Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce

Železniční tratě v Česku nejsou tak bezpečné, jak by mohly být, naznačuje generální inspektor Drážní inspekce Roman Šigut. Rezervy vidí zejména na přejezdech a ve vypravování vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a65v95e56l 88K29o83v75á29ř 6177577319210

"Slabinou železnice jsou výpravčí a přejezdy, míní šéf Drážní inspekce". A potom ještě koleje, lokomotivy, vagony, napájecí trolej.vedení, strojvedoucí, údržbářské čety, průvodčí,  vlakvedoucí a báby s košťaty a kbelíky co mejou vlak, kterej neprošel mycí linkou... Apropó - od doby kdy Tatcherová /obecně známá to vosoba/ prosadila privatizaci železnic převážným argumentem "úspory", počet nehod na britských tratích se zvedl přibližně třikrát.....

+1/0
11.8.2015 11:43

R20a92d60k85o 87K86ř51i89v78á53n13e31k 7490223745860

1. Slabinou iDnes jsou editoři, vymýškející zavádějící titulky.

2. Slabinou železnice nejsou výpravčí, ale to, že nejsou výpravčí. Jejich rušení a nahrazování technikou je logické a rozumné, ale bohužel mnohdy předčasné, pokud ta technika není na odpovídající úrovni.

3 . Slabinou železnice je dále Drážní inspekce, kde se ve vedoucích funkcích vyskytují lidé vzdělaní v úplně jiných oborech a ještě to považují to za svou přednost. Pan Šigut, který v článku hovoří, má vzdělání pedagogické. Pro jeho náměstka jsou lidé s technickým vzděláním, třeba z ČVUT, jen študovaní nádražáci, jak píše ve svých zlostných reakcích v diskusích.

+5/−2
9.8.2015 21:19

R22a20d33k47o 69K62ř59i56v23á52n78e87k 7750263725550

Ale pane Kučero..., máte pravdu, skutečně, tím náměstkem jsem myslel Vás... Oproti Vaší minulé reakci dřevorubecké úrovně tentokrát jenom mínus.... Je to pozitivní posun. Děkuji Vám za vstřícnost.

+1/0
11.8.2015 7:54

J93a42n44a 44B56r94e59j92c48h78o34v24á 5157778453254

Kdyby všichni dělali co mají a dodržovali předpisy, tak se budou řešit jen vzácné případy selhání techniky, tomu se bohužel nikdy nedá na 100% zabránit. Vytrácí se zodpovědnost, za sebe, za lidi okolo sebe atd. Své sehrává i zaměstnavatel a neustálé šetření. Takže na lokomotivách, v autech i dalších pracovištích jsou nevyspalí a unavení lidé a výsledek se dostaví. Pak je najednou čas i milióny na opravy, přitom prevence by přišla na třetinu.

+4/0
9.8.2015 15:59

J61i35r17i 41D70v18o10r86a54k 7900339384406

Slabinou je, že na trati kde se jezdí 160km za hodinu jsou přejezdy.

+2/−2
9.8.2015 14:49

J38a47n10a 64B37r15e76j66c79h53o77v74á 5767518193694

Jak to chcete udělat, když koridor vede přes celou republiku?

+1/0
9.8.2015 15:53

J20a76n 87P38a72v20e40l10k21a 3297861114731

Myslete v 3D.

+1/0
9.8.2015 18:34

P36a55v18e14l 11O25b50d93r85ž67á76l79e87k 6566584498602

Což předpisy dovolují. Proto se také pendolina loudají 160 i když umí 230.

A buď můžete ty přejezdy zrušit, ale to budou řvát lidi a obce kolem. Nebo z některých udělat mimoúrovňově křížení a to stojí moc a leckde na to není ani místo.

A ty ostatní zrušit viz první možnost.

Takže pokud na koridoru necháte jen ta křížení, která lze fyzicky postavit a jen tolik, na kolik jsou peníze - zrušíte nějakých 80-90% přejezdů a k tomu nedají obce souhlas.

