Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na Réunionu našli úlomek křídla. Pochází ze ztraceného letu MH370?

Na břehy ostrova Réunion v Indickém oceánu vyvrhlo moře ve středu úlomek letadla. Světová média spekulují, že by to mohly být trosky letu MH370 malajsijských aerolinek, které zmizelo v březnu 2014. Nyní kus křídla zkoumají odborníci. Ty do oblasti vyslala i Malajsie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60o33s71e87f 90V82y92s91k13o56č21i49l 2145845376840

Já se divím, že tam nenašli pas některého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...:-/

0/−1
31.7.2015 11:30

J84o85s65e30f 97V22y26s60k44o42č82i35l 2215285886580

Se divím, že tam nenašli pas nějakého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...

0/0
31.7.2015 11:26

M19i68c80h73a17l 13M75i80l52l35e70r 9386182509382

uvadim tu stejny link jako v te druhe diskuzi, na clanek, mapy a video "Jak morske proudy mohly zavleci trosky MH 370 na La Reunion"

http://qz.com/467631/maps-and-video-how-ocean-currents-may-have-carried-mh-370-debris-to-la-reunion/

0/0
30.7.2015 13:08

J40a89n 89S30t68r96a66c97h47o16t21a 6520585108662

Nevím, čím jsem si takovou reakci vysloužil. Pouze konstatuji fakta. Kus letadla, kterým na fotkách manipulují je zjevně nějaké křídlo. Může tedy jít buď o hlavní křídlo nebo výškovku. Směrovka to být nemůže, protože ta má vždy symetrický profil. Podle žebra v křídle je vidět, že křídlo mělo téměř nulovou šípovitost. Z profilu křídla je vidět, že se kus dochoval v téměř úplné své šířce, tedy nemůže jít o výškovku, protože ta by musela být široká zhruba 2 metry. Rozměry by to jedine mohlo být výškové kormidlo výškovky, ale na kormidlo to má zase dost silný profil. Navíc ta přepážka žebra se zdá být vyrobená z dřevotřísky. Malaysia Air navíc pro křídla i výškovky po celé ploše používala šedo-stříbrný nátěr, takže tím se možnost, že by šlo o mechanizaci křídel nebo výškovek jednoznačně vylučuje. Jiná křídla na 777 nejsou. Závěr: nejde o součást Boeingu 777.

0/0
30.7.2015 11:09

J80a83n 66S61t39r45a13c63h77o81t20a 6830775718512

Toto byla reakce na jiný příspěvek. Opět jsem se nechal zmást rozhraním...

0/0
30.7.2015 11:10

V87á52c93l14a51v 45P30o97u29s61t51k69a 3420661952

A z kterého je to letadla nám sdělíte?

0/0
30.7.2015 11:18

J59a27n 80S85e54m85i70k 4564207912369

vypada to ze JE to z B777.

Je to soucast ktera je zakrouzkovana na teto fotce:

http://twitter.com/RaischStudios/status/626519892066500609/photo/1

to vysvetluje i tu vasi "nulovou sipovitost", i "dost silny profil"

taktez ten šedo-stříbrný nátěr.... je velmi svetly, tedy se pod sluncem muze na jasne zelenem pozadi jevit skoro jako bily

...posudte sam

0/0
30.7.2015 11:21

J36a22n 47S58t22r88a35c94h28o68t57a 6530575308592

To by mohlo být, pokud se potvrdí to s tou barvou, ale ať se na to koukám, jak se na to koukám (i s ohledem nasvícení okolí), šedo-stříbrné mi to nepřipadá...

0/0
30.7.2015 11:38

V85á46c98l87a75v 70P95o81u32s92t13k90a 3270641262

Klidně to mohlo být původně červené.

