Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Réunionu našli úlomek křídla. Pochází ze ztraceného letu MH370?

Na břehy ostrova Réunion v Indickém oceánu vyvrhlo moře ve středu úlomek letadla. Světová média spekulují, že by to mohly být trosky letu MH370 malajsijských aerolinek, které zmizelo v březnu 2014. Nyní kus křídla zkoumají odborníci. Ty do oblasti vyslala i Malajsie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o28s40e57f 61V54y63s83k10o38č86i29l 2537348792455

Já se divím, že tam nenašli pas některého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...:-/

0/−1
31.7.2015 11:30

J20o79s44e68f 27V19y39s58k72o59č42i47l 2277748182335

Se divím, že tam nenašli pas nějakého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...

0/0
31.7.2015 11:26

M17i17c29h73a74l 82M57i36l81l61e16r 9546932229302

uvadim tu stejny link jako v te druhe diskuzi, na clanek, mapy a video "Jak morske proudy mohly zavleci trosky MH 370 na La Reunion"

http://qz.com/467631/maps-and-video-how-ocean-currents-may-have-carried-mh-370-debris-to-la-reunion/

0/0
30.7.2015 13:08

J26a97n 62S27t67r73a84c10h84o11t30a 6270125808132

Nevím, čím jsem si takovou reakci vysloužil. Pouze konstatuji fakta. Kus letadla, kterým na fotkách manipulují je zjevně nějaké křídlo. Může tedy jít buď o hlavní křídlo nebo výškovku. Směrovka to být nemůže, protože ta má vždy symetrický profil. Podle žebra v křídle je vidět, že křídlo mělo téměř nulovou šípovitost. Z profilu křídla je vidět, že se kus dochoval v téměř úplné své šířce, tedy nemůže jít o výškovku, protože ta by musela být široká zhruba 2 metry. Rozměry by to jedine mohlo být výškové kormidlo výškovky, ale na kormidlo to má zase dost silný profil. Navíc ta přepážka žebra se zdá být vyrobená z dřevotřísky. Malaysia Air navíc pro křídla i výškovky po celé ploše používala šedo-stříbrný nátěr, takže tím se možnost, že by šlo o mechanizaci křídel nebo výškovek jednoznačně vylučuje. Jiná křídla na 777 nejsou. Závěr: nejde o součást Boeingu 777.

0/0
30.7.2015 11:09

J51a61n 20S22t21r29a26c72h26o46t14a 6610205898372

Toto byla reakce na jiný příspěvek. Opět jsem se nechal zmást rozhraním...

0/0
30.7.2015 11:10

V77á52c28l64a29v 26P11o76u55s16t49k42a 3430721892

A z kterého je to letadla nám sdělíte?

0/0
30.7.2015 11:18

J80a36n 19S78e79m12i13k 4414117182159

vypada to ze JE to z B777.

Je to soucast ktera je zakrouzkovana na teto fotce:

http://twitter.com/RaischStudios/status/626519892066500609/photo/1

to vysvetluje i tu vasi "nulovou sipovitost", i "dost silny profil"

taktez ten šedo-stříbrný nátěr.... je velmi svetly, tedy se pod sluncem muze na jasne zelenem pozadi jevit skoro jako bily

...posudte sam

0/0
30.7.2015 11:21

J77a46n 53S51t37r80a48c73h21o92t48a 6580625488312

To by mohlo být, pokud se potvrdí to s tou barvou, ale ať se na to koukám, jak se na to koukám (i s ohledem nasvícení okolí), šedo-stříbrné mi to nepřipadá...

0/0
30.7.2015 11:38

V44á19c44l64a22v 75P39o81u73s23t79k83a 3790571972

Klidně to mohlo být původně červené.

