Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý přejezd kolejí je riziko. Rušení jde pomalu, vždy je někdo proti

Česko má nejhustší síť železničních přejezdů ve střední Evropě. Správa železniční dopravní cesty se je snaží každý rok redukovat a stavět mimoúrovňové varianty. „99 procent nehod způsobuje nekázeň řidičů a nerespektování pravidel,“ říká mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S78t68e67p52a35n 82T26o98t75h 8178149735668

A proto v Bohumine u dratoven vymenili mimourovnove krizeni za zavory ;-D;-D;-D

Ale protoze nemohly pod viadukt dva kamiony naraz, tak to byl problem. Co na tom, ze ten viadukt tam byl pres 50 let... takze vim minimalne o jednom KROKU ZPET.

0/0
11.8.2015 7:31

V29l61a40d34i78m36í81r 22S54k61r16b54e56k 3460210384599

Všude píšou, že to nejde lépe zabezpečit než mimoúrovnovým křížením, ale kdyby tam na závory daly jednoduché senzory prostoru (fotobuňku), tak se to nemuselo stát. Je to řešení za 6000 kč a napojené na systém zastavení vlaku jako u zlomených závor, co víc chtít?

0/0
6.8.2015 18:22

S60t95e29p82a47n 64T98o33t64h 8328499495358

A jak si to konkretne v lidskych podminkach predstavujes??? Jakoze fotobunka 20x za den ZASTAVI celou dopravu na PHA-OVA jen kvuli tomu, ze par de.... nechytrch lidi nevydrzi tech 50 sekund cekat?? Delal si nekdy s takovou zalezitosti a nastavoval ji?? Jak zabranis, aby to nezastavilo, kdyz to pred tim prelitne ptak v takove blizkosti, za bude velkej jak auto na prejezdu? Vetsina takovych zarizeni je jen o detekci pohybu, ale GENERALNI STOP kvuli treba prechazejicimu, ktery tam nema co pohledavat???

0/0
11.8.2015 7:35

P30a25v86e25l 87O29d39r70a89z25i30l 6744339167610

Každý přejezd ne. Když je to přejezd, kde je vidět opravdu daleko na trať, přímo u průjezdného profilu nestojí drážní domky či boudy pro signalizaci, je posekaná tráva, tak to žádné riziko není.

Opravdu, na obou dvou takových přejezdech v ČR.

0/0
24.7.2015 10:21

D96a78n45i14e69l 25S56c17h54n82i81t95z40e11r 5241144421716

V diskusi čtu, že není potřeba rušit přejezdy, že postačí respektovat pravidla.

Citát  z článků:

Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tak němci,  neví co s prachama, to aby jim nějaký čecháček poradil.;-D

0/0
23.7.2015 23:27

P28a41v89e67l 40O58d91r97a87z69i79l 6974189237580

Že něco dělají Němci neznamená, že je to správné, viz I. světová válka, podpora ruských bolševiků, II. světová válka, podpora atomu, rušení plynu, rušení atomu, podpora plynu...

0/0
24.7.2015 10:23

V47e35r85o85n44i79k20a 73Š18k41v42á16r32o97v68á 5751210876126

Ale pokuty ano.

0/0
23.7.2015 12:28

J14i74n70d39ř47i86c22h 70Š37k85o36p56e74k 4675471920755

Přejezd není riziko.

Riziko jsou negramotní a ignorantští řidiči, pro které je problém naučit se pár pravidel.

Řešení je jednoduché. Výrazně zvýšit tresty za těžké přestupky vůči bezpečnosti provozu, zrušit možnost protahovat správní řízení do promlčení, při přestupku od určité závažnosti automaticky zabavovat vozidlo jako motivaci pro dotyčného, aby bylo i v jeho zájmu při správním řízení spolupracovat

+3/0
23.7.2015 11:17

V38e28r97o91n18i66k81a 35Š97k52v68á10r29o93v68á 5201150186826

Přejezdy jsou riziko? A co křižovatky? Za velké peníze stavět nadjezdy a podjezdy, přitom stačí tak málo, aby řidiči dodržovali pravidla silničního provozu. Když je známo, že řidiči vjíždějí na přejezd, kde svítí červená, proč u přejezdů nestojí policie? Proč tam nejsou kamery? Kamery jsou levnější než nadjezdy či podjezdy a navíc, kdyby každý dostal tučnou pokutu, tak by se i na ty podjezdy a nadjezdy vydělalo.

+3/0
23.7.2015 9:58

M75i95l47a97n 32J18i81r86o80u84š66e47k 2844144929466

U tohoto přejezdu jsou kamery. Kamery vjezdu na kolejiště nezabrání.

