- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Cyklista navíc musí držet rovnováhu". Proboha, kolik bych musel mít promile, abych neudržel rovnováhu? To je zase to generalizování, jak někdo nemá 0.0, tak je nalitý a údajně neudrží rovnováhu, bude kličkovat mezi auty a srážet chodce. Ach jo... Ještě nejjednodušší je nedělat si s tím starosti a prostě si na to pivko na kole dojet
Alkohol ne, ale podnapilý, alkoholem ovlivněný, cyklista nebo řidič auta zaviní DN.
Alkohol zaviní třetinu nehod cyklistů. Tak moment, on alkohol cyklisty násilím nutí lézt na kolo? Chudáci cyklisti, dají si pivo a nějaký Alkohol je chytne za límec a vytáhne do sedla, hybaj.
Když někdo lupne 2-3 pivka a jede po "silnici", po které projede 20 aut a 2 tratory za celý den (jezdí se < 40 a traktory pouze v sezoně), tak se až tak nic nestane, pokud si dá bacha. Ovšem pokud totéž provede na úzké silnici I. třídy bez krajnic, která má zatížení bezmála 20.000 vozidel za den, tak takovému pomůže snad jen hrobník. Stejně jako tomu, který piv lupne 10, do toho 4 rumy a štráduje si _pěšky_ po státovce. Sice zákon neporušil, ale zodpovědné chování to rozhodně není a měl by za něj nést zodpovědnost.
Opilí zaviní třetinu, tedy střízliví zaviní dvě třetiny. Být střízlivý je tudíž rizikovější.
To je docela nepřesné, platilo by to kdyby ožralí a střízliví byli na půlku, ale ožralých je třeba 10% a způsobí 1/3 nehod
No ono by asi stačilo, pokud se u zranění prokáže alkohol (nebo jiná halucinogenní droga), který by mohl být viníkem (já bych to dal od 0,7 promile), tak bych dotyčného nechal si veškeru zdravotní péči, tj. převozem do nemocnice počínaje až rehabilitací konče si plně hradit ze svého. Pak by pokuty byly zcela zbytečné a ve zdravotnictví by peněz bylo dost
Pocet nehod zavinenych alkoholem by se podstatne snizil, kdyby konecne byly z dotaci budovany i samostatne komunikace pro alkohol, stejne jako se buduji pro motorova vozidla a kola.
Je to zkreslené. Kdyby se podařilo dosáhnout toho, aby cyklisti nepili, nehodovost se nezmenší o třetinu.
Příklady táhnou, nejspíš se jedná o cyklisty, kteří se častěji vraceli k sledování filmu Slavnosti sněženek. Pánové Hrabal a Menzel by měli z těchto statistik určitě dobrý pocit - eskapády Kerských osadníků mají vytrvalé napodobitele.
Hlavně by to chtělo zlegalizovat nějakou rozumnou hladinu mez 0.5-0.8 promile a co je navíc než přijde sankce provést třeba motorický test. Další jsou nesmyslně vysoké pokuty, které neplní svůj účel. Platit by to mělo pro jakéhokoli řidiče motorového či nemotorového vozidla. Ovšem Humlova a Lerchova lobby to nepřipustí, neboť by policie přišla o bezpracný přísun čárek do přežívajícího bolševického čárkového systému z dob VB a obecní úřady o přísun peněz.
Jenom to ne. Už máme hranici třeba pro rychlost na silnici a většina lidí na to vyloženě se*e a ještě se tím chlubí v diskuzích. Pokud se tohle uzákoní ještě u alkoholu, tak budou jezdit nalití všichni a místo jednoho povoleného malého piva si dají tři. Pokuty mi nesmyslně vysoké nepřijdou, spíš by měly nějak odpovídat finančním schopnostem lidí, s nějakou minimální sazbou. Pro někoho jsou dva tisíce úspory za několik měsíců, jiný to vydělá za den a taková pokuta pro něj nemá žádný výchovný efekt, ten ať dostane pokutu třeba 40K.
Autor článku pravděpodobně dostane přes prsty, vinařskými stezkami prosetá Jižní Morava by musela svůj byznys zavřít, kdyby policajti začali dělat svoji práci, ale to by ministr financí přišel o velké peníze do rozpočtu. Na jedné straně je průser, když řidič nadýchá zbytkáč, ale vožralý cyklisti se tolerují.