Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Réunionu našli úlomek křídla. Pochází ze ztraceného letu MH370?

Na břehy ostrova Réunion v Indickém oceánu vyvrhlo moře ve středu úlomek letadla. Světová média spekulují, že by to mohly být trosky letu MH370 malajsijských aerolinek, které zmizelo v březnu 2014. Nyní kus křídla zkoumají odborníci. Ty do oblasti vyslala i Malajsie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52o45s94e92f 31V12y34s29k78o42č88i43l 2317698682705

Já se divím, že tam nenašli pas některého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...:-/

0/−1
31.7.2015 11:30

J17o46s69e46f 17V13y25s57k39o65č27i76l 2387758142815

Se divím, že tam nenašli pas nějakého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...

0/0
31.7.2015 11:26

M57i59c80h62a22l 55M82i68l80l24e46r 9416312469732

uvadim tu stejny link jako v te druhe diskuzi, na clanek, mapy a video "Jak morske proudy mohly zavleci trosky MH 370 na La Reunion"

http://qz.com/467631/maps-and-video-how-ocean-currents-may-have-carried-mh-370-debris-to-la-reunion/

0/0
30.7.2015 13:08

J36a78n 93S15t13r31a65c64h93o15t38a 6740545728582

Nevím, čím jsem si takovou reakci vysloužil. Pouze konstatuji fakta. Kus letadla, kterým na fotkách manipulují je zjevně nějaké křídlo. Může tedy jít buď o hlavní křídlo nebo výškovku. Směrovka to být nemůže, protože ta má vždy symetrický profil. Podle žebra v křídle je vidět, že křídlo mělo téměř nulovou šípovitost. Z profilu křídla je vidět, že se kus dochoval v téměř úplné své šířce, tedy nemůže jít o výškovku, protože ta by musela být široká zhruba 2 metry. Rozměry by to jedine mohlo být výškové kormidlo výškovky, ale na kormidlo to má zase dost silný profil. Navíc ta přepážka žebra se zdá být vyrobená z dřevotřísky. Malaysia Air navíc pro křídla i výškovky po celé ploše používala šedo-stříbrný nátěr, takže tím se možnost, že by šlo o mechanizaci křídel nebo výškovek jednoznačně vylučuje. Jiná křídla na 777 nejsou. Závěr: nejde o součást Boeingu 777.

0/0
30.7.2015 11:09

J24a96n 83S38t62r68a57c22h86o48t64a 6540985758812

Toto byla reakce na jiný příspěvek. Opět jsem se nechal zmást rozhraním...

0/0
30.7.2015 11:10

V78á83c13l86a32v 70P35o54u48s26t62k53a 3520861662

A z kterého je to letadla nám sdělíte?

0/0
30.7.2015 11:18

J82a34n 53S83e39m18i77k 4614887602499

vypada to ze JE to z B777.

Je to soucast ktera je zakrouzkovana na teto fotce:

http://twitter.com/RaischStudios/status/626519892066500609/photo/1

to vysvetluje i tu vasi "nulovou sipovitost", i "dost silny profil"

taktez ten šedo-stříbrný nátěr.... je velmi svetly, tedy se pod sluncem muze na jasne zelenem pozadi jevit skoro jako bily

...posudte sam

0/0
30.7.2015 11:21

J40a39n 60S13t54r83a84c20h12o50t52a 6830475148752

To by mohlo být, pokud se potvrdí to s tou barvou, ale ať se na to koukám, jak se na to koukám (i s ohledem nasvícení okolí), šedo-stříbrné mi to nepřipadá...

0/0
30.7.2015 11:38

V79á30c83l19a80v 89P39o61u93s80t24k90a 3960291882

Klidně to mohlo být původně červené.

