Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14a93v24e47l 31K39o57v43á33ř 6277787939140

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

+1/0
11.8.2015 11:43

R74a78d32k20o 67K33ř80i84v76á80n41e94k 7410973755930

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

+5/−2
9.8.2015 21:19

R71a64d60k31o 87K22ř23i56v58á84n26e17k 7690783415400

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

+1/0
11.8.2015 7:54

J48a63n25a 43B28r82e40j33c18h47o65v89á 5437268453574

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

+4/0
9.8.2015 15:59

J33i42r27i 42D21v23o56r43a97k 7530769324986

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

+2/−2
9.8.2015 14:49

J59a73n71a 26B10r67e36j40c30h41o53v81á 5297978783734

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

+1/0
9.8.2015 15:53

J67a80n 59P45a45v23e97l36k49a 3677981294381

Myslete v 3D.

+1/0
9.8.2015 18:34

P63a10v19e86l 91O27b27d26r77ž30á92l22e84k 6876394928582

Což předpisy dovolují. Proto se také pendolina loudají 160 i když umí 230.

A buď můžete ty přejezdy zrušit, ale to budou řvát lidi a obce kolem. Nebo z některých udělat mimoúrovňově křížení a to stojí moc a leckde na to není ani místo.

A ty ostatní zrušit viz první možnost.

Takže pokud na koridoru necháte jen ta křížení, která lze fyzicky postavit a jen tolik, na kolik jsou peníze - zrušíte nějakých 80-90% přejezdů a k tomu nedají obce souhlas.

+2/0
9.8.2015 18:47

P63a33v95e20l 17S40k78l23á35d79a85n68ý 7981897629413

Tvrzení, že "mimoúrovňové křížení stojí moc", mi přijde jako taková veřejně ohraná chiméra bez souvislostí. Ano, nadjezd či podjezd stojí obvykle několikanásobně více, než přejezd, krásný přejezd pořídíme již za deset miliónů. Ale napadlo někoho, že přejezd vydrží cca 20 let, kdežto nadjezd i 100 let a vyšší stavební náklady se tak vrátí? Nemluvě o ztrátách z nehod - za jednoho nebožtíka aktuálně počítáme se společenskou ztrátou 18 miliónů korun. A už vůbec nemluvě o dalších indikátorech, jako je např. plynulejší provoz na pozemní komunikaci a odstranění zdržení silničních vozidel u přejezdů, i to jsou náklady (mzdy řidičů, odpisy vozidel, delší dodací doby...), které je možné finančně vyjádřit. Otázka, jestli to tvůrci koncepcí chtějí - "ušetřit je třeba teď a nikoli v horizontu desítek let, náklady na auta a posádky ať si platí kdo chce, ztráty z nehod zaplatí pojišťovny, nás problém netrápí, atd.), Je to jen otázka způsobu nahlížení a způsobu kalkulace.

+1/−1
10.8.2015 10:25

S33l52a65v96o69m86í65r 48Š96t51ě13p38á51n 1338384192964

je to pravda, jenže takto rychle tam jedou dva vlaky nebo dva páry za den ostatní se šine 60-kou

0/−1
11.8.2015 13:52

B55ř19e45t94i42s53l92a77v 18Š77í91m46a 9404181302

Slavomír Štepán

Není to pravda!Trate jsou zabezpecené správne dle norem.

Dalsí vlaky jezdí samozrejme vyssí rychlostí nez 60, to si pletete s lokálkami.;-D

0/−1
14.8.2015 11:08

R12o58m52a63n 86J37e60s93c46h39k71e 9208885757845

Podle zdravého rozumu nejsou. Na hlavní trati koridoru , kde je provoz vlaků za sebou je to špatné. Úrovňové přejezdy by tam neměli být. Na dálnici také nemáte předchod pro chodce. Pokud vidím na vedlejších tratích široké peróny a nadchody - a na hlavní trati nikoliv, tak si normy strčte za klobouk. Komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody či nadchody. Třetinový provoz než na koridoru Brno - Česká Třebová. ODS v roce 1996 nepostavila podchod či nadchod ve stanici Rájec - Jestřebí. Tam přejeli od té doby 18 lidí. Je mi jich líto, i těch co museli čekat ve vlacích , než to ODBORNÍCI vyšetří. To byli stovky lidí.