0/0
23.7.2015 12:27

A91n89n20a 95T18v87a13r48ů44ž52k70o18v91á 4661456685588

Tučné pokuty až na 2. místě. Hlavně na dlouhou dobu odebírat řidičáky.

0/0
5.8.2015 8:25

J64i26ř78í 89K29o74m83b35e78r11e50c 1400144834941

Dovybavit prejezd svety,zvukem a zavorami vyjde na 6-7 milionu? To je sila, co na tom stoji tolik?

+1/−1
23.7.2015 9:11

J35i57ř75í 30K94o22m74b86e91r97e63c 1780474734941

*svetly

0/0
23.7.2015 9:13

L23u48k97á87š 30R86y23c55h72l24ý 5367696383867

1) zabezpečovací software jako takový

2) nižší ceně brání monopol trhu, celé to má pod palcem jedna firma, která k tomu jiné pustí leda tak jako subku na výkopy a pokládku kabelu z nějakého rozvaděče k nějaké závoře se světlem

0/0
23.7.2015 10:06

J61a18n 39Z68e74m81a43n 8896252734452

1) Ne všechny přejezdy mají SW, tím mám na mysli i nové.

2) Jsou i jiné společnosti, které vám postaví přejezd, ne jen ta jedna.

0/0
23.7.2015 17:01

A88n39n86a 90T64v95a45r60ů83ž86k11o42v25á 4621176215118

Úplatky, jako všude.

0/0
5.8.2015 8:26

L13u15k68á52š 46R10y39c89h33l20ý 5717916603327

Včera se k tomu krásně vyjádřil v čt24 soudní znalec tuším z drážní inspekce. Základní problém je, že řidiči nerespektují pravidla silničního provozu...

Já bych k tomu jen dodal, že podobný případ se může stát i na silnici, autobus plný lidí pojede na červenou a z boku do něj vlítne rozjetý kamion, myslím, že i pouhých 60 km/h kamionu by stačilo na to aby ti lidi v buse byli na maděru.

Začneme po takové události volat po mimoúrovňových křižovatkách pro automobily?

Jistěže nezačneme

+7/0
23.7.2015 8:35
Foto

Z32d34e52n40ě57k 36Š63a17f28r 4892188531108

Zřídit na přejezdech kamery se záznamovým zařízením. Všem, kteří vjedou na přejezd  při blikajících červených světlech dát citelnou pokutu a odebrat řidičský průkaz. A bude to vyřešeno bez dalších investic.

+8/0
23.7.2015 7:58

J60o75s24e15f 67N70á42d86b19ě14l92a 3525385566102

Bezva, takže vědí o problému, ale je "nad lidské síly" ho řešit.

http://www.blogovnik.cz/srazil-se-vlak-pendolino-s-kamionem-zemreli-dva-lide-kde-je-pricina-problemu-201507221912.php

0/−8
23.7.2015 6:25

J41i84r73i 68D32o63m78i17n72i32k 1581848461940

Dáte jim na to peníze pane chytrý ?

+5/0
23.7.2015 6:30

K86a77r44e91l 10J78o24u19r15a 5141313286

ne nad lidské síly je donutit zastavit řidiče, když bliká červená...!!!!

hlavně i kdyby, tak všechny přejezdy nejdou udělat mimoúrovňově..;-O;-O;-O

+6/0
23.7.2015 7:19

S45t22e29p58a86n 29T79o63t75h 8428269485318

Jemu by se jiste libilo, kdyby mu pred barakem najednou vyrostl most primo v urovni loznice... ;-)

0/0
11.8.2015 7:38

A45l80e67x50a81n18d85r 95K90o32s35t57k60a 8382768856314

Dokud byly přejezdy obsluhované, neexistovalo, že by někdo jen tak "projel". Ale to by se nesmělo "šetřit".

+1/−8
22.7.2015 23:20

J79i68ř47í 14E28r65b87e23n 1443394146827

Hahaha, kde jste na to přišel?  8-oRv

Třeba deset mrtvých na přejezdu v Deštnici (1966) není nic? Nebo šestatřicet mrtvých v Podivíně (1950)? Tři mrtví v Chodově (1953)? V Teplicích 1956 byl sice jen jeden mrtvý až následně, ale šestnáct zraněných v tehdejším rychlíku je zcela srovnatelných s tou včerejší Studénkou!

.

Když o tom nic nevíte, tak nekecejte blbosti!

+6/0
23.7.2015 5:49

J29i53r61i 95D69o64m96i56n67i32k 1941448311530

To dělá spousta lidí.

+1/0
23.7.2015 6:31

J89a92n 10K36u89d12l76á54č62e56k 7105275

Samozřejmě, už to mělo dávno být postavené. Proč bychom měli být pořád rukojmími nějaké soukromé akciové společnosti a trávit na přejezdech mraky svého času jen kvůli tomu, že nějaká soukromá přepravní společnost právě generuje zisk svým akcionářům - poskytuje dopravní služby.

