Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Každý přejezd kolejí je riziko. Rušení jde pomalu, vždy je někdo proti

Česko má nejhustší síť železničních přejezdů ve střední Evropě. Správa železniční dopravní cesty se je snaží každý rok redukovat a stavět mimoúrovňové varianty. „99 procent nehod způsobuje nekázeň řidičů a nerespektování pravidel,“ říká mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S77t25e33p25a24n 83T12o63t45h 8308399435638

A proto v Bohumine u dratoven vymenili mimourovnove krizeni za zavory ;-D;-D;-D

Ale protoze nemohly pod viadukt dva kamiony naraz, tak to byl problem. Co na tom, ze ten viadukt tam byl pres 50 let... takze vim minimalne o jednom KROKU ZPET.

11.8.2015 7:31

V17l45a49d35i95m88í43r 92S81k31r58b71e35k 3570170824839

Všude píšou, že to nejde lépe zabezpečit než mimoúrovnovým křížením, ale kdyby tam na závory daly jednoduché senzory prostoru (fotobuňku), tak se to nemuselo stát. Je to řešení za 6000 kč a napojené na systém zastavení vlaku jako u zlomených závor, co víc chtít?

6.8.2015 18:22

S49t53e38p66a76n 92T84o97t12h 8168199595798

A jak si to konkretne v lidskych podminkach predstavujes??? Jakoze fotobunka 20x za den ZASTAVI celou dopravu na PHA-OVA jen kvuli tomu, ze par de.... nechytrch lidi nevydrzi tech 50 sekund cekat?? Delal si nekdy s takovou zalezitosti a nastavoval ji?? Jak zabranis, aby to nezastavilo, kdyz to pred tim prelitne ptak v takove blizkosti, za bude velkej jak auto na prejezdu? Vetsina takovych zarizeni je jen o detekci pohybu, ale GENERALNI STOP kvuli treba prechazejicimu, ktery tam nema co pohledavat???

11.8.2015 7:35

P16a65v75e62l 74O91d82r12a61z15i50l 6924949937730

Každý přejezd ne. Když je to přejezd, kde je vidět opravdu daleko na trať, přímo u průjezdného profilu nestojí drážní domky či boudy pro signalizaci, je posekaná tráva, tak to žádné riziko není.

Opravdu, na obou dvou takových přejezdech v ČR.

24.7.2015 10:21

D52a88n36i94e80l 61S79c85h14n95i39t51z63e37r 5931824341436

V diskusi čtu, že není potřeba rušit přejezdy, že postačí respektovat pravidla.

Citát  z článků:

Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tak němci,  neví co s prachama, to aby jim nějaký čecháček poradil.;-D

23.7.2015 23:27

P12a24v91e95l 72O81d24r98a81z87i48l 6874739807980

Že něco dělají Němci neznamená, že je to správné, viz I. světová válka, podpora ruských bolševiků, II. světová válka, podpora atomu, rušení plynu, rušení atomu, podpora plynu...

24.7.2015 10:23

V20e55r22o79n23i78k27a 35Š79k70v65á44r49o28v74á 5661310266596

Ale pokuty ano.

23.7.2015 12:28

J92i79n81d55ř26i54c79h 80Š79k91o47p26e32k 4585521530805

Přejezd není riziko.

Riziko jsou negramotní a ignorantští řidiči, pro které je problém naučit se pár pravidel.

Řešení je jednoduché. Výrazně zvýšit tresty za těžké přestupky vůči bezpečnosti provozu, zrušit možnost protahovat správní řízení do promlčení, při přestupku od určité závažnosti automaticky zabavovat vozidlo jako motivaci pro dotyčného, aby bylo i v jeho zájmu při správním řízení spolupracovat

23.7.2015 11:17

V80e13r20o64n83i87k22a 35Š16k46v73á80r17o31v26á 5711230866296

Přejezdy jsou riziko? A co křižovatky? Za velké peníze stavět nadjezdy a podjezdy, přitom stačí tak málo, aby řidiči dodržovali pravidla silničního provozu. Když je známo, že řidiči vjíždějí na přejezd, kde svítí červená, proč u přejezdů nestojí policie? Proč tam nejsou kamery? Kamery jsou levnější než nadjezdy či podjezdy a navíc, kdyby každý dostal tučnou pokutu, tak by se i na ty podjezdy a nadjezdy vydělalo.

23.7.2015 9:58

M37i98l95a34n 43J97i47r43o41u54š42e85k 2964734929846

U tohoto přejezdu jsou kamery. Kamery vjezdu na kolejiště nezabrání.

