Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kardinál Duka zakázal dvě akce homosexuálů spojené s Prague Pride

Z programu festivalu Prague Pride ubyly dvě akce, které měly být na půdě Akademické farnosti při kostele Nejsvětějšího Salvátora v Praze. Pořádat je chtěl spolek sdružující věřící homosexuály. Akce zakázal kardinál Duka, kterému se nelíbí propojení s festivalem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a24v40l65í79n93a 69A53n44t68o95š67o89v50á 3393643989985

„Na co by lidé ze sexuální menšiny měli být hrdi?" Milí konzervativci! Už Vaše postoje a Váš způsob vyjadřování ukazují, že coming out vyžaduje nesmírnou odvahu. Ve všech postkomunistických zemích dosud určitě.

Takže si jeden každý zvlášť představte sami sebe v podmínkách, které nemůžete ovlivnit a za kterých se rozhodujete: Buď budu předstírat, že jsem někým jiným (a riskovat tak zkažený život svůj i svých blízkých), nebo se ke své identitě přihlásím. Ve společnosti, kde se homofobní řeči na ulici ozývají zcela volně a po celý rok. Kde úsilí o skutečné srovnání kroku s progresívnějšími zeměmi tvrdě naráží. (A pod pojmem „progresívnější země" si v prvé řadě představuji nikoli USA, ale oblasti jako Skandinávie a Island). K tomu si uvědomte, že by nešlo o jediný pohovor, ale o zkušenost opakovanou u každého členy nejužší rodiny zvlášť. Notabene si připusťte, že i u nás ještě pořád existují některé silně katolické lokality, kde se obtížnost coming outu násobí. Než se tedy do někoho navezete, chviličku přemýšlejte.

+1/0
14.8.2015 11:51
Foto

J63a33r36o81m64í41r 22T37h50u83m13a 8803328141966

Pan Duka mimořádně projevil kus zdravého rozumu. A ti "nedotknutelní", kterým zhatil jejich reklamní akci v prostorách chrámu, nyní budou běsnit ve jménu odkazu potrefeného prezenta V.H. ;-€ [>-]

+1/0
13.8.2015 7:25

I59v45a40n33a 96K37a48d77l44e41c79o23v39á 7857835272219

Jako  před 100 lety ...

+1/−1
12.8.2015 22:41

J80a21n 23M97i56c76h40a37l84i57s89k72o 1930979376721

Duka,Netolická,Bakala a jim podobným jsou jen studou teto republiky -no future....v jejich myslích i vétach....!!!!!!

+1/−2
12.8.2015 21:51

B70r61o12n60i30s66l28a49v 93G50a97b47r29y40š 6255364840

Jen taková otázka do pléna: co lidé demonstrovali a jaké hodnoty představovali na teplické technopárty, která byla mimo jiné totální fiasko? Myslím, že pochod Prague Pride je oproti těmto zfetovaným zoufalcům ještě v pohodě.

+2/−2
3.8.2015 18:40

L55i13d90a 75N22e11t55o67l38i97c98k74á 7172814381296

Alespoň vidíte, kam se ta společnost řítí. Jsme nejateističtější země a jsme nejdekadentnější země.

+2/−2
3.8.2015 20:30

B91r71o66n43i33s70l82a72v 92G67a41b49r55y81š 6805654230

Tak se přestěhujte do Polska, když si myslíte, že jsou na tom lépe.

+2/0
3.8.2015 20:32

M59a91r51t69i43n 71P61e36t52v47a37d 4980569317822

Jen aby jim to vydrželo! :-)

V Polsku negativně zapůsobilo zavedení povinného náboženství na školách, v jehož důsledku se stále rostoucí část mladé generace od víry odklání. Podle pravidelné církevní statistiky klesl v posledních deseti letech počet praktikujících katolíků z 12 miliónů na 10.

0/0
4.8.2015 3:45

L63i24d58a 56N52e42t27o24l62i45c93k41á 7452424171466

Ano, mladí lidé jdou za snadnějším životem. Mají ale na co navázat a v pozdějším věku se k Bohu navrací.Horší to už bude s jejich potomky.

+1/0
4.8.2015 8:58

J55i39ř41í 45P30ů12ž76a 4547447672850

2. světová válka byla rozpoutána křestany, to je fakt tketrej se ne mnohým líbí

0/−4
3.8.2015 17:24

L11i87d29a 58N44e20t88o17l37i67c27k29á 7282284561196

Hitler byl ateista. Ten byl váš.Křesťany nenáviděl.

+4/−1
3.8.2015 18:23

H61o96n25z31a 94P17a27l35u32s12k86a 8244770226699

R^

0/0
3.8.2015 9:25

M37i92c97h16a34l 55S17l36a23v25í24č88e89k 1469778432299

Jak tu tak čtu diskusi, občas se docela pobavím.