+1/−17
22.7.2015 23:04

J26i25ř78í 36K47ü78h80r 2230716770736

Soukromé? Akciovky? O čem to sakra mluvíte?

0/0
22.7.2015 23:12

S61e89i73d79l 38P62e57t72r 1121811745744

Leoexpres, Regiojet, ČDCargo a jiné  to snad nejsou mnohdy soukromé avšak vždy akciové firmy??8-o

0/0
22.7.2015 23:18

J93i22ř18í 49K12ü15h74r 2900146940526

A co mají s přejezdy společného? Ty jsou plně v kompetenci SŽDC.

Pokud se bude nějaké mimoúrovňové křížení stavět, bude to za státní prachy(či fondy EU) a výše zmíněné firmy do toho přímo prachy cpát nebudou.

+5/0
22.7.2015 23:48

M48a80r76t40i83n 26K63y18p80r 2212285484454

A mě se zase nechce dávat přednost když vyjíždím z vedlejší silnice. Proč bych měl být rukojmím těch, co jedou po hlavní, když velká část tam jede proto, že v nějaké přepravní společnosti právě generují zisk pro své akcionáře.

+21/0
22.7.2015 23:15

P26e32t48r 90S15t83r96n44a50d 5505843234396

a vy si necháte zvýšit daně, aby se to mohlo zaplatit? Kdo by to měl platit? a někde to, ale vůbec nejde a koridor protíná obec. zažil jsem situaci (Pečky - okres Kolín) - mimoúrovňové křížení vybudováno s koridorem - zajížďka 4 km mimo městys - ve městě přejezd zrušen - je teď z toho takový rozdělený Berlín. to chcete? situace není jednoznačná, jak se může zdát podle těch přihlouplých novinářů v ČT.

+3/0
23.7.2015 7:56

A39n77n17a 96T86v69a66r47ů35ž97k61o31v72á 4561476735938

Pane Kudláčku. Takoví nejsou rukojmí, ale de.bili. Kdo má alespoň zbytky mozku ví, že když bliká červené světlo před přejezdem, že se na něj nevjíždí. Brzdná dráha odpovídá rychlosti a váze. Předpokládáte snad, že rychlík jezdí 50 a váží pár kilo? Kvůli pěti minutám se můžete zbláznit, hodiny však jistě ztrácíte zbytečnostmi.

+3/0
23.7.2015 7:59

I62v74a73n 71H33o79l66a82s 5847307968187

> takže by úplně stačilo, kdyby se výstražné signály na přejezdu spustily dříve (když je vlak dál)

Však ten přejezd je nastaven přesně podle rychlosti Pendolina a závory padají až cca 30s po rozblikání světel.

+2/0
22.7.2015 23:01

L97a40d91i27s54l86a85v 10P82l34á58n80e97k 7890340851689

Ono by úplně stačilo, kdyby řidiči respektovali blikající červené světlo. Ale pokud budou mezi nimi pořád debilové, tak s tím nic nezmůžeme.

+18/0
22.7.2015 23:15

J42a36n 58F70r55o86l19í49k 6666160975504

Nerespektování signalizačního zařízení má možná kořeny v dřívějších dobách, kdy spadly šraňky a čtvrt hodiny se nic nedělo. V Brně-Heršpicích často byly spuštěny závory i hodinu protože projíždělo několik vlaků a do toho posun. To, že dnes modernizované zařízení nezdržuje a vlak přijíždí několik vteřin po spuštění si asi někteří nechtějí připustit. A taky, že doba páry a 50 km rychlost je také pryč.

+6/0
22.7.2015 23:21

M24a12r48e68k 39T37u66r68n14o27v68e61c 7725212380256

No kéž by to bylo jak píšete. Někdy z 80. nebo začátku 90. let si také pamatuji, jak jsem jako malý jel někam s rodiči a u nějakého opuštěného přejezdu jsme čekali asi 30 minut, jestli konečně nedocinká a ta červená nezhasne... Pak se přikodrcalo nějaké akvárko (810) a dalších asi 10-15 minut poté teprve byla signalizace vypnuta a bylo možno jet...

Jenže i dneska a i na těch modernizovaných koridorech se podle mě někde čeká zbytečně. Zrovna asi před dvěma týdny jsem jel na kole podél Berounky - a v jednu chvíli jsem někde u Řebnic či Dobřichovic (nebo možná ještě o kus dál) přijel k přejezdu - závory dole, vlak nikde. Tak čekám (i s auty) několik minut - a pak si všimnu, že vlak (City Elefant) je o kus dál ve stanici a normálně si tam takhle už několik minut stojí. A až po chvíli se rozjel a až projel, tak pak teprve šly závory nahoru... To je nemohli spustit až v momentě, než by ten vlak měl ze stanice opravdu vyjíždět?

