Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neokomunistická klidná síla, schytal to Jurečka za účast na oslavě JZD

K odsouzení zločinů násilné kolektivizace zemědělství v 50. letech vyzval Sněmovnu Miroslav Kalousek z TOP 09. Reagoval na účast ministra zemědělství Mariana Jurečky na oslavě šedesátého výročí založení JZD v Oprostovicích na Přerovsku. Jurečka se hájil tím, že kolektivizaci zemědělství odsuzuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73o48m43a39n 81U56r84b68a76n 6827289227584

Jzd bylo vnuceno nasim zemedelcum.Zabirani pudy, zvere dokonce scitani slepic na povine odevzdavky vajicek.Zemedelce vyhodili z jeho domu a musel bydlet nekde v pronajmu protoze mu ukradli jeho usedlost na stvoreni jzd.Nechta tyhle trapne lidi jeste dozit tech par let.Je jiz dokazano jak vypaji nase vesnicky dneska a mesta.krasne a ciste.Vezmete si fotografie za komunistu domy tmave sede a spinave.;-(;-(

+1/0
8.7.2015 14:28

M50i38l51a56n 95J34i17r24a 2633273939899

ano,družstevní vlastnictví existovalo i za první republiky a nejen  v zemědělství.Ale byla to účelová a ekonomicky výhodná spolupráce a ne nucené "sdružování" v rámci jakési "socializace",ať už zemědělství či řemeslnických dílen atd.a hlavní byla ta dobrovolnost bez ideologické omáčky.

0/0
8.7.2015 13:12

J67i78ř98í 75F71i89n12k 9350404492741

Kalousek má pravdu. R^

+3/−1
8.7.2015 8:17

T19o77m40á26š 79D62u79c36h19á58č11e20k 4115491489964

V čem? Ono se říká ,že je sťatej člověk upřímnější....

0/0
8.7.2015 8:40

T97o22m39á53š 31D34u32c77h22á88č47e55k 4755881189394

Ono je jedno co ten škůdce plácá,jsou to už jenom teorie,Velkého třesku plesku...

0/−3
7.7.2015 22:05

V57ě94r91a 70F62o48l14t79ý39n41o78v27á 1658686977359

Pane Ducháčku, pro pamětníky té doby to nejsou teorie a plky.

:-(

+2/0
7.7.2015 22:42

E32v91a 13S22e11h95n53a83l55o62v14á 2901251336608

Kalousek u pultu zahrál poslední svůj poslanecký  projev před prázdninami PS. 

Doma jej nikdo nevítá, předseda relaxuje v Č. 

Možná nás  po návratu  překvapí, začne podnikat  ,soutěžit s Babišem. ;-)

0/−2
7.7.2015 19:25

J30a49n 71Š61v15a57d77l43e59n17k59a 9244889550

Ale dobře to Babišova fronta udělala. Informace o tom, že Jurečka naštval drobné zemědělce, potomky kolektivizovaných nešťastníků, je k dispozici už minimálně od soboty. Babišova fronta si počkala a zveřejnila ji až s Kalouskovým projevem, čímž ji jaksi degradovala. Asi proto, že je vlastně Jurečka v její oblibě, neboť je to Babišův poskok. Když třeba bylo nutné schválit podporu biopaliv, Babiš si sice zákon nechal napsat na svém ministerstvu, ale potom oznámil střet zájmů a nechal ho předložit i obhajovat Jurečku, jemuž přitom jeho vlastní podřízení doporučili, aby podpora biopaliv v této podobě nepokračovala. Jurečka Babišovi ochotně posloužil.

+3/−3
7.7.2015 18:51

R15i21c53h90a21r32d 83N84o94v38a61k 8518186241102

a co vlastne chcete - tohle jsme si zvolili, ruskeho agenta jako hlavu statu, estebaka jako ministra financi a rudeho kolektivizatora jako ministra zemedelstvi...

+3/−4
7.7.2015 18:30

J43o23s64e15f 80K57r76ů93p16a 4912772542578

Na idnes je "neokomunistická klidná síla", na Týdnu "Babišova neokomunistická síla"

Kdo neví co mluví, Kalousek nebo novináři?

0/0
7.7.2015 18:22

M53i14l51a81n 63R37e50d50a 6607109132116

Klouzek Kalousek se nezmění.... jediné co umí je kvalitně řečnit,.-to se mu musí nechat.

