Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrtulníky Sokol budou dál zachraňovat. Projdou opravami za miliardu

Armáda bude i nadále používat záchranářské vrtulníky Sokol. Vláda v noci na čtvrtek odsouhlasila generální opravu osmi strojů a servis všech deseti vrtulníků do roku 2021. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí asi miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34o65h81a79n 20Z21i52n68g25e32l 2771815556521

Za ty peníze by bylo 8 nových EC 135, nebo 6 nových Bell 412, který mají nyní záchranky a policajti.

Já se ptám: Chovala by se vláda takhle, i kdyby to ministři platili ze své kapsy? Co je v tom zase za politiku?

+4/0
30.7.2015 7:25

J76i15ř73í 22B92r30o63ž 5109615182237

Třeba to, že posádky jsou na nich dobře vycvičené a že v ceně je i servis na dalších deset let. Hlavně ta druhá část je velmi důležitá- servis letecké techniky je velmi drahý

+3/−1
30.7.2015 7:29

J21o91h30a11n 47Z92i42n66g79e72l 2331165666511

To je pravda. Na druhou stranu, je u nového stroje levnější servis, než u 20 let starého.

+2/0
30.7.2015 7:51

J59i44ř21í 56B93r14o26ž 5639785292227

Jen po dobu záruky ( to bývá třeba dva roky, záleží na domluvě), pak je to stejné jako u toho generálkovaného.

0/0
30.7.2015 9:57

J65a11r43o79s82l70a64v 29P71o95l98e60n48s23k84y 5836484879

Servis je na sest let to je rozdil.

0/0
30.7.2015 14:43

R72a14d80e67k 55V50a69l28k87o15v24i18č 7934381507813

Při povodních v roce 1997 a 2002 a při každodenním nasazení coby záchranných vrtulníků (schopných létat v noci) zachránili stovky životů. Kolik by jich zachránili MiGy-29? V té době nám Mig-23 a pak MiG-21MFN stačili. Tehdy mně to štvalo, ale bylo to rozumné.

+6/0
30.7.2015 7:19

L34u36k41á33š 98A88d61a51m46e79c 3637443600177

Za ty peníze, co jsme mezitím vyhodili na Gripeny coby náhradu MiGů, bychom si mohli pořídit jednou tolik a pořádné, nikoli polské vrtulníky.

+2/−8
30.7.2015 7:22

L79i29b41o24r 90W56a17l83i42c87h39i23e51w75i23c56z 3878146327964

Jako že vrtulník je alternativou k nadzvukovým letounům? Ohledně MiG-29 se stačí podívat na sousedy. Na Slovensku je mají problém udržet v letuschopném stavu a Německo je tenkrát Polsku rovnou darovalo.

+9/0
30.7.2015 8:56

D41a59v57i17d 64D72u24š28e26k 5181697160827

Polská kvalita.

11 Sokolů získal v roce 1994 výměnou za 10 stíhaček Mig 29 kšeftař Kalousek.

Obchod výhodný možná jen pro něho...

+6/−9
30.7.2015 6:56

J37i96ř43í 88B62r23o59ž 5359275512977

Nejlepší obchod, který jsme mohli udělat. Našich 10 strojů nám bylo tak na dvě věci( není to ani  celá letka). Nebyly náhradní díly( Rusko bylo po plyšáku velmi nesolidní partner) a údržba  již r. 1992 byla velmi problémová ( věřte mi, mám s tím osobní zkušenost jako jeden z těch, co je udržoval v provozu). Slováci získali z deblokace dalších 18 kusů.  Ty jim již léta téměř všechny stojí a chtějí koupit Gripeny. Dokonce za ně musí naše Gripeny sloužit V Pobaltí. 

   Sokoly hned po nástupu do služby začaly zachraňovat při povodních a dobře slouží dodnes- a nenechte se mýlit tím, že jsou vyrobené v Polsku- motory, výbava- vše je západní provenience. Polský je jen ten obal. Navíc naše  Sokoly jsou ty nejlépe vybavené, které kdy byly vyrobené.

Ty stovky, ba tisíce lidí, které Sokoly zachránili jsou mnohem lepší investice do společnosti, než desítka problematických ruských strojů, které ani v Rusku neměly budoucnost, protože tam standardizovali výzbroj na Su-27  a jeho deriváty.

+17/−1
30.7.2015 7:26

M44a68r75t19i74n 33N33e74b40e37s19k48ý 7686830177352

k D.Dušek : plivnout je tak snadné.

0/0
30.7.2015 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.