+1/0
30.7.2015 11:40

J50a25n 33S28e18m94i97k 4184627972159

jako modelar vim, ze (ohledne odstinu barev a jejich "vernemu optickemu" zobrazeni na modelech je cela "veda")

a) stejna barva z dalky se zda mnohem tmavejsi nez z blizka

a dale ze 

b) vec ve stejne barve tmavem pozadi (zelena/trava) se zda mnohem svetlejsi nez stejna vec na na svetlem pozadi(nebe)

a take ze

c) mala vec ve stejne barve se zda mnohem tmavsi nez velka vec v uplne te same barve

0/0
30.7.2015 11:49

J62a34n 25S68e43m69i29k 4274637812959

plus za d) jak se vam jevi stejna vec ve stejne barve na fotce (odstin barvy) zavisi na spouste faktoru: svetlo, postaveni slunce, nastaveni fotaku

priklad:

 - podivejte se na par fotek treba tanciho domu v ruznych rocnich dobach, casech dne, pocasich, fotky z ruzne dalky 

- a srovnejte barvu fasady;-);-)

0/0
30.7.2015 11:52

J90a72n 49S65t69r23a68c63h66o67t89a 6400445508182

Podobné jevy pro mě nejsou novinkou, ale i s jejich zohledněním, by podle mě šedivá na těchto fotkách vypadala šedivěji. Spíš se přikláním k tomu, co napsal pan Poustka, že to je vlivem slané vody. Vyloučit asi ani nelze variantu, že třeba danou část nedávno vyměnili a měla jiný lak než zbytek křídla... inu, ukvapil jsem se.

0/0
30.7.2015 11:54

J46a25n 12S36e23m46i56k 4594777342299

myslim ze barvy pouzivane na modernich letadlech jsou tak odolne vzhledem k podminkam provozu ze slana voda se na odstinu za pouhy rok neprojevi.

Spise jde o opticke jevy ktere jsem popsal.

Kazdopadne myslim ze ted je uz rozsouzeno:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11772187/MH370-debris-found-live.html

:

"One of the codes reported to be stamped on the debris matches a code found in the Boeing 777 maintenance manual,"

0/0
30.7.2015 12:07

J48a97k21u49b 20S37e79m86e43r36á36d 2447556421471

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

tady si nekdo mysli neco jineho

0/0
30.7.2015 11:21

J48a38n 50S94t66r34a37c97h28o21t79a 6470785698762

To vypadá vcelku přesvědčivě. Hlavním argumentem, který mi zůstal, je ta barva. Snad to může být klam. Tak uvidíme. Možná jsem se trochu ukvapil :)

0/0
30.7.2015 11:37

V36á92c15l91a88v 49P24o68u56s49t30k17a 3700311132

Barvu můžete klidně pustit z hlavy, bylo to víc než rok ve slané vodě.

+4/0
30.7.2015 11:39

P87a74v91e67l 14O18d21r48a82z34i81l 6724829517900

Barvu můžete studovat i tu:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/MH17_ukraine_shot_3big.jpg

Včetně barvy uvnitř.

0/0
30.7.2015 12:11

J26a10n 48F63o65j59t18í62k 8366553591886

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/318606-patri-trosky-nalezene-u-reunionu-pohresovanemu-letu-mh370/

0/0
30.7.2015 11:27

J36a36n 19H84á17l90a 8575895750597

Výrobní čísla by na tom být měla, takže nebude problém to dohledat. Spíš nám bohužel tenhle díl nic neprozradí o tom, co bylo příčinou katastrofy. Snad to ale aspoň s ohledem na mořské proudy zúží oblast, kde by se vrak mohl nacházet.

0/0
30.7.2015 10:23

M14i77c19h32a83l 93M53o15j25ž41í95š 8724979382

Departement je departement. ;-)

Region je je nadřazenej celek s úplně jiným statusem, zahrnující několik départementů.

0/0
30.7.2015 10:01

M89i69c82h49a32l 25M82o15j76ž62í61š 8584569972

Zas to tu nějak blbne.

