- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
...pro kvalitní základní školství je potřeba...Stejné podmínky: jednotné osnovy, jeden druh učebnic (cenově dostupných), stejné vybavení pomůckami všeho druhu, bezplatný přístup k počítačovým učebním programům, sjednocená klasifikace žáků, stejné požadavky na chování žáků...na těchto základních věcech je založeno úspěšné jihokorejské, japonské a čínské základní školství ..patří sem i dril a pamětné učení...
Pokud osnovy myslíte ve smyslu minima toho, co se má učit, pak souhlas. Pokud by se muselo učit přesně a jen podle osnov, pak to neodpovídá ani tomu korejskému a japonskému školství.
...snižováním obtížnosti maturitních zkoušek a přijímacích zkoušek na střední a vysoké školy to začalo...všechny stupně škol měly stavět na tom, co bylo před sametem pozitivní a nikoliv všechno šmahem odsoudit a zavrhnout (pro učňovské školství to platí dvojnásob)...hodně peněz se promrhalo placením různých nakladatelů učebnic a poradních sborů, které 25 let tvoří maturitní testy, neustále něco ověřují a prověřují a hlavně stále vymýšlejí " ptákoviny", aby je pak mohly školit...zatěžují učitele zbytečnou a přehnanou agendou, která již dávno předčila tzv. "komplexní hodnocení žáka" ...školy končící maturitou nabírají žáky, kteří na to prostě "nemají"...atd.atd...prostě někteří současní vysokoškoláci a maturanti mají podstatně nižší znalosti než studenti, kteří studovali za 1.republiky...čím to asi je ?...
Na funkci nosičky kávy svému šéfovi má určitě lepší předpoklady!
Co to znamená v nadpisu, že nebude třídit odborníky? To mi připadá jak výraz - nastavení procesů
Čau Kateřino, vím, že jsi tam nová, tak jedna základní rada do začátku, aby tě to nesemlelo. Doporučuji komunikaci se školníkama.Učitelé i různí rádoby odborníci ti budou věšet bulíky na nos.
Sice není odbornice, ale zato zde má o sobě článek obden. Znalosti, zkušenosti z pedagogiky žádné, ale PR si udělat umí
Mě by jen strašně zajímalo,jak se "svkělá odbornice" doktorka Matušková,velící ekonomické sekci dívá na to,že spousta zbytečných a zhola neefektivních úředníků na ministerstvu má platy kolem 40-ti litrů a učitelé,kteří se zásadní měrou podílejí na spoluvýchově našich potomků,potažmo budoucích daňových poplatníků,chodí domů měsíc co měsíc s žebračenkou 20 litrů ?!! Skvělá odbornice...kdyby takto efektivně řídila ekonomickou sekci v soukromé firmě a takto operovala s vlastními penězi majitele,namísto s "bezedným erárem",kde se nějakej ten milionek nepočítá, by dávno byla na dlažbě,protože zodpovědný majitel by ji rozhodně nenechal z vlastních peněz "živit" neefektivní darmožrouty,namísto výkonných pracovníků...
Ministryně - odpovídá úrovní současné vlády a společnosti. Celé naší společnosti chybí jasná vize. O této úrovni svědčí většina komentářů zde v diskusi. Spousta hospodských keců, nesmyslné kritiky. Chybí náměty na řešení. Chybí konstruktivní diskuse nad smyslem a směrem vzdělávání. K čemu má školství děti směřovat? K práci pro montovny, nebo pro řemesla, nebo k filosofií, nebo k ke konzervativní chemické medicíně, nebo k alternativní medicíně, nebo ke vztahu k přírodě, nebo k týmové spolupráci, nebo k podnikání, nebo využívání sociálních dávek, nebo k obchodování na Amazonu, nebo registraci se na ÚP, nebo k sociální zodpovědnosti .... nebo .....??? Místo toho tady redaktor řeší nesmysly typu maturita z matematiky. Kdy 99% populace stačí sčítání, odčítání, dělení, násobení a procenta. A zásadní problém je, že ani tyto elementární věci neumí někteří v praktickém životě využívat. TO JE OČ TU BĚŽÍ!
K cemu jsou nam rozbory basni, ktere autor napsal v deliriu tremens a ani sam nevi, co tam je? Nemela by se pak zrusit maturita z cestiny, vzdyt 99,9999% se bez nesmyslu, ktere se deti v literature uci, obejde docela dobre. Co nam ale zustava? Nebylo by pak lepsi zrusit celou maturitu. A muzeme jit dal, nebylo by lepsi skoly zrusit a deti si ucit doma?
Nerikam, ze s tim, co jsem napsal nahore, souhlasim, jen upozornuji, ze pokud je matematika zbytecna, tim spise i ostatni predmety a potazmo cele skolstvi. Takze opatrne s argumenty. Jinak ale souhlasim s tim, ze hrozi, ze pani ministryne opet bude 4 roky zkoumat a pak se ukaze, ze za tech 100 milionu se objevilo to, co bylo uz davno zname a tak se vse opet odlozi. Uz se prilis dlouho mlui a nic nedeje.
K čemu nám vlastně je tohle ministerstvo? Navrhuji zrušit ministerstvo školství. Ať si každá škola sama určuje osnovy, metodu výuky a vybírá učitele podle svých kritérií. A nechal bych na lidech, aby sami rozhodli do které školy své děti dají, případně jestli je budou učit doma. Lidi sami poznají která škola má výsledky a ze které místo absolventů vylézají samí blbečkové.