+2/0
9.8.2015 18:47

P26a39v34e19l 12S80k62l27á63d50a19n36ý 7541967149653

Tvrzení, že "mimoúrovňové křížení stojí moc", mi přijde jako taková veřejně ohraná chiméra bez souvislostí. Ano, nadjezd či podjezd stojí obvykle několikanásobně více, než přejezd, krásný přejezd pořídíme již za deset miliónů. Ale napadlo někoho, že přejezd vydrží cca 20 let, kdežto nadjezd i 100 let a vyšší stavební náklady se tak vrátí? Nemluvě o ztrátách z nehod - za jednoho nebožtíka aktuálně počítáme se společenskou ztrátou 18 miliónů korun. A už vůbec nemluvě o dalších indikátorech, jako je např. plynulejší provoz na pozemní komunikaci a odstranění zdržení silničních vozidel u přejezdů, i to jsou náklady (mzdy řidičů, odpisy vozidel, delší dodací doby...), které je možné finančně vyjádřit. Otázka, jestli to tvůrci koncepcí chtějí - "ušetřit je třeba teď a nikoli v horizontu desítek let, náklady na auta a posádky ať si platí kdo chce, ztráty z nehod zaplatí pojišťovny, nás problém netrápí, atd.), Je to jen otázka způsobu nahlížení a způsobu kalkulace.

+1/−1
10.8.2015 10:25

S46l92a52v14o48m30í43r 14Š67t93ě36p93á52n 1158424592224

je to pravda, jenže takto rychle tam jedou dva vlaky nebo dva páry za den ostatní se šine 60-kou

0/−1
11.8.2015 13:52

B63ř70e46t49i56s95l30a98v 11Š30í62m32a 9394441582

Slavomír Štepán

Není to pravda!Trate jsou zabezpecené správne dle norem.

Dalsí vlaky jezdí samozrejme vyssí rychlostí nez 60, to si pletete s lokálkami.;-D

0/−1
14.8.2015 11:08

R49o34m89a51n 91J13e67s72c35h85k87e 9688765947335

Podle zdravého rozumu nejsou. Na hlavní trati koridoru , kde je provoz vlaků za sebou je to špatné. Úrovňové přejezdy by tam neměli být. Na dálnici také nemáte předchod pro chodce. Pokud vidím na vedlejších tratích široké peróny a nadchody - a na hlavní trati nikoliv, tak si normy strčte za klobouk. Komunisté otevřeli v roce 1953 trať Brno - Havlíčkův Brod. Všude podchody či nadchody. Třetinový provoz než na koridoru Brno - Česká Třebová. ODS v roce 1996 nepostavila podchod či nadchod ve stanici Rájec - Jestřebí. Tam přejeli od té doby 18 lidí. Je mi jich líto, i těch co museli čekat ve vlacích , než to ODBORNÍCI vyšetří. To byli stovky lidí.

 Já raději platím holce autobus do školy aby se tomu nebezpečnému nádraží vyhla. Když jste u těch norem, bezpečností pruh se maluje ve vzdálenosti 80 cm od kraje perónu. Kde jsou ty pruhy na perónech širokých 140 cm ?     Ve 4.rozměru či vzduchoprázdnu.

0/0
16.8.2015 7:09

M37i55c65h31a21l 46M90a11l74á55t 6136562510100

Zrušit výpravčí je krokem zpět.

+7/0
9.8.2015 14:12

A44n12d47r41e13j 63O17l56e92k34s32a 3225771427801

Gró toho problému je, že vládnou ekonomové a to je průšvih. Ekonomům je třeba naslouchat, ale nikdy nesmí dostat rozhodovací pravomoce nad rámec účetnictví.

Ekonom je v podstatě omezený člověk s vysokým sebevědomím. Když dostane možnost, rozprodá klidně i ornou půdu na velkosklady, zruší zemědělství a řekne, že ty potraviny můžeme přece nakoupit.Rv

+11/0
9.8.2015 12:47

M82a70r43t20i42n 52Z66l97e12s87á91k 9284232525608

Jak drahé by bylo,kdyby v okamžiku spouštění závor začaly současně ze silnice vyjíždět hroty na principu zastavovacích pásů?

+2/−2
9.8.2015 12:39

B90o37h21u69s77l43a87v 34K73r57á91l33í91k 2581740289226

Není jednodušší a levnější ty kamióny rovnou odstřelovat pendolínem? Ovšem připíchnout ten kamion na hroty, aby z přejezdu nemohl odjet, je také velmi geniální nápad.