Přečtěte si pravidla diskuse iDnes a pak klikněte na odkaz na redakční blog - co mažeme a proč. Je tam kouzelná věta: " Pamatujte: my ctíme svobodu projevu, ale je to naše hřiště, možnost neomezeného diskutování nabízíme jen těm, kdo respektují naše pravidla. " a zbytek je omáčka. A nikdo se tomu většinou nediví.

Tak proč se za podobná pravidla divit panu kardinálovi Dukovi? ;-D

+5/−2
2.8.2015 19:44

F97r16a68n36t18i45š82e24k 72K51r46u73p82i94č18k31a 2421709219908

Paní Netolická se ptá v reakci na můj návrh zrušit všechny církve a náboženství jestli zrušit i ateisty, mezi které řadí Hitlera, Stalina a jim podobné. Ne všichni byli bez vyznání, pro Vaše info. Ano, ti vedli války z jiných pohnutek ale vrátíme-li se do současné doby všechny války ať na Balkáně, Středním východě, Asii, Africe jsou motivovány náboženskou nesnášenlivostí, ať se Vám to jako silně věřícímu člověku, líbí nebo ne. Je neoddiskutovatelným faktem, že nebýt různých náboženství a vír všeho druhu, žilo by lidstvo ve větším klidu a bezpečí. Ikdyž je pravda, že by se vždy našel nějaký pomatenec, kterému by tahle idylka šla na nervy a už by vymyslel proč proti sobě lidi navzájem poštvat.

+1/−1
2.8.2015 15:08

M14a40r94t72i17n 78P53e60t86v28a29d 4620759777782

Zrušit církve by možné bylo, ale náboženství zrušit nelze, jelikož víra v cokoli je soukromou věcí každého jednotlivce. To nejlépe ukazuje islám, který ani žádnou církev nemá a k ničemu ji nepotřebuje. Mimochodem, ani ateismus není nic jiného než víra, že Bůh neexistuje. Racionálně řeší otázku víry jedině agnosticismus - ten ovšem věřící i ateisté ve vzácné shodě označují za projev oportunismu. Agnostici však vcelku věcně namítají, že kdyby příroda jednala vědomě, pak by podle všech dosud pozorovatelných známek jednala výhradně oportunisticky.

Jinak ovšem souhlasím s panem Krupičkou, že i bez náboženství by se vždycky našel někdo s potřebou lidi třídit na základě vlastních kritérií.

+2/−2
2.8.2015 16:11

L93i96d96a 84N56e33t32o39l46i85c93k52á 7142324831586

Právě islám, kdyby měl svoji církev, tak by byl lépe organizován a běžní vyznavači by měli více informací, které by nepotíraly jedna druhou. Islám by nebyl tak lehce zneužitelný.

+2/0
2.8.2015 18:52

M50a14r36t49i53n 54P81e17t87v82a17d 4450939567482

Informací, které potírají jedna druhou, najdete v Bibli spoustu, církev je neřeší. Křesťanství je stejně snadno zneužitelné jako kterékoliv jiné náboženství (snad s čestnou výjimkou budhismu), jak ukazují křížové výpravy, svatá inkvizice, nebo dobyvatelské výboje do cizích kontinentů, spojených s masakry domorodců atd.

+1/0
3.8.2015 1:22

L76i96d48a 84N97e12t33o34l96i61c36k71á 7872574371486

Ano, bible např. není biologická kniha a mohlo se stát, že někde něco úplně nesedí. V zásadě ale se ukazuje, že bible je v souladu s vědou. Křesťanství dnes zneužitelné církví není a neděje se tak. V dávné minulosti, ke které se rádi nevěřící vrací a dnes nám ji otloukají o hlavy, se nemusely vždy dít správné věci. Pokud platí desatero - nezabiješ, budeš milovat bližní, jako sebe samé, tak nevím, proč vy ateisté proti církvi a křesťanům stále bojujete, když chce jenom dobro. Že se to vždy křesťanům nedaří, to se nedaří nikomu, být bez hříchu.. Kristus řekl, že církev, kterou založil, brány pekelné nepřemohou, ale že se o to čím dál více snaží, to vidíme dnes a denně. Pokud křesťan spáchá nějakou nepravost, těžký hřích, jedná proti Božímu přikázání a bude se zodpovídat, pokud upřímně nebude litovat provinění, případně ho nenapraví a ve svátosti smíření nedostane rozhřešení, tak si člověk nese provinění s sebou. Bůh je ale nejvýš spravedlivý, On zná každého člověka do nitra a je milosrdný a všechny lidi čeká Jeho spravedlivý soud. Je to tak správné, vždyť kolik lidí vraždí, loupí, podvádí, šikanuje, krade a nikdy se na to zde na zemi nepřijde. Bůh ale vše vidí.

