Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší hrozbou pro USA je Rusko, prohlásil vysoce postavený generál

Rusko představuje podle amerického generála Josepha Dunforda největší ohrožení národní bezpečnosti Spojených států. Prohlásil to při čtvrtečním slyšení v americkém Senátu. Dunford je navržený prezidentem Barackem Obamou na nového předsedu amerického sboru náčelníků štábů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29l69e45x 96C15e80k77l91o94v23s93k25y 3828478938242

Tu postacuju 2 komentare:

1. Ak mate x.1000 atom-bomb a vas super ma cca. (x-2).1000 atomiek, tak musi vam byt jasne, ze takato prevaha vam je nanic a o vojne absolutne nemoze byt ani reci.

Stvu ich tie rusacke zdroje, a ako idno po svete, nielen tie.

2. Je snad ina krajina, ktora stale vytrubuje do sveta reci o nejakych vonkajsich nepriateloch, co su stale hrozbou ich "narodnej bezpecnosti"??? Pripomina mi to paranoju niekdajsieho ZSSR, zrejme teraz preberaju taku istu retoriku USaci. Dokonca aj tu narodnu a verejnu bezpecnost, co uz je zarazajuca podobnost.

+1/0
17.8.2015 11:48

J35i72r35i 58K62l59o73u43d20a 4108230817376

Od sveho zalozeni v roce 1776 nebyly Spojene staty ve valce pouhych 17 let.

+1/0
13.7.2015 11:04

S43t59a87n69i40s39l29a84v 43A44u56g53u12s21t25i68n 2756444162700

Ti mají panečku výdrž, ne jako Rusové - těm rychle dojde dech. Zuby si vylámali i na té podvyživené Ukrajině.

0/−1
17.8.2015 10:59

P56e36t14r 36V95l60k 7681956118

A největší hrozbou pro svět jsou USA

+9/−4
10.7.2015 16:43

M86a15r67t95i64n60a 62M16o55u52d18r73á 7380903386789

Hlavní je označit nepřítele. Nejlépe snadno identifikovatelného a zdolatelného.

+1/−2
10.7.2015 16:25

A14l59e48x 57C73e43k65l16o20v79s17k54y 3608738788692

Zdolatelny? Z coho ste vychadzali, slecna/pani? Z toho ze ma mozno o 1000 ci 2000 atomiek a o par vodikovych bomb menej? No, to nebol usudok hodny Vasho priezviska (prijmeni).

0/0
17.8.2015 11:39

P33a82v56e38l 87P57e46t60e61l62í30k 6918970954278

Spojené státy provedly test dvanácté modifikace atomové bomby B61, uvedla na svých webových stránkách Národní správa pro jadernou bezpečnost USA.  

10.červenec 2015 - 14:04

Stíhačka F-15E vypustila bombu bez jaderné náplně na testovacím území Tonopah v Nevadě. Test byl označen za úspěch, odborníci obdrželi telemetrie, sledování dat a videa. Bomba, na rozdíl od svých předchůdců, vyniká přesností zásahu díky řiditelným prvkům.

Je očividné, že za současné napjaté mezinárodní situace, kdy je svět na kraji nové studené války mezi Západem a Ruskou federací, jde o varovný vzkaz do Moskvy.

Jednaalo se o první ze tří pokusů potřebných pro dokončení nové bomby v roce 2015, a jsou naplánovány další dva.

+1/0
10.7.2015 15:24

R45a75i57n90e10r 30E47l37l52e49d61e84r 2833533189546

USA se povedlo kdysi nalakat SSSR, presne dle planu p.Brezinskeho, do Afganistanu. Podobnym zpusobem ted nalakaly RF do Ukrajiny, tim ze chtely prevzit Sevastopol, ackoliv RF ma smlouvu platnou do r. 2042, a zaplatily zalohu na "demokratizovani" ve vysi 5 miliard, viz projev pi. Nulandove.

RF nezbylo nic jineho nez rychle jednat, nove vedeni UA  rozdmychalo stvani pro ruskym Ukrajincum, vcetna zakazu rustiny.

