Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Guantánamo zůstává Obamovou noční můrou. Bushovo dítko brání republikáni

Dny Baracka Obamy v Bílém domě se pomalu krátí, ale jeden z jeho slibů zůstává nesplněný. Kontroverzní věznice Guantánamo, ve které se mučili údajní teroristé, nadále funguje. Zavřít základnu na Kubě se nedaří i kvůli nesouhlasu republikánů, kteří ovládají Kongres.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i78ř53í 57L67i85n28h51a96r84t 3645544471936

Nositel Nobilovy ceny míru BHO už podělal skoro FŠECHNO, co podělat stihl..

Nelidé, kteří nectí žádné civilizované mezinárodní lidské zákony, nemají právo požadovat, aby se s nimi jednalo v rámci civilizovaných mezinárodních lidských zákonů..

Kdyby mučení FŠECH zachránilo jen jeden jediný lidský život, bylo by oprávněné..

0/−1
27.7.2015 22:17

J60i32ř58í 78L28i17n60h90a53r40t 3165624381626

Asi kvůli chybě, kterou jsem udělal ve slově Nobelovy, si můj příspěvek před uveřejněním musel někdo pomalu přečíst.. než byl zobrazen v diskusi.. Škoda, že mi chybu cenzor neopravil..

0/0
27.7.2015 22:22

J58i34ř11í 95L31i75n26h79a77r52t 3185464871146

Zdá se mi to, nebo někdo rektálně Alpynistuje BHO?

Druhý pokus :

Asi kvůli chybě, kterou jsem napsal ve slově Nobelovy, musel cenzor můj příspěvek do diskuse pomalu přečíst, než ho uveřejnil.. Škoda, že ji neopravil, času měl dost..

Za chybu se omlouvám, první vysvětlení mi vůbec nezveřejnil, nebo pozdě..

0/0
27.7.2015 22:30

P93a89v26e23l 16O97d70r61a84z12i54l 6694479337340

A vy už jste mučen byl, nebo se teprve těšíte?

+1/0
27.7.2015 22:46

M22a50r15t56i65n 92R71ů83ž68i33č70k76a 9804541158699

uvědomuješ si, že tam mučili i lidi, které pak pustili - to znamená, že nic neudělali ... že jim stačí podezření k uvěznění a mučení?

že se tam může dostat kdokoliv

že takzvané zákony proti terorismu jim dávají moc nad kýmkoliv a zbavují je nutnosti žádat soudy - kde je pak rozdíl?

-- -- --

příspěvek se uloží do dat a až pak může být přečten a smazán cenzorem,

to jen byl asi server zaneprázdněn

0/0
29.7.2015 8:51

R81o29b55i96n 63S24k92o55u39p91ý 3958491986

;-D Nevěřím...

USA jsou přeci zárukou míru, demokracie a spravedlnosti..To oni přeci nejlépe ví, co se smí a co ne a co je správné a co není. Oni jsou ti, kteří zachraňují celý svět před diktátory, extrémisty a válkami, marťany apod. 

USA = mezinárodní žalobce, soudce, porota , bachař i kat...

+2/0
27.7.2015 15:15

J51a60n 37S91t55i64f12t13e88r 5317219318163

Nesmysl pane redaktore. Teroristí se nemučili, nýbrž byli mučeni. To jako čistě gramaticky, takhle mi to přijde, že je mučena čeština, přímo znásilnována.

+4/0
27.7.2015 13:49

J57a88n 45B30l88a16n78a 3416715504

Guantánamo  je skvělou ukázkou západních hodnot života, je to takové pokračování nájezdů tatarských hord, již chybí je nabodávání na kůl, jinak to soudruzi z USA přivedli k dokonalosti

0/−1
27.7.2015 11:05

J90i36ř70í 97B57u58š27e73k 8952327839

Každý má právo na spravedlivý soud a pokud je vinen tak musí přijít přísný trest, ale aby někoho věznily roky bez soudu je lumpárna. A nejlepší na tom je, že Americký kongres každý rok vydává zprávu o stavu lidských práv ve světě. To je nechutné pokrytectví.Rv

+1/−1
27.7.2015 9:54

J27a72n 42B83l35a88n13a 3666925964

Ve světovém dění žádný spravedlivý soud neexistuje, platí jen zákon džungle

+1/0
27.7.2015 11:06

J44a74n 56L66u14k19á18š 7127893693662

A odkdy se u vas soudi valecni zajatci?