+1/−3
3.8.2015 11:49

M34a47r73t73i79n 67P88e94t85v61a12d 4380179567352

Podle biblické dějepravy uplynulo od stvoření světa po narození Krista asi 6 000 let. My ovšem dnes víme, že vesmír vznikl před 14 miliardami let, Země je tu 4,5 miliardy let, a člověk rodu homo sapiens na ní žije už skoro 3 milióny let. Tím automaticky padá jakákoliv možnost souladu Bible s vědou. Teologie s rozpory dosud marně bojuje, a jejich úkol je o to složitější, že většina katolíků už neodmítá Darwinovu teorii ani moderní kosmologii (např. papež Pius XII byl jedním z prvních obdivovatelů teorie velkého třesku).

Já nebojuji proti církvi, ale jenom proti zlu, které působí a šíří. Zároveň ovšem respektuji všechno, čím křesťanství zásadně a neodmyslitelně obohatilo naší kulturu a civilizaci. Církev tak můžete přirovnat k umělci, který vytvořil tisíce úžasných soch a obrazů, pro které ho všichni lidé na světě velebí až do nebes. Zároveň ale nikdy nebyl střízlivý, za život umořil tři manželky, čtvrtou zavraždil, a podvodně ožebračil spoustu svých příbuzných a sousedů.

Dějiny katolické církve jsou i dějinami nečistých zápasů o moc a kořist. Jen si všimněte, že např. v každém století od 3. do 15. se objevil nejméně jeden přebytečný papež.

A důvod, proč vám to špinavé dílo stále předhazujeme, je jediný: církev své zločiny dosud neodsoudila a neoznačila jejich příčiny a viníky. Udělá to jen tehdy, když už nemůže odolat vnějšímu tlaku, a ještě si přitom dá 600 let na čas, viz Jan Hus.

Církev nikdo neoprávnil k zavedení "posvátných" rituálů, kterými údajně věřícím otevírá cestu ke spasení. Nemá žádnou možnost odpouštět hříchy a udělovat rozhřešení.

Často se uchyluje ke lžím a pokrytectví: například když svůj boj proti potratům zdůvodňuje argumentem, že jí záleží na každém jednotlivém životě jako na vzácném božím daru, a zároveň přitom projevuje lhostejnost k osudu téměř 26 miliónů HIV infikovaných afrických mužů, žen i dětí, když významně přispívá k nakažení dalších miliónů tím, že svým věřícím zakazuje kondom - jediný prostředek, který dokáže epidemii zastavit.

+3/0
3.8.2015 14:27

L90i61d87a 90N28e78t34o31l32i78c26k78á 7212154301436

Pane Petvade, církev netvrdí, že země a vesmír jsou staré 6000 let. Žádný letopočet v Bibli není. Velký třesk se vědcům moc nehodí, myslím tím nevěřící vědce, jelikož to ukazuje na počátek stvoření. Bible není vědecká kniha, ale stručně popisuje běh událostí na počátku stvoření až po člověka. My věřící nemáme nic proti Darwinovi, ale proti Darwinismu, kdy se tvrdí, že vše vzniklo z neživé hmoty náhodou. Já si neumím představit neživou hmotu, která je ve své podstatě hloupá, aby se následně sama začala přeměňovat v tak složité celky, které ještě ani dnes nejsou prozkoumány úplně, např. mozek. Tam je pro mne ten bod, kdy je mi 

jasné, že vše, včetně zákonitostí ve Vesmíru, učinil Bůh.

Církev nešíří zlo, ale nemůže si protiřečit a jít proti Bohu. Církevní učení je, že pohlavní styk mají mít až manželé a mají si být věrni. Kdyby to lidé dodržovali, tak není aids.

Samozřejmě, že církev je společenství lidí a lidé hřeší. Vy ji odsuzujete, jako by byla nejhorší ze všech společenství a přirovnáváte ji k muži, který svými činy velmi hřeší proti Bohu. To ale není vina církve, ale jednotlivců, kteří zhřešili proti Bohu. Dnešní církev toto nedopouští.P. Jan Hus nebyl církví upálen, poté co dle tehdejší církve hlásal bludy a neodvolal je, tak byl dán světské moci k potrestání a zároveň se církev přimlouvala za zachování jeho života.Jak může církev odsuzovat např. křižácké války, když k jejich vypuknutí nedala církev souhlas, ale panovník? Ano, účastnili se jí křesťani, kteří bojovali s rozpínavostí islámu. Dnes i dávno v minulosti by zde vládl islám.Kněží jsou zástupci Krista na zemi a mají právo po upřímné sv. zpovědi udělit rozhřešení. I to je učení Kristovo. Zda nám ten či onen hřích odpustí Bůh, to si sami vyvodíme z toho, jak upřímně jsme se zpovídali, jak upřímně své chyby napravujeme atd.

