Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolumbie provedla první eutanazii, zemřel muž s rakovinou hrtanu

Devětasedmdesátiletý muž trpící rakovinou se stal prvním člověkem, který v Kolumbii legálně zemřel pomocí eutanazie. Informovala o tom stanice BBC. Případ vyvolal v katolické zemi velké debaty navzdory tomu, že asistované ukončení života tady soud umožnil již před čtvrtstoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59a73n 19Č96e74r39m33á31k 4529748595917

jen se nebojme. I u nás bude euthanázie "brzy" dobrovolně povinná... V rámci devalvace lidského života a sociálního rozkladu rodiny a spolu se stárnutím populace a nízké porodnosti bude jakási morální povinnost starých a nemocných lidí "požádat" o euthanázii aby tu nezacláněli oné stále se zmenšující vrstvě mladých, která by je musela živit!... Holt "...dědeček a babička ujídaj nám chlebíčka... "  dšak tu říkačku jistě znáte...8-o

+1/0
5.7.2015 7:08

M97a28r55t10i56n 65N84o75v88o87t74n54ý 8379154197824

Doufám, že něž zestárnu, bude eutanazie konečně povolena i u nás, nerad bych musel před smrtí půl roku trpět v nemocnici jako muj otec.

+9/−1
4.7.2015 14:11

R46i52c53h66a29r56d 67N80o84v59a20k 8538836851212

to se ma kolumbie opravdu cim chlubit...

+1/−7
4.7.2015 11:52

V47e70r85o43n51i47k34a 24H48u69b71á15č76k47o96v57á 3556805886835

Nevíte, o čem mluvíte. Dívat se na utrpení milovaného člověka den za dnem bez naděje, že mu kdy bude lépe, že mu nemůžete pomoc.. Věřte mi, smýšlel byste jinak.

+4/−1
4.7.2015 16:28

R39i45c43h18a35r80d 47N38o97v31a90k 8108406731192

ano dival jsme se na utrpeni svych rodicu - ale nikdy mne nenapadlo je utratit jako vztekle psy.

+1/0
5.7.2015 12:22

Z59b82y88n42ě58k 98B27í39l28ý 1587830621135

co je nějakému tupému panbíčkářkovi po tom, jestli umřu nebo ne ? všechny církve vyloučit z veřejného života a bude

+7/−3
4.7.2015 11:21

L47u62k62á97š 12K96o37b18l34o52v34s25k66ý 5862853502477

Utrpení má zásadní duchovní význam. Hodně lidí dosahuje duchovního probuzení (osvícení) pod tíhou nesnesitelné bolesti před kterou neutečou. Nemluvě o tom, že bolest je základním mechanismus sebeléčení. Směřuje vědomí člověka do bolavého místa a vědomí je hlavní léčivý faktor. Dále je bolest základní karmický mechanismus. Platí zákon, že bolest kterou člověk způsobí si také bude muset odpykat. Pokud ne v tom to životě tak v příštím. Takže pokud možno žádné eutanazie, léky na tíšení bolestia apod..

+3/−15
4.7.2015 11:08

V84á78c38l89a69v 34D81v71o56r74s97k35ý 8606681347334

Premyslim jestli vetsi blbost jste zplodil vy nebo pan Zdenek Bily nad vami. Oba 2 jste extremy

+8/0
4.7.2015 11:29

L91u16k21á67š 42K66o62b28l74o95v98s11k60ý 5802313112517

To je asi pravda. Léčba lidí, kteří už přijdou do nemocnice pro pomoc, by měla být výsledkem diskuze mezi duchovním a vědeckým/materiálním přístupem. Ne všechno se dá léčit vědomím/duchem, nebo ne každý na to má sílu, pak je třeba použít nástroje vědy. Na druhou stranu je zase mnohdy použití nástrojů vědy zbytečné/invazivní a je daleko lepší duchovní přístup.

Každopádně je nejlepší pro pomoc vůbec nechodit a všechno si řešit sám, pak ani otázka žádosti o eutanazii nevznikne.

