Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Réunionu našli úlomek křídla. Pochází ze ztraceného letu MH370?

Na břehy ostrova Réunion v Indickém oceánu vyvrhlo moře ve středu úlomek letadla. Světová média spekulují, že by to mohly být trosky letu MH370 malajsijských aerolinek, které zmizelo v březnu 2014. Nyní kus křídla zkoumají odborníci. Ty do oblasti vyslala i Malajsie

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o87s20e11f 85V87y44s49k42o16č91i53l 2737538402575

Já se divím, že tam nenašli pas některého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...:-/

0/−1
31.7.2015 11:30

J31o78s33e17f 68V89y59s34k44o37č73i17l 2567508652225

Se divím, že tam nenašli pas nějakého pasažéra nebo alespoň pilotní průkaz...

0/0
31.7.2015 11:26

M48i88c93h28a88l 69M61i39l40l33e98r 9856412399352

uvadim tu stejny link jako v te druhe diskuzi, na clanek, mapy a video "Jak morske proudy mohly zavleci trosky MH 370 na La Reunion"

http://qz.com/467631/maps-and-video-how-ocean-currents-may-have-carried-mh-370-debris-to-la-reunion/

0/0
30.7.2015 13:08

J84a64n 67S70t22r19a75c38h71o37t84a 6660585248372

Nevím, čím jsem si takovou reakci vysloužil. Pouze konstatuji fakta. Kus letadla, kterým na fotkách manipulují je zjevně nějaké křídlo. Může tedy jít buď o hlavní křídlo nebo výškovku. Směrovka to být nemůže, protože ta má vždy symetrický profil. Podle žebra v křídle je vidět, že křídlo mělo téměř nulovou šípovitost. Z profilu křídla je vidět, že se kus dochoval v téměř úplné své šířce, tedy nemůže jít o výškovku, protože ta by musela být široká zhruba 2 metry. Rozměry by to jedine mohlo být výškové kormidlo výškovky, ale na kormidlo to má zase dost silný profil. Navíc ta přepážka žebra se zdá být vyrobená z dřevotřísky. Malaysia Air navíc pro křídla i výškovky po celé ploše používala šedo-stříbrný nátěr, takže tím se možnost, že by šlo o mechanizaci křídel nebo výškovek jednoznačně vylučuje. Jiná křídla na 777 nejsou. Závěr: nejde o součást Boeingu 777.

0/0
30.7.2015 11:09

J91a91n 50S78t15r84a59c21h67o61t27a 6920765458892

Toto byla reakce na jiný příspěvek. Opět jsem se nechal zmást rozhraním...

0/0
30.7.2015 11:10

V73á91c14l12a87v 52P88o78u52s13t71k59a 3310891142

A z kterého je to letadla nám sdělíte?

0/0
30.7.2015 11:18

J12a13n 24S13e40m17i44k 4624347492349

vypada to ze JE to z B777.

Je to soucast ktera je zakrouzkovana na teto fotce:

http://twitter.com/RaischStudios/status/626519892066500609/photo/1

to vysvetluje i tu vasi "nulovou sipovitost", i "dost silny profil"

taktez ten šedo-stříbrný nátěr.... je velmi svetly, tedy se pod sluncem muze na jasne zelenem pozadi jevit skoro jako bily

...posudte sam

0/0
30.7.2015 11:21

J52a98n 19S94t25r98a92c81h63o91t62a 6550355838132

To by mohlo být, pokud se potvrdí to s tou barvou, ale ať se na to koukám, jak se na to koukám (i s ohledem nasvícení okolí), šedo-stříbrné mi to nepřipadá...

0/0
30.7.2015 11:38

V23á97c75l42a34v 38P31o63u59s23t78k72a 3150821382

Klidně to mohlo být původně červené.

