- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za ty peníze by bylo 8 nových EC 135, nebo 6 nových Bell 412, který mají nyní záchranky a policajti.
Já se ptám: Chovala by se vláda takhle, i kdyby to ministři platili ze své kapsy? Co je v tom zase za politiku?
Třeba to, že posádky jsou na nich dobře vycvičené a že v ceně je i servis na dalších deset let. Hlavně ta druhá část je velmi důležitá- servis letecké techniky je velmi drahý
Při povodních v roce 1997 a 2002 a při každodenním nasazení coby záchranných vrtulníků (schopných létat v noci) zachránili stovky životů. Kolik by jich zachránili MiGy-29? V té době nám Mig-23 a pak MiG-21MFN stačili. Tehdy mně to štvalo, ale bylo to rozumné.
Za ty peníze, co jsme mezitím vyhodili na Gripeny coby náhradu MiGů, bychom si mohli pořídit jednou tolik a pořádné, nikoli polské vrtulníky.
Polská kvalita.
11 Sokolů získal v roce 1994 výměnou za 10 stíhaček Mig 29 kšeftař Kalousek.
Obchod výhodný možná jen pro něho...
Nejlepší obchod, který jsme mohli udělat. Našich 10 strojů nám bylo tak na dvě věci( není to ani celá letka). Nebyly náhradní díly( Rusko bylo po plyšáku velmi nesolidní partner) a údržba již r. 1992 byla velmi problémová ( věřte mi, mám s tím osobní zkušenost jako jeden z těch, co je udržoval v provozu). Slováci získali z deblokace dalších 18 kusů. Ty jim již léta téměř všechny stojí a chtějí koupit Gripeny. Dokonce za ně musí naše Gripeny sloužit V Pobaltí.
Sokoly hned po nástupu do služby začaly zachraňovat při povodních a dobře slouží dodnes- a nenechte se mýlit tím, že jsou vyrobené v Polsku- motory, výbava- vše je západní provenience. Polský je jen ten obal. Navíc naše Sokoly jsou ty nejlépe vybavené, které kdy byly vyrobené.
Ty stovky, ba tisíce lidí, které Sokoly zachránili jsou mnohem lepší investice do společnosti, než desítka problematických ruských strojů, které ani v Rusku neměly budoucnost, protože tam standardizovali výzbroj na Su-27 a jeho deriváty.