Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý přejezd kolejí je riziko. Rušení jde pomalu, vždy je někdo proti

Česko má nejhustší síť železničních přejezdů ve střední Evropě. Správa železniční dopravní cesty se je snaží každý rok redukovat a stavět mimoúrovňové varianty. „99 procent nehod způsobuje nekázeň řidičů a nerespektování pravidel,“ říká mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S34t50e32p56a95n 46T51o36t84h 8148179425588

A proto v Bohumine u dratoven vymenili mimourovnove krizeni za zavory ;-D;-D;-D

Ale protoze nemohly pod viadukt dva kamiony naraz, tak to byl problem. Co na tom, ze ten viadukt tam byl pres 50 let... takze vim minimalne o jednom KROKU ZPET.

0/0
11.8.2015 7:31

V16l37a20d50i75m18í64r 70S17k71r80b38e16k 3390170544129

Všude píšou, že to nejde lépe zabezpečit než mimoúrovnovým křížením, ale kdyby tam na závory daly jednoduché senzory prostoru (fotobuňku), tak se to nemuselo stát. Je to řešení za 6000 kč a napojené na systém zastavení vlaku jako u zlomených závor, co víc chtít?

0/0
6.8.2015 18:22

S80t13e74p55a24n 82T69o93t31h 8428229915808

A jak si to konkretne v lidskych podminkach predstavujes??? Jakoze fotobunka 20x za den ZASTAVI celou dopravu na PHA-OVA jen kvuli tomu, ze par de.... nechytrch lidi nevydrzi tech 50 sekund cekat?? Delal si nekdy s takovou zalezitosti a nastavoval ji?? Jak zabranis, aby to nezastavilo, kdyz to pred tim prelitne ptak v takove blizkosti, za bude velkej jak auto na prejezdu? Vetsina takovych zarizeni je jen o detekci pohybu, ale GENERALNI STOP kvuli treba prechazejicimu, ktery tam nema co pohledavat???

0/0
11.8.2015 7:35

P36a10v66e34l 82O40d47r88a83z24i55l 6784959397810

Každý přejezd ne. Když je to přejezd, kde je vidět opravdu daleko na trať, přímo u průjezdného profilu nestojí drážní domky či boudy pro signalizaci, je posekaná tráva, tak to žádné riziko není.

Opravdu, na obou dvou takových přejezdech v ČR.

0/0
24.7.2015 10:21

D80a86n81i79e29l 23S33c77h35n28i98t82z17e68r 5711424181556

V diskusi čtu, že není potřeba rušit přejezdy, že postačí respektovat pravidla.

Citát  z článků:

Německo vynakládalo v minulých letech na rušení přejezdů průměrně 170 milionů euro ročně, tedy asi 4,7 miliardy korun.

Tak němci,  neví co s prachama, to aby jim nějaký čecháček poradil.;-D

0/0
23.7.2015 23:27

P33a11v85e16l 73O27d25r72a75z79i46l 6494729837450

Že něco dělají Němci neznamená, že je to správné, viz I. světová válka, podpora ruských bolševiků, II. světová válka, podpora atomu, rušení plynu, rušení atomu, podpora plynu...

0/0
24.7.2015 10:23

V80e19r17o85n43i94k50a 54Š29k78v52á12r20o33v64á 5151870366786

Ale pokuty ano.

0/0
23.7.2015 12:28

J23i31n22d18ř54i72c33h 95Š21k47o70p61e11k 4835191410875

Přejezd není riziko.

Riziko jsou negramotní a ignorantští řidiči, pro které je problém naučit se pár pravidel.

Řešení je jednoduché. Výrazně zvýšit tresty za těžké přestupky vůči bezpečnosti provozu, zrušit možnost protahovat správní řízení do promlčení, při přestupku od určité závažnosti automaticky zabavovat vozidlo jako motivaci pro dotyčného, aby bylo i v jeho zájmu při správním řízení spolupracovat

+3/0
23.7.2015 11:17

V35e91r45o70n86i29k75a 98Š86k82v29á31r30o60v66á 5961690736216

Přejezdy jsou riziko? A co křižovatky? Za velké peníze stavět nadjezdy a podjezdy, přitom stačí tak málo, aby řidiči dodržovali pravidla silničního provozu. Když je známo, že řidiči vjíždějí na přejezd, kde svítí červená, proč u přejezdů nestojí policie? Proč tam nejsou kamery? Kamery jsou levnější než nadjezdy či podjezdy a navíc, kdyby každý dostal tučnou pokutu, tak by se i na ty podjezdy a nadjezdy vydělalo.

+3/0
23.7.2015 9:58

M26i14l29a59n 63J80i28r41o20u34š79e78k 2244214279436

U tohoto přejezdu jsou kamery. Kamery vjezdu na kolejiště nezabrání.

