Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75a16v47e10l 32K20o91v48á37ř 6137167149640

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

+1/0
11.8.2015 11:43

R37a45d94k70o 11K21ř71i62v14á62n66e91k 7450883725750

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

+5/−2
9.8.2015 21:19

R92a63d90k56o 74K53ř28i42v52á22n65e31k 7430893485840

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

+1/0
11.8.2015 7:54

J49a48n95a 24B92r93e14j47c45h13o27v34á 5487658743634

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

+4/0
9.8.2015 15:59

J97i39r53i 10D39v17o50r83a26k 7620289884546

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

+2/−2
9.8.2015 14:49

J49a29n24a 24B80r52e95j92c58h81o98v59á 5537218713354

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

+1/0
9.8.2015 15:53

J92a93n 86P46a11v33e13l45k47a 3557411964211

Myslete v 3D.

+1/0
9.8.2015 18:34

P96a40v74e25l 91O94b82d13r19ž66á23l77e70k 6486564548492

Což předpisy dovolují. Proto se také pendolina loudají 160 i když umí 230.

A buď můžete ty přejezdy zrušit, ale to budou řvát lidi a obce kolem. Nebo z některých udělat mimoúrovňově křížení a to stojí moc a leckde na to není ani místo.

A ty ostatní zrušit viz první možnost.

Takže pokud na koridoru necháte jen ta křížení, která lze fyzicky postavit a jen tolik, na kolik jsou peníze - zrušíte nějakých 80-90% přejezdů a k tomu nedají obce souhlas.

+2/0
9.8.2015 18:47

P84a95v78e58l 32S68k41l51á52d26a26n78ý 7761357209983

Tvrzení, že "mimoúrovňové křížení stojí moc", mi přijde jako taková veřejně ohraná chiméra bez souvislostí. Ano, nadjezd či podjezd stojí obvykle několikanásobně více, než přejezd, krásný přejezd pořídíme již za deset miliónů. Ale napadlo někoho, že přejezd vydrží cca 20 let, kdežto nadjezd i 100 let a vyšší stavební náklady se tak vrátí? Nemluvě o ztrátách z nehod - za jednoho nebožtíka aktuálně počítáme se společenskou ztrátou 18 miliónů korun. A už vůbec nemluvě o dalších indikátorech, jako je např. plynulejší provoz na pozemní komunikaci a odstranění zdržení silničních vozidel u přejezdů, i to jsou náklady (mzdy řidičů, odpisy vozidel, delší dodací doby...), které je možné finančně vyjádřit. Otázka, jestli to tvůrci koncepcí chtějí - "ušetřit je třeba teď a nikoli v horizontu desítek let, náklady na auta a posádky ať si platí kdo chce, ztráty z nehod zaplatí pojišťovny, nás problém netrápí, atd.), Je to jen otázka způsobu nahlížení a způsobu kalkulace.

+1/−1
10.8.2015 10:25

S80l60a51v33o44m60í25r 87Š32t83ě36p73á67n 1408834552894

je to pravda, jenže takto rychle tam jedou dva vlaky nebo dva páry za den ostatní se šine 60-kou

0/−1
11.8.2015 13:52

B96ř69e45t28i62s73l71a43v 72Š49í77m66a 9344421402

Slavomír Štepán

Není to pravda!Trate jsou zabezpecené správne dle norem.

Dalsí vlaky jezdí samozrejme vyssí rychlostí nez 60, to si pletete s lokálkami.;-D

0/−1
14.8.2015 11:08

R12o78m88a87n 15J31e15s33c79h89k35e 9488415677825

Podle zdravého rozumu nejsou. Na hlavní trati koridoru , kde je provoz vlaků za sebou je to špatné. Úrovňové přejezdy by tam neměli být. Na dálnici také nemáte předchod pro chodce. Pokud vidím na vedlejších tratích široké peróny a nadchody - a na hlavní trati nikoliv, tak si normy strčte za klobouk. Komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody či nadchody. Třetinový provoz než na koridoru Brno - Česká Třebová. ODS v roce 1996 nepostavila podchod či nadchod ve stanici Rájec - Jestřebí. Tam přejeli od té doby 18 lidí. Je mi jich líto, i těch co museli čekat ve vlacích , než to ODBORNÍCI vyšetří. To byli stovky lidí.

