Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Teroristický útok z první řady. Muž natočil atentát v Turecku

Turecké úřady znají totožnost strůjce pondělního sebevražedného útoku ve městě Suruç, který si vyžádal 32 obětí. Informoval o tom premiér Ahmet Davutoglu. Zpravodajské agentury v úterý zveřejnily další video, které natočil svědek jen několik metrů od výbuchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a87r49t18i36n 88K64o20v27á59ř 1601626680544

mám na mysli etapu celých dějin křesťanství - od vnitřních bratrovražedných konfliktů, přes pronásledování kacířů, protestantských válek, až po conqistadoru, která v Novém světě skončila prakticky genocidou veškerého domorodého obyvatelstva.

0/0
22.7.2015 16:32

J63i93ř95í 95K20a65l14i95n27a 5238854376523

A v kterém to bylo prosímpěkně století? Ale je koneckonců dobře, že připouštíte zoufalou zaostalost islámu a jeho vyznavačů,které čítá několik staletí a je neslučitelné s Evropou  a jejím stavem v 21.století. A protože není možné čekat, že by se islám ze středověké pavíry nějak reformoval, je nevyhnutelné ho od moderních lidí a jejich kultury bezpodmínečně separovat.

+1/0
22.7.2015 21:37

M96a69r14t35i82n 18K52o46v97á33ř 1331476300694

zhruba tak od usednutí císaře Konstantina na trůn, konkrétněji někdy od 2. pol. 4 st. do dnešních dnů, kdy se stále můžeme setkat s projevy nesnášenlivosti a pronásledování.

0/−1
22.7.2015 21:43

J84i88ř72í 57K59a67l34i21n43a 5258474816633

Nevšiml jsem si, že by nějaký křesťan, nebo ateista uřízl někomu hlavu, že třeba hanobil Ježíše Krista, ale rád se nechám poučit, pokud dáte link, že se něco takového stalo. A ano, nereformovaný a nereformovatelný islám zůstal vývojově ve středověku. Bohužel.

+3/0
22.7.2015 21:53

M52a43r69t36i32n 97K46o66v50á22ř 1341776540264

já na to odpovídal, třeba se to tu ještě objeví

0/0
22.7.2015 22:23

J18i65ř69í 71K57a89l95i29n16a 5538644356693

;-D;-D;-DTaky dobrá odpověď.......no, když schází argumenty;-D

+1/0
22.7.2015 22:56

M27a85r36t88i87n 11K53o10v13á37ř 1961116480834

myslím tak, že odpověděl, ale zmizelo to.

0/0
22.7.2015 23:02

J12i44ř76í 48E79u15l50e26r 5548729526896

Proč to varování u videa? Nic drastického jsem tam nezaznamenal. 314

0/0
22.7.2015 11:11

P90e67t32r 36D25o70l96á38k 5282806236326

Infantilní argumenty typu "támhle Pepa před x-staletími zas udělal tohle" já neberu. 

Když sleduji, co se dnes děje všude, kde se rozlezl islám, říkám si, že Planeta opic by byla poměrně růžová budoucnost proti tomu, kam lidstvo směřuje doopravdy. Spíše se to podobá Čapkově Válce s mloky.

+13/0
22.7.2015 10:08

R46o75m10a26n 14P37y71t70e18l 4159939843393

Tak to by se na srazu nudistů stát nemohlo.

+1/0
22.7.2015 8:31

J15i83ř29í 28K11a40l62i46n97a 5198854766753

No, tak toto by si měli všichni levicoví aktivisti před spaním  pouštět, třeba by je to jejich vítání muslimských přivandrovalců přešlo, protože ty oběti to byli určitě jejich soukmenovci z neziskovek a chtěli uspořádat pochod porozumění přes hranice, ve jménu tolerance, soužití. No, prostě nedomysleli, že oni jim na to zvysoka a ve jménu své víry jsou schopni zavraždit kohokoliv, i pomýlené naivky z řad sluníčkových pravdoláskařů, a že terorističtí vrazi byli opět muslimové, o tom snad není třeba se přít.

+7/−1
21.7.2015 23:16

J21a35n 14P19o65l30a30n54s11k14ý 4152347213261

Jediné co je jasné je, že tam někdo útočil z řad teroristů a zaútočil na lidi, kteří věří v Islám. Přestaňte vytrhávat věci z kontextu.