0/0
23.7.2015 12:27

A36n34n94a 13T89v34a82r61ů37ž61k18o91v70á 4711736275638

Tučné pokuty až na 2. místě. Hlavně na dlouhou dobu odebírat řidičáky.

0/0
5.8.2015 8:25

J86i21ř37í 67K94o74m96b75e13r71e79c 1370294474131

Dovybavit prejezd svety,zvukem a zavorami vyjde na 6-7 milionu? To je sila, co na tom stoji tolik?

+1/−1
23.7.2015 9:11

J87i49ř42í 26K90o58m98b97e69r92e34c 1680764384171

*svetly

0/0
23.7.2015 9:13

L37u72k51á26š 15R29y55c71h61l16ý 5417266773957

1) zabezpečovací software jako takový

2) nižší ceně brání monopol trhu, celé to má pod palcem jedna firma, která k tomu jiné pustí leda tak jako subku na výkopy a pokládku kabelu z nějakého rozvaděče k nějaké závoře se světlem

0/0
23.7.2015 10:06

J24a65n 61Z64e42m87a98n 8916462974252

1) Ne všechny přejezdy mají SW, tím mám na mysli i nové.

2) Jsou i jiné společnosti, které vám postaví přejezd, ne jen ta jedna.

0/0
23.7.2015 17:01

A83n32n86a 34T78v83a48r75ů15ž12k85o12v60á 4691736795218

Úplatky, jako všude.

0/0
5.8.2015 8:26

L69u74k74á52š 78R52y96c40h27l37ý 5607606203237

Včera se k tomu krásně vyjádřil v čt24 soudní znalec tuším z drážní inspekce. Základní problém je, že řidiči nerespektují pravidla silničního provozu...

Já bych k tomu jen dodal, že podobný případ se může stát i na silnici, autobus plný lidí pojede na červenou a z boku do něj vlítne rozjetý kamion, myslím, že i pouhých 60 km/h kamionu by stačilo na to aby ti lidi v buse byli na maděru.

Začneme po takové události volat po mimoúrovňových křižovatkách pro automobily?

Jistěže nezačneme

+7/0
23.7.2015 8:35
Foto

Z17d88e61n72ě41k 55Š78a25f17r 4252418541198

Zřídit na přejezdech kamery se záznamovým zařízením. Všem, kteří vjedou na přejezd  při blikajících červených světlech dát citelnou pokutu a odebrat řidičský průkaz. A bude to vyřešeno bez dalších investic.

+8/0
23.7.2015 7:58

J88o86s77e25f 66N82á96d15b43ě47l54a 3195515746642

Bezva, takže vědí o problému, ale je "nad lidské síly" ho řešit.

http://www.blogovnik.cz/srazil-se-vlak-pendolino-s-kamionem-zemreli-dva-lide-kde-je-pricina-problemu-201507221912.php

0/−8
23.7.2015 6:25

J13i19r94i 95D61o14m55i83n33i19k 1231698971620

Dáte jim na to peníze pane chytrý ?

+5/0
23.7.2015 6:30

K84a23r79e47l 95J28o25u19r21a 5281153116

ne nad lidské síly je donutit zastavit řidiče, když bliká červená...!!!!

hlavně i kdyby, tak všechny přejezdy nejdou udělat mimoúrovňově..;-O;-O;-O

+6/0
23.7.2015 7:19

S33t30e21p45a16n 58T58o73t80h 8698699315138

Jemu by se jiste libilo, kdyby mu pred barakem najednou vyrostl most primo v urovni loznice... ;-)

0/0
11.8.2015 7:38

A34l82e68x30a69n30d92r 59K58o24s45t95k81a 8762118286954

Dokud byly přejezdy obsluhované, neexistovalo, že by někdo jen tak "projel". Ale to by se nesmělo "šetřit".

+1/−8
22.7.2015 23:20

J25i58ř65í 85E40r73b21e89n 1183674736427

Hahaha, kde jste na to přišel?  8-oRv

Třeba deset mrtvých na přejezdu v Deštnici (1966) není nic? Nebo šestatřicet mrtvých v Podivíně (1950)? Tři mrtví v Chodově (1953)? V Teplicích 1956 byl sice jen jeden mrtvý až následně, ale šestnáct zraněných v tehdejším rychlíku je zcela srovnatelných s tou včerejší Studénkou!

.

Když o tom nic nevíte, tak nekecejte blbosti!

+6/0
23.7.2015 5:49

J73i76r72i 88D47o53m43i49n51i95k 1111678981460

To dělá spousta lidí.

+1/0
23.7.2015 6:31

J51a25n 45K37u64d24l32á54č34e35k 7305665

Samozřejmě, už to mělo dávno být postavené. Proč bychom měli být pořád rukojmími nějaké soukromé akciové společnosti a trávit na přejezdech mraky svého času jen kvůli tomu, že nějaká soukromá přepravní společnost právě generuje zisk svým akcionářům - poskytuje dopravní služby.

