Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Bělobrádek to udělal správně. Smíření s Němci jde ale pomalu

Návštěva vicepremiéra Pavla Bělobrádka v Bavorsku nebyla žádným velkým posunem ve vztazích mezi Čechy a českými Němci. Vlastně jen posunula Mnichovem, válkou a vyhnáním zničené vztahy dvou bývalých domovských národů českých zemí zase o několik centimetrů dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R21a72i47n51e59r 86E70l87l19e75d59e55r 2923543869806

Zase jednou mnoho povyku pro nic, Plagiat Shakespeara.

0/0
29.7.2015 11:55

K45a14r52e76l 12D31r86d73a 6803365417369

Ne, hrozné bláboly. Luboš Palata a celá iDNES by měli začít s výchovou především sami u sebe. Závěry tohoto komentáře jsou hrozné nesmysly.

  Podle iDNES máme přijímat nekriticky uprchlíky, abychom již nikdy nevyháněli jiné etnikum...? Echt? To je omračující logika iDNES. Asi jako "jezte třešně, aby byla rudá jablka".

  Nechápu proč iDNES neustále píše pitomosti o českých Němcích zcela vytržené z historického kontextu? Hloupost mizerně vzdělané a špatně vychované redakce iDNES? Či úkol vedení iDNES a účelový zájem na proněmecké propagandě?

  Faktem je, že současná mladá generace nemá žádné problémy ohledně národnosti. A iDNES dělá vše pro to, aby z toho "nic" vytěžila hutný bulvární byznys, a především, bezproblémový stav narušila a zničila. Rv:-/

0/0
23.7.2015 15:10

P71e81t15e65r 16W45e89h52r63b87e94r48g89e18r 7547613540171

ODSUN nebo VYHNANI byl zlocin proti lidskosti. A Benes by mel byt za to posmrtne stihan, mocnosti ktere se na tom podilely, rovnez takEU!!

+1/−5
22.7.2015 13:47

F49r93a32n56t53i80š25e79k 66M89i85t72a70š 6339556444269

Máte svatou pravdu, ale proč Beneš. Čechy ze sudet ODSUNul neboli VYHNAL Hitler. Pak si vzal dokonce Čechy celé. Jediná mocnost, která to vše spustila je Německo, německý lid v čele s Hitlerem. Pokud chcete někoho posmrtně stíhat, tak začněte u svých prarodičů!

0/−1
27.7.2015 11:17

P37a70v92e49l 57O63d44r27a56z19i14l 6854939767340

Bělobrádek to samozřejmě udělal špatně, není možné, aby si člen vlády jezdil jen tak uctívat sudeťáky, od toho máme vládu jako celek, aby se takové věci děly s jejím pověřením.

+4/−2
22.7.2015 8:48

P29e72t86r 47H13o25r38a 2348502354775

Nelze omlouvat presumpci viny, kolektivní vinu či krevní mstu již uskutečněnou za žádných okolností a především se jí vyvarovat pro budoucnost. Není vůbec rozhodující, zda se týká Němců či někoho jiného. Drobná poznámka těm, kteří ji v případě našich Němců neodsuzují : zločiny nacistů jsou zločiny diktátorského režimu (tedy tak trochu očekávané) , zločiny československého státu jsou činy  režimu, který se vydával za demokratický. To je velice závažné a varující !

+8/−4
21.7.2015 15:26

P10a65v89e27l 70O91d54r90a26z90i60l 6664909397860

Odsun není zločin. Jakých jiných zločinů se podle vás český stát dopustil?

+6/−3
21.7.2015 15:48

M39a96r70t20i92n72a 23M61o53u96d46r17á 7400113986459

Odsun je taková veselá evropská (nejen) tradice. Bohužel

+2/0
21.7.2015 17:16

P51a23v78e63l 78O36d38r48a21z41i12l 6594429677150

Světová, Martino, světová...

0/0
21.7.2015 21:08

M94a18r26t85i40n62a 39M42o15u86d14r46á 7290343836249

no dyť, proto přece píši "(nejen)"

0/0
21.7.2015 22:12

P89a27v54e18l 52O22d74r18a12z67i32l 6974619697630

Ovšem, omlouvám se. Ono je venkoncem lepší odsun, než genocidium. A nezlobte se na mě, ale já si nemyslím, že by po válečném běsnění bylo reálné, aby se Češi, vyhnaní z pohraničí, vrátili, a s německými sousedy si jen tak plácli a začali zase klidně spolu žít.