Pred volbou prezidenta prohlasil p.Porosenko, ze jamile bude zvolen, pojede na Doneck vyjednavat moznosti federalizace atd., Byl zvolen,. poslal tanky, delostrelectvo, letectvo a hrozil vyhubeni, vsech teroristu, (separtistu) a tim byl ohen na strese, resp. tezky konflikt, kterym se ma RF destabilizovat RF, coz je hlavni cil USA a dalsich statu, jakou jsou Polsko a Pobaltske republiky.

+5/−2
10.7.2015 14:51

S81t73a47n50i54s43l98a89v 55A22u86g95u20s23t73i17n 2236614712780

Kecy v kleci soudruhu. Putler si chtěl hrát na Vovku Dobyvatele ale nějak má míň síly než si myslel. ;-D

0/−1
17.8.2015 11:02

D13a81n77i49e84l 55N14o88v36á72k 1611160536189

USA musí když válčit, tak "pod cizí vlajkou." Americká veřejnost (voliči) nejsou a nebudou na lidské oběti z vlastních řad morálně připraveni viz. válka ve Vietnamu, kterou de facto ukončilo veřejné mínění, neboli strach politiků z budoucího nezvolení ke korýtkům.

+7/0
10.7.2015 13:36

T48o27m59á55š 72K11o75s66t44e86l42e51c27k38ý 8757533708321

Tvrzení Rusů o dobrovolnících mě připadá jako tvrzení Číny ve válce v Kojei.

Tenkrát překročil čínsko-korejskou hranici 1 milion tzv. čínských dobrovolníků v plné zbtoji, včetně těžké techniky .

+2/0
10.7.2015 13:07

D81a39n51i98e94l 97N64o98v39á20k 1631820606799

a dobrovolníci z řad cizinců,např. z Čečny v prokyjevských řadách ti přijde jak?

+5/−2
10.7.2015 13:31

S51t12a73n55i56s67l88a69v 12A45u46g89u17s43t37i74n 2236824112390

Sám sis odpověděl. Je rozdíl mezi dobrovolníky a "dobrovolníky" co přijedou i s tanky, dělostřelectvem, štábními vozy...

0/0
18.8.2015 12:37
Foto

J34o23s65e48f 32V61o89r72á71č65e13k 5611362618983

JJ má pravduR^ Ale v jednom se mýlí rusko (malé r) je největší hrozba pro celý svět.

: http://www.fronta.cz/plakat/zachvati-li-te-zahynes          !!

+3/−6
10.7.2015 12:51

P25a64v29e95l 12O42d21r36a16z62i15l 6894319717630

Z jednoho pohledu má pravdu. Rusko a Čína jsou jediné jaderné velmoci, které nemají USA dost pod palcem.

+11/0
10.7.2015 12:14

M95i80r81o30s55l38a45v 34H33n93i77l26i97č46k41a 2848625548430

Tedy, "nemít dost pod palcem" znamená "ohrožení"?

Skuste jít na čerstvý vzduch, možná nedostatek kyslíku.

+1/−2
10.7.2015 14:34

J22i20r92i 85K97l95o23u86d59a 4858260707676

Pro USA ano. Zkuste si poslechnout nektere Americke generaly a nebo napriklad poradce pro zahranicni politiku. Uplne nejlepe se posloucha treba takovy George Freidman, ktery je zakladatel Stratfor (komercni vetve CIA) a jeden z vrchnich poradcu pro zahranicni politiku uz asi 25 let.

Mimo jine prohlasil, ze hlavnim cilem USA za poslednich 100 let v politice vuci Evrope bylo docilit za kazdou cenu, aby Rusko a Nemecko byli nepretrzite v nejakem konfliktu, protoze jejich spojeni by znamenalo jediny mozny zdroj ohrozeni Americke svetove hegemonie.

0/0
13.7.2015 11:09

S11t17a68n32i78s16l16a70v 78A39u95g11u34s26t22i88n 2736774522450

Čína bude spíš Ruský problém.

0/0
17.8.2015 11:03

L87u58k53á13š 93N82o33s41e50k 9850487167

Jak může být Rusko pro USA hrozba? Vždyť ta jejich směšná armáda sotva válčí s Ukrajinou. USA zlikvidovalo armádu Iráku během několika nočních operací. US Air Force je nejsilnější na světě. A kdo je pánem nebe, je pánem války.

