Diskuze

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

1 0
možnosti
RK

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

5 2
možnosti
RK

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

1 0
možnosti
JB

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

4 0
možnosti
JD

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

2 2
možnosti
JB

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

1 0
možnosti
MM

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

7 0
možnosti
AO

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

11 0
možnosti
MZ

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

2 2
možnosti
BK

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0 0
možnosti
Foto

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

9 0
možnosti
KD

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

11 0
možnosti
JP

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

2 1
možnosti
JP

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0 10
možnosti
BK

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

2 0
možnosti