Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a96v12e42l 34K46o64v77á71ř 6867767969600

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

+1/0
11.8.2015 11:43

R84a53d57k74o 65K51ř97i28v13á77n80e85k 7970683615590

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

+5/−2
9.8.2015 21:19

R75a13d41k73o 69K80ř10i35v52á23n65e76k 7230503715160

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

+1/0
11.8.2015 7:54

J36a95n26a 91B85r49e69j65c50h36o92v25á 5267448643834

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

+4/0
9.8.2015 15:59

J14i12r68i 55D13v37o79r83a27k 7150619984746

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

+2/−2
9.8.2015 14:49

J84a77n40a 70B53r88e81j76c75h20o15v46á 5897478763654

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

+1/0
9.8.2015 15:53

J83a90n 86P38a61v74e53l93k68a 3787561224971

Myslete v 3D.

+1/0
9.8.2015 18:34

P86a33v49e94l 79O72b95d31r70ž36á61l87e18k 6936954318642

Což předpisy dovolují. Proto se také pendolina loudají 160 i když umí 230.

A buď můžete ty přejezdy zrušit, ale to budou řvát lidi a obce kolem. Nebo z některých udělat mimoúrovňově křížení a to stojí moc a leckde na to není ani místo.

A ty ostatní zrušit viz první možnost.

Takže pokud na koridoru necháte jen ta křížení, která lze fyzicky postavit a jen tolik, na kolik jsou peníze - zrušíte nějakých 80-90% přejezdů a k tomu nedají obce souhlas.

+2/0
9.8.2015 18:47

P65a59v24e10l 36S27k32l47á98d41a82n70ý 7911967769823

Tvrzení, že "mimoúrovňové křížení stojí moc", mi přijde jako taková veřejně ohraná chiméra bez souvislostí. Ano, nadjezd či podjezd stojí obvykle několikanásobně více, než přejezd, krásný přejezd pořídíme již za deset miliónů. Ale napadlo někoho, že přejezd vydrží cca 20 let, kdežto nadjezd i 100 let a vyšší stavební náklady se tak vrátí? Nemluvě o ztrátách z nehod - za jednoho nebožtíka aktuálně počítáme se společenskou ztrátou 18 miliónů korun. A už vůbec nemluvě o dalších indikátorech, jako je např. plynulejší provoz na pozemní komunikaci a odstranění zdržení silničních vozidel u přejezdů, i to jsou náklady (mzdy řidičů, odpisy vozidel, delší dodací doby...), které je možné finančně vyjádřit. Otázka, jestli to tvůrci koncepcí chtějí - "ušetřit je třeba teď a nikoli v horizontu desítek let, náklady na auta a posádky ať si platí kdo chce, ztráty z nehod zaplatí pojišťovny, nás problém netrápí, atd.), Je to jen otázka způsobu nahlížení a způsobu kalkulace.

+1/−1
10.8.2015 10:25

S53l67a72v64o65m21í30r 49Š67t24ě28p37á26n 1258304952594

je to pravda, jenže takto rychle tam jedou dva vlaky nebo dva páry za den ostatní se šine 60-kou

0/−1
11.8.2015 13:52

B11ř63e43t92i66s91l87a23v 22Š67í73m51a 9984311742

Slavomír Štepán

Není to pravda!Trate jsou zabezpecené správne dle norem.

Dalsí vlaky jezdí samozrejme vyssí rychlostí nez 60, to si pletete s lokálkami.;-D

0/−1
14.8.2015 11:08

R38o45m65a66n 19J93e65s76c26h64k70e 9468195967885

Podle zdravého rozumu nejsou. Na hlavní trati koridoru , kde je provoz vlaků za sebou je to špatné. Úrovňové přejezdy by tam neměli být. Na dálnici také nemáte předchod pro chodce. Pokud vidím na vedlejších tratích široké peróny a nadchody - a na hlavní trati nikoliv, tak si normy strčte za klobouk. Komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody či nadchody. Třetinový provoz než na koridoru Brno - Česká Třebová. ODS v roce 1996 nepostavila podchod či nadchod ve stanici Rájec - Jestřebí. Tam přejeli od té doby 18 lidí. Je mi jich líto, i těch co museli čekat ve vlacích , než to ODBORNÍCI vyšetří. To byli stovky lidí.