+1/−17
22.7.2015 23:04

J32i64ř72í 14K21ü63h17r 2280846130556

Soukromé? Akciovky? O čem to sakra mluvíte?

0/0
22.7.2015 23:12

S86e24i12d68l 53P28e52t68r 1281411965344

Leoexpres, Regiojet, ČDCargo a jiné  to snad nejsou mnohdy soukromé avšak vždy akciové firmy??8-o

0/0
22.7.2015 23:18

J69i92ř16í 10K74ü94h31r 2610366600816

A co mají s přejezdy společného? Ty jsou plně v kompetenci SŽDC.

Pokud se bude nějaké mimoúrovňové křížení stavět, bude to za státní prachy(či fondy EU) a výše zmíněné firmy do toho přímo prachy cpát nebudou.

+5/0
22.7.2015 23:48

M39a21r93t27i70n 80K10y75p81r 2782205344734

A mě se zase nechce dávat přednost když vyjíždím z vedlejší silnice. Proč bych měl být rukojmím těch, co jedou po hlavní, když velká část tam jede proto, že v nějaké přepravní společnosti právě generují zisk pro své akcionáře.

+21/0
22.7.2015 23:15

P57e94t46r 51S77t47r16n64a63d 5205543614516

a vy si necháte zvýšit daně, aby se to mohlo zaplatit? Kdo by to měl platit? a někde to, ale vůbec nejde a koridor protíná obec. zažil jsem situaci (Pečky - okres Kolín) - mimoúrovňové křížení vybudováno s koridorem - zajížďka 4 km mimo městys - ve městě přejezd zrušen - je teď z toho takový rozdělený Berlín. to chcete? situace není jednoznačná, jak se může zdát podle těch přihlouplých novinářů v ČT.

+3/0
23.7.2015 7:56

A44n74n31a 60T43v61a80r23ů36ž72k31o65v25á 4181466115858

Pane Kudláčku. Takoví nejsou rukojmí, ale de.bili. Kdo má alespoň zbytky mozku ví, že když bliká červené světlo před přejezdem, že se na něj nevjíždí. Brzdná dráha odpovídá rychlosti a váze. Předpokládáte snad, že rychlík jezdí 50 a váží pár kilo? Kvůli pěti minutám se můžete zbláznit, hodiny však jistě ztrácíte zbytečnostmi.

+3/0
23.7.2015 7:59

I39v51a32n 34H98o97l23a52s 5517127858337

> takže by úplně stačilo, kdyby se výstražné signály na přejezdu spustily dříve (když je vlak dál)

Však ten přejezd je nastaven přesně podle rychlosti Pendolina a závory padají až cca 30s po rozblikání světel.

+2/0
22.7.2015 23:01

L44a73d52i48s32l74a45v 22P70l34á57n81e38k 7820720851189

Ono by úplně stačilo, kdyby řidiči respektovali blikající červené světlo. Ale pokud budou mezi nimi pořád debilové, tak s tím nic nezmůžeme.

+18/0
22.7.2015 23:15

J26a66n 91F37r89o87l87í46k 6436970725454

Nerespektování signalizačního zařízení má možná kořeny v dřívějších dobách, kdy spadly šraňky a čtvrt hodiny se nic nedělo. V Brně-Heršpicích často byly spuštěny závory i hodinu protože projíždělo několik vlaků a do toho posun. To, že dnes modernizované zařízení nezdržuje a vlak přijíždí několik vteřin po spuštění si asi někteří nechtějí připustit. A taky, že doba páry a 50 km rychlost je také pryč.

+6/0
22.7.2015 23:21

M30a90r39e55k 23T38u59r78n24o22v31e23c 7665212860136

No kéž by to bylo jak píšete. Někdy z 80. nebo začátku 90. let si také pamatuji, jak jsem jako malý jel někam s rodiči a u nějakého opuštěného přejezdu jsme čekali asi 30 minut, jestli konečně nedocinká a ta červená nezhasne... Pak se přikodrcalo nějaké akvárko (810) a dalších asi 10-15 minut poté teprve byla signalizace vypnuta a bylo možno jet...

Jenže i dneska a i na těch modernizovaných koridorech se podle mě někde čeká zbytečně. Zrovna asi před dvěma týdny jsem jel na kole podél Berounky - a v jednu chvíli jsem někde u Řebnic či Dobřichovic (nebo možná ještě o kus dál) přijel k přejezdu - závory dole, vlak nikde. Tak čekám (i s auty) několik minut - a pak si všimnu, že vlak (City Elefant) je o kus dál ve stanici a normálně si tam takhle už několik minut stojí. A až po chvíli se rozjel a až projel, tak pak teprve šly závory nahoru... To je nemohli spustit až v momentě, než by ten vlak měl ze stanice opravdu vyjíždět?