0/0
9.8.2015 12:41

M67a88r95t22i31n 73Z80l65e34s69á93k 9734142605288

Odjet se dá i s prázdnými pneumatikami,ale bude-li řidič vědět,že to hrozí,věřím,že by si to každý rozmyslel.

0/0
9.8.2015 12:44

P64a74v21e78l 60O86b15d69r23ž91á98l31e17k 6786194168772

A k čemu by to bylo? Neznám případ, kdy by někdo projel již spuštěné závory. A jejich spuštění trvá pár sekund.

+1/0
9.8.2015 18:49

J95a42n 53Z94e40m91a11n 8406972484142

Že neznáte žádný takový případ ještě neznamená, že se to nestalo.

0/−1
9.8.2015 20:36

P62a32v10e14l 62N27o28c40a40r 6199539106885

Kolik vám je měsíců že takový případ neznáte? ;-D;-D;-D

0/0
18.8.2015 19:11

J37i18ř17í 60K60o87v65a12ř61í24k 5640960814329

Název článku je zavádějící, slabinou nejsou výpravčí, slabinou je management, který většině výpravčích zakázal vypravovat vlaky. Drážní předpisy byly psány zkušenostmi a "krví", jen pár "pánů" to ještě nepochopilo. Až se zruší výpravčí úplně a vlaky se budou řídit na dálku z jednoho místa, zvláště na tratích,  kde je spousta přejezdů a stanice bez podchodů, to teprve začne "legrace".

+9/0
9.8.2015 12:35

K31a30r26e48l 68D85v73o70ř73á87k 7469984177748

Největším problémem přejezdů jsou směšně nízké tresty pro řidiče. Pokud budou tresty tak "bolestivé", že si nikdo ani nedovolí ingnorovat červené světlo na přejezdu, bude to první krok k řešení problému. Proč by ale politici zpřísňovali tresty v automobilovém provozu, když sami nedodržují nic z vyhlášky o silničním provozu.

+11/0
9.8.2015 11:35

J55a88n 58P64a12v43e50l39k13a 3727311894861

Bohužel se tato hloupost rozšířila i mezi politiky. Prevevence, to je především kontrola. Když každého při projetí zastaví bez pokuty, problém zmizí. Když za to bude trest smrti, ale žádná kontrola bude tu problém stále.

+2/−1
9.8.2015 11:44

P53e73t65r 96B51u48r61d31a 3580185879327

Nevím, jestli bez pokuty, ale centrální evidence, poprvé třeba napomenutí, podruhé tisíc, potřetí deset tisíc, počtvrté sto a doživotní zákaz řízení. První tři třeba během 5 let, pak každé tři bezproblémové roky jeden ubrat.

+2/0
9.8.2015 17:43

J83a49n 68P32a43v89e85l10k29a 3137531494191

Jj. Ale když ty pokuty nikdo nikdy neudělí (kromě nehody - jenže nikdo si nepřipustí, že právě jemu se může stát), tak je výše trestu irelevantní. Všude na škole se učí, že trest a vymahatelnost musí působit společně, jedno bez druhého nefunguje.

0/0
9.8.2015 18:32

B18o32h66u29s86l74a18v 65K22r51á79l85í43k 2711420199326

V situaci, kdy 95 % řidičů automobilů předpisy porušuje zcela soustavně (a ten, kdo je dodržuje, je považován za zdržujícího podivína), bude chyba zřejmě i někde jinde než jen v nízkých trestech za porušování.

+4/0
9.8.2015 12:36

K17a37r37e16l 93D55v28o55ř62á14k 7989564967668

Je to samozřejmě chyba morálky celé společnosti. Kdo je morálně na takové výši, že si uvědomuje, koho dalšího může svým chováním ohrozit, tak ten přísné tresty nepotřebuje, ani nepotřebuje, aby ho někdo kontroloval atd. Jsou mezi námi, ale tací, co nemají žádnou morálku, žádnou sebekontrolu, jsou nepoučitelní ze svých vlastních chyb a pro ně musí existovat systém přísných trestů, protože nic jiného na ně neplatí. Naopak nízkým trestům se jenom vysmívají a jejich porušovaní považují za naprosto normální vzorec chování.

