Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý přejezd kolejí je riziko. Rušení jde pomalu, vždy je někdo proti

Česko má nejhustší síť železničních přejezdů ve střední Evropě. Správa železniční dopravní cesty se je snaží každý rok redukovat a stavět mimoúrovňové varianty. „99 procent nehod způsobuje nekázeň řidičů a nerespektování pravidel,“ říká mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S63t20e58p23a29n 31T12o39t63h 8758499825208

A proto v Bohumine u dratoven vymenili mimourovnove krizeni za zavory ;-D;-D;-D

Ale protoze nemohly pod viadukt dva kamiony naraz, tak to byl problem. Co na tom, ze ten viadukt tam byl pres 50 let... takze vim minimalne o jednom KROKU ZPET.

0/0
11.8.2015 7:31

V61l83a57d43i40m51í12r 54S30k53r34b21e26k 3930260714809

Všude píšou, že to nejde lépe zabezpečit než mimoúrovnovým křížením, ale kdyby tam na závory daly jednoduché senzory prostoru (fotobuňku), tak se to nemuselo stát. Je to řešení za 6000 kč a napojené na systém zastavení vlaku jako u zlomených závor, co víc chtít?

0/0
6.8.2015 18:22

S55t26e75p64a70n 54T37o47t17h 8728409105308

A jak si to konkretne v lidskych podminkach predstavujes??? Jakoze fotobunka 20x za den ZASTAVI celou dopravu na PHA-OVA jen kvuli tomu, ze par de.... nechytrch lidi nevydrzi tech 50 sekund cekat?? Delal si nekdy s takovou zalezitosti a nastavoval ji?? Jak zabranis, aby to nezastavilo, kdyz to pred tim prelitne ptak v takove blizkosti, za bude velkej jak auto na prejezdu? Vetsina takovych zarizeni je jen o detekci pohybu, ale GENERALNI STOP kvuli treba prechazejicimu, ktery tam nema co pohledavat???

0/0
11.8.2015 7:35

P59a24v28e20l 83O72d98r10a37z39i17l 6874619647380

Každý přejezd ne. Když je to přejezd, kde je vidět opravdu daleko na trať, přímo u průjezdného profilu nestojí drážní domky či boudy pro signalizaci, je posekaná tráva, tak to žádné riziko není.

Opravdu, na obou dvou takových přejezdech v ČR.

0/0
24.7.2015 10:21

D69a94n19i84e45l 46S13c68h37n92i85t29z85e88r 5131134931816

V diskusi čtu, že není potřeba rušit přejezdy, že postačí respektovat pravidla.

Citát  z článků:

Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tak němci,  neví co s prachama, to aby jim nějaký čecháček poradil.;-D

0/0
23.7.2015 23:27

P88a52v13e61l 11O74d16r86a18z56i26l 6484359637650

Že něco dělají Němci neznamená, že je to správné, viz I. světová válka, podpora ruských bolševiků, II. světová válka, podpora atomu, rušení plynu, rušení atomu, podpora plynu...

0/0
24.7.2015 10:23

V75e81r78o12n44i89k44a 24Š76k24v51á56r78o22v80á 5501490146846

Ale pokuty ano.

0/0
23.7.2015 12:28

J66i82n48d26ř91i57c83h 69Š40k26o59p79e76k 4475931320325

Přejezd není riziko.

Riziko jsou negramotní a ignorantští řidiči, pro které je problém naučit se pár pravidel.

Řešení je jednoduché. Výrazně zvýšit tresty za těžké přestupky vůči bezpečnosti provozu, zrušit možnost protahovat správní řízení do promlčení, při přestupku od určité závažnosti automaticky zabavovat vozidlo jako motivaci pro dotyčného, aby bylo i v jeho zájmu při správním řízení spolupracovat

+3/0
23.7.2015 11:17

V36e30r25o78n54i62k68a 47Š33k60v64á40r39o43v45á 5961840596806

Přejezdy jsou riziko? A co křižovatky? Za velké peníze stavět nadjezdy a podjezdy, přitom stačí tak málo, aby řidiči dodržovali pravidla silničního provozu. Když je známo, že řidiči vjíždějí na přejezd, kde svítí červená, proč u přejezdů nestojí policie? Proč tam nejsou kamery? Kamery jsou levnější než nadjezdy či podjezdy a navíc, kdyby každý dostal tučnou pokutu, tak by se i na ty podjezdy a nadjezdy vydělalo.

+3/0
23.7.2015 9:58

M19i98l40a85n 51J42i60r53o46u97š90e76k 2124744859286

U tohoto přejezdu jsou kamery. Kamery vjezdu na kolejiště nezabrání.