+1/0
30.7.2015 11:40

J95a83n 22S24e19m18i59k 4704497622439

jako modelar vim, ze (ohledne odstinu barev a jejich "vernemu optickemu" zobrazeni na modelech je cela "veda")

a) stejna barva z dalky se zda mnohem tmavejsi nez z blizka

a dale ze 

b) vec ve stejne barve tmavem pozadi (zelena/trava) se zda mnohem svetlejsi nez stejna vec na na svetlem pozadi(nebe)

a take ze

c) mala vec ve stejne barve se zda mnohem tmavsi nez velka vec v uplne te same barve

0/0
30.7.2015 11:49

J46a48n 36S11e73m32i64k 4934107332569

plus za d) jak se vam jevi stejna vec ve stejne barve na fotce (odstin barvy) zavisi na spouste faktoru: svetlo, postaveni slunce, nastaveni fotaku

priklad:

 - podivejte se na par fotek treba tanciho domu v ruznych rocnich dobach, casech dne, pocasich, fotky z ruzne dalky 

- a srovnejte barvu fasady;-);-)

0/0
30.7.2015 11:52

J31a25n 65S39t40r25a65c18h96o18t40a 6110725738402

Podobné jevy pro mě nejsou novinkou, ale i s jejich zohledněním, by podle mě šedivá na těchto fotkách vypadala šedivěji. Spíš se přikláním k tomu, co napsal pan Poustka, že to je vlivem slané vody. Vyloučit asi ani nelze variantu, že třeba danou část nedávno vyměnili a měla jiný lak než zbytek křídla... inu, ukvapil jsem se.

0/0
30.7.2015 11:54

J43a20n 50S35e75m58i35k 4424337572549

myslim ze barvy pouzivane na modernich letadlech jsou tak odolne vzhledem k podminkam provozu ze slana voda se na odstinu za pouhy rok neprojevi.

Spise jde o opticke jevy ktere jsem popsal.

Kazdopadne myslim ze ted je uz rozsouzeno:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11772187/MH370-debris-found-live.html

:

"One of the codes reported to be stamped on the debris matches a code found in the Boeing 777 maintenance manual,"

0/0
30.7.2015 12:07

J31a28k80u36b 32S64e91m48e62r96á58d 2797776441151

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

tady si nekdo mysli neco jineho

0/0
30.7.2015 11:21

J41a64n 34S16t46r63a37c42h88o53t53a 6730575968952

To vypadá vcelku přesvědčivě. Hlavním argumentem, který mi zůstal, je ta barva. Snad to může být klam. Tak uvidíme. Možná jsem se trochu ukvapil :)

0/0
30.7.2015 11:37

V82á42c80l84a92v 46P36o70u85s74t18k34a 3200431832

Barvu můžete klidně pustit z hlavy, bylo to víc než rok ve slané vodě.

+4/0
30.7.2015 11:39

P40a72v90e69l 27O69d17r26a21z90i92l 6854919817780

Barvu můžete studovat i tu:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/MH17_ukraine_shot_3big.jpg

Včetně barvy uvnitř.

0/0
30.7.2015 12:11

J89a44n 50F65o23j25t97í91k 8506683141936

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/318606-patri-trosky-nalezene-u-reunionu-pohresovanemu-letu-mh370/

0/0
30.7.2015 11:27

J48a40n 37H39á26l97a 8145225790827

Výrobní čísla by na tom být měla, takže nebude problém to dohledat. Spíš nám bohužel tenhle díl nic neprozradí o tom, co bylo příčinou katastrofy. Snad to ale aspoň s ohledem na mořské proudy zúží oblast, kde by se vrak mohl nacházet.

0/0
30.7.2015 10:23

M87i79c36h74a25l 69M93o10j59ž44í87š 8164849732

Departement je departement. ;-)

Region je je nadřazenej celek s úplně jiným statusem, zahrnující několik départementů.

0/0
30.7.2015 10:01

M82i54c29h68a42l 79M49o10j22ž74í67š 8854829602

Zas to tu nějak blbne.