0/−3
22.7.2015 9:07

P11e80t80r 85D72o46l96á19k 5862766206266

Uvědomělý Muslim - 5x denně se modlí, chodí do mešity, studuje korán, odvádí zakát, dodržuje Ramadán, vykoná pouť do Mekky

Muslimský džihádista - 5x denně se modlí, chodí do mešity, studuje korán, odvádí zakát, dodržuje Ramadán, vykoná pouť do Mekky (stihne-li to a nepodnikne cestu do ráje "mučednickou" zkratkou)

Jaký je mezi nimi rozdíl? 

Ten, který pohrdá vším neislámským a ještě nikoho nezabil a nikomu neublížil může být podobně nebezpečný jako ten, který to už udělal nebo se to chystá udělat! A bude to nejpíš tím, že islám založil člověk, který loupil, válčil, zotročoval, zabíjel a prznil děti. Ten, kdo se ho snaží následovat jako dokonalého člověka, musí být ze své podstaty nebezpečný.

Pro mě je umírněným muslimem nanejvýš ten, kdo je vlažným, výše uvedené vědomě nedodržuje a s učením islámu v jeho celosti se vnitřně neztotožňuje. Je snad na tom něco k nepochopení?

+5/−1
22.7.2015 10:20

J49i59ř84í 48K65a23l48i37n26a 5458654976493

R^R^R^

+3/−2
22.7.2015 10:34

J73a63n 83P14o79l24a93n88s24k61ý 4652267333231

A co normální člověk, který žije v Muslimském světě - dodržuje sem tam nějaké ty svátky, do měšity chodí jen na významné svátky nebo ani na ně ne.. Polovina těch Muslimek v Turecku ani nenosí šátek, moderně se oblékají. Považují se spíše za Muslimky, pánové za Muslimy, stejně jako spousty lidí tady se považují spíše za křesťany. Jak je možné, že takový lidé žijí v Turecku z většiny a žijí v symbióze s těmi "Uvědomělými muslimy" bok bo boku, bez jakýchkoliv problému. Například moje manželka je taková muslimka - šátek nenosí a já jsem takový křesťan, slavím Vánoce - ona je bez problému slaví se mnou.. ;) Fungujeme bez problému. Zatímco čistě "Českého" souseda píchla jeho "Česká" manželka vidličkou na gril.. :)  Víte, lidé jsou na celém světě stejní, ale ty odporné narážky na tu jejich kulturu vidím jenom tady u nás. Naopak, v Turecku jsou o to lidé slušnější a vřelejší, než většina z Vás co tu remcá. Je strašně zajímavé sledovat Váš odborný pohled vycházející z Vašich představ. Probuďte se. V Turecku 50% ženských chodí bez šátku a přes to se cítí být muslimky - mají kamarádky které šátek nosí a ani pro jednu z nich to není problém, ani jedna neodsuzuje tu druhou že nosí nebo nenosí - jezdím tam již řadu let a ani jednou jsem se tam s tím nesetkal. To jen vy se tu snažíte zaškatulkovat celou kulturu! Ta diskuze tady, kde převažují ty názory Vám podobným, to je normální stoka naší společnosti. Vy máte strach z něčeho o čem nemáte páru, možná by neuškodilo vyrazit dolu do Antalye na dovolenou, zajít si tam mezi normální lidi na tržiště. Pak tu rozdávejte ty Vaše "Odborné" názory.. ;-);-D

+2/−1
22.7.2015 14:29

P39e78t11r 48D36o98l48á79k 5702686626476

V případě islámu se spíš jedná o démonický kult smrti, jak ostatně dosvědčují ti, jimž se podařilo se z otroctví tohoto sektářského kultu osvobodit. Islám není tedy ani otázkou svobodné volby, jedná se o totalitní  jednosměrku.

Na tom Turecku je pozoruhodné, jak samotný zakladatel Mustafa Kemal dal najevo své opovržení islámem i veřejně, když prohlásil: „Islám, tato absurdní teologie nemorálního beduína, je mršinou, která otravuje naše životy."

Dnes v Turecku a ve většině tzv. Západu by Kemal za ten výrok byl stíhán pro ISLÁMOFOBII, turecké vedení by ho proklelo na půdě OSN a je docela možné, že by ho nějaký turecký patriot podřízl. A to přesto, že by mu v kanceláři, dílně či obýváku visel Attatükův portrét...

