Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Réunionu našli úlomek křídla. Pochází ze ztraceného letu MH370?

Na břehy ostrova Réunion v Indickém oceánu vyvrhlo moře ve středu úlomek letadla. Světová média spekulují, že by to mohly být trosky letu MH370 malajsijských aerolinek, které zmizelo v březnu 2014. Nyní kus křídla zkoumají odborníci. Ty do oblasti vyslala i Malajsie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47o92s49e82f 63V93y24s61k60o92č33i39l 2807388862665

Já se divím, že tam nenašli pas některého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...:-/

0/−1
31.7.2015 11:30

J26o24s15e23f 89V56y51s93k29o20č91i39l 2327188182255

Se divím, že tam nenašli pas nějakého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...

0/0
31.7.2015 11:26

M42i54c31h41a87l 22M97i84l61l12e33r 9756472719612

uvadim tu stejny link jako v te druhe diskuzi, na clanek, mapy a video "Jak morske proudy mohly zavleci trosky MH 370 na La Reunion"

http://qz.com/467631/maps-and-video-how-ocean-currents-may-have-carried-mh-370-debris-to-la-reunion/

0/0
30.7.2015 13:08

J58a45n 52S80t81r50a78c87h89o51t55a 6630535118842

Nevím, čím jsem si takovou reakci vysloužil. Pouze konstatuji fakta. Kus letadla, kterým na fotkách manipulují je zjevně nějaké křídlo. Může tedy jít buď o hlavní křídlo nebo výškovku. Směrovka to být nemůže, protože ta má vždy symetrický profil. Podle žebra v křídle je vidět, že křídlo mělo téměř nulovou šípovitost. Z profilu křídla je vidět, že se kus dochoval v téměř úplné své šířce, tedy nemůže jít o výškovku, protože ta by musela být široká zhruba 2 metry. Rozměry by to jedine mohlo být výškové kormidlo výškovky, ale na kormidlo to má zase dost silný profil. Navíc ta přepážka žebra se zdá být vyrobená z dřevotřísky. Malaysia Air navíc pro křídla i výškovky po celé ploše používala šedo-stříbrný nátěr, takže tím se možnost, že by šlo o mechanizaci křídel nebo výškovek jednoznačně vylučuje. Jiná křídla na 777 nejsou. Závěr: nejde o součást Boeingu 777.

0/0
30.7.2015 11:09

J39a52n 84S18t96r36a17c54h77o13t25a 6300615878322

Toto byla reakce na jiný příspěvek. Opět jsem se nechal zmást rozhraním...

0/0
30.7.2015 11:10

V75á55c56l58a43v 93P78o36u35s74t62k65a 3400891412

A z kterého je to letadla nám sdělíte?

0/0
30.7.2015 11:18

J58a54n 82S75e72m80i90k 4394747342519

vypada to ze JE to z B777.

Je to soucast ktera je zakrouzkovana na teto fotce:

http://twitter.com/RaischStudios/status/626519892066500609/photo/1

to vysvetluje i tu vasi "nulovou sipovitost", i "dost silny profil"

taktez ten šedo-stříbrný nátěr.... je velmi svetly, tedy se pod sluncem muze na jasne zelenem pozadi jevit skoro jako bily

...posudte sam

0/0
30.7.2015 11:21

J89a74n 76S66t30r27a10c67h74o10t16a 6930675908592

To by mohlo být, pokud se potvrdí to s tou barvou, ale ať se na to koukám, jak se na to koukám (i s ohledem nasvícení okolí), šedo-stříbrné mi to nepřipadá...

0/0
30.7.2015 11:38

V25á58c43l43a70v 76P64o45u54s69t46k84a 3250501832

Klidně to mohlo být původně červené.