 Já raději platím holce autobus do školy aby se tomu nebezpečnému nádraží vyhla. Když jste u těch norem, bezpečností pruh se maluje ve vzdálenosti 80 cm od kraje perónu. Kde jsou ty pruhy na perónech širokých 140 cm ?     Ve 4.rozměru či vzduchoprázdnu.

0/0
16.8.2015 7:09

M22i42c69h87a78l 65M73a79l27á85t 6796882700210

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

+7/0
9.8.2015 14:12

A47n31d97r51e95j 70O88l50e94k50s68a 3905451657371

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

+11/0
9.8.2015 12:47

M37a35r40t74i88n 37Z44l95e45s62á73k 9384972705118

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

+2/−2
9.8.2015 12:39

B35o41h44u21s41l68a37v 96K44r96á93l70í47k 2291290869296

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0/0
9.8.2015 12:41

M17a51r89t60i48n 24Z80l83e12s34á61k 9874312425898

Odjet se dá i s prázdnými pneumatikami,ale bude-li řidič vědět,že to hrozí,věřím,že by si to každý rozmyslel.

0/0
9.8.2015 12:44

P78a93v24e36l 56O34b33d68r98ž37á94l77e94k 6656964768262

A k čemu by to bylo? Neznám případ, kdy by někdo projel již spuštěné závory. A jejich spuštění trvá pár sekund.

+1/0
9.8.2015 18:49

J74a54n 30Z55e80m49a85n 8276622364392

Že neznáte žádný takový případ ještě neznamená, že se to nestalo.

0/−1
9.8.2015 20:36

P44a74v19e22l 64N13o90c52a14r 6919409946835

Kolik vám je měsíců že takový případ neznáte? ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2015 19:11

J82i90ř33í 53K45o84v27a15ř56í45k 5220760214449

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

+9/0
9.8.2015 12:35

K97a53r38e19l 92D96v93o34ř33á28k 7829234917748

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

+11/0
9.8.2015 11:35

J53a71n 34P44a58v46e72l89k26a 3427801764181

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

+2/−1
9.8.2015 11:44

P33e86t39r 95B44u52r67d91a 3980755819467

Nevím, jestli bez pokuty, ale centrální evidence, poprvé třeba napomenutí, podruhé tisíc, potřetí deset tisíc, počtvrté sto a doživotní zákaz řízení. První tři třeba během 5 let, pak každé tři bezproblémové roky jeden ubrat.

+2/0
9.8.2015 17:43

J97a88n 57P66a14v70e32l92k52a 3607841204771

Jj. Ale když ty pokuty nikdo nikdy neudělí (kromě nehody - jenže nikdo si nepřipustí, že právě jemu se může stát), tak je výše trestu irelevantní. Všude na škole se učí, že trest a vymahatelnost musí působit společně, jedno bez druhého nefunguje.

0/0
9.8.2015 18:32

B28o74h71u18s36l94a38v 26K87r69á47l92í31k 2471690339826

V situaci, kdy 95 % řidičů automobilů předpisy porušuje zcela soustavně (a ten, kdo je dodržuje, je považován za zdržujícího podivína), bude chyba zřejmě i někde jinde než jen v nízkých trestech za porušování.

+4/0
9.8.2015 12:36

K54a94r51e96l 59D56v24o32ř22á71k 7579824657728

Je to samozřejmě chyba morálky celé společnosti. Kdo je morálně na takové výši, že si uvědomuje, koho dalšího může svým chováním ohrozit, tak ten přísné tresty nepotřebuje, ani nepotřebuje, aby ho někdo kontroloval atd. Jsou mezi námi, ale tací, co nemají žádnou morálku, žádnou sebekontrolu, jsou nepoučitelní ze svých vlastních chyb a pro ně musí existovat systém přísných trestů, protože nic jiného na ně neplatí. Naopak nízkým trestům se jenom vysmívají a jejich porušovaní považují za naprosto normální vzorec chování.