0/0
23.7.2015 12:27

A27n76n63a 50T14v92a63r33ů20ž59k18o74v84á 4301456415498

Tučné pokuty až na 2. místě. Hlavně na dlouhou dobu odebírat řidičáky.

0/0
5.8.2015 8:25

J19i72ř50í 27K31o84m91b12e29r17e92c 1850614724631

Dovybavit prejezd svety,zvukem a zavorami vyjde na 6-7 milionu? To je sila, co na tom stoji tolik?

+1/−1
23.7.2015 9:11

J37i68ř58í 78K66o81m27b67e93r46e31c 1280324104451

*svetly

0/0
23.7.2015 9:13

L71u22k70á40š 69R34y76c55h75l58ý 5427646213897

1) zabezpečovací software jako takový

2) nižší ceně brání monopol trhu, celé to má pod palcem jedna firma, která k tomu jiné pustí leda tak jako subku na výkopy a pokládku kabelu z nějakého rozvaděče k nějaké závoře se světlem

0/0
23.7.2015 10:06

J43a25n 27Z72e55m11a31n 8926762814702

1) Ne všechny přejezdy mají SW, tím mám na mysli i nové.

2) Jsou i jiné společnosti, které vám postaví přejezd, ne jen ta jedna.

0/0
23.7.2015 17:01

A51n89n33a 59T36v48a70r83ů96ž16k57o24v49á 4111326665438

Úplatky, jako všude.

0/0
5.8.2015 8:26

L81u33k89á32š 83R12y82c56h86l13ý 5157376883697

Včera se k tomu krásně vyjádřil v čt24 soudní znalec tuším z drážní inspekce. Základní problém je, že řidiči nerespektují pravidla silničního provozu...

Já bych k tomu jen dodal, že podobný případ se může stát i na silnici, autobus plný lidí pojede na červenou a z boku do něj vlítne rozjetý kamion, myslím, že i pouhých 60 km/h kamionu by stačilo na to aby ti lidi v buse byli na maděru.

Začneme po takové události volat po mimoúrovňových křižovatkách pro automobily?

Jistěže nezačneme

+7/0
23.7.2015 8:35
Foto

Z89d77e63n87ě62k 34Š64a52f98r 4152268501168

Zřídit na přejezdech kamery se záznamovým zařízením. Všem, kteří vjedou na přejezd  při blikajících červených světlech dát citelnou pokutu a odebrat řidičský průkaz. A bude to vyřešeno bez dalších investic.

+8/0
23.7.2015 7:58

J46o18s68e58f 16N98á97d35b42ě98l47a 3615665486562

Bezva, takže vědí o problému, ale je "nad lidské síly" ho řešit.

http://www.blogovnik.cz/srazil-se-vlak-pendolino-s-kamionem-zemreli-dva-lide-kde-je-pricina-problemu-201507221912.php

0/−8
23.7.2015 6:25

J52i91r82i 80D90o78m68i54n58i33k 1681778801570

Dáte jim na to peníze pane chytrý ?

+5/0
23.7.2015 6:30

K67a47r32e78l 84J42o49u50r93a 5451783816

ne nad lidské síly je donutit zastavit řidiče, když bliká červená...!!!!

hlavně i kdyby, tak všechny přejezdy nejdou udělat mimoúrovňově..;-O;-O;-O

+6/0
23.7.2015 7:19

S69t91e51p30a87n 24T71o96t13h 8528619345668

Jemu by se jiste libilo, kdyby mu pred barakem najednou vyrostl most primo v urovni loznice... ;-)

0/0
11.8.2015 7:38

A35l54e38x10a13n56d75r 38K57o61s51t79k24a 8432698706204

Dokud byly přejezdy obsluhované, neexistovalo, že by někdo jen tak "projel". Ale to by se nesmělo "šetřit".

+1/−8
22.7.2015 23:20

J51i42ř85í 55E10r85b83e66n 1803484896657

Hahaha, kde jste na to přišel?  8-oRv

Třeba deset mrtvých na přejezdu v Deštnici (1966) není nic? Nebo šestatřicet mrtvých v Podivíně (1950)? Tři mrtví v Chodově (1953)? V Teplicích 1956 byl sice jen jeden mrtvý až následně, ale šestnáct zraněných v tehdejším rychlíku je zcela srovnatelných s tou včerejší Studénkou!

.

Když o tom nic nevíte, tak nekecejte blbosti!

+6/0
23.7.2015 5:49

J84i69r43i 79D26o60m74i24n94i65k 1441748341920

To dělá spousta lidí.

+1/0
23.7.2015 6:31

J62a93n 68K45u44d57l62á43č81e51k 7825345

Samozřejmě, už to mělo dávno být postavené. Proč bychom měli být pořád rukojmími nějaké soukromé akciové společnosti a trávit na přejezdech mraky svého času jen kvůli tomu, že nějaká soukromá přepravní společnost právě generuje zisk svým akcionářům - poskytuje dopravní služby.