+1/0
30.7.2015 11:40

J25a81n 33S90e13m14i59k 4684537442659

jako modelar vim, ze (ohledne odstinu barev a jejich "vernemu optickemu" zobrazeni na modelech je cela "veda")

a) stejna barva z dalky se zda mnohem tmavejsi nez z blizka

a dale ze 

b) vec ve stejne barve tmavem pozadi (zelena/trava) se zda mnohem svetlejsi nez stejna vec na na svetlem pozadi(nebe)

a take ze

c) mala vec ve stejne barve se zda mnohem tmavsi nez velka vec v uplne te same barve

0/0
30.7.2015 11:49

J72a24n 41S52e59m24i84k 4224657412959

plus za d) jak se vam jevi stejna vec ve stejne barve na fotce (odstin barvy) zavisi na spouste faktoru: svetlo, postaveni slunce, nastaveni fotaku

priklad:

 - podivejte se na par fotek treba tanciho domu v ruznych rocnich dobach, casech dne, pocasich, fotky z ruzne dalky 

- a srovnejte barvu fasady;-);-)

0/0
30.7.2015 11:52

J40a63n 73S35t38r32a95c82h42o84t26a 6900835338702

Podobné jevy pro mě nejsou novinkou, ale i s jejich zohledněním, by podle mě šedivá na těchto fotkách vypadala šedivěji. Spíš se přikláním k tomu, co napsal pan Poustka, že to je vlivem slané vody. Vyloučit asi ani nelze variantu, že třeba danou část nedávno vyměnili a měla jiný lak než zbytek křídla... inu, ukvapil jsem se.

0/0
30.7.2015 11:54

J75a86n 55S65e89m88i98k 4154137492139

myslim ze barvy pouzivane na modernich letadlech jsou tak odolne vzhledem k podminkam provozu ze slana voda se na odstinu za pouhy rok neprojevi.

Spise jde o opticke jevy ktere jsem popsal.

Kazdopadne myslim ze ted je uz rozsouzeno:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11772187/MH370-debris-found-live.html

:

"One of the codes reported to be stamped on the debris matches a code found in the Boeing 777 maintenance manual,"

0/0
30.7.2015 12:07

J11a19k32u98b 12S84e52m28e51r69á26d 2777746361711

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

tady si nekdo mysli neco jineho

0/0
30.7.2015 11:21

J70a11n 80S55t33r57a29c88h47o97t66a 6100505178402

To vypadá vcelku přesvědčivě. Hlavním argumentem, který mi zůstal, je ta barva. Snad to může být klam. Tak uvidíme. Možná jsem se trochu ukvapil :)

0/0
30.7.2015 11:37

V57á70c84l34a31v 85P60o43u81s41t47k65a 3800101582

Barvu můžete klidně pustit z hlavy, bylo to víc než rok ve slané vodě.

+4/0
30.7.2015 11:39

P19a79v38e27l 27O96d34r57a25z55i81l 6304839117450

Barvu můžete studovat i tu:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/MH17_ukraine_shot_3big.jpg

Včetně barvy uvnitř.

0/0
30.7.2015 12:11

J83a11n 20F20o21j55t91í50k 8156853201676

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/318606-patri-trosky-nalezene-u-reunionu-pohresovanemu-letu-mh370/

0/0
30.7.2015 11:27

J97a24n 85H90á47l87a 8875875850717

Výrobní čísla by na tom být měla, takže nebude problém to dohledat. Spíš nám bohužel tenhle díl nic neprozradí o tom, co bylo příčinou katastrofy. Snad to ale aspoň s ohledem na mořské proudy zúží oblast, kde by se vrak mohl nacházet.

0/0
30.7.2015 10:23

M32i89c43h33a22l 69M77o48j65ž75í41š 8454569452

Departement je departement. ;-)

Region je je nadřazenej celek s úplně jiným statusem, zahrnující několik départementů.

0/0
30.7.2015 10:01

M54i70c88h12a26l 39M33o41j17ž39í35š 8424399642

Zas to tu nějak blbne.