+2/−1
22.7.2015 15:56

J90a84n 82P10o64l24a82n45s98k82ý 4222157173621

Přečetl jsem první odstavec a pro pána.. :) Takže já a moje manželka jsme co?? :D Nezlobte se na mě, ale pro mě jste normální blázen. Debata s Vámi nemá cenu, stejně jako nemá cenu debatovat s nějakým pošahaným teroristou. Protože si bude mlít pořád tu svojí a vůbec ho nezajímá jaká je realita.

+1/−1
22.7.2015 16:57

P26e36t35r 96D29o31l42á10k 5182586246966

Ono již bolševik nositele oponentních názorů rovněž s oblibou prohlašoval za duševně choré. 

Jak taky na adresu obou ideologií trefně prohlásil G.K. Chesterton:

“Ten,kdo hlásá banality, je většinou velmi netolerantní v porovnání s člověkem, jenž připouští, že pravda je paradox. Muslimům i bolševikům připadá jejich jednoduchá víra tak samozřejmá a univerzální, že ji chtějí každému vnutit. Každá jednoduchost vede k tyranii jednoduchého vládce, každá jednoduchá víra postrádá složitý organismus sebereflexe.“

+1/0
23.7.2015 11:49
Foto

K39a98r11e92l 92S24e50i41d32l 8189155230968

Pánové, oba máte částečně pravdu... Každý ze svého pohledu...

0/0
23.7.2015 21:21

J50i43ř87í 23K56a66l95i41n73a 5828214536723

;-D A myslíte, že v dnešní době ještě existují jiní teroristé, než muslimové? A když chtěli podniknout přeshraniční výlet jakéhosi porozumění, tipnul bych si téměř se stoprocentní jistotou, že to byli sluníčkáři a kromě muslimů, snažících se poukázat na to, že ne všichni muslimové jsou špatní, agresivní a nesnášenliví, tak tam určitě byli i jejich fandiči nemuslimové. No, počkáme si, třeba to zveřejní, ale klidně bych si na to vsadil

0/0
22.7.2015 10:33

J49a41n 15P89o75l34a85n67s84k83ý 4432157883961

Co takovej Breivik, který mimochodem rozjel takové peklo, které s přehledem strčí do kapsy i ten hnus z toho videa tady.. Popravdě tímto způsobem, jakým to provedl strčil do kapsy asi vše, co se tu na tý planetě tímto způsobem odehrálo - Ale pardon, to je pro Vás asi vlastně hrdina a do terorismu se to nepočítá co?? :-/

0/0
22.7.2015 14:32

P64e74t39r 17D31o22l10á77k 5862536856616

vy multikulťáci nemít Breivika, tak asi fakt nevím... Tento sexuálně nevyhraněný deprivant udělal boji proti expanzi islámu medvědí službu. A nikdo soudný jej dnes nevelebí ani nevyhlašuje za mučedníka...nemyslím ani, že jej sami Norové pustí až u nich jednou v budoucnu vypukne něco na způsob Balkánu, Sýrie, či Libanonu. Princip vaření žáby funguje spolehlivě...

0/0
22.7.2015 16:03

M91a27r65t65i25n 89K48o30v73á19ř 1361426410804

tak nejen vykladač islámu, ale i odborný psycholog a sexuolog :)...ale jo, když je to křesťan, tak to byl jen exces a blázen, ale když je to muslim, tak je to samozřejmě standart a normál, jak jinak, to by pak nebylo tak správně pokrytecké :-)))))))

0/0
22.7.2015 16:39

P37e38t65r 59D53o17l67á68k 5412656436746

Spíše to byl insignovaný zednář třetí kategorie než-li křesťan. BTW taky netušíte kam se z netu poděly záběry onoho norského deprivanta Breivika, jak křepčí na Gay Pride v Oslu r. 2004. ?