0/0
27.7.2015 12:11

J78a19n 46U65l83r66i53c53h 8708573246981

Nikdy, proto je USA prejmenovalo na nepratelske bojovniky. Muceni valrcnych zajatcu je totiz v rozporu s zenevskou konvenci.

0/−1
27.7.2015 12:57

P31a40u25l 13W45o63d26a75k 7732789528563

A vy pane Ulrich mate takove skutecnosti? nebo vse znate s Googlu ?? jdete radci na pivo soudruhu[>-];-O

+1/−2
27.7.2015 13:16

P60a23v41e53l 49O18d71r16a61z26i47l 6624959287500

Hele, další agresivní Amík ;-D

+1/0
27.7.2015 14:00

J32a58n 23U31l49r30i75c35h 8358873166711

Pokud nemate argumenty, a ani se neumite slusne zapojit do diskuze, tak by jste mel sam vyuzit vaseho doporuceni. Jste hulvat ktery bez jakekoli argumentace napada dalsi lidi v diskuzi.

+1/0
27.7.2015 15:04

M47a72r93t92i10n 65B89u14r69e34š 3106145628841

Terorista není automaticky voják. V tomto případě se nejedná o válečné zajatce dle mezinárodního práva. Nicméně USA porušují jejich právo na spravedlivý proces.

+1/0
27.7.2015 16:23

T17o46m14a91s 62R16e27i23t92m26a60i56e13r 6358842872

Jestliže mají dostatek důkazů proti případným Teroristům, nevidím špatné s nimi zacházet drsněji. Ono řezání hlav taky není úplně v pořádku a těm zmetkům takové zacházení neuškodí.

+2/0
27.7.2015 8:26

J15i65ř42í 45V34o42n67d33r47á95č16e24k 5796964580194

Kdyby měli dostatek důkazů. tak ano. Horší je, že byli vězněni a mučeni po několik let taky takoví, kteří nebyli nikdy z ničeho obviněni. A nebylo jich zrovna málo.

+3/−1
27.7.2015 9:44

A28l81e29x44a70n27d60r 74K78o79s54t65k10a 8122428956674

Takových je absolutní většina.

0/0
27.7.2015 17:29

J38a36n 60U21l87r87i60c31h 8578173446271

Je zajimave sledovat jak narod ktery zazil totalitu a zvuli komuistickeho rezimu, tady tleska vezneni bez dukazu a muceni. Nejlepsi je jak si to obhajuji tim ze jsou to teroriste. Trochu zapominaji ze o vinne by mel rozhodnout soud, ne dustojnik CIA.

+7/−2
27.7.2015 8:03
Foto

P53e13t47r 44P73r96o26c82h69á42z48k19a 3792816102384

Je naprosto v pořádku, že má USA Guantanámo a stejně tak je v pořádku, to jaké metody se tam používají.Ti, co jsou tam internování nejsou rozhodně žádní andílci a pokud by byli na svobodě neváhali by ani minutu nám ukázat, že jejich metody jsou tisíckrát horší. Ještě Republikáni mají v kongresu většinu a silné slovo. Je dobře, že nejen zrušení Guantanáma, ale i daleko více Obamových nápadů neprošlo a doufejme, že další president USA bude s řad republikánů, kteří přeci jen mají reálnější pohled na současný svět.

+5/−7
27.7.2015 5:54

J28a10n 33U82l30r19i19c23h 8518363706611

Ne, neni to v poradku. Bud mate dukazy, nebo je pustte. Soucasny stav je neprijatelny.