23.7.2015 12:27

A28n15n93a 19T90v68a30r19ů17ž16k98o71v69á 4311536185718

Tučné pokuty až na 2. místě. Hlavně na dlouhou dobu odebírat řidičáky.

5.8.2015 8:25

J33i25ř81í 84K77o76m66b45e54r79e80c 1730604764161

Dovybavit prejezd svety,zvukem a zavorami vyjde na 6-7 milionu? To je sila, co na tom stoji tolik?

23.7.2015 9:11

J24i45ř96í 65K29o77m37b68e78r86e27c 1370974754721

*svetly

23.7.2015 9:13

L20u10k33á24š 72R58y20c10h50l38ý 5377726453887

1) zabezpečovací software jako takový

2) nižší ceně brání monopol trhu, celé to má pod palcem jedna firma, která k tomu jiné pustí leda tak jako subku na výkopy a pokládku kabelu z nějakého rozvaděče k nějaké závoře se světlem

23.7.2015 10:06

J87a88n 93Z94e56m13a97n 8596492684692

1) Ne všechny přejezdy mají SW, tím mám na mysli i nové.

2) Jsou i jiné společnosti, které vám postaví přejezd, ne jen ta jedna.

23.7.2015 17:01

A81n69n79a 50T46v13a57r13ů45ž55k37o91v14á 4911796385518

Úplatky, jako všude.

5.8.2015 8:26

L69u97k14á27š 48R85y22c43h30l76ý 5117176123907

Včera se k tomu krásně vyjádřil v čt24 soudní znalec tuším z drážní inspekce. Základní problém je, že řidiči nerespektují pravidla silničního provozu...

Já bych k tomu jen dodal, že podobný případ se může stát i na silnici, autobus plný lidí pojede na červenou a z boku do něj vlítne rozjetý kamion, myslím, že i pouhých 60 km/h kamionu by stačilo na to aby ti lidi v buse byli na maděru.

Začneme po takové události volat po mimoúrovňových křižovatkách pro automobily?

Jistěže nezačneme

23.7.2015 8:35
Foto

Z88d67e12n63ě28k 68Š93a20f34r 4452548871778

Zřídit na přejezdech kamery se záznamovým zařízením. Všem, kteří vjedou na přejezd  při blikajících červených světlech dát citelnou pokutu a odebrat řidičský průkaz. A bude to vyřešeno bez dalších investic.

23.7.2015 7:58

J59o96s88e13f 76N73á55d89b50ě64l52a 3435825676162

Bezva, takže vědí o problému, ale je "nad lidské síly" ho řešit.

http://www.blogovnik.cz/srazil-se-vlak-pendolino-s-kamionem-zemreli-dva-lide-kde-je-pricina-problemu-201507221912.php

23.7.2015 6:25

J26i36r55i 94D43o64m48i33n11i38k 1601698561590

Dáte jim na to peníze pane chytrý ?

23.7.2015 6:30

K72a67r72e59l 17J61o46u40r73a 5341433556

ne nad lidské síly je donutit zastavit řidiče, když bliká červená...!!!!

hlavně i kdyby, tak všechny přejezdy nejdou udělat mimoúrovňově..;-O;-O;-O

23.7.2015 7:19

S11t47e13p59a30n 44T11o87t93h 8978899585548

Jemu by se jiste libilo, kdyby mu pred barakem najednou vyrostl most primo v urovni loznice... ;-)

11.8.2015 7:38

A23l21e72x86a74n26d13r 98K39o77s95t78k82a 8752158686844

Dokud byly přejezdy obsluhované, neexistovalo, že by někdo jen tak "projel". Ale to by se nesmělo "šetřit".

22.7.2015 23:20

J61i31ř61í 87E63r11b30e51n 1173254676677

Hahaha, kde jste na to přišel?  8-oRv

Třeba deset mrtvých na přejezdu v Deštnici (1966) není nic? Nebo šestatřicet mrtvých v Podivíně (1950)? Tři mrtví v Chodově (1953)? V Teplicích 1956 byl sice jen jeden mrtvý až následně, ale šestnáct zraněných v tehdejším rychlíku je zcela srovnatelných s tou včerejší Studénkou!

.

Když o tom nic nevíte, tak nekecejte blbosti!

23.7.2015 5:49

J65i74r77i 24D14o92m50i73n52i98k 1171398551700

To dělá spousta lidí.

23.7.2015 6:31

J69a17n 80K46u68d95l29á18č46e67k 7965665

Samozřejmě, už to mělo dávno být postavené. Proč bychom měli být pořád rukojmími nějaké soukromé akciové společnosti a trávit na přejezdech mraky svého času jen kvůli tomu, že nějaká soukromá přepravní společnost právě generuje zisk svým akcionářům - poskytuje dopravní služby.