0/0
22.7.2015 19:34

M89a41r71t71i53n 60K13o24v42á67ř 1121296670534

jako kdyby zednář nebyl křesťan :) jeho propagační video plné křižáků, jak bojují proti islámu, jeho prohlášení, že zabíjel, aby ochránil tradiční (křesťanské) hodnoty před islámem atd. ....ono je to vlastně jedno - jestli byl třeba vyznavačem špagetového monstra - pointa byla v tom, že to byl extrémista, který se najde v každé společnosti, pouze Vy musíte tvrdit, že u muslimů nemůžeme rozlišovat lidi na extrémisty, blázny, teroristy, fanatiky (ať už čehokoli) na jedné straně a normální většinu na druhé. V každém jiném případě ano, samozřejmě se hned vymezíme proti Breivikovi, proti Dělnické straně, proti neo-nacistům, proti fanatickým řvoucím kněžím, kteří otravují lidi před porodnicí, kde dělají interrupci.....,  protože oni nejsou jako většinová normální společnost, ale u muslimů - ne tam prostě zavíráme oči, tam se nic rozlišovat nebude.:)

0/0
22.7.2015 20:33

P66e67t32r 54D48o96l75á49k 5842716226376

ne, člen okultního zednářství křesťanem skutečně není. Blahé paměti také zednáře čekala automatická exkomunikace z řad ŘKC. Dnes jsou zednáři v církvi automaticky ve stavu těžkého hříchu a nesmí přistupovat ke svátostem.  Tím ovšem nepopírám, že jsou infiltrováni i do nejvyšší hierarchie pokoncilní Církve. Podobně jako ti z homolobby.

0/0
23.7.2015 11:55

M98a78r92t32i85n 98K31o50v98á17ř 1571126650744

zednář není katolík, jasný, to neznamená, že není křesťan - křesťanství se nevyčerpává jen ŘKC. Zednářství je dle mého soudu nějaká forma deismu - věří v Prvotního stavitele, který stvořil vesmír či co atd.

0/0
23.7.2015 12:01

P38e27t47r 68D36o46l91á10k 5502986456856

je vidět, že i o věcech křesťanství máte iluze. Křesťanská víra i dle Písma sv. stojí a padá s odpovědí na Kristovu otázku: „Za koho mě pokládáte?“ 

Člověk totiž nemusí být křesťanem, aby prohlásil, že „Ježíš je důležitý“...navíc nespočet byť pokřtěných lidí za křesťany považovat nelze. Troufám si usuzovat, že nespočet lidí se mylně považuje za křesťany, ač jimi ve skutečnosti vůbec nejsou (viz např. TGM či B.H. Obama). Absentuje totiž u nich vyznání, že:

1. Ježíš je jedinečným Synem Božím a Spasitelem toho, jenž jej takto vyzná a to, že

2. Ježíš „se probudil ze spánku smrti“ a „odkráčel živý“. A že 

3. naši chronickou lidskou hříšnost můžeme překonat toliko jejich vyznáním, pokáním a "ne pro spravedlivé skutky, které my jsme konali, nýbrž ze svého slitování; zachraňuje nás obmytím (v drahocenné krvi), jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého." (tedy znovuzrozením) /Tit 3, 4-7/

4. A nebudeme-li jíst Jeho tělo a pít Jeho krev, nebudeme mít v sobě život. (J6)

5. V neposlední řadě do Cíle tj. vstupu do Jeho nebeského království nevstoupíme pouhým říkáním "Pane, Pane!" ale jen pokud upřímně a usilovně hledáme a plníme vůli nebeského Otce.. /Mt7/

0/0
23.7.2015 17:32

M26a46r97t49i56n 10K59o25v60á34ř 1301206800124

je to stejné jako u Vašeho chápání islámu - dle své vlastní definice jste si určil, co je křesťanství, a kdo do toho nespadá, ten není křesťan a basta. Já jsem měl na mysli, jak jsou obecně vnímáni, jak jsou kategorizováni mezi religionisty,  v oblastech humanitní vědy, které se tím zabývají, ale určitě i mezi teology.

0/0
23.7.2015 17:59

P96e26t53r 58D20o30l88á73k 5682586126256

Ale kdepak, toto jsem si neurcil ja, ale bylo to takto ustanoveno samotnzm Panem. Raceji na jeho kobnretnich vyrocich vzvratit, ye tomu tak nebylo. Svoboedne zednarstvi zastira, skutecnost, ze

Pán nás svou obětí na kříži zavazuje, abychom jej přijali za osobního Spasitele a zároveň žili jako Boží děti (nikoliv jako synové temnoty). S odkazem na poselství Písma sv. se tento život nechá shrnout do tří NEDÍLNÝCH podmínek:

1) kajícně skoncovat s hříchem

2) dodržovat přikázání, zejména přikázání o lásce k Bohu a k bližním

3) chránit se před vlivy antikristů a před pomíjivý světem

0/0
23.7.2015 18:57

M44a74r45t98i37n 93K85o10v82á84ř 1511596600574

no tak to je hned jiná, když takto to vymezil a řekl sám Bůh. Kdo jsem, abych odporoval samotnému Bohu? ...ne, počkat, to je vlastně z bible, že? Víte, jen muslimové tvrdí, že svatý text je slovem Boha, křesťané to takto neberou - to nejsou slova Boha, to je jen taková metafora, jen taková doporučení místního židovského písaře či co. Jo, kdyby to bylo v Koránu, tak to by byla jiná, protože muslimové to chápou jako autentický boží diktát, ale jen oni.

0/0
23.7.2015 19:11

P52e49t23r 13D95o37l86á34k 5482746556906

Nevyvratil jste zhola nic. 

Jasně, demagogové jako vy taky často poukazují, že ve Starém zákonu se nachází nemálo z dnešního pohledu brutálních pasáží. Ale již zamlčují, že spíše než soupisem požadavků, je historicko-filosofickým spisem - požadavky v něm obsažené jsou obdobné povahy jako v NZ, viz např. imperativní Desatero či výzva ke vcházení "úzkou branou" a faktu o "široké a prostorné cestě, jež vede do zničení, a mnoho je těch, kteří se po ní vydávají..."

Pozoruhodné je taky to, že nejvíce jasno o církvích mají ti, kdo do kostela nikdy nepáchli, o zákonu vědí jen to, co říkaly cvakající rovnátka, četli jen Jiráska a koukali na Vávru.

0/0
23.7.2015 19:35

M88a25r95t51i77n 49K46o40v65á83ř 1791606960364

"cvakající rovnátka" co to má být? :)

0/0
23.7.2015 19:42

J33i80ř28í 22K73a93l97i61n76a 5498604646613

Breivik je prostě vyjímka potvrzující pravidlo, člověk, co neudržel svou agresivitu na uzdě a při vědomí muslimského nebezpečí prasknul. Tento čin by byl ospravedlnitelný v případě pozůstalých po obětech, kterým uřízli hlavu jen proto, že to nebyli muslimové, tak na oplátku by se pomstili někomu, kdo muslim je, ale větší hodnotu by mělo potrestání příbuzných například džihád johna, jejich vyhledání v Londýně a poslání záběrů jejich konce do Rakká,kde prý žije. Těžko by se dalo pohoršovat se nad činem odplaty zoufalých pozůstalých

0/0
22.7.2015 21:31

M74a37r19t36i69n 53K45o15v69á14ř 1401166120224

tak to díky bohu za to, že náš právní řád nepočítá s kolektivní vinou, kterou navrhujete.

0/0
22.7.2015 21:37

J29i91ř67í 68K61a15l69i13n16a 5168364116613

Ano, naše kultura je opravdu moderní, prošla si staletími vývoje a primitivní kolektivní vinu neuznáváme,( i když jak jsem psal by byla ospravedlnitelná v případě zoufalých pozůstalých kteří byli nuceni vidět zrůdný konec svého drahého a proti tomu si myslím, že při vší snaze argument nenajdete) bohužel zaostalý a primitivní islám kolektivní vinu vůči jinověrcům, ženám, ale i málo pravověrným vyznavačům jejich víry uplatňují a to nesmyslně zrůdným způsobem, který připomíná dobu Vláda Nabodávače.

+1/0
22.7.2015 21:49

M92a36r47t55i90n 22K86o71v12á55ř 1561206170604

kolektivní vina byla odmítnuta jako primitivní a nespravedlivá a neobhajitelná - sám to přece říkáte. Nerozumím proto tomu, jak jedním dechem dodáte, že někdy je kolektivní vina v pořádku. Není, v žádném případě, neboť vždy se jedná o trestání nevinných lidí, pro což není žádná omluva - pokud Vy rád trestáte nevinné lidi, jste ochotný útočit na nevinné lidi, pak si poněkud nevidíte na špičku nosu, pokud něco takového u druhých odsuzujete..... Vaše dojmy o islámu jsou jen Vaše dojmy.

0/0
22.7.2015 22:02

J30i62ř75í 86K15a71l80i78n69a 5198804976583

Kolektivní vina byla odmítnuta, ale jenom námi, civilizací, která si prošla jistým historickým vývojem, ale vysvětlete to prosím vašim oblíbencům muslimům, kteří naopak na kolektivní vině staví a které to učí jakási rukověť chování muslima, plná zákazů a příkazů, které říkají korán.

