Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jít bojovat za Islámský stát je trestné už teď, odmítla vláda návrh

Měnit zákony kvůli tomu, aby bylo trestné, kdyby se některý z českých občanů rozhodl přidat k takzvanému Islámskému státu, není podle ministra Jiřího Dienstbiera třeba. Řekl to v souvislosti s návrhem poslanců Úsvitu a hnuti ANO, aby byla zákonem zakázána služba v ozbrojených silách „cizího činitele“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a48r77a 18R11a62n21k 1151836549821

Kanada uz to v zakonu ma - 5 let vezeni a deportace!!

0/0
8.8.2015 19:35

M23a72r28e18k 56T68e16t59u22r 9539854586

Nechápu, proč by občan dobrodružné povahy nemohl někde venku bojovat (pokud to tedy není voják).

0/0
8.8.2015 13:29
Foto

J56i26r47k56a 55C33i84b57u21l53k33a 1596392942

Jít bojovat za Islámský stát je trestné už teď, odmítla vláda návrh....

==================

V pořádku.  Ale bojovat za NATO,tedy zvrhlé americké zájmy, to trestné zatím není. Neměla by vláda toto přehodnotit?

+3/−3
14.7.2015 1:21

T97h37o88m86a70s 95A12n45d55e29r27s16o37n 4959862957757

Cibulko, nechoď na to sluníčko, blbneš a blbneš.

+1/0
8.8.2015 16:03

M96a22r55e63k 69T57e16t52u21r 9359394176

A to si jako myslí, že by to někoho odradilo? A Jak to budou kontrolovat? Kolik to bude stát, nebude lepší to přímo investovat do konfliktu? 8-o

0/0
13.7.2015 23:05

F60r65a75n31t18i26š94e54k 38K67r21u34p96i13č76k89a 2581499479758

Fajn, dáme mu pět let, za necelé 3 roky bude venku a pak ho do konce života bude sledovat BIS, aby něco neprovedl? :-/

+1/0
13.7.2015 12:02

M93a88r77t65i15n 82B52i91t92t31n28e54r 4712476146765

Nepokrývá to celou řadu situací a každý, kdo se o to zajímal to ví!

Boj na straně povstalců na východní Ukrajině je podle tohoto zákona v pořádku, boj na straně ukrajinské vlády ne. Snadno se to však dá obejít tím, že nebudou přímo ve vládních složkách, ale v nějakých polovojenských bezpečnostních agenturách (žoldáci). 

To samé s tím IS. To je sice provařená organizace, takže dejme tomu, ale proč by mělo být v pořádku, aby občan ČR šel na vlastní pěst bojovat třeba za opozici proti Asadovi nebo za jinou podobnou skupinu? 

Jak mu dokáží, že bojoval zrovna v řadách IS, když se tedy nenechá vyloženě natočit s jejich vlajkou? Budou vědět, že se účastnil konfliktu v Sýrii, odbojoval si tam čtyři roky a co? To prostě trestné není, pokud nebojoval přímo v řadách teroristů nebo nebyl přímo členem vládních jednotek.

Obecně je vtipné, že je nezákonné vstoupit do řad místní policie třeba v Iráku, ale je naprosto zákonné přidat se tam k nějaké povstalecké skupině, dokud ta není na indexu mezi teroristickými organizacemi. 

Je v tom záměrně nejasno a bordel, aby to umožňovalo působení žoldákům a umožňovalo to ČR vyzbrojovat a zapojovat se v různých konfliktech bez rizika postihu.

+4/−1
13.7.2015 11:52

M50a63r44t32i72n 36B89i38t98t65n39e61r 4582216126335

V podstatě to umožňuje ČR dělat to samé, co dělá Rusko. Tedy posílat do různých oficiálně nepřiznaných válek dovolenkáře a dočasně propuštěné vojáky, žoldáky a podobně.

+3/−1
13.7.2015 11:54

D87a21v97i73d 60B69e12n30e41š 8338160799543

Nezapomeňte, že stejně tak má západní Evropa své dobrovolníky v islámském státě.

0/0
13.7.2015 12:51

M58i79c94h28a73l 61C60h78a87l84u77p57a 6528170279583

Ale ty tam neposílá Evropa, ti tam jdou sami. U těch ruských jich tam nejspíš většinu poslala sama vláda, akorát to teď nepřiznají.

+1/−1
13.7.2015 20:49

P54a23v25e54l 93P64e52l89c 2829623695

To neni pravda, dle par 311 odst 2 tr.z.40/2009 pujdete na 5- 15 let do vezeni, kdyz ISIS poslete trebas jen penize, o tom, kdyz za ne pujdete bojovat vubec nemluve.

+3/0
13.7.2015 11:58

M15a58r14t91i84n 84B64i97t77t33n73e18r 4262786986985

Ano, pokud mi prokážete, že jsem bojoval právě za IS. Ale ne pokud půjdu bojovat proti třeba Asadovi nebo Irácké vládě za nějakou jinou opoziční skupinu nebo povstalce, kteří nejsou zařazeni mezi teroristické organizace.

Ostatně ty povstalecké skupiny třeba v Sýrii jsou / byly vyzbrojovány třeba UK, Francií, USA a dalšími zeměmi, žoldáci v nich také bojují a v těchto typech konfliktů je to obvyklé. 