+2/0
22.7.2015 8:22

V29á84c90l50a98v 24A24n67d82ě22l 9809736763733

Odsun většiny českých Němců byl důsledkem války a lze jej pochopit. Zločiny, které jej mnohde bohužel provázely však omlouvat nelze. Také nelze pořád psát, že fašisté se dopouštěli zločinů jen na českých Židech, ale na desetitisících Čechů a Moravanů, na české inteligenci, na Lidicích, Ležákách i jinde.

+1/−1
22.7.2015 13:11

V89á19c23l36a26v 21A41n86d59ě61l 9819426173823

První můj příspěvek zmizel a objevil se až po delší době. Proto jsem napsal vše znovu. Omlouvám se.

0/0
22.7.2015 13:18

V72á39c40l79a44v 33A84n61d37ě82l 9849106743583

Odsun většiny našich Němců po válce lze pochopit. Zločiny, které mnohde odsun provázely však omlouvat nelze. Také však nelze psát jenom o zločinech fašistů páchaných na našich Židech, ale je třeba připomínat i zločiny na Češích a Moravanech, na české inteligenci, na Lidicích, Ležácích atd.

0/0
22.7.2015 13:16
Foto

M71i95l71a48n 97S43o22u58š19e71k 9446577311412

Věci se staly. Válka, poválečné období, odvety, msty... vše před cca 70ti roky. Existují nějaké tlaky na vzájemné omluvy? Generace, která to přímo prožívala, ví svoje. V ní to prostě sedí do dneška a že by se chtěli druhé straně omlouvat asi není příliš pravděpodobné. Od té doby tu máme další 3 generace. Postupně to upadá v zapomnění, čas je nejlepší lékař. A pak přijde někdo, kdo si myslí, že svět čeká na jeho spasení. Tu se pokloní bývalému nepříteli u nás, tu v Německu, zajede-li náhodou třeba do Asie, možná se bude klanět Islámskému státu, stejně jako jejich protivníkům. Budiž, chce-li se klanět, ať se klaní. jeho věc. Pokud se ale klaní jako soukromá osoba, má to být soukromá osoba. nechť opustí své posty a klaní se dál kdekoliv jen chce. Představme si, že každý ministr, člen vlády, poslanec, senátor by se jezdil někam klanět, publikovalo se to a oni pak budou říkat, že v ten moment jednali sami za sebe. Za 2 minuty už ne, ale přesně v ten moment ano. Důsledek? Zahraničí bude uvažovat, co to tam má ta Česká republika za exoty co říkají toto a dělají ono a pak to vysvětlují, upřesňují, případně vysílají mluvčího aby to uvedl na správnou míru. On sám ale pak klidně prohlásí, že se klaněl, jelikož tam byl coby soukromá osoba. Pryč s takovými rozpolcenými jedinci, co nedokáží srovnat své osobní pohnutky se zájmy úřadu, v němž slouží (lépe měl by sloužit) a který ho za to platí. Skutečně stát chce, aby si každý jím placený úředník dělal cokoliv ho zrovna v tu chvíli napadne a spojoval to se svým postem?

+2/−1
21.7.2015 15:09

P35a38v68e66l 16O41d94r52a80z10i38l 6534889377800

Ano, tlaky existují, sudeťáci by si představovali asi tak 5 omluv týdně, k ranní kávě, tipuji.

+1/−2
21.7.2015 15:47

M39a51r26t46i82n 24V62a89h43a44l72a 4700240304681

Ale prd. Dyť Vy tu prezetujete snůšku dohadů, to co Vám řekli, co si myslí okolí. Už jste tady dlouho tak ze sebe nedělejte. Najdete snad něco, věcný argument, ne ? Že jste proti všichni víme. Od Vás bych čekal něco fundamentálního ? například sumu na kterou si sudeťáci cení svého domova ( odhad nároků za majetek ) .