+1/0
30.7.2015 11:40

J32a63n 56S92e19m31i98k 4634407522519

jako modelar vim, ze (ohledne odstinu barev a jejich "vernemu optickemu" zobrazeni na modelech je cela "veda")

a) stejna barva z dalky se zda mnohem tmavejsi nez z blizka

a dale ze 

b) vec ve stejne barve tmavem pozadi (zelena/trava) se zda mnohem svetlejsi nez stejna vec na na svetlem pozadi(nebe)

a take ze

c) mala vec ve stejne barve se zda mnohem tmavsi nez velka vec v uplne te same barve

0/0
30.7.2015 11:49

J11a44n 82S44e30m76i13k 4194337672809

plus za d) jak se vam jevi stejna vec ve stejne barve na fotce (odstin barvy) zavisi na spouste faktoru: svetlo, postaveni slunce, nastaveni fotaku

priklad:

 - podivejte se na par fotek treba tanciho domu v ruznych rocnich dobach, casech dne, pocasich, fotky z ruzne dalky 

- a srovnejte barvu fasady;-);-)

0/0
30.7.2015 11:52

J97a31n 86S45t58r45a22c57h64o94t86a 6470925598732

Podobné jevy pro mě nejsou novinkou, ale i s jejich zohledněním, by podle mě šedivá na těchto fotkách vypadala šedivěji. Spíš se přikláním k tomu, co napsal pan Poustka, že to je vlivem slané vody. Vyloučit asi ani nelze variantu, že třeba danou část nedávno vyměnili a měla jiný lak než zbytek křídla... inu, ukvapil jsem se.

0/0
30.7.2015 11:54

J25a15n 21S48e76m41i17k 4464177932419

myslim ze barvy pouzivane na modernich letadlech jsou tak odolne vzhledem k podminkam provozu ze slana voda se na odstinu za pouhy rok neprojevi.

Spise jde o opticke jevy ktere jsem popsal.

Kazdopadne myslim ze ted je uz rozsouzeno:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11772187/MH370-debris-found-live.html

:

"One of the codes reported to be stamped on the debris matches a code found in the Boeing 777 maintenance manual,"

0/0
30.7.2015 12:07

J26a76k15u66b 38S48e89m10e76r21á44d 2737186501981

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

tady si nekdo mysli neco jineho

0/0
30.7.2015 11:21

J44a64n 14S18t84r18a28c25h64o63t41a 6900605438902

To vypadá vcelku přesvědčivě. Hlavním argumentem, který mi zůstal, je ta barva. Snad to může být klam. Tak uvidíme. Možná jsem se trochu ukvapil :)

0/0
30.7.2015 11:37

V37á55c28l80a40v 55P29o26u15s86t70k81a 3250101172

Barvu můžete klidně pustit z hlavy, bylo to víc než rok ve slané vodě.

+4/0
30.7.2015 11:39

P63a22v13e21l 37O98d61r97a74z26i60l 6234739747770

Barvu můžete studovat i tu:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/MH17_ukraine_shot_3big.jpg

Včetně barvy uvnitř.

0/0
30.7.2015 12:11

J14a98n 72F30o91j62t42í62k 8316823391776

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/318606-patri-trosky-nalezene-u-reunionu-pohresovanemu-letu-mh370/

0/0
30.7.2015 11:27

J42a36n 68H18á21l60a 8525595290637

Výrobní čísla by na tom být měla, takže nebude problém to dohledat. Spíš nám bohužel tenhle díl nic neprozradí o tom, co bylo příčinou katastrofy. Snad to ale aspoň s ohledem na mořské proudy zúží oblast, kde by se vrak mohl nacházet.

0/0
30.7.2015 10:23

M60i81c92h61a38l 66M67o66j79ž50í21š 8164239492

Departement je departement. ;-)

Region je je nadřazenej celek s úplně jiným statusem, zahrnující několik départementů.

0/0
30.7.2015 10:01

M88i61c66h53a42l 39M73o43j93ž72í91š 8884629642

Zas to tu nějak blbne.