 Já raději platím holce autobus do školy aby se tomu nebezpečnému nádraží vyhla. Když jste u těch norem, bezpečností pruh se maluje ve vzdálenosti 80 cm od kraje perónu. Kde jsou ty pruhy na perónech širokých 140 cm ?     Ve 4.rozměru či vzduchoprázdnu.

0/0
16.8.2015 7:09

M98i56c47h26a47l 46M37a52l61á79t 6586512970470

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

+7/0
9.8.2015 14:12

A77n50d45r49e88j 91O60l58e20k12s92a 3335471777311

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

+11/0
9.8.2015 12:47

M30a81r89t34i22n 20Z35l35e60s84á46k 9854832845178

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

+2/−2
9.8.2015 12:39

B66o95h28u98s74l29a31v 56K27r46á40l87í53k 2531910109676

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0/0
9.8.2015 12:41

M15a32r78t88i34n 39Z86l22e52s88á60k 9124122175748

Odjet se dá i s prázdnými pneumatikami,ale bude-li řidič vědět,že to hrozí,věřím,že by si to každý rozmyslel.

0/0
9.8.2015 12:44

P50a53v16e74l 34O71b58d10r72ž64á52l92e33k 6656814438602

A k čemu by to bylo? Neznám případ, kdy by někdo projel již spuštěné závory. A jejich spuštění trvá pár sekund.

+1/0
9.8.2015 18:49

J26a41n 63Z14e94m82a37n 8186152554842

Že neznáte žádný takový případ ještě neznamená, že se to nestalo.

0/−1
9.8.2015 20:36

P67a28v53e19l 71N89o44c47a78r 6669379196155

Kolik vám je měsíců že takový případ neznáte? ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2015 19:11

J45i40ř15í 30K40o19v38a43ř70í48k 5130780664269

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

+9/0
9.8.2015 12:35

K97a68r77e86l 89D81v28o54ř80á13k 7879284127758

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

+11/0
9.8.2015 11:35

J32a17n 36P14a89v58e52l31k86a 3747461554331

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

+2/−1
9.8.2015 11:44

P57e15t16r 91B32u28r49d19a 3870505289327

Nevím, jestli bez pokuty, ale centrální evidence, poprvé třeba napomenutí, podruhé tisíc, potřetí deset tisíc, počtvrté sto a doživotní zákaz řízení. První tři třeba během 5 let, pak každé tři bezproblémové roky jeden ubrat.

+2/0
9.8.2015 17:43

J40a68n 64P36a26v11e37l42k15a 3367441444231

Jj. Ale když ty pokuty nikdo nikdy neudělí (kromě nehody - jenže nikdo si nepřipustí, že právě jemu se může stát), tak je výše trestu irelevantní. Všude na škole se učí, že trest a vymahatelnost musí působit společně, jedno bez druhého nefunguje.

0/0
9.8.2015 18:32

B29o24h93u20s92l41a40v 66K33r22á48l88í80k 2691780929866

V situaci, kdy 95 % řidičů automobilů předpisy porušuje zcela soustavně (a ten, kdo je dodržuje, je považován za zdržujícího podivína), bude chyba zřejmě i někde jinde než jen v nízkých trestech za porušování.

+4/0
9.8.2015 12:36

K81a87r13e72l 30D93v25o14ř84á47k 7139504967238

Je to samozřejmě chyba morálky celé společnosti. Kdo je morálně na takové výši, že si uvědomuje, koho dalšího může svým chováním ohrozit, tak ten přísné tresty nepotřebuje, ani nepotřebuje, aby ho někdo kontroloval atd. Jsou mezi námi, ale tací, co nemají žádnou morálku, žádnou sebekontrolu, jsou nepoučitelní ze svých vlastních chyb a pro ně musí existovat systém přísných trestů, protože nic jiného na ně neplatí. Naopak nízkým trestům se jenom vysmívají a jejich porušovaní považují za naprosto normální vzorec chování.