+2/0
22.7.2015 22:15

M91a70r31t13i10n 68K91o52v77á31ř 1571486930244

svaté knihy mohou tvrdit spoustu věcí (i když zrovna tohle v Koránu nejspíše není, ale to je jedno), ale není to podstatné, např. křesťané mají s kolektivní vinou bohaté zkušenosti a jeden a půl tisíciletí pronásledovali ve větší či menší intezitě židy za to, že dle jejich Písma poslali Spasitele na kříž. Ale není to zas tak podstatné, podstatné je jen chování dotyčných, bez ohledu na to, co píše svatý text, který lze vyložit na tisíc způsobů, lze v něm to či ono přijmout a to zas odmítnout (prostě záleží jen na tom, jak se k tomu kdo postaví, jak si to vyloží).

0/0
22.7.2015 22:22

J50i27ř46í 20K58a53l53i48n50a 5398284306383

Nechápu,proč nenecháte historii historií, zajímá nás součanost, takovéto vždyť oni ve středověku taky.....to neberu jako argument omlouvající zvrácenost islámu, která se projevuje dnes a ohrožuje naší kuturu a civilizaci

+2/0
22.7.2015 23:00

M79a23r66t38i74n 92K62o93v11á80ř 1511566510254

to jednak nebylo jen ve středověku, ale jak jsem psal, projevuje se to do dnešních dnů - byla to jen ilustrace, že všude je to stejné, nedělejme z islámu něco odlišného, jednak byla řeč o tom, co je či není ve svatých textech, kdy jsem říkal, že na tom nezáleží.

0/0
22.7.2015 23:06

J18i52ř40í 28K48a20l56i40n60a 5338974316533

Dokud bude islám selektovat lidi podle pohlaví, náboženského vyznání na lidi první kategorie a méněcenné, bude vyznávat mnohoženství a tolerovat pedofilii, bude pro mě i pro naše kulturní prostředí vyznávající demokratické principy šit a jeho vyznavači zločinci a jakékoliv snahy o jeho obhajobu, o což se slaboučkými argumenty snažíte i vy, jsou marné a sebemrskačsky naivní.

0/0
23.7.2015 9:08

M14a53r30t90i84n 78K39o21v38á21ř 1921816550404

mnohoženství islám připouští, pokud je muž schopný se postarat o všechny své ženy. Pokud to ženám nevadí, pokud je muž schopný uživit svoji rodinu, je-li vše dobrovolné, pak nevím, co komu na tom vadí a proč máte potřebu do rodiného života druhého člověka kecat (ať si žije s jednou manželkou, se třema, ať si žije s osobou stejného pohlaví, je-li vše dobrovolné, pak rady od druhých, jak má manželství a rodina správně vypadat, si nechte od cesty). Islám pedofiili nepřipouští - to nevím, kde jste vzal. To ostatní, to je stále v tom Vašem nesášenlivém duchu přisuzovat islámu všechno špatné a nevidět, že nezáleží tolik na samotné víře, ale na chování lidí, na jejich místních zvycích, na jejich bigotnosti apod. (např. v Saudské Arábii má žena dost omezená práva oproti muži, určitě by se to mohlo zlepšit, ale v západních zemích žijí muslimové zase jinak. Emancipace žena na západě proběhla také velice nedávno (ještě to probíhalo na začátku 2. pol. 20. st.), ani u nás, v těch křesťanských zemích, neměla žena stejná práva, např. právo chodit do práce, volit, nebýt jen ženou v domácnosti, i dnes se ale poukzauje, že žena nemá stejný plat za stejnou práci atd. - a jistě na tom křesťanství mělo svůj díl viny, ale jde spíše o proměnu společnosti než o proměnu náboženství.