+5/−1
27.7.2015 7:59

J37a47n 51L44u55k65á63š 7877263783752

Pro valecne zajatce jaksi dukazy nejsou potreba a to ani u tech zajatcu, na ktere se vztahuji Zenevske konvence.

+1/0
27.7.2015 12:13

M73a97r73t43i94n 87R51ů41ž16i87č31k13a 9564821618969

válečný stav USA vs. ?? ... aby mohl být válečný zajatec

nebo se pletu

+2/0
27.7.2015 12:39
Foto

P93e33t91r 47P36r64o55c32h90á13z62k24a 3272226222484

Myslím že USA moc dobře ví co dělají a proč.To co hlásá Obama je jen populistický názor.Naštěstí je u nich demokracie a neprošlo to. A naštěstí si do toho od nikoho nenechají kecat.Na rozdíl od nás kdy jsme se všeho hned podělaní a snažíme se jít dál než se po nás chce.

0/0
27.7.2015 16:43

M34a59r83t56i74n 23R35ů10ž94i64č72k15a 9434931608939

přečetl sis článek - kolik jich pustili bez obvinění

to není správné - buď je někdo vinen nebo není

pokud někoho chytili s bouchačkou/bombou a dostane se do takového vězení a je vyslýchán i s použitím mučení, tak mi to nevadí (sorry) - to může zachránit další životy

ale vyslýchat takhle někoho kdo je jen muslim, je zvěrstvo

+1/−1
27.7.2015 8:29

J67a28n 93L92u85k38á47š 7437273203142

Ne, tam se rozhodne nikdo nedostane, protoze je to jen muslim.

To by jaksi sel celej Afganistan.

Tyhle principy jsou zakotvene i v Zenevskych konvencich, ze pokud jsou pochybnosti, ze je nekdo civil nebo bojovnik, mate ho zavrit mezi zajatce.

Zajatce pochopitelne z niceho nevinite a nesoudite, ty drzite presne tak dlouho, dokud existuje nebezpeci, ze by vzali opet do ruky zbran a bojovali proti vam.

0/0
27.7.2015 12:22

M83a87r27t87i75n 19R63ů32ž33i76č50k69a 9794971918519

není na to potřebný válečný stav?

+2/−1
27.7.2015 12:36
Foto

P70e90t50r 88P95r51o68c55h97á27z28k61a 3942226502394

To že někoho pustili neznamená rozhodně, že ti co tam zůstali jsou bez viny a že je pustí také.Jen oni ví proč tam ty lidi drží a určitě ne pro jejich víru.To co se k nám dostane není snad ani jedno procento informací.Tím pádem je naprostý nesmysl to posuzovat a říkat, co je nebo není správné.

0/0
27.7.2015 16:45

M63a18r50t22i77n 75R96ů95ž78i71č37k26a 9274581238949

to jsem nenapsal

pokud někoho pustili, tak asi byl bez viny - nebo pustili snad teroristu?

a pokud ho také mučili, tak mučili nevinného = byl tam a mučili ho

- jak by bylo vám? ocitnout se tam ... to je jak v honu na čarodejnice

nic jsem neudělal ... to neva, tumáš ... řekni mi jména ... nevím ... tumáš

a nakonec - běž a zapomeň na to asi si fakt nic neudělal

jak jsem napsal - pochopím tvrdé zacházení s někým kdo střílel, montoval bomby, zařizoval pro tyhle peníze ... ale ne pro lidi bez viny

0/0
27.7.2015 21:47
Foto

P93e85t75r 51P75r31o17c42h29á70z89k57a 3902126372204

Myslím, že nikdo tam nebyl bez viny a ne všechny mučili. I kdyby ano a skutečně mučili nevinného jen za účelem získání informací, které přispěly k zabránění dalších útoků pak s tím souhlasím byť ne zrovna nadšeně. Někdy však jiná metoda není a musí se sáhnout i k něčemu takovému. Bohužel. USA ten konflikt nezačaly.