 Já raději platím holce autobus do školy aby se tomu nebezpečnému nádraží vyhla. Když jste u těch norem, bezpečností pruh se maluje ve vzdálenosti 80 cm od kraje perónu. Kde jsou ty pruhy na perónech širokých 140 cm ?     Ve 4.rozměru či vzduchoprázdnu.

0/0
16.8.2015 7:09

M82i55c56h59a12l 44M53a95l37á19t 6226142910780

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

+7/0
9.8.2015 14:12

A87n56d59r21e93j 18O49l73e84k54s20a 3285571507581

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

+11/0
9.8.2015 12:47

M12a80r81t87i42n 92Z18l90e82s57á27k 9674152565358

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

+2/−2
9.8.2015 12:39

B76o25h55u11s66l51a25v 59K76r80á75l43í80k 2711140919266

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0/0
9.8.2015 12:41

M94a55r78t16i40n 31Z13l46e93s47á68k 9384462895808

Odjet se dá i s prázdnými pneumatikami,ale bude-li řidič vědět,že to hrozí,věřím,že by si to každý rozmyslel.

0/0
9.8.2015 12:44

P67a38v29e43l 13O11b49d90r59ž65á32l21e60k 6266734208202

A k čemu by to bylo? Neznám případ, kdy by někdo projel již spuštěné závory. A jejich spuštění trvá pár sekund.

+1/0
9.8.2015 18:49

J53a35n 51Z20e11m56a69n 8836342964302

Že neznáte žádný takový případ ještě neznamená, že se to nestalo.

0/−1
9.8.2015 20:36

P48a43v85e61l 22N43o84c58a22r 6939159866555

Kolik vám je měsíců že takový případ neznáte? ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2015 19:11

J73i98ř91í 84K77o73v58a27ř91í63k 5390570374719

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

+9/0
9.8.2015 12:35

K72a28r76e51l 70D13v88o41ř71á26k 7409214967768

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

+11/0
9.8.2015 11:35

J68a76n 38P25a94v69e23l20k35a 3157451784131

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

+2/−1
9.8.2015 11:44

P42e31t51r 31B32u63r15d22a 3840935279637

Nevím, jestli bez pokuty, ale centrální evidence, poprvé třeba napomenutí, podruhé tisíc, potřetí deset tisíc, počtvrté sto a doživotní zákaz řízení. První tři třeba během 5 let, pak každé tři bezproblémové roky jeden ubrat.

+2/0
9.8.2015 17:43

J26a52n 83P66a30v67e47l61k60a 3507331864101

Jj. Ale když ty pokuty nikdo nikdy neudělí (kromě nehody - jenže nikdo si nepřipustí, že právě jemu se může stát), tak je výše trestu irelevantní. Všude na škole se učí, že trest a vymahatelnost musí působit společně, jedno bez druhého nefunguje.

0/0
9.8.2015 18:32

B41o42h12u59s18l51a46v 34K33r85á98l50í74k 2181880429706

V situaci, kdy 95 % řidičů automobilů předpisy porušuje zcela soustavně (a ten, kdo je dodržuje, je považován za zdržujícího podivína), bude chyba zřejmě i někde jinde než jen v nízkých trestech za porušování.

+4/0
9.8.2015 12:36

K55a91r44e97l 40D53v69o35ř67á83k 7779404507808

Je to samozřejmě chyba morálky celé společnosti. Kdo je morálně na takové výši, že si uvědomuje, koho dalšího může svým chováním ohrozit, tak ten přísné tresty nepotřebuje, ani nepotřebuje, aby ho někdo kontroloval atd. Jsou mezi námi, ale tací, co nemají žádnou morálku, žádnou sebekontrolu, jsou nepoučitelní ze svých vlastních chyb a pro ně musí existovat systém přísných trestů, protože nic jiného na ně neplatí. Naopak nízkým trestům se jenom vysmívají a jejich porušovaní považují za naprosto normální vzorec chování.