+1/0
30.7.2015 11:40

J39a78n 61S62e10m88i69k 4564867722669

jako modelar vim, ze (ohledne odstinu barev a jejich "vernemu optickemu" zobrazeni na modelech je cela "veda")

a) stejna barva z dalky se zda mnohem tmavejsi nez z blizka

a dale ze 

b) vec ve stejne barve tmavem pozadi (zelena/trava) se zda mnohem svetlejsi nez stejna vec na na svetlem pozadi(nebe)

a take ze

c) mala vec ve stejne barve se zda mnohem tmavsi nez velka vec v uplne te same barve

0/0
30.7.2015 11:49

J49a36n 21S48e56m88i28k 4364927462859

plus za d) jak se vam jevi stejna vec ve stejne barve na fotce (odstin barvy) zavisi na spouste faktoru: svetlo, postaveni slunce, nastaveni fotaku

priklad:

 - podivejte se na par fotek treba tanciho domu v ruznych rocnich dobach, casech dne, pocasich, fotky z ruzne dalky 

- a srovnejte barvu fasady;-);-)

0/0
30.7.2015 11:52

J91a25n 95S31t44r58a80c46h35o87t98a 6340625838932

Podobné jevy pro mě nejsou novinkou, ale i s jejich zohledněním, by podle mě šedivá na těchto fotkách vypadala šedivěji. Spíš se přikláním k tomu, co napsal pan Poustka, že to je vlivem slané vody. Vyloučit asi ani nelze variantu, že třeba danou část nedávno vyměnili a měla jiný lak než zbytek křídla... inu, ukvapil jsem se.

0/0
30.7.2015 11:54

J72a83n 24S53e50m87i68k 4664877932529

myslim ze barvy pouzivane na modernich letadlech jsou tak odolne vzhledem k podminkam provozu ze slana voda se na odstinu za pouhy rok neprojevi.

Spise jde o opticke jevy ktere jsem popsal.

Kazdopadne myslim ze ted je uz rozsouzeno:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/malaysia/11772187/MH370-debris-found-live.html

:

"One of the codes reported to be stamped on the debris matches a code found in the Boeing 777 maintenance manual,"

0/0
30.7.2015 12:07

J20a66k88u54b 77S88e90m53e86r46á65d 2777546201751

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

tady si nekdo mysli neco jineho

0/0
30.7.2015 11:21

J50a47n 78S50t12r58a64c62h26o44t22a 6490955968322

To vypadá vcelku přesvědčivě. Hlavním argumentem, který mi zůstal, je ta barva. Snad to může být klam. Tak uvidíme. Možná jsem se trochu ukvapil :)

0/0
30.7.2015 11:37

V57á18c36l90a47v 24P56o80u20s19t42k18a 3950561162

Barvu můžete klidně pustit z hlavy, bylo to víc než rok ve slané vodě.

+4/0
30.7.2015 11:39

P15a68v42e73l 47O31d87r47a91z93i55l 6134729197640

Barvu můžete studovat i tu:

http://www.effedieffe.com/images/stories/foto2009/MH17_ukraine_shot_3big.jpg

Včetně barvy uvnitř.

0/0
30.7.2015 12:11

J48a94n 55F63o87j57t51í62k 8716603931666

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/318606-patri-trosky-nalezene-u-reunionu-pohresovanemu-letu-mh370/

0/0
30.7.2015 11:27

J68a40n 68H49á67l15a 8195395520167

Výrobní čísla by na tom být měla, takže nebude problém to dohledat. Spíš nám bohužel tenhle díl nic neprozradí o tom, co bylo příčinou katastrofy. Snad to ale aspoň s ohledem na mořské proudy zúží oblast, kde by se vrak mohl nacházet.

0/0
30.7.2015 10:23

M31i59c11h68a69l 44M96o91j20ž82í70š 8544709472

Departement je departement. ;-)

Region je je nadřazenej celek s úplně jiným statusem, zahrnující několik départementů.

0/0
30.7.2015 10:01

M62i42c67h57a63l 16M70o23j53ž64í29š 8174329532

Zas to tu nějak blbne.