0/0
30.7.2015 10:02

J44a41r94o22m58i22r 78F30a76r86e42k 4322713657

Region: PACA

Departement: je jich tam spousta :)

Takze jo, no... ale to jsou detaily....

0/0
30.7.2015 11:45

O29n43d35ř62e66j 49K45o75l98á85ř 1713565483891

Kus křídla to nebude. Vypadá to na kus kormidla, je tam i výřez pro vyvažovací plošku.

0/0
30.7.2015 9:51

Z81d13e97n79ě39k 23W14e33r80n29h86a44r66t 6347925112688

Jako že to je z nějaké lodi? Letadla kormidla nemají.

0/−4
30.7.2015 9:57

O92n66d66ř22e72j 14K72o75l89á28ř 1673425193491

Letadla kormidla nemají? Ale já je tedy kormidly řídím ;-D

0/0
30.7.2015 10:21

J12a73r87o47m72i88r 62F91a57r60e94k 4622153747

Ale nemate kormidelni kolo.....

Zas kdyz je to kormidlo, nemela by misto kniplu byt kormidelni paka? :D

0/0
30.7.2015 11:46

J32a81n 21F81o97j26t77í88k 8806773191986

V článku přece píšou vztlaková klapka ;-) a ta je součástí křídla.

+1/0
30.7.2015 10:03

J35a14k49u94b 46S90e70m78e84r69á78d 2857306211161

no a? nejvetsi odbornici jsou prece vzdycky v diskuzi!!! :-)

0/0
30.7.2015 10:08

O11n18d15ř26e19j 97K96o52l17á17ř 1843435923701

To mě napadlo jako první, ale ty vztlakové klapky u 777 vypadají trochu jinak. To už spíš křidélko. Nicméně nejvíc mi to sedí na kormidlo.

0/0
30.7.2015 10:22

V22á91c19l38a73v 63P58o51u62s24t13k91a 3360891612

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

0/0
30.7.2015 10:23

O12n34d61ř85e19j 76K79o74l61á98ř 1103375603421

Pokud to není fake, už jste mě skoro přesvědčil

0/0
30.7.2015 10:31

O87n61d57ř77e17j 71K76o68l57á55ř 1573565583551

Viděl jsem teď kvalitní fotky, odvolávám - téměř jistě to patří ke křídlu.

0/0
30.7.2015 10:33

V90á22c27l71a16v 89P14o81u32s57t82k93a 3410261572

Já vás nechci přesvědčovat. Letecká mechanika není můj obor, jen to tu někdo dal do diskuse už dříve a napadlo mě že byste o to stál. ;-)

0/0
30.7.2015 10:33

O38n72d35ř96e19j 74K61o55l24á28ř 1273835423761

R^

0/0
30.7.2015 10:55

J16a37n 62Š27e34s83t48á81k 3388319699374

"Zkoumat nalezený úlomek letadla budou i experti z Malajsie. „Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ve středu malajsijský ministr obrany LiowTiongLai" - mám dojem, že spíš by to, jestli je díl ze 777, určil už vrátný z fabriky Boeingu;-D

0/0
30.7.2015 9:08

J15a39n 98F93o23j40t60í21k 8296813321586

Pokud Boeing neskartuje atesty materiálů po pár letech, neměl by být problem potvrdit, že ten kus patří hledané 777čce.

Škoda, že byl vyroben 2002, standardní archivace je 10let, ale v leteckém průmyslu to může být jinak.

+1/−1
30.7.2015 9:05

Z49d79e38n65ě13k 52W87e16r70n15h25a29r30t 6757165422188

Nepochybuji, že to dohledají. Navíc tohle konkrétní letadlo se hledá, tudíž okamžitě po zmizení si zcela bezpochyby vytáhli veškerou dostupnou dokumentaci od aerolinek, výrobce a všech servisů, takže už nebude ve standardním skartačním cyklu.