0/−2
3.8.2015 15:55

M42a24r12t49i55n 97P69e86t73v68a40d 4380729217712

Těch 6000 let představuje odhad, vypočtený teology z popisovaného sledu generací a událostí, bible samozřejmě žádný letopočet neuvádí.

O teorii velkého třesku dnes prakticky žádný astrofyzik nepochybuje, jelikož se neustále množí potvrzující důkazy: žádné stvoření ovšem neobsahuje.

To, že si neumíte představit fungující náhodný výběr, možná souvisí s vašimi fragmentovanými informacemi o kvantové mechanice a stochastické povaze přírodních dějů. O výsledku nějakého přírodního děje není nikdy předem rozhodnuto: vždy je k dispozici celá řada možností a nespočet faktorů, ovlivňujících konkrétní výběr jedné z nich. Tyto procesy nikdo a nic neřídí: přesto tak vznikly postupně z pouhého vodíku všechny ostatní prvky, tvořící neživou přírodu. Jak došlo ke vzniku života (tedy organismu schopného rozmnožování), nikdo neví - samozřejmě je tu i prostor pro náboženské spekulace. Dnes se soudí, že se tak stalo asi miliardu let po vzniku Země. Podle genetických studií mají všechny živé organismy na Zemi, rostlinné i živočišné, jediného univerzálního předka. Byla to první dobře vyvinutá buňka, schopná genetické replikace (tedy takové, která dovede zachovat rod). Při každé replikaci vznikají i mutace: ty, které buňce brání přizpůsobit se nárokům okolního prostředí, zanikají. Tak docházelo k postupné diverzifikaci, k seskupování buněk a tvorbě orgánů. Miliardy let zdokonalovaná adaptace na životní prostředí vedla nakonec až ke vzniku inteligence, a odtud k člověku. Zbyla nám na ta léta pěkná památka: v nitroděložním období každý lidský plod v rychlém sledu prochází všemi rozhodujícími stádii celého předchozího vývoje - od shluku několika buněk až po člověka.

Jestliže Bůh existuje, mohl do těch procesů někde zasáhnout - nikdo ovšem nedokáže říct, kdy a jak. Bible začíná naivní pohádkou o stvoření Země za jediný den, ale neříká nic o tom, kde byl a co dělal Bůh těch 10 miliard let předtím. Nebo že by třeba ten první den trval deset miliard let? - Zkuste se na to zeptat pana faráře. :-)

+3/0
3.8.2015 17:53

M46a15r43t56i46n 66P34e58t32v55a35d 4680529467342

Souhlasím s vámi, že za zlořády nemůže církev, ale jednotlivci. Proč jim ovšem církev jejich jednání neznemožnila?

Kdyby si církev Husovu smrt nepřála, neoznačila by ho za kacíře: za kacířství byla smrt jediným trestem. Nevím proto, jak vypadala vámi zmíněná přímluva církve za jeho život. Pokud vím, o zachování jeho života usiloval především císař Zikmund: na jedné straně prý přemlouval Husa, aby nebyl tak zatvrzelý, a na druhé straně tlačil na katolíky, aby v něm neviděli kacíře. Obojí snaha však byla marná.

Po celý středověk byla církev panovníkům nadřazená, a měla účinné nástroje, jak bránit rozhodnutím, s nimiž nesouhlasila. Jestliže neměla námitek, znamenalo to souhlas. Křižáci přece plenili ve jménu kříže. Účelem výprav nebylo vytlačit islám z Evropy (o to už dvě stě let před nimi usilovala španělská reconquista a lokální panovníci na hranicích islámského vlivu v jihovýchodní Evropě), ale násilím ovládnout území Kristova hrobu.

Kristus nikdy nikomu nedal právo zpovídat a udílet rozhřešení. Naopak výslovně zdůraznil, že soudit člověka smí jedině Bůh. Církev měla šířit jeho učení, a ne zastupovat Boha a vymýšlet si k vlastnímu použití dogmata à la Ježíšovo božství, svatá trojice, papežova neomylnost, proměna vína a hostie, neposkvrněné početí, nanebevzetí Panny Marie atd. Nikdy také nepodmínil cestu ke spasení příslušností k nějaké církvi a bohoslužebnými rituály - zmínil jedině křest.

+1/0
3.8.2015 18:47

L74i92d46a 15N14e67t30o81l65i59c33k25á 7782564421296

Ježíš ustanovil eucharistii a řekl - to čiňte na moji památku. Neposkvrněné početí znamená, že P. Maria se narodila bez dědičného hříchu.Svatá trojice - to je velké tajemství, Bůh ve třech osobách. Ježíš poslal své učedníky do celého světa a řekl jim: Komu odpustíte hříchy, tomu odpuštěny budou a komu je zadržíte, tomu odpuštěny nejsou. Kristus založil církev a řekl Petrovi - ty jsi Petr, to je skála a na té skále zbuduji církev svou a brány pekelné ji nepřemohou.