22.7.2015 23:04

J59i20ř52í 45K66ü11h45r 2400726130276

Soukromé? Akciovky? O čem to sakra mluvíte?

22.7.2015 23:12

S64e78i81d63l 94P41e61t23r 1311411915404

Leoexpres, Regiojet, ČDCargo a jiné  to snad nejsou mnohdy soukromé avšak vždy akciové firmy??8-o

22.7.2015 23:18

J23i69ř70í 55K71ü48h57r 2370196270476

A co mají s přejezdy společného? Ty jsou plně v kompetenci SŽDC.

Pokud se bude nějaké mimoúrovňové křížení stavět, bude to za státní prachy(či fondy EU) a výše zmíněné firmy do toho přímo prachy cpát nebudou.

22.7.2015 23:48

M43a40r30t17i42n 16K93y24p96r 2652885254674

A mě se zase nechce dávat přednost když vyjíždím z vedlejší silnice. Proč bych měl být rukojmím těch, co jedou po hlavní, když velká část tam jede proto, že v nějaké přepravní společnosti právě generují zisk pro své akcionáře.

22.7.2015 23:15

P85e41t33r 75S83t54r74n35a66d 5785393744946

a vy si necháte zvýšit daně, aby se to mohlo zaplatit? Kdo by to měl platit? a někde to, ale vůbec nejde a koridor protíná obec. zažil jsem situaci (Pečky - okres Kolín) - mimoúrovňové křížení vybudováno s koridorem - zajížďka 4 km mimo městys - ve městě přejezd zrušen - je teď z toho takový rozdělený Berlín. to chcete? situace není jednoznačná, jak se může zdát podle těch přihlouplých novinářů v ČT.

23.7.2015 7:56

A54n72n91a 25T74v17a47r41ů48ž32k73o34v29á 4161366265938

Pane Kudláčku. Takoví nejsou rukojmí, ale de.bili. Kdo má alespoň zbytky mozku ví, že když bliká červené světlo před přejezdem, že se na něj nevjíždí. Brzdná dráha odpovídá rychlosti a váze. Předpokládáte snad, že rychlík jezdí 50 a váží pár kilo? Kvůli pěti minutám se můžete zbláznit, hodiny však jistě ztrácíte zbytečnostmi.

23.7.2015 7:59

I73v33a54n 13H69o39l24a80s 5537647518227

> takže by úplně stačilo, kdyby se výstražné signály na přejezdu spustily dříve (když je vlak dál)

Však ten přejezd je nastaven přesně podle rychlosti Pendolina a závory padají až cca 30s po rozblikání světel.

22.7.2015 23:01

L75a61d90i41s46l61a30v 32P80l90á80n77e36k 7460180591509

Ono by úplně stačilo, kdyby řidiči respektovali blikající červené světlo. Ale pokud budou mezi nimi pořád debilové, tak s tím nic nezmůžeme.

22.7.2015 23:15

J63a48n 47F18r72o14l15í30k 6916830435764

Nerespektování signalizačního zařízení má možná kořeny v dřívějších dobách, kdy spadly šraňky a čtvrt hodiny se nic nedělo. V Brně-Heršpicích často byly spuštěny závory i hodinu protože projíždělo několik vlaků a do toho posun. To, že dnes modernizované zařízení nezdržuje a vlak přijíždí několik vteřin po spuštění si asi někteří nechtějí připustit. A taky, že doba páry a 50 km rychlost je také pryč.

22.7.2015 23:21

M44a30r52e94k 28T72u70r82n92o81v53e16c 7925222820526

No kéž by to bylo jak píšete. Někdy z 80. nebo začátku 90. let si také pamatuji, jak jsem jako malý jel někam s rodiči a u nějakého opuštěného přejezdu jsme čekali asi 30 minut, jestli konečně nedocinká a ta červená nezhasne... Pak se přikodrcalo nějaké akvárko (810) a dalších asi 10-15 minut poté teprve byla signalizace vypnuta a bylo možno jet...

Jenže i dneska a i na těch modernizovaných koridorech se podle mě někde čeká zbytečně. Zrovna asi před dvěma týdny jsem jel na kole podél Berounky - a v jednu chvíli jsem někde u Řebnic či Dobřichovic (nebo možná ještě o kus dál) přijel k přejezdu - závory dole, vlak nikde. Tak čekám (i s auty) několik minut - a pak si všimnu, že vlak (City Elefant) je o kus dál ve stanici a normálně si tam takhle už několik minut stojí. A až po chvíli se rozjel a až projel, tak pak teprve šly závory nahoru... To je nemohli spustit až v momentě, než by ten vlak měl ze stanice opravdu vyjíždět?