+1/−3
4.7.2015 11:56

B45o48h81u80m33i55l 42P87e25t91r55a20s 1613434851852

Na prispevku pana Bileho toho moc extremniho nevidim.

+2/−1
4.7.2015 15:21
Foto

K96v55ě34t17a 45P67o48k17o38v59á 1775660844197

To jste mě zas pobavil :-)

+1/0
4.7.2015 12:29
Foto

J34a60n 40Č23e16r13m41á66k 4209828655347

hmmm, nenakumuluje se spíš to utrpení v dalších a dalších životech?  Z biologie je známo, že každý tvor způsobuje jinému tvoru utrpení...  Krom toho, dle této logiky by zastánci euthanázie utrpení umenšovali, zkracovali... Já jsem sice proti euthanásii, neboť si rovněž myslím, že utrpení nelze uniknout a že má svůj smysl a rovněž si myslím, že lidský život je nedotknutelný a chce-li se někdo zabít, nemá právo do toho tahat jiné lidi... Krom toho všeho je euthanázie zneužitelná to až do obludných rozměrů...  Na druhou stranu nesouhlasím s umělým prodlužováním utrpení v různých nemocnicích a léčebnách a člověk by měl mít právo v pokoji odejít... Tedy nechat se odpojit od přístrojů, které mnohdy pouze prodlužují agónii...

0/0
6.7.2015 10:08

T40o82m30á59š 31R29e78k82t64o87r 1238344797429

Zvíře by jste takto trápit nenechali, ale člověka necháte "katolíci"....

+21/−2
4.7.2015 10:31

P94e65t67e87r 23B33a29k93i60č 1759649465710

Takže otvorili novú etapu zdravotníctva. Ono sa otom zatiaľ nikto neodvažuje veľmi hovoriť, pretože eutanázia je predsa

super bomba a nikto nemá do toho čo kecať a je to najsamdemokratická vec na svete, ktorá to tým pánbíčkarom natrela na celej čiare.

Ale začínajú vyplávavať na povrch pomaly informácie že 1 z 5ich pacientov čo je cca 20% konali pod tlakom rodinných príslušníkov. Niekedy priamo rodinný príslušníci idú za lekárom, inokedy pacienti hovoria že nechcú aby ich rodina trpela, či počul ako rodiny sa pri posteli anekdoticky rozprávajú "ale mami, veď vzdychy máš možnosť eutanázie."

Obvzvlášť pri znižovaní veku detí kedy môžu súhlasiť s eutanáziou, nie je problém rodičmi aby ho presvedčili.

http://www.dutchnews.nl/news/archives/2015/07/pressure-on-patients-is-cause-for-concern-euthanasia-expert/

Nechce sa mi to prekladať ale skôr než začnete oponovať že učí etiku na teologickej univerzite, je zároveň aj členom 1 z 5tich komisií ktoré posudzujú žiadosti o eutanáziu .

Professor Theo Boer based the estimate on his experience of nine years as a member of one of five review committees that assess every euthanasia case, helping to judge around 4,000 case files.

+2/−11
4.7.2015 10:04

M13a60r33t46i88n 69B69u32s20i86d50e13a 4213450

Nezlobte se na mě...ale podobné studie jsou značně subjektivní. 

Např. jestliže rodinní příslušníci zajdou za lékaři s tímto požadavkem, neznamená to, že se chtějí někoho "zbavit" a činí tak bez jeho vědomí. 

Samozřejmě, že nelze něco takového vyloučit, ale od toho existují právě ty komise, které situaci posuzují aby nedošlo k něčemu takovému.

+9/−1
4.7.2015 10:29

P45e90t28e86r 62B19a30k46i47č 1179359175500

No práve, zájsť za lekármi s požiadavkám eutanázie, bez pacientovho vedomia podľa mňa dokonale popisuje chcieť sa ho zbaviť. Jediná subjektivita by mohla byť vnímaná kvôli tomu že vyučuje etiku na teologickej univerzite. Ale ako člen komisie mal prístup k všetkému potrebnému pacientom, rodinným príslušníkom aj lekárskym záznamom. A skupina cca 4000 prípadov za 9 rokov už nie je tak malá aby tam bola vznesená nejaká výrazná štatistická odchýľka malým počtom prípadov.