+3/0
9.8.2015 13:01

B11o28h28u26s77l95a82v 72K80r53á30l20í28k 2201720819326

Nějaké vzorce chování mají i ti, kteří vymýšlejí zákony a předpisy, i ti, kteří rozhodují o umístění dopravních značek, ba i ti, kteří udělují ty přísné tresty. Nikdy tomu nebylo a nebude tak, že by existoval nějaký geniální, prozíravý, spolehlivý a morální systém, který by dohlížel na nemorální a nepoučitelné jedince. Ten systém je tvořen stejně nemorálními, nepoučitelnými a neodpovědnými lidmi jako jsou ti, kteří jsou tím systémem ovládáni. A i kvůli tomu mají ty předpisy tak malou autoritu.

0/0
9.8.2015 13:12

J62a69n 68P16a89v68e79l67k27a 3567851244331

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0/−10
9.8.2015 11:29

B79o42h31u96s45l73a13v 31K91r36á98l81í24k 2961760499386

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

+2/0
9.8.2015 12:40

J13a58n 39P48a93v23e95l66k21a 3597471574591

Ne. Mám na mysli to, že se doopravdy nezreorganiovali a přetrvává tam styl práce z doby totality. Stejně jako u pošty, některých malých textilek, strojíren apod. (přibudou mínusy od pošťáků, děkuji, ale je to tak).

0/−5
9.8.2015 12:44

B49o96h57u56s72l86a87v 31K73r98á77l11í69k 2421690339746

A atomová elektrárna, kde pracuje Homer Simpson, je podle vás taky přežitkem z doby totality?

+2/0
9.8.2015 13:14

J71a12n 27N87e52š36p83o84r 4846288356392

Ano? A vy tam pracujete, že to tak dobře víte? Myslíte, že SŽDC, ČD a ČD Cargo, abych jmenoval jen ty největší nástupnické organizace, jsou jedno a totéž? Uveďte pár příkladů, jakým způsobem se pracovalo před reorganizací a jak se pracuje nyní u těchto firem, když jste tak znalý poměrů....

+3/0
9.8.2015 18:02

O34n24d64ř72e42j 86P12a33r66ý33z88e61k 1174385594608

Výpravčí zvedne "plácačku"? To snad nemyslíte vážně. Vlaky se vypracují a neplácají (plácají se holky přes zadek). ;-D

+5/0
9.8.2015 11:25

O47n34d79ř36e42j 45P87a45r39ý70z95e69k 1724715864678

*Vlaky se vypravují, je to tedy výpravka.

+3/0
9.8.2015 11:25

B61o90h49u83s23l37a37v 55K67r10á18l47í22k 2651800249766

A ta výpravka v našich zemích nemá podobu hůlky ani podobu praporku, ale podobu plácačky. Což ovšem mozek nádražáka, podle kterého vlaky nezatáčí, ale obloukují, nemůže pochopit.

0/−5
9.8.2015 12:43

P33a47v60e48l 98O95b87d36r29ž42á70l90e41k 6596944468312

Plácačka je leda na mouchy. Výpravka je terčík s držadlem.

+4/−1
9.8.2015 18:52

B10o25h88u74s47l19a95v 34K67r42á37l49í32k 2731880819916

Terčík je leda na střílení. Viděl jste snad, že by někdo držel skutečný terč v ruce na držátku?

0/−2
9.8.2015 23:42

B49ř34e35t29i62s94l61a57v 92Š94í66m64a 9354491222

Bohuslav Králík

Zeleznicári mají slova - oblouk, výpravka, návestidla atd. jako dané oficiální odborné výrazy, stejne tak jako jsou odborné výrazy ve zdravotnictví a dalsích oborech. Na tom nemá nekdo nezúcastnený a neznalý co kritizovat!

To ovsem mozek diskutéra, nejspís ekonomického oboru, nemuze pochopit!;-D

Vám bych doporucil zapamatovat si, ze i pro vás platí obecne dané predpisy a pravidla jako pro kazdého jiného:

- cervená je stuj !!