+3/0
7.7.2015 17:41

T76a44d54e43á10š 63V49y62s43k25o93č93i18l 4187977388271

Kvalitně ??? 8-o

+1/0
7.7.2015 17:53

2462989432764

R^R^

0/0
7.7.2015 17:56

M35i41l89a86n 79R87e79d73a 6597829232616

Ano!! Za tím si stojím..! Tím není dotčena NÍZKÁ morální a věcná kvalita (spíš nekvalita a hnus) jeho řečnění a diskusí ;-O

0/0
7.7.2015 20:50

T14o13m22á31š 60D16u37c38h91á24č37e20k 4565721549394

Bože , ten Kalousek ji zase musel mít,to se zase ožral někde u holek..Borec který byl v Národní frontě do roku 90,nás nyní bude strašil neokomunismem...Mirdo ,hlavně ty Církevky(restituce)ty se ti povedli....žvanile ....;-D

+7/−6
7.7.2015 17:40

J22a33n 23Š11v68a33d50l12e63n56k30a 9744689870

Právě odpor proti nim neokomunismem zavání... :-P

+3/−2
7.7.2015 17:41

T83o42m80á41š 14D14u84c16h65á40č70e15k 4845211149794

Je jasné ,že minimálně Josef II.byl zapřísáhlý Komunista....

+2/0
7.7.2015 22:04

J16i42ř49í 61H35u68m22p91o80l62í19k 4674147846621

Lidovci se od dob Plojhara nezměnili a nezmění ;-O

+3/−7
7.7.2015 17:32

J68o14s40e93f 39K25r68ů49p53a 4152662822398

V okamžiku, kdy se Plojhar začal paktovat s komunisty, tak už to nebyl lidovec.

+4/0
7.7.2015 17:37

T63o47m39á97š 82D27u23c41h28á35č57e72k 4685491329514

Proč se tedy Kalousek paktoval Komunisty???

+2/0
7.7.2015 17:40

J74o47s61e54f 17K45r80ů80p19a 4502242472928

Dopadl stejně jako Plojhar - musel ze strany a začal chlastat. Jen na rozdíl od Plojhara už nebyl exkomunikován  Arcibiskupem!

+6/−1
7.7.2015 17:44
Foto

V94l55a67d85i81m38í42r 32V21o83l86k71o 6300492777819

Moji prarodiče "na svém" makali pro rudou chátru. Dostávalu doslova žebrácké peníze za jednotku. Otročina, chudoba. Jo, na státních statcích možná z nakradeného leckdo donesl i lepší peníz. To těmhle pohrobkům komunismu (co níže v diskusi s láskou vzpomínají) přijde OK. Aby je čert spral:-P

+7/−2
7.7.2015 17:30

J31o69s75e45f 96K78r67ů14p37a 4322282662578

Moji prarodiče na tom byli stejně, Ale tento článek je o Jurečkovi, který se prý čehosi dopustil...

Ty jako ministr bys jednal jak? Pozvání bys nepřijal? Reakce možná, ale nic neřešící. On pozvání přijal, a řekl, jaký má na kolektivizaci názor. Dle mého, to je ten lepší přístup.

+4/−1
7.7.2015 17:36
Foto

V87l42a12d75i48m33í78r 88V86o86l20k88o 6290632637749

Nevím. Jednak nejsem typ pro politiku. Dělám výhradně pro výrobní sféru, kde chtějí výsledky a ne řeči...už to mě staví mimo. A za druhé,jak vidím rudocha, vidím rudě. Nejsem objektivní, jen vyjadřuji svůj občanský postoj k zločinnému režimu. Pro mě Rv už jen za drzost oslavovat zločin.

+1/−1
7.7.2015 17:40

E82v86a 95S12e97h87n79a48l11o94v26á 2871621576598

V.Volko-- Chválím, že opět podnikáte, pracujete na vráceném -svém.Řada lidí vrácený majetek prodala, místo aby  na něm  pracovala, jako  pracovali dříve...

 Otročina, chudoba,jak píšete ,byla v minulosti  v mnohých rodinách. I v mé- jen ten rozdíl,že nikdy nic nevlastnili,neměli. Proto nikomu nic nezávidím, nepřeji.Do hrobu si nikdo nic nevezme.:-)

+2/−2
7.7.2015 19:11
Foto

V19l75a73d32i50m83í94r 80V26o98l91k44o 6820642557779

Ti co neměli, nemají logicky nic. Ti, co měli, byli okradeni. Paralelu nevidím:-P

+3/−1
7.7.2015 19:19

J24a14n 39Š54v44a31d63l59e10n62k63a 9744539160

Jistěže nemusel přijmout. A také jeho ministerstvo nemuselo zaštítit tu skandální brožuru.

+2/−1
7.7.2015 17:40
Foto

V89l36a38d36i10m23í54r 41V22o90l86k16o 6780132167539

R^ Je to relativizace svinstva, která ho de fakto legitimizuje

+1/0
7.7.2015 17:43

R95i82c54h26a12r83d 33N13o24v86a21k 8248316871292

ne ja jako ministr bych se s rudzmi druzstvy nepaktoval, kazde pozvani se da odmitnout. a kazde pozvani se musi odmitnout je -li to pozvani zlocincu, coz jzd bezpochyby jsou.