+3/0
9.8.2015 13:01

B80o27h44u31s31l72a20v 34K85r74á27l90í28k 2971670799916

Nějaké vzorce chování mají i ti, kteří vymýšlejí zákony a předpisy, i ti, kteří rozhodují o umístění dopravních značek, ba i ti, kteří udělují ty přísné tresty. Nikdy tomu nebylo a nebude tak, že by existoval nějaký geniální, prozíravý, spolehlivý a morální systém, který by dohlížel na nemorální a nepoučitelné jedince. Ten systém je tvořen stejně nemorálními, nepoučitelnými a neodpovědnými lidmi jako jsou ti, kteří jsou tím systémem ovládáni. A i kvůli tomu mají ty předpisy tak malou autoritu.

0/0
9.8.2015 13:12

J38a72n 27P78a77v93e65l42k11a 3587881824821

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0/−10
9.8.2015 11:29

B61o56h92u44s27l68a57v 73K66r20á96l45í66k 2571320239616

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

+2/0
9.8.2015 12:40

J50a36n 98P14a84v12e77l62k11a 3497491654871

Ne. Mám na mysli to, že se doopravdy nezreorganiovali a přetrvává tam styl práce z doby totality. Stejně jako u pošty, některých malých textilek, strojíren apod. (přibudou mínusy od pošťáků, děkuji, ale je to tak).

0/−5
9.8.2015 12:44

B71o60h45u12s90l64a43v 35K62r50á20l44í63k 2161160809416

A atomová elektrárna, kde pracuje Homer Simpson, je podle vás taky přežitkem z doby totality?

+2/0
9.8.2015 13:14

J37a17n 19N86e95š48p55o83r 4576718896662

Ano? A vy tam pracujete, že to tak dobře víte? Myslíte, že SŽDC, ČD a ČD Cargo, abych jmenoval jen ty největší nástupnické organizace, jsou jedno a totéž? Uveďte pár příkladů, jakým způsobem se pracovalo před reorganizací a jak se pracuje nyní u těchto firem, když jste tak znalý poměrů....

+3/0
9.8.2015 18:02

O63n67d18ř33e11j 32P35a83r31ý55z41e58k 1284255734578

Výpravčí zvedne "plácačku"? To snad nemyslíte vážně. Vlaky se vypracují a neplácají (plácají se holky přes zadek). ;-D

+5/0
9.8.2015 11:25

O92n50d47ř71e55j 29P17a22r57ý77z83e63k 1964565174168

*Vlaky se vypravují, je to tedy výpravka.

+3/0
9.8.2015 11:25

B71o45h94u85s52l36a40v 15K83r55á56l15í61k 2771370779326

A ta výpravka v našich zemích nemá podobu hůlky ani podobu praporku, ale podobu plácačky. Což ovšem mozek nádražáka, podle kterého vlaky nezatáčí, ale obloukují, nemůže pochopit.

0/−5
9.8.2015 12:43

P81a35v63e31l 51O94b18d47r10ž21á52l53e50k 6306344978332

Plácačka je leda na mouchy. Výpravka je terčík s držadlem.

+4/−1
9.8.2015 18:52

B51o55h78u77s71l50a24v 17K65r70á73l59í16k 2941100559846

Terčík je leda na střílení. Viděl jste snad, že by někdo držel skutečný terč v ruce na držátku?

0/−2
9.8.2015 23:42

B73ř73e80t51i50s92l10a77v 14Š35í29m61a 9404151362

Bohuslav Králík

Zeleznicári mají slova - oblouk, výpravka, návestidla atd. jako dané oficiální odborné výrazy, stejne tak jako jsou odborné výrazy ve zdravotnictví a dalsích oborech. Na tom nemá nekdo nezúcastnený a neznalý co kritizovat!

To ovsem mozek diskutéra, nejspís ekonomického oboru, nemuze pochopit!;-D

Vám bych doporucil zapamatovat si, ze i pro vás platí obecne dané predpisy a pravidla jako pro kazdého jiného:

- cervená je stuj !!