0/0
3.8.2015 19:15

M87a75r41t59i53n 62P81e74t18v73a70d 4650249807152

Mluvíte o katolické interpretaci biblických textů, kterou všichni křesťané nesdílejí, o Mohamedovi nemluvě.

Eucharistie je připomínkou poslední večeře, katolíci ovšem tvrdí, že její součástí je transsubstanciace, a to už si vymysleli. Dogma o neposkvrněném početí nepochází z Bible, ale z papežského výnosu v 15. století. Pojem svaté trojice se objevil až 300 let po Ježíšovi, katolíci ho dokládají sofistikou z vybraných biblických citátů. Ježíš Petrovi neřekl "komu odpustíš", ale "co přijmeš" - odpuštění pochází z polemického výkladu. Petr neznamená skála: Šimonovi dal Kristus aramejskou přezdívku Kéfas (kámen, hrouda). Ve spojení se skálou jde o slovní hříčku petros - petra (v řeckém překladu kámen - skála, překladatelé použili výraz "petros" místo obvyklejšího "lithos", aby byla souvislost srozumitelnější). Podobnou hříčku vidíme hned o několik veršů níže, kde je Petr označen za "kámen úrazu". Ježíš chtěl svou církev vybudovat "na skále": že je tou skálou míněn Šimon "Kéfas", vyložili ovšem až katolíci.

Víra je víra, paní Netolická, a každá je založena na nějaké "absolutní pravdě". "Pravda" je ovšem specificky lidský hodnotící pojem, kterému v existujícím světě nic konkrétního neodpovídá. Vesmír je k hodnotám netečný.

Pro velkou část lidí má víra zásadní význam: nic proti tomu, dokud svou víru nestavím nad všechny ostatní - pak už se z víry stává okázalý projev pýchy a nadřazenosti. Největší problém s tím mají v dnešním světě především katolíci a muslimové.

+1/0
4.8.2015 3:37

L32i81d69a 11N19e55t16o61l48i30c36k86á 7242274771586

Bible je psána v přirovnání - čili jeden den mohl trvat miliony, či stamiliony let. Velký třesk, jak jsem už napsala, je počátek vzniku vesmíru, počátek stvoření.Před VT neexistoval prostor, čas ani fyzikální zákony. Jestliže vesmír nevznikl podle fyzikálních zákonů, pak jeho počátek splňuje základní definici pojmu zázrak a toto se opravdu vědcům nehodí. Bůh je mimo prostor a čas, je věčný.

+1/−1
3.8.2015 19:03

B27r72o11n72i85s77l37a60v 13G37a32b33r97y44š 6485224640

Podívejte se na film "Kdo seje vítr" se Spencerem Tracym z roku 1960. Možná leccos pochopíte.

0/0
3.8.2015 18:28

B49r76o19n27i17s21l92a11v 60G23a80b93r44y19š 6725454860

Bůh vše vidí. To je fakt úžasný blábol. Jednak je to hrozný šmírák, když mě nenechá se ani v soukromí vysprchovat, a jednak jsou mu nejspíš lidi úplně ukradení. Protože v současnosti je tady takový brajgl, že pochybuju o tom, že si to nějaká nejvyšší bytost dá za rámeček.

Vy se modlíte? Kolikrát a za co všechno?

+1/−1
4.8.2015 8:02

L92i37d63a 76N77e10t57o70l65i70c43k50á 7212704211186

Pane Gabryš, toto jste přehnal. Urážíte Boha a tak moje diskuse s vámi končí.

0/0
4.8.2015 9:09

B78r12o34n76i96s14l90a17v 37G76a14b91r72y20š 6985684560

Kterého Boha? My jsme se jich v dějepise učili mnoho.

Nezapomeňte mi pak napsat, co Vám na můj příspěvek řekl. Nebo se stydí to říct přímo mně?

+1/0
4.8.2015 10:25

J30a44n 89M50e98r78t43a 3672160461108

Ateismus není víra, že bůh neexistuje, ateismus je absence víry v boha. Pokud mi nikdo nepředloží důkazy, že bůh v nějaké podobě existuje, tak nevíra v boha nevyžaduje větší víru než nevíra v čajovou konvici obíhající hvězdu Sirius. Některé konkrétní podoby boha pak lze zamítnou na základě rozporu předpokládaných pozorování při existenci takového boha a skutečnými pozorováními.

Člověk si může vymyslet miliony různých bytostí, objektů apod. Není racionální brát vážně tvrzení, že nějaká taková bytost nebo nějaký takový objekt existuje, pokud pro existenci nejsou důkazy.