+1/−17
22.7.2015 23:04

J48i98ř38í 24K29ü89h94r 2890676940666

Soukromé? Akciovky? O čem to sakra mluvíte?

0/0
22.7.2015 23:12

S19e79i63d52l 20P45e36t46r 1301201355604

Leoexpres, Regiojet, ČDCargo a jiné  to snad nejsou mnohdy soukromé avšak vždy akciové firmy??8-o

0/0
22.7.2015 23:18

J89i14ř86í 78K53ü30h36r 2170986970746

A co mají s přejezdy společného? Ty jsou plně v kompetenci SŽDC.

Pokud se bude nějaké mimoúrovňové křížení stavět, bude to za státní prachy(či fondy EU) a výše zmíněné firmy do toho přímo prachy cpát nebudou.

+5/0
22.7.2015 23:48

M76a49r74t94i36n 30K54y44p97r 2712365724784

A mě se zase nechce dávat přednost když vyjíždím z vedlejší silnice. Proč bych měl být rukojmím těch, co jedou po hlavní, když velká část tam jede proto, že v nějaké přepravní společnosti právě generují zisk pro své akcionáře.

+21/0
22.7.2015 23:15

P35e76t98r 89S70t16r56n87a28d 5875133634396

a vy si necháte zvýšit daně, aby se to mohlo zaplatit? Kdo by to měl platit? a někde to, ale vůbec nejde a koridor protíná obec. zažil jsem situaci (Pečky - okres Kolín) - mimoúrovňové křížení vybudováno s koridorem - zajížďka 4 km mimo městys - ve městě přejezd zrušen - je teď z toho takový rozdělený Berlín. to chcete? situace není jednoznačná, jak se může zdát podle těch přihlouplých novinářů v ČT.

+3/0
23.7.2015 7:56

A85n17n20a 23T73v39a11r80ů65ž77k42o94v60á 4501926895798

Pane Kudláčku. Takoví nejsou rukojmí, ale de.bili. Kdo má alespoň zbytky mozku ví, že když bliká červené světlo před přejezdem, že se na něj nevjíždí. Brzdná dráha odpovídá rychlosti a váze. Předpokládáte snad, že rychlík jezdí 50 a váží pár kilo? Kvůli pěti minutám se můžete zbláznit, hodiny však jistě ztrácíte zbytečnostmi.

+3/0
23.7.2015 7:59

I25v90a41n 59H16o73l94a58s 5187197368687

> takže by úplně stačilo, kdyby se výstražné signály na přejezdu spustily dříve (když je vlak dál)

Však ten přejezd je nastaven přesně podle rychlosti Pendolina a závory padají až cca 30s po rozblikání světel.

+2/0
22.7.2015 23:01

L30a61d56i17s33l65a25v 58P90l60á22n97e48k 7330950431229

Ono by úplně stačilo, kdyby řidiči respektovali blikající červené světlo. Ale pokud budou mezi nimi pořád debilové, tak s tím nic nezmůžeme.

+18/0
22.7.2015 23:15

J38a20n 94F46r35o96l32í47k 6476530565144

Nerespektování signalizačního zařízení má možná kořeny v dřívějších dobách, kdy spadly šraňky a čtvrt hodiny se nic nedělo. V Brně-Heršpicích často byly spuštěny závory i hodinu protože projíždělo několik vlaků a do toho posun. To, že dnes modernizované zařízení nezdržuje a vlak přijíždí několik vteřin po spuštění si asi někteří nechtějí připustit. A taky, že doba páry a 50 km rychlost je také pryč.

+6/0
22.7.2015 23:21

M49a78r79e92k 70T38u19r22n43o14v43e68c 7335632660106

No kéž by to bylo jak píšete. Někdy z 80. nebo začátku 90. let si také pamatuji, jak jsem jako malý jel někam s rodiči a u nějakého opuštěného přejezdu jsme čekali asi 30 minut, jestli konečně nedocinká a ta červená nezhasne... Pak se přikodrcalo nějaké akvárko (810) a dalších asi 10-15 minut poté teprve byla signalizace vypnuta a bylo možno jet...

Jenže i dneska a i na těch modernizovaných koridorech se podle mě někde čeká zbytečně. Zrovna asi před dvěma týdny jsem jel na kole podél Berounky - a v jednu chvíli jsem někde u Řebnic či Dobřichovic (nebo možná ještě o kus dál) přijel k přejezdu - závory dole, vlak nikde. Tak čekám (i s auty) několik minut - a pak si všimnu, že vlak (City Elefant) je o kus dál ve stanici a normálně si tam takhle už několik minut stojí. A až po chvíli se rozjel a až projel, tak pak teprve šly závory nahoru... To je nemohli spustit až v momentě, než by ten vlak měl ze stanice opravdu vyjíždět?