+1/0
21.7.2015 16:22

P44a85v11e52l 35O97d24r27a92z43i63l 6284259707190

Tak například ta suma je naprosto nepodstatná, je to asi tak podstatné, jako bych já chtěl nějaké peníze po vás, taky neexistuje žádný důvod, proč byste mi je dával, žejo;-)

0/0
21.7.2015 21:07

J53a54n 83P76l78š29e28k 6218479263718

Vážený pane, za války zemřelo jen v mojí rodině 32 lidí v koncentračních táborech.

Němci v říši umožnily jejich zřízení a Němci v protektorátu je radostně vítali a podporovali. Omluvu německé prezidenta mohu přijmout, ale nikdy se se zbytečnou smrtí rodiny nesmířím.

+3/0
21.7.2015 14:59

M48i34r32o42s70l79a31v 21N64i52g51r46i11n 7818251345321

mam takovy dojem, ze jej jeho nemoc uz znacne omezuje v mysleni .. vlastne asi nepochopil kdo nam ve valce pomohl ziskat svobodu od fasistu a kdo byl na jejich strane:       http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_zprava/lidovci-vyzvali-zemana-aby-nejezdil-na-oslavy-konce-valky-do-moskvy--1468989      jak by rekl nas Lavičkový klasik ..  "  to sou parrradoxy, že? ..."

+3/−1
21.7.2015 14:04

M12i28c95h47a28l 34Z89e28l85e46n51k49a 3265744639351

Poklonu od korouhvičky Bělobrádka není nutno brát vážně.

+1/−1
21.7.2015 14:01

P63a59v89e94l 60B72r82o95ž 6141150669118

ne!!byla to Československým státem řízená a dlouhodobě plánovaná genocida,která naplnila všechny znaky té nacistické,s tím rozdílem,že její tvůrci a organizátoři nestanuli před žádným mezinárodním soudem jako nacisté!!!!!!!!

+4/−3
21.7.2015 13:42

P17a81v93e63l 93O95t18i29s30k 2346291987

;-D

0/−1
21.7.2015 13:46

Z41d23e83n43ě79k 70M48a76š87e20k 7472328345384

Vy se tomu smějete, ale bohužel se najdou tací, kteří s úžasem vyvalenýma očima a pokleslou čelistí tomu uvěří.

+1/−1
21.7.2015 14:05

M70i39c44h98a43l 23Z67e87l20e13n52k86a 3545294659431

Teď dostanete státní vyznamenání, ta ostuda.

0/−1
21.7.2015 14:04

B15o38h39u89m63i46l 88F49e25r42e66n88c 23s96t44. 7718388658

Pane Broži to se Vám zdálo?Takový nesmysl se hned tak nevyskytne.Sice potvrzujete povídání pana knížete z předvolebního klání s panem Zemanem,ale žádný z obou příliš skutečné pravdy nepoužíval,co ž je u našich politiků obvyklé.Ale o nesmyslnosti Vašeho povídání existuje takové množství dokladů a i poznatků paměťníků,že je skutečně až zarážející Vaše odvaha,takovou blbost prezentovat!

0/0
26.7.2015 23:18

P34a78v83e31l 90O16t41i52s12k 2796891927

Možná se mnou nebudou, někteří souhlasit, ale myslím si, že opravdu není nutné, aby každý český představitel, který přijede do německa hned vyjadřoval omluvu, mimochodem, když tady odmítáte kolektivní vinu, tak se také nemůžeme jako cela ČR kolektivně omlouvat. Ano docházelo při odsunu k věcem, které jsou z dnešního pohledu a to zdůrazňuji, nepřijatelné. Ale musíme si uvědomit kontext té doby, bez toho to nejde. A hlavně odsun německých obyvatel z východní evropy, tedy nejen z Československa, byl sočastí dohod mezi vítěznými velmocemi. Za další ano docházelo k násilnostem i zabíjení, ale nebylo to pravidlem, čili excesy jak to nazval před časem premiér Nečas mi přijde adekvátní,. Za třetí zdaleka ne všichni němci se museli odstěhovat, já osobně znám docela dost rodin, které si nyní po 89r. vyřizovali německé pasy, protože jejich dědové bojovali u wermachtu, taky jim byla za komančů vyplácena za to renta v tuzexových bonech, poněvadž německo posílalo těmto válečným vysloužilcům marky. A za čtvrté později se Československo dohodlo s německem, že my nebudeme vyplácet odškodnění za majetky odsunutých němců a oni nebudou československu platit válečné reparace. Takže požadavky sudeťáků na navrácení majetku, byl od začátku naprosto bezpředmětný. Samozřejmě, že ne každý odsunutý byl nadšený nacista, stejně jako ne každý popravený za protektorátu byl zločinec nebo aktivní bojovní proti třetí říši. Ale je pravda, že Henleina volila drtivá většina z němců žijících na našem území, a češi utíkali před sudeťáky už před mnichovem. Takže já osobně si myslím, že omluv už bylo dost a je třeba jít dál, neříkám zapomenout, ale ne se v tom neustále rochnit.