+3/0
9.8.2015 13:01

B92o71h18u33s39l26a56v 19K61r98á27l29í74k 2551560329446

Nějaké vzorce chování mají i ti, kteří vymýšlejí zákony a předpisy, i ti, kteří rozhodují o umístění dopravních značek, ba i ti, kteří udělují ty přísné tresty. Nikdy tomu nebylo a nebude tak, že by existoval nějaký geniální, prozíravý, spolehlivý a morální systém, který by dohlížel na nemorální a nepoučitelné jedince. Ten systém je tvořen stejně nemorálními, nepoučitelnými a neodpovědnými lidmi jako jsou ti, kteří jsou tím systémem ovládáni. A i kvůli tomu mají ty předpisy tak malou autoritu.

0/0
9.8.2015 13:12

J54a32n 47P41a70v91e35l97k89a 3347541374891

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0/−10
9.8.2015 11:29

B68o20h52u55s26l71a46v 49K76r40á72l36í13k 2541110299696

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

+2/0
9.8.2015 12:40

J57a62n 13P58a27v58e81l98k10a 3467191424141

Ne. Mám na mysli to, že se doopravdy nezreorganiovali a přetrvává tam styl práce z doby totality. Stejně jako u pošty, některých malých textilek, strojíren apod. (přibudou mínusy od pošťáků, děkuji, ale je to tak).

0/−5
9.8.2015 12:44

B70o29h29u91s87l74a72v 57K82r20á82l67í24k 2591210379256

A atomová elektrárna, kde pracuje Homer Simpson, je podle vás taky přežitkem z doby totality?

+2/0
9.8.2015 13:14

J89a16n 38N42e70š51p78o72r 4206388526542

Ano? A vy tam pracujete, že to tak dobře víte? Myslíte, že SŽDC, ČD a ČD Cargo, abych jmenoval jen ty největší nástupnické organizace, jsou jedno a totéž? Uveďte pár příkladů, jakým způsobem se pracovalo před reorganizací a jak se pracuje nyní u těchto firem, když jste tak znalý poměrů....

+3/0
9.8.2015 18:02

O79n61d13ř44e15j 21P52a44r25ý79z37e70k 1854465794458

Výpravčí zvedne "plácačku"? To snad nemyslíte vážně. Vlaky se vypracují a neplácají (plácají se holky přes zadek). ;-D

+5/0
9.8.2015 11:25

O43n66d47ř53e82j 19P40a80r10ý43z28e49k 1564815584318

*Vlaky se vypravují, je to tedy výpravka.

+3/0
9.8.2015 11:25

B28o77h31u16s47l61a12v 17K75r21á45l62í44k 2521940909156

A ta výpravka v našich zemích nemá podobu hůlky ani podobu praporku, ale podobu plácačky. Což ovšem mozek nádražáka, podle kterého vlaky nezatáčí, ale obloukují, nemůže pochopit.

0/−5
9.8.2015 12:43

P44a15v71e83l 69O44b49d79r13ž11á86l70e95k 6626654578192

Plácačka je leda na mouchy. Výpravka je terčík s držadlem.

+4/−1
9.8.2015 18:52

B92o63h40u41s83l40a58v 70K42r46á56l94í38k 2141510229156

Terčík je leda na střílení. Viděl jste snad, že by někdo držel skutečný terč v ruce na držátku?

0/−2
9.8.2015 23:42

B50ř19e74t61i82s37l50a13v 46Š74í41m21a 9234541872

Bohuslav Králík

Zeleznicári mají slova - oblouk, výpravka, návestidla atd. jako dané oficiální odborné výrazy, stejne tak jako jsou odborné výrazy ve zdravotnictví a dalsích oborech. Na tom nemá nekdo nezúcastnený a neznalý co kritizovat!

To ovsem mozek diskutéra, nejspís ekonomického oboru, nemuze pochopit!;-D

Vám bych doporucil zapamatovat si, ze i pro vás platí obecne dané predpisy a pravidla jako pro kazdého jiného:

- cervená je stuj !!