0/0
30.7.2015 10:02

J76a87r86o68m97i17r 55F69a39r48e10k 4372973507

Region: PACA

Departement: je jich tam spousta :)

Takze jo, no... ale to jsou detaily....

0/0
30.7.2015 11:45

O19n69d15ř42e55j 63K55o71l77á45ř 1793105423861

Kus křídla to nebude. Vypadá to na kus kormidla, je tam i výřez pro vyvažovací plošku.

0/0
30.7.2015 9:51

Z67d60e16n39ě86k 42W32e70r56n29h18a76r27t 6227245802678

Jako že to je z nějaké lodi? Letadla kormidla nemají.

0/−4
30.7.2015 9:57

O14n81d98ř90e52j 69K35o39l29á15ř 1153195513881

Letadla kormidla nemají? Ale já je tedy kormidly řídím ;-D

0/0
30.7.2015 10:21

J97a73r68o12m78i41r 69F50a64r27e47k 4222853337

Ale nemate kormidelni kolo.....

Zas kdyz je to kormidlo, nemela by misto kniplu byt kormidelni paka? :D

0/0
30.7.2015 11:46

J78a45n 42F56o95j76t74í27k 8436953241906

V článku přece píšou vztlaková klapka ;-) a ta je součástí křídla.

+1/0
30.7.2015 10:03

J80a98k66u37b 27S60e15m40e19r12á58d 2207456491971

no a? nejvetsi odbornici jsou prece vzdycky v diskuzi!!! :-)

0/0
30.7.2015 10:08

O63n27d80ř52e39j 82K11o60l82á71ř 1583235733231

To mě napadlo jako první, ale ty vztlakové klapky u 777 vypadají trochu jinak. To už spíš křidélko. Nicméně nejvíc mi to sedí na kormidlo.

0/0
30.7.2015 10:22

V80á40c71l86a86v 59P69o82u37s10t85k17a 3550241752

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

0/0
30.7.2015 10:23

O86n32d20ř56e78j 21K10o61l52á83ř 1173785483821

Pokud to není fake, už jste mě skoro přesvědčil

0/0
30.7.2015 10:31

O64n67d47ř40e26j 38K70o85l32á58ř 1883375793881

Viděl jsem teď kvalitní fotky, odvolávám - téměř jistě to patří ke křídlu.

0/0
30.7.2015 10:33

V80á66c32l37a86v 84P95o49u48s65t94k12a 3790771292

Já vás nechci přesvědčovat. Letecká mechanika není můj obor, jen to tu někdo dal do diskuse už dříve a napadlo mě že byste o to stál. ;-)

0/0
30.7.2015 10:33

O13n78d80ř31e98j 71K41o47l75á39ř 1843145103981

R^

0/0
30.7.2015 10:55

J60a67n 50Š40e20s80t84á61k 3798919639864

"Zkoumat nalezený úlomek letadla budou i experti z Malajsie. „Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ve středu malajsijský ministr obrany LiowTiongLai" - mám dojem, že spíš by to, jestli je díl ze 777, určil už vrátný z fabriky Boeingu;-D

0/0
30.7.2015 9:08

J25a29n 81F44o23j57t92í66k 8296783181166

Pokud Boeing neskartuje atesty materiálů po pár letech, neměl by být problem potvrdit, že ten kus patří hledané 777čce.

Škoda, že byl vyroben 2002, standardní archivace je 10let, ale v leteckém průmyslu to může být jinak.

+1/−1
30.7.2015 9:05

Z79d27e48n28ě55k 97W11e79r95n49h86a96r54t 6717685952438

Nepochybuji, že to dohledají. Navíc tohle konkrétní letadlo se hledá, tudíž okamžitě po zmizení si zcela bezpochyby vytáhli veškerou dostupnou dokumentaci od aerolinek, výrobce a všech servisů, takže už nebude ve standardním skartačním cyklu.

