Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrtulníky Sokol budou dál zachraňovat. Projdou opravami za miliardu

Armáda bude i nadále používat záchranářské vrtulníky Sokol. Vláda v noci na čtvrtek odsouhlasila generální opravu osmi strojů a servis všech deseti vrtulníků do roku 2021. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí asi miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17o54h34a64n 51Z54i32n74g73e94l 2291875986551

Za ty peníze by bylo 8 nových EC 135, nebo 6 nových Bell 412, který mají nyní záchranky a policajti.

Já se ptám: Chovala by se vláda takhle, i kdyby to ministři platili ze své kapsy? Co je v tom zase za politiku?

+4/0
30.7.2015 7:25

J76i95ř45í 55B59r21o76ž 5789625672377

Třeba to, že posádky jsou na nich dobře vycvičené a že v ceně je i servis na dalších deset let. Hlavně ta druhá část je velmi důležitá- servis letecké techniky je velmi drahý

+3/−1
30.7.2015 7:29

J23o32h38a36n 44Z26i37n44g54e35l 2241745916201

To je pravda. Na druhou stranu, je u nového stroje levnější servis, než u 20 let starého.

+2/0
30.7.2015 7:51

J79i79ř67í 51B66r97o86ž 5189435962277

Jen po dobu záruky ( to bývá třeba dva roky, záleží na domluvě), pak je to stejné jako u toho generálkovaného.

0/0
30.7.2015 9:57

J86a52r32o12s51l94a76v 55P12o83l27e18n51s45k68y 5836714709

Servis je na sest let to je rozdil.

0/0
30.7.2015 14:43

R21a31d69e30k 80V67a11l95k97o93v26i70č 7254451297923

Při povodních v roce 1997 a 2002 a při každodenním nasazení coby záchranných vrtulníků (schopných létat v noci) zachránili stovky životů. Kolik by jich zachránili MiGy-29? V té době nám Mig-23 a pak MiG-21MFN stačili. Tehdy mně to štvalo, ale bylo to rozumné.

+6/0
30.7.2015 7:19

L47u97k49á90š 31A33d72a78m24e63c 3767953500427

Za ty peníze, co jsme mezitím vyhodili na Gripeny coby náhradu MiGů, bychom si mohli pořídit jednou tolik a pořádné, nikoli polské vrtulníky.

+2/−8
30.7.2015 7:22

L24i61b27o33r 70W35a15l64i81c12h30i83e93w80i56c17z 3668566917154

Jako že vrtulník je alternativou k nadzvukovým letounům? Ohledně MiG-29 se stačí podívat na sousedy. Na Slovensku je mají problém udržet v letuschopném stavu a Německo je tenkrát Polsku rovnou darovalo.

+9/0
30.7.2015 8:56

D25a74v46i72d 30D29u98š46e57k 5111527460287

Polská kvalita.

11 Sokolů získal v roce 1994 výměnou za 10 stíhaček Mig 29 kšeftař Kalousek.

Obchod výhodný možná jen pro něho...

+6/−9
30.7.2015 6:56

J12i53ř82í 55B63r27o95ž 5319225922847

Nejlepší obchod, který jsme mohli udělat. Našich 10 strojů nám bylo tak na dvě věci( není to ani  celá letka). Nebyly náhradní díly( Rusko bylo po plyšáku velmi nesolidní partner) a údržba  již r. 1992 byla velmi problémová ( věřte mi, mám s tím osobní zkušenost jako jeden z těch, co je udržoval v provozu). Slováci získali z deblokace dalších 18 kusů.  Ty jim již léta téměř všechny stojí a chtějí koupit Gripeny. Dokonce za ně musí naše Gripeny sloužit V Pobaltí. 

   Sokoly hned po nástupu do služby začaly zachraňovat při povodních a dobře slouží dodnes- a nenechte se mýlit tím, že jsou vyrobené v Polsku- motory, výbava- vše je západní provenience. Polský je jen ten obal. Navíc naše  Sokoly jsou ty nejlépe vybavené, které kdy byly vyrobené.

Ty stovky, ba tisíce lidí, které Sokoly zachránili jsou mnohem lepší investice do společnosti, než desítka problematických ruských strojů, které ani v Rusku neměly budoucnost, protože tam standardizovali výzbroj na Su-27  a jeho deriváty.

+17/−1
30.7.2015 7:26

M19a29r12t87i83n 43N16e69b38e93s50k18ý 7456510867962

k D.Dušek : plivnout je tak snadné.

0/0
30.7.2015 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.