0/0
30.7.2015 9:46

J56a44n 13F37o80j69t32í56k 8296153861336

No ono zmizelo 2014, takže už mohly být data 2 roky skartovaná teda ta papírová, jinak v elektronické podobě, by to neměl být problém.

Mimo to si myslím, že v leteckém průmyslu to bude delší doba než 10 let a to právě kvůli nehodám ;-)

0/0
30.7.2015 9:59

Z31d57e33n14ě13k 77W54e54r82n78h84a42r63t 6657105232788

jsem si zcela naprosto jist, že u letadla v provozu se žádné informace o servisu a dílech neskartovávají. Nedávno ukazovali nějakého chlápka, co vytáhl někde v Bolívii z křoví staré požární letadlo a byly k tomu asi dva vozíky dokumentace - a to bylo vyřazené. U provozního dopravního letadla to vedou bezpochyby ještě mnohem důkladněji.

0/0
30.7.2015 10:54

P72e46t33r 27T12y71č47k29a 6315672209162

10 let se archivuje maximálně účetnictví, ale dokumentace k letadlu se archivuje mnohem déle.

0/0
30.7.2015 10:40

J19i82ř47í 11L81a49n57g90w25e27i97l 3610874358779

Nález z tohoto letadla je zlomovým okamžikem v tomto případě.

Právě jsem četl, že Putler se zastřelil.:-)

0/−8
30.7.2015 8:31

M58a70r72t25i68n 18C76e56r68v62e15n28y 2843858846808

Lost in translation ;-D

+1/0
30.7.2015 9:14

D19a43n47i72e94l 47K40r80o26n51e31r 7634554476717

Kridlo na louce u hromady kamenu? Priliv tam evidentne nedosahuje.

0/−8
30.7.2015 8:30

Z39d76e93n88ě57k 58W52e50r96n41h35a78r48t 6757305722158

Ježíšikriste, do čehos to rozum dal? To snad každý pochopí, že když to vyplavilo moře, tak to leželo ve vodě na čáře přílivu a někdo, kdo to našel, to potáhl o kus dál, aby to zase neuplavalo.

+16/0
30.7.2015 8:34

P39a46v88e27l 49H61a81l20b39i91c98h 6269862236119

Jasně, celej kus odnáší 4 chlapi, ale ten jeden, co to našel, ten to určitě odnes sám

0/−2
30.7.2015 9:02

P30a90t75r51i89k 96K36o32v66a92ř50í41k 6697686910146

on je docela rozdil to popotahnou t a opatrne odnest aby se to neposkodilo ... vzhledem k tomu, ze to je z duralu a hodne tenke, tak bych to odhadl tak na 25 kilo ...

+2/0
30.7.2015 9:04

J94a78n 26F33o18j58t53í89k 8246223771286

ty žebra budou spíš z titanu ;-) Přece jen ty klapky budou brutálně namáhany - hustota 4,5

0/0
30.7.2015 9:09

P66a52t33r20i28k 34K57o57v10a78ř81í18k 6127236310346

no kazdopadne 100 kilo to nebude vazit ani nahodou. a i tech 100 by dospely chlap dokazal kousek odtahnout

+1/0
30.7.2015 9:11

J97a30n 22F51o46j86t13í47k 8696883911716

To samozřejmě a taky nikde se nepíše, že to táhnul jeden člověk - jestli se nepletu našli to pracovníci firmy, která čistí popřeží ;-)

0/0
30.7.2015 9:23

P46a85v36e76l 29H18a65l23b68i39c23h 6449212446149

Koukněte se na video na CNN. tam je rozhovor s chlápkem, který to objevil. Při rozhovoru nepadlo nic o přenášení (takže se to mohlo , ale i nemuselo stát), ale v momentě, kdy říká "viděl jsem křídlo", tak se otočí směrem k nalezenému kusu, čímž podvědomě určil místo nálezu.

0/−1
30.7.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.