. To nebyla náhoda. Více to vypadá na hloupost, či neschopnost pilotů. Zajímá by lyla zpráva o incidentu. ...Třeba někde někdy bude.

0/0
10.8.2015 10:13

M96i40c34h81a51l 22S34t23r10a17k80a 7140750274283

treba tady, casem

http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

0/0
10.8.2015 10:21

D75a36v73i48d 50P64r20o63c15h31á97z46k22a 5354905437543

Asi bych se po.ral byt tam

+8/0
10.8.2015 6:31

J11o90s39e70f 76D27r26o11b56n21í18k 7482755825226

Jaký "čumák"? Spisovně je to čenich. Pardon - příď. Letadlo má příď ( od tohoto např. příďový podvozek) a ocas (např. ocasní plochy).

+5/−6
10.8.2015 5:45

M34a85r10t39i45n 83S78m74a86h76a 4296597523741

Pane, já mám taky ocas, byť již poněkud ochablý:-/

+5/−2
10.8.2015 5:49

J21a86n 19H73o35r13s83k86ý 2576980197575

Plusy přibývají, že?:-) Přesně v souladu s heslem: "Nic nepotěší člověka víc než neštěstí druhého!" ;-D

+3/0
10.8.2015 8:37

M47a92r52t11i24n 39K47r85a22l 7363350603967

Cenich, nekdy tez morda. Kroupy poskodily mordu letadla.

;-)

+4/0
10.8.2015 8:04

J69a31n 25H52o93r56s66k72ý 2356450337985

Pane, velice se mýlíte. Čenich je, převedeno do lidského obličeje, nos, ovšem morda jsou ústa. :-)

+1/0
10.8.2015 8:29

M74i49c79h37a46l 38M11a30c87h46e84k 1314842614899

I vy se mýlíte. Morda je název tlamy u šelmy.

0/0
10.8.2015 9:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.