0/0
30.7.2015 9:46

J50a98n 87F66o22j55t22í65k 8416253371216

No ono zmizelo 2014, takže už mohly být data 2 roky skartovaná teda ta papírová, jinak v elektronické podobě, by to neměl být problém.

Mimo to si myslím, že v leteckém průmyslu to bude delší doba než 10 let a to právě kvůli nehodám ;-)

0/0
30.7.2015 9:59

Z43d78e81n59ě44k 59W91e42r65n15h81a90r83t 6897745412838

jsem si zcela naprosto jist, že u letadla v provozu se žádné informace o servisu a dílech neskartovávají. Nedávno ukazovali nějakého chlápka, co vytáhl někde v Bolívii z křoví staré požární letadlo a byly k tomu asi dva vozíky dokumentace - a to bylo vyřazené. U provozního dopravního letadla to vedou bezpochyby ještě mnohem důkladněji.

0/0
30.7.2015 10:54

P89e51t88r 95T32y77č79k29a 6485662709362

10 let se archivuje maximálně účetnictví, ale dokumentace k letadlu se archivuje mnohem déle.

0/0
30.7.2015 10:40

J62i24ř81í 73L67a62n70g15w47e20i21l 3760634768459

Nález z tohoto letadla je zlomovým okamžikem v tomto případě.

Právě jsem četl, že Putler se zastřelil.:-)

0/−8
30.7.2015 8:31

M26a96r82t31i80n 79C80e50r72v48e25n20y 2113128396948

Lost in translation ;-D

+1/0
30.7.2015 9:14

D91a31n16i13e89l 98K27r25o37n14e36r 7454794406217

Kridlo na louce u hromady kamenu? Priliv tam evidentne nedosahuje.

0/−8
30.7.2015 8:30

Z41d54e41n62ě32k 64W45e89r55n81h73a19r35t 6527515682128

Ježíšikriste, do čehos to rozum dal? To snad každý pochopí, že když to vyplavilo moře, tak to leželo ve vodě na čáře přílivu a někdo, kdo to našel, to potáhl o kus dál, aby to zase neuplavalo.

+16/0
30.7.2015 8:34

P17a24v28e54l 57H73a55l27b78i67c92h 6769522446709

Jasně, celej kus odnáší 4 chlapi, ale ten jeden, co to našel, ten to určitě odnes sám

0/−2
30.7.2015 9:02

P42a36t82r64i68k 49K17o39v56a41ř59í30k 6267896910716

on je docela rozdil to popotahnou t a opatrne odnest aby se to neposkodilo ... vzhledem k tomu, ze to je z duralu a hodne tenke, tak bych to odhadl tak na 25 kilo ...

+2/0
30.7.2015 9:04

J85a44n 33F38o64j21t66í83k 8796853451526

ty žebra budou spíš z titanu ;-) Přece jen ty klapky budou brutálně namáhany - hustota 4,5

0/0
30.7.2015 9:09

P96a51t22r13i46k 12K75o98v69a85ř10í62k 6987846710236

no kazdopadne 100 kilo to nebude vazit ani nahodou. a i tech 100 by dospely chlap dokazal kousek odtahnout

+1/0
30.7.2015 9:11

J97a52n 39F36o86j95t17í41k 8286163151316

To samozřejmě a taky nikde se nepíše, že to táhnul jeden člověk - jestli se nepletu našli to pracovníci firmy, která čistí popřeží ;-)

0/0
30.7.2015 9:23

P69a98v84e82l 14H64a42l15b28i55c83h 6239242926129

Koukněte se na video na CNN. tam je rozhovor s chlápkem, který to objevil. Při rozhovoru nepadlo nic o přenášení (takže se to mohlo , ale i nemuselo stát), ale v momentě, kdy říká "viděl jsem křídlo", tak se otočí směrem k nalezenému kusu, čímž podvědomě určil místo nálezu.

0/−1
30.7.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.