0/0
30.7.2015 10:02

J86a97r62o79m21i41r 72F95a61r29e87k 4162643787

Region: PACA

Departement: je jich tam spousta :)

Takze jo, no... ale to jsou detaily....

0/0
30.7.2015 11:45

O50n20d94ř23e68j 31K86o35l46á61ř 1743455453181

Kus křídla to nebude. Vypadá to na kus kormidla, je tam i výřez pro vyvažovací plošku.

0/0
30.7.2015 9:51

Z15d46e49n61ě21k 52W15e21r29n90h43a38r73t 6657795482698

Jako že to je z nějaké lodi? Letadla kormidla nemají.

0/−4
30.7.2015 9:57

O56n51d91ř71e42j 68K15o47l11á66ř 1613615113141

Letadla kormidla nemají? Ale já je tedy kormidly řídím ;-D

0/0
30.7.2015 10:21

J74a95r63o89m25i78r 35F93a21r72e38k 4902143797

Ale nemate kormidelni kolo.....

Zas kdyz je to kormidlo, nemela by misto kniplu byt kormidelni paka? :D

0/0
30.7.2015 11:46

J40a56n 30F54o96j91t28í93k 8536453721766

V článku přece píšou vztlaková klapka ;-) a ta je součástí křídla.

+1/0
30.7.2015 10:03

J43a24k20u85b 53S59e28m85e67r42á20d 2757636681431

no a? nejvetsi odbornici jsou prece vzdycky v diskuzi!!! :-)

0/0
30.7.2015 10:08

O61n39d28ř43e51j 64K35o17l54á45ř 1163635193851

To mě napadlo jako první, ale ty vztlakové klapky u 777 vypadají trochu jinak. To už spíš křidélko. Nicméně nejvíc mi to sedí na kormidlo.

0/0
30.7.2015 10:22

V79á52c27l27a48v 45P21o83u35s29t77k71a 3270211962

https://twitter.com/thmsvndrmrn/status/626423115468419072/photo/1

0/0
30.7.2015 10:23

O46n54d89ř37e57j 65K63o34l12á30ř 1213185163641

Pokud to není fake, už jste mě skoro přesvědčil

0/0
30.7.2015 10:31

O49n47d95ř18e10j 87K88o91l58á25ř 1333325773141

Viděl jsem teď kvalitní fotky, odvolávám - téměř jistě to patří ke křídlu.

0/0
30.7.2015 10:33

V98á64c78l47a24v 19P18o90u26s35t60k30a 3260271252

Já vás nechci přesvědčovat. Letecká mechanika není můj obor, jen to tu někdo dal do diskuse už dříve a napadlo mě že byste o to stál. ;-)

0/0
30.7.2015 10:33

O95n37d37ř15e29j 84K80o81l63á27ř 1333185543951

R^

0/0
30.7.2015 10:55

J74a14n 35Š87e59s35t46á50k 3738939959564

"Zkoumat nalezený úlomek letadla budou i experti z Malajsie. „Vyslal jsem tým, aby úlomek prověřil,“ řekl ve středu malajsijský ministr obrany LiowTiongLai" - mám dojem, že spíš by to, jestli je díl ze 777, určil už vrátný z fabriky Boeingu;-D

0/0
30.7.2015 9:08

J57a30n 70F57o79j70t71í75k 8616873951266

Pokud Boeing neskartuje atesty materiálů po pár letech, neměl by být problem potvrdit, že ten kus patří hledané 777čce.

Škoda, že byl vyroben 2002, standardní archivace je 10let, ale v leteckém průmyslu to může být jinak.

+1/−1
30.7.2015 9:05

Z57d28e27n82ě25k 30W89e11r63n94h50a31r34t 6417665912778

Nepochybuji, že to dohledají. Navíc tohle konkrétní letadlo se hledá, tudíž okamžitě po zmizení si zcela bezpochyby vytáhli veškerou dostupnou dokumentaci od aerolinek, výrobce a všech servisů, takže už nebude ve standardním skartačním cyklu.