0/0
28.7.2015 17:17

M35a20r16t71i56n 78R73ů94ž93i54č19k34a 9234511378499

"I kdyby ano a skutečně mučili nevinného jen za účelem získání informací," to myslíš vážně?

mučit nevinného (!) ... takže až dorazí k tobě (a to ani nevím zda jsi nevinný) a dají ti nějaké elektrošoky, přes h...ústa, něco ti zlomí apod. ... tak to taky odsouhlasíš - potřebovali přeci jen informace, tak je to ok

USA ten konflikt začaly ... svojí rozpínavostí a tím jak všude strkají své agenty a svou demokracii, mění vlády jak potřebují a pod.

od začátku je USA postavené na vraždění a lhaní a dostatku keců o demokracii

0/0
29.7.2015 8:18
Foto

P14e32t66r 18P45r98o62c41h10á17z92k16a 3852486142764

Řeknu vám to stejně,. Pokud mučením nevinného zachráním život vám a vaší rodině budete také proti? USA můžeme nejen my, ale spousta dalších států Evropy děkovat za mír a klid , který tu je. Jsou spíše stabilizačním, než rozvracecím prvkem. Kéž by u nás byla taková demokracie a vymahatelnost práva jako je u nich. To však je věc názoru a postoje a v tom jsme každý s nás jiný. Na svůj názor máte právo a vyvracet vám ho nebudu i když s ním nesouhlasím. I o tom je demokracie.

0/0
29.7.2015 16:37

M44a26r89t16i51n 51R47ů25ž22i79č56k31a 9224821288769

jen trocha logiky - jak mučení nevinného zachrání něčí život? spíš to toho člověka, jeho známé a příbuzné hodí do spárů fanatiků = více ohrožených životů (msta)

-- -- --

jako stabilizační se tváří (to ano - spousta řečí a gest), ale kam strčila své drápky a pomohla k obrácení režimu, tam se něco semlelo - prostě za vším jsou z jejich strany vidět peníze a zájem (ropa či jiné bohatství...)

a opak - odkud se stáhly koloniální velmoci, tam začal bordel, protože si neumí vládnout a stále se perou na úrovni klanů (jak Evropa ve středověku)

ano - je to trochu zjednodušené, ale co taky napsat na diskusi, kde není tolik místa

samozřejmě máte právo na názor, jen si myslím, že je chybný ... to je jako by šel člověk do vazby za vraždu, tam ho seřezali, vymlátili z něj doznání a pak se přihlásil skutečný vrah! taky byste řekl, že se snažili ... hon na čarodějnice - přiznej se, udej sousedy ... to je jedno, že si nic neudělal ... my to víme nejlépe, tak se přiznej a tumáš palečnici, železo, trochu natáhneme... dobrá představa ne.

mučením nevinného nemůžou získat informace na odvrácení nebezpečí a to je jádro pudla!

0/0
29.7.2015 17:06
Foto

P42e50t52r 67P44r28o74c36h57á73z70k48a 3852666192554

Je mučení a mučení a máte pravdu v tom, že to je poslední způsob, který by se měl použít a ještě hodně omezeně.Takový modelový příklad. Zadržíte člověka, který sice nikoho nezabil, ale u kterého se domníváte, že podporuje a nebo ví, kde jsou teroristé ač sám terorista není. Tedy v podstatě nevinný člověk. Sám nic neřekne. Pokud použijete "rozumný" nátlak pak prosdě sdělí, co ví. Mučení nemusí být hned skřipec, nebo žhavé železo. Může to být odpírání spánku, nebo cokoliv jiného. Pokud to zabrání nějakému útoku či ohrožení životů jsem ochotný to připustit. Vše se musí posuzovat případ od případu. Nelze to říct obecně a nelze to bez dostatku informací ani schvalovat ani odsuzovat. A informace je to, co nám oběma chybí a co nikdy nebudeme mít.A věřit zprávám s médií se moc nedá v tom jsme nejspíš za jedno.

 S americkou demokracií je to hodně složité a tady není prostor na to abychom si o tom mohli popovídat. Bylo by to na dlouho. Jistě by se našla spousta případů, kde bysme se shodli, stejně jako jiné kde najít společné řešení by možné nebylo.