V závere článku je spomenuté že dánska únia lekárov KNMG si uvedomuje že nátlak na lekárov je problém a treba urobiť podrobnejší výskum.

V decembri urobili dotazníkový prieskum medzi lekármi ktorý ukázal že až 70% lekárov čelilo nátlaku z toho 64% v posledných rokoch. Dotazník sa nepýtal nato od koho čelili nátlaku.

Podrobnejší je článok ktorého odkaz je na spisu tohto prvého, tento je len výcuc.

+2/0
4.7.2015 11:00
Foto

J19a72n 71Č54e80r46m19á21k 4839578695577

ovšem, podobné komise byly kdysi i u potratů...

0/0
6.7.2015 9:58

K77r83y62š82t24o85f 39L62a62n28í34k 1109960805295

jakou novou etapu? lide snad dosud neumirali? verim, ze cloveku, kterého rano vzbudi, osetri, provedou hygienu, nakrmi a který pak lezi a ceka az prijdou pribuzni, nebo neprijdou, mezitím opet jidlo, leky, bolest a zadna nadeje na vyleceni.. myslim, ze takovému cloveku by ostatní nemeli upirat moznost to dobrovolne civilizovane ukoncit o něco drive.

+11/−1
4.7.2015 10:42

L97u53b95o88š 77M46a81r56e54k 1472545826641

Nikdo si nedovde představit situaci, jaký je život v takovém stádiu nemoce.

Rozhodně by se takové žití nemělo uměle prodlužovat, pokud ten člověk už skutečně nechce.

+20/−1
4.7.2015 9:41

S64a63r84a 24N35o53v48a 3913632281371

I Kolumbie ma eutanazii? Proč proboha ji už konečně nezavedli i u nas?!

+22/−2
4.7.2015 9:00

A17n70t15o50n28í15n 22S51v92o43b11o65d34a 3484673699722

Umírající je ideální pro nemocnice, pěkně vyždímají pojišťovnu a mají jistotu, že je nikdo nebude žalovat, to stejné farmaceutické firmy, které do dávají léky :-(

+3/−2
4.7.2015 9:28

J64a67k98u81b 26K82o95r12e66c 6434420171113

V USA se spotrebujec1/3 financnich prostredku jdoucich do zdravotnictvi na lecbu lidi, kteri zemrou behem nasledujicich trech mesicu.

+3/0
4.7.2015 11:06

R58i94c17h31a81r69d 46N85o45v28a66k 8538386981312

nejen v usa, proto take ten tlak pojistoven na to, aby zivot nemocneho byl vcas ukoncen v ramci programu euthanasie a ony si vice vydelalai.

v nacistickych konclagrech se to provadelo tak, ze nemocny mel na marodce tzden casu, pak sel do plynu, milosrdna smrt.

+1/−2
4.7.2015 11:55

M70i26c26h85a10l 36K78r32e79j24č72í 1546950801143

Lidský život je dar, který patří Bohu a člověk nemá právo si ho brát!!!

+3/−40
4.7.2015 8:54

S24a52r30a 25N79o75v18a 3703532441911

Pokud je Vas zivot darem od Vaseho Boha, ok, nikdo Vas nenuti si ho brat. Ale proc kecat ostatnim do zivota?Rv

+31/−2
4.7.2015 9:02

N63i89n12a 27P73a30n23o88ž20k57o72v69á 9987775915308

Vsadím se, že kdyby to potkalo nějakého vašeho příbuzného, tak byste se na imaginární postavu ze středověkých pohádek neodvolával.

+15/−1
4.7.2015 9:15

J37e56r19r80y 76D57a44n44ě64k 5658655269712

A kteremu? Diovi, Visnovi, Jupiteru, Omovi, Thoru nebo komu dalsimu z tech milionu nadprirozenych entit co si clovek vymyslel?

+17/−1
4.7.2015 9:16

P93e18t54r 41H65o43r24á41k 1779953989334

Brzdi, je jich prý v historii 20.000 zhruba.