+3/−5
10.7.2015 11:02

M32i19l24a89n 77U18ř15í55d48i72l 5437804969831

Vy jste fakt odborník. Jen co je pravda.;-D

+2/−1
10.7.2015 11:15

L72a79d10i96s84l18a73v 35K79o51l63a65č37k94o82v73s29k91ý 5893881779241

Navíc nevím. Pro USA největší hrozba. Pak zas že Rusko se každou chvíli rozpadne. Tak jak to je?

+4/0
10.7.2015 10:29

S11t31a20n64i71s95l95a25v 25A71u16g20u20s53t41i52n 2116404422960

Rusové jsou absolutně závislí na ceně ropy, ta jde dolů.

0/0
18.8.2015 12:43

L39a72d36i22s79l19a72v 73K52o51l89a17č15k58o77v77s85k29ý 5453761389631

Evropa ponořená do ekonomických problémů, opravdu krize, blízký východ ve varu, severní Afrika nebezpečná. A pan bude mlyt svůj kolovrátek co se naučil z příručky. Hrozbou jsou tyhle strašení.

+6/0
10.7.2015 10:27

J36i90ř58í 27Z84á39h42o76r90a 5593555802839

Je pravda, že by Rusko dokázalo držet krok jen několik málo hodin v případě konvenšního měření sil?

0/0
10.7.2015 10:21

M38i94c97h83a62l 33Z32e71l73e80n97k15a 3605744629651

Jestli USA zaútočí, pak to na našem kontinentě odneseme všichni.

+7/0
10.7.2015 10:29
Foto

J80a93k65u67b 75U46š44e62l62í33k 7425412750609

Pokud jde o konvenční měření sil, tak nejspíš nepůjde o hodiny ale spíše o dny/týdny. Ale dlouhodobě nemůže držet krok. Rusko je silná regionální velmoc s velkou armádou, která je schopná v relativně krátkém časovém období zabít hodně lidí.

Pokud jde ale o válku, tak tam hraje roli počet obyvatel a ekonomika, která armádu zajišťuje. Na tomto poli nemůže Rusko soutěžit s NATO, které je a) bohatší, b) technologicky vyspělejší pokud ne na zemi, tak zcela jistě na moři a ve vzduchu, c) počty, státy NATO mají mnohem více obyvatel než Rusko + státy NATO mají krom samotné aliance často další obrané dohody se svými sousedy, kteří nejsou součástí NATO.

podle všeho by Rusko mohlo vojensky uspět při překvapivém vpádu na území aliance, ale tma jeho úspěch končí, vzhledem k finanční a technologické převaze aliance by pak Rusko mohlo již jen zpátky a následně ustupovat na vlastním území.

http://www.realcleardefense.com/articles/2015/02/25/russia_cant_beat_nato--but_putin_may_try.html

http://www.armadninoviny.cz/army-2015-nahled-do-stavu-ruskych-ozbrojenych-sil.html

+2/−1
10.7.2015 10:42

M40i60c33h73a49l 82Z87e44l82e52n16k91a 3625204609221

Navic NATO má více zkušeností s bombardováním.

+1/−1
10.7.2015 10:52

P34a63v78e20l 19N65o89v22á18k 8914601445319

Humanitárním?? :-/

0/0
12.7.2015 7:25

M38i89l89a95n 22U50ř47í80d85i35l 5797764459201

Tohle říkal i Hitler.

V hypotetickém případě konvenční války NATO versus RF by NATO dostalo na zadnici a prohrálo by. Důvodů je několik.

1. Je více než pravděpodobné, že by se na stranu RF postavila Čína a Indie. Již delší dobu provádí společná vojenská cvičení. Nejde jen o vznik obří aliance, ale také o to, že spousta států NTO žije z čínských peněz a nevím co by se dělo s americkou ekonomikou, kdyby jí zavřel penězovod její druhý největší věřitel.

2. Jen hlupák podceňuje ruské konvenční síly. V řadě ukazatelů jsou absolutní špičkou.

3. Nejdůležitější na všem je to, že naše "západní civilizace" není ochotna snášet vysoké ztráty. Jak bychom se tvářili n první milióny obětí?