0/0
30.7.2015 10:02

J71a87r74o59m42i36r 33F88a59r87e50k 4842773427

Region: PACA

Departement: je jich tam spousta :)

Takze jo, no... ale to jsou detaily....

0/0
30.7.2015 11:45

O12n53d73ř93e39j 45K85o78l10á86ř 1173365363881

Kus křídla to nebude. Vypadá to na kus kormidla, je tam i výřez pro vyvažovací plošku.

0/0
30.7.2015 9:51

Z93d13e55n31ě41k 93W58e27r69n17h97a48r94t 6637465922898

Jako že to je z nějaké lodi? Letadla kormidla nemají.

0/−4
30.7.2015 9:57

O43n73d97ř37e43j 59K17o84l61á67ř 1353115953581

Letadla kormidla nemají? Ale já je tedy kormidly řídím ;-D

0/0
30.7.2015 10:21

J55a28r96o61m70i92r 46F39a55r10e18k 4942563347

Ale nemate kormidelni kolo.....

Zas kdyz je to kormidlo, nemela by misto kniplu byt kormidelni paka? :D

0/0
30.7.2015 11:46

J32a47n 46F82o45j50t23í45k 8916243951756

V článku přece píšou vztlaková klapka ;-) a ta je součástí křídla.

+1/0
30.7.2015 10:03

J21a70k34u18b 95S58e43m15e12r88á49d 2447496411291

no a? nejvetsi odbornici jsou prece vzdycky v diskuzi!!! :-)

0/0
30.7.2015 10:08

O49n37d67ř80e42j 51K21o37l37á44ř 1873635223221

To mě napadlo jako první, ale ty vztlakové klapky u 777 vypadají trochu jinak. To už spíš křidélko. Nicméně nejvíc mi to sedí na kormidlo.

0/0
30.7.2015 10:22

V14á15c60l68a55v 96P70o27u84s75t98k98a 3960901262

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

0/0
30.7.2015 10:23

O45n57d43ř11e11j 81K26o52l86á37ř 1943785283231

Pokud to není fake, už jste mě skoro přesvědčil

0/0
30.7.2015 10:31

O80n67d23ř54e50j 89K76o44l39á87ř 1713725523651

Viděl jsem teď kvalitní fotky, odvolávám - téměř jistě to patří ke křídlu.

0/0
30.7.2015 10:33

V49á94c66l52a21v 40P46o28u52s16t78k21a 3130331442

Já vás nechci přesvědčovat. Letecká mechanika není můj obor, jen to tu někdo dal do diskuse už dříve a napadlo mě že byste o to stál. ;-)

0/0
30.7.2015 10:33

O26n68d68ř75e48j 65K61o28l40á82ř 1453745543801

R^

0/0
30.7.2015 10:55

J97a70n 22Š19e52s98t30á86k 3988229759114

"Zkoumat nalezený úlomek letadla budou i experti z Malajsie. „Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ve středu malajsijský ministr obrany LiowTiongLai" - mám dojem, že spíš by to, jestli je díl ze 777, určil už vrátný z fabriky Boeingu;-D

0/0
30.7.2015 9:08

J49a31n 94F12o44j21t64í41k 8156533551136

Pokud Boeing neskartuje atesty materiálů po pár letech, neměl by být problem potvrdit, že ten kus patří hledané 777čce.

Škoda, že byl vyroben 2002, standardní archivace je 10let, ale v leteckém průmyslu to může být jinak.

+1/−1
30.7.2015 9:05

Z82d89e11n39ě14k 34W79e56r11n53h96a35r79t 6497895242908

Nepochybuji, že to dohledají. Navíc tohle konkrétní letadlo se hledá, tudíž okamžitě po zmizení si zcela bezpochyby vytáhli veškerou dostupnou dokumentaci od aerolinek, výrobce a všech servisů, takže už nebude ve standardním skartačním cyklu.