- první pomoc je povinen poskytnout kazdý clovek dle svých schopností a mezi to patrí zavolání i záchranky, policie, coz jiste zvládne i méne schopný jedinec jako vy. Dobre si pamatuji, jak jste se kvuli tomu hádal na jiných diskuzích!

0/0
14.8.2015 13:29

R11o90m65a64n 35J12e85s37c64h24k40e 9638605857955

Tento stát není schopen pořádně označit ulice a domy. V 90 % měst a obcí chybí tabule a jsou špatně označeny domy. Ministerstvo vnitra to řešit nechce a města také ne. Kam potom volat o pomoc, kdy na náměstí nemá ani jedem dům viditelné číslo. V lednu jsem na to upozornil v Blansku a v srpnu žádná náprava. SOBOTKUV fungující stát.

0/0
16.8.2015 7:15

M68i80c19h49a20l 69P20o11h46o30ř36e27l53s23k38ý 8682421911247

nejsou náhodou nevětší slabinou želeniční dopravy blbečkové kteří neví že

čevená na přejezdu znamená že nemají lozit na koleje

+15/0
9.8.2015 11:14

M48a41r18t34i56n 89S63a95u70r 5158322400111

Přečíst si někdo jen to, že slabinou jsou výpravčí, tak tady na ně bude nadávat, ale ono je špatně, že tam už nejsou. To na to přišli brzo, když je téměř všude zrušili, chytráci.Rv

+1/0
9.8.2015 11:05

J70a96n 35F84r54o85l39í52k 6906890285434

Slabinou jsou zaměstnanci, vlaky a koleje.;-D

0/0
9.8.2015 11:08

A97u84g41u24s35t 54F97o70r45m46á63n59e56k 6625589560736

Napřed propustí výpravčí a zruší na mnoha přejezdech závory a teď je to slabina drah ? Spíš slabinou je přebujelá administrativa.

0/−1
9.8.2015 10:47

P48a94v24e88l 35O55b55d87r53ž24á55l62e71k 6576514888892

Znate prejezd, kde byly zrusene zevory?

+1/0
9.8.2015 10:54

M57a15r31i81e 44M60a33l69u64š33k42o75v38á 2919368823

jsou jichj stovky - dříve mechanické závory, dnes světla bez závor. A pak se na nich stávají nehody, protože lidé jsou na optickou překážku přes cestu zvyklí a nekontrolují si světla na kraji vozovovky - viz třeba http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/dva-mrtvi-po-srazce-vlaku-a-osobaku-v-tochovicich.html

(jasně se tam píše, že týden před nechodou dali pryč závory)

+2/−4
9.8.2015 10:57

P78a51v93e13l 53O72b38d85r36ž81á40l51e17k 6736884228692

Zrovna odkaz na tn.cz jako zdroj relevantních informaci je zajimavý ;)

Každopádně trvám na tom, že nenajdete přejezd, kde by dřív byla světla+závory a následně závory zrušili a nechali jen světla.

Rekonstrukce historických přejezdů, které neodpovídají normám (mechanicky ovládané závory bez světel) jsou něco úplně jiného. Takový přejezd byl zabezpečený jen křížem. Rozhodující jsou světla.

+3/−1
9.8.2015 11:13

V65i14k53t34o90r 14N44á89r29o69ž31n23ý 3219242318

Takových přejezdů máte hodně...sám jsem jich několik kdysi obsluhoval. Mechanické závory , doplněné světelným blikačem ..který začal blikat v momentu , kdy závorář vzal za kliku. 

No...a pak mechanický přejezd se zrušil , postavil se nový , automatický , ale již bez závor...

+1/0
9.8.2015 11:22

P79a92v16e57l 84O45b84d75r45ž55á62l30e81k 6616904448302

Zajímavé, v živote jsem viděl jedinný přejezd, kde byly mechanické závory a zároveň i světla. A to jsem toho viděl celkem dost.

+1/0
9.8.2015 11:54

J15a71n 87Z81e57m86a47n 8586232344122

Však taky nějak masově rozšířeny nebyly.

0/0
9.8.2015 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.