+6/0
21.7.2015 12:46

P25a28v21e53l 15O18d91r44a74z33i50l 6944829107550

Sudeťáci nebudou mít nikdy dost

http://www.lidovky.cz/prezident-klaus-sudetsti-nemci-jsou-nepoucitelni-fsa-/zpravy-domov.aspx?c=A110611_181215_ln_domov_hs

+2/−3
21.7.2015 11:21

J78a74r23d68a 80H57o88f94m85a59n82n 4470335574

jed se k nim podívat a prodiskutuj svůj názor, dost se ti vysmějí

+2/−2
21.7.2015 12:22

P20a44v18e58l 32O26d47r76a68z91i35l 6784939897100

Každý nemusí dopadnout jako vy, Jardo ;-)

0/−1
21.7.2015 15:49

V38l88a47d89i59m62í77r 88P21r19o44k36e33š 8347936310701

Opravdu zajímavá paraela, že se proti aktu usmíření, o který se pokusil místopředseda vlády ČR a předseda KDU-ČSL Bělobrádek tím, že si dovolil uctít památku sudetských Němců,  jako první ozvali komunisté.

                       Právě oni mají plná ústa toho, že nelze uplatňovat kolektivní vinu když jim to zrovna vyhovuje, t.j. když jsou jako partaj obviňováni, že mají na svědomí represe, vraždy a dlouholetá vězení těch, kteří s politikou KSČ v padesátých letech nesouhlasili. Stále tvrdí, že řadoví komunisté za nic nemohli a najednou by vinu za nacismus dávali všem sudetským Němcům, dokonce ženám i dětem.

                     Jistě i mezi sudetskými ženami byl jistě kované nacistky, stejně jako byli a jsou dones v KSČM kované komunistky (na př. Semelová, Grebeníček atp.), ale házet je všechny do stejného pytle nelze. Kolektivní vinu zkrátka uplatňovat nelze nikde.

                        Do odsunu šly pouze jen především ženy, děti a staří lidé, neboť ti mladí a mladší muži většinou padli ve válce, nebo byli v zajetí v Rusku nebo na západě.

             Bureši, to jako chcete říci, že všechny sudetské ženy a děti a dědové a babičky rozpoutali II. světovou válku, nebo, že většina tamních mužů s branou povinností byla nadšena z toho, když Hitler zabral Sudety a oni museli narukovat do Wermachtu? Zkuste si o té době něco přečíst, dnes už je na toto téma nemálo pravdivé literatury, abyste nemusel setrvávat na dogmatech, co o té době vám hnali do hlavy čtyřicet let komunisté.  Jistě, bylo nemálo těch, kdo připojení Sudet k Německu vítalo, ale nebyli to všichni a jsme zase u té tzv. kolektivní viny.

+7/−2
21.7.2015 10:50

P67a85v64e88l 41O45d59r82a17z11i16l 6314439117630

Ano, většina tamních mužů byla nadšená z toho, když Hitler zabral Sudety.

+4/−4
21.7.2015 10:58

J97a93r57d70a 44H56o72f93m42a54n96n 4490875894

nebyla - což je lehce dohledatelné, oni byli především hospodáři a podnikavý lidé a ti válku a změny nemají rádi, stále jen lžeš :-/

+7/−3
21.7.2015 11:09

P24a51v73e69l 63O20d17r35a21z95i52l 6874179527610

Tak to dokažte, když je to lehce dohledatelné, třeba to tentokrát zvládnete.

Nadšení samozřejmě byli a změnu chtěli, jinak by nevolili SdP.

Už se těším jak nic nedoložíte a budete se zase trapně vykrucovat z vašeho lhaní.