- první pomoc je povinen poskytnout kazdý clovek dle svých schopností a mezi to patrí zavolání i záchranky, policie, coz jiste zvládne i méne schopný jedinec jako vy. Dobre si pamatuji, jak jste se kvuli tomu hádal na jiných diskuzích!

0/0
14.8.2015 13:29

R80o62m54a85n 31J53e14s63c23h16k44e 9388465737505

Tento stát není schopen pořádně označit ulice a domy. V 90 % měst a obcí chybí tabule a jsou špatně označeny domy. Ministerstvo vnitra to řešit nechce a města také ne. Kam potom volat o pomoc, kdy na náměstí nemá ani jedem dům viditelné číslo. V lednu jsem na to upozornil v Blansku a v srpnu žádná náprava. SOBOTKUV fungující stát.

0/0
16.8.2015 7:15

M14i56c52h93a44l 60P33o52h10o15ř85e77l93s45k87ý 8872141401677

nejsou náhodou nevětší slabinou želeniční dopravy blbečkové kteří neví že

čevená na přejezdu znamená že nemají lozit na koleje

+15/0
9.8.2015 11:14

M32a35r41t54i69n 63S29a69u27r 5388432580701

Přečíst si někdo jen to, že slabinou jsou výpravčí, tak tady na ně bude nadávat, ale ono je špatně, že tam už nejsou. To na to přišli brzo, když je téměř všude zrušili, chytráci.Rv

+1/0
9.8.2015 11:05

J25a14n 86F21r91o29l38í11k 6846260675354

Slabinou jsou zaměstnanci, vlaky a koleje.;-D

0/0
9.8.2015 11:08

A68u76g28u56s33t 16F15o28r77m24á97n33e80k 6405629340706

Napřed propustí výpravčí a zruší na mnoha přejezdech závory a teď je to slabina drah ? Spíš slabinou je přebujelá administrativa.

0/−1
9.8.2015 10:47

P71a36v16e61l 15O14b72d10r52ž56á39l15e13k 6526844478612

Znate prejezd, kde byly zrusene zevory?

+1/0
9.8.2015 10:54

M44a57r61i25e 12M46a35l34u65š46k88o88v87á 2219888743

jsou jichj stovky - dříve mechanické závory, dnes světla bez závor. A pak se na nich stávají nehody, protože lidé jsou na optickou překážku přes cestu zvyklí a nekontrolují si světla na kraji vozovovky - viz třeba http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/dva-mrtvi-po-srazce-vlaku-a-osobaku-v-tochovicich.html

(jasně se tam píše, že týden před nechodou dali pryč závory)

+2/−4
9.8.2015 10:57

P76a24v53e40l 29O17b70d23r82ž33á62l58e87k 6716214548482

Zrovna odkaz na tn.cz jako zdroj relevantních informaci je zajimavý ;)

Každopádně trvám na tom, že nenajdete přejezd, kde by dřív byla světla+závory a následně závory zrušili a nechali jen světla.

Rekonstrukce historických přejezdů, které neodpovídají normám (mechanicky ovládané závory bez světel) jsou něco úplně jiného. Takový přejezd byl zabezpečený jen křížem. Rozhodující jsou světla.

+3/−1
9.8.2015 11:13

V43i77k28t76o18r 56N34á69r36o80ž47n35ý 3209622678

Takových přejezdů máte hodně...sám jsem jich několik kdysi obsluhoval. Mechanické závory , doplněné světelným blikačem ..který začal blikat v momentu , kdy závorář vzal za kliku. 

No...a pak mechanický přejezd se zrušil , postavil se nový , automatický , ale již bez závor...

+1/0
9.8.2015 11:22

P28a26v37e75l 69O92b31d24r50ž90á11l28e22k 6716744778742

Zajímavé, v živote jsem viděl jedinný přejezd, kde byly mechanické závory a zároveň i světla. A to jsem toho viděl celkem dost.

+1/0
9.8.2015 11:54

J44a48n 77Z20e56m98a15n 8956152594792

Však taky nějak masově rozšířeny nebyly.

0/0
9.8.2015 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.