0/0
23.7.2015 10:51

J30i48ř46í 93K62a16l38i45n95a 5198214786193

Vaše argumentace je nejen nechytrá, je přímo skandální. Jestli jste si nevšiml, je nejen mnohoženství, braní za manželky dívky dětského věku, bití žen trestným činem a vůbec není důležité, jestli ho nějaká sekta, která se jmenuje islám i se svou guru knihou, které říká korán připouští, toleruje, nebo dokonce doporučuje. Naopak si myslím, že pokud tento paskvil toto hlásá, je to návod k trestnému činu a měla by být v civilizovaném světě zakázána. A z tohoto titulu logicky vyplývá, že jako hnutí nabádající k trestným činům by tato sekta měla být v našich zemích zakázána.a ti, co ji vyznávají by od ní měli odstoupit, popřípadě se odstěhovat do zemí, kde tyto činy nejsou trestné, dokonce jsou těmito zpátečnickými státy podporovány. Koneckonců, pokud se tohoto zastáváte, měl byste i vy o tom uvažovat.

0/0
23.7.2015 13:20

M81a49r62t42i40n 52K48o57v50á80ř 1881656770224

jestli Vám šlo o právní stránku tohoto manželství v České republice, ne o nepřípustnost jako takovu, měl jste to říci hned. Jestliže není bigamie povolená, pak ji musí, pokud o ní tak stojí, provozovat max. jako David Rath (jednu oficiálně za manželku, druhá jen milenka). Měl jsem ale dojem, že se bavíme o nepřípustnosti bigamie jako takové, ne o legální stránce dané věci na území České republiky. O bití žen či o manželství v nezletilém věku nebyla vůbec řeč, nevím tedy, proč o tom teď mluvíte (místo Vašich neustálých a otravných poznámek o úrovni mé argumentace raději zkuste sám argumentovat tak, abyste se držel tématu nebo přesněji formuloval, o co Vám jde). Ve svatých knihách je spousta věcí, které dnes jsou trestné (jako dobrý příklad příkaz kamenování těch, kteří čtou z hvězd a dělají horoskopy - těhle věštců apod. ze Starého zákona), což neznamená, že se to provádí. Stejně tak je v islámu nařízeno, že se musí dodržovat zákony dané země, pokud v dané zemi není bigamie povolená, tak se nebude provozovat. A jinak mnohoženství je povolené, ne přikázané - a většina z jedné a půl miliardy muslimů žije opravdu jen s jednou ženou.

0/0
23.7.2015 15:49

J13i78ř40í 47K46a91l79i36n90a 5248384446253

Nemyslím si, že by jsme se dobrali k nějakému závěru, jistě znáte rčení o házení hrachu na zeď. Prostě nejen mě, ale i většině národa nevymluvíte, že toto agresivní, xenofobní náboženství je s naší tradiční kulturou neslučitelné a dříve nebo později bude docházet ke střetům, jako jsme toho svědky v prakticky celé západní Evropě, kde svojí naivitou tyto problémy připustili a dnes nevědí, jak z toho ven. Z tohoto důvodu, je jakákoliv aktivita, jak zabránit pronikání tohoto zla do naší země pod jakoukoli záminkou  bohulibá a hodná podpory.

0/0
23.7.2015 19:22

M25a68r56t20i79n 15K68o56v71á75ř 1771616380164

jedinou xenofobii, kterou zde zažívám a vidím, je od lidí jako Vy. Co jiného zde právě celou dobu převádíte? Všechno to plivání na islám, muslimy a uprchlíky, všechna ta nenávist, všechna ta agresa, všechen ten neustálý křik, jak toto zakázat, jak tyto pronásledovat, jak je vyhnat, jak jim je postavit mimo zákona, jak zrušit mešity atd. atd.? Proto říkám, že jedinou xenofobii, agresi a nesnášenlivost vidím právě zde.

0/0
23.7.2015 19:31

P81e78t67r 56D37o84l93á35k 5652646716736

Echm, echm. Pravou esencí xenofobie je v dnešní době ve skutečnosti právě islám (ať už v podobě náboženské policie v saudských zemích, nebo v podobě neustálého samourážení se některých našich evropských muslimů, že poslouchat koledy, či sledovat jezení vepřového v restauraci je něco co jim ubližuje)

0/0
23.7.2015 19:48

J86i39ř55í 57K47a14l95i37n33a 5888924696183

Každý má právo rozhodnout, koho si domů pozve a bude ho za své hostit. Raději přijmu celou Zakarpatskou Ukrajinu, kde jsou lidi jako my, než jediného muslima !!! aláh neakbar

0/0
23.7.2015 19:49

M59i19c64h41a13l 62K84u17c84h96t57a 6323674104592

Nechte už těch hoaxů ...

+9/−1
21.7.2015 21:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.