0/0
30.7.2015 9:46

J55a63n 42F18o72j37t60í21k 8156463611456

No ono zmizelo 2014, takže už mohly být data 2 roky skartovaná teda ta papírová, jinak v elektronické podobě, by to neměl být problém.

Mimo to si myslím, že v leteckém průmyslu to bude delší doba než 10 let a to právě kvůli nehodám ;-)

0/0
30.7.2015 9:59

Z77d43e86n17ě18k 39W40e17r63n35h52a13r93t 6917615792488

jsem si zcela naprosto jist, že u letadla v provozu se žádné informace o servisu a dílech neskartovávají. Nedávno ukazovali nějakého chlápka, co vytáhl někde v Bolívii z křoví staré požární letadlo a byly k tomu asi dva vozíky dokumentace - a to bylo vyřazené. U provozního dopravního letadla to vedou bezpochyby ještě mnohem důkladněji.

0/0
30.7.2015 10:54

P32e47t14r 78T97y16č33k62a 6185842909662

10 let se archivuje maximálně účetnictví, ale dokumentace k letadlu se archivuje mnohem déle.

0/0
30.7.2015 10:40

J71i19ř82í 38L64a84n61g63w24e26i12l 3360834248299

Nález z tohoto letadla je zlomovým okamžikem v tomto případě.

Právě jsem četl, že Putler se zastřelil.:-)

0/−8
30.7.2015 8:31

M20a39r24t79i74n 79C71e82r98v57e66n79y 2373628536108

Lost in translation ;-D

+1/0
30.7.2015 9:14

D53a48n50i90e25l 69K74r38o16n10e25r 7344164446777

Kridlo na louce u hromady kamenu? Priliv tam evidentne nedosahuje.

0/−8
30.7.2015 8:30

Z94d82e85n23ě32k 92W15e25r85n98h36a82r80t 6977155332118

Ježíšikriste, do čehos to rozum dal? To snad každý pochopí, že když to vyplavilo moře, tak to leželo ve vodě na čáře přílivu a někdo, kdo to našel, to potáhl o kus dál, aby to zase neuplavalo.

+16/0
30.7.2015 8:34

P69a26v57e86l 42H32a14l49b64i84c72h 6739642466769

Jasně, celej kus odnáší 4 chlapi, ale ten jeden, co to našel, ten to určitě odnes sám

0/−2
30.7.2015 9:02

P64a78t70r95i51k 48K30o16v47a32ř64í90k 6877866920396

on je docela rozdil to popotahnou t a opatrne odnest aby se to neposkodilo ... vzhledem k tomu, ze to je z duralu a hodne tenke, tak bych to odhadl tak na 25 kilo ...

+2/0
30.7.2015 9:04

J11a76n 23F64o88j85t90í61k 8606803731676

ty žebra budou spíš z titanu ;-) Přece jen ty klapky budou brutálně namáhany - hustota 4,5

0/0
30.7.2015 9:09

P18a42t51r30i62k 59K28o11v37a19ř81í61k 6487196200636

no kazdopadne 100 kilo to nebude vazit ani nahodou. a i tech 100 by dospely chlap dokazal kousek odtahnout

+1/0
30.7.2015 9:11

J77a40n 26F62o70j54t70í96k 8506813861776

To samozřejmě a taky nikde se nepíše, že to táhnul jeden člověk - jestli se nepletu našli to pracovníci firmy, která čistí popřeží ;-)

0/0
30.7.2015 9:23

P87a18v45e69l 74H62a97l15b80i43c38h 6379672916129

Koukněte se na video na CNN. tam je rozhovor s chlápkem, který to objevil. Při rozhovoru nepadlo nic o přenášení (takže se to mohlo , ale i nemuselo stát), ale v momentě, kdy říká "viděl jsem křídlo", tak se otočí směrem k nalezenému kusu, čímž podvědomě určil místo nálezu.

0/−1
30.7.2015 9:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.