+7/−1
4.7.2015 9:29

J82e91r92r65y 78D59a25n12ě83k 5868425959342

Nemluvim jen o bozich, ale vsech pohadkovych postavach.

A mimochodem, kdyz je tedy bohu "jen" cca 20.000, tak to zvysuje pravdepodobnost existence? ;-)

+2/−1
4.7.2015 9:33

S21t85a42n67i82s18l63a56v 71P47ř63i64b24y66l 1229588151956

Minimálně v tom, že natrefíte na toho správného :-)

+1/−1
4.7.2015 9:47

J78e22r80r52y 73D52a50n97ě85k 5158105699192

Zjevne tedy musi nekde zasedat jejich politbyro.

asi na Dunmanifestinu.

+1/−1
4.7.2015 9:56

J30i21ř45i40n31a 38B97r19a23d89á68č36o29v55á 2122240459579

CHápu, že život je dar a to vyjímečný,ale přeci jen v bolesti a to celoživotní ,asi člověk přemýšlí jinak než věřící.Právě proto,že život je dar a byl nám dán,je jen na nás,jak s tímto darem naložíme a když někdo chce a má potřebu zemřít,je jen na něm,jakou formu odchodu zvolí.Jsem pro eutanázii a byla bych vděčná,kdyby jí bylo možno  použít ve chvíli,kdy člověk živoří v bolestech a na opiátech.

+7/−1
4.7.2015 9:21

M88a35r81t46i26n 21B40u42s67i24d42e20a 4773510

"Bez boží vůle nám ani vlas z hlavy naší nespadne“. 

Takže eutanazie, jako ostatně všechno, je boží vůlí..

Ostatně, neviděl jsem nikde žádné "boží zákony" parafované samotným autorem.

+3/−2
4.7.2015 9:38

O70n76d53ř43e13j 31F80i36g75u96r68a 5989909828478

Mate pravdu. Zivot je dar. Ale ne od boha ale od rodicu kteri mu dali vzniknout behem sexu. Jinak to nefunguje coz musite uznat. A vzhledem k tomu ze jsem svepravny a normalne uvazujici clovek, muzu si se svym zivotem delat co chci. Muzu jej i ukoncit a nikdo mi nesmi do toho kecat, protoze jsem to ja, kdo o sobe rozhoduje. Nejsem otrok zadneho boha ktery by o mne rozhodoval. Lide kteri nevedi jak funguje vesmir nebo zive organismy, kteri maji strach ze smrti, veri radeji v boha. Ten jim dava jakes takes odpovedi a nadeji. Pro mne to ale neni. Ja chci vedet jak to vse funguje v realu. Ne v pohadkach.

+7/−1
4.7.2015 9:42

A32l93e95x71a69n51d79r 83K48o74s28t28k90a 8942408946804

Takže je podle vás fajn, udržovat jedince při vědomí, při životě.. Při bolesti. Věřte tomu, že v posledním stádiu rakoviny už morfin nezabírá.

+10/−1
4.7.2015 10:22

P79e90t83r 58K78a57u79c41k36ý 6188971152481

To bychom take mohli rict, ze kdyz zivot patri Bohu, nemeli bychom ani lecit nemocne.

+6/−1
4.7.2015 10:41

R57i22c48h58a30r91d 47N24o15v80a28k 8958696941382

no vsak se to v programu euthanasie dela.

0/−1
4.7.2015 11:56
Foto

K12v61ě45t80a 66P73o28k21o91v62á 1735250474917

Kde je ten Váš bůh že nechá lidi trpět v bolestech a nepovolá je hned k sobě? Kde je když jsou války a hladovějí děti? Existuje Bůh? Jestli ano, co to znamená pro mě?

Pokud existuje dobrý Bůh, proč dopouští utrpení? Můžeme Boha vědecky dokázat?

+4/0
4.7.2015 12:28
Foto

K37v25ě71t84a 42P35o70k16o51v46á 1195120434647

Nikdo se mě neptal, jestli se chci  narodit, ani ten bůh...tak ať se mě nikdo neptá  jak mám žít…nebo umřít...

+2/0
4.7.2015 12:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.