Potíž je v tom, že kdekdo si tažení proti RF představuje stejně jako proti Iráku. Jenže tak by to nebylo a to ani při konvenční válce. Prostě by začaly dopadat bomby na americká, britská a ostatní města států NATO. Žádná videoválka někde v dálce za horami. Válka se řvoucími sirénami, zbořenými domy, pachem hořícího masa a rozkládajících se mrtvol. Válka se zaplavenými oblastmi po protržených hrázích, hořícími ropnými terminály, nefungujícím spojení, zbořenými mosty a s každodenní modlitbou za ušetření atomových elektráren či sladů ZHN od útoku nepřítele.

Ke všemu by nikdo neudržel konflikt na konvenční úrovni. Prostě by byl skončila civilizace. Hrstka přeživších by záviděla mrtvým.

+7/−1
10.7.2015 11:11

J22i61ř82í 83Z34á12h50o98r78a 5613645502749

Tohle je příliš obecné.

1. Myslím, že opak je pravdou. Pokud by museli, Čína i Indie by se přiklonili na stranu USA, zbytečně podceňuješ jejich inteligenci. Ale s největší pravděpodobností by nedělali nic, tedy zůstali stranou.

2. můžeš vyjmenoval alespoň deset ukazatelů konkrétně? nedovedu si to moc představit.

3. Souhlas, ale Rusko je obklíčený, nelze počítat s boji jinde, než v bezprostředním okolí Ruska, takže milionové ztráty jsou podle mě hloupost. Tuším, že ztráty by byly řádově desítky.

A na závěr to je jen hypotetická diskuze.

+1/−3
10.7.2015 11:49

M69i21l65a57n 31U52ř23í54d62i26l 5947494689221

Je to prosté. Rusko patří ke špici v protiletadlové obraně, ponorkách atd. Pokud se nemýlím, chtějí S400 prodat Iránu což vede USA k záchvatu šílenství.

Čína s RF vesele cvičí a kupuje jeho vojenskou techniku, která by s NATO nebyla kompatibilní. Kdyby se chtěla přidat k NATO, nakupuje jeho zbraně. Peněz má dost.  

Jinak RF není možné obklíčit. Zjistěte si něco o ponorkovém loďstvu, jeho palebné síle. O dislokaci se asi nedozvíte nic.

Patřím k těm, kteří by nechtěli ani hypotetické měření sil těchto vojenských gigantů.

+7/−1
10.7.2015 12:01

P40a47v37e98l 42O72d54r77a60z34i17l 6364429797380

Páteří konvenčních sil agrese USA jsou letadlovky. Ty by mohly celkem rychle zabublat a potom je s konvenčním konfliktem šlus. USA nemají v Evropě dost sil a nejsem si úplně jistý, že by je Rusové nechali tyto síly doplnit.

Tak jako tak plně souhlasím s tím, že nejlepší je zůstat ve zcela teoretické rovině.

+4/0
10.7.2015 12:21

M21i37l41a71n 75U76ř69í30d77i57l 5347324659591

Tak samozřejmě, že Škvaly by asi odvedly svojí práci. Jenže nešlo by pouze o konflikt v Evropě. Prostě by z oceánů vylétly k nebi rakety.

Chybou je předpokládat, že RF je stejným protivníkem jako Grenada. Oni by se nenechali pouze řezat bez odplaty.

+4/0
10.7.2015 12:26

J45i87ř43í 64Z88á19h61o50r62a 5313765292919

To je nereálný, to jde možná v nějakém holywoodském trháku, není na světě síla, která by sejmula svazy letadlových lodí, i když teoreticky to možné je.

0/0
10.7.2015 15:25

J60i40ř49í 93Z20á42h25o51r87a 5623765912459

S tímhle se neumím moc ztotožnit. Protiletadlová ochrana jde dolu samozřejmě v první řadě, aby si NATO zajistilo vzdušnou nadvládu. Protiletadlová ochrana je bezmocná proti raketovým útokům, které hrají prim při jejím vyřazování.