+4/−4
21.7.2015 11:18

J71a67n76a 18K79o37l38a76ř33í85k23o94v90á 1327430441954

Největším lhářem jste tady zatím vy. 

Bělobrádek uctil památku lidí, kteří zemřeli mimo válečný konflikt a neozbrojení.

Je mi jasné, že pochopit to je pro mnohé nad jejich síly a je to jejich problém.

+9/−2
21.7.2015 12:02

M70i91r91o58s41l60a78v 89N55i72g82r60i27n 7568491305421

jestli to nebude tim, ze jsem nezaznamenal jeho ucteni pamatky tech, kteri za nasi zem padli... leda by se pan Belobradek stydel protoze by musel uctivat i mnoho komunistu, kteri byli popraveni Pankrackou sekerou

+3/−1
21.7.2015 14:17

M70i86r29o41s17l62a84v 73N49i82g50r25i25n 7138761615561

vzpomnela jste si jiste take na obyvatele Lidic, Lezaku a vsechny ty, kteri byli sťati gilotinou v Pečkarne ze?

+3/−1
21.7.2015 14:19

P26a24v59e12l 39O16d97r27a34z63i55l 6254169387730

Kde přesně je v Bělobrádkově projevu slovo "neozbrojení", paní Kolaříková?

0/−2
21.7.2015 15:54

B73o58h60u56m25i64l 63F39e17r83e90n77c 38s74t39. 7698168988

Paní Jano můžete uvést konkretní případy,To je jich tolik,že se musel pan Bělobrádek ve jménu křesťanství a slušnosti za Čechy překonávat.Asi zapomněl,že jeho předchůdce ve funkci předsedy Lidové strany monsignor Šrámek,byl předsedou londýnské exilové vlády prezidenta Beneše a tedy asi určitě měl jiný pohled!,než pan Bělobrádek.Tak nevím kde došlo k takové přeměně!

0/0
26.7.2015 23:49

J69a40r35d70a 40H40o80f30m23a82n97n 4390575434

tak si najdi kolik německé pohraničí dávalo  daní a výnosů do ekonomiky ČR, naopak jak málo zpět dostávalo toto pohraničí, zjisti si technickou vyspělost obyvatel  čechů v poměru k Němcům resp. vzdělání apd., jsou to dnes již veřejně přístupné informace navíc mnohokrát publikované, to že si volili koho volili byl i důsledek z chování čechů a zejména prahy k nim, jak jsem psal ti hospodáři a majitelé fabrik moc dlouho nevolili Hitlera, nemeli zejména z počátku zájem volit stranu SdP v čele se zkrachovalým knihkupcem, ve finiši těsně před válkou to již bylo jiné-přesto tito se nedopuštěli zločinů nebo jen zcela vyjíměčně

+3/−1
21.7.2015 12:57

P53a75v51e66l 51O29t45i91s62k 2836521277

To nemůžete myslet vážně.

+2/−1
21.7.2015 13:04

J48a38r69d52a 93H92o49f26m45a97n48n 4120275304

vůbec to není o tom jestli to myslí já vážně, to jsou fakta z historie

+2/−2
21.7.2015 13:07

P74a93v50e79l 40O76t36i57s33k 2616321717

Akorát trochu ta fakta máte trochu pokroucená, třeba o tom že k násilí ze strany sudetských němců na českém obyvatelstvu. A proto češi prchali už před mnichovem do vnitrozemí, proto jsou zdokumentovány případy, zavražděných českých četníků, na tomto území, a ti opouštěli své stanice, ještě před platností mnichovské dohody,. Moje babička mi kdysi vyprávěla kolik lidí přišlo a kolikrát měli jen to co měli na sobě, protože nestačili nic vzít sebou a nebyli to žádní zaostalci a chudáci jak tady píšete byli to hospodáři, kteří měli velké grunty.  A teď vás to možná překvapí a víte před čím utíkali, měli strach o svůj život.