+3/0
9.8.2015 13:01

B73o46h93u96s97l51a23v 35K50r68á44l18í41k 2131200909196

Nějaké vzorce chování mají i ti, kteří vymýšlejí zákony a předpisy, i ti, kteří rozhodují o umístění dopravních značek, ba i ti, kteří udělují ty přísné tresty. Nikdy tomu nebylo a nebude tak, že by existoval nějaký geniální, prozíravý, spolehlivý a morální systém, který by dohlížel na nemorální a nepoučitelné jedince. Ten systém je tvořen stejně nemorálními, nepoučitelnými a neodpovědnými lidmi jako jsou ti, kteří jsou tím systémem ovládáni. A i kvůli tomu mají ty předpisy tak malou autoritu.

0/0
9.8.2015 13:12

J98a66n 56P69a43v26e12l79k93a 3607351414561

Slabinou železnice je ČSD. Moloch, který se od totality nezměnil.

0/−10
9.8.2015 11:29

B62o12h17u52s32l87a75v 97K95r25á35l18í84k 2241800529856

Máte na mysli některou z těch 6 největších nástupnických společností a organizací?

+2/0
9.8.2015 12:40

J82a46n 31P11a88v65e87l67k16a 3887331624811

Ne. Mám na mysli to, že se doopravdy nezreorganiovali a přetrvává tam styl práce z doby totality. Stejně jako u pošty, některých malých textilek, strojíren apod. (přibudou mínusy od pošťáků, děkuji, ale je to tak).

0/−5
9.8.2015 12:44

B49o42h40u89s42l13a61v 77K10r12á47l85í21k 2891580739286

A atomová elektrárna, kde pracuje Homer Simpson, je podle vás taky přežitkem z doby totality?

+2/0
9.8.2015 13:14

J90a93n 94N79e79š81p54o73r 4256808166632

Ano? A vy tam pracujete, že to tak dobře víte? Myslíte, že SŽDC, ČD a ČD Cargo, abych jmenoval jen ty největší nástupnické organizace, jsou jedno a totéž? Uveďte pár příkladů, jakým způsobem se pracovalo před reorganizací a jak se pracuje nyní u těchto firem, když jste tak znalý poměrů....

+3/0
9.8.2015 18:02

O66n10d18ř90e16j 90P71a36r44ý81z49e62k 1534785844528

Výpravčí zvedne "plácačku"? To snad nemyslíte vážně. Vlaky se vypracují a neplácají (plácají se holky přes zadek). ;-D

+5/0
9.8.2015 11:25

O11n86d27ř12e56j 26P40a59r44ý89z55e46k 1604205604578

*Vlaky se vypravují, je to tedy výpravka.

+3/0
9.8.2015 11:25

B86o61h29u94s83l28a20v 81K67r67á36l29í66k 2591960399286

A ta výpravka v našich zemích nemá podobu hůlky ani podobu praporku, ale podobu plácačky. Což ovšem mozek nádražáka, podle kterého vlaky nezatáčí, ale obloukují, nemůže pochopit.

0/−5
9.8.2015 12:43

P11a93v40e37l 15O76b48d96r61ž73á74l40e36k 6456884458882

Plácačka je leda na mouchy. Výpravka je terčík s držadlem.

+4/−1
9.8.2015 18:52

B52o91h30u96s90l81a90v 43K82r45á44l72í91k 2171700879856

Terčík je leda na střílení. Viděl jste snad, že by někdo držel skutečný terč v ruce na držátku?

0/−2
9.8.2015 23:42

B62ř79e41t56i91s31l90a89v 17Š79í22m29a 9924911942

Bohuslav Králík

Zeleznicári mají slova - oblouk, výpravka, návestidla atd. jako dané oficiální odborné výrazy, stejne tak jako jsou odborné výrazy ve zdravotnictví a dalsích oborech. Na tom nemá nekdo nezúcastnený a neznalý co kritizovat!

To ovsem mozek diskutéra, nejspís ekonomického oboru, nemuze pochopit!;-D

Vám bych doporucil zapamatovat si, ze i pro vás platí obecne dané predpisy a pravidla jako pro kazdého jiného:

- cervená je stuj !!