Mám k vlakům (a vlastně ke všem kolejovým vozidlům) velký respekt. Je to větší, těžší a já nevím co ještě všechno. Ale když to vypadá, že kvůli tomu někde někdo musí stát zbytečně déle, než by bylo nutno, tak to povede k tomu, že někteří frustrovanější jedinci pak signalizaci prostě respektovat nebudou. Třeba u té Berounky to budou chodci, možná někde i cyklisté - a tu a tam se možná mezi závorami bude snažit proplést i někdo s autem... Tímhle to neomlouvám, jenom přemýšlím, proč to tak asi je...

+3/0
23.7.2015 6:37

P92e72t42r 55S79t24r52n92a47d 5465513524816

to je otázka toho, jak je trať postavena a silnice a nádraží, pokud je přejezd za nádražím a vlak na nádraží stojí, tak je v bezpečnostním pásmu - a závora je logicky dole. jsme malá nahuštěná země. bohužel.

+4/0
23.7.2015 7:59

M76i86l80a86n 59K67o32i20š 4217682621660

Zase v drivé většině narážíme na nekázeň řidičů. Mnoho z nich když nasedne do auta za volant, nechají mozek někde stranou, nebo jej přestanou používat. A nejde jen o přejezdy, ale i o semafory na křižovatkách. Denně vidím několik desítek řidičů, kteří si to frčí přes křižovatku na červenou a nijak je to nesere....

+3/0
22.7.2015 22:52

S95e97i43d58l 92P55e93t72r 1521691985584

Hmm, tak to máte opravdu pech ...:-)  Najezdím něco kolem 40k km /rok a jestli zahlédnu jednoho mamlase jet na červenou za měsíc tak je to hodně ...

+2/−1
22.7.2015 23:20

M55i31l91a84n 24K85o36i40š 4867742221520

Bohužel, v našem bývalém okresním městě je to zřejmě zábava zdejších řidičů, jinak si to vysvětlit neumím. Výjimkou nejsou ani řidiči autobusů, dnes jsem viděl hned dva autobusy plné lidí, jak to frčí na červenou přes křižovatku.

+2/0
22.7.2015 23:27

P72e64t89r 76B77o51c40e36k 1837796312840

Tak napište město ať se mu vyhneme??

+1/0
23.7.2015 0:55

J89i52ř86í 74E88r93b63e17n 1493314306797

Z osobní zkušenosti to tipuji na Havlíčkův Brod a průtah Masarykova-Lidická :-)

+1/0
23.7.2015 5:51

P52a76v30e96l 15O47d79r40a33z83i42l 6504899377110

Tak to nevím, kudy jezdíte. V Brně jsou křižovatky, kde takového mamlase chytnete v odpolední špičce při každém cyklu křižovatky.

0/0
23.7.2015 9:44

P46e32t32r 53S54c29h63w27a50r11z 7558139233791

Tak třeba Jablonec n. N. - přechod u Lázní. Oranžové světlo tady asi znamená "hamtni na plyn, co na tom že semafor skoro nevidíš, červená není zeď"

0/0
23.7.2015 11:08

S81t28e51p43a20n 33T11o30t42h 8318459105908

Tak se zkus postavit treba v Budejicich na krizovatce , myslim ze to je Husova - Na dlouhe louce. Tam dali pred lety kameru a nestacili se divit... behem jedinyho dne projelo pres 600 aut na cervenou. A jestli najezdis 3,5k mesicne, tak toho moc nevidis... az se to bude pohybovat kolem 10k, tak uz to treba uvidis.

0/0
11.8.2015 7:43

E61v15a 19D46r84o61z91d26o84v26á 7769747605885

Nejhorší je srážka s blbcem. Tomu se nedá zabránit žádným bezpečnostním opatřením.

+1/0
22.7.2015 22:50

J58i79ř94í 59K43ü65h59r 2510656900166

Tady půjde hlavně o fyzikální zákony. Blbcova hmotnost či případná kinetická energie v tom budou mít hlavní roli.

+1/0
22.7.2015 23:04

Š78t13ě10p25á88n 11V17a54n38ě12k 3213419647707

Nic nerušit! Holt máme spoustu idiotů, tak ať si pomřou na těch přejezdech.

+4/0
22.7.2015 22:38

T51e31r62e95z12a 74H68o59l44á 4514503473717

jup, jako dneska ti lidi ve vlaku, viď?

+3/0
22.7.2015 22:39

Š12t43ě40p20á49n 27V39a15n57ě90k 3103959257687

Nikoli, těch je mi samozřejmě velice líto, ale statisticky je vlak jedno z nejbezpečnějších cestování.

+4/0
22.7.2015 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.