0/−1
7.7.2015 18:32

P30e36t20r 18P65o15k56o63r42n33ý 4822915472673

Jde nejen o pozvání, ale hlavně o to, co je v té brožuře napsáno. :-/

0/0
7.7.2015 19:40

R38o52m60a52n 56M65i79r29o37s13l16a12v 4357223227116

Lze dávat rovnítko mezi násilným zakládáním JZD  v padesátých letech minulého století a prospěšnou  prací dnešních družstevníků, kteří na rozdíl od žvanila Kalouska "makají"? Pokud by nedošlo v r. 89 k revoluci, tak by se dotyčný jistě prožvanil do čela Národní fronty za Lidovce a se stejným zápalem JZD oslavoval. Od Kalouska jsou to trapné podpásovky a bohužel je i jako člověk v opozici nekonstruktivní, zákeřný a hysterický.

+4/−2
7.7.2015 17:28

J39a19n 33Š71v65a78d68l94e49n47k49a 9294229910

Tak, on se ministr podepsal i pod brožuru, která předstírá, že žádné násilné zakládání JZD nebylo.

0/0
7.7.2015 17:39

J29o90s85e44f 85K44r60ů71p73a 4322482102988

8-oTo už je tu okurková sezóna nebo jen Babišova media dostala pokyn?

Ministr zemědělství se účastnil jakési družstevnické oslavy. NO A CO?

Jaký je jeho názor na násilnou komunistickou kolektivizaci, to řekl dostatečně jasně mimo jiné i na té družstevní sešlosti. 

Pokud má Kalousek, nebo nějaký jiný užvaněný politik pocit, že zemědělské družstvo je zločinecká organizace, měli je rozpustit a zakázat, za těch 25 let na to měli času dost...

Jurečka není žádný jezedák, ale soukromý zemědělec. On nechodil vydírat, zastrašovat sedláky, aby vstoupili do družstva. Potomci těchto agitátorů sedí v parlamentu za úplně jinou stranu, než je KDU-ČSL...

To, co je podsouváno Jurečkovi, to je stejná STUPIDITA, jako by byl ministr školství obviňován z propagace roajalismu, protože se účastní oslavy založení gymnasia, které nechal postavit a zřídit císař pán...:-/

+6/−1
7.7.2015 17:15

J16a11n 62Š79v43a50d40l93e72n68k74a 9114589830

Ministerstvo zemědělství mino jiné zaštítilo také brožuru, podle níž byla kolektivizace zcela dobrovolná.

+3/0
7.7.2015 17:17

J65o13s19e26f 60K17r44ů83p24a 4262892352778

Mimo CO jiné? Jakou brožuru? Kde je ke stažení, kdo ji napsal, Jurečka? Myslíte, že mistr čte a schvaluje každý leták, který úřad nechá vytisknout? Pro mne je důležité, co ministr říká, ne co se píše v jakési "brožuře".;-)

+2/−1
7.7.2015 18:13

J50a67n 44Š10v33a64d78l61e92n85k66a 9154789800

Ta brožura byla vydána právě k výročí založení onoho JZD a byla vydána pod záštitou ministerstva zemědělství. Nezlobte se, ale šéf prostě za úřad zodpovídá. A pokud s obsahem brožury nesouhlasí, už od pátku měl čas se od ní distancovat. Neudělal to. http://hlidacipes.org/sedlaci-jurecka-oslavoval-vznik-komunistickeho-jzd-urazil-obeti-kolektivizace/

Cituji z oné brožury: "Vzhledem k tomu, že mnoho mladých lidí po druhé světové válce odešlo z vesnic do měst pracovat do továren, což se  projevilo na vesnici značným úbytkem lidí, tak si rolníci začali vzájemně vypomáhat, ale tyto výpomoci moc neřešily zvláště sezónní práce, a tak se postupně různými způsoby začala zakládat zemědělská družstva, která byla vybavována moderními traktory a kvalitnější sklizňovou technikou a spolehlivější stájovou mechanizací." To přeci není právě přijatelný text, nebo si snad myslíte, že ano?

+2/0
7.7.2015 18:39
Foto

V97í55t32e20k 43R36o60u94s 1685642161879

V článku se celkem jasně píše, že ministerstvo o brožuře nevědělo a logo ministerstva tam dal autor. Kdo byl autorem v článku není. Takže to chce si nejdříve něco řádně přečíst (a pochopit), než to začnu kritizovat..

+2/0
7.7.2015 18:37

J92a64n 31Š85v46a89d18l71e88n36k37a 9674519450

A kdy přesně se ministr od té brožury distancoval? Nebo stále zachovává postoj "já nic, já muzikant, já na té akci byl jenom s rodinou a nemám s ní nic společného"?