- první pomoc je povinen poskytnout kazdý clovek dle svých schopností a mezi to patrí zavolání i záchranky, policie, coz jiste zvládne i méne schopný jedinec jako vy. Dobre si pamatuji, jak jste se kvuli tomu hádal na jiných diskuzích!

0/0
14.8.2015 13:29

R53o51m87a64n 58J31e13s56c11h51k32e 9878535517975

Tento stát není schopen pořádně označit ulice a domy. V 90 % měst a obcí chybí tabule a jsou špatně označeny domy. Ministerstvo vnitra to řešit nechce a města také ne. Kam potom volat o pomoc, kdy na náměstí nemá ani jedem dům viditelné číslo. V lednu jsem na to upozornil v Blansku a v srpnu žádná náprava. SOBOTKUV fungující stát.

0/0
16.8.2015 7:15

M58i73c65h54a52l 90P95o36h64o23ř36e94l19s98k47ý 8562861581127

nejsou náhodou nevětší slabinou želeniční dopravy blbečkové kteří neví že

čevená na přejezdu znamená že nemají lozit na koleje

+15/0
9.8.2015 11:14

M53a49r48t92i90n 11S93a17u32r 5388932830971

Přečíst si někdo jen to, že slabinou jsou výpravčí, tak tady na ně bude nadávat, ale ono je špatně, že tam už nejsou. To na to přišli brzo, když je téměř všude zrušili, chytráci.Rv

+1/0
9.8.2015 11:05

J15a86n 11F75r65o69l63í90k 6276850745384

Slabinou jsou zaměstnanci, vlaky a koleje.;-D

0/0
9.8.2015 11:08

A62u22g13u18s53t 63F73o84r98m11á58n64e81k 6635609450676

Napřed propustí výpravčí a zruší na mnoha přejezdech závory a teď je to slabina drah ? Spíš slabinou je přebujelá administrativa.

0/−1
9.8.2015 10:47

P66a41v79e24l 31O18b17d33r81ž85á33l66e84k 6676744208392

Znate prejezd, kde byly zrusene zevory?

+1/0
9.8.2015 10:54

M77a96r85i63e 68M64a18l83u96š55k31o28v21á 2159348943

jsou jichj stovky - dříve mechanické závory, dnes světla bez závor. A pak se na nich stávají nehody, protože lidé jsou na optickou překážku přes cestu zvyklí a nekontrolují si světla na kraji vozovovky - viz třeba http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/dva-mrtvi-po-srazce-vlaku-a-osobaku-v-tochovicich.html

(jasně se tam píše, že týden před nechodou dali pryč závory)

+2/−4
9.8.2015 10:57

P34a84v15e59l 16O54b14d79r35ž66á40l16e98k 6416354478352

Zrovna odkaz na tn.cz jako zdroj relevantních informaci je zajimavý ;)

Každopádně trvám na tom, že nenajdete přejezd, kde by dřív byla světla+závory a následně závory zrušili a nechali jen světla.

Rekonstrukce historických přejezdů, které neodpovídají normám (mechanicky ovládané závory bez světel) jsou něco úplně jiného. Takový přejezd byl zabezpečený jen křížem. Rozhodující jsou světla.

+3/−1
9.8.2015 11:13

V14i65k74t80o98r 12N33á95r27o75ž85n88ý 3219762608

Takových přejezdů máte hodně...sám jsem jich několik kdysi obsluhoval. Mechanické závory , doplněné světelným blikačem ..který začal blikat v momentu , kdy závorář vzal za kliku. 

No...a pak mechanický přejezd se zrušil , postavil se nový , automatický , ale již bez závor...

+1/0
9.8.2015 11:22

P37a42v10e61l 25O14b84d72r27ž59á95l37e58k 6186524708172

Zajímavé, v živote jsem viděl jedinný přejezd, kde byly mechanické závory a zároveň i světla. A to jsem toho viděl celkem dost.

+1/0
9.8.2015 11:54

J95a24n 55Z40e53m94a31n 8616192424402

Však taky nějak masově rozšířeny nebyly.

0/0
9.8.2015 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.