0/0
29.7.2015 17:20

R49o41b89i95n 60S31k96o62u84p51ý 3958641526

Němci taky kdysi měly podobný tábory a mysleli si, že je to v pořádku... :-P

0/0
27.7.2015 15:18
Foto

P27e88t26r 72P44r94o46c42h25á51z63k57a 3762796972394

Trošku si to pletete.Německé koncentrační tábory byly něco jiného než je vězení v Guantanámu.Řekl bych, že to byl sakra rozdíl.

0/0
27.7.2015 16:47

L54u70k11á80š 79T92o31m25a21n 1521892822

normalni mucirna. komousi meli to same, tak je celkem zbytecne se divit

+2/−4
26.7.2015 23:40

A83l26e54x53a59n69d92r 73K59o12s98t73k54a 8962728296814

Akorát že komanči byli "ti špatní", takže jejich mučírna byla fuj. Američané jsou "ti hodní", takže jejich mučírna je tím správným nástrojem svobody a demokracie.

+4/−2
27.7.2015 6:25

J85a22r50d93a 50H59o48f34m66a10n61n 4910155634

až na to že to je jen těžké vězení ne mučírna a není to také koncentrák, pakliže se tady vězeň chová slušně je s ním tak zakázáno, pakliže je vzpurný je proti tomu protiopatření

+1/−3
27.7.2015 6:56

I48v91a42n 78V41r32b36a 9480690615962

ty snad nie si normalny :-)

+2/−1
27.7.2015 8:06

P51a78v79e28l 76O27d48r33a17z95i79l 6814259427660

Ale to už přece víme dávno.;-)

0/0
27.7.2015 10:04

A15l29e92x68a41n81d53r 48K59o80s22t27k40a 8962558476524

Je to "jen" těžké vězení, protože si uzákonili, že mučení není mučení. Doporučuji odzkoušet na vlastní osobě, je to docela poučné.

0/0
27.7.2015 10:44

V87a96c98l79a68v 15V88a81v22r68a 3977664685207

Teď si dlouho demokrad nečuchne k Bílému Domu.

+1/0
26.7.2015 23:06

M26a46r73t26i17n 54K10r29a24l 7963400293467

A to je dobre. Za republikanu se v posledni dobe v Evrope zpravidla nevalci.

+1/0
26.7.2015 23:16

M64a10r17t35i60n 58Ž37e92l28i43n85s46k23ý 9138859289232

Ze pry Obama plni sliby ...

Podraz jmenem Obama (Obama Deception)

https://youtu.be/S_QL3swhoTw?t=2666

+1/0
26.7.2015 23:05

V94a80c65l79a48v 91V51a67v81r12a 3497484685347

hehehehe NE JEN JEDEN jeho job zůstává nesplněný a zato jeho "Obamacare" je ostudou zdravotnictví. Pokusil se rozkrást finance z MEDICARE - což je zdravotní systém pro důchodce a věnovat ho nepracujícím menšinám. Samozřejmě na úkor těch, co se celý život dřeli.

Už aby byl Obama na hnojišti. Příští prezident je pochopitelně a logicky republikán.

Guantanámo jsem si prohlédl nedávno. V r. 1898 zde přistálo americké námořnictvo a osvobodilo jej od španělské nadvlády.

+5/0
26.7.2015 23:04

M81a14r42t46i17n 40R26ů97ž12i87č79k92a 9504241118119

"Guantanámo jsem si prohlédl nedávno." jak?

0/0
27.7.2015 8:30

T75o68m28á50š 55B22y66d84e34l45s40k46ý 8960541780

zevnitř přece

0/0
27.7.2015 13:38
Foto

J13i23r80k18a 72C60i53b96u77l77k10a 1546502372

Koncentrační tábory jsou specialitou režimů potlačujících lidská práva. Guantanámo je jedním takovým koncentrákem. A proti tomu americký loutkový vůdce Obama nic nezmůže.Koncentráky zkrátka k USA patří.

+6/−7
26.7.2015 22:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.