Podle toho, co píšeš to vypadá, jakoby se Rusko dokonce umělo úspěšně bránit síle NATO, což ani můj dotaz nepředpokládá. Spíš jsem se ptal, kolik hodin jim protiletadlová obrana a námořní síly vydrží. I kdyby se k nim v posledních minutách přidala Čína, Indie, potažmo libovolné další státy světa, moc dalších sekund by si nekoupili.

0/0
10.7.2015 15:24

P70a26v59e50l 18O50d87r28a24z46i73l 6704529707760

No jo, pane Ušelíku, ale vaše úvaha je založena na tom, že Rusko napadne člena NATO.

Zatím ale někoho neustále napadají právě členové NATO.

+6/−3
10.7.2015 12:17

D69a74n20i93e55l 83N18o89v38á63k 1231880496179

o podcenění Ruska by mohl vyprávět pan Bonaparte s panem Hitlerem.

strana, která by v konvenčním válečném konfliktu tahala výrazně za kratší konec by téměř jistě použila coby poslední možnost zbraně nekonvenční. Proč by jinak těmito disponovala, když jim neposloužily jako odstrašení ani vyděračská hrozba?

+1/−1
10.7.2015 13:27

S56t34a66n72i52s48l44a89v 21A22u35g40u73s45t93i75n 2336674712480

Tito dva pánové spíš podcenili potřebu zimních bot a teplého kabátu.

0/0
18.8.2015 12:41

R80a22i52n81e45r 60E61l36l31e86d94e61r 2483203669216

Tak je nutno se ptat, proc je Rusko nejvetsim, nebezpecim pro USA. Je to obracene, USA potrebuji nepritele, aby jednak nehodily zbrojeni a mohly pres inscenovany Majdan destabilizovat Rusko, coz je dlouhodoby plan, ale nikoliv ve prospech Evropy,ktera na to jen doplaci.

+1/0
11.7.2015 11:20

P16a97v98e32l 41O78d63r96a67z25i19l 6724949617390

Upřesňující dotaz: myslíte měření sil s USA?

Upřesňující dotaz II.: proč by takové měření mělo být konvenční?

+1/0
10.7.2015 12:16

S55t26a11n35i44s80l83a36v 91A85u18g68u33s27t73i91n 2636774822680

Může bejt, ale kdyby dostávali příliš na frak spustí Punťa plán omega a nechá svět shořet. Tipuju že do konvenční války s Ruskem na ruském území USA nepůjde.

0/0
18.8.2015 12:39

M34i67r49o16s12l58a55v 23S30i51t88t40a 5684563494443

No, a tyhle staří, senilní pakoňové mají prst na jaderném tlačítku. A pak mám v noci klidně spát.

+5/−1
10.7.2015 8:53

M46i83c32h39a32l 71Z17e45l33e20n39k79a 3935324559931

Už jsem se bál, že bude dnes protiruská kampaň opomenuta.

+6/0
10.7.2015 8:10

R22a92d15o86v76a93n 33S84ý35k69o15r50a 6954765984750

To se nebojte, noční směna kremloslavů se postará...

+1/−3
10.7.2015 8:16

J77i38ř55í 78Z55á52h45o62r59a 5133825912289

Kdepak, Rusko je bezedná studnice. Můžeš tam házet kamení kolik chceš, ale vždycky se ozve jen dutý dopad.

0/0
10.7.2015 10:18

5755291975940

Moskva popře vše a vždy. :-/

+3/0
10.7.2015 7:47

J94i27ř74í 51Z61á67h51o59r47a 5133625652669

To je však dobře, ne? Přece si ennechají kálet na hlavu.

+1/0
10.7.2015 10:19

D49a55d20a62k 12P65e76t75r 7481690564528

Generále, na to jste přišel skutečně sám? Stačilo se optat Pepka vyskoč a ne tak pracně přemýšlet.

+3/−1
10.7.2015 4:12

M37a72r21e41k 66T59e49t17u54r 9109584336

Za 20 let budou USA jen řadová velmoc. Tak snad to světu prospěje. :-P

+10/−2
10.7.2015 1:05

J34i25ř69í 13Z29á18h48o82r95a 5923625362809

Řadová velmoc jsou už dnes.

+1/−1
10.7.2015 10:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.