0/0
30.7.2015 10:02

J18a62r54o20m26i32r 15F21a91r35e94k 4752813797

Region: PACA

Departement: je jich tam spousta :)

Takze jo, no... ale to jsou detaily....

0/0
30.7.2015 11:45

O70n33d64ř92e46j 17K51o67l27á23ř 1853845683861

Kus křídla to nebude. Vypadá to na kus kormidla, je tam i výřez pro vyvažovací plošku.

0/0
30.7.2015 9:51

Z88d14e97n73ě58k 15W21e68r34n88h10a12r57t 6627655892718

Jako že to je z nějaké lodi? Letadla kormidla nemají.

0/−4
30.7.2015 9:57

O62n67d49ř77e11j 35K84o47l94á47ř 1933755683511

Letadla kormidla nemají? Ale já je tedy kormidly řídím ;-D

0/0
30.7.2015 10:21

J39a42r10o22m27i76r 89F63a22r55e80k 4322613447

Ale nemate kormidelni kolo.....

Zas kdyz je to kormidlo, nemela by misto kniplu byt kormidelni paka? :D

0/0
30.7.2015 11:46

J82a50n 60F94o63j54t46í17k 8676603141666

V článku přece píšou vztlaková klapka ;-) a ta je součástí křídla.

+1/0
30.7.2015 10:03

J13a35k63u38b 52S27e94m55e10r89á39d 2857756361581

no a? nejvetsi odbornici jsou prece vzdycky v diskuzi!!! :-)

0/0
30.7.2015 10:08

O17n85d26ř26e65j 52K43o85l98á82ř 1483395613821

To mě napadlo jako první, ale ty vztlakové klapky u 777 vypadají trochu jinak. To už spíš křidélko. Nicméně nejvíc mi to sedí na kormidlo.

0/0
30.7.2015 10:22

V77á38c43l19a91v 22P60o20u94s59t34k32a 3710151962

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

0/0
30.7.2015 10:23

O73n34d46ř56e68j 29K89o11l18á69ř 1793135523241

Pokud to není fake, už jste mě skoro přesvědčil

0/0
30.7.2015 10:31

O98n90d44ř26e27j 65K80o47l72á24ř 1253635563601

Viděl jsem teď kvalitní fotky, odvolávám - téměř jistě to patří ke křídlu.

0/0
30.7.2015 10:33

V92á53c60l54a69v 61P62o35u79s19t70k80a 3680671622

Já vás nechci přesvědčovat. Letecká mechanika není můj obor, jen to tu někdo dal do diskuse už dříve a napadlo mě že byste o to stál. ;-)

0/0
30.7.2015 10:33

O15n48d97ř61e29j 59K42o17l66á90ř 1663335593181

R^

0/0
30.7.2015 10:55

J82a98n 17Š36e46s50t62á10k 3278509269444

"Zkoumat nalezený úlomek letadla budou i experti z Malajsie. „Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ve středu malajsijský ministr obrany LiowTiongLai" - mám dojem, že spíš by to, jestli je díl ze 777, určil už vrátný z fabriky Boeingu;-D

0/0
30.7.2015 9:08

J89a30n 62F57o58j12t74í97k 8746623951136

Pokud Boeing neskartuje atesty materiálů po pár letech, neměl by být problem potvrdit, že ten kus patří hledané 777čce.

Škoda, že byl vyroben 2002, standardní archivace je 10let, ale v leteckém průmyslu to může být jinak.

+1/−1
30.7.2015 9:05

Z23d53e36n62ě92k 31W20e52r79n36h72a82r33t 6407155672458

Nepochybuji, že to dohledají. Navíc tohle konkrétní letadlo se hledá, tudíž okamžitě po zmizení si zcela bezpochyby vytáhli veškerou dostupnou dokumentaci od aerolinek, výrobce a všech servisů, takže už nebude ve standardním skartačním cyklu.