- první pomoc je povinen poskytnout kazdý clovek dle svých schopností a mezi to patrí zavolání i záchranky, policie, coz jiste zvládne i méne schopný jedinec jako vy. Dobre si pamatuji, jak jste se kvuli tomu hádal na jiných diskuzích!

0/0
14.8.2015 13:29

R91o31m70a60n 49J75e19s73c42h45k33e 9848155247265

Tento stát není schopen pořádně označit ulice a domy. V 90 % měst a obcí chybí tabule a jsou špatně označeny domy. Ministerstvo vnitra to řešit nechce a města také ne. Kam potom volat o pomoc, kdy na náměstí nemá ani jedem dům viditelné číslo. V lednu jsem na to upozornil v Blansku a v srpnu žádná náprava. SOBOTKUV fungující stát.

0/0
16.8.2015 7:15

M39i12c48h28a73l 10P58o35h71o59ř73e14l69s89k11ý 8362121321247

nejsou náhodou nevětší slabinou želeniční dopravy blbečkové kteří neví že

čevená na přejezdu znamená že nemají lozit na koleje

+15/0
9.8.2015 11:14

M79a10r21t78i65n 24S11a40u65r 5478282870541

Přečíst si někdo jen to, že slabinou jsou výpravčí, tak tady na ně bude nadávat, ale ono je špatně, že tam už nejsou. To na to přišli brzo, když je téměř všude zrušili, chytráci.Rv

+1/0
9.8.2015 11:05

J66a31n 74F97r13o62l89í56k 6736570695124

Slabinou jsou zaměstnanci, vlaky a koleje.;-D

0/0
9.8.2015 11:08

A23u13g58u98s37t 75F43o83r77m21á92n25e31k 6475169940436

Napřed propustí výpravčí a zruší na mnoha přejezdech závory a teď je to slabina drah ? Spíš slabinou je přebujelá administrativa.

0/−1
9.8.2015 10:47

P44a34v41e93l 35O85b81d44r44ž14á37l34e20k 6276204648152

Znate prejezd, kde byly zrusene zevory?

+1/0
9.8.2015 10:54

M18a53r98i26e 61M88a29l59u78š33k47o95v85á 2199468673

jsou jichj stovky - dříve mechanické závory, dnes světla bez závor. A pak se na nich stávají nehody, protože lidé jsou na optickou překážku přes cestu zvyklí a nekontrolují si světla na kraji vozovovky - viz třeba http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/cernakronika/dva-mrtvi-po-srazce-vlaku-a-osobaku-v-tochovicich.html

(jasně se tam píše, že týden před nechodou dali pryč závory)

+2/−4
9.8.2015 10:57

P19a66v61e36l 67O88b71d63r72ž51á93l97e49k 6736834688142

Zrovna odkaz na tn.cz jako zdroj relevantních informaci je zajimavý ;)

Každopádně trvám na tom, že nenajdete přejezd, kde by dřív byla světla+závory a následně závory zrušili a nechali jen světla.

Rekonstrukce historických přejezdů, které neodpovídají normám (mechanicky ovládané závory bez světel) jsou něco úplně jiného. Takový přejezd byl zabezpečený jen křížem. Rozhodující jsou světla.

+3/−1
9.8.2015 11:13

V14i37k51t89o34r 89N34á25r42o46ž65n31ý 3659212668

Takových přejezdů máte hodně...sám jsem jich několik kdysi obsluhoval. Mechanické závory , doplněné světelným blikačem ..který začal blikat v momentu , kdy závorář vzal za kliku. 

No...a pak mechanický přejezd se zrušil , postavil se nový , automatický , ale již bez závor...

+1/0
9.8.2015 11:22

P41a47v10e79l 51O55b47d56r27ž41á36l89e34k 6556174838342

Zajímavé, v živote jsem viděl jedinný přejezd, kde byly mechanické závory a zároveň i světla. A to jsem toho viděl celkem dost.

+1/0
9.8.2015 11:54

J96a31n 12Z50e41m63a80n 8246712114762

Však taky nějak masově rozšířeny nebyly.

0/0
9.8.2015 12:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.