+2/−1
2.8.2015 23:45

L83i31d58a 87N13e95t40o27l65i17c20k87á 7442894661776

Existenci Boha nelze dokázat,ale můžete Ho selským rozumem poznat. Já to mám lehčí, protože se mi dal několikrát poznat. Vy si vezměte, jak daleko jsou vědci, co vědí a zjistíte, že to základní ne. Nevědí, jak vznikl život a mnozí vědci tvrdí, že samovolně to je nemožné, že jenom živá buňka s možností reprodukce je natolik složitá, aby samovolně vznikla, tak vědci mají přirovnání. Je to jakoby součástky k letadlu vířily miliardy let a stejně funkční letadlo nevzlétne. . Aby vznikly tak složité orgány, jako mozek, oko, křídla ptáků, vždy pár ona, on, rozmnožování, pudy, svědomí, vědomí atd., musela bych mít hodně ateistické víry, abych věřila, že se to všechno samo bez Božího zásahu,dokázalo uspořádat. A k tomu nám Bůh i nad každým okem vykreslil obočí. Vše je dokonale uspořádané, vše je funkční. Bůh je původce všeho bytí. Mohl tvořit na hotovo, či něčemu ponechal vývoj, ale On je programátor.To, že se Bůh nechává poznat, to pro vědu není důkaz. Ona řekne - tak mi to zopakuj. I kdyby R. Dawkins zažil zázrak, který by vyprávěl celému světu, tak mu to nikdo neuzná.Ke všemu si přidejte množství zázraků, které se staly, Mariánská zjevení, která viděly stovky lidí... Lépe je věřit v Boha, dodržovat Jeho přikázání, než nevěřit a po smrti přijít o vše. Vy hrajete vabank, my, i kdybychom neměli pravdu, jakože ji máme, tak nic neztrácíme. To vypadá jako prospěchářství, ale na tom já vám chci zdůraznit, jaká je vaše hra. Jestliže věřit v Boha nemůžete, potom ho alespoň nikdy neurážejte. Jaký vztah si k Němu vytvoříme zde na zemi, tak On se potom bude hlásit k nám.A člověk má klid v duši, náš život je smysluplný.

0/−4
3.8.2015 0:26

J40a11n 49M30e79r91t51a 3422370521128

Ve kterého boha věříte? Totiž, ať už věříte v jakéhokoli, jsou bohové, kteří se "dali poznat" jiným, ve které nevěříte. Proč v ně nevěříte? Jak můžete ignorovat to, že je hromada lidí "poznala"? Viděla jste třeba pořad Miracles for Sale, kde Derren Brown udělá z vybraného člověka léčitelé vírou "konajícího zázraky"? https://www.youtube.com/watch?v=iuP5uOI7Xwc Doporučuji se kouknout na sérii Psychology of Belief, kde je ukázáno, jak moc člověk podléhá různým klamům. https://www.youtube.com/playlist?list=PL9D9336926EF60BB0

Co se vzniku a vývoje života týče, argument s okem nebo křídlem a podobné, typicky jsou založeny na mylných přepokladech, na nevědemosti a neschopnosti si něco představit. Třeba že i jednoduché buňky rozlišující světlo a tmu mohou přinášet výhodu. Doporučuji kouknout se na přednášku Richarda Dawkinse Climbing Mount Improbable https://www.youtube.com/watch?v=YT1vXXMsYak Co se týče vzniku života, nikdo přesně neví, jak složitá musela být buňka schopná reprodukce. Nejjednodušší buňku tu nemáme, v dnešní konkurenci by nepřežila. Srovnávání s míchání součátek k letadlu je klamné. Viz http://planetopia.cz/pravdepodobnost-abiogeneze.html

Argumentovat riskováním, že po smrti přijdeme o vše je nesmyslné. Člověk zrovna tak může přijít s Bohem, kterému nevadí nevíra, ale vadí mu, když někdo hloupě věří v nějakého falešného Boha. Proč riskujete, že takového Boha naštvete a po smrti přijdete o vše? (On ve skutečnosti ten argument ani neslouží moc k přesvědčení nevěřících jako spíš k zahnání pochyb věřících, ti totiž obvykle mají problém představit si jiného Boha.)

+5/0
3.8.2015 11:51

L41i11d50a 54N48e26t87o21l96i58c48k84á 7622314641786

Věřím v jednoho Boha, Stvořitele nebe a země, v Ježíše Krista, jeho syna, věřím v Ducha Svatého. O žádných jiných bozích, kteří by se dali poznat lidem nevím a také ani neexistují. U mne opravdu nešlo o žádný klam, slova Ježíšova byla byla stvrzena dotekem mého ramene, jindy mne Ježíš objal a napomenul a řekl mi, že se postará a učinil tak. Já opravdu do podrobností nezajdu, nechci, aby se to stalo předmětem výsměchu. Mne nepřesvědčíte, já vím své. Dala bych za to svůj život, že je to pravda. A nejsem sama. Četla jsem např. knížku, kde kněží z Královohradecké diecéze píší, jak se dostali ke kněžství a tam nejméně tři byli osloveni přímo Ježíšem, aby se stali knězi. . Ti kněží ještě žijí.

