Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrtulníky Sokol budou dál zachraňovat. Projdou opravami za miliardu

Armáda bude i nadále používat záchranářské vrtulníky Sokol. Vláda v noci na čtvrtek odsouhlasila generální opravu osmi strojů a servis všech deseti vrtulníků do roku 2021. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí asi miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71o68h45a39n 15Z18i44n71g60e10l 2441525546871

Za ty peníze by bylo 8 nových EC 135, nebo 6 nových Bell 412, který mají nyní záchranky a policajti.

Já se ptám: Chovala by se vláda takhle, i kdyby to ministři platili ze své kapsy? Co je v tom zase za politiku?

+4/0
30.7.2015 7:25

J50i93ř97í 57B74r54o97ž 5349135662577

Třeba to, že posádky jsou na nich dobře vycvičené a že v ceně je i servis na dalších deset let. Hlavně ta druhá část je velmi důležitá- servis letecké techniky je velmi drahý

+3/−1
30.7.2015 7:29

J78o96h49a92n 22Z55i60n31g93e54l 2111865776671

To je pravda. Na druhou stranu, je u nového stroje levnější servis, než u 20 let starého.

+2/0
30.7.2015 7:51

J45i26ř85í 80B85r76o79ž 5599255192107

Jen po dobu záruky ( to bývá třeba dva roky, záleží na domluvě), pak je to stejné jako u toho generálkovaného.

0/0
30.7.2015 9:57

J83a72r77o40s84l67a12v 86P60o18l68e50n58s15k49y 5226584109

Servis je na sest let to je rozdil.

0/0
30.7.2015 14:43

R86a63d25e40k 21V58a68l27k48o36v85i97č 7634861497193

Při povodních v roce 1997 a 2002 a při každodenním nasazení coby záchranných vrtulníků (schopných létat v noci) zachránili stovky životů. Kolik by jich zachránili MiGy-29? V té době nám Mig-23 a pak MiG-21MFN stačili. Tehdy mně to štvalo, ale bylo to rozumné.

+6/0
30.7.2015 7:19

L48u76k30á45š 35A51d23a35m69e98c 3947663790417

Za ty peníze, co jsme mezitím vyhodili na Gripeny coby náhradu MiGů, bychom si mohli pořídit jednou tolik a pořádné, nikoli polské vrtulníky.

+2/−8
30.7.2015 7:22

L72i28b79o72r 60W92a69l72i24c19h23i46e41w25i88c95z 3308286417204

Jako že vrtulník je alternativou k nadzvukovým letounům? Ohledně MiG-29 se stačí podívat na sousedy. Na Slovensku je mají problém udržet v letuschopném stavu a Německo je tenkrát Polsku rovnou darovalo.

+9/0
30.7.2015 8:56

D38a28v75i32d 58D72u37š55e40k 5261917870857

Polská kvalita.

11 Sokolů získal v roce 1994 výměnou za 10 stíhaček Mig 29 kšeftař Kalousek.

Obchod výhodný možná jen pro něho...

+6/−9
30.7.2015 6:56

J75i17ř16í 34B12r92o79ž 5459345662177

Nejlepší obchod, který jsme mohli udělat. Našich 10 strojů nám bylo tak na dvě věci( není to ani  celá letka). Nebyly náhradní díly( Rusko bylo po plyšáku velmi nesolidní partner) a údržba  již r. 1992 byla velmi problémová ( věřte mi, mám s tím osobní zkušenost jako jeden z těch, co je udržoval v provozu). Slováci získali z deblokace dalších 18 kusů.  Ty jim již léta téměř všechny stojí a chtějí koupit Gripeny. Dokonce za ně musí naše Gripeny sloužit V Pobaltí. 

   Sokoly hned po nástupu do služby začaly zachraňovat při povodních a dobře slouží dodnes- a nenechte se mýlit tím, že jsou vyrobené v Polsku- motory, výbava- vše je západní provenience. Polský je jen ten obal. Navíc naše  Sokoly jsou ty nejlépe vybavené, které kdy byly vyrobené.

Ty stovky, ba tisíce lidí, které Sokoly zachránili jsou mnohem lepší investice do společnosti, než desítka problematických ruských strojů, které ani v Rusku neměly budoucnost, protože tam standardizovali výzbroj na Su-27  a jeho deriváty.

+17/−1
30.7.2015 7:26

M98a93r36t34i38n 48N79e62b56e50s22k95ý 7946300107332

k D.Dušek : plivnout je tak snadné.

0/0
30.7.2015 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.