+1/0
7.7.2015 18:40
Foto

V79l31a71d26i51m20í80r 35V45o38l91k15o 6550972267559

Nejde o režim, ale o zločin.

0/0
7.7.2015 17:18

J98o79s93e45f 71K23r40ů17p48a 4762952162908

Nepochopil jsem, na co narážíš? Jak "nejde o režim, ale o zločin"? Ten komunistický režim, jehož plodem i zbraní byla též kolektivizace, byl zločinný, o to není pochyb. V čem je rozpor?

0/0
7.7.2015 17:33
Foto

V71l27a64d68i96m56í39r 32V51o23l94k16o 6660282927939

Císař pán byl jiný režim (to komouši taky), ale rudoši byli zločinci...tj. nesedí mi ta paralela

0/0
7.7.2015 17:42

V41o43j20t54ě43c37h 57K72r16á73l65í89k 5641763732232

Nálepkování lidí opačného názoru je asi naší specialitou. Jeden promluví na schůzi družstva  je hned komunistický pohrobek, druhý je proti imigrantům a je hned nácek.

Slaboduší používají takové slovní zbraně

+4/−3
7.7.2015 17:02
Foto

V73l43a73d20i36m46í58r 50V86o33l56k65o 6980382147949

Oni získali majetek terorem. Nejde o nálepku!:-P

+7/0
7.7.2015 17:03

J22a85n 39S50v44o83b35o59d48a 3656805278270

Oni získali majetek většinou terorem. Našli se i dobrovolníci, a nebylo jich málo...

0/0
7.7.2015 17:14

J94a80n 50S64t55o23d58o26l93a 7471630773280

Pokud byli v místě dobrovolníci, tak nějaká forma družstevního hospodaření v tom místě existovala už před válkou, dokonce i za Rakouska. Jenže i tato dobrovolná předkomunistická družstva se stala obětí kolektivizace v 50. letech a přestala efektivně fungovat.

+1/0
7.7.2015 17:18
Foto

V84l62a29d94i24m15í18r 53V30o46l23k40o 6320202587199

No a? Pokud ke svým legálním prostředkům přidám vaše, které vám prostě násilím zcizím, budeme mě oslavovat?

0/0
7.7.2015 17:20

M28a53r97t73i55n 81B87u29r87e95š 3556805208271

No ten největší majetek od těch sedláků, kteří měli velké grunty získali terorem.

0/0
7.7.2015 18:12

V47á75c72l25a98v 71A39n53d50ě74l 9199726743433

Kalouska by neměl brát nikdo vážně. Moji příbuzní museli také násilím do družstva. Tuto násilnou kolektivizaci Jurečka vždy odsuzoval. To však např. neznamená, že po r. 1980 už byla i JZD, která prosperovala. Podívejme se jak mnohem hůře je na tom naše zemědělství mnohde dnes.

0/0
7.7.2015 20:02

M36i33l32o13š 10H17o75t93o64v13ý 1717135745103

Kalousku, Kalousku, ty klidná sílo!!

+2/0
7.7.2015 16:59

P17e27t59r 37C43h12o98v46a67l16a 1207850789732

V 50 tých letech ta násilná kolektivizace byla obyčejna zlodějna.To je pravda.Ale od r.75-90 jsem dělal v JZD v přídruž.výrobě a vím,že tenkrát se chodili západní delegace dívat jak to perfektně funguje a dokud se nepřesvědčili tak těm výsledkům nevěřili a považovali to za bolševickou propagandu.Nedám na JZD dopustit,dnešní farmáři jim nesahají svými výsledky ani po kotníky.Zemědělskými a potravinářskými výrobky jsme zásobovali hodně kapitalistických států,o těch socialistických ani nemluvě.A platy v zemědělství byly nadprůměrné.Jako dělník jsem bral 4-5 000 a to bylo tehdy hodně peněz.A k tomu deputát.O tom se může dnešním zaměstnancům jen zdát.A jestli mi někdo chce namluvit,že kvalita toho dovozového svinstva čemu se dnes říká potraviny je lepší než tehdejší družstevní výrobky tak si o něm pomyslím svoje.Na 50 tých letech není co oslavovat ale na úspěších JZD v 80 tých ano.Vím dobře jak vypadala JZD Otice,Slušovice a mnoho dalších tenkrát,a když jsem se byl na ta místa podívat dnes a viděl co z toho zbyly za ruiny bylo mi z toho špatně.Jak jsme si dovedli zlikvidovat to málo dobrého co z té doby zbylo a ještě se nad tím radovat to je smutné.Nehledě na to že třeba i v Americe se farmáři spojujou do družstev,protože poznali že je to výhodné.A o Kalouskovi každý ví co je zač a je zbytečné se o něm bavit.

+8/−4
7.7.2015 16:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.