0/−4
3.8.2015 19:28

J89a52n 14M88e11r77t97a 3512250721198

Ostatní se mýlit mohou, vy v žádném případě. Křesťanská pokora.

+1/0
4.8.2015 12:36

L57i81d88a 56N47e58t56o24l39i54c19k60á 7492594361446

Poprvé  ke mne Ježíš promluvil při modlitbě sv. Růžence, kterou se modlíme my katolíci.Čili katolická víra je pravá víra.

0/0
4.8.2015 16:45

M23a61r21t96i26n 89P90e72t44v85a36d 4380329537682

Paní Netolická, mrzí mě, že to musím připomenout, ale existuje spousta lidí, ke kterým mluví mimozemšťané, zjevují se jim, berou je na návštěvy svých kosmických lodí, a svěřují se jim se svými plány.

Na vašem místě bych byl proto se svědectvím o rozhovoru s Ježíšem opatrnější. V

0/0
17.8.2015 17:32

M65i90c77h38a63l 82S29l93a75v12í81č14e52k 1549398522779

Ono to není až tak úplně pravda. Většina válek na africkém kontinentě, s výjimkou válek expanzivních a netolerantním islamistů, je kmenového původu.

Ostatně ani války uvnitř muslimské společnosti (Šííté a Sunnité) nejsou sporem náboženským, ale sporem o moc. A ten je příčinou všech válek!!!

+3/0
2.8.2015 18:25

L14i61d17a 59N52e38t33o30l52i66c13k78á 7912654451106

Válka na Balkáně byla nábožensky motivovaná válka? Nepletete se? Džihádisté možná zneužívají náboženství, ale vesměs jsou to ateisté, kteří islám nepraktikují.Křesťané ve 20. století války nevyvolali, oni jsou velmi často terčem nenávisti a pronásledování. Ani u nás nemáme na růžích ustláno, komunistická výchova učinila své.

+2/0
2.8.2015 18:48

M89a35r40t55i83n 33P62e18t19v65a66d 4730229867212

Nebyla, protože mezi sebou bojovaly národy, zbuntované zločinnými národoveckými vůdci.

Byla, protože ty národy jsou ve skutečnosti národem jediným, rozděleným vlivem historických okolností na čtyři, lišící se od sebe pouze převládajícím náboženstvím (a jen jeden z nich i jazykem).

Ergo kdyby neexistovalo náboženství, nežily by na Balkáně čtyři jihoslovanské národy, nýbrž pouze původní národ jediný, a válčit ve jménu nacionálního šovinismu by nikoho nenapadlo.

0/0
17.8.2015 17:48

K36a35r83e10l 98N33e25č97a87s 5983469960470

Státy,které rušení církví a náboženství zaváděly,neskončily zrovna bohulibě/Albánie,Severní Korea,SSSR/.:-):-)

+4/0
2.8.2015 18:54

J29a13n 49S71t35a30r28ý 5909311425219

tož vy myslíte, že je Bůh potrestal, že ruší jeho samozvané mluvčí.?;-(

+1/−2
2.8.2015 18:57

M46i87c94h72a41l 11S96l45a51v66í79č62e92k 1779458632929

O tom to vůbec není. Jde o to, že víra či nevíra je nejinternější součástí osobnosti. A tlak budí protitlak, akce=reakce. A vzápětí přijde další. Co smíte a nesmíte číst, jíst, pít. A když pohár frustrace společnosti přeteče, tak je holt ámen. Dá se sice několikrát utopit v krvi, ale navždy to nejde.

Jestliže budu dnes a denně znásilňovat váš náhled na svět a budu předpisovat, jak se na něj máte dívat, bouchnou saze i ve vás.

+2/0
2.8.2015 19:56

L87i21d51a 43N61e36t86o89l74i45c40k10á 7492324411616

Je to o tom, zda v Boha věříte, či ne. A lidé se brání věřit Bohu, protože to také znamená přijmout Jeho pravidla. A ta stojí odříkání. Pokud v Boha věříte a myslíte to vážně,  tak vám přijde přirozené konat dobro, ne zlo a snažíte se svoje poklesky odstranit. Ty poklesky, o kterých si vy můžete myslet, že jsou v pořádku.Nejsou.Ano, víra je niterná součást člověka. Já bych zde ani nic nepsala, kdybych nevěděla na sto procent,  že Bůh existuje. Mně to nedá, když vím, snažím se, aby i druzí poznali pravdu. Asi bych chtěla spasit svět a on se nedá. Vidím to i zde, několika lidem jsem o svých zážitcích s Bohem vyprávěla a stejně mi to nikdo neuvěřil, možná uvěřil, ale nic se sebou nedělá, přestože dříve se chovali jako křesťané. Nakonec to bylo kvůli mamince či manželovi a když oni odešli, odešla i jejich víra. Ne každý křesťan je stejný. Mnozí jsou vlažní a rychle vychladnou. I já jsem si procházela různými obdobími malého zájmu, vlažnosti.Dnes bych bez Ježíše nedokázala žít.