Celkově dochází k tomu, že probíhá válka, která ale není vyhlášená a přiznaná, účastní se jí masivně žoldáci na více stranách, takže se na ně pak nevztahují mezinárodní pravidla pro bojující vojáky a obě strany se navzájem obviňují z toho, že ti druzí jsou teroristé a pak to vede jen ke zvěrstvům mimo dohled jakéhokoli práva. A k tomu, že do té "války" strká nos každý stát v dohledu, posílá tam své žoldáky a zbrojí je.

+1/0
13.7.2015 12:01

M18a32r42e55k 55T58e37t47u78r 9119874646

A právě proto záměrně USA použila v Iráku Blackwaters. Těmi můžete i terorizovat civili.

0/−1
8.8.2015 13:33

M10a63r31t70i77n 26B28i79t28t52n59e31r 4422936556445

To samé, když byl svrháván režim v Libyi. Žoldáci na obou stranách a hromada států, které se do bojů zapojili, ale neobtěžovali se vyhlásit válku... místo toho to bylo celé maskováno za humanitární pomoc a ochranu civilistů a přitom tam nalétávala letadla a bombardovala... pak se to samozřejmě rozpadlo na šílený bordel, kde bojoval každý s každým, protože v tom také od začátku šílený bordel byl. 

A protože tyhle různé žoldácké skupiny jsou tak početné a dobře vyzbrojené a zároveň je nemá nikdo pod kontrolou, tak když válka skončí, tak prostě bojují dál někde a destabilizují další země. Je to situace úplně na nic, protože jednotlivé státy je sice vyzbrojí a pošlou do bojů, ale pak už je nedokáží z těch bojů stáhnout a z původních žoldáků se stávají třeba radikálové a teroristé. 

Když už se válčí, tak mají válčit normální armády a má to podléhat normálním zákonům a dohodám. A ne ten chaotický humus, který je teď a který nahrává jen tomu, že ve světě existuje tisíce a tisíce mužů s prvotřídním výcvikem a slušnou výzbrojí, válečnými zkušenostmi, živícími se válkami všude možně, které nemá žádný stát pod kontrolou.

+1/0
13.7.2015 12:06

M91i79c84h48a72l 90P83a53v46l72á12t 9583433574479

Chvalim Vasi snahu, ale vetsina diskutujicich to nepobere. Oni nepochopi, proc sviceni laserem na letadla nema mit specialni paragraf, proc ho nema mit staceni "tachometru", ... oni chteji jednoduche "reseni", ktere nic nevyresi.

0/0
13.7.2015 13:23

M84a96r89t67i40n 83B25u25r76e37š 3406165248751

1, Dle trestního zákoníku služba v cizích ozbrojených silách § 321 odst. 1 Občan ČR, který v rozporu s jiným právním předpisem koná službu ve vojsku či ozbrojených silách jiného STÁTU bude potrestán odnětím svobody až na 5 let. ---komentář k trestnímu zákoníku od prof. JUDr. Jelínka --- Podle § 34 braného zákona smí občan vstoupit do ozbrojených sil jiných států pouze se souhlasem prezidenta republiky na základě své žádosti. Souhlas prezidenta pozbývá platnosti  dnem vyhlášení stavu ohrožení státu nebo válečného stavu. Na udělení souhlasu není právní nárok. Občan který má více občanství může vstoupit do ozbrojených sil jiného státu, jehož je státním občanem bez souhlasu prezidenta republiky. Souhlas prezidenta se také nevyžaduje v případech uvedených v § 34 odst. 4 braného zákona --- tedy bez souhlasu prezidenta republiky může občan vstoupit do vojsk státu, který je členem NATO. Vojskem cizího státu se rozumí vojsko kteréhokoliv cizího státu, patří sem také služba v cizinecké legii.

2, Tudíž pro občana pokud nemá povolení prezidenta republiky anebo neslouží ve vojsku státu, který je členem NATO páchá trestný čin.

3, Ohledně dokazování to už věcí jinou takto by sme se mohli bavit u každého trestného činu.

+1/0
13.7.2015 21:01

J36i15ř76í 25F46o16g42e30l 2500531256242

Dienstbier už zase na straně podporovatelů islámského státu. Dienstbier ven!!! A Šabatová taky!!!

+7/−2
13.7.2015 11:33

P57a79v92e71l 80P17e26l93c 2269723945

V zakone se jasne pise, ze za jakpoukoli podporu oragnizaci jako ISIS je 5 - 15. K cemu by byla novela, ktera by rikala, ze ucast v armade takove organizace je 5 let? At tam pekne zustane tech 5 - 15, klidne bych prisadil.

0/0
13.7.2015 11:55

P18e57t54r 33S49k11u33h57r23a55v23y 3403572357311

Jako ISIS, takze zapsana na rejstriku EU teroristickych organizaci? Takze bojovani v dobrovolnickyh praporech, jako je Azov, nebo Pravy Sektor je legalni.

0/0
13.7.2015 12:20

D37a79v31i48d 90B56e47n88e40š 8108100299573

To je boj na straně spřáteleného režimu, takže v pořádku.

0/0
13.7.2015 12:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.