0/0
30.7.2015 9:46

J26a48n 81F75o36j89t60í77k 8196873421406

No ono zmizelo 2014, takže už mohly být data 2 roky skartovaná teda ta papírová, jinak v elektronické podobě, by to neměl být problém.

Mimo to si myslím, že v leteckém průmyslu to bude delší doba než 10 let a to právě kvůli nehodám ;-)

0/0
30.7.2015 9:59

Z43d25e65n64ě68k 62W49e26r39n85h68a17r51t 6307925302518

jsem si zcela naprosto jist, že u letadla v provozu se žádné informace o servisu a dílech neskartovávají. Nedávno ukazovali nějakého chlápka, co vytáhl někde v Bolívii z křoví staré požární letadlo a byly k tomu asi dva vozíky dokumentace - a to bylo vyřazené. U provozního dopravního letadla to vedou bezpochyby ještě mnohem důkladněji.

0/0
30.7.2015 10:54

P14e18t40r 24T50y90č61k38a 6635112239742

10 let se archivuje maximálně účetnictví, ale dokumentace k letadlu se archivuje mnohem déle.

0/0
30.7.2015 10:40

J49i52ř55í 70L68a67n22g62w19e23i84l 3310604518109

Nález z tohoto letadla je zlomovým okamžikem v tomto případě.

Právě jsem četl, že Putler se zastřelil.:-)

0/−8
30.7.2015 8:31

M18a94r17t28i48n 39C83e88r45v37e31n13y 2113258736178

Lost in translation ;-D

+1/0
30.7.2015 9:14

D33a84n25i25e21l 29K64r94o59n34e62r 7384514986267

Kridlo na louce u hromady kamenu? Priliv tam evidentne nedosahuje.

0/−8
30.7.2015 8:30

Z39d29e39n19ě38k 54W15e16r55n10h23a70r81t 6327395902598

Ježíšikriste, do čehos to rozum dal? To snad každý pochopí, že když to vyplavilo moře, tak to leželo ve vodě na čáře přílivu a někdo, kdo to našel, to potáhl o kus dál, aby to zase neuplavalo.

+16/0
30.7.2015 8:34

P18a97v20e23l 36H66a83l92b83i86c63h 6539792596359

Jasně, celej kus odnáší 4 chlapi, ale ten jeden, co to našel, ten to určitě odnes sám

0/−2
30.7.2015 9:02

P17a85t32r85i70k 94K43o96v94a39ř19í19k 6647286500336

on je docela rozdil to popotahnou t a opatrne odnest aby se to neposkodilo ... vzhledem k tomu, ze to je z duralu a hodne tenke, tak bych to odhadl tak na 25 kilo ...

+2/0
30.7.2015 9:04

J76a12n 32F47o91j90t28í28k 8156133521536

ty žebra budou spíš z titanu ;-) Přece jen ty klapky budou brutálně namáhany - hustota 4,5

0/0
30.7.2015 9:09

P61a31t29r91i56k 43K21o55v24a53ř67í72k 6467136760266

no kazdopadne 100 kilo to nebude vazit ani nahodou. a i tech 100 by dospely chlap dokazal kousek odtahnout

+1/0
30.7.2015 9:11

J41a37n 74F83o28j67t22í29k 8126563131686

To samozřejmě a taky nikde se nepíše, že to táhnul jeden člověk - jestli se nepletu našli to pracovníci firmy, která čistí popřeží ;-)

0/0
30.7.2015 9:23

P93a40v67e51l 88H40a53l50b76i87c88h 6719712176219

Koukněte se na video na CNN. tam je rozhovor s chlápkem, který to objevil. Při rozhovoru nepadlo nic o přenášení (takže se to mohlo , ale i nemuselo stát), ale v momentě, kdy říká "viděl jsem křídlo", tak se otočí směrem k nalezenému kusu, čímž podvědomě určil místo nálezu.

0/−1
30.7.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.