0/0
30.7.2015 9:46

J64a31n 62F71o97j96t84í57k 8636253671586

No ono zmizelo 2014, takže už mohly být data 2 roky skartovaná teda ta papírová, jinak v elektronické podobě, by to neměl být problém.

Mimo to si myslím, že v leteckém průmyslu to bude delší doba než 10 let a to právě kvůli nehodám ;-)

0/0
30.7.2015 9:59

Z95d22e78n84ě62k 98W83e56r41n89h73a70r89t 6717165952328

jsem si zcela naprosto jist, že u letadla v provozu se žádné informace o servisu a dílech neskartovávají. Nedávno ukazovali nějakého chlápka, co vytáhl někde v Bolívii z křoví staré požární letadlo a byly k tomu asi dva vozíky dokumentace - a to bylo vyřazené. U provozního dopravního letadla to vedou bezpochyby ještě mnohem důkladněji.

0/0
30.7.2015 10:54

P52e90t66r 20T75y21č89k96a 6155382959722

10 let se archivuje maximálně účetnictví, ale dokumentace k letadlu se archivuje mnohem déle.

0/0
30.7.2015 10:40

J46i34ř72í 23L40a10n50g19w82e49i82l 3730774708939

Nález z tohoto letadla je zlomovým okamžikem v tomto případě.

Právě jsem četl, že Putler se zastřelil.:-)

0/−8
30.7.2015 8:31

M41a90r64t11i74n 42C65e95r15v91e46n16y 2253728566668

Lost in translation ;-D

+1/0
30.7.2015 9:14

D36a46n31i68e75l 43K69r49o61n33e56r 7484774226957

Kridlo na louce u hromady kamenu? Priliv tam evidentne nedosahuje.

0/−8
30.7.2015 8:30

Z25d44e29n35ě94k 40W95e39r75n41h42a35r17t 6247365922518

Ježíšikriste, do čehos to rozum dal? To snad každý pochopí, že když to vyplavilo moře, tak to leželo ve vodě na čáře přílivu a někdo, kdo to našel, to potáhl o kus dál, aby to zase neuplavalo.

+16/0
30.7.2015 8:34

P55a12v60e15l 11H36a33l91b38i40c54h 6369632536109

Jasně, celej kus odnáší 4 chlapi, ale ten jeden, co to našel, ten to určitě odnes sám

0/−2
30.7.2015 9:02

P88a56t26r79i30k 42K60o36v59a15ř88í42k 6687296430556

on je docela rozdil to popotahnou t a opatrne odnest aby se to neposkodilo ... vzhledem k tomu, ze to je z duralu a hodne tenke, tak bych to odhadl tak na 25 kilo ...

+2/0
30.7.2015 9:04

J19a76n 53F86o72j21t68í91k 8526903931496

ty žebra budou spíš z titanu ;-) Přece jen ty klapky budou brutálně namáhany - hustota 4,5

0/0
30.7.2015 9:09

P14a41t85r75i51k 85K19o36v93a93ř42í25k 6957966710726

no kazdopadne 100 kilo to nebude vazit ani nahodou. a i tech 100 by dospely chlap dokazal kousek odtahnout

+1/0
30.7.2015 9:11

J42a17n 88F45o28j63t11í48k 8896423401966

To samozřejmě a taky nikde se nepíše, že to táhnul jeden člověk - jestli se nepletu našli to pracovníci firmy, která čistí popřeží ;-)

0/0
30.7.2015 9:23

P13a35v84e79l 37H29a50l82b63i12c32h 6419342496239

Koukněte se na video na CNN. tam je rozhovor s chlápkem, který to objevil. Při rozhovoru nepadlo nic o přenášení (takže se to mohlo , ale i nemuselo stát), ale v momentě, kdy říká "viděl jsem křídlo", tak se otočí směrem k nalezenému kusu, čímž podvědomě určil místo nálezu.

0/−1
30.7.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.