0/−1
3.8.2015 9:29

K52a97r11e86l 73N41e18č46a52s 5293119640200

Nespekulujte,pane Starý,co si myslím já,spíše přemýšlejte nad svými myšlenkami a tím,co píšete.:-)

0/0
3.8.2015 21:40

K61a59r83e85l 65N63e43č52a46s 5103579940320

Už třetí generace po Bílé hoře cítila katolicky.Ať se to komu líbí,či ne ,katolická církev může mít na své půdě svá pravidla.Lidská sexualita je intimní a je blbé  si tak hřmotně vydupávat pozornost.Míst pro tyto aktivity je mimo kostely hojně.:-)

+4/−2
2.8.2015 13:08

M18a69r45t92i52n 65P91e88t61v68a98d 4210729857552

Homosexuální katolíci by s vámi vášnivě nesouhlasili: způsob, jakým se církev staví k homosexualitě, se jich bezprostředně dotýká. Na rozdíl od časů Husových by měla být dnešní církev schopna pustit na své půdě ke slovu všechny názory bez nedůstojné předběžné cenzury.

+3/−1
2.8.2015 14:40

K41a81r11e52l 10N33e20č11a86s 5623499740450

Není žádné cenzury.Ti lidé mohou diskutovat od rána do večera. A mj.,jak se církev staví k homosexualitě?Lépe řečeno,jak by se podle Vás stavět měla?Žádná odsuzování jsem neslyšel.Vyjma nesouhlasu k sňatkůmTo ale byste přece od katolické církve nechtěl,aby svůj postoj k rodině takto radikálně změnila.:-)

+3/−2
2.8.2015 16:21

M39a44r38t65i93n 30P74e25t57v89a59d 4120539467742

Církev by se především k homosexualitě neměla stavět vůbec nijak, protože o ní ve Svatém písmu není ani slovo - až do 19. století nikdo na světě nevěděl, že existuje něco jako sexuální orientace. Starý zákon odsuzuje pouze stejnopohlavní sexuální styk, který ovšem není výhradní doménou homosexuálů: označuje ho za těžký hřích, trestaný smrtí.

"Moderní" církev smrt (svévolně) vynechala, hřích (stejně svévolně) zachovala (v rozporu se vším, co dnes víme o povaze, obsahu a smyslu sexuální kultury). Přidala k tomu úžasný výdobytek boží milosti: proti homosexuálům nic nenamítáme, jestliže nepraktikují homosexuální styky (zřejmě odvozeno ze skvělých zkušeností katolíků s dodržováním celibátuV).

Uvedený princip bývá sdružován s často opakovanou mantrou: "Milovat hříšníka, ale nenávidět hřích." To je ovšem do nebe volající pokrytectví, jelikož hřích bez hříšníka neexistuje: kde je tedy prostor pro tu předepsanou nenávist k hříchu, mám-li teoreticky milovat jeho původce, pachatele a nositele?

Jak vůbec mohla vzniknout taková vypečená sofistika, když Ježíš výslovně přikazuje milovat všechny bližní bez jakýchkoliv dodatečných podmínek? Kdo tam podstrčil tu nenávist, a proč? Tohle dodnes žádný katolík nevysvětlil.

Sňatky nepovažuji za religiózní téma: homosexuálové vesměs usilují o sňatky občanskoprávní. Otázka církevních sňatků by měla význam jenom pro homosexuály věřící: občanská komunita se do toho - pokud vím - nikde nevměšuje.

+2/−1
2.8.2015 17:16

K14a51r14e64l 21N43e28č36a97s 5693419820420

Ano,jistě.Homosexualita také žádné téma církve není.Homosexuálové nejsou v zemích EU.nijak diskriminováni,takže tématy kolem homosexuality by se měli zabývat homosexuálové a okolní zájmové skupiny/právníci,sexuologové,psychologové,/pokud se na ně homosexuál obrátí,včetně kněze,pokud je požádán.:-)

+1/−1
2.8.2015 18:52

L33i15d57a 24N10e96t67o86l52i51c30k22á 7832124931166

Milovat bližního,jako sebe samého. Ve vztahu k druhému člověku to také znamená odpustit bližnímu provinění. Když spáchám těžký hřích, sebe nemiluji, ale stydím se, mám špatné svědomí, toužím to odčinit. Hřích nenávidím a až ho napravím,, projevím upřímnou lítost ve svátosti smíření, dostanu rozhřešení, potom pocítím velkou úlevu, že mi Bůh odpustil a mohu odpustit i sama sobě.

+1/0
2.8.2015 19:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.