Mám k vlakům (a vlastně ke všem kolejovým vozidlům) velký respekt. Je to větší, těžší a já nevím co ještě všechno. Ale když to vypadá, že kvůli tomu někde někdo musí stát zbytečně déle, než by bylo nutno, tak to povede k tomu, že někteří frustrovanější jedinci pak signalizaci prostě respektovat nebudou. Třeba u té Berounky to budou chodci, možná někde i cyklisté - a tu a tam se možná mezi závorami bude snažit proplést i někdo s autem... Tímhle to neomlouvám, jenom přemýšlím, proč to tak asi je...

23.7.2015 6:37

P75e76t32r 30S64t39r89n25a13d 5135133574846

to je otázka toho, jak je trať postavena a silnice a nádraží, pokud je přejezd za nádražím a vlak na nádraží stojí, tak je v bezpečnostním pásmu - a závora je logicky dole. jsme malá nahuštěná země. bohužel.

23.7.2015 7:59

M21i54l77a86n 54K46o70i37š 4817172731470

Zase v drivé většině narážíme na nekázeň řidičů. Mnoho z nich když nasedne do auta za volant, nechají mozek někde stranou, nebo jej přestanou používat. A nejde jen o přejezdy, ale i o semafory na křižovatkách. Denně vidím několik desítek řidičů, kteří si to frčí přes křižovatku na červenou a nijak je to nesere....

22.7.2015 22:52

S75e57i80d93l 41P24e59t30r 1621531255604

Hmm, tak to máte opravdu pech ...:-)  Najezdím něco kolem 40k km /rok a jestli zahlédnu jednoho mamlase jet na červenou za měsíc tak je to hodně ...

22.7.2015 23:20

M22i22l14a40n 37K91o25i69š 4237962811370

Bohužel, v našem bývalém okresním městě je to zřejmě zábava zdejších řidičů, jinak si to vysvětlit neumím. Výjimkou nejsou ani řidiči autobusů, dnes jsem viděl hned dva autobusy plné lidí, jak to frčí na červenou přes křižovatku.

22.7.2015 23:27

P75e28t48r 75B22o24c93e68k 1587826872810

Tak napište město ať se mu vyhneme??

23.7.2015 0:55

J18i31ř70í 87E52r36b31e66n 1383264746417

Z osobní zkušenosti to tipuji na Havlíčkův Brod a průtah Masarykova-Lidická :-)

23.7.2015 5:51

P42a39v10e89l 90O13d33r78a75z53i27l 6234759827180

Tak to nevím, kudy jezdíte. V Brně jsou křižovatky, kde takového mamlase chytnete v odpolední špičce při každém cyklu křižovatky.

23.7.2015 9:44

P48e59t55r 11S38c34h32w32a15r30z 7368269863741

Tak třeba Jablonec n. N. - přechod u Lázní. Oranžové světlo tady asi znamená "hamtni na plyn, co na tom že semafor skoro nevidíš, červená není zeď"

23.7.2015 11:08

S24t97e59p53a16n 43T81o23t14h 8768549585198

Tak se zkus postavit treba v Budejicich na krizovatce , myslim ze to je Husova - Na dlouhe louce. Tam dali pred lety kameru a nestacili se divit... behem jedinyho dne projelo pres 600 aut na cervenou. A jestli najezdis 3,5k mesicne, tak toho moc nevidis... az se to bude pohybovat kolem 10k, tak uz to treba uvidis.

11.8.2015 7:43

E15v64a 14D57r22o69z27d82o17v82á 7249457175195

Nejhorší je srážka s blbcem. Tomu se nedá zabránit žádným bezpečnostním opatřením.

22.7.2015 22:50

J17i94ř68í 64K86ü46h13r 2600546660696

Tady půjde hlavně o fyzikální zákony. Blbcova hmotnost či případná kinetická energie v tom budou mít hlavní roli.

22.7.2015 23:04

Š69t49ě36p34á54n 77V55a79n25ě27k 3673109727247

Nic nerušit! Holt máme spoustu idiotů, tak ať si pomřou na těch přejezdech.

22.7.2015 22:38

T56e68r91e17z25a 44H17o98l33á 4744283443227

jup, jako dneska ti lidi ve vlaku, viď?

22.7.2015 22:39

Š67t22ě16p53á19n 46V87a52n29ě90k 3583619147677

Nikoli, těch je mi samozřejmě velice líto, ale statisticky je vlak jedno z nejbezpečnějších cestování.

22.7.2015 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.