+3/−1
21.7.2015 13:20

J28a85r62d77a 77H50o28f23m91a52n60n 4700885154

já ti říkám že si máš najít fakta a mám je pokroucená ? proto sem žádná nedávám a at si každý hledá sam- abych mu je nepokroutil ;-D,

nikde nepíši o zaostalcích jen o statistice z té doby, a násili tam nedelali neměčtí majitelé gruntů .........., jen lžeš a překrucuješ

+1/−2
21.7.2015 13:23

P89a41v96e55l 37O48t49i31s54k 2516501817

Ne nepřekrucuju, jen jsem napsal zkušenost člověka který to zažil na vlastní kůži na hranici se sudety, moje rodina měla ubytované dvě české rodiny které prchly před násilím, a tak to vypadalo po celé vesnici. A já nepsal o německých majitelích gruntů, ale českých, kteří prchali a nebyli to chudáci nevzdělaní, reaguji na to jak píšete, že německé obyvatelstvo bylo vyspělé vůči čechům. Máte evidentně potíže s chapáním psaného textu a nebo ho nechcete pochopit. A to že se v té době němci dopouštěli v pohraničí násilí na českých obyvatelích a to už v době těsně před mnichovem  a nebyly to jen  ojedinělé případy je fakt. Na tom nic nezměníte.

+2/−1
21.7.2015 13:43

P53a74v90e89l 14O17d29r31a74z62i62l 6674309967830

Pan Hofmann pochopitelně lže. Všimněte si, že NIKDY nepodloží svá tvrzení ŽÁDNÝMI daty. To vám napíše "dohledej si to sám".

Inu, to dá rozum, sám ty své chorobné lži ničím podložit nemůže ;-)

0/−1
21.7.2015 15:56

P14a37v32e43l 78O90d35r86a93z59i77l 6344829327960

Takže jste nic nedoložil, nu, jako vždy.

Já si nic hledat nebudu, argumenty předkládá ten, kdo se o ně opírá, a to jste nyní vy.

A hned pár korekcí:

Sudeťáci nemohli volit Hitlera, protože Hitler v ČSR nikdy nekandidoval, z poměrně jasných důvodů.

Hospodáři a majitelé fabrik DSNAP a SdP podporovali.

DSNAP a SdP vedl tělocvikář.

:-)

Čili opět řada velmi krutých omylů, Jardo, co vás v tý škole učej...

0/−1
21.7.2015 15:53

B41o21h36u94m96i53l 31F11e47r52e50n66c 39s36t77. 7398348398

Pane Hofmane nemáte pravdu,to se táhne již od dob ck monarchie,kdy čeští Němci se cítili nadřazeni Čechům a odmítali souhlasit s česko-německým vyrovnáním a dokonce odmítali ,aby se císař František Josef I.nechal korunovat za českého krále.To nakonec skončilo rozpadem monarchie a vznikem První republiky,kterou sudetští Němci s Hitlerovým přispěním rozbili a došlo k vypuknutí II.světové války.A tak vítězové této války odvolali svůj souhlas s mnichovskou dohodou,nebo se jí neučastnili jako garanti,což pak vedlo k jejich dohodě,že k tomu,aby se odstranilo nebezpečí opakování situace,je nutné odsunout Němce ,kteří byli obyvateli zemí patřících do oblasti zájmů SSSR.

0/0
27.7.2015 0:13

B64o45h92u31m17i70l 90F27e86r95e40n36c 82s45t98. 7778318518

Pane Odrazile musím potvrdit ,že v tom má pan Hofman pravdu,i když totéž v řadě jeho dalších komentářů se to nevyskytuje.Mohu Vám doložit řadu literárních dokladů,nebo výpisů z dlouhodobě vedených místních kronik jedné obce na Rýmařovsku,které jsem překládal a skanované kopie některých stránek mám k dispozici.Jsou protichůdné,jedna je farní,druhá školní.A potvrzují to co pan Hofman tvrdí.

0/0
26.7.2015 23:32

S40t35a10n39i81s35l83a90v 38B33u94r60e25š 3293521948289

Zkusil jsem si něco přečíst, pokud možno literaturu nezatíženou komunistickou propagandou, není jí moc (proč asi?), ale najít se dá. Budete se divit, ale většina opravdu podporovala Hitlera se vším všudy. Ovšem bylo by nespravedlivé házet všechny do jednoho pytle, i mezi "sudeťáky" se našlo spousta lidí kteří nesouhlasili a dokonce byli připraveni bránit republiku bohužel byli tito lidé po Mnichovu tak nějak zmizeni s nemalým podílem právě sudetských němců.

+1/−1
21.7.2015 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.