Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrtulníky Sokol budou dál zachraňovat. Projdou opravami za miliardu

Armáda bude i nadále používat záchranářské vrtulníky Sokol. Vláda v noci na čtvrtek odsouhlasila generální opravu osmi strojů a servis všech deseti vrtulníků do roku 2021. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí asi miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78o57h90a79n 18Z11i50n12g71e16l 2681375706201

Za ty peníze by bylo 8 nových EC 135, nebo 6 nových Bell 412, který mají nyní záchranky a policajti.

Já se ptám: Chovala by se vláda takhle, i kdyby to ministři platili ze své kapsy? Co je v tom zase za politiku?

+4/0
30.7.2015 7:25

J86i51ř27í 52B39r49o59ž 5989195272797

Třeba to, že posádky jsou na nich dobře vycvičené a že v ceně je i servis na dalších deset let. Hlavně ta druhá část je velmi důležitá- servis letecké techniky je velmi drahý

+3/−1
30.7.2015 7:29

J86o73h43a69n 78Z28i74n83g61e23l 2601365966211

To je pravda. Na druhou stranu, je u nového stroje levnější servis, než u 20 let starého.

+2/0
30.7.2015 7:51

J88i64ř64í 40B55r22o45ž 5909635592157

Jen po dobu záruky ( to bývá třeba dva roky, záleží na domluvě), pak je to stejné jako u toho generálkovaného.

0/0
30.7.2015 9:57

J66a92r81o33s59l48a18v 41P79o97l83e70n25s96k72y 5976584519

Servis je na sest let to je rozdil.

0/0
30.7.2015 14:43

R45a13d88e14k 91V13a51l47k19o53v61i49č 7404611967783

Při povodních v roce 1997 a 2002 a při každodenním nasazení coby záchranných vrtulníků (schopných létat v noci) zachránili stovky životů. Kolik by jich zachránili MiGy-29? V té době nám Mig-23 a pak MiG-21MFN stačili. Tehdy mně to štvalo, ale bylo to rozumné.

+6/0
30.7.2015 7:19

L24u68k68á27š 67A40d36a75m58e12c 3577833650567

Za ty peníze, co jsme mezitím vyhodili na Gripeny coby náhradu MiGů, bychom si mohli pořídit jednou tolik a pořádné, nikoli polské vrtulníky.

+2/−8
30.7.2015 7:22

L84i96b47o27r 65W11a63l31i89c91h28i67e45w65i92c70z 3538316317834

Jako že vrtulník je alternativou k nadzvukovým letounům? Ohledně MiG-29 se stačí podívat na sousedy. Na Slovensku je mají problém udržet v letuschopném stavu a Německo je tenkrát Polsku rovnou darovalo.

+9/0
30.7.2015 8:56

D45a74v28i44d 82D75u84š31e73k 5641367920447

Polská kvalita.

11 Sokolů získal v roce 1994 výměnou za 10 stíhaček Mig 29 kšeftař Kalousek.

Obchod výhodný možná jen pro něho...

+6/−9
30.7.2015 6:56

J61i68ř94í 91B54r63o59ž 5619575662157

Nejlepší obchod, který jsme mohli udělat. Našich 10 strojů nám bylo tak na dvě věci( není to ani  celá letka). Nebyly náhradní díly( Rusko bylo po plyšáku velmi nesolidní partner) a údržba  již r. 1992 byla velmi problémová ( věřte mi, mám s tím osobní zkušenost jako jeden z těch, co je udržoval v provozu). Slováci získali z deblokace dalších 18 kusů.  Ty jim již léta téměř všechny stojí a chtějí koupit Gripeny. Dokonce za ně musí naše Gripeny sloužit V Pobaltí. 

   Sokoly hned po nástupu do služby začaly zachraňovat při povodních a dobře slouží dodnes- a nenechte se mýlit tím, že jsou vyrobené v Polsku- motory, výbava- vše je západní provenience. Polský je jen ten obal. Navíc naše  Sokoly jsou ty nejlépe vybavené, které kdy byly vyrobené.

Ty stovky, ba tisíce lidí, které Sokoly zachránili jsou mnohem lepší investice do společnosti, než desítka problematických ruských strojů, které ani v Rusku neměly budoucnost, protože tam standardizovali výzbroj na Su-27  a jeho deriváty.

+17/−1
30.7.2015 7:26

M95a76r47t17i18n 23N46e63b23e21s34k63ý 7226120517462

k D.Dušek : plivnout je tak snadné.

0/0
30.7.2015 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.