Mám k vlakům (a vlastně ke všem kolejovým vozidlům) velký respekt. Je to větší, těžší a já nevím co ještě všechno. Ale když to vypadá, že kvůli tomu někde někdo musí stát zbytečně déle, než by bylo nutno, tak to povede k tomu, že někteří frustrovanější jedinci pak signalizaci prostě respektovat nebudou. Třeba u té Berounky to budou chodci, možná někde i cyklisté - a tu a tam se možná mezi závorami bude snažit proplést i někdo s autem... Tímhle to neomlouvám, jenom přemýšlím, proč to tak asi je...

+3/0
23.7.2015 6:37

P98e59t63r 84S51t27r92n30a57d 5505703864436

to je otázka toho, jak je trať postavena a silnice a nádraží, pokud je přejezd za nádražím a vlak na nádraží stojí, tak je v bezpečnostním pásmu - a závora je logicky dole. jsme malá nahuštěná země. bohužel.

+4/0
23.7.2015 7:59

M32i65l82a18n 32K82o45i21š 4487402191370

Zase v drivé většině narážíme na nekázeň řidičů. Mnoho z nich když nasedne do auta za volant, nechají mozek někde stranou, nebo jej přestanou používat. A nejde jen o přejezdy, ale i o semafory na křižovatkách. Denně vidím několik desítek řidičů, kteří si to frčí přes křižovatku na červenou a nijak je to nesere....

+3/0
22.7.2015 22:52

S64e26i85d20l 77P97e40t18r 1731331215844

Hmm, tak to máte opravdu pech ...:-)  Najezdím něco kolem 40k km /rok a jestli zahlédnu jednoho mamlase jet na červenou za měsíc tak je to hodně ...

+2/−1
22.7.2015 23:20

M16i33l43a86n 40K95o59i52š 4177602301910

Bohužel, v našem bývalém okresním městě je to zřejmě zábava zdejších řidičů, jinak si to vysvětlit neumím. Výjimkou nejsou ani řidiči autobusů, dnes jsem viděl hned dva autobusy plné lidí, jak to frčí na červenou přes křižovatku.

+2/0
22.7.2015 23:27

P73e72t94r 34B52o80c42e76k 1547626682810

Tak napište město ať se mu vyhneme??

+1/0
23.7.2015 0:55

J81i81ř27í 40E42r31b27e45n 1553144196917

Z osobní zkušenosti to tipuji na Havlíčkův Brod a průtah Masarykova-Lidická :-)

+1/0
23.7.2015 5:51

P73a71v86e36l 55O12d13r31a39z55i24l 6284559327570

Tak to nevím, kudy jezdíte. V Brně jsou křižovatky, kde takového mamlase chytnete v odpolední špičce při každém cyklu křižovatky.

0/0
23.7.2015 9:44

P53e41t46r 21S20c98h90w16a96r28z 7148899483781

Tak třeba Jablonec n. N. - přechod u Lázní. Oranžové světlo tady asi znamená "hamtni na plyn, co na tom že semafor skoro nevidíš, červená není zeď"

0/0
23.7.2015 11:08

S47t20e56p41a62n 12T35o45t86h 8718459695938

Tak se zkus postavit treba v Budejicich na krizovatce , myslim ze to je Husova - Na dlouhe louce. Tam dali pred lety kameru a nestacili se divit... behem jedinyho dne projelo pres 600 aut na cervenou. A jestli najezdis 3,5k mesicne, tak toho moc nevidis... az se to bude pohybovat kolem 10k, tak uz to treba uvidis.

0/0
11.8.2015 7:43

E19v94a 54D70r38o39z10d86o88v41á 7859637685265

Nejhorší je srážka s blbcem. Tomu se nedá zabránit žádným bezpečnostním opatřením.

+1/0
22.7.2015 22:50

J28i54ř89í 43K91ü14h39r 2330576940236

Tady půjde hlavně o fyzikální zákony. Blbcova hmotnost či případná kinetická energie v tom budou mít hlavní roli.

+1/0
22.7.2015 23:04

Š64t83ě77p15á31n 89V79a57n95ě65k 3693209557687

Nic nerušit! Holt máme spoustu idiotů, tak ať si pomřou na těch přejezdech.

+4/0
22.7.2015 22:38

T29e53r68e52z65a 84H13o32l12á 4474553543857

jup, jako dneska ti lidi ve vlaku, viď?

+3/0
22.7.2015 22:39

Š81t11ě77p90á49n 64V37a45n34ě69k 3633409457717

Nikoli, těch je mi samozřejmě velice líto, ale statisticky je vlak jedno z nejbezpečnějších cestování.

+4/0
22.7.2015 22:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.