Mám k vlakům (a vlastně ke všem kolejovým vozidlům) velký respekt. Je to větší, těžší a já nevím co ještě všechno. Ale když to vypadá, že kvůli tomu někde někdo musí stát zbytečně déle, než by bylo nutno, tak to povede k tomu, že někteří frustrovanější jedinci pak signalizaci prostě respektovat nebudou. Třeba u té Berounky to budou chodci, možná někde i cyklisté - a tu a tam se možná mezi závorami bude snažit proplést i někdo s autem... Tímhle to neomlouvám, jenom přemýšlím, proč to tak asi je...

+3/0
23.7.2015 6:37

P79e47t17r 35S71t62r73n96a97d 5575343244316

to je otázka toho, jak je trať postavena a silnice a nádraží, pokud je přejezd za nádražím a vlak na nádraží stojí, tak je v bezpečnostním pásmu - a závora je logicky dole. jsme malá nahuštěná země. bohužel.

+4/0
23.7.2015 7:59

M19i10l28a77n 14K43o55i72š 4297672391350

Zase v drivé většině narážíme na nekázeň řidičů. Mnoho z nich když nasedne do auta za volant, nechají mozek někde stranou, nebo jej přestanou používat. A nejde jen o přejezdy, ale i o semafory na křižovatkách. Denně vidím několik desítek řidičů, kteří si to frčí přes křižovatku na červenou a nijak je to nesere....

+3/0
22.7.2015 22:52

S14e13i26d76l 90P13e65t72r 1681791475724

Hmm, tak to máte opravdu pech ...:-)  Najezdím něco kolem 40k km /rok a jestli zahlédnu jednoho mamlase jet na červenou za měsíc tak je to hodně ...

+2/−1
22.7.2015 23:20

M19i95l23a16n 27K28o73i40š 4607862281810

Bohužel, v našem bývalém okresním městě je to zřejmě zábava zdejších řidičů, jinak si to vysvětlit neumím. Výjimkou nejsou ani řidiči autobusů, dnes jsem viděl hned dva autobusy plné lidí, jak to frčí na červenou přes křižovatku.

+2/0
22.7.2015 23:27

P33e68t15r 85B61o66c33e74k 1877666422370

Tak napište město ať se mu vyhneme??

+1/0
23.7.2015 0:55

J69i93ř80í 80E43r21b65e45n 1413474406417

Z osobní zkušenosti to tipuji na Havlíčkův Brod a průtah Masarykova-Lidická :-)

+1/0
23.7.2015 5:51

P34a59v58e23l 50O20d60r73a51z39i58l 6184789957670

Tak to nevím, kudy jezdíte. V Brně jsou křižovatky, kde takového mamlase chytnete v odpolední špičce při každém cyklu křižovatky.

0/0
23.7.2015 9:44

P81e28t80r 48S43c18h56w73a89r58z 7798589793521

Tak třeba Jablonec n. N. - přechod u Lázní. Oranžové světlo tady asi znamená "hamtni na plyn, co na tom že semafor skoro nevidíš, červená není zeď"

0/0
23.7.2015 11:08

S16t26e86p36a66n 55T30o41t73h 8258739255328

Tak se zkus postavit treba v Budejicich na krizovatce , myslim ze to je Husova - Na dlouhe louce. Tam dali pred lety kameru a nestacili se divit... behem jedinyho dne projelo pres 600 aut na cervenou. A jestli najezdis 3,5k mesicne, tak toho moc nevidis... az se to bude pohybovat kolem 10k, tak uz to treba uvidis.

0/0
11.8.2015 7:43

E75v94a 51D51r31o34z42d68o77v58á 7299587915895

Nejhorší je srážka s blbcem. Tomu se nedá zabránit žádným bezpečnostním opatřením.

+1/0
22.7.2015 22:50

J50i11ř49í 59K60ü80h25r 2710856520916

Tady půjde hlavně o fyzikální zákony. Blbcova hmotnost či případná kinetická energie v tom budou mít hlavní roli.

+1/0
22.7.2015 23:04

Š90t69ě10p36á96n 48V73a28n43ě40k 3513249637387

Nic nerušit! Holt máme spoustu idiotů, tak ať si pomřou na těch přejezdech.

+4/0
22.7.2015 22:38

T16e57r28e73z57a 19H76o47l95á 4384513333247

jup, jako dneska ti lidi ve vlaku, viď?

+3/0
22.7.2015 22:39

Š34t65ě70p94á79n 79V65a78n42ě50k 3983769327317

Nikoli, těch je mi samozřejmě velice líto, ale statisticky je vlak jedno z nejbezpečnějších cestování.

+4/0
22.7.2015 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.